Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 15947, komentáře < 7 dní: 409, komentářů celkem: 379903, adminů: 60, uživatelů: 4955  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 99 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

martino
rosmano
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Prezident Jižních baptistù zveøejnil na Facebooku fotografii ze svého oèkování
·Beth Moore se omluvila za podporu teologie komplementarismu
·Nový zákon s poznámkami - pøeložil Petr Pavlíèek
·Poprvé v historii se hlásí k náboženské pøíslušnosti ménì než polovina Amerièann
·Kvùli pandemii se loni v katolické církvi konalo o ètvrtinu ménì køtù
·Velikonoèní sèítání lidu
·Informace z jednání Výkonné výboru BJB dne 17. bøezna 2021
·Prosba Sboru BJB v Praze - Církev XXI. století
·Televizní bohoslužba Bratrské jednoty baptistù 18.4.2021 na ÈT2
·Diáø za èasù korony

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
104400315
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Později pochopila, co je potřeba ke spasení.
Vloženo Sobota, 17. říjen 2015 @ 18:40:10 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Všichni známe příběh, kdy se Ježíš setkal u studny se samařskou ženou. Pro židy a zřejmě i pro Ježíšovy učedníky byla pohankou  a navíc ženou, s níž se nesluší hovořit. Ale opravdu  byla pohankou? Přece jasně prozrazuje, že tato studna je našeho otce Jákoba. Otevřeně se tedy hlásí k izraelskému původu. Když sledujeme její rozhor s Ježíšem, zjistíme, že má o Mesiáši mnohem přesnější a krásnější informace, než měli sami učedníci. A její rozhovor je také duchovní. Ona je sice hříšná, měla několik mužů, ale má představu o Mesiáši jinou, než tehdy měli mnozí židé.


Posuďte:




Žena mu řekla: „Vím, že přichází Mesiáš, zvaný Kristus. Ten až přijde, oznámí nám všecko.“

A kraličtí krásně vysvětlují, že to všecko, je to co náleží ke spasení  a poctě Boží.

Tahle žena má užasnou pravdu. Pán Ježíš nepřijde jako král, který zvítězí nad římskými okupanty. Možná tak ho vnímali někteří  z učedníků. Především Jidáš, kterému nešlo , aby zradil Pána Ježíše pro pár stříbrňáků, ale, aby ho vyprovokoval k tomu, aby už byl konečně králem  a on tam třeba bude zastávat funkci ministra financí. Když viděl , co se však stalo  a jak Pán Ježíš si nechá vše líbit, zděsil se, zmalomyslněl a spáchal sebevraždu. A učedníci? Rozprchli se a strachovali se, co bude dít dál. Jak tedy vznímali Pána Ježíše ?

Tahle samařská žena však vidí Mesiáše správně. Oznámí nám všecko. On sám, když vstal z hrobu, a pak Duch Svatý, kterého seslal. Mesiáš, ne jako válečník a král podle našich pozemských představ, ale jako zvěstovatel pravdy a  duchovního poznání.

Jeden kazatel u tohoto příběhu prohlásil, že byla pohanka? Jak se můžeme mýlit? Může  mít pohan takovou představu o Mesiáši?

Když jí Pán Ježíš oznámí:

·  26Ježíš jí řekl: „Já jsem to – ten, který k tobě mluví.“
Co udělala?

·  28Žena tam nechala svůj džbán, odešla do města a řekla lidem:
·  29„Pojďte se podívat na člověka, který mi řekl všecko, co jsem dělala. Není to snad Mesiáš?“

Byla tak překvapena, že zapomněla na vodu. Byl to počátek poznání. První emoce a údiv.
Nic víc o této ženě nevíme. Možná později pod vlivem Ducha Božího poznala to, co jí Pán Ježíš  u studny ještě nemohl vysvětlit. Později pochopila to, co je potřeba ke spasení.









"Později pochopila, co je potřeba ke spasení." | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Později pochopila, co je potřeba ke spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 24. říjen 2015 @ 22:52:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, že to byla studnice praotce Jákoba je jen zeměpisný údaj. Jákob kopal studny a tohle byla jedna z nich na území Samaří. Poloha studnice, podle mě, nesouvisí s jejím postupným poznáváním. Znala zřejmě historii, ale ta v této chvíli nepodstatná



Re: Později pochopila, co je potřeba ke spasení. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 18. říjen 2015 @ 17:22:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samařanka u studny hovořila o Mesiáši, což znamená "pomazaný", tedy mluvila o ideálním králi, který bude vládnout spravedlivě. Obvykle se tím myslel král davidovského typu. Nic o spáse v biblickém perikopě není, ač si zbožní vykladači takovou výkladovou vsuvku přidávají.

Samařani byli takovou směsicí obyvatel původního severního Izraele s přistěhovalci. Uctívali Hospodina jako v Judsku, ale centrum kultu neměli v Jeruzalémském chrámu. To se tradovalo již od dob rozdělení království po Šalamounovi na severní Izrael a jižní Judsko. Kult byl na severu odloučen od Jeruzaléma a době Ježíšově byl nejspíš na hoře Gerazim.

Samařané, podobně jako židé, nepotřebovali spásu v křesťanském smyslu. K záchraně měli své bohoslužebné oběti, které sloužily na odpuštění hříchů. Jak to však bylo s věčným životem? Zřejmě byli také rozpolceni, jedni věřili, druzí ne. Židovský náhled byl původně takový, že Boží lid připojený ke svým otcům je samozřejmě naživu.  Bůh je totiž Bohem živých - což říkal i Ježíš.



Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy