Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 274, komentářů celkem: 429609, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 385 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116509177
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Prohlášení předsedů ČBK, ERC a FŽO ke kampani ČSSD proti církevním restitucím
Vloženo Pátek, 10. srpen 2012 @ 10:40:23 CEST Vložil: Olda

Církevní restituce poslal Nepřihlášený

Česká biskupská konference, Ekumenická rada církví a Federace židovských obcí vyjadřují své silné znepokojení nad situací a společenskou atmosférou kolem zákona, který řeší částečné narovnání majetkových křivd vůči církvím a náboženským společnostem.

Způsob nevěcného vedení argumentace a demagogická útočná kampaň České strany sociálně demokratické, vedená m.j. i pomocí billboardů, vytvářejí ve společnosti atmosféru neopodstatněné závisti a nenávisti nejen vůči církvím a náboženským společnostem, ale i vůči občanům jako takovým. Lidí, kterých se tyto manipulativní a nepravdivé slogany dotýkají, jsou přitom miliony a nemusí se jednat jen o věřící.

Předvolební propaganda sociální demokracie tak útočí slovníkem obou někdejších totalit a pamětníci mohou potvrdit, že si nezadá s neblahými antisemitskými a antiklerikálními plakáty „třetí říše“, narudo přetřenými gottwaldovskými ideology. Pokud vedení sociální demokracie tvrdí, že nejde o útok proti církvím, ale jen o politický boj, buď se mýlí, nebo nechce vidět důsledky, které její způsob boje přináší. Říká-li totiž, že dnešní koalice daruje církvím peníze ukradené ostatním, pak z církví dělá spoluviníky při krádeži. Tímto tvrzením ČSSD ve skutečnosti nezasahuje své politické oponenty, nýbrž poškozuje církve a náboženské společnosti.

Pro upřesnění říkáme, že navržené řešení nehodlá nikoho okrádat. Znovu uvádíme, že jde o navrácení části zkonfiskovaného majetku, aby skončila závislost církví a náboženských společností na státním rozpočtu a mohlo započít hospodaření na vlastní odpovědnost. Tento záměr podporuje značná část společnosti, protože pro mnohé, stejně jako i pro Ústavní soud jde o normu podobnou jiným, přijatým pro ostatní kategorie odškodňovaných: soukromé zemědělce, podnikatele, šlechtu, politické vězně a další, kterým bylo komunistickým režimem ublíženo. Při přípravě zákona jsme jednali jak s Asociací krajů, sdružující hejtmany, kteří jsou všichni členy sociální demokracie, tak i s představiteli měst a obcí, kde je jistě polovina starostů a primátorů též členy ČSSD. O podobě návrhu zákona byli informováni a díky uvolnění dosud blokovaného majetku měst a obcí s řešením většinou souhlasili. Jednali jsme i s vrcholnými zástupci ČSSD samotnými.

Návrh sociální demokracie na zřízení jakéhosi fondu církevního majetku je čirým pokrytectvím. Komunisty zřízený fond Náboženská matice byl vytunelován navzdory soudnímu rozhodnutí z doby řízení ministerstva kultury Pavlem Dostálem z ČSSD.

Chceme ujistit všechny spoluobčany, že toto prohlášení se nedotýká tisíců poctivých členů ČSSD, těch, kdo byli vězněni a týráni spolu s věřícími v nacistických koncentrácích i v komunistických lágrech. Vždyť mnozí z nich jsou také těmi, kdo věří v Boha. Nepředpokládáme, že by se právě oni chtěli znovu vydat cestou spolupráce s komunisty, kteří kdysi zlikvidovali jak vedení církví a náboženských společností, tak posléze i sociální demokracii a další demokratické strany, až nakonec nastolili tzv. diktaturu proletariátu. Způsob, jakým dnes sociální demokracie vede předvolební boj je nekultivovanou a nekulturní cestou, ohrožující samotnou podstatu demokracie.

Za Českou biskupskou konferenci
předseda: Dominik Duka

Za Ekumenickou radu církvi
předseda: Joel Ruml

Za Federaci židovských obcí

předseda: Jiří Daníček

Zdroj: http://www.ekumenickarada.cz


"Prohlášení předsedů ČBK, ERC a FŽO ke kampani ČSSD proti církevním restitucím" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Prohlášení předsedů ČBK, ERC a FŽO ke kampani ČSSD proti církevním restitucím (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 10. srpen 2012 @ 17:17:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znáte mě, že nemám rád denominace, státní církve, tradicionalistické církve a placený klérus, ale tímto prohlášením u mě signatáři ztratili jakýkoliv respekt. Zejména mi vadí podpisy FŽO a účast některých zdravějších denominací ERC.

Církev je, případně bude rozdělena. Dotacemi. Na ty, kteří si slušně nahrabou a nahrabali, a na ty, co to z principu odmítli. Bojuji s tím, ale začínám mít problém nepohlížet na nekatolické církve, se kterými se římskokatolická církev a řády "rozdělily" o peníze (tj. koupily si jejich pozdější vděčnost), jako na někoho, kdo mi něco dluží, aspoň morálně. Rozhodně bych měl problém s představitely těchto institucí jednat jako rovný s rovným, tj. ne jako jsme "my" a jsou "oni".

Co mě vadí.

1)...vyjadřují své silné znepokojení nad situací a společenskou atmosférou kolem zákona

Sigantářum vadí společenská atmosfera, kdy by měly být zajištěny většinou Česka neoblíbené instituce mnohamiliardovými benefity, v době, kdy se šetří každá koruna a zvyšují se daně!
Jak to, že signatáře neznepokojuje, že o jejich instituce nemá dnešní člověk zájem. Jak ŘKC, tak CČE, CČSH, tak FŽO mají členskou základnu především mezi staršími ročníky, mladá generace nemá o stávající náboženské dinosaury zájem. To by je mělo znepokojovat, že nejsou tito signatáři schopni oslovit dnešní širokou veřejnost, že si nejsou schopni či ochotni najít respektované místo ve společnosti.

2) vytvářejí ve společnosti atmosféru neopodstatněné závisti a nenávisti nejen vůči církvím a náboženským společnostem, ale i vůči občanům jako takovým. Lidí, kterých se tyto manipulativní a nepravdivé slogany dotýkají, jsou přitom miliony

Jestli je něco nevěcného a demagogického (viz výš, tak je to právě toto), signatáři si nejspíš sami nevidí do pusy

3) znovu uvádíme, že jde o navrácení části zkonfiskovaného majetku, aby skončila závislost církví a náboženských společností na státním rozpočtu a mohlo započít hospodaření na vlastní odpovědnost. Tento záměr podporuje značná část společnosti, protože pro mnohé, stejně jako i pro Ústavní soud jde o normu podobnou jiným, přijatým pro ostatní kategorie odškodňovaných: soukromé zemědělce, podnikatele, šlechtu, politické vězně

Tak zaprvé, církve budou narozdíl od všech ostatních odškodňováni mnohem velkoryseji. Dostatnou současné tržní ceny, a to možná značně nadhodnocené, zatímco ti ostatní dostávali cenu úřední těsně po "Plyšáku".
Zadruhé mi vadí, že ERC a FŽO přizvukují katolické církvi, která permanentně hájí zájmy potomků šlechtických rodů (kteří žádnými šlechtici dneska nejsou; nato asi zapomněli), kteří přišli do Čech po Bílé Hoře a mnohdy kolaborovali s nacisty. Asi je bližší košile než kabát a peníze od katolíků pro budoucnost, než protestantští a židovští předci obracející se v hrobech.
Ale nejsilnější kafe je ta údajná "podpora značné části veřejnosti". Nevím odkud vzali, že si značná část veřejnost přeje dát církvím nemožné množství peněz, které nejsou, a které budou chybět jinde, ale jak se můžou v jednom odstavci zaštiťovat značnou podporou a v jiném znepokojovat nad společenskou atmosferou? Přečetli si to po sobě vůbec?



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy