Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 505 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486173
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Chvála útrpného práva
Vloženo Neděle, 30. listopad 2014 @ 11:07:49 CET Vložil: Tomas

Humor poslal pastýř

Středověké právo, které stálo na křesťanských principech, znalo též donucovacích prostředků v oblasti víry. Lidský život, který své plnosti došel při vzkříšení na věčnosti, byl velice ceněn. Ve středověku proto byla spása ceněna mnohem více než v dnešní sekulární společnosti, která obvykle odmítá nejen osobního Boha, ale i jeho principy.

Z toho plyne, že tehdejší středověká společnost měla zájem na spáse člověka i na „úkor“ jeho dočasné pohody. Vycházela tak již z Augustinova „přinuťte je vejít“, kde bylo snad poprvé ze strany církve uplatněno útrpné právo vzhledem k Donatistům, s cílem jejich spásy.
Dnešní společnost, která má své kořeny v humanismu a osvícenectví, které často vyústily v genocidu v masce militantního ateismu, glorifikuje dočasný život a lidské pohodlí, aniž by se zajímala o věčnou spásu duše.
Je však dnešní společnost, která není schopna vidět tyto souvislosti, ztracena? Rozhodně ne! Učení církve zná totiž působení svátostí „ex opere operato“, které spolupůsobí ke spáse samy ze své podstaty. Cestou ke svátostem je pak křest, nesmazatelné znamení, uvozující cestu spásy.  Proto je dle Kanonického práva v jistých uzancích možné pokřtít například i dítě proti vůli jeho rodičů. Je totiž nutné člověka pokřtít již v dětství, aby tak měl možnost přijímat svátosti, které v něm působí dílo své milosti, bez ohledu na jeho poznání.
Středověká církev využívala institutu útrpného práva skrze jurisdikci, jejímž cílem bylo zachovat spásu člověka ve společnosti. Proto byl heretik bolestí přinucen odvolat svůj blud. Nejprve mu však bylo ukázáno mučící náčiní a vysvětleno, co vše se s ním bude činit. To vše měl být jen chabý předobraz pekelných muk, které mohly, v případě jeho zatvrzelosti, následovat. Kdykoliv ale mohl ještě učinit správné doznání a vyznání a utrpení se tak vyhnout. Mučení tak můžeme dnešními slovy přirovnat k očkování, kdy menší bolet ochrání před smrtelnou nemocí, jako například chvilkový tělesný diskomfort ochrání před hříchem k smrti. A stejně jako očkování patří do rukou lékařů, kteří jsou schopni správné diagnosy, i výkon tortury musí následovat po správné diagnose od lékařů lidských duší, tj. od kněží, pod učitelským úřadem církve.
Mnozí heretici, schizmatici a apostaté proto přijali boží milost a odvolali své bludy. Jiní však zatvrzele vzdorovali a poddali se učení církve až při překonání snesitelnosti prahu boleti. Někteří se však nekáli ani při trvalých a hrozných bolestech a například odmítali římskokatolickou nauku. Těm pak již nebylo možné pomoci a šli rovnou vstříc hrůze věčného zatracení. Kajícník však nakonec přijal Eucharistického Krista a poroučel se, skrze očistné plameny purgatoria, smířen s Bohem, až na věčnou blaženost.
I dnes jsou mnozí, kteří odmítají Ekumenismus, Mariánskou úctu nebo dokonce Eucharistii. Nenaplňují tak příkaz Evangelia, aby všichni byli jedno. Na této jednotě je postavena i spása druhých, kteří mají skrze naši jednotu uvěřit. Nekajícníci pak nejen zabraňují svému vstupu do božího království, ale brání tak vejít i druhým, kterým je zabráněno vidět naší jednotu.  A přesto náš Pán zařídil, aby i tito mohli být, skrze vyznání úst a svátosti, „donuceni vejít“.
Pevně proto věříme, že útrpné právo bude opět uzákoněno k našemu společnému blahu. Bude třeba rovněž ustanovit odborná učiliště formou VOŠ, případně bakalářského studia na lékařských fakultách pro "katy" (odborně akcelerátory investigace, zkratka AI), kteří nabudou patřičného vzdělání v oblasti anatomie, fyziologie, chirurgie, farmakologie a toxikologie s cílem vystupňování boleti pro heretiky a analgesie a odborného ošetření pro kajícníky. Uvažuje se rovněž o zavedení studia na právnických fakultách a zavedení samostatného akademického titulu ITDr. (Iuris torturae doctor).
Patřičný zákon byl již navržen Křesťanskými autokraty Evropského společenství a prošel připomínkovým řízením ze strany Světové zrady církví a Kongregace pro výuku a víru. Nyní čeká na schválení EK. Zákon bude vydán ve formě Směrnice EE 666 O pravověří ve vztahu k tortuře, která bude předána jednotlivým členským zemím k zapracování do národní legislativy. Očekává se i kladné stanovisko Ekumenické zrady církví.
Zároveň bude ze strany zdravotního výboru Světové organizace pro zdraví světadílů vydáno odborné doporučení „Good Torture Praxis“ - Správná mučící praxe.


"Chvála útrpného práva" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Chvála útrpného práva (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 30. listopad 2014 @ 11:20:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastevče, v článku máš dvě zásadní chyby, které vážně narušují jeho pravdivost. Užíváš pojem "církev" u organizace která církev dávno není a rozhodně jí nebyla za středověku. Dále užíváš v souvislosti s padlou římskou nevěstkou pojem "křesťanství". ŘK"C" není církev a proto nikdo kdo se k ní hlásí není křesťan. Učení ŘK"C" není křesťanské, není Kristovo, je to učení "neomylného" papežského antikrista. Co má společného kristovec s modlami? Kristovec se proti něčemu takovému jako je ŘK"C" musí bránit a chránit. Zde není na místě kompromis lidský, ani kompromis slovní. ŘK"C" je dílem antikrista. A tato světská organizace je duchem antikrista veskrze prodchnutá.
Ty něco takového nazýváš církev?!



Re: Chvála útrpného práva (Skóre: 1)
Vložil: Tazatel v Neděle, 30. listopad 2014 @ 11:20:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

P

Pevně proto věříme, že útrpné právo bude opět uzákoněno k našemu společnému blahu. Bude třeba rovněž ustanovit odborná učiliště formou VOŠ, případně bakalářského studia na lékařských fakultách pro "katy" (odborně akcelerátory investigace, zkratka AI), kteří nabudou patřičného vzdělání v oblasti anatomie, fyziologie, chirurgie, farmakologie a toxikologie s cílem vystupňování bolesti pro heretiky a analgesie a odborného ošetření pro kajícníky.



T

Jak bude ošetřena harmonizace s Hippokratovou přísahou?


Bude bakalářský stupeň vzdělání dostatečný pro tak kvalifikované poslání?







Re: Chvála útrpného práva (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 30. listopad 2014 @ 11:21:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fuj, to jsem se leknul. Mále jsem uvěřil, že to opravdu napsal katolík. Příště takhle nestraš!! A pokud je to pravda, pak o to více s přibližme k Bohu , a ne k šelmě!  



Re: Chvála útrpného práva (Skóre: 1)
Vložil: Tazatel v Neděle, 30. listopad 2014 @ 14:47:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


V zásadě se jedná o kvalitní článek. Přesto jsem však nucen vytknout mu několik nedostatků.

1. Tím že je není pořádně členěn do odstavců se těžko čte. Možná k tomu došlo chybou systému.

2. Protože se jedná o odborně zaměřený článek, měl by obsahovat literární odkazy. Autor jistě ví, že alespoň v rámci GS je uznávanou kapacitou na útrpné právo Poutnick. Tedy alespoň jeho dílo na toto téma zde by si jistě odkaz zasloužilo.

3. Autor uvádí, cituji: (odborně akcelerátory investigace, zkratka AI), kteří nabudou patřičného vzdělání v oblasti anatomie, fyziologie, chirurgie, farmakologie a toxikologie s cílem vystupňování bolesti pro heretiky

Ve výčtu různých oborů pro akcelerátory investigace je zcela opomenuta stomatologie. Přitom právě stomatologie má obbrovský potenciál činit lidi lepšími. Uvedu příklad z povinných zubních preventivních prohlídek. Naše třída byla těžko zvladatelná - měla, mírně řečeno, potíže s disciplínou. Stačilo však, aby na dveře zaklepala sympatická zubní sestřička a řekla větu: "Prvních pět podle abecedy má jít k paní doktorce na preventivní zubní prohlídku......" a situace ve třídě se rázem změnila. Utichlo vyrušování, zmlkly polohlasné hádky. V zubní ordinaci pak stačilo, aby paní doktorka vzala do ruky zubní sondičku a zkrotl i ten největší třídní grázlík. Jeden třídní lakomec dokonce nabízel stovku, když už nebude pokračovat vrtání. Paní doktorka se samozřejmě tomuto pokusu o úplatek jen zasmála, vyměnila vrtáček a vrtání pokračovalo.

Co nezvládli učitelé, s mnohdy dosti hrubými výchovnými metodami: křikem, hrozbami zůstáním poškole nebo trestnými domácími úkoly, to zvládly milé mladé ženy v bílém. Potřebovaly k tomu jen stomatologické nástroje. Nikoliv však sebemenší hrubost!

Navrhuji tedy článek v tomto směru rozpracovat. Takové podráždění zakončení alveolárního nervu by mohlo pomoci k pokání i těm nejzatvrzelejším heretikům.


I přes výše zmíněné nedostatky článek splňuje kriteria požadovaná pro publikaci na GS.
Celkovou úrovní mnohé články převyšuje.











Re: Chvála útrpného práva (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 30. listopad 2014 @ 15:35:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby nebylo posledních dvou odstavců, tak by šlo o vysvětlení principu zahájeného Augustinem o násilném přivedení ke spáse. Proto je třeba se nad tímto principem zamyslet nejdříve:

Je v něm totiž zahrnuto několik bludů.

Jednak Ježíš hovoří o násilí vůči svému tělu jako ochraně před pokušením, to je nepochybné. Avšak to násilí si má přivodit člověk sám. Tedy násilí nikoliv cizí rukou. Další blud plyne z chápání pekla jako místa trýznění. Skutečně, evangelický popis pekla je hrůzný, je tam pláč, skřípění zubů a žízeň. Jenže není nikde ani zmínky, že tam je nějaké násilí působené cizím zaviněním. Zkrátka tam není, kdo by mučil. Trýznivou existenci si člověk přivodí sám vzdáním se Boží přítomnosti.

V celé Bibli není ani zmínka o mučení, ani zmínka o násilí na těle pro přivedení na správnou víru. Dokonce i další augustinovský podnět k násilí - podobenství s "přiveďte je ke mně na svatbu třeba násilím" - nehovoří o trýznění a mrzačení těla, ale o pouhém přivedení. Tedy něco jako přivléci do kostela.

Zkrátka a dobře, násilí na těle za účelem přivedení někoho ke spáse je jeden blud za druhým. Bylo by dobré, kdyby se někdo chopil tohoto tématu a vysvětlil, jak takoví církevní otcové, jako třeba Augustin, mohli dojít na základě evangelií k tak hlubokému odpadnutí od Božích pravd.



Re: Chvála útrpného práva (Skóre: 1)
Vložil: Tazatel v Neděle, 30. listopad 2014 @ 17:28:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Mnozí se asi nemohou dočkat pondělního dopoledne. Není-liž pravda?

Čím je pondělní dopoledne významné? Nezačíná někomu šichta na Granu?


Jaké je to tedy čekání?

Čekání na Poutnicka.

Doufejme, že překoná vrozenou skromnost a obohatí nás.






Re: Chvála útrpného práva (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 30. listopad 2014 @ 19:27:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavá diskuse ještě před dvěma dny jsem neměl tušení co to utrpné právo vlastně je



Re: Chvála útrpného práva (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 30. listopad 2014 @ 19:30:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z pohledu adventismu je to co je napsáno výše tvrdá realita blízke budoucnosti.



Re: Chvála útrpného práva (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 01. prosinec 2014 @ 08:00:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady je jeden zajímavý příklad respektu vůči vůli rodičů ohledně křtu :

V úterý 21. září 1993 dopoledne se v letním papežském sídle Castel Gandolfu setkali nejvyšší rabín Jeruzaléma, "židovský papež" Israel Meir Lau a nejvyšší velekněz římskokatolické církve papež Jan Pavel II. Toto historické setkání bylo prvním setkáním nejvyšších představitelů obou církví od vzniku židovského státu Izrael v roce 1948. "Byli jedni židovští manželé, kteří pocházeli z Polska," vypráví Meir Lau. "Za války museli opustit své město a byli odvezeni do koncentračního tábora. To byla jejich poslední cesta. Avšak ti dva měli dítě, které naštěstí stačili zachránit a svěřit je křesťanským manželům z Krakova. Jakowic se jmenovala ta rodina." A rabín Lau pokračuje: "Paní Jakowicová si dítě zamilovala a po válce, jakmile se dověděla o smrti jeho rodičů v Osvětimi, rozhodla se je adoptovat. Požádala jednoho kněze, zda by osmiletého Millera pokřtil a obrátil na křesťanskou víru. Mladý kněz, známý jako moudrý a čestný člověk, si nechal podrobně vylíčit chlapcovu historii. Když zjistil, že pochází ze židovské rodiny, zeptal se paní Jakowicové , zda zná vůli rodičů. " Ano, odpověděla paní, jeho matka mi před smrtí řekla: V případě, že bychom se již nevrátili, připomeňte dítěti, že je žid a že musí udělat vše proto, aby se vrátil do země Izraele.' - 'V tom případě; odpověděl kněz, dítě nepokřtím. Respektuji přání jeho rodičů. Ten malý židovský chlapec jsem byl já," uzavírá své vyprávění rabín Lau. "A ten mladý polský kněz se jmenoval Karol Wojtyla." 
Nyní se dva představitelé hlavních náboženství setkali podruhé. Tato vskutku historická událost, která se stala jen pár dní po uzavření dohody o autonomii mezi Izraelem a Organizací pro osvobození Palestiny se plně shoduje s ekumenickými snahami Jana Pavla II. Rabín Lau připomněl Svatému otci pozvání izraelské vlády do Izraele a připojil též své osobní. "Velice rád bych Jana Pavla II. přivítal v Jeruzalémě v paláci nejvyššího rabína, ale i ve svém domě," řekl novinářůrn Meir Lau. Během čtyřicetiminutového rozhovoru spolu oba církevní představitelé, oba původem Poláci, hovořili jak o problémech čistě náboženských, tak i o otázkách výhradně politických. 

Tento příběh také ukazuje jak moc je Ekumena v Božích rukách.



Re: Chvála útrpného práva (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 01. prosinec 2014 @ 08:02:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Před sedmi lety navštívil Jan Pavel II. židovskou synagógu v Římě a objal rabína Toaffa. Tato cesta byla označena za "nejdelší cestu" papeže-poutníka. Pouze dva a půl kilometru dělí Vatikán a římský židovský chrám, ale též dva tisíce let nepochopení mezi židy a křesťany. V úterý 21. září 1993 dopoledne se v letním papežském sídle Castel Gandolfu setkali nejvyšší rabín Jeruzaléma, "židovský papež" Israel Meir Lau a nejvyšší velekněz římskokatolické církve papež Jan Pavel II. Toto historické setkání bylo prvním setkáním nejvyšších představitelů obou církví od vzniku židovského státu Izrael v roce 1948. 

Omluvám se, nějak se mi nezobrazil první odstavec.



Re: Chvála útrpného práva (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 01. prosinec 2014 @ 08:03:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
poslední pokus:

Před sedmi lety navštívil Jan Pavel II. židovskou synagógu v Římě a objal rabína Toaffa. Tato cesta byla označena za "nejdelší cestu" papeže-poutníka. Pouze dva a půl kilometru dělí Vatikán a římský židovský chrám, ale též dva tisíce let nepochopení mezi židy a křesťany. V úterý 21. září 1993 dopoledne se v letním papežském sídle Castel Gandolfu setkali nejvyšší rabín Jeruzaléma, "židovský papež" Israel Meir Lau a nejvyšší velekněz římskokatolické církve papež Jan Pavel II. Toto historické setkání bylo prvním setkáním nejvyšších představitelů obou církví od vzniku židovského státu Izrael v roce 1948. 



Re: Chvála útrpného práva (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pondělí, 01. prosinec 2014 @ 12:22:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nachápu pastýři, 

proč se tu stále dokola zaobíráš tak zastaralou, primitivní  a dávno překonanou věcí  , jako je útrpné právo. Vždyť přece existují daleko účinnější 
donucovací metody. Copak jsi neviděl ty uřezané hlavy napíchnuté na plotě? Viz: http://www.redakcja.mpolska24.pl/6737/holokaust-chrzescijan


Až nám za pár let s KC (a vypadá to dnes že i s pravoslavím) ekumenicky sbratření muslimové zaberou Evropu, nejpravděpodobnější scénář bude tento:


Nejdříve přijdou na řadu bibličtí křesťané - heretikové - (těch je málo), kteří nebudou chtít přistoupit na univerzální náboženství ( Mariánský kult a bez Ježíše coby Spasitele), a ekumeničtí bratři jim budou ochotně pomáhat (těch bude hodně). Posléze až nabudou muslimové populační explozí převahu,  obrátí  se i proti nim, když nebudou chtít  přistoupit na islám úplně a vyhodit modly z kostela (sošky -3D modly a ikony -2D modly). Podobných příkladů z historie máme víc než dost, na př. Hitler versus Stalin. 

Počítám, že se to zrealizuje nejpozději do 50 let (z demografického vývoje v Evropě). 






Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy