Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472770
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Rozhraní duše a ducha
Vloženo Středa, 05. červen 2013 @ 09:20:35 CEST Vložil: Olda

Zkušenosti poslal Nepřihlášený

Oko napsal:



Židům 4:12  Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce.

Rozhraní= pomyslná čára oddělující dvě různé entity s naprosto odlišnými vlastnostmi.

Entita= entitas= jsoucí, být, ens= bytost

Duše= entita

Duch= entita

Tělo = entita

3x entita= 1x bytost lidská

MVII


"Rozhraní duše a ducha" | Přihlásit/Vytvořit účet | 67 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rozhraní duše a ducha (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 05. červen 2013 @ 12:19:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko napsal:Já odpověděl:
Přesně tak! Nic víc člověk z pohledu své vlastní existence už není.
Tedy:
2x entita = 1x bytost lidská.



..." Rozhraní= pomyslná čára oddělující dvě různé entity s naprosto odlišnými vlastnostmi.

Jestliže potřebujeme odlišit osobu od samotných projevů osoby, položíme mezi ně také rozhraní, jinak nám projevy budou splývat se samotnou osobou a nic neodlišíme..





Re: Rozhraní duše a ducha (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 05. červen 2013 @ 18:36:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Tady je mnohem lepší a výstižnější CSP KMS, kde je použito vhodnější slovo "rozdělení".

Jde o to, že projevy duše a ducha mohou být podobné a někdy je těžké rozlišit, je-li jednání člověka projevem duše nebo ducha. Projev duše je vždy vyjádřením člověka, kdežto projev lidského ducha, v němž přebývá Duch Boží, pokud není kontaminován nebo znečištěn tělem či duší/srdcem, je vyjádřením Boha.



Re: Rozhraní duše a ducha (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 06. červen 2013 @ 05:50:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento komentář je určen výhradně pro ty, kteří umějí napočítat alespoň do tří!


Člověk je obrazem trojjediného Boha ve světě viditelném.
Člověk je ovšem stvořen k naprosté závislosti na Bohu, je stvořen ke společenství s Bohem.
Jen v tomto stavu společenství s Bohem je úplný a jen tehdy je pravdivým obrazem společenství Otce, Syna a Ducha svatého.
Jednou "entitou"- osobou - celé osobnosti takového člověka je tedy sám Duch svatý!
Takový člověk už nechodí podle těla, ale podle Ducha (Ř 8,1).


Jen ten člověk je pravdivým obrazem trojjediného Boha, který má srdce obřezané Duchem svatým (Ř 2,29).

...neboť v našich srdcích je rozlita Boží láska skrze Ducha Svatého, který nám byl dán. (Ř 5,5).


... Vy však nejste v těle, ale v Duchu, pokud ve vás přebývá Duch Boží. Jestliže pak někdo nemá Kristova Ducha, ten není jeho. (Ř 8,9).

Duch svatý je trvale přítomen v člověku, který má být pravdivým obrazem Boha ve viditelném světě. On sám je tedy už jednou nezbytnou osobou (entitou) v člověku, který pak už může být jen duší v těle (Gen 2,7).


...Cožpak nevíte, že jste Boží chrám a že Boží Duch přebývá ve vás?  (1 Kor 3,16)


Člověk logicky nemůže sám mít ještě další tři entity, poněvadž pak by musel být obrazem Boha čtyřosobového!




Naopak, tento člověk je pravdivým obrazem trojosobového Boha:

Lidská duše (která sama je svojí podstatou duchem) je vedena Duchem svatým, ve vnitřních bojích vítězí nad touhami těla a tělem pak svými skutky zjevuje Boha ve světě viditelném.

... Sám Duch dosvědčuje našemu duchu, že jsme Boží děti. (Ř 8,16).



Re: Rozhraní duše a ducha (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 06. červen 2013 @ 06:09:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trojosobový Bůh je obrazem Boha vnitřně vztahového, bytostně zcela nezávislého na ničem stvořeném.


Tento Bůh je ve svém bytí zcela dokonalý, nepotřeboval by ke štěstí vůbec nikoho dalšího.
Naštěstí pro nás je tento Bůh zosobněnou Láskou a touhou takové lásky je sdílet své bytí i s dalšími tvory (anděly i lidmi).
Sdílení se v lásce ovšem musí splňovat jeden důležitý předpoklad - osobní svobodu v rozhodování u každého z tvorů.
Jen ve svobodě dobrovolnosti je možno vytvořit plnohodnotný vztah lásky.




Naopak "dvojosobový člověk" je bez Boha obrazem nenaplněnosti bytí.

Je obrazem naší bytostní závislosti na Bohu, na božském "ruach" - také lidské tělo zjevuje tuto bytostní a existenční závislost viditelně potřebou neustálého dýchání (lidského "ruach").





Bez Boha je dvojosobový člověk (duše v těle)  jen karikaturou Božího obrazu v nás,

v naplněnosti Duchem svatým pak teprve vytváří pravdivý obraz trojjediného Boha v našem viditelném světě.



Re: Rozhraní duše a ducha (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 06. červen 2013 @ 06:57:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tohle stejně asi člověk, který má mrtvého ducha, nemůže pochopit.

  Když mi to kdysi křesťané vysvětlovali, vzpomínám si dobře, že jsem to nepochopil. Až když můj duch ožil, až když mi dal Bůh nového ducha, pochopil jsem co to vlastně je ten duch člověka, co mi Bůh dal nového a co mi Bůh nedal a zůstalo docela staré.

  Nevím, jestli to jsou entity či neentity, ale vím, že v češtině (i v jiných jazycích, nejen češtině a řečtině) se normálně říká: "Ten člověk má ale zlé a zkažené srdce" nebo: "Ten člověk má ale bolavou, nemocnou duši" a každý normální člověk co rozpozná levici od pravice ví, že každá ta věta je o něčem jiném a o čem ty pojmy jsou a je mu celkem fuk, jestli to jsou entity nebo neentity. Stejně tak lidé vědí, že když se řekne "chytrá hlava" mluví se o něčem docela jiném, než o "dobrém srdci". Normální člověk nezblblý "duchovou duší" a jiným podobným sektářským učením také chápe, že "modlit se srdcem" je něco docela jiného, než "modlit se myslí".

  Bůh při znovuzrození mění ducha člověka, srdce člověka. Nemění jen nějaký "výraz" či "vnější projev", mění to naprosto nejvnitřnější, nejdůležitější skutečnost, co v člověku je.

  Vnější věci jsou pak odrazem toho, co je uvnitř: Co je v srdci člověka, v nitru člověka, tím ústa i klávesnice přetýkají. To, co je v srdci člověka dřív nebo později překoná to, co je v mysli, pocitech, vůli, nohách, hlavě. Ať už je to srdce zlé, plné hříchu a světa, nebo to dobré srdce, srdce od Boha.

  Ať už život, který je v tom duchu od Boha, nebo smrt, která je v hříchu a ve světě, tak srdce člověka navenek velmi dobře projevuje.



Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy