Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 405 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464113
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Surový diamant.
Vloženo Neděle, 14. říjen 2012 @ 20:46:54 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Co to skutečně znamená žít svůj život jako křesťan.


Tyto stránky navštěvuje docela pestrá paleta lidí.
Jedni preferují svou víru a skutky jsou pro ně zcela vedlejší, jiní jsou "už spaseni navěky" a už s tím nikdo nehne (protože jejich věčnou spásu si prý vzal na starost sám Bůh),  někteří jsou zase vězni ve své zvláštní skořápce zažitých frází, kterými se pohotově zaštiťují, kdykoli hrozí nebezpečí, že by měli sami o něčem zapřemýšlet. Tehdy prostě naskočí gramofon pobožných ohlupujících frází.

Výsledkem je zvláštní tupost, odolnost proti zjevným skutečnostem života, které dost dobře nezapadají do konstrukce jejich víry. Tupost vůči objektivní zjevné a prosté pravdě, která je někdy i docela výrazně v kontrastu s jejich solidní přirozenou inteligencí.


Já osobně toto přisuzuji vlivu života v herezích, kdy už se člověk naučil při konfrontaci s nějakou pravdivou skutečností unikat do zažitých šablon. Šablon, které zní náramě vznešeně a zbožně - a které samy mají dokonce obecnou platnost - ovšem v konkrétní situaci je jim účelově posunut jejich skutečný význam do polopravdy.








Každý z nás se rodí v dědictví Adamova hříchu jako potomek vyhnanců z ráje.
Nahý a jako bezdomovec - bez nároku na nebeskou vlast.
Je nám vlastní hříšná přirozenost, černá jako uhel - naše náklonnost ke zlému. Přirozený člověk je zcela neschopen se vlastními silami ze svého postavení dostat.

Proto Bůh poslal svého Syna a on tuto situaci už změnil. Skrze Krista je možno získat dar věčného života v nebi.
Obléknutím Krista ve křtu se člověk stává uznaným dítětem Božím (tzv. iniciační svátost) a dostává tento dar věčného života ve formě dědictví - podmíněného ovšem dalším řádným životem křesťana až do smrti
.





Spolu s Kristem je pohřben člověk přirozený (ten kus černého uhlu, pohlcující veškeré světlo), aby spolu s Kristem povstal člověk nový - surový diamant  (srv Kol 2,9-14).
Člověku je takto (jako dar) Bohem změněna jeho "krystalická mřížka" - nová přirozenost Božího dítěte má už schopnost světlo nepohlcovat, ale v kráse se o něj podělit a světlo dál rozdávat.



Kdo z vás má představu, že je možno se nejdřív znovuzrodit (stát se diamantem) a až pak pohřbít starého člověka ve křtu (uhlí) - evidentně se mýlí.
Dimant nikdy nepřijde jako dar zvenčí (z nebe, z kosmu) - zrodí právě až proměnou z našeho uhlí.
Jsme to stále my - ale přesto jsme po křtu zcela noví - v novosti života (Ř 6,3-7).
Stali jsme se mocí Ducha svatého zcela jiným "prvkem" - uhlík se proměnil z tuhy na diamant.



Toník se proto mýlí, když tvrdí, že se nejdříve "znovuzrodil" a až pak za čas nechal ve křtu pohřbít toho "starého člověka".
Člověk nemůže být zároveň znovuzrozeným Božím dítětem a zároveň i nepohřbeným člověkem přirozeným.
To je schizofrenie.








Ovšem surový diamant se ještě napohled zas tak mnoho od kusu uhlí neliší.
Je potřeba ho nejdřív vybrousit a až pak se uplatní jeho zářivost, jeho skutečné vlastnosti.
Na toto "vybroušení" má křesťan celý zbytek života.
Bůh už dávno naplánoval konečný tvar vybroušeného diamantu, aby ve světle dosáhl dokonalosti. Stačí se jen naučit poznávat a naplňovat Boží vůli, žít svůj život podle Boha.
Každým dalším dnem života tak dostáváme příležitost dobrými skutky na tomto svém diamantu vybrousit další zářivou plošku.

