Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 489 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486037
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Vina Adama a Evy
Vloženo Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 09:43:24 CET Vložil: Tomas

O Bibli poslal pozorovatelnik

Jiný pohled na tzv. pád Adama a Evy

Neustále v různých obměnách od různých přispěvatelů čtu o tom, že za všechno, co se děje a co se kdy stalo, může člověk. Bůh dal člověku svobodnou vůli a ten se rozhodl špatně. 

Promiňte, ale vidím to jinak. Když dám na zahradu jámu a tu zakryji a kolem ní si budou hrát děti, není otázkou, zda do jámy spadnou, ale otázka je pouze: kdy tam spadnou. Dříve nebo později se to stane. A to samé se zakázaným stromem v ráji. Když dám do zahrady zakázaný strom, není otázkou, zda z toho stromu okusí ovoce, ale kdy. Pokud chci, aby děti do jámy nepadaly, tak ji tam nekopu. Pokud nechci, aby z nějakého stromu lidi jedli, tak ho tam neinstaluji. A to ještě nemluvím o svůdci, který byl z nebe vykopnut na zemi, aby ty lidi sváděl. To je pouze další faktor, který mluví na obhajobu lidí. 

Prostě to celé nemohlo dopadnout jinak. A nejvíce mě děsí, že ještě Bůh věděl, jak to dopadne, páč je prozřetelný a přesto tam ten strom dal. 

Já být milující starostlivý tatínek, tak nechystám takové zkoušky na své děti. Notebene když vím, že to je nad jejich síly...

"Vina Adama a Evy" | Přihlásit/Vytvořit účet | 133 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 07. prosinec 2015 @ 14:10:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kresťansku Bibliu nechápem.Ja sa zaseknem hned pri Adamovy a Eve .Som otec troch detí a vidím to takto.Predsavte si,že svoje dve 3ročné deti,ktoré ešte nerozoznaju dobro a zlo,dám do detskej izby,kde medzi hračky na zem položím ostrý kuchynský nož.Zakážem im dotýkať sa noža a odídem,ale všetko spoza dverí sledujem.Moj další,25 ročný syn vchádza do izby a presviedča deti,aby sa hrali z nožom.Oni ho posluchnu a porežu sa.Vtedy vchádzam ja-nepoviem ani slovu 25 ročnému,ale vyhodím tie 3ročné z domu,pretože neposluchli.Ešte za nimi kričím,nech sa živia sami a preklínam aj ich potomkov.Vraciam sa dovnutra a spokojne si otváram pivo…Pripadal by som vám ako dobrý,milujuci a láskavý otec,alebo ako sadistický psychopat,…Pretože toto je príbeh o Adamovy a Eve,rajskej záhrade,jablku ,Satanovy,ale hlavne o židovsko kresťanskom Bohu….




Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Bonbon v Čtvrtek, 03. prosinec 2015 @ 08:49:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozorovatelníku, nevím, mě to připadá, že máš pěknou depku. Jsem mimo ?



Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Neděle, 29. listopad 2015 @ 19:25:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Kosmický konflikt:




Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 19:02:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
První lidé žili v ráji, tak proč by měli mít potřebu rozeznávat dobro a zlo ? Zlo přišlo na svět až jejich hříchem - jak nám říká Písmo.
H.



Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 20:35:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Pozorovatelníku dovolím si ještě trochu jiný pohled než ty. Máš pravdu v tom, že píšeš, že Bůh dál člověku svobodnou vůli. Ale zkus se na to podívat jinak? Mohl by člověk milovat Boha čí se alespoň pro Boha rozhodnout, kdyby neměl svobodnou vůli? Mohl by ses rozhodnout mít rád svojí ženu, přítelkyní pokud bys neměl jinou možnost?

Za druhé příklad s jámou v porovnání ze zakázaným stromem mi trošku kulhá. Jáma pokud je vykopaná tak skutečně kdokoliv do ní může spadnout. Ale člověk v Edenu měl přece více možnosti než ovoce z jednoho stromu nebo z druhého stromu.

S tím i souvisí trošku i moje za třetí. Boha, který ví jak to dopadne považují v jistém smyslu za karikaturu skutečného Boha. Hned zkusím vysvětlit proč. Protože takový bůh by toho ani moc tak nevěděl. Podobně jako člověk na křižovatce ví může  se rozhodnout kudy se vydat. Dá se doleva dojde do X, dá se doprava dojde do Y půjde do Z otočí se a půjde zpátky vrátí se zpátky. No jo, ale jsou to všechny co dotyčný má? Jak jsem nad tím uvažoval, tak mi došlo, že nikoliv. Teoretický můžu začít kopat dolů a mám další možnost. Můžu se vydat pod úhlem 60° a opět dojdu někam jinam. Tu křižovatku považují jako za symbol třeba jednu událost / rozhodnutí v životě člověka. Tam kde my (lidé) vidíme třeba možnost 1., 2., 3., 4. .Věřím, že Bůh vidí i další možnosti se všemi důsledky a následky co budou. Tam kde ty můžeš se dostat třeba větší oklikou Bůh věřím, že Bůh vidí i snažší cestu, kterou ty čí kdokoliv jiný nemusí zrovna vidět.

Ve volné zkratce asi tak. Vidíš to jinak, klidně oponuj. Budu se těšit na tvojí odpověď.



Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 27. listopad 2015 @ 21:51:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zní mi to, jako taková líbivá liberální výchova. Když dítěti něco zakážu a ono můj zákaz poruší, řeknu dítěti, že by nemělo v sobě pociťovat vinu, že to já jsem měl raději dříve předmět mého zákazu odstranit jemu z očí a dosahu. Jsem tedy nedobrý a nedobře starostlivý otec, že jsem pouze dítěti něco zakázal a varoval ho před následky použití daného předmětu. Neměl jsem svému dítěti důvěřovat, když už jsem mu dal do správy a péče vše, co jsem zbudoval. Měl bych se tedy dítěti omluvit a říci mu: Ne ty, ale já za tvé porušení příkazu mohu a jsem vinen před tebou mé dítě. Potrestej ty mne!


Tentokráte, provozovatelniku, píšeš hloupý dotaz. Tele



Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 04:21:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady je na místě hláška: Pane vochmajstr, vy jste ale hlava !



Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 27. listopad 2015 @ 17:35:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyjádřil jsi to docela stručně a zajímavě.

Zkus také promyslet a napsat nám, jak si vysvětlíš, že je na světě tolik zla, smrti, požírání jeden druhého, nemocí... Docela se těším na odpověď.



Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 10:12:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 A co když Bůh použil člověka jako návnadu na Satana? Kdyby na Zemi nebyl člověk, jak by se jeho povaha a charakter zjevily nebesům?
Proto Bůh člověka miluje i zachraňuje. Každý sám sobě je "místem" kde probíhá boj. Prostě Bůh dovolil nákazu hříchem a na člověku je vidět nebezpečí hříchu. A abychom se z hříchu vymanili, proto poslal Bůh Ducha Božího skrze Ježíše. Bůh miloval svět i člověka, ale nenávidí hřích. Byli   jsme každý zataženi do duchovního  sporu a ani si to někdy neuvědomujeme.



Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 12:29:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemůžu s postulátem článku souhlasit.
Jestliže nechám v autě na zadním sedadle peněženku a zloději mi ji ukradnou a poškodí okno, tak tím vinen nejsem já, ale ti zloději. Není mou povinností si pečlivě hlídat své věci, nýbrž druzí jsou povinni respektovat můj soukromý majetek.

Bůh měl a má soukromý majetek, jež je Boha a není nikoho dalšího (např. ten strom). A je čistě věcí Boží libovůle, co se Svým majetkem bude provádět. Může lidem dovolit, aby strom užívali, a také to zapovědět (mimochodem, ten ráj je také Jeho a je jen na Něm, koho si tam pustí a koho ne; není v nejmenším Jeho povinností si tam pouštět kdekoho; platí teď, platilo v minulosti a bude platit i nadále) . A nemusí se z toho nikomu zpovídat, nic vysvětlovat a ani se obhajovat. Je to Jeho a ostatní to musí respektovat.

Příměr s malými dětmi nesedí. Nechápu, proč by měl být za pád dětí do jámy zodpovědný majitel jámy/pozemku. Starost o děti je spíš na straně jejich rodičů/opatrovníků. Trochu mě to připadá, jako jeden z absurdních českých judikátů, kdy soud ohodnotil jako přitěžující okolnost, že řidič viděl, že doprovod dětí se o ně nestará, když do nich nacouval. Samozřejmě, řidič nemá co couvat do dětí, ale na ty děti má dávat především pozor jejich opatrovník a ne je nechat lítat po parkovišti. Opravdu si nemyslím, že řidič byl tím jediným, kdo nejednal tak, jak měl.
Ale tím jsem jen odbočil od toho, že Adam a Eva v ráji nebyli v pozici předškolních dětí, aby nad sebou potřebovali 24/7 dozor. Lidé byli nadáni +-svobodnou vůlí; a tvrdit, že kdyby kolem stromu nechodili, tak by jeho ovoce nejedli, je názor podobný tomu, že kdyby nebyla žena hezká a hezky oblečená, tak by nebyla znásilněná.



Re: Infralapsarianismus versus supralapsarianismus (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 15:27:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pozorovatelniku, pozorovatelniku,

ani by mě příliš nepřekvapilo kdyby ses stal jednou teologem. Otevřels tu totiž velmi zajímavé téma pozice Adamova pádu v Božím plánu. V angličtině se o tom toho dá najít docela dost. Níže alespoň citace a odkaz na článek v češtině:

Infralapsarianismus versus supralapsarianismus Základní dvě otázky lapsarianismu jsou: Vynesl Bůh své rozhodnutí, že spasí svůj vyvolený lid „po“ – infra – nebo „před“ – supra – svém souběžném rozhodnutí, které dopustilo Adamův pád, duchovní a tělesný kolaps? Infralapsarianismus učí, že Boží výnos, že spasí svůj vyvolený lid, je podřízený Božímu výnosu, který dopustil Adamův pád. „Česky“ řečeno, Bůh se rozhodl spasit svůj vyvolený lid „až po“ Adamově „kolapsu“, který dopustil. Spasení je logicky podřízené pádu. Boží výnos dopustit pád člověka je příčina, Boží výnos spasení je logický důsledek. Supralapsarianismus učí, že Boží výnos, že spasí svůj vyvolený lid je nadřazený Božímu výnosu, který dopustil Adamův pád. „Česky“ řečeno, Bůh se rozhodl spasit svůj vyvolený lid „před Adamovým „kolapsem“, který dopustil. Spasení je logicky nadřazené pádu. Boží výnos spasení je příčina, Boží výnos dopustit pád člověka je logický důsledek.
Celý článek:
http://www.reformace.cz/zod/lapsa-co-cislo-118


zdraví

reformovaný



Stránka vygenerována za: 0.58 sekundy