Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 179, komentářů celkem: 429680, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 274 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116550649
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Laciná milost?
Vloženo Pátek, 26. únor 2016 @ 07:30:38 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal bylina

Často je tu v debatách zmiňována laciná milost. Kde se tento termín vzal? Je biblický? Používáme ho správně?

Znám ten pojem dlouho, ale až nedávno, jsem se nad ním hlouběji zamyslel z popudu toho, že ho často používá nick oko při argumentaci proti spasení pouhou vírou a tomu podobných tématech. Vzal jsem do ruky konkordanci a zjistil jsem, že v Bibli tento termín není. Ale to ještě nemusí nic znamenat. Je tam třeba pohrdání milostí, nebo vyprázdnění milosti. Ale je to stejné?

Podle mne ne. Může být milost Boží daná nám Bohem v Ježíši Kristu laciná? Jak by mohla být laciná, když stála život Božího syna. Je to ta nejdráže vykoupená milost v dějinách stvoření. A přesto je nám nabízena zdarma. To ale nemění nic na její ceně. Nic víc už nám Bůh nemohl dát. Dal nám to nejdražší co má, svou lásku, svůj život zjevený v podobě člověka Ježíše z Nazareta, později zvaného Kristus. Díky jeho oběti na kříži za naše hříchy nám Bůh smazal náš dluh v podobě hříchů - čili všeho, co jsme žili jinak než Bůh. Našich sobeckých skutků, vznikajících tím, že jsme byli zaměřeni na sebe a šli svou cestou a nehleděli na Boha, k jehož podobě jsme ale byli stvořeni. Jinak řečeno, vše, čím se liší můj život od života Kristova(nemyslím tím vnější věci), to jsou mé dluhy vůči Bohu. V tom všem, čím mu nejsem podobný. A Bůh v evangeliu říká, že tento dluh je mi pro zásluhy Ježíše Krista odpuštěn - je mi nabídnuta milost. Ta milost je zcela zdarma, ale má jednu podmínku: je potřeba ji přijmout, nebo, jak říká nick Myslivec: je třeba ji neodmítnout. 
Teď je třeba si říct, jak se takové přijetí dělá, co pro člověka znamená. Za prvé ta milost není bezbřehá. Je pevně ohraničena tím, že je dána pouze v Kristu, v jeho způsobu bytí. Tu milost zdarma dostávám, když přijmu Ježíše Krista jako Pána, vůdce, zdroj svého života. Jinými slovy, když vyměním svůj dosavadní hříšný život za jeho svatý život. Když místo svého ducha vedoucí mé tělo k hříchům a ke smrti, přijmu Kristova ducha který vede mé tělo k životu z Boha a ke vzkříšení z mrtvých a věčnosti. Abych měl k takovému přijetí Boží milosti v Kristu motiv, musím napřed zjistit, že mám u Boha dluh, který nejsem schopen splatit a že potřebuji odpuštění toho dluhu, jinak mě čeká soud a odsouzení.
Jsou základní tři typy lidí, kteří nechápou, že mají u Boha nesplatitelný dluh:

První typ jsou lidé, kteří odmítají vůbec myšlenku existence Boha a tudíž ani nevěří tomu, že by měli nějaký dluh vůči Bohu. Ti nepřijímají žádnou milost, tedy ani ne lacinou.
Druhý typ jsou lidé, kteří věří v Boha a ví, že jsme Bohu něco dlužni, ale také ví že Ježíš zaplatil za nás a tak není co řešit a žijí dál svým životem, spoléhajíce na jakousi milost. Neuvědomují si že milost nám byla dána pouze v Kristu. Žijí si dál svým životem a nechápou, že to je ten jejich hlavní dluh. Odmítají svůj hříšný život vyměnit za svatý Kristův. Odmítají jako zdroj svého bytí Krista a dál žijí ze své duše a těla a povolují jejich žádostem. O těchto lidech se říká, že přijali lacinou milost.
Ve skutečnosti však nepřijali žádnou milost, protože žádná laciná milost ve skutečnosti neexistuje. Milost je skutek spravedlnosti, kterému vždy předchází protizákoný skutek, kterým někdo někomu ublížil. Proto nikdy není milost laciná, protože vždy stojí utrpení toho, komu bylo ublíženo. A právě ti, kteří tzv. přijímají "lacinou"milost, ignorují utrpení vzniklé jejich způsobem života. Takoví lidé se vyskytují převážně v evangelických církvích.

Třetí typ jsou lidé, kteří také věří v Boha, věří že Ježíš je Boží syn a věří, že Ježíš umíral za hříchy lidí a že v Ježíši je spása. Ale jejich hříšné myšlení jim brání přijmout milost Boží v Kristu zdarma. A tak se snaží dodržováním zákona, či náboženských úkonů si své spasení, čili Boží milost zasloužit tím, že se urputně snaží. Jejich srdce je táhne k hříchu, k žádostem těla, ale oni to potlačují a snaží se tzv. dobrými skutky zasloužit si milost, smazání svého dluhu. I tito lidé nechápou, jak nezměrný je jejich dluh a jak nezměrnou bolest svým životem působili Kristu na kříži. I tito lidé vlastně považují Boží milost v Kristu za lacinou, protože nebyla dost drahá, aby je vykoupila a oni to musí doplácet ze svých skutků, svátostí a mší a tím dovykupovat sebe a druhé z očistce. Jim nestačí k očištění předrahá krev Ježíšova.
Takoví lidé se nacházejí především v katolických církvích a tam, kde je vyzdvihován zákon a ne milost v Kristu Ježíši, jejíž podstatou je dar nového ducha narozeného z Ducha svatého. Pouze tento nový duch nás může vést k životu z Boha, ke správným motivům našich skutků, které nečiníme proto, abychom byli spaseni, ale proto, že jsme spaseni.


"Laciná milost?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 65 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Pondělí, 29. únor 2016 @ 08:29:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Laciná milost je pro nás obvykle ta ve kterou doufá náš bližní. Naše nám připadá drahá. Jestli si vůbec připouštíme že nějakou potřebujeme.



Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 27. únor 2016 @ 21:57:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Laciná milost" je nebiblický termín. Vymysleli ho ti, kdo neučí jistotu spasení vírou v Pána Ježíše. Ten, kdo vírou přijal Ježíše jako svého Spasitel si uvědomuje, co stálo jeho spasení. Byla to krev Božího Beránka, která smazala nepříznivý dlužní úpis, který byl proti němu vystaven. Dokonce smazal i jeho budoucí hříchy. Ale to není "laciná milost", ale "spasení z milosti", které našeho Pána stálo hodně. Musel přijmout hříchy těch, kdo v Něj uvěřili a ještě uvěří. Kdo má osobní vztah s Kristem (Bohem) nikdy o "laciné milosti" nemluví. "Jan 8:31-32"  Ježíš řekl Židům, kteří mu uvěřili: "Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky. Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými.". Kdo je znovuzrozen, je svobodný od hříchu. Nechce hřešit a žije v jistotě víry, že bude spasen. Mnohé církve učí "nejistotu spasení" a proto mluví o "laciné milosti". To je úplně mimo. Kristovec nechce hřešit, hřích se mu hnusí a pokud nějaký někdy udělá vyzná ho a Bůh je věrný, hřích pro Kristovu oběť odpustí. V tom je svoboda Božích dětí, která není vůbec "laciná", ale stála našeho Pána život na kříži. K dílu spásy nemůžeme nic přidat, je to výlučně věc Boží milosti  



Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 26. únor 2016 @ 10:54:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Předrahá krev Ježíšova" zde není od toho, aby suplovala naši vlastní lenost.

Stando, nedávno sis stěžoval, že si vymýšlím o Tobě, že si činím o Tobě falešné představy a jim pak oponuji.
Tak přesně toho se nyní dopouštíš Ty, a zřejmě Ti to vůbec nedochází a nevadí.

Jestli tady nechceš být za lháře, tak mi najdi nějaké mé, nebo Tondovo, nebo Myslivcovo tvrzení, že po přijetí Boží milosti v Kristu, už se můžeme jen válet a klidně si hřešit. Jestli to najdeš, tak se tu veřejně omluvím, že jsem hlásal bludy.

Ty jsi můj článek buď četl z rychlíku a nebo jsi ho nepochopil.
Z Tvých reakcí mi vyplývá jedna věc: nechápeš, že milost Boží se přijímá v osobě Ježíše Krista jako svého Pána. Jako Krále nebeského království, kterému jsem dobrovolně předal vládu nad svým životem. On reálně žije v mém srdci skrze nového ducha narozeného z Boha. On pro mě není jen někde v nebesích, abych místo něj poslouchal papeže.
A teď mi řekni, když Ježíš je mým Pánem a Králem a bydlí v mém srdci skrze Ducha, nechal by mě jen tak se beztrestně válet a hřešit?
Ve křtu jsem se zavázal být mrtev sobě a živ jemu. Mohl bych po takovém závazku si klidně hřešit a spoléhat na Boží milost?
Znovu Ti opakuji: Milost Boží platí pouze v Kristu. Všechny hříchy všech lidí jsou vykoupeny Kristovou krví, ale realitu odpuštění a vysvobození z otroctví hříchu, člověk poznává až po změně smýšlení o sobě a o Bohu a ponořením se do Kristova jména vyjádřeného křtem. 

Milost Boží platí pouze v Kristu. Pouze v něm, jsou nám odpuštěny všechny hříchy. Zkus o tom hodně přemýšlet, než zase začneš psát o nás to, co si vymýšlíš.

Jasně jsem Ti napsal, že skutky nedělám pro to, abych byl v budoucnu možná spasen, ale protože jsem v Kristu a tím jsem spasen. Když vypadnu z Krista a budu trvale a s radostí hřešit a vymlouvat se na milost, pak určitě nebudu vést diskuze o Boží spáse a milosti, protože v tom případě mi to bude naprosto fuk.
Abys lépe poznal můj život a nepsal zde takové lži o mě, které Ti jen přitěžují, tak Ti řeknu něco o sobě. Už jsem to tu možná psal, ale klidně Ti to zopakuji:
V Ježíše jsem uvěřil v 26 letech. Do té doby jsem žil dosti zpustlým životem. Mými hlavními zájmy bylo jednoduše řečeno, sex, drogy, rockenroll. Po přijetí Ježíše jsem to vše opustil, rázem bylo po závislostech. Rodiče jsem poprosil o odpuštění a smířil se s nimi. Potom jsem se oženil a vychoval čtyři dnes již dospělé děti, které jistě nejsou hanbou české společnosti. Abychom měli kde bydlet, pronajal jsem si řk církví zanedbanou faru a dal ji do pořádku. Dokud jsem pracoval, byl jsem vždy považován za dobrého pracovníka. Žena říká, že by mě nevyměnila za nikoho jiného a děti, když jsem dostal rakovinu, tak mě s pláčem prosili, abych ještě bojoval, že mě tu ještě chtějí mít.........
To nepíšu proto, že bych se chtěl chlubit. Nemám čím, sám ve svém srdci vím, že sám v sobě, bez Krista, jsem lenoch líný, požitkář. Jen díky Kristu, který bydlí v mém srdci, jsem dělal skutky, které se Bohu líbí. Není to má zásluha, i když svým tělem jsem se na tom podílel.
A celou tu dobu jsem dřel ne proto, abych si zajistil v budoucnu spasení, ale právě pro to, že jsem spasen v mém Králi Ježíši Kristu, že on žije skrze mne svým způsobem života. Boží slovo se ve mě stává tělem.
Prosím Tě, zkus to konečně pochopit.



Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Pátek, 26. únor 2016 @ 13:18:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odsuzovat bližního nemůže být nikdy správné.



Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pátek, 26. únor 2016 @ 15:06:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je možné, aby pan X a pan Y skončili nakonec v Nebi? Ano. Je to možné. U Boha je všechno možné. Akorát když pan X a pan Y horem a dolem přesvědčují ostatní čtenáře GS, že oni dva mají v sobě nejvíce Krista, nejvíce Ducha svatého, jsou jistojistě spasení a znovuzrození, tak to beru jen jako prázdnou proklamaci a nevěřím tomu. To mohu naučit i papouška opakovat ta slova. Ale nic to neznamená. 





Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. únor 2016 @ 15:29:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jen doplnění odkaz na uvažování lidí, kteří to, že Bůh odpustil všem lidem v Pánu Ježíši považují za lacinou milost:


"Ty jsi tvrdil, že v Ježíši Kristu byly všem lidem už dávno odpuštěny hříchy. Nebo se i v tomto pletu? 

Tedy z pohledu člověka by toto opravdu laciným odpuštěním bylo! Mít odpuštěny hříchy, aniž bych to byl vůbec tušil, aniž bych o tom věděl - může být ještě něco lacinějšího? Může být snad ještě lepší servis?"

  Těžko pochopitelné, jak někdo kdo slyšel někdy alespoň trochu 
o Pánu Ježíši může považovat to, co se stalo za "laciné" a "servis". 

  Ale zase je to dobrá a věrná ukázka toho, jak uvažují římští katolíci
a do jaké nepodoby se jim evangelium převrátí. Těžko si nad obětí
Pána Ježíše za naše hříchy představit větší cynismus. Ale asi
by dokázali překvapit a vymyslet při svém způsobu "logiky" ještě 
něco horšího.


  
  Tvůj článek je dobrým shrnutím tématu. 

  Naše pozice v ŘKC byla taková, jako popisuješ. 
Věřili jsme, že Ježíš umíral za jakési obecné hříchy lidí, 
jakýsi obecný dluh, obecnou vinu. Nijak se to nedotýkalo
našich osobních hříchů: Ty jsme "řešili" sami vlastními
skutky. Moc nám to sice nešlo, ale snažili jsme se.

  Nerozuměli jsme tomu, že to byly naše hříchy, 
naše nemoci, naše bolesti, se kterými Pán Ježíš umíral, 
že to byl náš hřích, za který byl přibit na kříž, a ne 
nějaký "obecný dluh".

  Toník





Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Peet5 v Pátek, 26. únor 2016 @ 17:01:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
fráze "laciná milost" a "drahá milost" opravdu nejsou Biblická, ale je to takové slovospojení, terminus technikus, který vyjadřuje určitou problematiku.

Co vím, tak tento pojem je vyjádřen (možná poprvé?) velice pěkně v jedné staré knížce vydané roku 1962 jedním luteránským duchovním: "Dietrich Bonhoeffer: Následování"; takže pokud si chceš něco zjistit o těchto pojmech, určitě si ji sežeň (na internetu jsou online antikvariáty, stačí hledat).

Ve zkratce: Boží milost je samozřejmě tak drahocenná, že se to nedá ani slovy vyjádřit, o tom není pochyb. Otázka ale je, jaký postoj k této milosti budu mít já osobně, jako člověk, jde o můj přístup. Zda se podívám na milost Boží a nebudu si ji vážit, vnímat že je to něco hodnotného - a pak z mého pohledu se jedná o lacinou milost. Pak mi nebude dělat problém svévolně hřešit, protože milost beru jako samozřejmost a neuvědomuji si, že Kristus za tu milost musel zaplatit drahou cenu. Pokud si ale uvědomuji hodnotu Kristovy milosti, pak je pro mě tato milost drahá - a pak už mi dělá problém každý jeden hřích v mém životě a usiluji o zbožnost.

Snad jsem srozumitelný :)







Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. únor 2016 @ 08:48:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."
Ale jejich hříšné myšlení jim brání přijmout milost Boží v Kristu zdarma. A tak se snaží dodržováním zákona, či náboženských úkonů si své spasení, čili Boží milost zasloužit tím, že se urputně snaží. Jejich srdce je táhne k hříchu, k žádostem těla, ale oni to potlačují a snaží se tzv. dobrými skutky zasloužit si milost, smazání svého dluhu. I tito lidé nechápou, jak nezměrný je jejich dluh a jak nezměrnou bolest svým životem působili Kristu na kříži. I tito lidé vlastně považují Boží milost v Kristu za lacinou, protože nebyla dost drahá, aby je vykoupila a oni to musí doplácet ze svých skutků, svátostí a mší a tím dovykupovat sebe a druhé z očistce. Jim nestačí k očištění předrahá krev Ježíšova.
Takoví lidé se nacházejí především v katolických církvích ...
"...


Stále stejná písnička o katolících. Hloupá a nepravdivá.

Vysvětlím to na příkladu. Zajdi si do posilovny a vysvětluj tam lidem, že přece nemusí vynakládat námahu a úsilí, aby získali sílu a zdravou dobře vyvinutou postavu. Že to za ně už dávno "odcvičil" Kristus!

A ve světě duchovním to není o nic jiné!

"Předrahá krev Ježíšova" zde není od toho, aby suplovala naši vlastní lenost.

Námaha a odříkání jsou nutnými prostředky k našemu duchovnímu růstu, ke zdravému duchovnímu rozvoji. Jinak je cosi špatně a žijeme ve lži - chceš - li, v nepochopeném křesťanství.


"Lacinou milostí" nazývám představu některých z vás o jakémsi univerzálním odpuštění hříchů všem lidem ve všech dobách z oběti Krista, vyjádřeném třeba větou: "Bůh v Kristu už velice dávno všem lidem odpustil hříchy".

Na to já říkám: To není pravda, neodpustil.  To by byla opravdu "laciná milost".

Bůh odpuštění hříchů podmiňuje svými jasně danými podmínkami:

1.) odpustit viny těm, kdo nám ublížili.
2.) Odvrátit se od hříšného způsobu života, obrátit se k Bohu a učinit ze hříchů pokání. A vyznat své hříchy Bohu i církvi (J 20,21-23). Až potom Bůh člověku hříchy odpustí. Každému odpouští hříchy jednotlivě v tom okamžiku, ve kterém ze hříchů učiní pokání a obrátí se.



Re: Laciná milost? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 26. únor 2016 @ 10:23:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No ano, to je zase "něco", Bylino.
Laciná boží milost..
Kontroverzní spojení slov, které vidí jen ten, kdo má Ducha.

A kdo ho nemá, tak tento kontroverzní pojem užívá.

Bylino, není nejhorší to, že uživatel používá takových kontroverzních pojmů. Špatné je to, že když zde slyší svědectví lidí o boží milosti, tak nejenom že jim to nevěří, že bagatelizuje to co slyší, nejhorší je, že jim boží milost NEPŘEJE. Zde je ten odmítací kořen v katolickém fanatismu. A napíšu to nyní natvrdo.

Jak Oko k tomu přišel? 
Oko který má tolik CVIKU v získávání boží milosti, který věnoval tolik vlastní SÍLY aby boží milost získal, jak by k tomu on přišel, aby někdo VNĚ  řk a bez HEROICKÝCH spáso výkonů obdržel stejnou boží milost jenom pro *"jakési" ODEVZDÁNÍ se Pánu a ZDARMA??

 * jakési- oblíbené bagatelizující slovo u Oka, které rád úžívá v souvislosti s boží milostí, spásou a odpuštěním. Tyto velmi důležité duchovní záležitosti jsou jim podivně označované jen jako "jakési".

(nyní pro Oko) 


Tak co Oko? 
Mohou Ti co se Pánu cele ODEVZDAJÍ obdržet boží milost a být duchovně proměnění? Přeješ to těmto lidem? Nezávidíš jim, že Tě bez jakékoliv námahy lehce předbíhají? Nezávidíš jim, že jim Pán dává Ducha a u tebe zůstává Duch jen v nenaplněných slibech?
Tak co Oko? Přeješ a nezávidíš? Nebo spíš dle tvých reakcí ve kterých se soustavně objevuje lež, spíše nepřeješ a závidíš.

Mohu tě uklidnit Oko, můžeš přestat s nepřejícností, do toho tvého katolického samo záslužného a samo spásného "nebe", se ti zde na GS skoro nikdo necpe. My zde totiž víme, jak nebezpečný je to blud. A je jen na Tobě, kdy to konečně v pravdě přijmeš. Možná právě proto v Tobě Pán vzbuzuje touhu zde na GS diskutovat. Ty se zatím asi mylně domníváš, jakou zde neděláš osvětu své římské nevěstce. Pravda je však taková, že tím, že zde přispíváš, ukazuješ a dokazuješ na svých komentářích, jak negativní vliv má katolické učení na mysl lidskou. Zároveň však co je pozitivní se bavíš s lidmi kteří na rozdíl od tvých guru, ti poskytují pravdu Ducha. A v tom máš možná šanci utéct z římské lopaty antikrista. Ještě máš čas Oko, ale není ho již moc.



Stránka vygenerována za: 0.57 sekundy