(Ef 2,8-10)
Neboť jste spaseni milostí skrze víru, a to není z vás - je to Boží dar,

ne na základě skutků, aby se nikdo nemohl chlubit.
Jsme přece jeho dílo, stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým skutkům, které Bůh předem připravil, abychom v nich chodili.





Jsme ovšem také stále ještě i lidé hříšní - a ne vždy svou příležitost k našemu vybroušení využijeme. Náš diamant tedy není tak krásný, jak by mohl být. Nejsme tak svatí (podobní Kristu), jak bychom mohli být.
Naše hříchy dokonce činí tento náš diamant znovu matným.
Přesto ani hřích ke smrti není už schopen zvrátit Boží dar - není schopen změnit "krystalickou mřížku"  zpátky na uhlí. Zůstáváme Kristovci (diamantem) až do konce (třeba i nehodní), kdy předstoupíme před Kristovu soudnou stolici a vydáme počet ze svých skutků.



Tehdy dílo každého vyjde najevo
:
(1 Kor 3,13-17)
. Ten den je totiž ukáže, neboť bude zjeveno ohněm a ten oheň vyzkouší dílo každého, jaké je.
Zůstane-li něčí dílo, které na něm postavil, dostane odplatu.
Shoří-li něčí dílo, utrpí škodu; ale sám bude spasen, avšak tak jako skrze oheň.
Cožpak nevíte, že jste Boží chrám a že Boží Duch přebývá ve vás?
Jestliže někdo ničí Boží chrám, toho zničí Bůh, neboť Boží chrám je svatý, a to jste vy.

Hříchem ke smrti si křesťan zničí svůj vlastní Boží chrám.







Kristus je dokonale vybroušeným diamantem. Je dokonale svatý.
Křesťan usiluje svým životem se Kristu podobat. Každému člověku se to daří jinak a tedy i naše svatost se odvíjí podle toho, nakolik se podobáme Kristu. Nakolik jsme odolali zlému pokušení a nakolik jsme dobrými skutky naplnili Boží plán se světem i s námi.



A právě zde je také nasnadě učení o očistci:
člověk, který za života nestačil vybrousit tento svůj diamant do zářivé svatosti, má možnost za vydatné pomoci našich modliteb toto dokončit po smrti.

Ti, kteří umírají v Boží milosti a přátelství, ale nejsou dokonale očištěni, i když jsou si jisti svou věčnou spásou, jsou po smrti podrobeni očišťování, aby dosáhli svatosti, která je nutná pro vstup do Boží radosti. Církevní tradice mluví, s odvoláním na některé texty Písma, o očistném ohni: „Co se týká některých lehkých hříchů, je třeba věřit, že před posledním soudem je očistný oheň; vždyť ten, který je pravda, říká, že jestliže se někdo rouhá Duchu svatému, nebude mu odpuštěno ani v tomto věku, ani v budoucím (Mt 12,32). Z tohoto tvrzení se odvozuje, že jisté viny mohou být odpuštěny v tomto věku, ale jiné v budoucím věku.“








Rád bych teď vysvětlil ještě další Toníkův omyl.

Jeho slova: "
  Já nemám "nárok" na nebe. Ani jsem, díky Bohu, nikdy žádný takový "nárok" neměl
a nikdy nebudu mít.
  Mám jen milost v Ježíši Kristu, které mne osvobodila od zákona hříchu a smrti
."


Srovnejme s učením Písma:
(Gal 4,6-7)
A protože jste synové, Bůh poslal do vašich srdcí Ducha svého Syna, volajícího: "Abba, Otče!"
A tak už nejsi otrok, ale syn, a když syn, pak také Boží dědic skrze Krista.




Syn má nárok na dědictví!
Boží dítě má nárok na dědictví věčného života, má nárok na nebe.
Otevřenou otázkou ovšem zůstává, zda tento svůj nárok svým vytrváním v dobrém až do konce také uplatní, nebo bude jako nehodný dědic nakonec vyděden.



Milost v Ježíši Kristu, která osvobozuje od zákona hříchu a smrti, je právě dar spasení Kristem při křtu (je ona změna krystalické mřížky z uhlí na diamant) a následně veškeré svátosti, které člověka dále spojují s Kristem a Boží milostí připodobňují Kristu, takže roste v osobní svatosti (vybrušuje svůj diamant životem podle Boha).



Podobná témata

Katolicismus

"Surový diamant." | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Surový diamant. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 14. říjen 2012 @ 22:15:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...nazdar Oko...tak ja som jedným z tých o ktorých píšeš že sú: "už spaseni navěky"(protože jejich věčnou spásu si prý vzal na starost sám Bůh),....je to tak...aj napriek tomu že denne hreším mám vieru v to že Boh ma dovedie až do cieľa....moja istota nie je v mojich morálnych kvalitách, ale v Bohu...nespolieham sa ani na očistec, ani na zádušné omše, ale na Božie dielo vo mne v Duchu svatom...verím v Boha ktorý mi dáva vieru a stráži moje srdce až do konca...
...raz sa Mu za to poďakujem...

1 Korintským 1:8  On vás aj utvrdí až do konca, aby ste boli bez úhony v deň nášho Pána Ježiša Krista.

2 Timoteovi 4:18  Pán ma zbaví všetkého zlého a zachová pre svoje nebeské kráľovstvo. Jemu sláva naveky vekov. Amen.

2 Tesalonickým 3:3  Ale verný je Pán, ktorý vás utvrdí a zachová od zlého.

1 Tesalonickým 5:23  A sám Boh pokoja nech vás skrz-naskrz posvätí a pri príchode nášho Pána Ježiša Krista nech zachová vášho neporušeného ducha, dušu a telo bez úhony.

maj sa ivanp



Re: Surový diamant. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 14. říjen 2012 @ 22:58:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Tyto stránky navštěvuje docela pestrá paleta lidí.
Jedni preferují svou víru a skutky jsou pro ně zcela vedlejší, jiní jsou "už spaseni navěky" a už s tím nikdo nehne (protože jejich věčnou spásu si prý vzal na starost sám Bůh),  někteří jsou zase vězni ve své zvláštní skořápce zažitých frází, kterými se pohotově zaštiťují, kdykoli hrozí nebezpečí, že by měli sami o něčem zapřemýšlet. Tehdy prostě naskočí gramofon pobožných ohlupujících frází.

Výsledkem je zvláštní tupost, odolnost proti zjevným skutečnostem života, které dost dobře nezapadají do konstrukce jejich víry. Tupost vůči objektivní zjevné a prosté pravdě, která je někdy i docela výrazně v kontrastu s jejich solidní přirozenou inteligencí.


Já osobně toto přisuzuji vlivu života v herezích, kdy už se člověk naučil při konfrontaci s nějakou pravdivou skutečností unikat do zažitých šablon. Šablon, které zní náramě vznešeně a zbožně - a které samy mají dokonce obecnou platnost - ovšem v konkrétní situaci je jim účelově posunut jejich skutečný význam do polopravdy.


Oko, lépe bych to nenapsal, souhlasím na 100% a to, co píšeš, přesně odpovídá mé životní zkušenosti i tomu, co zde vidím.



  K tématu diamantu a uhlí, oko a k tvému neustélému unikání od pravdivé skutečnosti do zažitých šablon a polopravd.


  Když si vedle sebe postavíš diamant a uhlí, je celkem snadné je od sebe rozpoznat.


  Vemeš uhlí a škrábneš s ním o beton, na betonu zůstane černá šmouha a kus uhlí ubude. Když budeš
o ten beton štrejchat dost dlouho, zbude na něm hromada špinavého svinstva na úklid a z kusu uhlí docela nic.

  Vezmeš špinavej diamant a škrábneš s ním o beton. Na betonu zůstane špinavá šmouha
a uprostřed ní rejha. Čím víc budeš tím diamantem strejchat o ten beton, tím větší rejha bude,
tím bude diamant čistčí a se samotným diamantem se nestane nic. I kdybys štrejchal do aleluja,
diamant bude stejný.


  A tak je to i se skutečným znovuzrozením, kdy Bůh dá člověku ve smlouvě skrze Ježíše nové srdce,
nového ducha. Když vedle sebe postavíš uhlí a opravdový diamant, každý je snadno pozná: I uhlí pozná,
že má vedle sebe diamant.



  Existuje na ty tvoje "diamanty" a "uhlí" takové nějaké podobné poznávací znamení?
Je možné je od sebe rozpoznat?

  V realitě se diamant a uhlí liší. Uhlí třeba snadno zničíš. Zničit diamant dá dost práci, to
už člověk muší fakt hodně vědět, jak na to.


  Když vedle sebe postavíš ty tvoje "uhlí" a "diamanty" a nebudeš vědět, kdo je kdo, kdo má
ten "nárok" a kdo ho nemá, jak je od sebe rozpoznáš?


  O tom zbytku jsme se bavili docela dost, není potřeba dál rozvíjet, pokud nemáš nějaký
speciální zájem či dotaz zjistit, jak věci jsou.



Re: Surový diamant. (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 07:14:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milé oko, protože by ti to mohlo v té záplavě nových článků uniknout, přepisuji ti sem odstavec toho, co poslala Twig:

Nemůže-li člověk být spasen pro to, co vykoná, pak ho to povede k zoufalství.“ Ano, k zoufalství, že nemůže být spasen vlastními skutky, vlastními zásluhami nebo vlastní spravedlností. A tak tomu má být, neboť nikdo nemůže spoléhat na Kristovy zásluhy, dokud se nevzdal svých vlastních zásluh. Ten, kdo „chce uplatnit svou vlastní spravedlnost“, nemůže obdržet spravedlnost Boží. Nemůže mu být dána spravedlnost, která je z víry, spoléhá-li na spravedlnost, která je ze Zákona.

Příjemné čtení k zamyšlení. 



Re: Surový diamant. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 09:26:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hmm,

dobrý návod, jak získávat diamanty:  polévat uhlí vodou :-)
To si nech oko patentovat :-)


Takový pan Hitler byl hezký surový, tuhý diamant, vzniklý z uhlí polítím vodou.
Že nebyl až tak dokonale vybroušen se dá pochopit. Ale ta jeho změněná, nová "krystalická mřížka" - nová přirozenost Božího dítěte, mající už schopnost světlo nepohlcovat, ale v kráse se o něj dělit a světlo dál rozdávat, se dala poznat na první pohled.






Re: Surový diamant. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 17. říjen 2012 @ 12:27:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Co to skutečně znamená žít svůj život jako křesťan.

Předpokládám, že to měla být otázka, byť na konci není otazník.

Odpověď je jednoduchá: žít svůj život jako křesťan znamená Pavlovo: "Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. Život, který nyní žiji v těle, žiji ve víře v Syna Božího, který si mne zamiloval a vydal sebe samého za mne."

Jinak řečeno, žít jako křesťan znamená nežít (!) - tedy nežít svůj vlastní život, ale nechat žít Krista ve mně, místo mě a skrze mne. Neboli žít Kristovým životem skrze Krista, který je naším životem.

Kdokoli si žije svým vlastním životem, vyjadřujícím jeho samého, není křesťan!



Re: Surový diamant. (Skóre: 1)
Vložil: twig v Středa, 17. říjen 2012 @ 15:54:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo z vás má představu, že je možno se nejdřív znovuzrodit (stát se diamantem) a až pak pohřbít starého člověka ve křtu (uhlí) - evidentně se mýlí.

V tom anděl Páně mluvil k Filipovi, řka: Vstaň a jdi ku polední straně na cestu, kteráž vede od Jeruzaléma do města Gázy, kteréž jest pusté. A on vstav, i šel. A aj, muž Mouřenín, kleštěnec, komorník královny Mouřenínské Kandáces, kterýž vládl všemi poklady jejími, a byl přijel do Jeruzaléma, aby se modlil, již se navracoval zase, sedě na voze svém, a četl Izaiáše proroka. I řekl Duch k Filipovi: Přistup a přiviň se k vozu tomu. A přiběh Filip, slyšel jej, an čte Izaiáše proroka. I řekl: Rozumíš-liž, co čteš? A on řekl: Kterakž bych mohl rozuměti, leč by mi kdo vyložil? I prosil Filipa, aby vstoupil na vůz, a seděl s ním.

Místo pak toho Písma, kteréž četl, toto bylo: Jako ovce k zabití veden jest, a jako beránek němý před tím, kdož jej střiže, tak neotevřel úst svých. V ponížení jeho odsouzení jeho vyhlazeno jest, rod pak jeho kdo vypraví, ačkoli zahlazen byl z země život jeho? A odpovídaje komorník Filipovi, dí: Prosím tebe, o kom toto mluví prorok? Sám-li o sobě, čili o někom jiném? Tedy otevřev Filip ústa svá, a počav od toho Písma, zvěstoval jemu Ježíše. A když jeli cestou, přijeli k jedné vodě. I řekl komorník: Aj, teď voda. Proč nemám býti pokřtěn? I řekl Filip: Věříš-li celým srdcem, slušíť. A on odpověděv, řekl: Věřím, že Ježíš Kristus jest Syn Boží. I rozkázal státi vozu, a sstoupili oba do vody, i Filip i komorník. I pokřtil ho. (Skutky 8:26-38)

Chytivše Pavla a Sílu.. vsadili je do žaláře, přikázavše strážnému žaláře, aby jich pilně ostříhal. Tedy on takové maje přikázání, vsadil je do nejhlubšího žaláře, a nohy jejich sevřel kladou. O půlnoci pak Pavel a Sílas modléce se, zpívali písničky o Bohu, takže je slyšeli i jiní vězňové. A vtom pojednou země třesení stalo se veliké, až se pohnuli gruntové žaláře, a hned se jim všecky dveře otevřely a všech okovové spadli. I procítiv strážný žaláře a vida dveře žaláře otevřené, vytrhl meč, aby se zabil, domnívaje se, že vězňové utekli. I zkřikl naň Pavel hlasem velikým, řka: Nečiň sobě nic zlého, však jsme teď všickni. A požádav světla, vběhl k nim, a třesa se, padl k nohám Pavlovým a Sílovým. I vyved je ven, řekl: Páni, co já mám činiti, abych spasen byl? A oni řekli: Věř v Pána Ježíše a budeš spasen ty i dům tvůj. I mluvili jemu slovo Páně, i všechněm, kteříž byli v domu jeho. A on pojav je v tu hodinu v noci, umyl rány jejich. I pokřtěn jest hned on i všecka čeled jeho. (Skutky 16:19-33)

Oko, spravodlivý bude žiť z viery - nie z krstu. Pán Ježiš povedal (a Jeho Slovo na veky vekov platí a nikto ho nemôže zmeniť): Ja som vzkriesenie a život; ten kto verí vo mňa, aj keby zomrel, žiť bude. Podľa teba sa mýli sám Duch Svätý, ktorý inšpiroval pisateľov Písma, aby zaznamenali to, čo zaznamenali? Podľa Marka viera predchádza krst a kto neuverí, bude odsúdený (Mk 16:16). Krst nikomu, kto neuverí, nepomôže. Ani keby ho pokrstil sám pápež..



Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy