Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 533 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483819
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích
Vloženo Sobota, 29. listopad 2014 @ 08:44:10 CET Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

Bylo padesát dní po velikonocích. Začali letnice, svátek vděčnosti za úrodu. Před deseti dny Pán Ježíš vstoupil na nebe a slíbil učedníkům, že jim pošle Ducha svatého a s ním zvláštní sílu k tomu, aby se stali jeho vyslanci  nejen v Jeruzalémě, ale i ve světě. O letnicích se ti, kteří Pána Ježíše následovali, shromáždili. Bylo to v Jeruzalémě a sešlo se zde právě kvůli svátkům mnoho lidí i z daleka.  Pak však nastal zvláštní jev. Hluk, vítr, plápolající oheň nad každým z nich. Bible píše o tom, že byli naplněni Duchem svatým a získali schopnost mluvit cizími jazyky, které předtím neovládali. Tato událost v přeplněném Jeruzalémě přilákala další poutníky k tomuto místu. Byli to zbožní  Židé žijící z různých oblastí mimo Palestinu. Začali naslouchat učedníkům a slyšeli je v jejich rodném jazyku.   K čemu byl použit dar mluvit v cizích jazycích?   K tomu, aby učedníci mohli k lidem hovořit o Pánu Ježíši tak, aby rozuměli, co říkají.              Aby také mohli podat svědectví, které zasáhlo mnohé posluchače.  


    Zasáhlo je ta, že se ptali, co mají dělat?  A dozvěděli, že mají činit pokání a  přijmout křest na znamení Božího odpuštění. A pokud tak učiní i oni dostanou Ducha svatého. Jistě, že tato slova se všemi jevy, které účastnici shromáždění zažili, zapůsobila tak silně, že tři tisíce lidí se přidalo k učedníkům, dokonce konali i Památku Páně  a modlili se a také a nechali se pokřtít.   Z popisu událostí ve Skutcích ve 2. kapitole je jasné, že zde mluvení jazyky bylo darem, který měl sloužit k šíření evangelia. Lidé těmto jazykům rozuměli. Nastal opak toho, co se stalo při stavbě babylonské věže. Nyní se jazyky sjednotili  a lidé rozuměli. Taková schopnost se nedá jen tak padělat, napodobit, to je skutečně prokazatelný dar.   Dnes se však v některých církvích, například v apoštolské a jinde, setkáme také  s mluvením v jazycích. Není to  vždy v kázání, ale vyskytuje se  při modlitbě a chvále. Já se podivuji však nad tím, proč modlitba či chvála má být v nesrozumitelné řeči? Také jsem se setkal s tím, že věřící, kteří navenek ukazují tuto schopnost, jsou údajně opravdu pokřtěni v Duchu svatém, zatímco ti ostatní jsou na tom duchovně slabě. Takže vlastně tato vlastnost místo, aby šířila poznání Boha šíří duchovní pýchu. Pavel přece říká:" Stejně tak vaše řeč: ne-li srozumitelná, nikomu nic nedá. Mluvíte do větru." a dále říká: " Vím, že usilujte o duchovní obdarování. Snažte se hlavně vyniknout v tom, co pomáhá budovat církev"   A Pavel mi také upozornil na jednu vlastnost. Skut 14 kap. - parafrázovaný překlad   "Když někdo hovoří takovým jazykem, modlí se sice jeho duch, ale bez účasti rozumu. Co  s tím ? I já se chci modlit vroucně, ale tak, abych se zároveň modlil i rozumem. A když zpívám k Boží oslavě, chci ho chválit svým rozumem. Jak by mohl obyčejný posluchač připojit svůj souhlas k modlitbě, když by nerozuměl jejím slovům? I kdyby byla sebe upřímnější, nic z ní nemá. Jsem vděčný Bohu, že mne tímto darem obdaroval víc, než kohokoliv z vás. Přesto ve shromáždění povím raději pět srozumitelných vět, než tisíce slov nesrozumitelných. Bratři nebuďte dětinští!"   Atd.   Pavel tedy dobře znal úskalí jevu zvaného mluvení v jazycích. A tuto vlastnost dokáže napodobit i ďábel, stejně tak jako uzdravování.   Proč to píšu? Rozhodně to není útok na víru a na věřící. Vycházím ze špatných zkušenosti, kdy lidé, kteří hovoří jazyky ( dokonce i pastoři) svým jednáním naopak dokazují, že Pánu Ježíši nepatří. Jejich schopnost mluvit jazyky ( žvatlání) nemůže být darem Ducha svatého a pochází asi z jiné síly.   A tak mne docela děsí shromáždění charismatických církví, kde se drmolí nesrozumitelnými slovy, kterým nikdo nerozumí a možná ani ten, kdo je vydává. Co když tak mluví sám Satan a my hloupě k tomu připojíme svůj  souhlas.    


"Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích" | Přihlásit/Vytvořit účet | 132 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 29. listopad 2014 @ 09:52:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Františku. Pán nás naštěstí nenechal v nevědomosti a zapsal nám, jak se mají jazyky požívat a jak ne. Víme, že křesťan svůj dar ovládá, protože Bůh není Bohem zmatku, ale pořádku. Vždy když někdo použije jazyk v rozporu s učením Páně, tak přemýšlím odkud pak ten jazyk asi pochází. Nejsem si jist, že od Boha.
Pokud někdo k tomu dokonce přidá falešné evangelium, že jazyk je dostupný každému, kdo požádá či jej dokonce považuje za měřítko pokřtěnosti či následování Pána, pak mám již úplně jasno.
Jinak na Letnicích si myslím že nešlo o jazyky andělské, ale cizí řeči. Proto ten údiv, jak to že mluví naším rodným jazykem, když jsou to galilejci...
Jedno velmi smutné svědectví kam falešné evangelium dovede slabé a umírající. Jedna sestra navštěvovala společenství, ke se učilo, že jazyky jsou "něco" a každý je může dostat, pokud chce. Trápilo ji to a nevěděla jak dál, tak se zeptala jedné sestry co má dělat, že prosí, že pláče, volá a jazyky pořád nic. Dostala radu, že je potřeba probudit ducha, že musí otevřít pusu a začít drmolit a "ono" to přijde...naštěstí ji Pán z této sekty vyvedl. Samozřejmě nejde o oficiální učení, ale "neobdarovaní" lidé jsou tlakem na jazyky tak ničeni, tak se cítí neduchovně, že se uchýlí k těmto okultním praktikám



Re: Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích (Skóre: 1)
Vložil: eol v Sobota, 29. listopad 2014 @ 13:07:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 Korintským 12:30 Mají všichni dar uzdravovat? Mají všichni schopnost mluvit ve vytržení rozličnými jazyky? Dovedou je všichni vykládat?

1 Korintským 13:1 Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon.

1 Korintským 14:2 Vždyť kdo ve vytržení mluví jazyky, nemluví k lidem, nýbrž k Bohu, a nikdo mu nerozumí. Je puzen Duchem, ale to, co říká, zůstává tajemstvím.

1 Korintským 14:4 Kdo ve vytržení mluví jazyky, mluví k svému užitku, ale kdo mluví prorocky, mluví k užitku církve.
5 Chtěl bych, abyste všichni mluvili jazyky, ale ještě více, abyste měli prorocký dar. Neboť ten, kdo mluví prorocky, znamená víc než ten, kdo mluví prorocky, znamená víc než ten, kdo mluví ve vytržení - ledaže by jeho řeč byla vykládána, aby z toho církev měla užitek. 6 Vždyť kdybych k vám  bratří, přišel a mluvil jazyky, a nepřinesl vám žádné zjevení od Boha ani poznání ani prorocké slovo ani naučení - jaký prospěch byste z toho měli?

 1 Korintským 14:13 A proto ten, kdo mluví jazyky, nechť prosí, aby je dovedl také vykládat.
14 Kdybych se modlil ve vytržení, modlil by se můj duch, ale má mysl by toho nebyla účastna.
15 Co tedy? Budu se modlit ve vytržení ducha, ale budu se také modlit s vědomou myslí. Budu zpívat chvalozpěvy ve vytržení ducha, ale budu zpívat také s vědomou myslí.
16 Kdybys děkoval Bohu ve vytržení, jak by ten, kdo do toho není zasvěcen, mohl říci Amen k tvému díkůvzdání, když nerozumí tomu, co říkáš?
17 Ty sice dobře vzdáváš díky, ale druhý z toho nemá žádný užitek.

1 Korintským 14:18 Děkuji Bohu, že mám dar mluvit jazyky více než vy všichni,
19 ve shromáždění však - abych poučil i druhé - raději řeknu pět slov srozumitelně než tisíce slov ve vytržení.


1 Korintským 14:27 Pokud jde o mluvení jazyky, ať promluví dva nebo tři, jeden po druhém, a někdo ať vykládá.
28 Kdyby neměli vykladače, ať ve shromáždění mlčí, každý ať mluví ve vytržení jen pro sebe a před Bohem.

1. Korintským 14:39 Proto, moji bratří, usilujte o to, abyste dovedli prorokovati; mluvení ,jazyky’ ovšem nebraňte,
40 ale jen ať se všecko děje slušně a podle řádu. –




Re: Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 29. listopad 2014 @ 16:33:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, jazyky byly znamením pro nevěřící. Dnešní žvatlání není určitě z Božího Ducha. Kdo, nebo co je za projevy dnešních "žvatlalů", nevím. Od Boha to ale není!



Re: Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 29. listopad 2014 @ 18:43:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Mk 16:17 Tato znamení budou doprovázet ty, kteří uvěří: V mém jménu budou vyhánět démony, budou mluvit novými jazyky,

K tomu pak apoštol Pavel v úvodu 14. kapitoly 1. listu Korintským upřesňuje, jak má mluvení novými jazyky podle Božího řádu fungovat v církvi s tím, že ne všichni tento dar Ducha mají..

Letnice byly o něčem jiném.

Tož tak.



Re: Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 29. listopad 2014 @ 22:28:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatím asi nejlepší výklad na toto téma jsem - podle mého názoru - slyšel od baptistického teologa Pavla Hanese: https://www.youtube.com/watch?v=5kaCXayeuXA



Re: Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 30. listopad 2014 @ 06:28:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ti, kdo vytrhují z Písma celé pasáže, obvykle končí v tomto životě bez Božího Života, jejich sbory jsou mrtvé, tak jak bylo zaslíbeno v knize Zjevení těm, co ubírají z Písem...



Re: Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 30. listopad 2014 @ 07:08:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku 100, kdybych neměl dar jazyků, tak některé životní situace nezvládnu.



Re: Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 30. listopad 2014 @ 11:34:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O mluvení jazyky (glosoláliích) psal již Pavel, je to v dřívějším komentáři.

František má samozřejmě pravdu, mluvit se má tak, aby nám všichni rozuměli. I tak máme všichni problém, aby nás nejenom vnímali, ale pochopili, co říkáme. Neboť i my sami máme ještě větší problém vyjádřit skutečně to, co jsme mysleli a vyjádřit zamýšleli.

Nicméně k darům mluvit jazyky bych byl opatrnější. Jsou lidé, kteří skutečně takovými dary oplývají. Sám jsem se setkal s ženou, která se učila cizím jazykům ze slovníků (těch nejtlustších, co sehnala). Několikrát jsem měl sen, že jsem mluvil perfektně anglicky, přestože jsem jako většina Čechů na mluvení cizími jazyky tupý. Sice zde nehovořím o glosoláliích, ale i to jsou důkazy, že babylónské zmatení jazyků dokáže Bůh napravit. Nebo myslíte, že v Božím království bude nutné studovat cizí řeči? Jsem přesvědčen, že nikoliv.



Re: Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 01. prosinec 2014 @ 05:19:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Františku, v písmu se také píše:


  Toto však věz, že v posledních dnech 
nastanou těžké časy. Lidé budou sobečtí, 
chtiví peněz, chlubiví, domýšliví, rouhaví, 
rodičů neposlušní, nevděční, nesvatí, bezcitní, 
nesmířliví, pomlouvační, nevázaní, hrubí, 
nepřátelští k dobrému, zrádní, lehkomyslní, 
nadutí, milující rozkoš spíše než milující Boha. 

  Budou mít vnější formu zbožnosti, 
ale její moc jim bude cizí. 

  Od takových se odvracej. 

  K nim patří ti, kteří vnikají do domů 
a podmaňují si lehkověrné ženy, 
které jsou obtížené hříchy 
a hnané rozličnými žádostmi, 
které se stále učí, a nikdy nemohou 
přijít k poznání pravdy. 

  Jako se Jannés a Jambrés postavili 
proti Mojžíšovi, tak se i tito lidé stavějí 
proti pravdě. Jsou to lidé se zvrácenou myslí, 
neosvědčení ve víře. 

  Ale dále nepostoupí, neboť jejich nerozum 
bude všem zřejmý, jako byl i nerozum oněch dvou. 



Re: Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 09. prosinec 2014 @ 07:38:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zcela zásadně odmítám zavádějící název původního příspěvku " Boží dar anebo satanský podvod - mluvení v jazycích" . Samozřejmě, že "charisma" a samozřejmě od Boha. Jestli někde v Africe animalisté , neopohani nebo satanisti v Evropě mluví v "jazycích", tak se podívejte na jejich duchovní zdroj, ke kterému vztahují svou modlitbu. Já se modlím k Bohu, věřím v Boha a Bohu, jsem Boží dítě, mám Spasitele jako Pána atd. Takže nenechme se vtáhnout do pochybností " Kdoví z jakého je to zdroje a zda to nakonec není od Satana", NENÍ, protože se vztahujeme ke Kristu, Jeho chválíme a uctíváme i Jemu věříme a žijeme k Jeho slávě ! Pozoruji, že se vytrácí " biblická gramotnost " z mnoha církví. Vlivem přetížení a různých životních starostí dochází k tomu, že posluchači nekriticky přijímají to, co jim pastoři nebo kazatelé s biblickým vzděláním říkají. Nemají čas ani chuť se na to doma podívat, znovu si to poslechnout nebo přečíst a vzdělávat se ve znalosti Písem pod vedením Ducha svatého. Pokusím se biblicky rozebrat pasáž , kterou citoval František 100 resp. jen tu klíčovou část. Jejím pochopením pak snadno každý rozklíčuje pasáž celou.  Třeba někomu pomůže k vysvětlení o co tam šlo.Cit.  1 Kor. 14: 20 - 25" Bratří, ve svém myšlení nebuďte jako děti. Ve zlém buďte jako nemluvňata, ale v myšlení buďte dospělí. V Zákoně je psáno: ‚Jinými jazyky a ústy cizozemců budu mluvit k tomuto lidu, ale ani tak mě nebudou poslouchat,‘ praví Hospodin. Mluvení jazyky není tedy znamením k víře, nýbrž k nevěře, prorocká řeč však nevede k nevěře, nýbrž k víře. Kdyby se celá církev sešla ve shromáždění a všichni by mluvili ve vytržení a přišli by tam lidé nezasvěcení a nevěřící, cožpak neřeknou, že blázníte?  Budou-li všichni mluvit prorocky a přijde tam člověk nevěřící nebo nezasvěcený, bude vším, co slyší, souzen a usvědčován, vyjdou najevo věci skryté v jeho srdci, takže padne na kolena, pokoří se před Bohem a vyzná: „Vskutku je mezi vámi Bůh!“ V historii lidu Božího Izraele byly chvíle, kdy k nim Bůh mluvil jazyky cizích národů, kterým nerozuměl. Můžeme se na podívat ze dvou stran. Jako první pohled připomenu, že Hospodin promlouval k vyvolenému národu skrze porobení jiným národem. Jednalo se o Boží soud. Šlo o výchovný efekt – návrat k Bohu, k poslušnosti a k očekávání Božího vysvobození. Připomenu např. vysvobození skrze Gedeona z Midjánského útlaku v době soudců. Tři sta mužů porazilo armádu složenou, cit. „Midjánci s Amálekem a se všemi syny východu..“ Sd. 7:12 . V Bibli je k verši 21. ( 1 Kor.14: 21 ) odkaz na 5 Moj.28:49-50, cit. „ Hospodin na tebe přivede pronárod zdaleka, od konce země, jako přilétá orel, pronárod, jehož jazyku nebudeš rozumět, pronárod kruté tváře, který nebere ohled na starce a nad chlapcem se nesmiluje“ . 5 Moj.28:15 „ Jestliže však nebudeš Hospodina, svého Boha, poslouchat a nebudeš bedlivě dodržovat všechny jeho příkazy a nařízení, která ti dnes udílím, dopadnou na tebe všechna tato zlořečení:…“ . Obsazení cizí vojenskou mocí, vazalství a podřízenost jinému národu bylo jedním z vyslovených zlořečení vůči věrolomnému lidu Izraele a nástrojem soudu i prostředkem k hledání Hospodina a pomoci u něj. Bývalo to zpravidla spojeno s duchovní obnovou lidu Izraele Jako druhý pohled uvedu ten odkaz z  Izajáše 28 kap. Hned v prvním verši je napsáno, cit. : „Běda pyšné koruně efrajimských opilců,…. jsou zmoženi vínem . Zde je ukázán obraz Samaří a duchovní stav severního Izraele. Judští soukmenovci v Severním Izraelském království upadli do opojné sebejistoty a rozmařilého života. Mysleli si, že se jim nemůže stát. Ale stalo se! Roku 722 př. Kr. Samaří padlo do náruče asyrského vojska a Severní Izrael přestal existovat . Izaiáš to připomíná a ukazuje na to, že i v Judsku se tento nešvar rozšířil. A sice, i judští kněží a proroci propadli alkoholu a samolibosti Izajáš 28:17 „Také tito blouzní z vína, po opojném nápoji se potácejí: kněz i prorok blouzní z opojného nápoje, jsou pomateni vínem, po opojném nápoji se potácejí, blouzní při viděních, při rozhodování kolísají . Kdyby to nebylo tak vážné, tak je to k smíchu. Představme si kněze nebo proroka jak se komíhá a vydává nesrozumitelné zvuky, žvást na žvást . Nechtěli slyšet slovo Hospodinovo a tak se dočkali ( Iz.28:11-13) pomatené teologie a pomatené řeči od svých předních a navíc k nim Hospodin promluví „nesrozumitelnou řečí“ rozuměj vojenskou invazí ( Ab.1:6-9) , která bude výrazem Božího soudu Izajáš 28: 11 – 13 „Proto nesrozumitelnou řečí a cizím jazykem promluví k tomuto lidu ten, který mu říkal: "Zde je místo odpočinutí, nechte odpočinout znaveného, zde je místo míru!" Nechtěli však slyšet. Slovo Hospodinovo jim bude: "Žvást na žvást, žvást na žvást, tlach na tlach, tlach na tlach, trošku sem, trošku tam." Jen ať jdou, však klesnou zpět a ztroskotají, padnou do léčky a uvíznou v ní  Z charismatické strany jsem slyšel o tomto místě Písem, že " mluvení v jazycích přináší radost" . Stejnou hloupost jsem nedávno slyšel od jednoho velmi známého evangelikála, který je otevřený pro působení Ducha svatého, ale pasáž Iz.28 kap. vykládal tak, že " padání nazad " ( je to Slovák) je v podstatě působením démonských sil.   Důležité z Iz.28:11-13 je , že NECHTĚLI slyšet Hospodina !   Ab. 1:6 – 9 „Já totiž povolám Kaldejce, pronárod krutý a prchlivý, jenž projde široširou zemí, aby se zmocnil příbytků, které mu nepatří. Je příšerný a hrozný, vyhlašuje vlastní svrchované právo. Jeho koně jsou hbitější než levharti, dravější než vlci za večera; jeho jezdci uhánějí tryskem, jeho jízda se zdaleka žene, letí jako orlice, jež spěchá za kořistí. Každý z nich se žene za násilím, dychtivě míří vpřed“ . Takhle promlouval Bůh ke svému lidu NESROZUMITELNOU ŘEČÍ. Vracíme se k 1 Kor. 14-té kapitole. BŮH CHCE PROMLOUVAT NEVĚŘÍCÍM SROZUMITELNOU řečí, aby mohli přijmout Ježíše jako Pána a Spasitele. Tak jak slyšení cizích jazyků ( Kaldejců) v Izraeli bylo výrazem Božího soudu nad jejich špatným duchovním stavem, tak je výrazem odsouzení nevěřících, když by slyšeli věřící mluvit jazyky ve společném shromáždění bez výkladu, protože je nemají . Nemají je proto, že nepřijali Krista a nejsou znamenáni Duchem sv. ke dni vykoupení a ani jím nejsou naplňováni. To může přijít až budou spasenými lidmi a otevřou se pro působení Ducha svatého.  Mnozí vykladači Písem aplikují tento úsek Božího slova nesprávně a účelově, aby ukázali vnější projevy působení Ducha svatého jako něco špatného, dokonce démonického. Ano, někde se to děje. Ale to je problém těch, kdo v tom zůstávají. Z jejich příspěvků jsem nabil dojmu, že nepřímo i přímo říkají : „ Dejte si pozor na tyto projevy jakými jsou padání „dozadu“ , smích, pláč atp. „ Tam, kde je přítomná Boží sláva, Jeho moc a síla Ducha svatého se i padá, na všechny strany. Nejen dozadu. Mnozí se smějí nebo pláčou. Zažívám dost často smích a pláč , který není z těla, ale z Ducha svatého. Vím, že je to jeden z mocných nástrojů k vnitřnímu uzdravení a odplavení všech negativních nánosů z lidské duše i ducha. O to víc mě mrzí, že se tyto projevy nesprávně vykládají a doslova i démonizují. O to víc mě mrzí, že takhle mluví osobnosti, ke kterým vzhlížejí mnozí evangelikálové, kteří se ve vztahu s Bohem chtějí posunout dál. Dál znamená blíž k Němu.Závěr : Je to v podstatě jednoduché. Je-li na veřejném shromáždění nevěří, je lépe mluvit Boží slovo ( evangelium, nějaký výklad apod.) srozumitelnou řečí. Tou, kterou každý rozumí. Pokud má někdo prorockou řeč jako takovou ( dříve "prorokování" bylo to, co dnes kázání nebo výklad Písem), pak na shromáždění musí být někdo, kdo má dar výkladu jazyků. To není doslovný překlad, ale jeden se modlí v jazyku a druhý česky reprodukuje, co jim Bůh skrze mluvícího v jazyku říká. Nejde o žádné " médium" , to je tak napsané v 1 Kor. 14. Kdyby tam "prokovali" v cizím jazyku, tak pro ty nevěřící to bude k odsouzení ( viz. texty výše) . Aby je Duch sv. mohl usvědčit, pak musí řeči rozumět a přijímat do svého srdce.  1 Kor. 14: 24 - 25 " Budou-li všichni mluvit prorocky a přijde tam člověk nevěřící nebo nezasvěcený, bude vším, co slyší, souzen a usvědčován, vyjdou najevo věci skryté v jeho srdci, takže padne na kolena, pokoří se před Bohem a vyzná: "Vskutku je mezi vámi Bůh!" Něco jiného je, když se do průběhu shromáždění zařadí pasáž ( třeba na pět minut apod.), kdy se předem lidem vysvětlí, co se bude dít s výzvou, že ten, kdo se nemodlí v jazycích, ať se modlí nahlas, tak jak umí. Pak se část shromáždění modlí v jazyku a část česky . Ten kdo to vede pak "akci" ukončí po nějaké chvíli. Tohle jsem jednou zažil v jiném shromáždění než v našem a není to nic špatného, nic proti ničemu, V našem shromáždění zpíváme chvály, které přejdou v uctívání a často se stane, že uctíváme v jazyku ( nějakou dobu). To je nejvyšší forma chvály. Kdo to poslouchá (třeba i nevěřící) tak jim to nevadí, protože je to takový " nebeský chór". Já kolikrát slyším za sebou zpívat celý andělský sbor. Jakoby se andělé k nám přidali a společně uctíváme Pána. Jinak se při chválách a uctívání modlíme česky a kdo chce, tak polohlasně ( šeptem) se modlí v jazyku. Pokud se káže nebo evangelizuje, tak zásadně česky, protože "slovo v moci" nepotřebuje mluvení a překlad v jazycích viz. 1 Kor. 14:24-25. Duch svatý pak může působit na srdce posluchače " z venku" a usvědčovat je z hříchu, soudu a spravedlnosti .

 




Stránka vygenerována za: 0.98 sekundy