Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 452 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507922
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Objektivní a subjektivní
Vloženo Neděle, 12. duben 2015 @ 11:04:54 CEST Vložil: Tomas

Kázání poslal gregorios777

Protože zde asi vzniká mnoho nedorozumění v biblickém učení, pokusím se pozastavit nad těmito pojmy, které jsou implicitně obsaženy v NZ.



Objektivní zde bude znamenat "pohled ze strany hosta", tedy zvnějšku a subjektivní bude "pohled ze strany hostitele", tedy zevnitř. 

Jedna složka biblických Pravd je objektivní - to jsou všechna FAKTA Nové Smlouvy, které vydobyl Kristus na kříži. Na základě těchto objektivních Pravd se odvíjí naše POSTAVENÍ před Bohem v Kristu. Tedy to, jak nás vidí Bůh.

Příklad:

1Kor 1,30: Vy pak jste z něho v Kristu Ježíši, kterýž učiněn jest nám moudrost od Boha, i spravedlnost, i posvěcení, i vykoupení,«

Toto je objektivní Pravda - takto nás věřící vidí Bůh v Kristu. On vidí Krista, který je v nás. A nás vidí, jako bychom byli On. Proto je On naší spravedlností - jsme tedy před Bohem, jako bychom nikdy nezhřešili - přesně jako Kristus. Kristus JEDNOU obětí odstranil VŠECHNY naše hříchy - minulé, současné a budoucí! Prostě všechny. Proto jsme ospravedlněni. Před Bohem jsme bez hříchu. Jinak by jsme vůbec nemohli pobývat ve svatyni svatých... Navíc On sám osobně je naše  SPRAVEDLNOST. On je naším posvěcením - Bůh nás tedy v Něm vidí jako naprosto posvěcené. Jako Jeho samotného. Uvedu jen tento příklad, i když by toho mohlo být mnoho, co jsme v Kristu.

Druhou složkou je náš  SUBJEKTIVNÍ STAV - náš skutečný stav bez příkras. Ten má být skrze víru postupně uváděn do souladu s výše uvedenými objektivními pravdami. 

Tento náš subjektivní stav může být dvojího druhu:

1) Buď neznáme Evangelium a žijeme v zoufalé realitě Ř 7. kap.:

Ř 7,18-19: Nebo chtění hotové mám, ale vykonati dobrého, tohoť nenalézám.
19  Nebo nečiním toho dobrého, což chci, ale činím to zlé, čehož nechci.

Ř 7,24: Bídný já člověk! Kdo mne vysvobodí z toho těla smrti?

Snažím se sice žít svatě, ale čím více se snažím, tím je to horší. Roky jsem stále stejný a nezměnil jsem se. V podstatě jsem stále stejný, jako když jsem byl nevěřící. Je to proto, že stále žiji ve svém starém člověku. 

2) Nebo známe Evangelium a VĚŘÍME mu.

V tom případě nás víra přenáší z Ř 7. kap. do Ř 8. kap. a náš subjektivní stav, je v souladu s naším objektivním postavením v Kristu. Vírou realizujeme objektivní skutečnosti v Kristu. Kristus je nyní naší MOCÍ ke zbožnosti. Jako větev, bereme životodárnou mízu z něj, který je kmen. Již nejsme otroky hříchu, jsme vítězové v Kristu. Uvěřili jsme objektivním realitám z Ř 6. kap. Toto musí znát a věřit již včera obrácený věřící! Jinak jsme mu dali falešné, jiné evangelium. 

Ř 6,6: To vědouce, že starý člověk náš s ním spolu ukřižován jest, aby bylo umrtveno tělo hřícha, abychom již potom nesloužili hříchu.

A růst znamená neustálé dokonalejší se přibližování se k této Bohem učiněné objektivní Realitě - Pravdě a vrůstání do ní. Rosteme ve víře, v lásce, v milosti, v moci, v posvěcení a v poznání Boha a všeho dědictví, které nám odkázal svou smrtí. 

Tyto objektivní reality-pravdy, obsažené ve Slově, jsou nám již darovány jako vše, co potřebujeme k životu a ke zbožnosti. Jako všechna duchovní požehnání v nebeských věcech v Kristu. Kristův Život je v nás, On je naším Životem. To je Evangelium. Proto je psáno: Věřte Evangelium!


"Objektivní a subjektivní" | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Nikoliv znalostí evangelia, ale Boží mocí jsme zachráněni a proměňováni (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 12. duben 2015 @ 17:18:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto v článku je vyloženě chybná interpretace Pavlových slov. Gregorius777 se zde snaží dokázat na základě textů vytržených od Pavla, že pouhá znalost evangelia nás zbaví moci hříchu nacházející se v přirozeném člověku.

To je naprostý nesmysl. Žádná znalost čehokoliv nemůže člověka vytrhnout z moci hříchu. To může jen Bůh. Je o tom celá Bible.

Přitom Pavel v předchozích verších jasně píše, o co jde.

Hovoří o milosti, kterou se nám dostalo skrze kříž Ježíše Krista:

[Římanům 5:15] S milostí tomu však není tak jako s proviněním. Proviněním toho jediného, totiž Adama, mnozí propadli smrti; oč spíše zahrnula mnohé Boží milost, milost darovaná v jediném člověku, Ježíši Kristu.
Ř[ímanům 5:18] A tak tedy: Jako jediné provinění přineslo odsouzení všem, tak i jediný čin spravedlnosti přinesl všem ospravedlnění a život.

A naprosto jednoznačně vysvětluje, že i s námi se vše událo díky Boží moci:

[Římanům 6:4] Byli jsme tedy křtem spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom – jako Kristus byl vzkříšen z mrtvých slavnou mocí svého Otce – i my vstoupili na cestu nového života.

Pokud chce člověk učinit nějaký výklad, měl by si nejprve dát verše do souvislosti a pak teprve se snažit výklad provést. Nejlépe formulované pravidlo pro výklad jsem slyšel od doc. Jiřího Beneše (jeho výklady lze najít na HopeTV), konkrétně popis způsobu jeho výkladů lze shlédnout zde http://www.hopetv.cz/archiv-poradu/tvari-v-tvar-jiri-benes-a-petr-vadura.html. Stručně řečeno, je nutné znát celou Bibli, je nutné oprostit se od zažitých výkladů a dogmat a hlavně je nežádoucí vytrhávat jednotlivé verše a pouze na nich stavět.





Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 12. duben 2015 @ 20:14:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Amen, Gregu.

  Žijeme to, co máme z Božího daru v Ježíši Kristu. V Ježíši je vítězství. On je naše spravedlnost, náš pokoj. V něm můžeme žít. 

  A co jsem se tak ptal, tak to jsou věci, které Bůh ukazuje svým dětem.



  Pro doplnění: Ke tvým variantám 1) a 2) pak existuje ještě varianta 

  3) Zná evangelium (duševně), ale nevěří mu (v srdci).

  Toník

  



Re: Objektivní a subjektivní (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. duben 2015 @ 07:34:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Snažím se sice žít svatě, ale čím více se snažím, tím je to horší. Roky jsem stále stejný a nezměnil jsem se. V podstatě jsem stále stejný, jako když jsem byl nevěřící. Je to proto, že stále žiji ve svém starém člověku. "...


Hodně velký nesmysl ze světa pohádek!


Každý, kdo se snaží, změní se!  Rozhojňuje tak totiž svá obdarování!

Obráceně, kdo se nesnaží, zase upadá. Takto to funguje v našem reálném světě.  Když budu denně po deset let trénovat běh na dlouhé trati, za těch deset let se mohu se slušnými šancemi zúčastnit třeba i maratónu.


(2 Pt 1,3-10)
Jeho božská moc nám darovala všechno, čeho je třeba k životu a zbožnosti skrze poznání toho, který nás povolal vlastní slávou a mocí. 
Tím nám byla darována vzácná a veliká zaslíbení, abyste se skrze ně stali účastníky božské přirozenosti a unikli zkáze, která je ve světě v žádostivosti. 

A právě proto vynaložte všechno úsilí a doplňte svou víru ctností, ctnost poznáním, 
poznání sebeovládáním, sebeovládání vytrvalostí, vytrvalost zbožností, 
zbožnost bratrskou náklonností, bratrskou náklonnost láskou

Máte-li totiž tyto vlastnosti a rozhojňují-li se, způsobí, že nebudete nečinní ani neplodní pro poznání našeho Pána Ježíše Krista. 
Kdo však tyto vlastnosti nemá, je slepý, krátkozraký; zapomněl, že byl očištěn od svých starých hříchů.  


Proto se, bratři, tím více snažte upevňovat svoje povolání a vyvolení; neboť budete-li to činit, nikdy nepadnete
.



Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy