Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 528 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484260
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Nechápu soud s člověkem
Vloženo Středa, 10. únor 2016 @ 10:59:32 CET Vložil: Tomas

Dotazy čtenářů poslal pozorovatelnik



Člověk je formován geny a prostředím. Kdybych se narodil do jiné rodiny, do jiného století, do jiné kultury, byl by můj život úplně jiný. Jak tedy mohu být souzen? Kdyby se apoštol Pavel narodil do Papui Nové Guinei, tak by nebyl apoštolem. Někde by tam lítal s oštěpem a lovil zvířata. 

Před lety byl prováděn experiment se studenty. Takzvaný stanfordský vězeňský experiment. Byl řízen a proveden americkým psychologem. Spočíval v uzavření určitého počtu dobrovolníků do uměle vytvořeného vězení v rolích vězňů a dozorců a sledování jejich chování. 12 vězňů a 12 dozorců bylo vybráno ze 75 studentů-dobrovolníků. Zcela záměrně byli vybráni psychicky vyrovnaní a zdraví jedinci. Právě proto, že experiment měl vnést světlo například do problému samovýběru při volbě povolání dozorce a také do obecného sporu o to, zda agresivita a brutalita spíše závisí na psychických predispozicích nebo je způsobena okolnostmi. Mezi dozorce a vězně byli dobrovolníci rozděleni náhodně, přičemž samotného experimentu se ze začátku účastnilo 9 vězňů a 9 dozorců. Experiment nabral směr, který nikdo nepředvídal. Musel být ukončen již po šesti dnech a to proto, že dozorci se uchylovali ke stále častějšímu a krutějšímu trestání vězňů a vězni dokonce vyvolali vzpouru, jeden z vězňů se psychicky zhroutil. 5 vězňů během této doby taky experiment opustilo.  Způsob, jakým bylo v krátké době změněno chování především dozorců, byl zcela šokující jak pro ně, tak pro Zimbarda samotného. Ukázalo se, že zdravý člověk, je-li vystaven extrémním podmínkám, se může radikálně změnit (nebo změnit své chování), a to ve velmi krátké době.


Bůh soudí člověka za to, do jaké doby, do jaké rodiny ho posadil, jaké geny mu dal a jaké prostředí ho formovalo. Kdyby se cokoli změnilo, život člověka by byl jiný a soud by dopadl jinak.

Před asi 10 lety jsem pracoval rok ve vedoucí funkci. Ještě předtím, než k tomu došlo, pamatuji se, jak si mě kolegyně dobírala, že doufá, že se s ní budu i nadále bavit a nebudu mít nos nahoru. Utkvělo mi to v paměti. A sám jsem si zakládal na tom, že jsem pak svoje chování po nástupu do funkce nijak nezměnil. Nezpychl. Ale myslím, že to nebylo ani tak proto, že by bych nějak zvlášť dobrý, ale prostě že pocházím z obyčejných poměrů, otec je vyučený a matka má základní vzdělání. To jsem měl vždycky na paměti. Nad nikoho se nikdy nepovyšovat. Ale třeba kdybych se narodil ve snobské rodině, funkci bych si užíval a dával najevo nějakou dominanci, tak jako někteří jiní. Možná bych i ubližoval. Kdo ví. Prostě život člověka je odvislý od tolika vnějších faktorů, že nechápu vůbec, jak Bůh může udělat nějaký spravedlivý soud. Vždycky se poměřuje nepoměřitelné...

Nebo další příklad. Když zemře nenarozené dítě nebo velmi malé dítě, jde do nebe. Nebo mentálně postižení. Ti mají nebe zadarmo. Bez jakékoli námahy. Může existovat vůbec něco jako objektivní soud? 

"Nechápu soud s člověkem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 117 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nechápu soud s člověkem (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 11. únor 2016 @ 20:37:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Bůh soudí člověka za to, do jaké doby, do jaké rodiny ho posadil, jaké geny mu dal a jaké prostředí ho formovalo. 

  Ahoj Pozorovateli.

  Kde jsi přišel na tuhle svou myšlenku? Podle mne je to nesmysl, není pravdivá.

  Četl jsi někdy o Božím soudu, za co a jak bude Bůh soudit lidi, třeba v bibli?




Re: Nechápu soud s člověkem (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 11. únor 2016 @ 15:52:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Jestli nechápeš soud s člověkem, pak nechápeš fakt, že Bůh je svatý a spravedlivý a že stvořil člověka se zodpovědností vůči Bohu, který je spravedlivý Soudce. Boha nemůžeš činit zodpovědným za to, co děláš ty - to Bůh činí a bude činit zodpovědným tebe za tvé skutky, podle nichž bude soudit každého člověka. Před Bohem-Soudcem nemáš a nebudeš mít výmluvu. 

Tvůj příklad s experimentem svědčí o tom, že každý člověk je ve své přirozenosti zkažený a zlý, nezpůsobilý sám ze sebe splnit Boží požadavky a dostát Boží spravedlnosti. Proto je Nová smlouva smlouvou milosti, kdy vlastně Bůh v člověku a člověk v Kristu naplňuje Boží požadavky a Bůh člověka činí způsobilým svou mocí, svou svatostí a svou spravedlností tím, že dává člověku svůj život v Kristu, takže věřící člověk pak žije Božím životem, ne svým vlastním a pro Boha, ne sám pro sebe, aby se uskutečnil Boží věčný záměr, tzn. záměr, který měl Bůh při stvoření člověka. 

Když zemře nenarozené dítě nebo velmi malé dítě, jde do nebe. Nebo mentálně postižení. Ti mají nebe zadarmo. Bez jakékoli námahy. 

Ano, díky tomu, že Kristus zaplatil tu cenu, kterou bylo třeba zaplatit a ostatně stejně jako každý jiný člověk - nikdo nemusí zaplatit "za nebe". Rozdíl je jen v tom, že malé děti a mentálně postižené Bůh za jejich případně zlé skutky, pokud se jich dopustili, odpovědné nečiní. 

Může existovat vůbec něco jako objektivní soud? 

Nejenže může existovat, ale existuje. Vzhledem k tomu, že Bůh je vševědoucí, pak jedině Boží soud je objektivní a spravedlivý, neboť zohledňuje a bere v potaz všechny relevantní informace k případu.

Tož tak.





Re: Nechápu soud s člověkem (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Čtvrtek, 11. únor 2016 @ 09:05:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po nějaká staletí Židé prověřili systém "formování prostředím" a celkem dost čtiva nabízí SZ. ( rajská zahrada, Egypt, Palestina, Babylon...)
Kdyby šlo o osud (a ne víru) vyřešila by to reinkarnace prožitím všech možných životů a prostředí...
A právě proto víra má na svědomí "učení o soudu". Učení které se vyvíjí, právě v prostředí 'předurčenosti', tak to "buší" (učí) Izrael sám sebe ( jsme vyvoleni,předurčeni) a proto! : , to proto je souhrnem "učení o soudu". 
Otázka pro pohana : Stáváš se židem, abys převzal 'jejich' učení soudu? Pak se boj a pořádně "potom bude soud" (a představit si pod tím může kdo chce co chce)



Re: Nechápu soud s člověkem (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 10. únor 2016 @ 21:59:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výtečný experiment. Výtečný v tom smyslu, že odkryl více nebo méně uvěřitelný fakt, že všichni lidi bez rozdílu jsou svině připravené kdykoliv trýznit a zabíjet, stačí jen spustit určitý mechanismus - zkrátka potvrdil jen to, co Bible říká už dávno (Ř 3:9-18), ale leckdo tomu oponuje, protože humanistická psychologie lidi dočista zpitoměla. Člověk je prý v zásadě dobrý... tak toto bláhové rčení tady pěkně vzalo za své. Vyhrocená situace dovede briskně odhalit podlé lidské charaktery... Nedá se svítit, Bůh nás tady vidí všechny jako na dlani, má nás přečtené tam a zpátky, skrz naskrz, nemá proto smysl v tomhle s Ním polemizovat. Rozsudek zní "VINEN".



Re: Nechápu soud s člověkem (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 10. únor 2016 @ 22:28:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Objektivní soud? Aby lidé někoho aspoň částečně objektivně mohli odsoudit ,musí zvažovat i podmínky, motivace, příčiny vnější i vnitřní  atd. My lidé neumíme objektivně soudit. To, že Bůh nebude soudit děti a duševně postižené mně připadá spravedlivé. Oni ještě neměli možnost jednat podle své vůle, svého já. My všichni pak máme možnost volby. Ale i ta volba může být velmi omezena. Takový Pilát se k Pánu Ježíši choval velice hezky v porovnání s ostatními toho pátečního dne. Kdyby zvolil jinou možnost a Ježíš nebyl ukřižován? Bylo to možné?Ježíš chtěl, aby se to splnilo tak, jak se mělo stát podle vůle Boží. Myslím, že Pilát svoji roli zde plnil dobře. Do poslední chvíle se snažil Ježíšovi pomoci a zachránit ho. A Jidáš? Měl nějakou možnost? Ano, musel zradit. Ale, když mu Pán Ježíš, říká.. Příteli.., neměl tu volbu padnout k Ježíši k nohám a On by mu odpustil. Nic bys se nezměnilo, zatčení by pokračovalo dál. Ale tuhle možnost nevyužil. Proč? Za co bude souzen Jidáš  a za co Pilát?

Nám skutečně nezbývá než uvěřit tomu, že Bůh ví všechno a že bude objektivní a že se bohužel vždy na nás najde hodně chyb pro odsouzení. A proto bychom si měli vážit toho, že u soudu je výborný obhájce Pán Ježíš, který nás obhájí, pokud jsme v Něho uvěřili. On ví, jak nás obhájit, protože nás zná. Tak to vidím. Měj se hezky.




Re: Nechápu soud s člověkem (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 10. únor 2016 @ 18:49:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Objektivní soud mi zní jako oxymoron. Zamysli se nad tím, co je to vlastně soud. Soud je arbitrární řešení sporu. Můžeme se schovávat za zákony, předpisy, spravedlnost atd., ale pravdou je, že kdyby se mělo rozhodnout něco podle pravdy, tak by to už nebyl soud tak, jak jej známe. U soudu má každý svou pravdu. Ale jenom soudcova pravda se zhmotní v realitu. Proto je právě soud jednou z nejčistších imanencí zla. Zla, kdy se někdo vystupuje jako, že pravdu vlastní, a nutí ji i ostatním. Možná právě proto (spekuluji), by křesťané soudit neměli, protože soud je vždycky zlo, možná nutné, možná menší, možná nejmenší možné, ale vždycky je to zlo.

Teď se ovšem přesuňme v čase, prostoru i ději. Uvědomme si, že Nebe patří Bohu. A je tudíž čistě na Jeho libovůli, koho si do Nebe pustí a koho ne. Bůh dokonce ani nemusí mít nějaká kriteria, podle kterých se rozhodne a bez ohledu nato, zda je má, tak není povinen je komukoliv sdělovat.
Nezapomeňme. Nebe je Jeho. Stejně tak i všechno ostatní. A On je svrchovaný. Nic nemusí, vůdči nikomu nemá žádné závazky a nikomu se nemusí zpovídat.



Re: Nechápu soud s člověkem (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 10. únor 2016 @ 12:16:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na rozdíl od tebe, je Bůh spravedlivý a takový bude i jeho soud. To, že Ty máš o Bohu falešné představy je Tvůj problém a ne jeho spravedlnosti. Ten, kdo se stále snaží upozorňovat na to, že s Boží spravedlností není něco v pořádku, ještě nepoznal jeho spravedlnost a sám si zřejmě připadá jako velmi spravedlivý.
Ježíš říká, já nikoho nesoudím, má slova budou soudit. Nebo:Jakou měrou měříte, takovou budete měřeni. Nebo: Jakým soudem soudíte, takovým budete souzeni.
A Pavel říká, že všichni budeme souzeni podle evangelia - kdo přijme milost v Kristu, bude ji mít, kdo jí odmítne, odmítne život.



Re: Nechápu soud s člověkem (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 10. únor 2016 @ 17:33:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebo další příklad. Když zemře nenarozené dítě nebo velmi malé dítě, jde do nebe. Nebo mentálně postižení. Ti mají nebe zadarmo. Bez jakékoli námahy. Může existovat vůbec něco jako objektivní soud? 
má malé dítě možnost přemýšle a uvědomit si co je to Evangelium???  Člověk by měl přijmout evangelium na zákoladě vlastního rozhodnutí a to až je dospělý a rozumí tomu. to miminko nemělo možnost žít jako my alespoň 50let a přemýšlet o Evangeliu. Mentálně postižený popřemýšlej o kolik jsi ty zdravý člověk rozumově výše a jak si užívaš života proti mentálně postiženým lidem na tomto světě v jaké jsi výhodě víš a Buh to otočí mentálně postižený má pro vstup nebe mnohem mírnější podmínky než ty který jsi zdravý a máš rozum.
Pokud se mentalně postižený člověk dostane do nebe tak věř že kdyby on měl stejné podmínky jako ty že by byl zdravý a měl rozum tak takový mentalně postižený člověk by přijal Krista a šel by do nebe ale on tu možnost jako ty nemá.
A zkušenost nám říka že pokud je člověk zdravý tak moc Boha nehledá je mnoho případu kdy se lide dobře bavili v letadle ale najednou letadlo začne mit problémy hrozí možnost pádu a v letadle je najednou ticho a i ateisté se modlí hledají Boha. Tim chci říci že postižení lidé mají mnohem blíže k Bohu než zdraví lidé tak se nebudu divit pokud se dostanu do nebe že procento spasených postižených lidí bude mnohonásobně větší než lidí zdravých.



Re: Nechápu soud s člověkem (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Středa, 10. únor 2016 @ 17:47:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pavel pocházel ze "snobské" rodiny, dokonce měl jako žid římské občanství. A co píše o sobě? Byl neurvalý, násilník a pronásledovatel jinak smýšlejících lidí. Když se "srazil" s Kristem, vidíme úplně jiného člověka, který dává velký důraz na milování bližního. Proč ta změna? Galatským 5:22  Ovoce pak Ducha jestiť: Láska, radost, pokoj, tichost, dobrotivost, dobrota, věrnost, krotkost, středmost.
23  Proti takovýmť není Zákon.
24  Nebo kteříž jsou Kristovi, tiť jsou tělo své ukřižovali s vášněmi a s žádostmi.
25  Jsme-liť tedy Duchem živi, Duchem i choďme.
26  Nebývejme marné chvály žádostivi, jedni druhých popouzejíce a jedni druhým závidíce.
Duch svatý pomáhá k proměně člověka k obrazu Krista. Je tady ovšem jedna podmínka, musíme se chtít změnit. A tak, ten kdo upřímně věří a koná, tak by neměl podlehnout prostředí a okolnostem. Vím, není to lehké.
Druhá otázka, proč někdo se narodí tam a druhý někde jinde a mají rozdílné podmínky přijmout Krista. Potopu přežilo 8 lidí (a to synové byli zachránění díky spravedlivému Noe) a bylo jejich povinností udržovat a předávat zvěst o Bohu dalším generacím. To se nestalo a tak všelijací "divoši" žijí bez Boha. Dnes je to úsměvné (spíše smutné), ale těch "civilizovaných divochů", kteří věří akorát ve flákotu masa, je většina na všech kontinentech. A pak je psáno:"Exodus 33:18  Řekl opět: Okažiž mi, prosím, slávu svou.
19  Kterýž odpověděl: Já způsobím to, aby šlo mimo tebe před tváří tvou všecko dobré mé, a zavolám ze jména: Hospodin před tváří tvou. Smiluji se, nad kýmž se smiluji, a slituji se, nad kýmž se slituji.
Římanům 2:11  Neboť není přijímání osob u Boha.
12  Kteřížkoli zajisté bez Zákona hřešili, bez Zákona i zahynou; a kteřížkoli pod Zákonem byvše hřešili, skrze Zákon odsouzeni budou,
13  (Nebo ne ti, jenž slyší Zákon, spravedlivi jsou před Bohem, ale činitelé Zákona spravedlivi budou.
14  Nebo když pohané Zákona nemajíce, od přirození činí to, což přikazuje Zákon, takoví Zákona nemajíce, sami sobě zákonem jsou,
15  Kteřížto ukazují dílo Zákona napsané na srdcích svých, když jim to osvědčuje svědomí jejich i myšlení, kteráž se vespolek obviňují, anebo také vymlouvají.)
ímanům 9:15  Nebo Mojžíšovi dí: Smiluji se nad tím, komuž milost učiním, a slituji se nad tím, nad kýmž se slituji.
16  A tak tedy neníť vyvolování na tom, jenž chce, ani na tom, jenž běží, ale na Bohu, jenž se smilovává.
17  Nebo dí Písmo faraonovi: Proto jsem vzbudil tebe, abych na tobě ukázal moc svou a aby rozhlášeno bylo jméno mé po vší zemi.
18  A tak tedy nad kýmž chce, smilovává se, a koho chce, zatvrzuje.
19  Ale díš mi: I pročež se pak hněvá? Nebo vůli jeho kdo odepřel?
20  Ale ó člověče, kdo jsi ty, že tak odpovídáš Bohu? Zdaž hrnec dí hrnčíři: Pročs mne tak udělal?
21  Zdaliž hrnčíř nemá moci nad hlinou, aby z jednostejného truple udělal jednu nádobu ke cti a jinou ku potupě?
22  Což pak divného, že Bůh, chtěje ukázati hněv a oznámiti moc svou, snášel ve mnohé trpělivosti nádoby hněvu, připravené k zahynutí.
23  A takž také, aby známé učinil bohatství slávy své při nádobách milosrdenství, kteréž připravil k slávě.
Je třeba si uvědomit, že člověk vůči Bohu je jak člověk vůči mravenci, šlápnout nebo nešlápnout? Akorát On je milostivější než my lidé.
rastan




Stránka vygenerována za: 0.69 sekundy