Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 663 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116481724
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Široká a úzká cesta
Vloženo Neděle, 25. květen 2003 @ 08:01:13 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal max

  Široká a úzká cesta

„ Vejděte těsnou branou; prostorná je brána a široká cesta, která vede do záhuby; a mnoho je těch, kdo tudy vcházejí. Těsná je brána a úzká cesta, která vede k životu, a málokdo jí nalézá „     Mt 7: 13 – 14 

U babičky v Březí měli na zdi pověšený idealistický obraz dvou cest. Jedna byla široká, ulice plná atrakcí, ale nahoře končila v pekelném ohni. Ta úzká byla taková branka v kamenném parkánu před tou širokou bránou a vedla po kamenité stezce do nebe.

Ten obraz se stal moji noční můrou. Říkal jsem si : Tak já jdu tou širokou bránou a přitom vím, že bych se měl vrátit a nastoupit na tu úzkou cestu. Po nějaké době jsem to pak udělal a uvěřil ve svého Spasitele, prošel úzkou bránou a začal stoupat, obrazně řečeno, k nebi .

To, že je tato brána úzká nevadí. Nejde o pohárové střetnutí Letohradu se Spartou, nejde o promítání nového kasovního trháku v kinech ani nemá přijet nějaká hudební hvězda !

Dnes mě nejvíc na tomto textu zajímá závěr citátu: „…..a málokdo jí nalézá „ , Žilka překládá :“ … a málo je těch, kdo jí nalézají „

Proč je tak málo těch kdo jí nalézají ? Nedávno jsem četl „ Blackwellovu encyklopedii moderního křesťanského myšlení“ heslo „Jiná náboženství a křesťanství“ kde autor hesla uvádí tři typy theologických odpovědí na křesťanství na problematiku existence jiných náboženství.

PLUARISMUS podle něj jsou všechna náboženství rovnocennými a platnými cestami k jediné božské skutečnosti tedy Bohu.

EXKLUZIVISMUS, považuje za spasené pouze ty, kdo přijímají evangelium, vyznávají Ježíše jako svého Pána a Spasitele a následují ho

INKLUZIVISMUS podle něho Kristus přináší světu spasení, Boží milost je přítomná také v božím stvoření a v dějinách. Tyto náznaky Boží milosti však nacházejí svůj výraz a naplnění teprve v milosti učiněné tělem, v Ježíši Kristu. Pozitivně hodnotí poznání jiných svět.náboženství, ale současně hájí důležitost Ježíšovi mise

Pokud bych měl hodnotit tyto tři přístupy tak já zastávám exkluzivní přístup k problematice jiných náboženství a spasení od hříchu a následků hřícha s přesahem do věčnosti.

Vedl jsem asi roční diskusi na NETu i k tomuto tématu a můžu vám říci, že žádný z nás diskutujících svůj názor nezměnil. Když už odpůrci pod tíhou biblických odkazů nevěděli kudy kam, tak vždycky zpochybnili pravost Bible.

Čtením encyklopedie a dalších teologických knih jsem zjistil, že velká většina pisatelů jde zcela zbytečně za onu jednoduchou zvěst o spasení z milosti. Jdou jakoby dál, do oblastí, které nejsou podstatné pro hladovějící a žíznící duše.

Jednou jsem četl takovéto přirovnání : Jde chlapík v noci lesem domů.Je tma a mlha,dobře nevidí a sejde z cesty .Nemá ani tušení ,že se dostal až k hluboké rokli.Udělá chybný krok a padá v hrůze dolů.Bezděky se zachytí za kořen jednoho stromu ,který tu kdysi rostl . Jak tam zděšeně visí ,začne volat o pomoc : Pomóc - je tam někdo kdo by mi pomohl ? Za malou chvíli se ozve hlas : “ Jmenuji se Ježíš Kristus a mohu ti pomoci,.Udělej přesně to, co ti povím ! “ Díky Bohu,udělám všechno co mi řekneš ! Co mám dělat ? “ Pusť se “ zazní shora .Nastane ticho na několik okamžiků a visící člověk zavolá : Je tam ještě někdo jiný ?

U Jana v 10 kap. je jiný obraz – Pastýře kterým je Pán Ježíš a ovčince s ovcemi kterými jsou spasení lidé. To, že jsou ovce v ovčinci symbolizuje jejich exkluzivitu před těmi kdo v něm nejsou. Podívejme se jak je to jednoduché …. J 10:1 „ Amen, amen, pravím vám; Kdo nevchází do ovčince dveřmi, ale přelézá ohradu, je zloděj a lupič“ . Ve v.7 čteme „ …já jsem dveře pro ovce (lépe „ pastýř ovcí“) ..v.9 „ Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn (spasen), bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu“ Žilka překládá v.9 takto : „ ..Já jsem dveře. Kdo vchází mnou, bude spasen; bude bezpečně vcházet i vycházet a najde pastvu“ Ichtys


"Široká a úzká cesta" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Široká a úzká cesta (Skóre: 1)
Vložil: peek (peek@quick.cz) v Pondělí, 26. květen 2003 @ 09:50:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A mně se ta exkluzivita moc nezdá - vždycky se mi vybaví scéna posledního soudu, kdy Kristus uvádí "spravedlivé" po pravici do "věčného života" a oni užasle namítají: Pane, kdy jsme tě viděli hladového, žíznivého, pocestného, nahého, nemocného nebo ve vězení, a neposloužili jsme ti? ... Jako by Ho ani neznali! Proč Kristus neříká: Poznali jste mě a uvěřili jste ve mně, vstupte?
Ano, Ježíš je cesta a brána, ale myslím, že pro každého jedince unikátní .... a třeba se o jménu té Cesty a Pravdy dozví až na posledním soudu, jak je to popisováno v NZ.



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy