Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 446 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507471
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Evangelium marketingová záležitost? (Otakar Vožeh)
Vloženo Neděle, 02. červen 2013 @ 22:45:53 CEST Vložil: Olda

poslal Nepřihlášený

Někde nějak došlo k tomu, že evangelikálové uvěřili lži, podle které je známé Ježíšovo slovo z Matoušova evangelia - označované také jako Velké poslání - marketingovou záležitostí. Pán Ježíš přikázal před svým návratem ke svému nebeskému Otci:  "Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky" (28,19). Namísto abychom chápali evangelium jako zvěst, jako poselství od Boha, které je nám věřícím svěřeno jako Božím vyslancům, chápeme dnes evangelium jako komoditu, jako produkt, který se musíme snažit tomuto tržně orientovanému světu za každou cenu prodat.

Namísto abychom jasně zvěstovali čisté Boží slovo a dali tak neomezený průchod jeho moci, snažíme se evangelium zabalit do co nejatraktivnějšího balíčku, aby bylo více přijatelné nevěřícímu člověku. Více než na obsahu a čistotě poselství samého nám záleží na jeho prezentaci, která se řídí povětšině choutkám a trendům nekřesťanského světa. Vládne tržní mentalita, při které je "pozitivní vztah k zákazníkovi" nadevše. 

Čím se řídí obsah dnešních kázání ve společenství věřících?  Podbíhání soudobým trendům se dostává i pod rouškou spirituality do Církve. Jednu chvíli byly evangelikální sbory v Americe přímo posedlé knížkou "Modlitba Jabézova" (podle 1.Par.4,10), každý sbor, který chtěl jít s dobou, musel pořádat semináře, kde se věřící učili, jak se takovou modlitbou modlit. 

Ale běda těm, kdo se stále ještě učili Jábezově modlitbě, když přišel Rick Warren se svými knihami "Proč jsme vůbec tady" a "Cílevědomá Církev" ! Každé společenství věřících, které si chtělo zachovat své postavení a vliv v evangelikálním hnutí, muselo projít "Čtyřiceti dny . . .".  

Dalším trendem je například knížka Alana Hirsche "Zapomenuté cesty", kterou každý obdivuje, každý o ní mluví a každý se k ní nějakým způsobem hlásí. Jestli jste to všechno propásli, už si nedělejte starosti, stejně je už pozdě a nějaká novinka je určitě na obzoru. 

Apoštol Pavel  ve svém dopise Efezským  nám připomíná abychom "dorostli zralého lidství, měřeno mírou Kristovy plnosti. Pak už nebudeme nedospělí, nebudeme zmítáni a unášeni závanem kdejakého učení - lidskou falší, chytráctvím a lstivým sváděním k bludu" (4,14).

Nevím, jestli se ještě dnes vůbec v církvích ozve slovo o  nutnosti zkoumat pečlivě Písmo, jestli to, co se nám předkládá, je zdravé, biblické, správné. Zásadní problém vidím v tom, že věřící jakoby zapomněli, kdo je skutečným Pánem Církve, její Hlavou.

Mám však tu jistotu, že se Ježíš Kristus o čistotu Církve dobře stará. Díky Bohu za Jeho svrchovanou milost a nezměrnou lásku.
(Otakar Vožeh: „O pravdě“, twr.cz, článek krácen)

Platí tato slova i pro českou evangelikální scénu? Jaké "hity" hýbou naší zemi?  Jsou to snad také knihy: „Modlitba Jabézova“, „Proč jsme tady“, „Cílevědomá církev“, „Nebeský muž“, "Zapomenuté cesty", „Chatrč“, "Muž podle Božího srdce"?


"Evangelium marketingová záležitost? (Otakar Vožeh)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Evangelium marketingová záležitost? (Otakar Vožeh) (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 03. červen 2013 @ 10:17:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je dobré napomenutí. Kdysi jsem odešel z denomince, protože už jsem nechtěl dál podléhat těmto módním trendům a chtěl slyšet Boží hlas.



Re: Evangelium marketingová záležitost? (Otakar Vožeh) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 04. červen 2013 @ 15:01:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modlitba Jaebesova zní takhle :

1 Paralipomenon 4:9-10: Jaebes byl váženější než jeho bratři; jeho matka ho pojmenovala Jaebes se slovy: "Porodila jsem ho s trápením." 10  Jaebes vzýval Boha Izraele takto: "Kéž bys mi dal požehnání a rozmnožil mé území! Kéž by tvá ruka byla se mnou a zbavila mě zlého, aby na mne nedolehlo trápení!"A Bůh splnil, oč žádal.

Není na ní nic špatného ale v čase Nové smlouvy už většinou nežádáme od Boha větší území a měli bychom přijímat i kříž a jiné trápení a děkovat za ně.  Ponechat konečné rozhodnutí na Bohu, když prosíme aby pro nás udělal to nebo ono. Pohled na to jak snášejí kříž ti kteří hlásají  Evangelium dokáže posluchače přesvědčit lépe než slova.




Stránka vygenerována za: 0.13 sekundy