Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 397 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461956
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Jak to bylo v Asisi doopravdy.
Vloženo Středa, 30. březen 2016 @ 11:06:37 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal oko

Papež obviňován ze synkretismu!


Je až dojemné, jakou starost o blaho římskokatolické církve projevují na toto téma právě její zapřisáhlí odpůrci.
Je to často hotový koncert lidské hlouposti, nevzdělanosti ve víře a omezenosti.

Na jedné straně jsem se divil církevním představitelům, že na taková obviňování vůbec nereagují a vlastně si jich ani nevšímají.

Později, po vlastních zkušenostech,  jsem ale pochopil, že jednají naprosto racionálně, že opak by byl mrháním jejich životního času a sil. Protože k pochopení víry je potřeba i z druhé strany  především otevřenosti srdce, ochoty pochopit toho druhého.
Však ochota pochopit jiného u těchto "obránců pravé víry" není opravdu vůbec žádná.

Ale protože se zde toto téma neustále přetřásá znovu a znovu jako ozvěna, přináším vysvětlení skutečného stavu i tehdejších událostí alespoň pro ty, u kterých tato ochota pochopit druhého neschází.



Setkání představitelů různých světových náboženství v Asisi.

Římskokatolická církev v čele s tehdejším papežem (JP II.) zorganizovala toto setkání a vzájemné přátelské rozhovory s cílem se vzájemně mezi sebou lidsky přiblížit. Máme - li volit mezi náboženskými válkami a nesnášenlivostí - či mírem mezi národy - římskaokatolická církev preferuje mír, vzájemnou lásku a úctu i mezi lidmi různých vyznání.




Každému by mělo být naprosto jasné, že jednotlivé víry - ať už jsou pohanské či abrahámovské - jsou spolu naprosto neslučitelné.
Z principu nemůžeme chválit Boha spolu v jednom shromáždění ve stejném společenství, protože míra poznání skutečného Boha je v různých vírách různá - a také v mnoha případech více či méně pokřivená.

Jednotlivé víry ve svém poznání Boha nejsou srovnatelné, nelze mezi nimi v žádném případě klást rovnítko Takovéto jednání se nazývá "synkretismus".





My jako křesťatné se nemůžeme  takto spolu modlit dokonce ani se židy - i když se obojí třeba modlíme úplně stejné žalmy!
I to by bylo projevem synkretismu.

Křesťatné totiž vždacky zakončují modlitbu žalmů závěrečnou doxologií - "Sláva Otci, i Synu i Duchu svatému" - což v případě židů nepřichází do úvahy.

Římskokatolíci se tedy z tohoto pohledu mohou modlit, vytvářet modlitební společenství v rámci ekumenického sbližování pouze s křesťany jiných denominací, kde tomu nic nebrání.




Však modlit se spolu s budhistou či  muslimem pro křesťana vůbec nepřichází v úvahu. To by byl synkretismus a nic takového se v Asisi nedělo.
1.)  Lidé různých náboženství si však mohou vzájemně projevovat lásku, sympatie - jako na druhé straně mohou spolu také válčit!
2.)  Mohou si dávat si dary.
3.)  Mohou se modlit se za úplně všechny ostatní lidi, i když jsou to třeba zrovna pohané.



Tohle všechno se v Asisi opravdu dělo.
Nejdříve se spolu všichni sešli a vyjádřili dobrou vůli k zachovávání míru a přátelství, ochoty k mezilidskému a mezináboženskému dialogu.
Na znak přátelství se navzájem obdarovávali drobnými dárky.
Nakonec se rozešli každý samostatně do zvlášť k tomu připraveného prostoru, kde se každý podle způsobů své víry modlil za všechny odlišně věřící.



Katolická církev jako organizátor k tomu poskytla potřebné zázemí, prostory.
Je pochopitelné, že když dotyčná budova pro budhisty byla zrovna třeba katolickým kostelem, odnesla se z něj eucharistie pryč (věčné světlo, symbolizující ve všech kostelích přítomnost svátostného Krista dočasně zhaslo). Měli - li se v něm však modlit právě budhisti, nikdo je nemohl nutit, aby tak snad činili před křížem. I to by byl synkretismus zase ze strany budhistů. Proto byly dočasně i kříže zahaleny látkou a kostel se dočasně stal docela obyčejnou budovou, "sálem".

Není to tedy ze strany organizátorů žádná "zrada Krista", ale respekt k odlišnému (třeba i pohanskému) vyznání. Respekt k lidem.



Zrovna tak apoštol Pavel nepáchal žádný synkretismus, když Athénským pohanům zvěstoval vzkříšeného Krista a neváhal se přitom odvolat na jejich pohanskou víru "neznámému bohu".


Pavel se tedy postavil uprostřed Areopágu a řekl: "Muži athénští, vidím, že jste v každém ohledu velice nábožní lidé .

Když jsem tu totiž procházel a pozoroval, co uctíváte, našel jsem také oltář, na kterém je napsáno: 'Neznámému bohu'. Koho tedy uctíváte nevědomě, toho vám já zvěstuji.
Bůh, který stvořil svět i všechno, co je v něm, ten, který je Pánem nebe i země, nebydlí v chrámech udělaných rukama.
Ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco potřeboval, protože on dává všem život i dech i všechno.
A učinil z jedné krve celý lidský rod, aby přebývali na celém povrchu země; vyměřil jim uložené časy a hranice jejich přebývání,
aby hledali Pána, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt ho, ačkoli není daleko od žádného z nás.
Jím totiž žijeme, hýbeme se a trváme, jak to řekli i někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho potomstvo.'
Když tedy jsme Boží potomstvo, nesmíme se domnívat, že by božská bytost byla podobná zlatu, stříbru nebo kameni, výtvoru lidské zručnosti a důvtipu.
Bůh ale přehlédl časy této nevědomosti a nyní přikazuje lidem, aby všichni všude činili pokání,....


Mezináboženský dialog (přestože i v tomto případě apoštola Pavla v této situaci byl dočasně neúčinným) je i přesto základním principielním postojem římskokatolické církve a nemůže tomu nikdy být jinak.


"Jak to bylo v Asisi doopravdy." | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1)
Vložil: lema v Neděle, 03. duben 2016 @ 14:06:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obrátíme to Oko. Co kdyby tu akci zorganizovali adventisté a ŘKC by se nezúčastnila. Obhajoval byste také celou akci jako akt lásky, míru a porozumnění? 



Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 02. duben 2016 @ 10:20:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé,
nepřijde vám zvláštní stisk ruky pana kardinála Duky?
BA



Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 02. duben 2016 @ 10:20:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko píše:

///Není to tedy ze strany organizátorů žádná "zrada Krista", ale respekt k odlišnému (třeba i pohanskému) vyznání. Respekt k lidem./// 

A můžeš mi ukázat, kde apoštolové dělali něco podobného s gnostiky? (gnosticismus je základem všech náboženství New Age). Kde se je snažili pochopit nebo kde dokonce od nich přijímali "dárky" v podobě jejich pohanských model... 

Apoštolové naopak vyzývali, abychom se takových od takových lidí, kteří nepřinášejí Kristovo učení úplně separovali. Nebo ne? 



Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 02. duben 2016 @ 10:23:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko píše:


///Zrovna tak apoštol Pavel nepáchal žádný synkretismus, když Athénským pohanům zvěstoval vzkříšeného Krista a neváhal se přitom odvolat na jejich pohanskou víru "neznámému bohu".///








Nic takového papež nikdy neudělal. Nikdy jim vzkříšeného Krista nezvěstoval, pouze vyjádřil respekt k jejich bludnému učení...




Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 30. březen 2016 @ 12:58:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, tu vôbec nejde o to jak píšeš:
,,římskaokatolická církev preferuje mír, vzájemnou lásku a úctu i mezi lidmi různých vyznání,,. 
tu ide o evangelium... rímsky biskup nikomu z prítomných na stretnutí v Assisi nepovedal jasné evanjelium... on je celebrita, predstaviteľ štátu,... aktivista za mier, ekológiu a globálnu ekonomiku... ale nikdy nikomu nepovedal jasné evanjelium... to ani nemôže, keďže mu neverí... preto je pápež antikrist.... lebo ,,preferuje mír...lásku... ale nepovie tým pohanom evanjelium... to je presne opačne ako to urobil Pavel na Areopágu... vydal tým pohanom jasné svedectvo o Kristu...
Pavel a nikto z apoštolov neorganizoval na misijných cestách ,,okrúhle stoly,, a nediskutoval o miery a ekológii, ale hlásal Krista...

P.S.
ak pápež v Assisi povie všetkým tým pohanom že k Bohu je len jediná cesta a tou je Kristus a že bez Krista všetci zahynú, tak vstúpim do katolíckej cirkvi...



Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Středa, 30. březen 2016 @ 20:57:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Komentář říká vše podstatné - názor si musí udělat každý sám.  https://www.youtube.com/watch?v=kz9mrrHegJ0

 



Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1)
Vložil: lema v Středa, 30. březen 2016 @ 21:50:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně bohatě stačila encyklika Láska k pravdě, kde papež píše o celosvětové autoritě, která bude mít účinnou moc a Krista na mysli neměl. Tedy nejspíš to bude taková novodobá inkvizice namířená proti fundamentalistům, xenofobům a jiným zpátečníkům. A potom teprve bude moct světem dát zaznít: je pokoj a nic nehrozí. Oko nemáte někdy divný pocit říkat amen na slova v jednotě s papežem, biskupem atd., když je osobně ani neznáte? 



Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 30. březen 2016 @ 23:41:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tragédií ŘKC je to, že zaměnila kázání Krista ukřižovaného (1Kor. 1:23) za tzv. "mezináboženský dialog". Nenechme si od Krista odpadlého katolíka nakukat to, že kázání Krista ukřižovaného lze čímkoli nahradit. 

Jsem přesvědčen o tom, že ŘKC právě touto akcí přivolala prokletí na Evropu (Gal. 1:8,9). Dnešní multikulturalismus je dítkem náboženského pluralismu a indiferentismu. Kořeny dnešního neblahého stavu Evropy je tedy nutno hledat v duchovní oblasti. 

BA 



Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 08:28:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Mezináboženský dialog je i přesto základním principielním postojem římskokatolické církve a nemůže tomu nikdy být jinak.

  Stando, to je zajímavé. Pokud je toto základním principielním postojem církve, ve které jsi i ty, proč ty také nemáš ten základní postoj a léta tu vedeš jen ten monolog? Neměl bys také přijmout ten základní principielní postoj, který má ŘKC?



Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 12:20:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko nezlob se ale v tomto případě jsi šlápl vedle. Muselo ti s prominutím PŘESKOČIT. 



Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pátek, 01. duben 2016 @ 09:36:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na ŘKC církvi se přesně naplňuje proroctví z Janova Zjevení, kapitola 17 a 18 o Ženě jedoucí na šelmě. 
V podstatě ji nikdy o evangelium nešlo, ale využívala ho jako nástroj k získávání a udržování politické moci, i když jí musíme přiznat zásluhy na udržování plebsu v poslušnosti světské a církevní vrchnosti jakož i udržování jakés takés morálky, kterou se museli řídit jen ti dole, nikoliv církevní hierarchie. Toto pokrytectví pak vedlo k nástupu ateismu u lidí racionálně uvažujících (volnomyšlenkářů). V dnešní době usiluje o znovunabytí ztracené politické mocí spojenectvím (synkretismem) se všemi duchovními proudy (New Age), což musí nutně vést k popření základního postulátu pravého křesťanství, vysloveným samým Ježíšem Kristem:

                                           Já jsem ta Cesta, Pravda i Život, nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne.



Stránka vygenerována za: 0.58 sekundy