Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 547 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482713
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: O čem to pan kardinál mluví?
Vloženo Sobota, 14. červenec 2012 @ 16:14:15 CEST Vložil: Stepan

Církevní restituce poslal pastýř

Zdejší diskutující římští katolíci nás ubezpečují, že římskokatolická církev se vůči protestantům chovala korektně, že baroko bylo úžasnou, téměř zlatou dobou dějin českého národa. Že útrpné právo nenávidí jen nepřátelé Boha, že Hus byl heretik apod. V kontrastu s tím je zde prohlášení pana Duky, který nabízí i protestantům 20 % z toho, co má řkc vyrestitutovat,  jako určitou formu smíření a odškodnění za konfesní zápasy, k nimž došlo v historii. Ptám se tedy zejména Martina, Betmy, Potnicka a Oka, ale třeba i umírněného Noname, o čem to pan kardinál mluví? Můžete mi vysvětlit, čím se římskokatolická církev provinila vůči protestantům a dokonce vůči současným církvím, konkrétně vůči Apoštolské církvi, Bratrské jednotě baptistů, metodistům nebo Církvi bratrské, že má nyní potřebu i jim odkrojit z 20 % z budoucích restitucí? Je sice pravdou, že otci restitucí nejsou římští katolíci, ale nedávní představitelé Církve bratrské, ale stejně by mne zajímal názor místních katolických aktivistů.

Cituji předsedu České biskupské konference kardinála Dominika Duku v jeho prohlášení k parlamentní debatě o tzv. "církevních restitucích":V parlamentních debatách souvisejících s projednávaným třetím čtením zákona o částečném odškodnění církví a náboženských společností se vytratil pravý důvod tohoto narovnání. Ve skutečnosti jde o nový model sebefinancování církví, a tím by mělo dojít i k odbřemenění pravidelných nákladů ve státním rozpočtu. V zásadě tedy nejde o žádné „obdarování církví“, ale o vytváření takové situace, kdy pomocí částečného odškodnění za zcizený majetek bude umožněna naprostá finanční nezávislost.Na tomto modelu se se státem dohodly všechny oficiálně uznané křesťanské církve a náboženské společnosti, včetně federace židovských náboženských obcí. Vzhledem k tomu, že některé menší církve žádný majetek v roce 1948 nevlastnily, nynější dohoda jim ze strany katolické církve dává možnost, aby z vyplácené částky tvořící cca 20 % mohly financovat svůj provoz. Katolická církev chápe tuto dohodu jako určitou formu smíření a odškodnění za konfesní zápasy a nespravedlnosti, k nimž došlo v historii. Podstatné je i to, že jde o proces postupný, kdy během 14 let dojde k ukončení plateb ze státního rozpočtu. V žádném případě tím nemůže být ohroženo vyplácení mandatorních výdajů státu, jako jsou např. důchody.Katolická církev by tedy uvítala, kdyby se celá debata odehrávala ve věcnějším tónu. Předpokládá totiž, že i oponenti tohoto zákona ctí svobodu vyznání a náboženství, že respektují ustanovení Ústavního soudu ČR a další mezinárodní závazky.
Pastýř


Podobná témata

Církevní restituce

"O čem to pan kardinál mluví?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O čem to pan kardinál mluví? (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Sobota, 14. červenec 2012 @ 19:04:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
no já jako katolik to vidim jasne: v těchto sektách a sektičkách je rozděláno hodně hodin, měsíců ba i let tvrdé práce mnoho našich lidí. Například "přepis" ekumenické bible ku slávě matky Boží, je tam mnoho našich lidí kteri postupně vedou tyto sekty spatky ke Svatému Otci do Říma, některé církve jsou již kompletně římsko katolické pouze tam přímo a otevřeně nemají mši svatou a nemodlí se svatý růženec k věčné Panně. My tyhlecty procesy jako katolíci musíme podporovat jednoduše z toho důvodu, že velké sjednocení cili návrat protestantů do Říma se blíží. Tím že z nakradeného tedy pardon zrestituovaných penez jim dáme podíl, věci se pouze urychlí na Slávu svaté Bohorodičky Královny všehomíra. chápeš tedy proč?  snad si nemyslíš pastýři, že my jsme někomu ukřivdili nebo co ... to tak myšleno jistě nebylo --- ?



Re: O čem to pan kardinál mluví? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. červenec 2012 @ 21:33:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Zdejší diskutující římští katolíci nás ubezpečují, že římskokatolická církev se vůči protestantům chovala korektně"...


Já (oko) se ptám: Kteří katolíci konkrétně?


Já osobně jsem se tímto způsobem nevyjadřoval.

Reformace byla velkým otřesem pro celou Evropu a tehdejší lidé si nebrali servítky ani na jedné straně. Prostě to neuměli. Jejich myšlení bylo takové, že oni jsou ti pravověrní a ti druzí heretici, co stejně přijdou do pekla. A tak je už jedno, jestli dneska (násilnou smrtí) zítra nebo pozítří. Ani jedna strana si v tomto nemá co vyčítat. V krvi se brodili obojí.

(Mimochodem toto vyhraněné myšlení o vyvolených pravověrných u některých zde přetrvává dodnes a je také nedílnou součástí myšlení islámu).

Díky tomuto střetu katolické baroko přešlo do jednoho extrému, do rokoka (- často až přeplácaná nádhera pozlacených ornamentů s mnoha andělíčky na obláčcích) - druhým extrémem byl zase nástup klasicismu strohé střízlivosti (dynamické baroko), ke kterému hodně inklinovali  právě protestanté - společně s ateistickými osvícenci.


Pokud chceme hodnotit nějaké historické období, je vždy nutno stanovit oblast, kterou chceme hodnotit. (např. lidská práva, mír pro normální způsob života, rozvoj vědy, architektury a pod.

Bez stanovení těchto kriterií se není vůbec o čem bavit.


Vstřícný krok katolické církve vůči církvím protestantským je výrazem křesťanské lásky (která je schopna se podělit).
Opak byste římskokatolické církvi vyčítali ještě víc, viníce ji z chamtivosti
.

Prostě, když chceš bít psa, hůl si vždycky najdeš, že?



Re: O čem to pan kardinál mluví? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 15. červenec 2012 @ 17:22:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to jednoduché: Ty do mě kamenem, já do tebe chlebem.



Re: O čem to pan kardinál mluví? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 16. červenec 2012 @ 09:41:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím že to otec kardinál řekl velice jasně a výstižně. Tak že to může pochopit úplně každý, pokud bude chtít. Kromě toho také řekl toto a doporučuji Vám abyste se nad tím hlouběji zamyslel :
Předpokládá totiž, že i oponenti tohoto zákona ctí svobodu vyznání a náboženství, že respektují ustanovení Ústavního soudu ČR a další mezinárodní závazky.
Děkuji Bohu za našeho arcibiskupa a primase i za všechny ostatní lidi dobré vůle z ostatních církví a přeji jim nejenom peníze na jejich činnost ale i požehnání a odpuštění od Boha, tak jako nám. Kéž je uloží tam kde nejsou lupiči, rez ani moli a kde dává Bůh mnohanásobný úrok.
Věřím že už jsme na restitucích vydělali, víc než se dá koupit za peníze, i kdyby nám všem nic nevrátili nebo nám to znova ukradli.Tím že jsme upevnili vzájemnou lásku a důvěru, že se mezi námi nenašli jidášové ani herodesové, což si velice bolestně uvědomili ti kteří po tom toužili. Bestie zuřivě řve a bolestně kňučí, když vidí Ekumenu pohromadě. Mějme ale vždycky na paměti že nás Bůh nestvořil k tomu abychom zlé lidi mučili. K tomu abychom se škodolibě radovali z bolesti kterou si sami působí svou nenávistí a odmítáním Boha a bližního. Radši se za ně společně modleme. Tak aby v nás svět poznával křesťany podle vzájemné lásky, tak jak je psáno.
K tomu nám dopomáhej Bůh.



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy