|
Právě je 397 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116461956 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život církví: Jak to bylo v Asisi doopravdy.
Vloženo Středa, 30. březen 2016 @ 11:06:37 CEST Vložil: Tomas |
poslal oko Papež obviňován ze synkretismu!
Je až dojemné, jakou starost o blaho římskokatolické církve projevují na toto téma právě její zapřisáhlí odpůrci. Je to často hotový koncert lidské hlouposti, nevzdělanosti ve víře a omezenosti.
Na jedné straně jsem se divil církevním představitelům, že na taková obviňování vůbec nereagují a vlastně si jich ani nevšímají.
Později, po vlastních zkušenostech, jsem ale pochopil, že jednají naprosto racionálně, že opak by byl mrháním jejich životního času a sil. Protože k pochopení víry je potřeba i z druhé strany především otevřenosti srdce, ochoty pochopit toho druhého. Však ochota pochopit jiného u těchto "obránců pravé víry" není opravdu vůbec žádná.
Ale protože se zde toto téma neustále přetřásá znovu a znovu jako ozvěna, přináším vysvětlení skutečného stavu i tehdejších událostí alespoň pro ty, u kterých tato ochota pochopit druhého neschází.
Setkání představitelů různých světových náboženství v Asisi.
Římskokatolická církev v čele s tehdejším papežem (JP II.) zorganizovala toto setkání a vzájemné přátelské rozhovory s cílem se vzájemně mezi sebou lidsky přiblížit. Máme - li volit mezi náboženskými válkami a nesnášenlivostí - či mírem mezi národy - římskaokatolická církev preferuje mír, vzájemnou lásku a úctu i mezi lidmi různých vyznání.
Každému by mělo být naprosto jasné, že jednotlivé víry - ať už jsou pohanské či abrahámovské - jsou spolu naprosto neslučitelné. Z principu nemůžeme chválit Boha spolu v jednom shromáždění ve stejném společenství, protože míra poznání skutečného Boha je v různých vírách různá - a také v mnoha případech více či méně pokřivená.
Jednotlivé víry ve svém poznání Boha nejsou srovnatelné, nelze mezi nimi v žádném případě klást rovnítko Takovéto jednání se nazývá "synkretismus".
My jako křesťatné se nemůžeme takto spolu modlit dokonce ani se židy - i když se obojí třeba modlíme úplně stejné žalmy! I to by bylo projevem synkretismu.
Křesťatné totiž vždacky zakončují modlitbu žalmů závěrečnou doxologií - "Sláva Otci, i Synu i Duchu svatému" - což v případě židů nepřichází do úvahy.
Římskokatolíci se tedy z tohoto pohledu mohou modlit, vytvářet modlitební společenství v rámci ekumenického sbližování pouze s křesťany jiných denominací, kde tomu nic nebrání.
Však modlit se spolu s budhistou či muslimem pro křesťana vůbec nepřichází v úvahu. To by byl synkretismus a nic takového se v Asisi nedělo. 1.) Lidé různých náboženství si však mohou vzájemně projevovat lásku, sympatie - jako na druhé straně mohou spolu také válčit! 2.) Mohou si dávat si dary. 3.) Mohou se modlit se za úplně všechny ostatní lidi, i když jsou to třeba zrovna pohané.
Tohle všechno se v Asisi opravdu dělo. Nejdříve se spolu všichni sešli a vyjádřili dobrou vůli k zachovávání míru a přátelství, ochoty k mezilidskému a mezináboženskému dialogu. Na znak přátelství se navzájem obdarovávali drobnými dárky. Nakonec se rozešli každý samostatně do zvlášť k tomu připraveného prostoru, kde se každý podle způsobů své víry modlil za všechny odlišně věřící.
Katolická církev jako organizátor k tomu poskytla potřebné zázemí, prostory. Je pochopitelné, že když dotyčná budova pro budhisty byla zrovna třeba katolickým kostelem, odnesla se z něj eucharistie pryč (věčné světlo, symbolizující ve všech kostelích přítomnost svátostného Krista dočasně zhaslo). Měli - li se v něm však modlit právě budhisti, nikdo je nemohl nutit, aby tak snad činili před křížem. I to by byl synkretismus zase ze strany budhistů. Proto byly dočasně i kříže zahaleny látkou a kostel se dočasně stal docela obyčejnou budovou, "sálem".
Není to tedy ze strany organizátorů žádná "zrada Krista", ale respekt k odlišnému (třeba i pohanskému) vyznání. Respekt k lidem.
Zrovna tak apoštol Pavel nepáchal žádný synkretismus, když Athénským pohanům zvěstoval vzkříšeného Krista a neváhal se přitom odvolat na jejich pohanskou víru "neznámému bohu".
Pavel se tedy postavil uprostřed Areopágu a řekl: "Muži
athénští, vidím, že jste v každém ohledu velice nábožní lidé
.
Když jsem tu totiž procházel a pozoroval, co uctíváte,
našel jsem také oltář, na kterém je napsáno: 'Neznámému bohu'.
Koho tedy uctíváte nevědomě, toho vám já
zvěstuji.
Bůh, který stvořil svět i všechno, co je v něm, ten, který
je Pánem nebe i země, nebydlí v chrámech udělaných rukama.
Ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco
potřeboval, protože on dává všem život i dech i
všechno.
A učinil z jedné krve celý lidský rod, aby přebývali na
celém povrchu země; vyměřil jim uložené časy a hranice jejich
přebývání,
aby hledali Pána, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt
ho, ačkoli není daleko od žádného z nás.
Jím totiž žijeme, hýbeme se a trváme, jak to řekli i
někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho potomstvo.'
Když tedy jsme Boží potomstvo, nesmíme se domnívat, že by
božská bytost byla podobná zlatu, stříbru nebo kameni, výtvoru
lidské zručnosti a důvtipu.
Bůh ale přehlédl časy této nevědomosti a nyní přikazuje
lidem, aby všichni všude činili pokání,.... Mezináboženský dialog (přestože i v tomto případě apoštola Pavla v této situaci byl dočasně neúčinným) je i přesto základním principielním postojem římskokatolické církve a nemůže tomu nikdy být jinak.
|
Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: lema v Neděle, 03. duben 2016 @ 14:06:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Obrátíme to Oko. Co kdyby tu akci zorganizovali adventisté a ŘKC by se nezúčastnila. Obhajoval byste také celou akci jako akt lásky, míru a porozumnění? |
|
|
Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 02. duben 2016 @ 10:20:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Přátelé, nepřijde vám zvláštní stisk ruky pana kardinála Duky? BA |
|
|
Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 02. duben 2016 @ 10:20:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko píše:
///Není to tedy ze strany organizátorů žádná "zrada Krista", ale respekt k odlišnému (třeba i pohanskému) vyznání. Respekt k lidem.///
A můžeš mi ukázat, kde apoštolové dělali něco podobného s gnostiky? (gnosticismus je základem všech náboženství New Age). Kde se je snažili pochopit nebo kde dokonce od nich přijímali "dárky" v podobě jejich pohanských model...
Apoštolové naopak vyzývali, abychom se takových od takových lidí, kteří nepřinášejí Kristovo učení úplně separovali. Nebo ne? |
|
|
Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 02. duben 2016 @ 10:23:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko píše:
///Zrovna tak apoštol Pavel nepáchal žádný synkretismus, když Athénským pohanům zvěstoval vzkříšeného Krista a neváhal se přitom odvolat na jejich pohanskou víru "neznámému bohu".///
Nic takového papež nikdy neudělal. Nikdy jim vzkříšeného Krista nezvěstoval, pouze vyjádřil respekt k jejich bludnému učení...
|
|
|
Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Středa, 30. březen 2016 @ 12:58:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko, tu vôbec nejde o to jak píšeš: ,,římskaokatolická církev preferuje mír, vzájemnou lásku a úctu i mezi lidmi různých vyznání,,.
tu ide o evangelium... rímsky biskup nikomu z prítomných na stretnutí v Assisi nepovedal jasné evanjelium... on je celebrita, predstaviteľ štátu,... aktivista za mier, ekológiu a globálnu ekonomiku... ale nikdy nikomu nepovedal jasné evanjelium... to ani nemôže, keďže mu neverí... preto je pápež antikrist.... lebo ,,preferuje mír...lásku... ale nepovie tým pohanom evanjelium... to je presne opačne ako to urobil Pavel na Areopágu... vydal tým pohanom jasné svedectvo o Kristu... Pavel a nikto z apoštolov neorganizoval na misijných cestách ,,okrúhle stoly,, a nediskutoval o miery a ekológii, ale hlásal Krista...
P.S. ak pápež v Assisi povie všetkým tým pohanom že k Bohu je len jediná cesta a tou je Kristus a že bez Krista všetci zahynú, tak vstúpim do katolíckej cirkvi... |
Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 30. březen 2016 @ 13:12:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."ak pápež v Assisi povie všetkým tým pohanom že k
Bohu je len jediná cesta a tou je Kristus a že bez Krista všetci zahynú,
tak vstúpim do katolíckej cirkvi..."...
Abych tě pak nevzal za slovo!
Samotná lidská slova jsou pramálo účinná, pokud nejsou podložena skutky lásky. Povídat pohanům můžeš co chceš - a zbytečně.
Apoštol Pavel také nejdříve miloval a až potom hlásal Krista.
|
]
Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Středa, 30. březen 2016 @ 13:51:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Povídat pohanům můžeš co chceš - a zbytečně....
presne tak... môžeš im hovoriť o láske, miery a spolužití, poprípadne o globálnom otepľovaní... aj tak nakoniec všetci skončia v pekle... iba ak by im niekto povedal o Kristu... a ,,svatý otec,, to zrovna nie je... |
]
|
|
]
Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 01. duben 2016 @ 20:38:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pokud někdo něčemu opravdu věří jako oko nepřesvědčíš ho to platí o každém člověku at věří čemukoliv, |
]
Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 07:02:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Typická ukázka lživé demagogie!
Víry si vůbec nejsou rovny! Nic takového katolická církev nikdy neříká - v tomto účelově zmanipulovaném videu je jí to však lživě podsouváno. Přestože si víry nejsou rovny, už apoštol Pavel hlásal, že i spravedliví pohané, kteří žijí podle hlasu svědomí, ohou být spaseni - tedy nikoli že půjdou snad do pekla, jak se tvrdí v tomto videu.
Názor by si měl tedy každý udělat každý sám až po spravedlivém vyslechnutí argumentů obou stran.
Hlavní zásady katolického přístupu k tomuto setkání jsem načrtl v tomto článku.
|
]
|
|
Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: lema v Středa, 30. březen 2016 @ 21:50:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Mně bohatě stačila encyklika Láska k pravdě, kde papež píše o celosvětové autoritě, která bude mít účinnou moc a Krista na mysli neměl. Tedy nejspíš to bude taková novodobá inkvizice namířená proti fundamentalistům, xenofobům a jiným zpátečníkům. A potom teprve bude moct světem dát zaznít: je pokoj a nic nehrozí. Oko nemáte někdy divný pocit říkat amen na slova v jednotě s papežem, biskupem atd., když je osobně ani neznáte? |
Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 06:45:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." stačila encyklika Láska k pravdě, kde papež píše o celosvětové autoritě, která bude mít účinnou moc a Krista na mysli neměl. "...?????
To je dost ubohá nepravdivá pomluva a má velice "krátké nohy":
Tato encyklika totiž začíná hned tímto úvodem - cituji:
Láska (caritas) v pravdě, kterou Ježíš Kristus dosvědčil svým pozemským
životem a zejména svou smrtí a vzkříšením, je hlavní hnací silou pravého
rozvoje každé lidské osoby i celého lidstva.
Láska "caritas"
je mimořádná síla, která podněcuje lidi, aby se odvážně a velkodušně
zasazovali o spravedlnost a pokoj. Je to síla, která má svůj původ v
Bohu, věčné Lásce a absolutní Pravdě.
Každý nalézá své dobro přijetím
plánu, který s ním Bůh má, aby jej v plnosti realizoval. V tomto plánu
totiž nachází svou pravdu a přijetím takovéto pravdy se stává svobodným
(srov. Jan 8,22). Bránit pravdu, pokorně a přesvědčivě ji
předkládat a životem o ní svědčit jsou tedy náročné a nezastupitelné
formy lásky (caritas), která "se raduje, když lidé žijí podle pravdy" (1 Kor 13,6).
Všichni lidé vnímají vnitřní podnět k lásce autenticky: láska a pravda
je nikdy úplně neopouštějí, protože jsou povoláním, které Bůh vložil
každému člověku do srdce i mysli. Ježíš Kristus očišťuje a osvobozuje
snahu po lásce a pravdě od našich lidských ubohostí a v plnosti nám
zjevuje iniciativu lásky a plán pravého života, který pro nás Bůh
připravil. V Kristu se láska v pravdě stává Tváří jeho Osoby a povoláním pro nás, abychom milovali své bratry v pravdě jeho plánu. On sám je totiž Pravda (srov. Jan 14,6). ....
Nikdy tedy nemám "divný pocit" být v jednotě s papežem a biskupy - protože tato jednota se uskutečňuje skrze Krista, skrze jeho působení v našich životech. Není žádné jiné "celosvětové autority", která by z nás dělala živé společenství, než právě jenom živý Kristus v nás.
|
]
Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: lema v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 23:06:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dočtěte do konce a neunáhlujte se, protože já nejsem lhář a vy jste ho ze mě udělal. 5.kap. 67 odstavec říká, že jde o světovou politickou autoritu navrženou už Janem XXIII., která bude všemi uznávaná, bude se těšit účinné moci, bude mít pravomoci, aby si u jednotlivých stran zjednala respekt. Začátek odstavce zmiňuje potřebu reformy OSN a ekon. a finan. architektury. Týká se globalizace nikoliv druhého příchodu Krista. Kdo ji neuzná, co se s ním stane Oko? |
]
Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. duben 2016 @ 08:06:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." protože já nejsem lhář a vy jste ho ze mě udělal."...
Možná nikoli lhář, ale jen oklamaný. Ovšem šířit o někom lži je také na pováženou!
5. kap. 67 odst. hovoří o nutnosti vnesení křesťanským principů morálky do řízení světa.
Před nezadržitelným růstem světové provázanosti a také v probíhající
světové recesi je silně cítit naléhavou potřebu reformy jak Organizace spojených národů tak i mezinárodní ekonomické a finanční architektury,
aby bylo možné konkrétně zrealizovat pojem rodina národů. Citelná je
také nezbytnost nalezení inovační formy pro uskutečňování principu odpovědnosti za ochranu[146]
a pro poskytnutí účinnějšího hlasu na společných řešeních také chudším
národům. To se zdá potřebné právě s ohledem na politické, právní a
ekonomické uspořádání, které by posilovalo a orientovalo mezinárodní
spolupráci k solidárnímu rozvoji všech národů. Řízení světové ekonomiky;
ozdravení ekonomik zasažených krizí a preventivní opatření, aby se
nezhoršila a nevedla k větším nerovnostem; realizace náležitého
integrálního odzbrojení; potravinové a mírové zabezpečení; zaručení
ochrany životního prostředí a usměrnění migračních pohybů " to vše si
naléhavě žádá existenci světové politické autority, která byla
navržena již mým předchůdcem bl. Janem XXIII.
Takováto autorita se bude
muset řídit právem, důsledně se držet principů subsidiarity a
solidarity, být zaměřena na realizaci obecného dobra,[147] zasazovat se o realizaci autentického integrálního rozvoje inspirovaného hodnotami lásky (caritas) v pravdě.
Tato autorita bude muset být uznávána všemi a těšit se účinné moci, aby
každému zaručovala bezpečnost, dodržování spravedlnosti a respektování
práv.[148]
Pochopitelně, že bude muset mít pravomoci, aby si u jednotlivých stran
zjednala respekt vlastních rozhodnutí , jakož i koordinovaných opatření
přijatých na různých mezinárodních fórech. Nestalo-li by se tak, potom
by mezinárodní právo i přes velké pokroky dosažené na různých polích
bylo ohroženo tím, že bude podmíněno mocenskou rovnováhou těch
nejsilnějších. Integrální rozvoj národů a mezinárodní spolupráce
vyžadují, aby pro řízení globalizace[149]
byl ustanoven vyšší stupeň mezinárodního uspořádání, subsidiárního typu
a aby byl konečně uskutečněn sociální řád odpovídající mravnímu řádu a
propojení sféry mravní a sociální, politické, ekonomické a občanské, jak
je to již načrtnuto ve stanovách Spojených národů.
Smysl tohoto odstavce nelze vytrhávat z kontextu celé encykliky a domýšlet mu jiný význam, než byl původně zamýšlený. Jde zde tedy evidentně o správné porozumění, o správné pochopení, o interpretaci.
Opakovaně zde bylo papežům i vytýkáno, že prý jaksi ve svých vyjádřeních "opomíjejí osobu Krista" . Papež Benedikt přitom vydal své životní dílo, dvoudílné teologické pojednání o Ježíši Kristu (Ježíš Nazaretský I; II;), o kterém se i nekatoličtí teologové s úctou vyjadřují, že se řadí mezi ta nejlepší díla, co kdy vůbec byla v průběhu historie církve o Kristu napsána.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: lema v Pátek, 01. duben 2016 @ 10:53:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Uhýbáte. Ptám se na tu světskou politickou autoritu. Jestli bude všemi uznávaná, tak k čemu ji bude "účinná moc" a jakým způsobem si bude zjednávat "respekt" u těch, kteří budou mít jiný názor. Na přímou otázku bych ráda četla přímou odpověď. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. duben 2016 @ 11:40:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jestli bude všemi uznávaná, tak k čemu ji bude
"účinná moc" a jakým způsobem si bude zjednávat "respekt" u těch, kteří
budou mít jiný názor. "...
Nijak neuhýbám. Na příkladu Eu a současné migrace vidíme, že světská "účinná moc" zde zcela zklamala, zcela nezvládla situaci. Protože představitelům EU zoufale schází křesťanská morálka, pravidla, podle kterých se křesťan chová k okolnímu světu. A tak zůstali zmatení, bezradní ....
Jsme v náboženské válce, kterou jsme nijak nevyvolali - ale je zcela nemožné vyhrát tuto náboženskou válku bez Boha.
Integrální rozvoj národů a mezinárodní spolupráce
vyžadují, aby pro řízení globalizace byl ustanoven vyšší stupeň mezinárodního uspořádání, subsidiárního typu
a
aby byl konečně uskutečněn sociální řád odpovídající mravnímu řádu
a
propojení sféry mravní a sociální, politické, ekonomické a občanské,....
Úředníci EU, mravně zkažení a neúměrně přeplácení nemohou být touto morální autoritou.
Znamenalo by to tedy v EU personální výměnu osob, které by pracovaly za přiměřenou odměnu vůči příjmům našim a brali by svou práci jako poslání, jako svůj úkol od Boha, jako čestnou funkci. Znamenalo by to, že výzvy k pokání a mravnímu obrácení by v médiích nebyly brány jako náboženský "folklór", ale staly by se integrální součástí života většiny jednotlivců - Evropa by se stala znovu křesťanská.
"Mít jiný názor" v případě ustanovení takové autority tedy doslova znamená stát přímo proti principům a zásadám křesťanství - a v tomto případě takovýto člověk opravdu nemá v Evropě co pohledávat (mám teď na mysli třeba muslimy zastávající právo "šaría" - nerovnost lidí podle vyznání, mnohoženství, bití žen a pod.).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: lema v Pátek, 01. duben 2016 @ 16:13:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K tomu co píšete, mám více výhrad. Jde-li o světovou politickou autoritu, nejde tedy jen o Evropu a její zkaženė úředníky. A nemůže jít ani o prosazování křesťanských zásad. Co by tomu řekli jinověrci a ateisté. Ani si nemyslím, že by papež kritizoval úředníky EU, když mu při jeho projevu tleskali ve stoje. Vůbec nemůže jít o křesťanské zásady, protože ty se nedají prosazovat násilím. Pak kdo se narodil v Evropě, tak bez ohledu na jeho činy ho nemůžeme vystěhovat mimo Evropu, ale má právo na řádný soud. Světová politická autorita by tedy neposlušné posílala ze světa? Když zmiňujete migraci i na tu papež ( pokud jí celou psal ) jasnozřivě myslel a bude také v kompetenci této světové autority. Při stavbě této babylonské věže zahyne asi opravdu hodně lidí. Ještě horší bude, až se rozhodne zrušit hotovost a nařídí cejchování. Desítky pragmatických důvodů proč ano bude stát proti tomu jedinému důvodu proč ne, který je v Bibli. No a Evropa se nestane znovu křesťanská, protože nikdy křesťanská nebyla. Středověké praktikování křesťanství bych opravdu nechtěla. Asi má prof. Veith od adventistů pravdu. Asi nevíte, kde dohledat jeho poslední přednášky? Nečeká nás asi hon na čarodejnice a heretiky ale na nepřizpůsobivé světové politické autoritě. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 01. duben 2016 @ 20:54:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Weith v Brně a Frýdku místku je jen na dvd a to něco stojí zatím to nikde není. Já to sledoval v přimem přenosu co byl a ve Frýdku sm se byl kouknout. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: lema v Pátek, 01. duben 2016 @ 22:17:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky. Všechny jsem už vyslechla. Pouštím si je při práci. Rok 2015-2017 je ale jen část. DVD jsou dost drahá a chtěla bych je slyšet všechny. Uvidím časem. Mám teď velké vydání. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 02. duben 2016 @ 15:19:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | přednášky z FM a Brna se na www.adcz.cz objeví letos za nějakou dobu (odhaduji tak za půl roku) pod audio, video, takže když si počkáme nic nemusíme kupovat... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: lema v Neděle, 03. duben 2016 @ 13:17:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pouštím si ještě ty starė a jsou plné infofmací, které postupně vstřebávám a když pozoruji co se současně děje, je to fascinující, jak to zapadá. Budu se tedy těšit. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 14. duben 2016 @ 22:55:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | já taky... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. duben 2016 @ 21:49:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Světová politická autorita by tedy neposlušné posílala ze světa?"...
Dozajista by to nebyla "světová autorita" z hlediska moci, ale ustanovená autorita z řádných voleb nad určitou částí světa, kterou však i všichni ostatní berou s respektem pro její charakterové vlastnosti. Autorita, která je pravým opakem podlosti, podlézavosti i věrolomnosti ve slibech i v činech.
Na své výhrady zde má jistě každý nezadatelné právo.
Ale třeba si uvědomit, o čem papež vlastně píše, když píše o "autoritě" v řízení států. Subsidiarita je totiž respektování pravomocí organizačně nižších úrovní - je to tedy pravý opak toalitní moci v rukách jednoho vůdce.
Píše o společnosti, fungující na křesťanských hodnotách, kterou řídí politici s křesťanskou morálkou. I nekřesťané, i ateisté se v takové společnosti musí také chovat podle této křesťanské morálky - to nemá nic společného s vírou, ani s církví, ale s danými pravidly občanského soužití - nedělej druhému nic z toho, co si nepřeješ, aby jiní dělali tobě.
Jednoduchý zákon, spočívající na lásce, platný bez výjimky stejně pro věřícího i nevěřícího..
..."Ještě horší bude, až se rozhodne zrušit hotovost a nařídí cejchování."... Kdo? Tyhle virtuální slepence mají i svou diagnózu: "stihomam".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: lema v Pátek, 01. duben 2016 @ 22:55:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...na lásce ano znám z Orwelova románu...minisrerstvo lásky, hojnosti, pravdy, míru. Oko nezlobte se, ale to je utopie jako vyšitá. Jestli jste se nepoučil z dějin a nemusíte ani chodit daleko, pak je mi líto. Proč myslíte, že papež v europarlamentu citoval Platona? Četl jste Platona Ústavu? To by byla totalita, kam se hrabou komunisti. EU taky zakládali údajně křesťané, přesvědčoval mě kněz. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 02. duben 2016 @ 07:11:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já jsem už dávno dal své srdce i své schopnosti právě jednomu takovému "utopistovi."
Ten kdysi dávno říkal: "Kdo chce být mezi vámi největší, buď služebníkem všech."
..."EU taky zakládali údajně křesťané, přesvědčoval mě kněz."...
Vždyť také záměry při vzniku EU byly dobré! Není chyba v demokratickém uspořádání EU, ale je chyba v kvalitě lidí, zastávající dneska politické funkce. Kdy politici si dneska vytvářejí nové zákony už se záměrem jak se soukromě obohatit na druhých - a to právě v souladu s takovým zákonem - tedy nemoci být za nemorální obohacení jakkoli potrestán.
Když před léty v EU vystoupil její italský poslanec a navrhl, aby přímo do evropské ústavy vložili zásadu, že Evropa stojí na křesťanských kořenech, ostatní poslanci tehdy vyskakovali jako vzteklí tři metry vysoko a vyštípali ho! Podal tehdy demisi. EU tím, že odmítla dodržovat zásady křesťanské morálky, je dneska morálně prohnilá.
Neexistuje žádné ideální uspořádání veřejného života, pokud samo není založeno na zásadách křesťanské morálky. A pak je i docela jedno, zda je to monarchie, či demokracie. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: lema v Sobota, 02. duben 2016 @ 09:06:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kristus není utopista a jeho Kralovství není z tohoto světa. Člověk vládne člověku k jeho vlastní škodě a postupuje od špatného k horšímu. O takové světové politické autoritě postavenė na křesťanských zásadách se v Bibli nepíše, která by zároveň měla nad ostatními moc, ale takovou moc dostane od panovníka tohoto světa Antikrist. Je mi líto, ale zůstanu dočasným usedlíkem v cizí zemi dokud nezemřu nebo nepřijde skutečný Král. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: tele v Sobota, 02. duben 2016 @ 10:50:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ad) Neexistuje žádné ideální uspořádání veřejného života, pokud samo není založeno na zásadách křesťanské morálky. A pak je i docela jedno, zda je to monarchie, či demokracie.
Byl tady jeden muž. Jmenoval se Mojžíš. Skrze něho se byl ustanoven Zákon. Bylo skrze něho ustanoveno Desatero Božích přikázání a ostatní nařízení (nejen) o morálce podle Boží vůle. Zdálo by se - ideální uspořádání veřejného života. Mohlo se zdát býti jedno, zda poslouchají pomazané (duchem Božím vedené) vůdce lidu, ustanovené ke službě Bohu a lidu. Byli vedeni proroky (soudci), vyžádali si krále (monarchii). Ale něco se asi v tom zřízení zvrtlo. Ideální uspořádání veřejného života nebylo všemi dodržováno a bylo porušováno. Zákony platily a platí dodnes, ale zřízení - uspořádání veřejného života se stalo prohnilým. Morálka uvadla, zvrhla se. Přesto ani jedno písmenko ze Zákona není zrušeno. Ani podle morálky Božího zákona nepodařilo se ustanovit ideální zřízení a vychovat a převychovat lidi k lepšímu. Naproti tomu však tam, kde nebyl Zákon veřejně ustanoven, rodili se lidé, kteří během svého života naplňovali morální požadavky Zákona, aniž přikázání Zákona znali a jejich dobrá morálka se jim stala sama Zákonem, protože měli Zákon Boží vepsaný do svého srdce a nikoli nařízený na kamenných deskách, na papíře, ustanovený vůdci a správci lidu. Ti kdekoliv žijí, nežijí podle nařízených zákonů země, ale podle Božího zákona vyrytého do jejich živoucích srdcí. Ti nejen Boží zákon plní bez nařízení, ale proto že je jejich životem. A dobré nařízené zákony země, které nejsou v rozporu s jejich morálkou z Boha, plní automaticky bez nucení a ani o nich nemusí vědět.
Neexistuje žádné ideální uspořádání veřejného života, pokud ho lidé nežijí srdcem. Kde by lidé žili srdcem Boha, tam by nebylo třeba žádných zákonů a ustanovení o morálce. Láska je sama zákonem z Boha. Zákon sebou nese Boží hněv, soud a trest, ale milost a pravda se děje skrze Lásku a stala se skrze Krista Ježíše.
Ano, ideální veřejný život (zřízení) mezi lidmi nemůže vzniknou zákony, nařízeními, předpisy o morálce. Ale ideální veřejný zákon může vzniknou mezi lidmi, kteří se řídí morálním zákonem svého dobrého svědomí (srdce). Asi chybí ten materiál :o( Proto EU nemohla být nikdy založena na kořenech křesťanské morálky, ale mohla být založena jen na předpisech o křesťanské morálce. A EU je taková, jací lidé v ní žijí (EU - co to je? církev - co to je? Přeci lidé spolu žijící v nějakém vztahu) a ne taková, jakou morálku má na papíře. Cizoložství v ní vzkvétá, hrabivost vzkvétá ... morálka nemorálka, kořeny nekořeny, zákony nezákony. Může přibývat odsouzených podle zákonů, a napravených? Zákony jsou jen dozorci nad lidmi, aby se společnost úplně nezvrhla. A proto jsou zákony dobré, ač nedokonalé. Kdyby vycházely plně ze Zákona Božího, přibylo by trestaných. :o)( ... Ale napravených? Žádný zákon nikoho nevychová k morálce podle Krista. Jen poslušnost Lásce. Ale protože jsme jako lidstvo zvrhlí (všichni zhřešeli dojednoho), a lásku i její morálku si vykládáme po svém, pro vlastní prospěch na úkor jiného, co specifikovaně hřích v definované podobě, je zapotřebí také definovat, co je tou morálkou Božího Zákona, a jejími kořeny: Ježíš Kristus, respektive jeho život, tak jak žil, mluvil a kázal. A jeho kázání je vyspecifikováno a shrnuto do dvou přikázání Zákona. Proto také přišel Mesiáš na svět. Až tedy všichni lidé dojednoho na zemi budou žít podle Ježíše Krista srdcem a ne z donucení, pak teprve Boží království dojde svého cíle (naplnění) - a to bude teprve to ideální uspořádání veřejného života podle boží morálky. Utopie? No, byla by to taková ideální demokratická monarchie či monarchistická demokracie, či teokracie. Zda tomu tak někdy bude, záleží na každém jednotlivém člověku a každý jednotlivě a pak i teprve společně, je odpovědný za to, v jaké společnosti žijeme.
Jak je nějak podobně psáno: Mají Boha plné ústa, ale nikdo nic dobrého neudělá ... Tele |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: lema v Sobota, 02. duben 2016 @ 12:45:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten díl encykliky se jmenuje Sjednocení rodiny nebo tak nějak. Kristus ale nepřinesl sjednocení, ale rozdělení. Pšenice s plevelem má růst až do žně. Není to dnes ideální uspořádání, ale rozhodně lepší než totalitní globální moc. Ale tak to musí být, když je to v Bibli. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: tele v Sobota, 02. duben 2016 @ 23:59:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lemo, kolik plevele (koukole) je na poli, když dozrává pšenice. Dusí se ta pšenice nebo plevel? Tele. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy (Skóre: 1) Vložil: lema v Neděle, 03. duben 2016 @ 13:04:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To nedokážu posoudit. Jinak tomu je asi v přirozeném prostředí a jinak tam, kde se používají herbicidy. Svět místy připomíná zarostlou džungli. Nevím, kam směřujete otázkou. Tam, kde není pole zavlažováno, tam suchomilný plevel může pšenku zadusit. Když je nepořádný soused, plevel roznese vítr a boj s ním je pak ještě nesnadnější. Tak jako s tou svobodou, která spíš někde hraničí s anarchií. Nebo naopak se i s plevelem vytrhá pšenice. Může jít i o záměr. Kdo bude rozhodovat o tom, kdo je pšenice a kdo plevel? Světová politická autorita? Pasuje se do role Soudce. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopr (Skóre: 1) Vložil: tele v Neděle, 03. duben 2016 @ 13:44:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslíte, že se bůh o své "políčko" nestará? Nepoužívá "herbicidy"? Nezavlažuje zemi? Že zemi neosel? Že "traviny nezušlechtil v obilí"? Čím bylo obilí než se jím stalo? Kdo stvořil plevel? Kdo mu dává vzrůst? :-) Tele |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi d (Skóre: 1) Vložil: lema v Neděle, 03. duben 2016 @ 17:57:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh nechá svítit na spravedlivé i nespravedlivé a respektuje svobodnou vůli až do doby konce. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopr (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. duben 2016 @ 13:54:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Světová politická autorita" o které psal papež, nebude přece nikoho soudit místo Boha, ale bude vyžadovat od všech dodržování platných zákonů v intencích křesťanské morálky. Z hlediska soužití lidské společnosti to ani jinak nejde.
Nikdo tedy nemůže kázat vodu a pít víno a domnívat se, že budepro lidi nějakou autoritou.
Tato autorita, o které se zmiňuje papež, nebude autoritou z pohledu násilné moci (represe), ale z pohledu morálního. Jako se stalo autoritou společenství prvotní církve: "Skrze ruce apoštolů se tedy dělo mezi lidem mnoho znamení a
zázraků a všichni bývali jednomyslně spolu v Šalomounově
sloupoví. Nikdo jiný se k nim však neodvažoval připojit, ale lid si
jich velice vážil.
" (Sk 5,12-13)
Takováto skutečná autorita vzniká přirozeně v lidských srdcích skrze službu pro druhé - kdo z vás chce být největší (autoritou), buď služebníkem všech.
Právě o tomto psal papež v encyklice, když se odvolává na principy subsidiarity - tedy na respektování pravomocí organizačně nižších úrovní. To není o Putinovi, ani o čínském či americkém presidentovi! To není autorita osobní moci diktátorů, ale je to autorita plynoucí ze služby potřebným.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi d (Skóre: 1) Vložil: tele v Neděle, 03. duben 2016 @ 14:12:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přirozená autorita. Pro Vás není Ježíš Kristus přirozenou autoritou, že očekáváte jinou? Ta Vaše bude !vyžadovat! křesťanskou morálku.
(Sk 5,12-13) - co takhle ještě připojit jeden verš před a 3 po, aby se autorita ozřejmila? Z morálního hlediska v době poplatnosti médií?
Kdo z vás chce být ... Nebezpečná žádost... Správný výklad - buď nejmenším ze všech!
Tele
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi d (Skóre: 1) Vložil: lema v Neděle, 03. duben 2016 @ 17:51:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já o takového služebníka všech skutečně nestojím obzvlášť je- li na doporučení ŘKC. Ať si slouží těm, kdo o jeho služby stojí. Křesťanská morálka z pohledu katolíků děkuji pěkně. Vy se mezi sebou musíte bavit jen o počasí, aby jste se nepohádali. Co máte proti Čínskému presidentovi? Duka už se těší, jak s ním poobědvá. Když podepsal papež smlouvu s fašisty, podepíše ji s kýmkoliv. To se nezlobte Oko, ale je to tak. Papež sklízí potlesk od feministek, komunistů, europapalášů, amer. kongresu a kdekoho a je úplný protiklad Krista. To si umím představit tu autoritu. Pokrok nezastavíme a ať se děje Boží vůle. |
]
|
|
Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 30. březen 2016 @ 23:41:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tragédií ŘKC je to, že zaměnila kázání Krista ukřižovaného (1Kor. 1:23) za tzv. "mezináboženský dialog". Nenechme si od Krista odpadlého katolíka nakukat to, že kázání Krista ukřižovaného lze čímkoli nahradit.
Jsem přesvědčen o tom, že ŘKC právě touto akcí přivolala prokletí na Evropu (Gal. 1:8,9). Dnešní multikulturalismus je dítkem náboženského pluralismu a indiferentismu. Kořeny dnešního neblahého stavu Evropy je tedy nutno hledat v duchovní oblasti.
BA |
Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 06:54:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Krista ukřižovaného lze kázat pouze v oboustranném dialogu v lásce a pravdě.
Kázat (prý "Krista") - však s tvrdým odsuzujícím srdcem, v pýše "dokonalého", je protimluv, je sebeklamem.
|
]
|
|
Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 08:28:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Mezináboženský dialog je i přesto základním principielním postojem římskokatolické církve a nemůže tomu nikdy být jinak.
Stando, to je zajímavé. Pokud je toto základním principielním postojem církve, ve které jsi i ty, proč ty také nemáš ten základní postoj a léta tu vedeš jen ten monolog? Neměl bys také přijmout ten základní principielní postoj, který má ŘKC? |
Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. duben 2016 @ 21:54:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku.
K dialogu jsou zapotřebí minimálně dva - a ochotni vzájemně si naslouchat a pochopit toho druhého.
Pokud máš dojem, že zde vedu "monolog", začni u sebe a zkus mně konečně alespoň občas trochu i naslouchat.
|
]
Re: Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 02. duben 2016 @ 08:59:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | K dialogu jsou zapotřebí minimálně dva - a ochotni vzájemně si naslouchat a pochopit toho druhého.
No, něco takového jsem od tebe čekal. Já jsem tu už před lety začal. Ptám se tu katolíků, adventistů, charizmatiků, ateistů i agnostiků, pravoslavných i evangelíků a čtu si jejich odpovědi.
Četl jsem pozorně i tvoje příspěvky. Jen málokdy ses o něco zajímal. Na adventisty akorát útočíš, posmíváš se jim. Za léta jsem si nevšiml, že by ses nějakého adventisty na něco zeptal, že by ses zajímal, co adventisti žijí. Když ses léta bavil se mnou, pomatuju si za tisíce tvých příspěvků tak jednotky, že by ses něco zeptal: Ale ani pak sis nepřečetl a nepochopil odpověď.
Jak ty si představuješ takový "dialog"?
Zatím tu na tvoje působení dobře sedí věta "Kázat (prý "Krista") - však s tvrdým odsuzujícím srdcem, v pýše "dokonalého", je protimluv, je sebeklamem." Je vidět, že když píšeš o tobě věci z tvého vlastního života, tak jsou pravdivé a procítěné a víš o čem mluvíš. A tvoje působení zvláště pod takových článkem o "dialogu náboženství" je vrcholem tvého pokrytectví. |
]
|
|
Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 31. březen 2016 @ 12:20:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | oko nezlob se ale v tomto případě jsi šlápl vedle. Muselo ti s prominutím PŘESKOČIT. |
Re: Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. duben 2016 @ 11:42:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S prominutím, ale ten článek přece nebyl určen tobě ani tobě podobným, nýbrž naopak těm, u kterých ochota pochopit druhého neschází.
Jinak díky za ukázku "věcné argumentace".
|
]
|
|
Re: Jak to bylo v Asisi doopravdy. (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Pátek, 01. duben 2016 @ 09:36:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Na ŘKC církvi se přesně naplňuje proroctví z Janova Zjevení, kapitola 17 a 18 o Ženě jedoucí na šelmě. V podstatě ji nikdy o evangelium nešlo, ale využívala ho jako nástroj k získávání a udržování politické moci, i když jí musíme přiznat zásluhy na udržování plebsu v poslušnosti světské a církevní vrchnosti jakož i udržování jakés takés morálky, kterou se museli řídit jen ti dole, nikoliv církevní hierarchie. Toto pokrytectví pak vedlo k nástupu ateismu u lidí racionálně uvažujících (volnomyšlenkářů). V dnešní době usiluje o znovunabytí ztracené politické mocí spojenectvím (synkretismem) se všemi duchovními proudy (New Age), což musí nutně vést k popření základního postulátu pravého křesťanství, vysloveným samým Ježíšem Kristem:
Já jsem ta Cesta, Pravda i Život, nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne. |
|
|
|
|