Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 559 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116487907
přístupů od 17. 10. 2001

Mladým: Sexuální promiskuita vede k zabíjení
Vloženo Neděle, 07. září 2003 @ 19:27:09 CEST Vložil: Stepan

Partnerství poslal nounie

  Sexuální promiskuita vede k zabíjení Nad nedávnou násilnou smrtí francouzské herečky Marie Trintignant, kterou usmrtil její milenec, se v časopise New Criterion zamyslel lékař Theodore Dalrymple: Nejnovější milenec Trintignantové, rockový zpěvák Bertrand Cantat zabil herečku v opilosti několika silnými ranami do hlavy v hotelu ve Vilniusu, kde byli na natáčení. Cantat byl populární ve Francii nejen pro svou hudbu, ale i za své politické postoje, které ovšem byly spíše stereotypní, banální a nepůvodní. Slovně Cantat "bojoval" proti rasismu; zastával se přistěhovalců, ale odmítal se zabývat otázkou, kolik přistěhovalců by Francie měla přijmout. Cestoval do Sýrie, aby tam vyjádřil "solidaritu s Palestinci" – odvážnější by bylo – podle autora – kdyby v Sýrii vyjádřil solidaritu se Syřany...

Jeho názor na ctnost byl názorem moderního člověka: je to více otázka vyjadřování správných názorů, než aby se podrobil disciplíně dobrého chování. Je to morální samolibost. Samozřejmě, pokračuje autor téměř *****erovsky, Cantat nebyl prvním francouzským veřejným intelektuálem, který zjistil, že je obtížnější chovat se slušně vůči osobě, kterou máte v ložnici, než vůči "trpícím masám" ve vzdálenosti tisíců kilometrů. Cantat, stejně jako někteří další intelektuálové, ilustrují nový morální zákon, jímž se řídí moderní člověk: morální znepokojení sílí, čím dál je člověk od místa, ohledně něhož vyjadřuje to znepokojení. Jen takovým způsobem se člověk dokáže chovat naprosto sobecky a zároveň být zářným morálním příkladem. Trapný případ Marie Trintignantové a Bertranda Cantata je hluboce symbolický, poznal správně francouzský levicový list Libération. "Intimní tragedie se proměnila v kolektivní noční můru" – tedy noční můru pro ty, kdo zastávali názor, že společenské změny šedesátých let (zejména sexuální uvolněnost) jsou pokrokem a nikoliv cestou zpět. Je to, napsal tento francouzský list, "trapným koncem ideální bohémské dvojice, která byla zdrojem snů celé generace". Cantat bezpochyby stoprocentně věřil představě, že se aktivistům ze šedesátých let podařilo učinit chování bohémských vrstev úplně normálním, běžným rysem společnosti; že je možno osvobodit lidskou sexualitu od omezení morálky, konvencí, povinností, smlouvy, finančních zájmů a že je možno žít životem intenzivního, neomezeného a nikdy nekončícího sexuálního ukájení; že stačí, aby vztahy mezi pohlavími byly založeny jen na vzájemné erotické přitažlivosti, sexuální touze a okamžité romantické zamilovanosti. Cantat bezpochyby pohrdal buržoazním pojetím stabilního manželského svazku jako zdrojem velkého množství pokrytectví – čímž to také často je – avšak mezi jeho racionálním a emocionálním postojem byl rozdíl. Racionálně mu intelekt velel, že by se měl řídit podle zásad sexuální svobody; emoce mu naopak přikazovaly, aby se řídil přikázáním exkluzivního sexuálního vlastnictví. Zločinem Bertranda Cantata bylo to, že neznal sám sebe. Jak se zdá, jeho útok na milenku byl motivován starým známým přítelem všech mužů, sexuální žárlivostí. Nelíbilo se mu, že Trintignantová udržuje přátelské styky s otcem svých posledních dvou dětí. Intelektem možná Cantat zastával v sexu zásadu kolektivismu, avšak srdcem byl individualista. Chtěl mít Trintignantovou pro sebe, nechtěl se o ni dělit s nikým jiným. Jestliže nebyla Trintignantová věrná muži, který jí dal dvě děti, jak jí mohl Cantat důvěřovat, že bude věrná jemu, s nímž chodí jen pár měsíců? To je samozřejmě v současnosti úplně běžná, banální historika, míní autor. Odstraňme z tohoto příběhu nimbus celebrity a Trintignantová a Cantat se okamžitě stávají typickou dvojicí z nejprimitivnějších společenských vrstev, z podtřídy (underclass) současné společnosti, s nimiž se ve své lékařské praxi setkávám už léta každý den alespoň jednou denně. Od té doby, co proběhla sexuální revoluce šedesátých let, se zuřivá žárlivost, jaká vede k vraždění jako v hotelu ve Vilniusu, nestala morbidním ani patologickým jevem, ale jevem naprosto normálním, alespoň v statistickém smyslu slova. Dochází k zintenzivnění násilí mezi pohlavími – v každém případě v Británii – a není to jen násilí mužů proti ženám. Například před několika týdny, pokračuje autor, jsem měl ve své praxi studenta lékařství. Prvním pacientem, kterého jsme společně přijali, byl mladý muž, kterého právě přivezla policie poté, co ubodal svou dívku k smrti. Posmívala se mu totiž, jak je nevýkonný v posteli – ve srovnání s jejím předchozím milencem, kterému pak zatelefonovala a pozvala si ho, "aby jí to udělal", protože její současný milenec je k ničemu. Muž, jehož naše současná přesexualizovaná kultura přesvědčila, že výkonnost při sexuálním aktu je jediným autentickým měřítkem hodnoty lidské důstojnosti, vzal kuchyňský nůž a ubodal ji k smrti. Pak zavolal policii a pokusil se spáchat sebevraždu pomocí prášků, stejně jako Cantat. Pohlédl jsem na svého studenta lékařství, když ten pacient vyprávěl svůj příběh, a viděl jsem, že se tento inteligentní mladý muž naučil během těch deseti minut víc o podstatě lidské nátury než za celý život. A odpoledne jsme pak přijali pacienta, který uškrtil svou dívku v domě jejích rodičů, také ze žárlivosti. Studentu lékařství se už povrchní vzývání sexuální revoluce nezdálo tak atraktivní. Pokud totiž žijeme podle zásad sexuální revoluce – jako by bylo možno se jich přidržovat bez následků – důsledkem je obrovský nárůst sexuálního násilí. Takže je Cantat oběť i pachatel: je obětí šílených myšlenek, šířených v roce 1964, kdy se narodil, myšlenek, které jsou sice svobodomyslné, ale vzývají se vážně jako náboženství . Cantat neměl serióznost ani zkušenost ani intelekt, aby je dokázal odmítnout.

Kompletní článek v angličtině ZDE
BL

"Sexuální promiskuita vede k zabíjení" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy