Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 492 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479299
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Dostatečná oběť a navždy
Vloženo Sobota, 12. květen 2012 @ 21:39:22 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Autor listu Židům psal Židům, kteří vyznávali Pána Ježíše jako svého Krále a Spasitele. Jenže oni stále ještě byli Židé a pravděpodobně i jako Židé uvažovali. Navíc mnohé roky obětovali zvířecí oběti, podle způsobů svých otců, jak to přikazovala svatá slova Starého Zákona. Nechtěli a nemohli se dát lehce přesvědčit, aby se zřekli přinášení oběti, které vlastně Boží slovo přikazovalo. Pravděpodobně mohli mít k dispozici pouze některé z listů Nového Zákona a jen těžce se smiřovali s myšlenkou, že by kázání tehdejších křesťanských kazatelů bylo na stejné úrovni jako Starý Zákon. Vyznávali víru v Ježíše jako Mesiáše, ale jejich mysl byla zaměřena na jeho význam podle Starého Zákona. Pisatel listu jím bude muset dokázat, že nejenom jsou chrámové oběti zvířat nedostatečné, ale i ukončené a jsou nahrazené jedinou obětí.

Židům 10,1-6:

Poněvadž Zákon má pouhý stín budoucího dobra, ne samu podobu těch skutečností, nemůže každoročně stejnými oběťmi, jež jsou stále přinášeny, nikdy učinit dokonalými ty, kdo s nimi přistupují. Což by nepřestali obětovat, kdyby ti, kdo Bohu slouží, již neměli žádné vědomí hříchu, když jsou jednou očištěni? Ale v těch obětech je každoročně připomínka hříchů, neboť je nemožné, aby krev býků a kozlů odstraňovala hříchy. Když tedy vchází do světa, praví: 'Oběť a obětní dar jsi nechtěl, připravil jsi mi však tělo; nelíbily se ti celozápaly a oběti za hřích.


Nejdříve ukazuje, že nutnost tyto oběti každoročně opakovat je ukázkou jejich nedostatečnosti, neboť Zákon je pouhý stín budoucího dobra. Na tomto základě nemůžou každoročně se opakující oběti nikoho učinit dokonalým. Někdo z těch Židů by se mohl zeptat, „jak jsi na to přišel“? Jednoduše z toho, že stále stejné oběti musely být každoročně opakovány. Což by nepřestali s oběti ti, jejichž svědomí by bylo jednou pro vždy očištěno? Každý dospělý Žid se musel jednou ročně zúčastnit obětní ceremonie na Den smíření. Tento samotný fakt dokazuje, že oběti zvířat nikdy nikoho nezdokonalili tak, aby již neměl žádné vědomí hříchu.

Tito Židé si můžou číst v Žalmech a teď i tady: „Oběť a obětní dar jsi nechtěl“, pisatel tohoto Žalmu znal Boží srdce a zjistil důležitou věc, přestože byly tyto oběti konány stovky let podle příkazu Boha, přesto nebylo Boží srdce uspokojeno. Nikdy neměl zálibu v obětování nevinných zvířat, „nelíbily se ti celozápaly a oběti za hřích.“ Proto bylo třeba oběti úplně jiného druhu, „připravil jsi mi však tělo.“   

Židům 10,7-10:

Tehdy jsem řekl: Hle, tu jsem - v svitku knihy je napsáno o mně - abych vykonal, Bože, vůli tvou.' Když napřed říká: 'Oběti a obětní dary' a 'celozápaly a oběti za hřích jsi nechtěl, ani se ti nelíbily' - tedy ty, které se obětují podle Zákona -, potom řekl: 'Hle, tu jsem, abych činil [, Bože,] tvou vůli.' To první ruší, aby ustanovil to druhé. V této vůli jsme posvěceni skrze oběť těla Ježíše Krista jednou provždy.

Duch svatý si tady dovolil text žalmu rozvinou plněji a pro dobu Nového Zákona srozumitelněji. „Já jdu, protože Starozákonní oběti byly nedostatečné – tělo jsi mi připravil, v kterém mám konat tvou vůli“. Jako kdyby tady pisatel říkal: „Všimněte si pořadí a přesností Písem; nevytrhujte verš z jeho souvislostí, studujte celý obsah.“

„Jdu činit to, co Ty vlastně chceš mít učiněné. Jdu činit Tvou vůli.“ Tak On odstraňuje – ruší první a ustanovuje druhé. Uvedenými slovy dokazuje, že první věci, ty oběti, jsou odstraněné a zastaralé příchodem Toho, který přišel učinit to, co Bůh skutečně chtěl mít učiněné dlouhý čas.

Starozákonní oběti byly těla a krev zvířat a nemohly nikdy dokonale očistit svědomí obětujícího. Vraťme se k předcházející kapitole, kde je dílo Kristovo vyjádřeno slovy: „který skrze Ducha věčného sebe samého obětoval“; vidíte tu potřebu, aby bylo nějaké duchovní spojení navázané mezi Bohem, který je Duch a námi, kteří jsme padli a byli duchovně mrtví? Aby navázal spojení mezi Bohem, který je Duch a našimi duchy, Kristus obětoval Sebe skrze věčného Ducha. V této kapitole uvažujeme o obětování Jeho těla. Na stole, v den památky Páně, jsou dva prvky, první je chléb, o které Pán Ježíš řekl: „Toto je mé tělo“ tady znázorněné chlebem. Obětováním tohoto těla, těla Ježíše Krista, jsme posvěcení; (všimněte si toho důrazu: on neříká, že jsme posvěcení obětování Ježíše Krista, ačkoliv by to byla pravda, on říká jasně a pečlivě, že „jsme posvěcení obětování těla Ježíše Krista jednou pro vždy“)

Porovnejte si ve své mysli oběť těchto zvířecích obětí a oběť zvláště způsobeného těla našeho Pána Ježíše. A přesto jsou někteří, kdo porovnávají mrtvoly zvířat s obětí toho dokonalého bezhříšného těla Ježíše. Jak může někdo mít odvahu anebo troufalost pokračovat v přinášení obětí zvířat, když už jednou Pán Ježíš obětoval Své tělo Bohu?

Tato oběť těla Ježíše Krista byla provedena pouze jednou a na vždy. Takže je nejen rozdílná v její přirozenosti, ale je rozdílná i v tomto směru, že je jednou pro vždy. My jsme byli posvěcení skrze obětování těla Ježíše Krista jednou provždy. Tělo Ježíše Krista, našeho Pána bylo obětované za nás všechny, kteří věříme, ale bylo obětované jednou pro vždy za celý čas. Ono bylo obětované jen jednou a nikdy více se to nebude opakovat. Tento jeden čin stačí navždy. Pochopme tuto předivnou věc. Vůle Boží byla, aby obětoval Své tělo. Myslíte, že to učinil dokonalé? (pokud nečiníte Krista hříšníkem a nehovoříte, že On vykonal Boží vůli jen z půlky). Když vykonal Boží vůli, On navždy zdokonalil ty, kteří se posvěcují.

Židům 10,11-14:      

Každý kněz stojí a koná denně službu a častokrát přináší stejné oběti, které nemohou nikdy odstranit hříchy. On však přinesl jedinou oběť za hříchy a navždy usedl po pravici Boží, a nadále jen čeká, až jeho nepřátelé budou položeni za podnož jeho nohou. Neboť jedinou obětí učinil navždy dokonalými ty, kteří jsou posvěcováni.


Ještě jednou si porovnejte námahu Starozákonních obětí s Jeho jedinou oběti svého těla. Kněží konali svou službu každého dne a přesto tyto oběti nemohly nikdy odstranit hříchy; jaká nesnesitelná dřina a námaha to byla. Ale On přinesl jedinou oběť za hříchy a navždy usedl po pravici Boží. Dílo bylo dokončeno. Neboť co se týká přinášení oběti za hřích není již více co činit; jediná věc, která se má ještě stát je, aby Jeho nepřátelé byli položeni za podnož Jeho nohou.

Teď se zastavme, většina z nás zná tyto věci a už je prožívá. Ale jsou mnozí věřící, kteří ještě nikdy nepronikli do této slavné skutečnosti, mnozí upřímní věřící ještě považují své spasení za takové, které se zakládá na Starozákonních podmínkách. Když se jích zeptáte, zda se z důvěrou svěřili do Kristovy obětí, odpoví vám, že „ano“. Když se jich ovšem ptáte, zda jim byly všechny jejich hříchy odpuštěné, minulé, přítomné a budoucí, zaváhají a řeknou: „Dobře, věřím že jsou mi odpuštěné všechny hříchy až dosud; ale o těch, kterých se dopustíme později nesmíme předpokládat, přestože se snažíme pravidelně vyznávat své hříchy a doufáme v Boží milosrdenství, že je odpustí.“ Oni si myslí, že je zbožné a bohabojné být neustále v podezření a nejistotě v této věci. Jakoby neviděli a nepoznali rozdíl mezi starým systémem a novým.

Bylo to za Starozákonního systému, že se každým rokem připomínali hříchy, jakoby bylo zákonité vyšetřování hříchů, zjišťování viny a vyžadováni zaplacení pokuty – trestu. Přišli jste jednou, vyznali své hříchy a oběť byla přinesena; ale potom jste přišli za rok podobně, a tak se opakovalo projednávaní této věci; neexistovalo trvalé uspokojení svědomí, a ani nemohlo být; nebo budoucnost vám vždy předkládala potřebu střetnutí se s Božím zákonitým vyšetřováním viny hříchu a uskutečnění trestu.
Jakmile opustíme tyto Starozákonní podmínky, máme něco mnohem lepšího. My máme oběť a spasení, které neprojednává tuto věc stále znovu. Starozákonní obětí byly stále se opakující a opakovali otázku hříchu nepřetržitě. Ale tato jediná oběť za hříchy je navždy. Neopakuje se, a dílo, které ona uskutečňuje je dokonalé. My nesmíme probírat a opakovat otázku viny a trestu podle Božího Zákona.

Nemyslíte si, že já povzbuzuji někoho, aby věřil a potom dále hřešil. Co se týká našeho stavu před Bohem a našeho života v Boží rodině, zjistíme, že náš Otec má disciplínu ve svém domě a dílu. V našem každodenním vztahu k Němu a jeden k druhému, zjistíme, že máme mnoho co vyznávat. Tato naše provinění jeden vůči druhému nám budou odpuštěny pouze pod podmínkou, že my odpustíme našim spolupracovníkům. Pokud neodpustíme my jím, ani nám nebudou odpuštěny naše provinění vůči ním. Ale to je záležitost rodinného života a disciplíny. Co se týká našeho postavení před Bohem a trestného jednání z viny hříchu, a co do našeho práva přístupu před Něho, potom díky Bohu, na naše hříchy a nepravosti On nikdy více nevzpomene.

Židům 10,15-18:    

Dosvědčuje nám to i Duch Svatý, neboť po slovech:   'Toto je smlouva, kterou s nimi uzavřu po těch dnech, praví Pán: budu dávat své zákony do jejich srdce a napíši je do jejich mysli', dodává: 'a na jejich hříchy a jejich nepravosti už nevzpomenu více'. Kde je odpuštění hříchů, tam už není oběti za hřích.


Podobná témata

Zamyšlení

"Dostatečná oběť a navždy" | Přihlásit/Vytvořit účet | 60 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 13. květen 2012 @ 09:36:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Tato naše provinění jeden vůči druhému nám budou odpuštěny pouze pod podmínkou, že my odpustíme - na naše hříchy a nepravosti On nikdy více nevzpomene. "...



Jen se chci ujistit, že tomuto rozumíme stejně.

To "pouze" bych zde vynechal. Další podmínkou totiž je, že ze svých hříchů učiníme pokání.


Pokání ze svých hříchů je další  nezbytnou podmínkou pro jejich odpuštění.



Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 13. květen 2012 @ 13:08:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to pěkné shrnutí pro porozumnění dokonalé oběti.

Položme si však základní zásadní otázku: Proč vlastně chce náš Bůh oběti? Proč vyžadoval zvířecí oběti? Proč vyžadoval oběť lidskou?

Tyto otázky mi víří hlavou zejména od doby, kdy jsem v internetových diskuzích a v reakcích mezi neznabohy často slyšel jejich argument o krvelačném Bohu. Zdalipak si někdo umí představit, jak to vypadalo v Jeruzalémě před Ježíšovým ukřižováním. Jak bylo pěkně popsáno v knize "Biblické příběhy" - celé město bylo plné mekotu tisíců beránků připravených k obětem a k pesachovému hodu a naplněno pachem jejich krve.

Zkuste se podívat zvířeti do očí a zkuste ho vlastnoručně zabít. Proč Bůh požadoval zvířecí oběti? A doveďme otázku do konce: Proč požadoval oběť lidskou?

Ovšem, jsme zhýčkaná společnost, která svou krutost skrývá za brány jatek. Vidíme to úplně jinak, než tehdejší Izraelité. Když je mzdou za hřích smrt, tak to prostě musíme akceptovat. Bůh je však spravedlivý, tak proč trestá nevinné zvíře za naše hříchy? Když je Bůh spravedlivý, tak jaktože nebyl spravedlivý k těm zvířatům? A ještě: Jaktože nebyl spravedlivý k nevinnému Ježíši?

Tyto otázky asi nepůjdou jednoduše zodpovědět. Zkusme však o nich přemýšlet. Zatím nejlepší, avšak pouze věroučnou odpověď dal jeden americký pastor: "Příteli, pokud se vám to nelíbí, tak si stvořte svůj vlastní vesmír, v něm Zemi, zde všechny žvočichy a lidi, prohlaste se jejich bohem a dejte jim své zákony. A pak teprve někomu raďte."

Dokonalejší odpověď o spravdlivé Kristově oběti dal Watchman Nee. Avšak o oběti zvířat jsem pojednání nikde nenalezl.



Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 13. květen 2012 @ 16:32:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
!!! Doufám, že jsi právě nerozhojnil množinu "dobráků", kteří si obrácení Izraele k Ježíši představují jako zavržení všeho židovského, a tudíž marginalizaci Izraele jako národa něčím zvláštího od všech ostatních národů, příp. zániku národa Izraele jako svébytné entity a jeho rozplynutí mezi ostatní národy?



Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 14. květen 2012 @ 14:24:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kéž by na nás Bůh nikdy nedopustil abychom dokázali uspokojit svoje svědomí a nedej Bože ještě trvale. Myslím si že by to bylo mnohem nebezpečnější než kdybychom dokázali vypnout varovný systém v podobě bolesti. Svědomí je jeden z nejcennějších Božích darů které máme a i tady platí že naše mínění bývá v pravém opaku s realitou. Člověk který chodí ke Svátosti smíření jednou do roka si často myslí že má svědomí čisté a těžko hledá své hříchy (vždyť přeci nekrade, nevraždí a vždycky mluví pravdu) , zatímco světci chodí často jednou týdně nebo ještě častěji a vidí na sobě víc hříchů než dokážou vypovědět. Umírají jako kajícníci a úpěnlivě přitom prosí Boha i lidi za odpuštění. Viz farizej a celník.




Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy