Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 583 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482356
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Bludy o Adventistech sedmého dne
Vloženo Pátek, 05. prosinec 2014 @ 20:25:59 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Nemesis

Doufám, že nadpis článku nenalákal jen bojechtivé účastníky tohoto serveru. Boj není cílem tohoto příspěvku.




Již dlouhou dobu pročítám zdejší články a diskuze. Všímám si toho, žel, že velmi často dochází k zacyklování a stálému opakování již dávno vyvrácených argumentů. Tímto způsobem se bratři nikam nepohneme. Chtěl bych vyzvednout smysl existence tohoto serveru a diskuzí v něm.   Cílem je, aby se diskutující a přispěvovatelé vzájemně povzbudili k silnější a opravdovější lásce k lidem kolem sebe a k silnější a opravdovější lásce k Pánu Ježíši Kristu. Cílem též je, abychom vzájemně porostli ve znalostech o Bohu a Jeho vůle a tím si jej ještě více zamilovali a přineslo to požehnání nám i našim blízkým.   Každý komentář či příspěvek, který porušuje jednu z těchto Ideí, je zbytečný a posunuje všechny účastníky dále od Boha. Nechť je tedy vždy takto prověřován. Nyní za adventisty, tak jak jsem to pochopil, odpovím na časté argumenty, které se zde neustále opakují každý rok, abychom se k tomu již nemuseli vracet a stále se opakovat. Budu se snažit o jednoduchost. Zároveň prosím čtenáře o vědomí toho, že je každý člověk jiný a může se od oficiálního učení svobodně lišit, i když nese nějaké jméno. (Ne každý křesťan je křesťan). Tvrzení 1: Nová smlouva od kříže znamená, že se řídím jen láskou a desatero neplatí Odpověď:  Přikázání má 2 roviny: 1.                          Rovina Motivační – stará smlouva přikazovala a motivem byl strach z trestu za porušení viz. kamenování atd. V této rovině byl zákon skutečně nahrazen a značí se jako „Nová smlouva“. Kdy je motivací láska k Bohu. Viz. Napíši Vám své zákony do srdce nikoli do kamene. 2.                          Rovina Instrukční – jinými slovy ukazuje co znamená „milovat“. Tato informace je třeba, protože láskou můžeme i ublížit (doufám, že nemusím dávat příklady). Tedy milovat lidi znamená: Nelhat, nekrást, nesmilnit…. atd. Milovat Boha znamená….. Tato rovina zrušena nebyla a platí pro známý výrok z Bible: „Kdokoli by změnil byť jedinou čárečku….“ To co bylo dobré pro lidi dříve, je dobré pro ně i nyní stejně tak pro Boha. Pokud nedošlo k vypršení časové lhůty některé instrukce, která byla kvůli dočasné situaci taktéž dočasná. A i potom se změní pouze vnější podoba, ale princip zůstává stále stejný. Sobota (kvůli, které je největší rozruch) je vyjádřením lásky k Bohu a k sobě. A)     Miluji Boha tím, že si připomínám, že mě stvořil – to, že nás stvořil, stále platí. Nezměnili se tedy žádné okolnosti tohoto důvodu, tedy stále platí, že toto dělá Bohu radost. B)      Již důvod A by stačil k tomu, aby se sobota připomínala, takže další věci jsou navíc, přesto také důležité. Sobota je symbolem vyvedení z hříchu (egypta) a vydání se na cestu do odpočinutí. Stejně tak jako Izraelský národ po vyjítí z Egypta byl defacto již v „odpočinutí“, protože je vedl osobně Bůh, prakticky na zaslíbenou zemi ještě čekali, než tam došli. Křesťané jsou také po obracení na cestě z egypta a jsou už v „odpočinku“, přesto stále bojují s pokušením a čekají na vstup do pravého „odpočinku“.  Tedy princip, který zde představuje sobota také stále platí. C)      Skutečný odpočinek Pozn. Popřemýšlejte, proč Ježíš říká modlete se, ať nemusíte při pronásledování na konci světa utíkat v zimě nebo sobotu, kdyby v té době již neplatila.   Tvrzení 2: Adventisté jsou spaseni skutky a nespoléhají na milost a víru jako jiní křesťané Odpověď: Ano, ano toto se opakuje snad nejvícekrát. Adventisté věří, že nikdo nemůže být spasen na základě toho, jak je dokonalý, skrze skutky. Člověk je spasen na základě lásky k Ježíši, díky které se snaží dělat všechny dobré skutky, o kterých se dověděl. Součástí nich je i pokání. Tedy lítost s praktickou snahou neopakovat hřích. Tvrzení 3: Adventisté si myslí, že desatero je vrchol Odpověď: Ne vrcholem a královským  zákonem ,  který převyšuje desatero je Láska, ale jak bylo řečeno výše přesahuje s tím, že desatero obsahuje plus mnoho navíc. Viz. Kázání nahoře. Vrcholná láska se spojuje s dokonalým poznáním, jak lásku projevovat. Nyní jsme ale, jak bylo napsáno, zatím pouze ve stínech a čekáme na plnost. Tvrzení 4: Adventisté mají Ellen Whiteovou výše než Bibli. Odpověď: Nemají, kdo si myslí, že Bible říká něco jiného než Ellen Whiteová musí poslechnout Bibli. Kdo poznal, že je skutečným prorokem na základě Bible ať z toho má požehnání. Toto prozatím. Děkuji za přečtení.

"Bludy o Adventistech sedmého dne" | Přihlásit/Vytvořit účet | 88 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bludy o Adventistech sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 05. prosinec 2014 @ 22:16:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochopil jsem z článku správně, že jsi adventista? Ani nevíš, jak moc bych chtěl, aby tu lidé přestali opakovat stále ty stejné nesmyslné argumenty (spíš pomluvy a lži) ve vztahu k adventistům ale i katolíkům a dalším. Teď k těm tvým tvrzením:

1. Ujasněme si napřed jednu věc. Ježíš mluvil o celém Zákoně (Tóře) a ne jen Desateru. Tebou uváděný citát z Matouše celý zní:"Neboť amen, pravím vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine jediné nejmenší písmenko, ani jedna čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane. Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi ..." Zákon = Gn 1,1 až Dt 34,12. Součástí Zákona jsou tři desatera, z nichž dvě si jsou dost podobná, a všechna obsahují Sabat. Nikdo soudný nebude tvrdit, že Ježíš nedodržoval Zákon a nenabádal druhé k tomu, aby ho dodržovali. Ježíš Zákon kázal, učil a vysvětloval. Jeho pojetí mělo nejblíže k farizejům.

Pak přišel kříž, zmrtvýchvstání, nanebevstoupení, letnice a něco co se stalo. Církev, která rozpoznala Ježíše jako svého velekněze, najednou začala řešit otázku Zákona. Ve Skutcích v 15. kapitole jsme svědky toho,jak církev tuto otázku řeší. Tam nejde jen o obřízku - to by třeba 15,10 byl nesmysl a hlavně si přečti 15,24. Ten dopis je určený i mně a ty jsi jeden z těch, kteří mě "znepokojují". No a tak apoštolové ze Zákona vybrali pouze to, co máme dál zachovávat: nejíst maso obětované modlám, nepožívat krev, nejíst maso zardoušených zvířat a nesmilnit. Všimni si, že dodržování sabatu tam jaksi neuvedli. Není mi jasné, jak mohou adventisté tvrdit o Bibli to, co tvrdí, a současně zcela ignorovat např. Ř 14,5-10. Ten text je jasný: zachováváš (světíš) sobotu? Fajn. Zachováváš neděli? Fajn. Zachováváš sobotu a neděli? Fajn. Nesvětíš žádný den? Taky fajn. Jen ze svého rozhodnutí nedělej zákon a nepředepisuj ho druhým. A tak já respektuji tvé důvody pro zachovávání soboty a stejně tak respektuji důvody katolíků pro neděli.

Pokud se někdo rozhodne, že bude dodržovat celý Zákona, je to jeho věc. Takový Lv 19,19 (látky) mu dá docela zabrat, ale je to jeho věc. 

2. No jo, to se tvrdí i o katolících. Říkají to však protestantismem omámení jedinci, kteří asi nečetli Jakuba a jeho pojednání o vztahu víry a skutků. Např. takové "vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlňován, a ne jen z víry" je jako z Tridentu. Víra a skutky jsou dvě strany téže mince.

3. Adventisté účelově vytrhávají slova o celém Zákoně a vztahují je jen na dvě ze tří desater v Zákoně. Ty jsi dobrý příklad.

4. I to se říká a nemyslím, že je to pravda. Já Whiteovou považuji za falešného svědka. Musím si totiž vybrat - buď měla pravou vizi ona nebo apoštol Jan. (více zde) Já volím Jana.



Re: Bludy o Adventistech sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 06. prosinec 2014 @ 08:16:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každá z navzájem rozdílných slovních podob Desatera v Bibli má stále stejný duchovní obsah - jen je vyjádřen slovy poněkud odlišně.
Obsahem Desatera je Boží mravní zákon, který Bůh vložil do svědomí úplně každého člověka.
Lidské svědomí je tedy prvním Božím zjevením jím ustanoveného řádu.

Je docela osvěžujícím, že mě zde někdo zase pro změnu oslavuje bratrem, místo aby mi nadával do antikristů.

Pro každého z nás totiž platí ono Pavlovské: "Zatím poznávám jen nedokonale..."

Nemám problém zde respektovat rozdílnost vír (vnímám ji jako pestrost květů na Boží louce), ale domnívám se osobně, že Boží mravní zákon nevyjadřuje slavení konkrétního dne soboty, ale především slavení sedmého dne věnovaného Hospodinu (sabbath). Je podstatné toto nezaměňovat a neplést si to se sobotou.

A tak tento Boží řád v tomto naplňují třeba i takoví pohani, jako jsou muslimové, kteří také šest dní pracují a pak celý pátek věnují Hospodinu, Bohu Izraele.


..."láskou můžeme i ublížit"...
Skutečná láska neubližuje, nemyslí jen na sebe.

(1 Kor 13,4-7)
Láska je trpělivá, je dobrotivá, láska nezávidí, láska se nevychloubá ani nenadýmá;
nechová se nepatřičně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nemyslí na nic zlého,
neraduje se z nepravosti, ale raduje se z pravdy;
všechno snáší, všemu věří, ve vše doufá, všechno vydrží.


..."Stejně tak jako Izraelský národ po vyjití z Egypta byl defacto již v „odpočinutí“, protože je vedl osobně Bůh, prakticky na zaslíbenou zemi ještě čekali, než tam došli. "...
(Žd 4,1-11)
Ulekněme se tedy, aby se snad neukázalo, že se někdo z vás opozdil, zatímco trvá zaslíbení o vstupu do jeho odpočinku.
I nám přece byla kázána radostná zvěst, tak jako i jim; ale slovo, jež slyšeli, jim neprospělo, neboť nebylo spojeno s vírou těch, kdo je slyšeli.
My, kdo jsme uvěřili, tedy vcházíme do odpočinku, poněvadž on řekl: "Jak jsem ve svém hněvu odpřisáhl, nevejdou do mého odpočinku," ačkoli jsou jeho díla dokonána od založení světa.
Na jednom místě totiž řekl o sedmém dni toto: "A Bůh sedmého dne odpočinul ode všech svých skutků,"
a jinde zase: "Nevejdou do mého odpočinku."
Poněvadž tedy zůstává pravdou, že někteří do něj mají vstoupit a ti, kterým byla dříve kázána radostná zvěst, do něj nevstoupili kvůli neposlušnosti,
označuje znovu nějaký den jako "dnes", když v Davidovi po tak dlouhé době říká (jak už bylo řečeno): "Dnes, uslyšíte-li jeho hlas, nezatvrzujte svá srdce."
Kdyby je totiž Jozue uvedl do odpočinku, nemluvil by potom Bůh o jiném dni.


A tak Božímu lidu zůstává svátek.  -(sabbath - který je cosi jiného než prostou sobotou!)
Vždyť ten, kdo vstoupil do jeho odpočinku, odpočinul od svých skutků, tak jako i Bůh odpočinul od svých.
Vynasnažme se tedy vstoupit do toho odpočinku, aby snad někdo neupadl do téhož příkladu neposlušnosti.





Re: Bludy o Adventistech sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 06. prosinec 2014 @ 08:45:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Předobraz "jiného" Pánova dne ve Starém zákoně:


(Nu 29,35)
Osmého dne mějte svátek; nedělejte žádnou běžnou práci. ...

(Lv 23,36)
Po sedm dní budete Hospodinu přinášet ohnivé oběti. Osmého dne budete mít další svaté shromáždění; budete přinášet ohnivé oběti Hospodinu. Je to svátek; nebudete dělat žádnou běžnou práci.


Také starozákonní obřízka je předobrazem vstupu do Pánova odpočinutí:


Předcházejících sedm dní je obrazem člověka neznovuzrozeného, člověka podle těla, který ještě neoblékl ve křtu Krista (Gal 3,27). A takovýmto starým člověkem byli i obřezaní Izraelité ve Starém zákoně! Oni ještě nemohli slavit Kristův "jiný den", protože tehdy ještě nenastal. Nemohli také ještě vstoupit do skutečného Pánova odpočinku, do jakého vstupují křesťané pokristěním ve křtu.


Nikoli náhodou je křest nazýván Kristovou obřízkou srdce!
(Kol 2,8-14)
Dávejte si pozor, ať vás někdo neodvede jako zajatce skrze filozofii -- prázdný svod podle lidské tradice, podle živlů světa, a ne podle Krista.  Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství.  I vy jste v něm naplněni. On je hlavou každé vlády a moci.  V něm jste byli také obřezáni obřízkou, která nebyla udělána lidskou rukou, nýbrž spočívala ve svlečení těla hříchů, v obřízce Kristově,   když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni skrze víru v působení Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.  I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil a vymazal rukou psaný záznam, který svými ustanoveními svědčil proti nám a který nám byl nepřátelský; odstranil jej z našeho středu tím, že jej přibil na kříž.

My křesťané jsme tedy již vstoupili do Pánova odpočinutí.
Vstoupili jsme do něj nikoli pro své zásluhy, ale pouze z Boží milosti, za Kristovy zásluhy (Ef 2,5-8). Přebýváme již jako narození shůry (J 3,3-7)  v trvalém stavu "jiného dne" - "osmého dne". Jako takoví už nemáme svoji vlast zde na zemi (vyjadřovanou sedmi dny stvoření), ale máme svoji vlast v nebi. Jen díky tomu, že Kristus za nás zemřel a vstal z mrtvých "osmého dne" - v neděli! Proto my pokřtění slavíme tento den Pánova vítězství nad smrtí - neděli.
V celé historii vesmíru není významnější událostí nad toto zmrtvýchvstání Krista a proto jej křesťané organicky začlenili do Božího řádu sedmidenního cyklu (naše tělo totiž stále podléhá zákonům stvoření - Gn 1,1- Gn 2,3), ale duch je již znovuzrozen v Kristu.
Proto nikoli už sedmý den, ale naplněním sedmého dne se stal "jiný den" (Žd 4,7-8), den osmý - Pánova neděle.



Re: Bludy o Adventistech sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 06. prosinec 2014 @ 14:11:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud vím tak adventisté stále učí,
Že v truhle byly desky psané Božím prstem. Jenže stačí si otevřít Písmo a vím, že tam byl Zákon diktovaný Bohem, ale psaný Mojžíšem. 
Pokud vím, tak nejde jen o sobotu, ale i o čisté a nečisté jídlo nebo to se již neučí?
Dále učí, že ten kdo v budoucnu nepřijme pravý den - sobotu, tak bude mít znamení šelmy?

Pokud již tyto bludy a falešné učení nemáte prosím vyvrať, abych neměl o vaší organizaci zkreslené představy. 




Re: Bludy o Adventistech sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 06. prosinec 2014 @ 15:04:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak vy to vlastně máte s vánocemi ? Četl jsem že je neslavíte ale nedávno jsem jel kolem adventistické modlitebny a na ní byl veliký bilbord a na něm bylo napsáno že se štědrovečerní bohoslužba koná od 22 hodin.



Re: Bludy o Adventistech sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 06. prosinec 2014 @ 16:21:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...adventistická teologia je blud na blud... ospravedlňujem sa že často tu ,,tapetujem,, dlhé príspevky...
ale kto má chuť, nech študuje a porovnáva... moje presvedčenie. za CASD je bludný duch...

Rok 1844 a předadventní vyšetřovací soud
Stručný výčet základních exegetických a teologických problémů Pavel Škoda, B.Th. Poslední úprava: 8/2012

1. Dan 8,14 pojednává o svatyni. Dle kontextu (v. 9-13) je ale zřejmé, že se jedná
o pozemskou svatyni (chrám v Jeruzalémě) a nikoli o svatyni nebeskou.
V textu vidění je zřetelná významová sekvence: Kozel - z něho vyrůstá velký roh - tento roh je zlomen - na
jeho místě vyrůstají jiné čtyři rohy - a z jednoho z těchto čtyř rohů vyrůstá malý roh. Vše je spojeno s tělem
kozla, tj, s říší Alexandra Velikého. Malý roh logicky pochází z jednoho ze čtyř rohů (a nikoli větrů, jak
vykládá Dr. Shea), tj. z rozdělené říše Alexandra Velikého. Viz také výklad anděla v Dan 8,23 a 11,21. Proto
je malý roh lidským vládcem a tedy pozemskou mocí. Jak by mohla mít taková moc destruktivní vliv na
svatyni v nebi? Viz v.11: zrušil každodenní (oběť) [tamid]; v.13: malý roh pustoší a šlape po svatyni [kodeš]
i zástupu [caba]). Pokud se však nejedná o svatyni v nebi, ale o chrám v Jeruzalémě, pak naplnění proroctví 
Dan 8,14 muselo nastat nejpozději do r. 70 n. l., kdy byl chrám v Jeruzalémě zničen, a tedy zde nemůže 
být žádná souvislost s rokem 1844. Názor většiny nemusí být vždy pravdivý, je však přinejmenším zarážející, 
že prakticky všichni současní teologové, kromě adventistických, jsou ve výkladu 8. kapitoly jednotní 
a rozpoznávají její jednoznačné historické naplnění v činnosti Antiocha IV. Epifana v letech 171-165 př. n. l.

2. Jak mohl Kristus v r. 1844 vejít poprvé do druhého oddělení nebeské svatyně, když tam již vešel ihned po 
svém nanebevstoupení?
Tuto [naději] máme jako kotvu duše, bezpečnou a pevnou a vcházející [až] dovnitř za oponu, kam za nás
vstoupil (ř. aorist, tedy minulost vzhledem k datu sepsání listu) [náš] předchůdce Ježíš, jenž se na věky
stal nejvyšším knězem podle Melchisedechova řádu. (Žd 6,19-20 NKB)
a) Pouze druhá opona je ve SZ i NZ považována za teologicky významnou.
b) Opona se v NZ používá 6x a všichni komentátoři se shodují, že jde vždy o druhou oponu (Mt 27, 51;
Mk 5,38; Lk 23,45, Žd 6,19; 9.3; 10,19.20).
c) Ve SZ se výraz "za oponou" vyskytuje 5x a také vždy odkazuje na druhou oponu (Ex 26,33; Lv 16,2.12.15,
Nu 18,7). Potvrzuje to i LXX. Obdobně se svým významem týká druhé opony i další starozákonní spojení
"před oponou" odkazující vždy na první oddělení svatyně a nikoli na nádvoří, které se nacházelo vně stánku
před první oponou (viz Ex 26,35; 27,20.21;40,22, Lv 4,5.6.17; 24,1-3).
d) Z kontextů je také dále zřejmé, že výraz svatyně [ta hagia] je významově totožný s výrazem "za oponou"
nebo "skrze oponu". Jedná se o místo, kde je umístěn Boží trůn, tj. o svatyni svatých. To potvrzuje i zpráva
v Mt 27,51, že Bůh v čase Kristovy smrti roztrhl chrámovou oponu. Svatyně svatých vždy označuje místo
Boží přítomnosti.
Vždyť Kristus nevešel do svatyně, kterou lidské ruce udělaly jen jako napodobení té pravé, nýbrž vešel do
samého nebe, aby se za nás postavi l před Boží tvář í. (Žd 9,24)
Z uvedeného plyne, zdá se, závažný závěr, že naplnění starozákonního Dne smíření přišlo ve smrti,
vzkříšení a nanebevstoupení Krista a nikoli až po dalších osmnácti stoletích.

3. Mezi Dan 8,14 a Lv 16. kap, která popisuje den smíření, zdá se, neexistuje žádná souvislost.
Základní význam hebrejského termínu [nicdak] použitého v Dan 8, 14 není "očistit", ale "ospravedlnit, dojít
spravedlnosti" (hebr. nifál od [cdk] ). Tento hebrejský výraz nemá žádnou spojistost s [taher], tj. s rituálním
očišťováním v Lv 16. [taher] se nevyskytuje v Dan 8. kap a naopak [nicdak] se nevyskytuje v Lv 16.

4. Dan 7. a 8. kap. nepopisují vyšetřovací soud nad věřícími, ale soud nad malým rohem.
Soud v Dan 7. kapitole:
A deset rohů - z toho království povstane deset králů. Po nich povstane jiný, ten se bude od předchozích lišit
a sesadí tři krále. Bude mluvit proti Nejvyššímu a bude hubit svaté Nejvyššího. Bude se snažit změnit doby
a zákon. Svatí budou vydáni do jeho rukou až do času a časů a poloviny času, avšak zasedne soud
a vladařskou moc mu odejmou, a bude úplně vyhlazen a zahuben. (Dan 7,24-26)
Bude odsouzen Malý roh a soud bude vykonán.
Soud v Dan 8. kapitole:
Z jednoho z nich vyrazil jeden maličký roh, který se velmi vzmáhal na jih a na východ i k nádherné zemi.
Vzmohl se tak, že sahal až k nebeskému zástupu, srazil na zem část toho zástupu, totiž hvězd, a rozšlapal
je. Vypjal se až k veliteli toho zástupu, zrušil každodenní oběť a rozvrátil příbytek jeho svatyně. Zástup byl
sveden ke vzpouře proti každodenní oběti. Pravdu srazil na zem a dařilo se mu, co činil. Slyšel jsem, jak
jeden svatý mluví. Jiný svatý se toho mluvícího otázal: "Jak dlouho bude platit vidění o každodenní oběti
a o vzpouře, která pustoší a dovoluje šlapat po svatyni i zástupu?" Řekl mi: "Až po dvou tisících a třech
stech večerech a jitrech dojde svatyně spravedlnosti." (Dan 8,9-14) ... Avšak bude zlomen bez zásahu ruky.
(Dan 8,25) Svatyně dojde spravedlnosti, tj. bude odsouzen Malý roh, který ji rozvracel, pustošil a znesvěcoval 
po dobu 2300 dní.

5. Malý roh ze 7. kapitoly není totožný s malým rohem z 8. kapitoly
V 7. kapitole vyrůstá malý roh ze čtvrté šelmy (Dan 7, 7.8). Malý roh z 8. kapitoly však vyrůstá z Kozla (Dan
8,8.9), který koresponduje s třetí šelmou sedmé kapitoly, tj. s Řeckem. Proto soudní scéna ze 7. kapitoly
nemůže být paralelní s ospravedlněním svatyně z Dan 8,14 (viz předchozí bod) a tedy ani 2300 večerů a jiter
se primárně nemůže vztahovat k soudu popisovanému v 7. kapitole.

6. Neprokazatelnost shodného počátku obou vidění z 8. a 9. kapitoly
a) Vidění 9,24-27 je odpovědí na Danielovu modlitbu z první poloviny 9. kapitoly a svým obsahem navazuje
na ukončené proroctví Jeremiáše o 70 letech zajetí, a dává tak Danielovi další výhled dopředu a tím
i odpověď na jeho starost o osud Božího lidu. Po stránce významové zde nenacházíme žádnou přímou
souvislost s viděním z 8. kapitoly.
b) Hebrejský výraz [chatak] z Dan 9,24 znamená "řezat" nebo "výnos", ale to ještě žádným způsobem
neprokazuje, že je myšleno "odříznutí" 490 let od časového údaje 2300 v Dan 8,14. [Chatak] v Dan 9,24 je
v různých překladech Písma překládán jako "stanoveno" (ČEP, KJV aj.), "vyhlášeno" (NIV, NAS), "vyděleno"
(ČSP) či "určeno" (Kral.). V LXX je použit výraz [syntemno], který má význam "zkrátit, přivést ke konci".
V současných ani historických překladech tedy nikde nenacházíme preferovánu myšlenku odříznutí od
jiného časového údaje.
Vhledem k tomu, že se jedná o klíčový argument CASD, kterým se spojují oba časové údaje 2300 a 490, tak
lze konstatovat, že má tento argument velmi slabou podporu v textu a je přinejmenším značně diskutabilní.

7. Řešení otázky vyznaných hříchů v průběhu předadventního vyšetřovacího soudu
je v protikladu ke zřetelným výrokům Písma
Svůj hřích jsem před tebou přiznal, svoji nepravost jsem nezakrýval, řekl jsem: "Vyznám se Hospodinu ze
své nevěrnosti." A ty jsi ze mne sňal nepravost, hřích můj. (Ž 32,5)
Já, já sám vymažu kvůli sobě tvoje nevěrnosti, na tvé hříchy nevzpomenu. (Iz 43,25)
Slituji se nad jejich nepravostmi a na jejich hříchy už nevzpomenu.' (Žd 8,12)
Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách a duchovně neobřezáni, probudil nás k životu spolu s ním a
všechny viny nám odpustil. Vymazal dlužní úpis, jehož ustanovení svědčila proti nám, a zcela jej zrušil tím,
že jej přibil na kříž. (Ef 2,13.14)
Jestliže doznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od
každé nepravosti. (1J 1,9)
Hříchy každého z nás jsou, zdá se, vymazány (Bohem odpuštěny a zapomenuty) již v okamžiku jejich
vyznání, tj. nejsou nikde uchovávány a nebude je tedy nutné znovu řešit na žádném předadventním soudu.

8. Daniel 11. kapitola je velmi přesným proroctvím pozemských mocenských bojů
začínajících vládou Alexandra Velikého (v. 3) a vrcholících vládou Antiocha IV.
Epifana (v. 21-34). Proč se tato skutečnost nebere v úvahu při výkladu 8. kapitoly?
Je evidentní, že 11. kapitola rozvádí v mnohem větších detailech proroctví z 8.
kapitoly. Ve v. 21 je král severu nazván „opovrženíhodný" (v. 21) a má atributy, které jsou v kapitolách 7 a 8
přisuzovány malému rohu. Jeho nedůležitější čin je popsán ve v. 31: „Tehdy z něho povstanou síly
a znesvětí svatyni a pevnost. Odstraní také soustavnou bohoslužbu a dají tam tu pustošící ohavnost. A ty,
kdo kazí smlouvu, on poskvrní úlisností, ale lid, který zná svého Boha, projeví sílu a bude jednat.“ Tento
popis je totožný s popisem činnosti malého rohu v Dan 8,9-13
Podrobný výklad Daniel 11. kapitoly viz: http://biblickestudie.cz/preklady/t_daniel_11.pdf

9. Pokud je CASD otevřeným, čestným společenstvím a pravou Boží církví, jak je
možné, že studenti Teologického semináře, nejsou na hodinách seznámováni s tak
zásadním dílem jako je "1844, the Day of Atonement, & the Investigative Judgment"
(1980) od Desmonda Forda?
Pokud je učení o r. 1844 pro CASD klíčové a je teologicky zdůvodnitelné, neměla by zde být obava budoucí
duchovní pracovníky církve otevřeně seznámit s odbornou kritikou, která koneckonců vzešla z práce
původně adventistického teologa, který ji navíc zpracoval na žádost Generální Konference. Nachází se tato
zásadní práce o rozsahu cca 1000 stran v knihovně Teologického semináře?
Studenti nejsou, pokud je mi známo, seznámeni ani s okolnostmi, za kterých byl Dr. Ford v r. 1980 zbaven
svého kazatelského pověření. Podobná "zdrženlivost" vládne na semináři, zdá se, i o Dr. Raymondu
F. Cottrellovi, který také patřil mezi elitní teology CASD, avšak v r. 2002 otevřeně poukázal na nedostatky
učení o předadventním soudu.
Pozn. V současné době je naštěstí již možné díky internetu seznámit se s prací Dr. Forda online:
http://www.goodnewsforadventists.com/library/daniel-814-the-day-of-atonement-and-the-investigative-judgement/



Re: Bludy o Adventistech sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 06. prosinec 2014 @ 16:42:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je problém, jak se zachovat. Písmem se autor (Nemesis) přesvědčit nedá, neboť z něho vyjmul část, na níž trvá. Chtělo by to uvědomit si, že pakliže máme názor podle nějakého výtahu z Písma, tak jej jiným výtahem můžeme popřít. To snad zjistil každý. Písmo je proto nutné brát jako celek a pokud si člověk neví rady, tak by se měl zeptat Krista na nebesích. Pokud mu Duch nic nezjevuje nebo mu vnucuje problém, stačí se vrátit k Ježíšovu pozemskému učení a zeptat se, "co by jsi Ježíši dělal ty?" Odpověď zní: "Chodil jsem polem a učedníky nechal o sabatu sbírat a jíst klasy."

Jenže je tu ještě jiný problém: Pohoršuje mého bratra, že nesvětím sobotu?  Je tedy dobré nedělat nic, co je tvému bratru kamenem úrazu. Tvé přesvědčení ať zůstane mezi tebou a Bohem. Blaze tomu, kdo sám sebe neodsuzuje, když se pro něco rozhodl. (Římanům 14:21b,22)

 Měl bych tedy sobotu světit a zúčastnit se shromáždění, když půjdu s Nemesis do sboru. Když však půjdu s okem, nezapomenu v neděli s ním jít do kostela. Takže mohu prožít i dvě bohoslužby týdně. Za to mne nikdo nemůže odsoudit. Ale ani za to, když s Nemesis ani s okem nikam nepůjdu a svůj život s Bohem budu žít stále, neboť činím všechno tak, jako pro Pána bych to činil. Alespoň je tady snaha. 

[Římanům 15:1,2] My silní jsme povinni snášet slabosti slabých a nemít zalíbení sami v sobě.  Každý z nás ať vychází vstříc bližnímu, aby to bylo k dobru společného růstu.






Re: Bludy o Adventistech sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 07. prosinec 2014 @ 20:52:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak co, místní adventisté, ještě bydlíte v městech, nebo jste už byli poslušní prorockého volání a vyšli jste jako Lot? Co Vaše velké sbory v Praze a v Brně, už se scházíte v Brdech a na Drahanské vrchovině? Král Benedikt odstoupil a poslední král, František, kraluje, ale mnoho času mu nezbývá. Za chvíli skončí přímluvná služba ve Svatyni a od té doby už nebudete moc hřešit, protože nebude moct nikdo jednat s vašimi hříchy. Už jste dokonalí? 


A co když František za pár let zemře a nic se nestane? Bude další nové zklamání jako v roce 1844? Nebo povstane další Hiram Edson a řekne, že se to vše stalo duchovně a že vlastně byla zničena nebeská města, třeba na jiné planetě, a netýkalo se to Země ? ;-)



Re: Bludy o Adventistech sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 08. prosinec 2014 @ 07:07:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Adventisti sedmého dne mne svého času upozornili na jednu zajímavou věc v dějinách lidstva a spásy. Na to jak si pohané přisvojovali a upravovali podle své víry nejrůznější pravdy a poznatky od Boha a události ze života lidí z doby patriarchů, Vyvoleného národa i křesťanství. Do té doby jsem byl na rozpacích když se mi někdo pokoušel namluvit že křesťanství vychází z pohanských mýtů a zvyklostí. Věřil jsem sice (věřit je víc než jenom vědět) že to není pravda ale nevěděl jsem co na to říct. Například na to když někdo tvrdil že hrdiny zrozené z panenské matky a nejrůznější boží syny měli pohané dávno před námi a my že jsme to do nich převzali.
Ať jim to Pánbůh oplatí na dětech a na všem na čem se jenom dá.



Re: Bludy o Adventistech sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 09. prosinec 2014 @ 19:01:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych to celé shrnul: To, že adventisté věří tak, jak věří, se dá redukovat na dvě prvotní příčiny: Zaprvé, snaží se Bibli vykládat více méně doslovně (i když tvrdí, že věří spíš myšlenkové inspiraci, ale prakticky mají blíže k tomu doslovnému chápání) a v tom se myslím neliší od většiny z Vás na tomto fóru. Druhou věcí je to, že velká část jejich učení vznikla z neschopnosti uznat chybu při nenaplnění proroctví pro rok 1844, z toho pak vznikl jejich výklad Daniele a částečně i Zjevení. Zdravotní reforma pochází taky z poloviny 19. století, kdy byla zkrátka v kurzu, srovnejte s mormony, kteří vznikli v téže době na podobném místě.
Co jsem tak projížděl tuto diskuzi, přijde mi, že pokud by si Vaše nenávistné výpady přečetl někdo z adventistů, mohly by vést docela dobře k potvrzení jeho víry ("bludů", jak říkáte), protože jejich nepřátel přibývá a doba konce se blíží. Jakkoli s většinou věcí, co učí, buď nesouhlasím vůbec, nebo jen se značnými výhradami, myslím, že takhle jim vůbec nepomůžete, nebo o co se to vlastně snažíte. Právě naopak.



Re: Bludy o Adventistech sedmého dne (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Středa, 10. prosinec 2014 @ 17:52:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemesis napsal jsi to pěkně. Jedna věc mi ovšem nesedí. Měl jsem možnost slyšet kázání ze sboru CASD (tuším z Brna), kde kazatel věnoval kázání spravedlnosti Boží a poslušnosti, aby na závěr řekl, že tou spravedlnosti Boží je desatero. Co se týká platnosti desatera, jestli se to komu líbí nebo nelíbí, je platné, nikde v Písmu není ani čárka o zrušení. Ale na druhou stranu, kdo se chce obhajovat před Pánem skutky plynoucí ze zákona, je na vedlejší koleji, vypadl z milosti. Spása není ze skutku. Pak jak chápat
"Jakubův 2:14  Co prospěje, bratří moji, praví-li se kdo víru míti, a nemá-li skutků? Zdaliž jej ta víra může spasiti?
15  A kdyby bratr neb sestra neodění byli, a opuštění z strany každodenního pokrmu,
16  Řekl by pak jim někdo z vás: Jděte v pokoji a zhřejte se, a najezte se, avšak nedali byste jim potřeby tělesné, což to platno bude?
17  Takž i víra, nemá-li skutků, mrtváť jest sama v sobě.
18  Ale dí někdo: Ty víru máš, a já mám skutky. Ukažiž ty mi víru svou z skutků svých, a jáť tobě ukáži víru svou z skutků svých.
19  Ty věříš, že jest jeden Bůh. Dobře činíš. I ďáblovéť tomu věří, avšak třesou se.
20  Ale chceš-liž věděti, ó člověče marný, že víra bez skutků jest mrtvá?
21  Abraham otec náš zdali ne z skutků ospravedlněn jest, obětovav syna svého Izáka na oltář?
Skutek je povinnost a řeší to i Pán 
"Lukáš 17:7  Nebo kdo jest z vás, maje služebníka, ješto oře aneb pase dobytek, aby jemu, když by se s pole navrátil, hned řekl: Pojď a seď za stůl?
8  Ale zdali raději nedí jemu: Připrav, ať povečeřím, a opáše se, služ mi, až se najím a napím, a potom i ty jez a pij?
9  Zdali děkuje služebníku tomu, že učinil to, což mu rozkázal? Nezdá mi se.
10  Tak i vy, když učiníte všecko, což vám přikázáno, rcete: Služebníci neužiteční jsme. Což jsme povinni byli učiniti, učinili jsme."

Kdo tvrdí, že desatero neplatí a platí pouze zákon lásky, nutně se musím ptát opět se zřetelem na Jakuba
"Jakubův 2:1  Bratří moji, nepřipojujtež přijímání osob k víře slavného Pána našeho Jezukrista.
2  Nebo kdyby přišel do shromáždění vašeho muž, maje prsten zlatý, v drahém rouše, a všel by také i chudý v chaterném oděvu,
3  A popatřili byste k tomu, jenž drahé roucho má, a řekli byste jemu: Ty sedni tuto pěkně; chudému pak řekli byste: Ty stůj tamto, aneb sedni tuto, pod podnoží noh mých;
4  Zdaliž jste již neučinili rozdílu mezi sebou a učiněni jste rozeznavatelé v myšleních zlých?
5  Slyšte, bratří moji milí, zdaliž Bůh nevyvolil chudých na tomto světě, aby bohatí byli u víře a dědicové království, kteréž zaslíbil těm, jenž jej milují?
6  Ale vy jste neuctili chudého. Zdaliž ne ti, jenž bohatí jsou, mocí utiskují vás, a oniť vás i k soudům přivozují?
7  Zdali oni nerouhají se tomu slavnému jménu, kteréž vzýváno jest nad vámi?
8  Jestliže pak plníte Zákon královský podle Písem: Milovati budeš bližního svého, jako sebe samého, dobře činíte.
9  Pakli osoby přijímáte, hřešíte, a Zákon vás tresce jako přestupníky.
10  Nebo kdo by koli celého Zákona ostříhal, přestoupil by pak v jediném, učiněn jest všemi vinen.
11  Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť jest řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem Zákona.
12  Tak mluvte a tak čiňte, jakožto ti, kteříž podle zákona svobody souzeni býti máte."

Když desatero neplatí, proč Jakub tady mě "balamutí" přikázáními z desatera, když jsem přestoupil zákon lásky? Desatero je součásti tohoto zákona, ale pro křesťana ještě "přibyla" přikázání plynoucí z víry. Já mohu dodržet všechny příkazy desatera a budu nenávidět souseda. Je to hřích nebo není, když v desateru není o tom ani zmínka? Ptám se hlavně ty, kteří mají tendenci vynášet desatero pod nebesa. Pavel jde na "krev"
"1 Timoteovi 1:5  Ješto konec přikázání jest láska z srdce čistého a z svědomí dobrého a z víry neošemetné."

Mnozí chápou "konec", tak už se mě nic netýká, ale je to tak? Když miluji bližního mohu ho okrást, zabít, pomluvit, nenávidět, chodit za ženou? Láska k němu mi to zbraňuje.
Když miluji Pána mohu ignorovat Jeho vůli? Zneužívat Jeho jméno, mít něco jiného před Ním, VĚDOMĚ porušovat Jeho den? Sobota není jenom o "nepracovat", sobota je o památce stvořitelského díla Pána, což vzpomíná při vyhlášení desatera.
A den jako den? Pan Ježíš měl den jako den. Jak to chápat? Celé dny, ne jenom v sobotu, byl ve službě pro Otce a to tak, že zničil tělo. Jak všední tak sobotní den byl pro Něho stejný. Pokud takto pracujete pro Pána, pak máte právo mít den jako den. Pavel to říká jasně
"Římanům 14:5  Nebo někdo rozsuzuje mezi dnem a dnem, a někdo soudí každý den jednostejný býti. Jeden každý v svém smyslu ujištěn buď.
6  Kdož dnů šetří, Pánu šetří; a kdo nešetří, Pánu nešetří. A kdo jí, Pánu jí, nebo děkuje Bohu; a kdož nejí, Pánu nejí, a děkuje Bohu."

Pavel věděl o čem píše, sám byl ve službě na každý den a pokud nebyl (živil se i prací), vsadím se, že sobotu věnoval Pánu.
Omlouvám se za délku, ale není to jednoduché téma.
rastan






Stránka vygenerována za: 0.68 sekundy