Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 444 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477920
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Ostatky svatých. Co s nimi?
Vloženo Středa, 03. únor 2016 @ 23:07:14 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal PanHrisnik

Mám spoustu přátel mezi katolíky. Sám jsem byl jako miminko pokřtěný v katolickém kostele. Osobně znám několik kněží, občas si hezky popovídáme. Je ale několik témat, kde to vždycky drhlo a drhne. Mezi ně patří ostatky svatých. Nechci tady zbytečně provokovat, ale zajímá mě váš názor na tyto relikvie. Ještě nikdy jsem nedostal přesvědčivou odpověď.

Jeden katolický kněz mi řekl: Věříme, že díky ostatkům jsou nám svatí blíž, více si můžeme uvědomovat, že jsou naším vzorem. Ostatky se netýkají jen katolíků. Několikrát jsem navštívil pravoslavné kostely. Tam jsou ostatky k vidění ještě více. V prosklených vitrínách jsou kulatá sklíčka, u každého jméno světce a pod ním jeho ostatek. Vlas, kostička... Vše o velikosti několika milimetrů. A nebo je tam křížek, v něm je opět sklíčko a pod ním malá tříska - prý z kříže, na kterém byl ukřižován Ježíš... Někde jsem četl, že kdyby to byla pravda a tyto třísky z celého světa se daly dohromady, nebyl by z toho kříž, ale rovnou celý les. Mezi známé ostatky patří také pravá ruka Jana Zlatoústého. Prý jich je také po světě několik... Pravoslavní mají k ostatkům velkou úctu, uklánějí se před nimi a přes sklo je líbají. Katolíci navštěvují poutní místa, kde ostatky jsou. Kdysi se ostatky sbíraly jako dnes poštovní známky... Třeba Karel IV. měl slušnou sbírku, věřil, že díky ostatkům získá moudrost oněch světců. S ostatky se obchodovalo, měnily se... Myslíte si, že uchovávání a uctívání ostatků svatých se Bohu líbí? Nebo je to vytváření model, před kterými Písmo varuje? Děkuji za vaše názory a postřehy. 


"Ostatky svatých. Co s nimi?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 474 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1)
Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Úterý, 16. únor 2016 @ 20:06:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spousta komentářů je ve své podstatě o ničem - každý si tu hájí své mínění. Podle mého je to k ničemu, proč neponechat každému právo, co i kdo myslí, jak tuto otázku vnímá. Pokud si kdokoliv dává do souvislost se spásou, s pochopením Písma a tak podobně, já rád ponechám toto posouzení Bohu, jednak vše vidí většinou jinak, než naše lidstvím omezené vnímaní bližního a unáhlenými soudy zaplevelujeme sami sobě svou duši.
Nechci se vytahovat, také mám sklon k podobnému uvažování a občas mě napadne, že je to třeba jinak, proto tato úvaha.

Já beru uctívání svatých jako připomínku těch kteří nás předešli a prošli si zkouškou víry a obstáli - můžeme přemýšlet o sobě a na jejich místě. Pokud uctíváme ostatky, přemýšlím víc o člověku, jako takovém, než o tom tělesném zbytku.
H.



Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Středa, 10. únor 2016 @ 18:57:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žádní svatí v nebi nejsou a proto nejsou ani žádné "svaté ostatky". Jsou to jen katolické výmysly jak obrat lidi o peníze (dříve) a podstrkávat nějakou náhražku za Krista. Lidé spíše věří hloupostem, které vidí, než Bohu, kterého nevidí. Smutné.
rastan



Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 06. únor 2016 @ 12:28:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lutherova prednáška aj o relikviách.


Keď som sa stal mníchom, veril som, že mníšsky habit ma urobí svätým. Aký som len bol arogantný blázon. Teraz  zo mňa spravili doktora teológie, a mám pokušenie veriť, že tento rubáš učenca, ma urobí múdrym. Ale poviem vám priamo, čo si myslím. Bol z vás niekto v Ríme? Kúpil si niekto odpustky? Ja áno. Za striebornú mincu som vyslobodil môjho starého otca z očistca. Za dve by som mohol oslobodiť starú mamu a tiež stýka Marcusa, no už som žiadne nemal ,tak museli v očistci zostať. Čo sa mňa týka, kňazi ma uistili, že hľadením na ostatky svätých, by som si mohol skrátiť čas, ktorý mám stráviť v očistci. Ešte šťastie, že v Ríme je toľko klincov zo svätého kríža , čo by stačilo na podkutie každého koňa v Sasku. Ale ostatky možno nájsť všade. Osemnásť z dvanástich apoštolov sú pochovaní v Španielsku. Veď i tu vo Wittenbergu, máme to najlepšie z najlepšieho. Chlieb z Poslednej večere, mlieko z prsníka Panny Márie, tŕň ktorým bolo prebodnuté Kristovo čelo na Golgote, a k tomu 19000 úlomkov svätých kostí. To všetko sú overené sväté relikvie. Dokonca Ján Tetzel sám, inkvizítor Poľska a Saska predavač mimoriadnych odpustkov a veľký znalec relikvií nám závidí našu zbierku! Za možnosť vlastniť ich na jedinú noc, by sa dobrovoľne vzdal piatich rokov pozemského života! 



Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 05. únor 2016 @ 12:47:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na povzbudenie k diskusii niečo zaujímavé:

https://svetkrestanstva.postoj.sk/10471/ostatky-patra-pia-preniesli-do-rima-na-ziadost-papeza-frantiska

ivanp



Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 04. únor 2016 @ 19:24:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Není to jen vytváření model. Je to klasický kult smrti, uctívání smrti. Dobře je ten kult dovedený do důsledků věřícími v kultu Santa Muerte či Natitas, kde dokonce kousky svých předků berou na procházku a do kostela. Je to obvyklá praxe náboženství, známá mnoho tisíc let. Pokud člověk nemá duchovní věci, nezná Boha, nemá naději v Bohu a jeho život, logicky se obrací k materiím a materialismu.

  Porcování mrtvých těl, obchodování s nimi, jejich vystavování, uctívání je určitě jedna z nejodpornějších věcí, kterými může náboženství ukazovat svou pravou tvář. K tomu jsou takové praktiky užitečné: Navenek zjevují to, co mají lidé uvnitř.

  




Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 04. únor 2016 @ 15:31:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chci upozornit na defektní slovní spojení OSTATKY SVATÝCH. Zamysleme se nyní nad velmi kontroverzním spojením těch dvou slov. OSTATEK, kus prachu a symbol pomíjitelnosti, a SVATÝ jako nepomíjitelný, nesmrtelný, věčně živý člověk. 
Ostatek je symbolem marnosti hříchem porušeného těla, tento výraz nejde v souvislosti s výrazem svatý vůbec spojovat. Aby to pochopili i ti méně duchem vnímavější, tak slovní spojení OSTATEK ZE SVATÉHO, je stejně hloupé jako OSTATEK Z KRISTA.



Ostatky jsou symbolem marnosti, zmaru, bolesti a smrti. Se svatostí nemají vůbec nic společného. A ty symboly marnosti nám zde zůstávají po svatých?? No pěkně děkuji za takovou symboliku!



Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Čtvrtek, 04. únor 2016 @ 08:29:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak Papež František umí nechat zkapalnět krev svatého Januária. 




Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 04. únor 2016 @ 08:54:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
Nejdříve věcná výtka:

Rozlišuj JPP - (jedna paní povídala) - od prokazatelných faktů.

..."Mezi známé ostatky patří také pravá ruka Jana Zlatoústého. Prý jich je také po světě několik ..."...

Na světě je prý také hned několik hrobů Panny Marie. My přesto věříme, že byla i s tělem vzata do nebe. Lidé na světě jsou prostě různí a někteří si dokáží vyfabulovat opravdu kde co.


Podobně to platí i o tomto "tvrzení":  "... Třeba Karel IV. měl slušnou sbírku, věřil, že díky ostatkům získá moudrost oněch světců."

Opravdu věřil něčemu takovému? Kde je o tom nějaký důkaz?


A teď k samotným ostatkům svatých.
Tato praxe má prokazatelně svůj historický vývoj už od dob pronásledování  prvních křesťanů. Tito se shromažďovali k bohoslužbám tajně v římských katakombách, kde byli také pohřbíváni křesťanští mučedníci.
Jelikož křesťanská víra je o tom, že náš Bůh je Bohem živých a nikoli mrtvých, společenství církve při bohoslužbě se netýká jenom křesťanů dosud žijících, ale stejně tak se týká i andělů a svatých v nebi. Tedy část církve putující po zemi i část církve vítězné v nebi vytváří během bohoslužby jedno veliké společenství církve, společenství chval.

Víra ve vzkříšení těl tedy implikuje pohled na zemřelé lidské tělo nikoli jako na nepotřebný odpad, ale jako na zvláště významný "Boží majetek", který je určen ke vzkříšení. Zemřelé lidské tělo je tedy v této víře tajemným způsobem stále jaksi svázáno s osobou svatého v nebi. Spojeno s jeho osobou nepřetržitě. Něco podobného spatřujeme i v události Starého zákona, když byl mrtvý člověk shozen do hrobu, ve které ležely kosti proroka Elíši  a dotekem s těmito kostmi tento člověk znovu ožil (2 Kr 13,21).
Jak jinak si tuto událost vysvětlujete dneska vy - po "modernu"?
Vy, kteří prý podle vlastních prohlášení o sobě na rozdíl od zpozdilých katolíků máte Ducha?

Tuto zásadu slavit bohoslužbu společně s anděly a svatými v nebi má tedy církev už od prvních století, už i před štěpením nestoriánů a monofyzitů od církve. Také ti mají vzhledem k ostatkům stále tento prvek víry. Na znamení této víry slavit mši společně se svatými v nebi bývá uvnitř oltářů umístěna malá relikvie s ostatkem nějakého svatého (církevně beatifikovaného svatého).






Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 04. únor 2016 @ 09:44:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsou ale takové hlouposti, že člověk až žasne. Je to stejná posedlost jako s kruhy v obilí - ti, kdo je dělají se to ani nenamáhají vysvětlit těm zástupům fanatiků, protože by jim stejně nevěřili. Teď zkus jít a tu kostičku před jejich zraky rozdupat - s určitým šklebem v obličeji by se na tebe vrhli a roztrahli na kusy:-) Ale modla jako modla, tak jako davy fanynek omdlévají na koncertě své popové hvězdy, tak zástupy náboženských blouznivců konají poutě za relikviemi.




Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 04. únor 2016 @ 07:00:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A čemu věříš ty???  Jsou dvě základní teze.První: věříš v evoluční teorii (nebo evoluční teorii a k tomu nějaké stvoření), už z toho pramení víra v nesmrtelnou duši a z toho pramení uctívaní mrtvých ostatku svatých kteří jsou v nebi. Takže uctíváš ostatky mrtvých nemáš problém protože to zpadá do této teologie. K tomu náleží i ruzne kombinace těchto věroučných bodu záleží v které jsi denomnaci. Ale vše patří do jednoho koše.
Druhá:  věříš v doslovné šestidenní stvoření a věříš že člověk po smrti spí (nesmrtelná duše neeksistuje)
držíš se tohoto přikázaní:
2. Neuděláš si tesanou modlu ani jakékoliv zpodobení toho, co je nahoře na nebi nebo dole na zemi či ve vodě pod zemí. Nebudeš se jim klanět a nebudeš jim otročit, neboť já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivý, který s trestem navštěvuji vinu otců na synech i na třetí a na čtvrté generaci těch, kdo mě nenávidí, 6ale prokazuji milosrdenství tisícům těch, kdo mne milují a zachovávají mé příkazy.
už z tohoto vyplývá uplně jiná teologie než má drtivá většina dnešních církví.
Takže odpověd na tvou otázku záleží na tom čemu konkretní člověk věří. Katolík bude obhajovat první variantu, adventista druhou variantu.
Ale v Bibli je spojeno všechno se vším. Takže konečnou odpověd v co budeš věřit ohledně uctívaní ostatku  budeš mít až si uděláš názor  i v ostatních důležitých věroučných bodech tvé víry.Já osobně ostatky neuctívám protože z mého pohledu víry je to modloslužba takže já věřím v druhou variantu. Každý máme svobodnou vuli a ty sám si musíš vybrat čemu budeš věřit. Každá strana má dost argumentu aby si své učení obhájila dobře. Pokud hledáš pravdu musíš obě tyto strany a jejich argumenty dobře prostudovat a dobře srovnávat s tím co je psáno v Bibli. To znamená pro tebe studovat a studovat Evangelium, at tě nikdo nepodvede.



Stránka vygenerována za: 2.80 sekundy