Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vladislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 16086, komentáře < 7 dní: 223, komentářů celkem: 389962, adminů: 60, uživatelů: 5030  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 152 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Informace z jednání VV BJB dne 22. listopadu 2021
·Seznam vypuštìných novozákonních veršù v Pøekladu Nového svìta
·Pastoral brothers – kde konèí vtipnost?
·Ekumenická rada církví si zvolila nové pøedsednictvo na pøíští dva roky
·Rozbuška a další mutace covidu-19
·Významný køesťanský genetik je frustrovaný z postoje evangelikálù k oèkování
·Vlivný Jižní baptista Robert Jeffress odmítl náboženské argumenty proti oèkování
·5 pilíøù konzervativního evangelikálního kalvinismu nesluèitelných s láskou
·Skrytì
·Pastoral Brothers

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106912216
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: RE: Charismatici - příklad sektářské mentality
Vloženo Úterý, 14. říjen 2003 @ 11:07:08 CEST Vložil: tomas15

Charismatici poslal Nepřihlášený

Reakce charismatika z KS Praha na clanek 'Ustarany charismatik', ktera pred nedavnem probehla na strance Christnetu.



Svým způsobem se mne ten nadpis také dotýká. Sám jsem charismatik z KS Praha na své cestě jsem potkal spoustu charismatiků (od katolíků, po tehdejší Vodu života). A opravdu označení, že charismatici jsou sektáři je podle mne nepravdivou generalizací. Za nás mohu říci, že máme programově v jakýchsi zasádách sboru to, že nejsme jediná pravá, ani nejlepší církev. Mohu říci, že mi ve vedení regionu (vedu nedělní školu) vždycky vadí, když někdo vykazuje byť jen náznaky kontroly oveček namísto služby jim, nebo, když někdo vidí odchod do jiného sboru, nebo dokonce regionu jako něco co je apriory špatně (neříkám, když jde o útěk před tím, když je někdo postaven před zrcadlo vlastního jednání...). A můj názor je, že: - Církev je sjednocením Božích dětí z různých společenství a denominací, kteří Kristu patří a hříchů se odříkají, v souladu s Božím slovem
- Každá církev je složená z koukolu i pšenice
- Myšlenka, že ve městě je jen jeden Boží sbor je zcestná a překonaná
- Je pravda, že křesťan potřebuje ke standardnímu životu žít ve společenství, kde se může vyučovat podle Písma, kde je veden autoritami i bratry k životě v souladu s vírou a vyznáním, kde je povzbuzován i napomínán, zvláště těmi nejbližšími, kde může sloužit ostatním rukama i dary podle svého povolání, kde se společně modlí a bojují za požehnání pro Církev, svět i jednotlivce, kde může žít hluboké vztahy, kde se schází kolem stolu Páně, kde je někomu vykazatelný z celého života, aniž by vždy musel přijmout jeho radu
- Autority (starší a vedoucí) jsou povolány Bohem ke službě především Jemu a v důsledku toho Jeho lidu, mají povinnost zápasit na modlitbách i prakticky za každého člena
- Podle mého vidění (kongregační oproti třeba episkopálnímu u JB) církve je včele místního společenství církve rada presbyterů=starších=biskupů, což musí být křesťané výtečného charakteru, prověření službou, splňující podmínky z 1.Tim 3:2, kteří mají konečnou pozemskou autoritu ve většině otázek (snad s výjimkou otázek doktrinálních, které přísluší celé Církvi). Sami mají být vykazatelní sobě navzájem (mít hluboké vztahy mezi sebou) i členům svých sborů. Bůh povolává i nadsborové služebníky, kteří mohou být velmi velkým požehnáním sborům, pokud je sbory a jejich vedení rozpoznají a uznávají (náznak apoštolské služby - trvalé služby vedoucím sborů).
- Autority jsou kritizovatelné, pokud se tak děje biblickým způsobem (nikoli za zády, ale nejprve přímo a mezi čtyřma očima, později třeba i veřejně). Nicméně platí Pavlův příkaz Timoteovi: "Žalobu proti staršímu nepřijíme, leda na svědectví dvou či tří svědků.", jako ochrana věčného vyšetřování autorit, kvůli nespokojencům.
- Křesťan musí mít ve sboru svobodu cokoli říci vedoucím a ti zase vedoucí mají svobodu se rozhodnout podle svědomí, Božího vedení, Písma a názorů bratří.
- A odcházejícího bratra (není-li v očividném a jasně definovatelném hříchu) je třeba si vážit, protože i když např. máme 90% pravdy a on třeba 10%, je třeba se z těch 10% poučit a třeba se (nechat) proměnit (A kdoví není-li poměr naopak ...) Co se týče rozkolu v JB, měl jsem přátele na obou stranách konfliktu a nechal jsem si to dopodrobna vysvětlit. Bylo to pro mne hodně bolestné. Jen naokraj: Podle mého přesvědčení měla čistě formálně pravdu charismatická strana, protože malá stránka se v řadě situací dostala do konfliktu s pravdou, s právoplatným vedením, i s církevním zřízením. Koneckonců proto i světová rada UF uznala nakonec Velkou stránku a její Úzkou radu jako pravoplatnou reprezentantku JB v ČR. Ale s některými tehdejšími činy ÚR i se se sotva mohu ztotožnit byť byli po "formálně právní" stránce spravedlivé. A ač vím hodně málo o současném životu sborů JB, stejně tak mám určité pochybnosti kolem čistoty velmi autoritativního přístupu v JB. Ale stejně tak tehdy necharismatici tehdy naházeli spoustu nepravd a bláta na charismatické vedení i skrze světská média. Arnošt Kobylka http://www.christnet.cz/diskuse/prispevek.asp?zobraz=57349


"RE: Charismatici - příklad sektářské mentality" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.12 sekundy