Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 222, komentářů celkem: 429669, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 288 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116531627
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Falešné poselství naděje a lásky
Vloženo Pondělí, 26. říjen 2015 @ 10:36:06 CET Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

Vzal jsem si dnešní sobotu do ruky knihu Poselství naděje  a lásky od EGW v jejím nejnovějším vydání. Napohled velice hezká moderní úprava s mapkami i s barevnými fotografiemi. Je napsaná převážně podle dopisů apoštola Pavla  a skutků apoštolů. Čtenář, který není znalý v Bibli, s ní může být velice spokojen. Je psána čtivě. Ale to nejdůležitější tam chybí.  Marně tam hledám verše ze sedmé a osmé kapitoly k Římanům. Místo toho tam jsou uvedeny z této kapitoly jen tyto verše:


7,18Vím totiž, že ve mně, to jest v mé lidské přirozenosti, nepřebývá dobro.

A už neuvede pokračování  verše  Chtít dobro, to dokážu, ale vykonat už ne.


Řím 8, 34 Kdo je odsoudí? Vždyť Kristus Ježíš, který zemřel a který byl vzkříšen, je na pravici Boží a přimlouvá se za nás!

Bohužel, zde zase vynechá větu Kdo je odsoudí ? Přitom je důležitý i předcházející verš

33Kdo vznese žalobu proti vyvoleným Božím? Vždyť Bůh ospravedlňuje!

Proč se EGW vyhnula dalším důležitým kapitolám a veršům ?

·  2neboť zákon Ducha, který vede k životu v Kristu Ježíši, osvobodil tě od zákona hříchu a smrti.

·  3Bůh učinil to, co bylo zákonu nemožné pro lidskou slabost: Jako oběť za hřích poslal svého vlastního Syna v těle, jako má hříšný člověk, aby na lidském těle odsoudil hřích,

·  4a aby tak spravedlnost požadovaná zákonem byla naplněna v nás, kteří se neřídíme svou vůlí, nýbrž vůlí Ducha.

·  5Ti, kdo dělají jen to, co sami chtějí, tíhnou k tomu, co je tělesné; ale ti, kdo se dají vést Duchem, tíhnou k tomu, co je duchovní.

·  6Dát se vést sobectvím znamená smrt, dát se vést Duchem je život a pokoj.

·  7Soustředění na sebe je Bohu nepřátelské, neboť se nechce ani nemůže podřídit Božímu zákonu.

·  8Ti, kdo žijí jen z vlastních sil, nemohou se líbit Bohu.

·  9Vy však nejste živi ze své síly, ale z moci Ducha, jestliže ve vás Boží Duch přebývá. Kdo nemá Ducha Kristova, ten není jeho.

·  10Je-li však ve vás Kristus, pak vaše tělo sice podléhá smrti, protože jste zhřešili, ale Duch dává život, protože jste ospravedlněni.
· 

·  11Jestliže ve vás přebývá Duch toho, který Ježíše vzkřísil z mrtvých, pak ten, kdo vzkřísil z mrtvých Krista Ježíše, obživí i vaše smrtelná těla Duchem, který ve vás přebývá.

·  12A tak, bratří, jsme dlužni, ale ne sami sobě, abychom museli žít podle své vůle.

·  13Vždyť žijete-li podle své vůle, spějete k smrti; jestliže však mocí Ducha usmrcujete hříšné činy, budete žít.

·  14Ti, kdo se dají vést Duchem Božím, jsou synové Boží.

·  15Nepřijali jste přece Ducha otroctví, abyste opět propadli strachu, nýbrž přijali jste Ducha synovství, v němž voláme: Abba, Otče!  

·  16Tak Boží Duch dosvědčuje našemu duchu, že jsme Boží děti.

·  17A jsme-li děti, tedy i dědicové – dědicové Boží, spoludědicové Kristovi; trpíme-li spolu s ním, budeme spolu s ním účastni Boží slávy.

·  18Soudím totiž, že utrpení nynějšího času se nedají srovnat s budoucí slávou, která má být na nás zjevena.

Nikde není psáno nic o sobotě jako o tom nejdůležitějším přikázání, na kterém stojí spasení.

V jedné své stati zde je sice uveden verš 6, 23

 ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu.

Bohužel tu není další vysvětlení k tomuto verši

Je to náhoda nebo úmysl, že se EGW vyhýbá  tomu, co je opravdu poselstvím naděje  a lásky?

Pod jakou mocí je, že tak krásné verše úmyslně vynechá a věřící  skrytě spíše směřuje ke strachu z nedodržení Desatera??? !!!!!!!! Směřuje je rafinovaně od Pána Ježíše k Zákonu. Přitom dobře víme, že jsou v životě situace, kdy prostě nesme schopni přesně dodržet Desatero bez fatálních následků na sebe i svoji rodinu. Pak musí přijít na řadu láska a lásku Zákon nezná. Proto Pán Ježíš nad Desatero dává Lásku.

Lásku však mnozí adventisté znají jen vůči sobotě a to je sebeláska a strach.


EGW je rozhodně reformátor a ten může i chybovat. Proroci však nechybují a vždy píší plnou pravdu. Zatím  EGW jako pravý prorok na mne nepůsobí. Mám  zní moc divný pocit. Vím, jak dokáže svým učením ovládnout lidi tak, že vůbec neznají Boží milost a žijí dál ve strachu z Desatera. A strach je to nejdůležitější, jak udržet věřící v sektě a v poslušnosti jejího učení.








"Falešné poselství naděje a lásky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 57 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Falešné poselství naděje a lásky (Skóre: 1)
Vložil: mimu v Čtvrtek, 29. říjen 2015 @ 12:47:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdá se mi to, nebo je fascinace dílem Ellen Whiteové natolik silná, že její zastánci a protivníci těžko hledají jiná témata k diskuzi.
Diskuze je možná přílišný eufemismus, spíše se jedná o válečný pokřik (čest výjimkám), ve kterém každá snaha o vyjádření jiného názoru končí osobními invektivami.
Doporučil bych nejprve se trochu seznámit s historií vzniku adventizmu a dobovým pozadím, ve kterém autorka psala své dílo. Pokud chce někdo kritizovat učení , budiž. Záleží na tom, co je cílem? Má to být obhajoba mého vlastního postoje? Nebo se jedná o snahu lépe pochopit a přijmout Boží vůli pro můj život? Nebo se jedná o spor v rovině výkladu Písma? Nebo má být autorka demaskována jako falešný prorok?
Je snadné si zvolit terč a zacílit. pokud nevíte nic o snaze čelit liberálnímu (materialistickému) čtení Písma, o úskalích fundamentalismu 19. a 20. století, o hledání postojů církví vůči násilí světových válek i diktatur, které následovaly, a reflexi selhání. Stejně tak je možné vyhodnotit některé jedince jako typické představitele určitého vyznání, a paušalizovat.
Zakotvení v určitém myšlenkovém okruhu společenství víry přece neznamená absenci sebereflexe. A také neznamená dělení lidí na "my" a "oni", přičemž my "máme pravdu" a oni "žijí a jednají v bludu".





Re: Falešné poselství naděje a lásky (Skóre: 1)
Vložil: lema v Úterý, 27. říjen 2015 @ 08:40:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi mezi řádky neumím objevovat záludnosti jako vy, ale musím oponovat tvrzení, že mnozí adventisté znají lásku jen vůči sobotě. Co Adra a jejich misijní činnost. Když zmiňujete desatero, pak které máte na mysli? Znám dvě. To, které máme od Boha a pak to, které si člověk uzpůsobil podle své potřeby a vydával za pravé. To by vás mělo znepokojovat mnohem více. Neznám celé dílo paní Weithové, ale ta zaujatost vůči její osobě je nepřehlédnutelná. Co když její pohnutky hodnotíte špatně? Není to potom falešné obvinění? Strach z Boha žel motivuje jednotlivce různých církví. Mohla bych o tom napsat.Ale proč vlastně. Každý se s tím jistě setkal. Sebemrskat se, lézt po čtyřech nikomu užitek nepřináší a od toho by se měli věřící odrazovat. Či strach nejít v neděli do kostela, abychom nebyli ve smrtelném hříchu. Doporučte mi ale crkev, ve které se schází lidi stoprocentní. Ráda ji poznám. Ale já vím, lépe se píše kritika než přijít s vlastní kůží na trh. Kdo chce psa být vždy si hůl najde.



Re: Falešné poselství naděje a lásky (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 27. říjen 2015 @ 11:28:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
skúste sledovať adventistickú argumentáciu:
zmluvu mojžišovu ,,desatoro,, nikto nezrušil, je to večná zmluva, znamením je sobota...
zmluva s Abrahámom je tak isto ,,večná,, tú tiež nemožno zrušiť, znamením je obriezka...

...lenže adventista sa nemieni dať obrezať, lebo vraj [NBK] 1 K 7:19 Obřízka nic není a neobřízka nic není[Záleží] přece [na] zachovávání Božích přikázání.... lenže obriezka je znamením, potvrdením tej zmluvy... bez obriezky neplatí zmluva s Abrahámom a jeho potomstvom (kresťanmi).

ak povie kresťan že sobotu nemusí dodržiavať a dokáže to Slovom: Niekto súdi, že jeden deň je viac ako druhý; iný zas súdi, že všetky dni (sú rovnaké). Len nech je každý úplne presvedčený o svojom. Kto zachováva (niektorý) deň, Pánovi ho zachováva, a kto nezachováva (niektorý) deň, Pánovi ho nezachováva.  Rímskym 14:5
to pre adventistu neplatí, lebo zákon o sobote je večný... a platí sobota, nie Pavlove slovo
pri abrahámovskej večnej zmluve netreba dodržať znamenie zmluvy (obriezku)
pri mojžišovskej večnej zmluve treba dodržať znamenie zmluvy (sobotu)

potom je tu otázka: kto dal adventistom právo rušiť platnú, nemennú, večnú zmluvu medzi Abrahámom a jeho potomstvom?
no ak sa dajú obrezať, tak môžu kľudne celú sobotu sedieť v sobotnej škole a tak potvrdiť večnosť zmluvy s Abrahámom...



Re: Falešné poselství naděje a lásky (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 26. říjen 2015 @ 12:44:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
....adventizmus je stelesnené zákonníctvo, založené na starom zákone... akákoľvek argumentácia je vždy založená na starom zákone... od jedla, soboty, eschatologie...

kresťania v galácii boli podobní adventistom:
 Dni zachovávate, aj mesiace, aj (sviatočné) obdobia, aj rokyGalatským 4:10 

otázka znie:
 Povedzte mi, ktorí chcete byť pod zákonom, či nepočujete zákon? Galatským 4:21 

Galatským 4:22  Lebo je napísané, že Abrahám mal dvoch synov: jedného od služobnej<a>, druhého od slobodnej<b>.
23  A ten, čo bol od služobnej, narodil sa podľa tela, ale ten od slobodnej mocou zasľúbenia.
24  A to je obrazná reč. Oné (matky) znamenajú totiž dve zmluvy; tá prvá, z vrchu Sinaj, rodí k otroctvu; a to je Agar.
25  A Agar znamená vrch Sinaj v Arábii. Zodpovedá terajšiemu Jeruzalemu, lebo ten je v otroctve so svojimi deťmi.
26  Ale vrchný Jeruzalem je oná slobodná, ktorá je našou matkou.

adventisti sú deťmi ,,z vrchu Sinaj,, a preto sú pod prvou zmluvou, sú ,,deťmi otroctva,,

kresťania sú deťmi zasľúbenia:  A vy, bratia, ste - ako Izák - deťmi zasľúbenia. Galatským 4:28 

Galatským 5:4  Úplne ste odlúčení od Krista, ktorí chcete byť ospravedlnení zo zákona; vypadli ste z milosti.

P.S. znova opakujem všetkým adventistom: dajte sa obrezať... pretože zmluva medzi Abrahámom a jeho potomstvom (kresťanmi) je večná zmluva, ktorú nikto nezrušil... znamením tej večnej zmluvy je obriezka... alebo chcete povedať že to čo Boh povedal už neplatí?.... zákon predsa nikto nemôže zrušiť....

ivanp



Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy