|
Právě je 295 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116461689 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Nabídky: Rukověť restitučního aktivisty
Vloženo Pátek, 01. březen 2013 @ 19:48:19 CET Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený
Protože se při vymáhání náhad a odškodnění církvím objevují
někdy záludné protiargumenty oponentů, nabízím malé desatero, jak
postupovat při internetových diskusích. Jde o návod pro ekumenické
resp. katolické aktivisty, jak postupovat v debatách ohledně
vytváření veřejného mínění, týkajícího se církevních
restitucí.
Rukověť restitučního aktivisty
- Je třeba opakovat heslo, že co bylo ukradeno, je třeba
vrátit. Zásadně je ovšem třeba se vyhnout otázce kým, co a kdy
bylo ukradeno. Stačí opakovat první větu.
- Je třeba vytvořit povědomí, že tento majetek římskokatolické
církvi patřil vždy. Pokud by někdo tvrdil, že patřil dříve
českým stavům, je třeba začít o nich mluvit jako o husitech
nebo banditech a zločincích, a že z jejich majetku nedostala církev
nic. Zásadně ale nediskutujte o katolických rodech, které pak majetek
odevzdávaly církvi.
- Pokud někdo bude tvrdit, že řkc neměla k majetku dispoziční
právo, je třeba říci, že by uvedení do původního stavu
odporovalo Listině práv a svobod. Tím oponenta znejistíte a
objedete faktický stav dané věci.
- Pokud někdo začne tvrdit něco, co nelze vyvrátit, je třeba vytvořit
dojem, že každý oponent restitucí je komunista nebo
alespoň jeho prastrýček byl v KSČ. Na komunistickou minulost jsou
disidenti, kteří často stojí v klíčových pozicích, velmi
hákliví.
- Je třeba vytvořit dojem, že stát na restitucích
vydělá. Majetek je totiž zablokován a stát nemá tudíž
z něho výnosy, což se nyní změní. Je ovšem třeba pomlčet, proč
blokační paragraf existuje, kdy a kým byl vytvořen a prosazen!
- Je třeba neustále opakovat, že římskokatolická církev chce
zaplatiti nekatolické církve. Je ovšem třeba vyhnout se tomu, že
mají být zaplaceny z předpokládaného majetku, který nyní patří
státu.
- Pokud někdo bude mluvit o prolomení roku 1948, je třeba přiznat,
že jde o navrácení majetku například na základě důsledků
pozemkové reformy z roku 1947, ale je třeba tvrdit, že po roce
1948 bylo znemožněno vyplacení náhrady uvedené již
v roce 1947. Tím důsledky z roku 1947 přemístíte do roku
1948.
- Pokud někdo bude tvrdit, že budou znevýhodněni jiní restituenti, je
třeba říci, že to není pravda a že podobně odškodněni mohou
být všichni restituenti.
- Pokud někdo bude tvrdit, že neexistuje seznam majetku, na jehož základě
vyplynula suma 135 miliard, je třeba říci, že někde určitě existuje
a že ho zcela jistě někdo někde viděl, ale v žádném případě
nesmí být poskytnut veřejnosti. Pak by lidé radili
katolíkům co restituovat. Případně můžete dát například link na
nějaké „divoké“ a neověřené seznamy.
- Pokud někdo zpochybní výpočty na základě deklarovaných cen, je třeba
říci, že proběhl audit firmou Ernst&Young, nicméně
příliš nerozebírejte, co tato firma posuzovala a jaká dostala vstupní
data.
Pokoj a dobro všem lidem dobré (prorestituční) vůle!
www.apologet.cz
|
Re: Rukojeť restitučního aktivisty (Skóre: 1) Vložil: call v Pátek, 01. březen 2013 @ 22:13:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Velmi dobrý, téměř neprůstřelný argument jsem slyšel od mladé katechetky v diskusním pořadu Máte slovo, která tvrdila, že Církev byla vždycky chudá a pronásledovaná a že žádné peníze nechce. Restituční zákon však schválil Parlament ČR a Církvi nezbývá nic jiného, než se zákonu podřídit a náhrady i majetek přijmout. |
|
|
Re: Rukověť restitučního aktivisty (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 02. březen 2013 @ 08:21:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pokud chce někdo v otázce restitucí operovat v historii zrovna dobou husitskou, proč nejít třeba až do doby Karla IV?
A proč zde neslyším žádné hlasy o vrácení pokladů uloupených třeba Švédy za třicetileté války?
A pokud jsme již i rezignovali na jakoukoli spravedlnost, pořád bychom se pořád ještě neměli snižovat ke lžím typu: "...Majetek je totiž zablokován a stát nemá tudíž
z něho výnosy.... že
mají být zaplaceny z předpokládaného majetku, který nyní patří
státu."
To není pravda. Stát už od padesátých let, kdy majetek zabavil, tak z něho výnosy stále měl. Církve mohou požádat pouze o část majetku a doklad o vlastnictví tohoto majetku musí doložit. Majetek patřící státu církve logicky restituovat nemohou.
|
Re: Re: Rukověť restitučního aktivisty (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Sobota, 02. březen 2013 @ 09:21:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to přesně tak, jak píše Oko. Je třeba dodržet rok 1948, který je závazný pro všechny ostatní, a nevracet se k Markomanům a Kvádům nebo byť jen do důsledků pozemkové reformy z roku 1947. Bývalý ministr Besser ovšem prohlásil:
„Tady se pořád říká, že toto vyrovnání a napravení některých majetkových křivd mezi českým státem a církvemi se týká napravení chyb komunistického režimu. Ono to v podstatě není úplně přesně řečeno.“ Na přímou otázku, zda restituce mohou prolomit rok 1948, odpověděl: „Ano, může se jít i do této minulosti“. |
]
|
|
|
|