Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 632 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116494120
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Milosrdný Bůh
Vloženo Středa, 25. červenec 2012 @ 18:11:50 CEST Vložil: Stepan

Zkoušky poslal unshaken

Ženě zemřel syn a za několik měsíců i manžel. Po posledním pohřbu za ní přišly karmelitánky, aby jí potěšily. Řekly jí: „Koho Pánbůh miluje, toho s křížkem navštěvuje.“ Žena se zarazila, s hrůzou na ně pohlédla a téměř vykřikla: „Ale já nechci, aby mě Bůh miloval!“



Ty jsi Bože milosrdný! Dal jsi svého jediného Syna, aby za nás trpěl na kříži. Stvořil jsi nás ke svému obrazu, vložil jsi do nás svého Ducha. Do našich zvířecích těl jsi uvěznil něco tak úžasného, velikého a svobodného, jako je Tvůj Duch. Pohybovat se můžeme jen jako ostatní pozemští tvorové, ale Ducha máme od Tebe. Dal jsi nám ho, abychom se k Tobě přiblížili a chtěli s Tebou být nablízku. Něco tak cenného a vznešeného, jako je Tvůj Duch, jsi zavřel do klece našich těl. Andělům jsi takové sevření nedal.


Chtěl jsi snad uvězněním našich duší v těle prokázat padlým duchovním bytostem, že přes všechno utrpení, které jsi nám tak způsobil, se od Tebe neodvrátíme?


Jiné ženě se narodilo dítě. Vážně onemocnělo, nevyléčitelně. Ta žena o něj pečovala, jak jen může křesťanská matka, Tobě oddána Bože, o svěřené dítě pečovat. Dnem i nocí. Aby pak po stovkách a tisíci dnech uviděla v pohasínajících očích svého dítěte prosbu: „Mámo, nech mě konečně umřít!“


Ta žena v Tebe doufala. Syna jsi na několik hodin podrobil utrpení a ještě opustil na několik chvil. Ta žena trpěla tisícinásobně déle, než Tvůj Syn.
Opustil jsi ji snad, opustil jsi tu, která v Tebe tak doufala? Ona přesto věřit a doufat nepřestala.


Kdesi v africké zemi zastřelili ženě manžela, jí usekli ruku a střelili do těhotného břicha. Protože neřekla, správně jako Kristova sestra, jednoduchou formulku: „Alláh je jediný a největší Bůh a jiného Boha není.“ Ta žena se po mnoha dnech uzdravila jak to jen v jejím stavu bylo možné a ještě k tomu dokázala svým zohyzďovatelům a vrahům odpustit. Jak musela trpět po mnoho dnů! Tohle utrpení bylo jen a jen pro Tebe, pro lásku k Tobě. Pána Ježíše jsi nechal za nás trpět jen zlomek té doby.


Viděl jsi, Bože, toho chlapce, kterého v koncentráku esesáci napřed před všemi spoluvězni krutě mučili a nakonec pověsili? Přišli jsme na to, že když jsme se Tě ptali, kde jsi tenkrát byl, tak jsi odpověděl: „Visel jsem s tím chlapcem na šibenici.“ Je to pravda, nebo se tím jen sami utěšujeme? Vždyť ještě ten samý večer se vězňové dozvěděli, že zítra ráno celé osazenstvo jednoho z baráků pošlou do plynu. Byl mezi ním i jeden muž, který v Tebe tak doufal, že ze zoufalství z toho, co necháš na svůj lid dopouštět, přišel na to, že jsme se vůči Tobě provinili natolik, že to musíme splácet svými životy. Kvůli tomu chtěl s sebou na smrt vzít i chlapce, o kterého pečoval. Přestože ze sousedního baráku by chlapce dokázali ukrýt u sebe. Ten muž a mnoho jiných v Tebe nepřestalo doufat, i když jejich utrpení trvalo měsíce i roky a postavil jsi je do bezvýchodné situace. A u těch, co doufat přestali – copak to nazveš jen zkouškou víry ve které neobstáli, když svého Syna jsi utrpením prověřoval jen několik hodin?


My říkáme, že to jsou zkoušky víry, které na nás dopouštíš. Tvůj lid trpí a utěšuje se tím, že prodělává zkoušky. Jenže, kdybychom Tě odvrhli a v Tebe nedoufali, také bychom od Tebe nic neočekávali. A neprožívali zklamání, že se ke svému lidu chováš právě tak nemilosrdně, jako k cizím. Takhle doufáme, prosíme a pak prožíváme zklamání, že jsi nás před zlem neochránil. Nemají to snad neznabozi lepší, když jsou ušetřeni takových zklamání? Není to opravdu přece jen tak, tak říkají: „Natáhl svůj vesmírný orloj a teď se netečně dívá, jak se to zde všechno mele.“


My přitom víme, že jsi dobrý a milosrdný. Dokázal jsi nám to na nás samých: Jedině pod Tvou vládou se sami stáváme dobrými a milosrdnými. To je nade všemi pochybnostmi dokonalý a nevyvratitelný důkaz.


Dopřej Bože, svému lidu, aby se s Tebou mohu radovat. Chraň nás před zlým, jak se stále modlíme. Projev své milosrdenství na svém lidu. Nechceš přece stále dokazovat, jak se od Tebe naučeného milosrdenství a lásce vzdáme pod tíhou nemilosrdného utrpení, které na nás dopustíš. Jsi přece milosrdný.


Opravdu milosrdný?


Anebo jsi nás už zavrhl úplně? Rozhněval ses na nás přespříliš? (Pláč 5:22)



Autorovy poznámky:


Příběhy zde uvedené jsou podle svědectví a skutečné. To však neznamená, že se odehrály přesně tak, jak je popsáno.


Podobná témata

Zkoušky

"Milosrdný Bůh" | Přihlásit/Vytvořit účet | 192 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Milosrdný Bůh (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 26. červenec 2012 @ 00:45:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
v poznámkách autorových se píše, že příběhy a svědectví jsou popsány nepřesně,
 ale chybí podstatná informace, že  v článku i příběh o Ježíši Kristu  je velmi nepřesný,
 postrádá jednu celkem základní  a podstatnou informaci,

rive







Re: Milosrdný Bůh (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 26. červenec 2012 @ 10:26:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta věc mi připadá zcela hrůzná a šílená. Aby někdo cílevědomě tvrdil že náš Pán Ježíš Kristus trpěl jen málo a krátce, na rozdíl od lidí. Trpěl od svého zrození až do smrti na kříži, o čemž nejlépe svědčí Evangelium svatého Jana. O vší nenávisti, zlobě a urážkách kterých se mu dostalo. Trpí v každém svém údu a každým našim hříchem.  Věřím že všechny je donesl až na Calvarii  a o každém věděl. Tudíž i v těch o kterých je tady řeč. To o těch karmelitánkách je jen taková malá perlička.  Tenhleten řád žije v přísné klausuře, pohroužený do modlitby a kontemplace, soustředěný na Boha. I mše se zúčastní oddělené od ostatních věřících. Se kterými se navzájem ani nevidí. Nevím jestli jejich řehole umožňuje nějaké vyjímky jako je třeba pohřeb vlastních rodičů ale jentak si po světě nechodí . Tu ženu by pravděpodobně utěšoval spíš kněz, nebo jeptišky které ve světě slouží. Například z nemocnice.  Také si neumím představit kdo by tu událost měl zapsat. Jestli ta zoufalá žena která ztrácela víru, nebo ty jeptišky. Pochybuji že by se rozhovor odehrával před nějakým protikřesťanským aktivistou.




Re: Milosrdný Bůh (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 26. červenec 2012 @ 15:10:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
autor není vůbec poctivý ve svých úvahách, podstatné o Kristu vynechal, snad proto, že není student Písem,  snad ani nic neví o příkladném  NZ utrpení křesťanů, 

navíc je to zřejmě typ, který vnímá "rýmečku" už snad jako smrtelné onemocnění,  vnímám to pro jeho nesmířlivost s "nepohodou", pro jeho touhu po prosperitě, lenosti, pohodlí, úspěchu, štěstí.
snad takové ty  typy, kteří každou bolest zahánějí pilulkou, nepohodu antidepresivem, 
  kteří volí jen cestu cestu širokou plnou pohody, pohodlí, úspěchu, zdaru, 
hmm,  svou touhou po poklidu a pohodě jsou zaujatí, straničtí - jsou rozmazlení!!!!, jsou proti Bohu, jeho úzké cestě.

nemají šanci pochopit hluboké  existenciální věcí, které život v pestrosti přináší, nevidí v tom smysl, hledání,
jen se smějí (do času) - rouhají se přítomnosti Boha v utrpení,

 moderní rouhači vymysleli robota, který je bude chlácholit v bolesti, bude jim masírovat ruku  v hodině smrti (viz současné  společenské aktuality - nevím, kde ten článek se na seznamu, centrumu)

 například prezentovaná rozmazlenost současného člověka, kam vede,
kam směřuje  infantilnosti, kterou vidíme v článku, ale není to nic neobvyklého, 
 je to pochopitelné, porozumíme více, když se zamyslíme nad úvahami K. Lorence 
 v jeho útlé knížečce 8. smrtelných hříchů,

určitě nechci Lorence propagovat, v mnohém nesouhlasím, ale pro rozšíření obzoru, pochopení určité infantilnosti 21 stol., 
co ji způsobuje, ale i pro pochopení i podobných dalších bolestí,
 které lidé mají tendenci  svádět na Boha, není marné si některé věci uvědomit...


rive
  




Milé děti! (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 27. červenec 2012 @ 21:16:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se tak durdíte, když vám někdo sáhnul na onoho hodného, láskyplného dědečka tam v nebi, kterého máte pro vaše konejšení, pro prosbičky a pro uklidnění před spaním? Vždyť tam nikdo takový není. Tyto představy již opusťte. Mnozí z vás již mají vousy či jiné odchovaly děti. Začněte konečně přijímat hutnější stravu, aby vás setkání s realitou života nevyvedlo z míry.

Vždyť jste vůbec nepochopily, o čem je článek. Namísto, abyste se zamysleli nad utrpením, tak mě, jako autora osočujete, že jsem se snažil skutečný život popsat pravdivě ze svědectví, což vám do vašich pohádkových představ o nebi nepasuje. A že jsem si dovolil napsat , že Kristus trpěl kratší dobu, než oni svědkové utrpení.

To vám, milé děti, nedošlo, že máte použít Bohem darovaný rozum, abyste tohle tvrzení o délce utrpení promysleli a dodali, co v článku uvedeno není? Udělám to děti za vás, to však neznamená, že nemůžete promyslet něco lepšího.

Délka utrpení totiž o ničem nehovoří. Voják - hrdina, obránce ponižovaných a utlačovaných, bojovník ve spravedlivé válce, může za spravedlivou věc zemřít během zlomku vteřiny. Dokonce může kulkou zemřít ještě dříve, než se o blížící smrti dozví - střela je totiž rychlejší, než zvuk výstřelu. A přesto bývají ti nejlepší z nich oceněni a postaveni jako vzor ostaním. Takto dokáže jednat i sekulární svět.

Tak i Kristus, i když zemřel během několika hodin, dokonce i kdyby zemřel bezbolestně za přispění opiátů, na sobě nesl všechny naše hříchy a veškeré utrpení lidstva. Vždyť On nesl tíhu bolesti těch žen, chlapců i muže oddaného Bohu. Je úplně jedno, jak dlouho tu tíhu nesl a jak hluboce ji tělesně prožíval, měl ji zkrátka na svých bedrech. My dokážeme nést jen tu svou, někteří obzvláště silní mohou pomáhat nést tíhu pro jiné.

Staňte se děti už konečně dospělými!



Nematemne, ty téměř jediný dospělý (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 27. červenec 2012 @ 21:30:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jsi pochopil, o čem je v článku řeč. Ale vysvětluješ si jej stále chybně. Ne z naivních věroučných důvodů, ale že jsi opominul jednu důležitou věc v článku:

Ti trpící lidé dokázali svá utrpení vydržet jen díky nesmírné síle, která nemohla být z nich samotných. Vždyť dnes se lidé hroutí a dokonce páchají sebevraždy doslova kvůli pitomostem. A právě tato svědectví o extrémním utrpení nám pomáhají uvěřit s dokázat, že tu ohromnou vnitřní sílu přesahující všechny animální schopnosti našich zvířecích těl může dodat jen vnější síla. A tou silou je Bůh.

Nematemne, nevšímej si dětských vyprávění o milosrdném dědečkovi na nebi. Tam je někdo hrozně, nepředstavitelně mocný. A ty jsi mu velmi blízko. A neboj se, On klidně snese, i když na otázku "Jsi skutečně milosrdný?" Jemu samotnému řekneš: "Ne jsi krutý." Pokud tedy budeš mluvit pravdu a sdělíš Mu své důvody. Věř, určitě Ti odpoví.



Re: Milosrdný Bůh (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 27. červenec 2012 @ 21:52:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 Tesalon. 5,21-22: Všecko zkoumejte, dobrého se držte: zlého se chraňte v každé podobě.

Srovnávat nesrovnatelné není zrovna spravedlivé a dobré. Nikdy nebudeme ani zdaleka tušit hloubku Kristový oběti. Jen povrchně uvažující člověk může mít slepou odvahu něco takového činit, jako srovnávat jakékoliv lidské utrpení s utrpením Božího syna na Golgotě. Každý člověk trpí spravedlivě, protože zhřešil. Ani Job nebyl bez viny. Ale Boží Syn nikdy neudělal nic, co by bylo hříchem. On nemusel zemřít, ale chtěl plnit Otcovu vůli.

Srovnání nesrovnatelného v tomto článku je od zlého. A toho se máme chránit v každé podobě!!!



Stránka vygenerována za: 0.87 sekundy