|
Zaznamenali jsme 123076177 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Jak to tedy Ježíš myslel?
Vloženo Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 11:49:43 CET Vložil: Tomas |
poslal PanHrisnik Nedávno se tu rozjela debata na téma Večeře Páně. Je to dobře. Buďme rádi, že můžeme svobodně diskutovat, sdílet víru. Je tedy onen chléb a víno v rukou katolického kněze při mši opravdu proměněn ve skutečné tělo a krev Krista? Mají katolíci pravdu, když říkají, že se protestanté dobrovolně ochuzují o tu největší svátost? Nebo to Ježíš nemyslel doslova, mluvil v obrazech, stejně jako při mnohých jiných příležitostech? Pak by se věrouka římskokatolické církve ukázala jako chybná či dokonce lživá. A nebo to bylo ještě jinak? Jeden evangelický farář mi řekl: Jsem protestant, ale zrovna tak bych dokázal obhájit i katolický pohled. Slyšel jsem také názor, že kdyby Ježíš chtěl, jistě by to vysvětlil jasněji, srozumitelněji. A nebo jsme tak zahlceni různými historickými dogmaty, bludy, omyly, že už nedokážeme slova Pána pochopit? Přijmout je? Pravda je přece jen jedna. Nebo jich je snad více? Nevím, jak to je. "Jednodušší" to má asi ten, který odmalička v rodině přijímá nějaké dogma a to jej celý život provází. Já to tak nemám a připadám si jako na vlnách. Čtu Písmo, znovu a znovu. Modlím se. A přesto nevím, jak to Ježíš myslel. Trápí mě to...
|
Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 21:45:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Je tedy onen chléb a víno v rukou katolického kněze při mši opravdu proměněn ve skutečné tělo a krev Krista?
Ahoj. Tohle nezjistíš v diskuzích. Ale můžeš si to snadno ověřit. Dojdi do nějakého kostela a podívej se, případně se můžeš přesvědčit přímo. Z osobní zkušenosti ti mohu říci, že se chléb v rukou katolického kněze nepromění ve skutečné tělo, stejně jako se nepromění v rukou evangelického pastora. Víno se také nepromění ve skutečnou krev. Ani hostie, ani víno se nestanou Bohem.
Mají katolíci pravdu, když říkají, že se protestanté dobrovolně ochuzují o tu největší svátost?
"Jednodušší" to má asi ten, který odmalička v rodině přijímá nějaké dogma a to jej celý život provází.
"Jednodušší" opravdu jen v uvozovkách.
Zas to má pak o trochu složitější, když uvěří Ježíši a přijme jeho slovo.
Slyšel jsem také názor, že kdyby Ježíš chtěl, jistě by to vysvětlil jasněji, srozumitelněji. A nebo jsme tak zahlceni různými historickými dogmaty, bludy, omyly, že už nedokážeme slova Pána pochopit? Přijmout je?
Ježíš mluvil v určitém kontextu.
Toník |
|
|
Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 20:01:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Slyšel jsem také názor, že kdyby Ježíš chtěl, jistě by to vysvětlil jasněji, srozumitelněji."...
Ježíš to přece řekl naprosto jasně: "Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho
vzkřísím v poslední den.. Mé tělo je opravdový pokrm a má krev je opravdový nápoj. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
" (J 6,55)
Cožpak to není řečeno dost jasně? Co byste ještě chtěli?
..." Pak by se věrouka římskokatolické církve ukázala jako chybná či dokonce lživá."...
Naprostá většina křesťanů takto věří, nejenom římskokatolíci. Stejně věří i úplně všechny církve pravoslavné: Řecká ortodoxní církev, koptové, maronité, syrská pravoslavná církev, arménská církev, řeckokatolíci a desítky a desítky církví dalších. Pouze církve mladé (vzniklé až zhruba maximálně před 500 lety) - tedy svým zaměřením protestantské, mají na podstatu Pánovy večeře odlišný pohled. Hodně "moderní" pohled. :-)
|
Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 20:15:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | nazdar Oko... už si v biblii čítal toto?: ,,pite z neho všetci,, (katolíci) |
]
Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 20:17:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jen okrajově : příjímání,památka,svátost...je to určeno jednotlivci nebo JEN Eklesii,církvi,shromáždění, skupince??? |
]
Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 21:58:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Naprostá většina křesťanů takto věří, nejenom římskokatolíci. Stejně věří i úplně všechny církve pravoslavné: Řecká ortodoxní církev, koptové, maronité, syrská pravoslavná církev, arménská církev, řeckokatolíci a desítky a desítky církví dalších. Pouze církve mladé (vzniklé až zhruba maximálně před 500 lety) - tedy svým zaměřením protestantské, mají na podstatu Pánovy večeře odlišný pohled.
Ahoj Pane hříšníku.
To není pravdivá informace, je to omyl.
Křesťané samozřejmě nevěří učení, které si vymysleli lidé někdy po odštěpení Západu a následném dalším štěpení. Těžko potkáš nějakého křesťana, který by těm spekulacím věřil.
Toník |
]
Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 15. leden 2016 @ 13:18:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Dotýkáme se velice zajímavé otázky: jaký by mělo smysl (pokud by to
vůbec mělo nějaký smysl), aby se chléb a víno ve své podstatě měnily na
tělo Kristovo? Co by nám to přineslo, jestli se tělo Kristovo ničím
neodlišovalo od našich těl a ničím se neliší od podstaty všeho
stvořeného světa?
"...
My ale o eucharistii nehovoříme jako o Kristově tělu pozemském. Zde má tato myšlenková spekulace ale opravdu pořádnou logickou trhlinu. Nevěřím, že je to oficiální názor pravoslaví.
Pokud pravoslavní nevěří v reálnou přítomnost Krista v proměněných darech, proč by jim potom vlastně říkali "posvátné tajiny?"
O kousem níž pak sám autor píše: "Neboť jeho tělo bylo sjednoceno s Božstvím. Tak i svaté Dary chleba a
vína sestoupením Svatého Ducha (stejně jako při vtělení z Panny Marie)
stávají se účastny Kristova těla, čili sjednocenými s jeho lidským
tělem.
"
Co to znamená? Dary chleba a vína se staly účastny Kristova těla a přitom prý stejně nejsou Kristem? Proč? Snad jen katolíkům navzdory?
Chléb se prý stává účastným vtěleného Božího Syna stejně jako lidská přirozenost, kterou přijal Bůh při svém vtělení - a přesto není Božím Synem?
Fyzicky zůstal stejným chlebem jako před tím, ale od posvěcení (při
epiklesi) je působením Svatého Ducha sjednocen s vtěleným Bohem Slovem.
Jak může být chléb sjednocen s Kristem a přitom nebýt Kristem? Co jsou to za spekulace chorého mozku?
Dává ti tato potrhlá úvaha nějaký logický smysl? Na netu sice jde vygooglit kdejakou pakárnu, ale nauč se rozlišovat, oddělovat zrno od plev.
Neříká snad Kristus právě o tomto chlebu: Tento chléb je mé tělo, které se za vás vydává...? (srov. Lk 22,19).
Tak jaké súpekulace zda je chléb Kristem či není?
|
]
Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pátek, 15. leden 2016 @ 19:00:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, kardinál Tomášek to vysvětlil v katechizmu šalamounsky, je to tělo Kristovo, ale v podstatě to je chléb. Tak si vyber. když šlo o skutečné tělo a krev, pak nechápu, že Ježíš Kristus byl fyzicky přítomen, proč nevzal nůž a neřezal své tělo a dával učedníkům a potom proč si nepustil žilou do kalicha a nedal jim napít? Jde pouze o kat. výmysl, jak přivázat ovečky k sobě, udělat je závislými na člověku. Ale co říká Písmo:"Jeremjáš 17:5 Takto praví Hospodin: Zlořečený ten muž, kterýž doufá v člověka, a kterýž klade tělo za rámě své, od Hospodina pak odstupuje srdce jeho.6 Nebo bude podobný vřesu na pustině, kterýž necítí, když co přichází dobrého, ale bývá na vyprahlých místech na poušti v zemi slatinné, a v níž se nebydlí.7 Požehnaný ten muž, kterýž doufá v Hospodina, a jehož naděje jest Hospodin.8 Nebo podobný bude stromu štípenému při vodách, a při potoku pouštějícímu kořeny své, kterýž necítí, když přichází vedro, ale list jeho bývá zelený, a v rok suchý nestará se, aniž přestává nésti ovoce." JEDINÝM prostředníkem mezi člověkem a Bohem je Ježíš Kristus. rastan
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 16. leden 2016 @ 11:16:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to viditelně stále chléb, ale přitom je to už i tělo Kristovo. Tedy eucharistie je pro nás tajemstvím způsobu, jak se Bůh rozhodl přicházet ke člověku.
Co je pro nás tajemstvím, to nelze vysvětlit lidským rozumem - už by to nebylo tajemství.
Také proto se něčemu takovému mezi lidmi říká VÍRA!
Kristus je jediným prostředníkem naší spásy.
Prostředníků na cokoli jiného můžeme mít celé zástupy. A také ve skutečnosti máme. Např. Pro mnoho lidí platí ta skutečnost, že prostředníky, kteří jim přinesli evangelium, byli jejich vlastní rodiče.
Pokud se modlíš za svého enmocného bratra a on je uzdraven, stal jsi se prostředníkem jeho uzdravení, prostředníkem, skrze jehož modlitby k němu přišla milost uzdravení.
A toto není žádná jen zbožná fantazie či přání, toto je dogmaticky věroučně zcela správně: (Jk 5,14-15) Je někdo z vás nemocný? Ať zavolá starší sboru a ať se za
něj modlí a pomažou ho olejem v Pánově jménu.
Modlitba víry uzdraví nemocného, Pán ho pozdvihne, a
jestliže se dopustil hříchů, bude mu odpuštěno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Sobota, 16. leden 2016 @ 13:59:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kristus je jediným prostředníkem naší spásy...
Kristus je jediným prostredníkom medzi človekom a Bohom... _______________________
Prostředníků na cokoli jiného můžeme mít celé zástupy.
na cokoli jiného áno ale nie medzi človekom a Bohom... tam je len jeden prostredník... v modlitbe, v spáse v milosti....
katolícky blud spočíva v tom že k Bohu pristupujú cez panenku, svatého dindi, spásu vylepšuje ,,spoluvykupiteľka,,... to nie je cesta k Bohu, k nemu sa dá dostať len cez Prostredníka...
tak je to v písme... nikto nikdy nepristupoval k Bohu cez iného prostredníka, len cez toho ktorý bol daný |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 16. leden 2016 @ 16:56:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."na cokoli jiného áno ale nie medzi človekom a Bohom.."...
Ivane, zapni mozkové závity!
Pokud se modlíš za nemocného k Bohu a on je pro tvoji modlitbu uzdraven, nestáváš se snad právě tímto prostředníkem uzdravující milosti mezi Bohem a tímto člověkem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Sobota, 16. leden 2016 @ 18:20:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | zapínam mozgové závity, ale nič... moja modlitba za uzdraveného sa k Bohu dostane len cez Prostredníka... ten kto sa modlí nie je prostredník, on len vysiela modlitbu k Bohu a tá sa k Bohu dostane len cez Krista... nikdy nie cez panenku Máriu alebo svatého Bernardína... takže ak sa katolík modlí k zosnulému, tak jeho modlitba dorazí k max stropu budovy... a to preto, že máme iba jedného prostredníka medzi Bohom a človekom... predstav si tie milióny neplatných, heretických a pohanských modlitieb cez nikým neustanovených ,,prostredníkov,, v katolocizme... bŕŕŕ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 17. leden 2016 @ 17:48:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Pokud se modlíš za nemocného k Bohu a on je pro tvoji modlitbu uzdraven, nestáváš se snad právě tímto prostředníkem uzdravující milosti mezi Bohem a tímto člověkem?
Oko, och, ty stále mluvíš jako člověk, co modlitbu v Duchu ještě nezažil, ani se k ní nepřiblížil. Pro tvoji modlitbu, se nikdo nikdy neuzdraví. Uzdravení se děje v moci boží a pro modlitbu ve vůli Boha, a ta modlitba není tvoje. Modlitba má dvě nejdůležitější části. Ta první je ztotožnění se s boží vůlí a ta druhá je prosba ve víře Kristově. To vše se děje pouze v modlitbě Ducha pravdy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 16. leden 2016 @ 13:59:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jak může být chléb sjednocen s Kristem a přitom nebýt Kristem? Co jsou to za spekulace chorého mozku? Dává ti tato potrhlá úvaha nějaký logický smysl? Na netu sice jde vygooglit kdejakou pakárnu, ale nauč se rozlišovat, oddělovat zrno od plev.
Ahoj Stando.
Vždycky, když začneš místo psaní k tématu takhle "vyvádět" a používat "choré mozky", "potrhlé úvahy", "kdejakou pákárnu" a podobné vaše "ctnosti", tak mi to ukazuje, že jsi v koncích a nevíš, co už bys napsal. Jen člověk nejistý v tom, co píše, má potřebu takhle snižovat partnery v diskuzi či zdroje informací.
Poslední dobou se ti to stává často.
K tématu a k tomu, co jsi psal: Ten článek se vyjadřuje k římskokatolickému učení o transsubtanciaci, které vzniklo ve středověku na základě různých dohadů a výmyslů lidí a bylo v ŘKC dogmatizované a ŘKC sama se kvůli němu staletí hádala a štěpila. Je známé, že ty dohady byly žijé ještě ve čtrnáctém, patnáctém století, kdy se jednotlivé znepřátelené skupiny římských katolíků navzájem obviňovaly z nevíry dogmatu a jeho špatného pochopení (viz případ Jan Hus u nás v Čechách, kdy i jeho falešne obviňovali v této věci z remanence).
Jestli jsem tě dobře pochopil, tak jsi psal, že římskokatolickému učení věří naprostá většina křesťanů a mimo jiné také pravoslavní. Komentoval jsem tedy tuto tvoji informaci, která není pravdivá.
K pravoslaví: Dané stránky, na které jsem uvedl odkaz, nejsou oficiálními stránkami pravoslaví, ale pokud znám pravoslaví, tak se staví velmi zdrženlivě k rozpitvávání a lidskému definování "svatých věcí", v klidu řeknou, že je to "tajina" a tečka. Tvrdit tedy o nich že věří nějaké jedné konkrétní verzi dohadů, na kterých se rozhodla štěpit ŘKC, není pravdivá informace.
Učení ŘKC také nevěří ani většina katolíků: Stačí si vzít vzorek pár katolíků v práci nebo někde jinde a zaptat se jich. Většina ani nebude učení o transsubtanciaci znát, natož aby mu věřila. Z římských katolíků věří tomu učení relativně malá skupina lidí, kterým se uvnitř ŘKC říká "praktikující" - a to ještě ne všichni.
Protestanté tomu vašemu učení, pokud vím, nevěří vůbec.
Křesťanům jsou vaše interní římskokatolické dohady cizí. Za život jsem navštívil několik desítek křesťanských církví, ani v jediné z nich se vaše dohady o vašich učeních neřešily, natož aby těm učením někdo věřil. Věnují se spíše praktickým věcem a učení písma, než teoretickým dohadům.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 16. leden 2016 @ 16:53:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ten článek se vyjadřuje k římskokatolickému učení o transsubtanciaci, které vzniklo ve středověku .... "...
Vyjadřuje. Vyjadřuje se ovšem naprosto bez základních znalostí o podstatě tohoto učení - jen změť povrchních úvah naprosto neinformovaného člověka.
Znovu ti připomínám, že co dělají či čemu věří někteří jednotliví "takykatolíci" není v tomto případě vůbec relevantní, není to žádný argument. Zde má cenu se bavit jenom o skutečném oficiálním učení římskokatolické církve.
Já shodně s pravoslavnými nemám žádný problém s tím, že eucharistie je především tajemstvím. Shodně s nimi věřím, že je to živý Kristus v těle pod tajemným způsobem přicházející ke člověku.
Transubstanciace je spíš vzdáleným schematickým popisem jakési Boží "technologie", vysvětlením, jak se z darů chleba a vína může stát živý Kristus. Ovšem popisem jen do té míry, jak vůbec lze nějak popsat TAJEMSTVÍ.
Máš ovšem pravdu v tom, že lidská hloupost mě vždycky zbytečně a neracionálně vytáčí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 16. leden 2016 @ 20:48:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Znovu ti připomínám, že co dělají či čemu věří někteří jednotliví "takykatolíci" není v tomto případě vůbec relevantní, není to žádný argument.
To je dobře, že jsi to pochopil.
Snad tedy také chápěš, že tvá poznámka "Naprostá většina křesťanů takto věří, nejenom římskokatolíci. Stejně věří i úplně všechny církve pravoslavné: Řecká ortodoxní církev, koptové, maronité, syrská pravoslavná církev, arménská církev, řeckokatolíci a desítky a desítky církví dalších." je k tématu článku irelevantní, není to žádný argument.
I kdyby ta tvá poznámka byla pravdivá a nějací pravoslavní či dokonce křesťané věřili na transsubtanciaci
Zde má cenu se bavit jenom o skutečném oficiálním učení římskokatolické církve.
Proto jsem také dával odkaz na ty pravoslavné stránky, protože autor daného článku reagoval právě na učení ŘKC, ne na to, čemu věří někteří jednotliví "takykatolíci".
Autor se ale neptal jen na oficiální učení ŘKC. Má tedy smysl se bavit i o realitě a praxi, o tom, co se skutečně děje, má smysl se bavit o tom, co je v písmu.
Ježíš jim tedy řekl: „Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a nebudete-li pít jeho krev, nebudete mít v sobě život. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den. Neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev je pravý nápoj. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm. Jako mne poslal živý Otec a já žiji skrze Otce, tak i ten, kdo mne jí, bude žít skrze mne. Toto je ten chléb, který sestoupil z nebe; ne jako vaši otcové jedli manu, a zemřeli. Kdo jí tento chléb, bude žít na věčnost. “
Lidé, kteří ještě nemají věčný život a myslí si, že ani věčný život mít nemohou a že věčný život možná někdy dostanou jako odměnu za svou vytrvalost, podle svého života a své zkušenosti se pak omylem o druhých domnívají, že ani nikdo jiný nemá věčný život, nejsou součástí toho slova. To slovo v jejich životě ještě není živé. Pokud nemají věčný život, ještě nepřijali to tělo a krev, o kterém mluví Ježíš. I když například k "přijímání" chodí často.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 17. leden 2016 @ 09:49:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." "Naprostá většina křesťanů takto věří,
nejenom římskokatolíci. Stejně věří i úplně všechny církve pravoslavné:
Řecká ortodoxní církev, koptové, maronité, syrská pravoslavná církev,
arménská církev, řeckokatolíci a desítky a desítky církví dalších." "...
Já ale zde toto nehovořil z pohledu sobní víry jednotlivců, ale o oficiálním učení těchto církví.
Ani my nevěříme na jakousi "transubstanciaci" , ale věříme v živého Krista, v osobu Krista - a věříme, že v těchto proměněných darech chleba a vína je Kristus fyzicky přítomen. Chléb se stane Kristovým tělem a víno se stane Kristovou krví. To je ta společná víra všech těchto církví. Víra jednoduchá a pochopitelná všem.
Transubstanciace je jen rozumové uchopení tohoto tajemství a pokusem ho nějak definovat a zdůvodnit: "K pravdivosti této svátosti patří, aby v této svátosti bylo pravé tělo
Kristovo. To však tam není před proměněním. Nemůže pak něco býti někde,
kde prve nebylo, leč změnou místa nebo proměněním druhého v ně: jako v
nějakém domě začíná nově býti oheň, buď že se tam donese nebo že je tam
udělán" (T. Akvinský).
"Změnu místa" pak dále jako logickou možnost vylučuje. I zde platí, že tajemství je možno lidským rozumem uchopit jen do té míry, že definujeme všechno to, co určitě není.
..."protože autor daného článku reagoval právě na učení ŘKC"...
Ovšem reagoval způsobem naprosto od věci. Reagoval způsobem Mohameda, který křesťanům "ústy Alláha" zase rozmlouvá jejich víru v Boží Trojici - prý Otce, Syna a Marii. Na takovou pitomost se ani nedá smysluplně reagovat. Pokud někdo chce jinému rozmlouvat podobu jeho víry, měl by se s ní nejdříve alespoň trochu seznámit. Takto si sám vytvoří jakousi směšnou karikaturu víry toho druhého a potom "s ní úspěšně polemizuje".
..."Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den.":..
Kdo přijímá Kristovo tělo v milosti posvěcující (ve stavu bez hříchu ke smrti), přijímá jej nikoli nehodně, ale ke svému užitku. Je tedy ve stavu, že kdyby v tomto okamžiku zemřel, bude po smrti jistě spasen. Má tedy okamžitý stav, který je základní podmínkou pro věčný život v nebi - dá se o něm tedy prohlásit, že "má život věčný". Právě teď ho má, protože pije ze studny života. "Má život věčný" s výhradou, že o něj nepřijde, že v dobrém vytrvá až do smrti (Mk 13,13).
Je snad prostým rozumem pochopitelné, že tento stav není ještě jistou zárukou nebe a věčného spasení, protože v budoucnu není vůbec jisté, že tento člověk už nikdy nezhřeší hříchem ke smrti. O tento stav nevinnosti člověk vždycky ještě může svou vlastní vinou přijít.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 17. leden 2016 @ 11:13:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Má život věčný" s výhradou, že o něj nepřijde, že v dobrém vytrvá až do smrti (Mk 13,13
Oko nebuď smutný... aj keď katolík príjme len oplatku a myslí si že prijal celú eucharistiu, nič nie je stratené... ak by náhodou nevytrval v dobrém až do smrti je tu predsa očistec a svatý otec má právo rozväzovať ... stačí predplatné na zádušné omše, vyhlásiť plnomocné odpustky a duša z očisca vyskočí... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 17. leden 2016 @ 13:47:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já ale zde toto nehovořil z pohledu sobní víry jednotlivců, ale o oficiálním učení těchto církví. Ani my nevěříme na jakousi "transubstanciaci" , ale věříme v živého Krista, v osobu Krista - a věříme, že v těchto proměněných darech chleba a vína je Kristus fyzicky přítomen
Stando, nejdříve prosím ujasni, o čem tedy vlastně píšeš. Ještě nedávno jsi psal, že "Znovu ti připomínám, že co dělají či čemu věří někteří jednotliví "takykatolíci" není v tomto případě vůbec relevantní, není to žádný argument.". To, že ty (a zřejmě ještě nějací lidé okolo tebe, když píšeš "my") nevěříš na transsubstanciaci je dobrá informace, ale netýká se odkazu na pravoslavné stránky, který jsem dával. Autor článku se vyjadřoval právě k oficiálnímu učení ŘKC, ne k tomu, čemu věříte či nevěříte vy, někteří jednotliví "takykatolíci".
Transsubstanciace není sice doslovně pojmem uvedena v katechismu ŘKC, což tě asi mate, když se omylem domníváš, že celé učení ŘKC je uvedeno v katechismu, ale je to dogma, které bylo v ŘKC vyhlášeno a byť je to myšlení středověku, tak je stále ještě součástí učení ŘKC. Pokud se tedy od minulého tisíciletí něco nezměnilo.
Pokud uvádíš lidské spekulace, ze kterých čiší naprostá středověká neznalost reality světa a které vedly k vyhlášení dogmatu, tak je to jistě k věci. Je dobré vědět, na jaké neznalosti a spekulacích to dogma vzniklo, to je k tématu článku. T. Akvinský tehdy neznal kvantovou fyziku a zřejmě ani mnoho dalších věcí.
Pokud někdo chce jinému rozmlouvat podobu jeho víry, měl by se s ní nejdříve alespoň trochu seznámit. Takto si sám vytvoří jakousi směšnou karikaturu víry toho druhého a potom "s ní úspěšně polemizuje".
Stando, tohle je dobrá myšlenka. Kdyby ses jí tak někdy začal řídit a začal v diskuzi polemizovat s názory lidí a ne s hloupostmi, které si ty sám o lidech vymýšlíš! (viz tvoje polemika sama se sebou o obrácení v jednom okamžiku a podobně)
Kvůli tomu se tě také ptám, čemu vlastně věříš, nebo nevěříš - zajímá mne podoba víry jednotlivých římských katolíků (a samozřejmě i protestantů a dalších skupin). Neptám se tě tedy proto, že bych neznal učení ŘKC, jak se omylem domníváš (na to se mohu snadno podívat), ptám se tě právě proto, abych poznal tvou podobu víry a to, jak si ty ŘKC učení vykládáš.
"Má život věčný" s výhradou, že o něj nepřijde, že v dobrém vytrvá až do smrti (Mk 13,13).
Já vím. V rámci dialektiky vyjadřovnání ve stylu "vaše řeč budiž ano-ne a ne-ano" jste si vymysleli jakýsi "přerušovaný věčný život", hodně podobný nesmysl, jako "přerušený těhotenství". Neberu ti to.
K tématu článku: Mnoho lidí jí v kostele oplatku proměněnou na boha, ale nemá věčný život. Z toho se dá snadno a logicky poznat, že když Ježíš jasně říkal "Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný", nemluvil o přijímání oplatky proměněné na Boha.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. leden 2016 @ 09:04:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každý, kdo přijímá eucharistii, má věčný život (pokud totiž nepřijímá nehodně ve hříchu ke smrti). Kdyby v tom okamžiku zemřel, dostal by se jistě do nebe.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. leden 2016 @ 09:43:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Každý, kdo přijímá eucharistii, má věčný život (pokud totiž nepřijímá nehodně ve hříchu ke smrti). Kdyby v tom okamžiku zemřel, dostal by se jistě do nebe.
Odkud pochází tato tvoje nepravdivá informace? Můžeš uvést zdroj tohoto tvého omylu?
Všimnul jsem si už v minulosti, že toho o římských katolících a jejich realitě mnoho nevíš, žiješ v nějakém virtuálním světě. Někdy si s těmi lidmi, co přijímají eucharistii, popovídej a zeptej se jich, jak jsou na tom s věčným životem, jestli mají věčný život a co by se stalo, kdyby teď zemřeli, jestli by se dostali jistě do nebe.
Když se jich zeptáš opatrně, citlivě, rádi ti odpoví a můžeš se dozvědět, jak je to ve skutečnosti, v realitě, ne jen v tvých představách. Někteří jsou upřímní a poví ti popravdě, jak to s nimi a s věčným životem je, někteří začnou "kličkovat jak zajíci", budou se snažit nepochopit otázku a "odpovídat" ve stylu "nepočítej zajíce než hon skončí". Ale i mezi římskými katolíky je dost lidí, kteří jsou ti první a upřímně ti řeknou, co by se stalo, kdyby teď zemřeli a jestli skutečně mají věčný život.
Přijímal jsem mnoho let eucharistii a neměl jsem věčný život. A nebyl jsem sám, Stando: Později jsem si povídal s mnoha a mnoha lidmi, kteří na tom byli stejně.
V tom se právě přijímání eucharistie liší od přijetí Ježíše, který je tím věčným životem, tím spasením.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 25. leden 2016 @ 12:42:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Přijímal jsem mnoho let eucharistii a neměl jsem věčný život. "...
Tomu rozumím.
To také názorně vysvětluje, proč jsi nakonec zabřehl do takového marasmu herezí a skončil tam, kde dneska jsi!
..."Každý, kdo přijímá eucharistii, má věčný
život (pokud totiž nepřijímá nehodně ve hříchu ke smrti). Kdyby v tom
okamžiku zemřel, dostal by se jistě do nebe.
Odkud pochází tato tvoje nepravdivá informace?"...
Moje informace je pravdivá a pochází z katechismu: Přijímáním eucharistie získáváme osobní účast na dobrech z Kristovy oběti.
Prostřednictvím eucharistie se podílíme spolu s celým společenstvím na samotné oběti Pána (§1322). Naše duše se naplňuje milostí a dává se nám záruka budoucí slávy (§1323). Prostřednictvím eucharistické oběti se spojujeme již nyní s nebeskou
liturgií - předjímaje věčný život, kdy „Bůh bude všechno ve všem“ (1 Kor
15,28) (§1326). Touto svátostí se spojujeme s Kristem, který nám dává účast na svém těle
a na své krvi, abychom vytvořili jediné tělo; kromě toho se hovoří o
svatých věcech [ta hagia; sancta] — to je první význam výrazu „communio
sanctorum“ (společenství svatých), o němž hovoří apoštolské vyznání víry
— andělský chléb, nebeský chléb, lék nesmrtelnosti, pokrm na cestu
(viaticum) …(§1331). První oznámení eucharistie vyvolalo mezi učedníky rozdělení, tak jako je
pohoršilo, když jim Pán oznámil, že musí trpět a zemřít: „To je tvrdá
řeč! Kdopak to má poslouchat?“ (Jan 6,60). Eucharistie a kříž jsou
kamenem úrazu. Jde o totéž tajemství, které nepřestává být příležitostí k
rozdělení: „I vy chcete odejít?“ (Jan 6,67): tato Pánova otázka znovu a
znovu zaznívá během staletí jako výzva jeho lásky, aby každý poznal, že
jen on má „slova věčného života“ (Jan 6,68) a že přijmout ve víře dar
jeho eucharistie znamená přijmout jeho samého. (§1336).
A tak od jednoho slavení eucharistie k druhému a hlásání Ježíšova
velikonočního tajemství, „dokud on nepřijde“ (1 Kor 11,26), Boží lid na
svém putování jde „úzkou cestou kříže“ k nebeské hostině, kdy všichni
vyvolení zasednou ke stolu království. (§1344).
Kristova oběť a oběť eucharistie je jedna jediná oběť: „Vždyť jde o
jednu a tutéž oběť a sám Ježíš ji přináší skrze službu kněží, on, který
jednoho dne obětoval na kříži sám sebe: různý je pouze způsob, jímž se
oběť přináší.“ „A protože v této božské oběti, která se koná ve mši
svaté, je přítomen a nekrvavým způsobem obětován sám Kristus, který se
obětoval jen jedenkrát krvavým způsobem na oltáři kříže …, [je] tato
oběť vpravdě smírnou obětí.“ (§1367).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pondělí, 18. leden 2016 @ 18:07:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tajemství je to možná pro tebe, oko. Přečti si důkladně Jan. evangelium 6. kap. Tam je řeč o chlebu, který přišel z nebe, pak mluví o tělu a krvi a pak, když viděl, že i učedníci jsou "nesví" tak se obrací k nim:" Jan 6:59 Toto mluvil Ježíš v škole, uče v Kafarnaum.60 Tedy mnozí z učedlníků jeho, slyševše to, řekli: Tvrdáť jest toto řeč. Kdo ji může slyšeti?61 Ale věda Ježíš sám v sobě, že by proto reptali učedlníci jeho, řekl jim: To vás uráží?62 Co pak, kdybyste uzřeli Syna člověka, an vstupuje, kdež prve byl?63 Duch jest, jenž obživuje, těloť nic neprospívá. Slova, kteráž já mluvím vám, Duch a život jsou.64 Ale jsouť někteří z vás, ješto nevěří. Nebo věděl Ježíš od počátku, kdo by byli nevěřící, a kdo by ho měl zraditi.65 I pravil: Protož jsem vám řekl, že žádný nemůže přijíti ke mně, leč by dáno bylo od Otce mého.66 A z toho mnozí z učedlníků jeho odešli zpět, a nechodili s ním více.67 Tedy řekl Ježíš ke dvanácti: Zdali i vy chcete odjíti? 68 I odpověděl jemu Šimon Petr: Pane, k komu půjdeme? A ty slova věčného života máš.69 A my jsme uvěřili, a poznali, že jsi ty Kristus, Syn Boha živého." Tak co je tím chlebem - tělem a krví, které zachraňuje člověka? "Svaté přijímání" nebo Slovo života a Duch ukrytý ve Slově? Pavel to napsal výstižně:" Efezským 1:10 Aby v dokonání plnosti časů v jedno shromáždil všecko v Kristu, buďto nebeské věci, buďto zemské.11 V něm, pravím, v kterémžto i k losu připuštěni jsme, předzřízeni byvše, podle předuložení toho, jenž všecko působí podle rady vůle své,12 Abychom tak byli k chvále slávy jeho my, kteříž jsme prve naději měli v Kristu.13 V kterémžto i vy naději máte, slyševše slovo pravdy, totiž evangelium spasení vašeho, v němžto i uvěřivše, znamenáni jste Duchem zaslíbení Svatým,14 Kterýž jest závdavek dědictví našeho, na vykoupení toho, což jím dobyto jest, k chvále slávy jeho.15 Protož i já, slyšev o vaší víře v Pánu Ježíši, a o lásce ke všem svatým,16 Nepřestávám díků činiti z vás, zmínku čině o vás na modlitbách svých:17 Aby Bůh Pána našeho Jezukrista, Otec slávy, dal vám Ducha moudrosti a zjevení, v poznání jeho,". Kdo má zájem hledat a prosí, najde. Kdo věří člověku a je na něm závislý, nepozná nic. To je smutná pravda a moje životní zkušenost. rastan
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 19. leden 2016 @ 10:06:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Přesně tak.
Ježíšova slova jsou Duch a jsou život.
Ti, kdo ta slova přijímají, přijímají spasení a věčný život. V tom se liší od lidí, kteří "chodí k přijímání", ale spasení a věčný život nepřijímají a ani nevědí, je je možné Ježíše přijmout. Často jsou lidé "chodící k přijímání" největšími odpůrci spasení a pokud se o Pánu Ježíši mluví, jsou první a nejhlasitější, kdo věčnému životu v Pánu Ježíši oponují.
Křesťané nesli celé dějiny od počátku až dodnes Ježíšova slova dalším a dalším lidem. Dělali a dělají právě pro tu jejich zkušenost se Slovem, které je tím životem, ze kterého život přijali.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. leden 2016 @ 09:09:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Také já ti zvýrazním jiná Ježíšova slova, která však platí i pro tebe:
Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst
tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho
vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
|
]
Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Pátek, 15. leden 2016 @ 14:20:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, Kristus sedí po pravici Boží a není pojídán na pohanských oltářích římokatolíků! |
]
Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Sobota, 16. leden 2016 @ 16:29:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sedí...a jindy stojí... |
]
Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. leden 2016 @ 09:07:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." a není pojídán na pohanských oltářích římokatolíků!"...
(J 6,53-56) Ježíš jim řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst
tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho
vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
|
]
Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pátek, 22. leden 2016 @ 18:02:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko já myslel, že jsi pochopil co je tím tělem - chlebem, krví. Rozhodně to není oplatek (promiň, je to tělo a není to tělo) a víno, které "zázračně" pan farář "promění a nepromění" v "tělo" (a furt to je chleba?) a "krev" (a furt to je víno?). Kdyby tomu tak bylo, tak by stačilo chodit denně na mši a k přijímání a mám vyhráno. Ale je tu jeden zádrhel, Jidáš bral - jedl "tělo" a pil "krev" a nic mu to nepomohlo.Tak je to i s ostatními katolíky, kteří vylezou z kostela a někteří zapomínají, že jsou věřící. Dokonce mnozí ani nevěří, že nějaká spása je. Je dobré si přečíst Pavlovy epištoly a zvlášť ke Korintským a o "zázračné" proměně není ani zmínka. Pouze posvěcený chléb a víno, co by památka poslední večeře a oběti Pána. Tím, že kat. to dělají doslova, znova Krista křižují, to rozhodně není v souladu s Písmem. rastan |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 25. leden 2016 @ 12:19:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jidáš bral - jedl "tělo" a pil "krev" a nic mu to nepomohlo. - a o "zázračné" proměně není ani zmínka. "...
Stále platí toto: (1 Kor 11,27-29) A proto, kdokoli by jedl tento chléb a pil Pánův kalich
nehodně, bude vinen tělem a krví Pána.
Ať tedy člověk prověří sám sebe a takto ať jí z toho chleba
a pije z toho kalichu.
Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sám sobě odsouzení,
jelikož nerozsuzuje Pánovo tělo. Obyčejný chléb nejde jíst nehodně a k vlastnímu odsouzení - ovšem Pánovo tělo jíst nehodně (ve hříchu) opravdu jde.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Středa, 27. leden 2016 @ 17:04:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já to dobře chápu, jenže nehodně můžu jíst chléb, který je posvěcený pro konzumaci při památce poslední večeře. Je posvěcený, ne proměněný a neproměněný. Oko, opravdu v tom není žádné tajemno, je to jenom způsob jak si zavázat člověka - lidi. A to není boží záměr ani nápad. Já myslím, že dobře znáš verše z Písma, které odsuzují závislost člověka na člověku ve věcech věroučných. Máme se navzájem podepírat, ale ne zotročovat nebo panovat. Pavel to řešil u Korintských, aby rozlišovali "normální" (rozuměj - neposvěcený) chléb od posvěceného. Totéž platí o víně. rastan |
]
|
|
Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 14:42:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dnes bych to vůbec neřešila. Jedině ten kdo obdržel DS smí jist chléb a pit víno. Na dnešní dobu nejsou proroctví o darech DS, takže nikdo z nás DS nemá a nikdo nemůže nic jist. Každá církev (náboženství) je vedena lidmi, pravda je opravdu jenom jedna a tou je Boží slovo. Nikde v Bibli není napsáno o tom, že by těsně před příchodem Pána Ježíše se mělo jist chléb a pit víno. |
Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 16:33:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak moc těsně?
|
]
Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 17:00:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemít Ducha znamená být duchem mrtvý. Píšeš, že nikdo DS nemá? Oh! Nemít DS znamená i nemít Krista. Není už pro tebe na čase přestat se zajímat o to co bude či nebude, a začít se konečně zajímat o to jak v Tobě a v lidech DS působí?
Jedna církev ta jediná a pravá, a lidmi vedená není, je vedená DS, a její hlavou je Kristus. |
]
Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 21:20:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano je to pravda, když nemáme DS tak nepatříme Kristu. Každá církev dnes věří ničemu jinému, nejsou schopné se mezi sebou domluvit a to z jednoho prostého důvodu - jsou vedení falešnými proroky. Právě dnes podle slov Pána Ježíše se bude kázat evangelium o království a ten kdo vytrvá až dokonce bude zachráněn, Mat.24:14. Hodně lidi dnes tvrdí: "mám DS, patřím Kristu, jdu do nebe, budu kralovat....." ale vůbec je nezajímá zda to co oni tvrdí je v souladu s Boží vůli. |
]
Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 15. leden 2016 @ 22:22:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každá "církev" dnes věří něčemu jinému? Ano, nejsou to však církve. Jsou to společenství lidí věřící V něco. My kristovci nevěříme V Krista, věříme vírou Krista, a ta nás vždy spojuje. Všimni si, že hodně lidí si myslí, že "víra" V existenci Krista je pravou vírou. Není. Je to jen poznání pravdy Ducha. Vědět, že Bůh je, ještě neznamená mít s Ním živý vztah ve víře Kristově. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Pondělí, 25. leden 2016 @ 13:08:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samá víra v existenci Krista nic neznamená. Když věřím v Pána Ježíše tak se snažím žit tak jak žil ON. 1.Jana 2:4-6 "4Kdo říká: „Znám ho,“ a přitom se nechová podle jeho přikázání, ten je lhář a není v něm pravda.5Kdo ale zachovává jeho slovo, v tom se láska k Bohu opravdu naplnila. Podle toho se pozná, zda jsme v něm." |
]
|
|
Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 16:51:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jak to Ježíš s tím jezením a nejenom s ním myslel? Přečti si celou kapitolu Jan 6. Ve verši 63 sám Ježíš tyto svá slova vysvětluje. Duch jest jenž nás obživuje, těloť nic neprospívá. Slova kteráž já mluvím k vám, Duch a život jsou. (bible kralická šestidílka)
Jsou jen dva způsoby jak můžeš Kristovým slovům ohledně jezení jeho těla chápat. Ten první způsob je způsobem židů, kteří to považovali za tvrdou řeč a odvrátili se od Ježíše. Oni mu věřili, ale kanibalismus na ně byl moc silné kafe. V tomto samém způsobu tělesného chápání se z těch co se neodvrátí stávají fanatičtí kanibalové. Vždyť věří tomu, že jedí něčí tělo. A to je špatně taky. Ježíš o sobě říká: Já jsem dveře.. Znamená to snad, že se budeme klanět dveřím, nebo je snad budeme pojídat?
No, a ten druhý způsob chápání po kterém toužíš, je poznání pravdy v Duchu svatém. A toto poznání ti neotevře žádný člověk, pouze Kristus ve své milosti. Úplně nejlepší tedy je, když na to za pomoci Krista přijdeš sám. Přeji Ti hodně zdaru v poznání proč sám sebe Ježíš nazývá živým chlebem, a co v pravdě Ducha znamená tento živý chleba jíst. |
|
|
Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 13:14:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Mají katolíci pravdu, když říkají, že se protestanté dobrovolně ochuzují o tu největší svátost?
to je vtip ???
katolík zje oplatku a kňaz si upije z vína...nechápem v čom ,,se protestanté dobrovolně ochuzují,, ja ako protestant by som nerád bol tak ,,obohatený,, ako radový katolík... a to mu ešte povedia že má účasť na ,,celej,, eucharistii... |
Re: Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 17:20:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..a na rádiu Proglas mu dalej povedia, že može prijímat eucharistického Krista iba duchovně, a to aj bez jezení. Stačí mu reprák v rádiu. Len ta elektrika mosí ísť. Či batérie nesmijů byt vydójené.
Čo vravíš, Ivan, akú mám slovenčinu. :-))
|
]
|
|
Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 15. leden 2016 @ 18:41:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Vidíš to správně, jak jinak - pravda je jen jedna: "Já jsem ta cesta, pravda i život."
Pravdu tedy máme hledat v Bohu. Proti Němu jsou spory o nějaký výklad Písma malicherností, ve kterých úplnou pravdu nelze najít. Možná jen se k ní přiblížit. Pokud tedy rozum říká, že Ježíš chce, abychom si ho připomínali tak nebo jinak, pak je dobré si ho připomínat tak nebo jinak.
Jediné a skutečné Pravdy, kterou je osoba, se tím nikterak nedotkneš. Ani ji neovlivníš. Ta je skutečností bez ohledu na způsoby, které ti rozum předložil. Pozor však na varování, které předkládá Pavel: Co je u tebe projevem tvého svobodného rozhodnutí, to může být tvému bratrovi kamenem úrazu. Proto nikomu nevnucujme svůj pohled na Večeři. |
|
|
Re: Jak to tedy Ježíš myslel? (Skóre: 1) Vložil: rudinec v Sobota, 16. leden 2016 @ 19:30:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | U CASD je súčasťou večere Pánovej umývanie nôh.Je to správne ?
Ak nie, tak prečo ? |
|
|
|
|