Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 445 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478234
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: I nevěřící nás zahanbí svým čestným jednáním.
Vloženo Čtvrtek, 05. květen 2016 @ 10:19:23 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Nevěřící nás zahanbí svým čestným jednáním.

 

Podívejme se na Abrahama, když už po druhé zapírá Sáru ze strachu o svůj život.  Je to  asi rok před tím, než Sára otěhotněla a oba byli jako hosté  u gerarského krále Abímeleka. Zase lže a opakuje se to, co v Egyptě. Úplně stejně. Král pro ni pošle a vezme si ji. A i tady zasáhne Bůh



 ·  Té noci však přišel k abímelekovi ve snu Bůh a řekl mu: „Kvůli ženě, kterou sis vzal, zemřeš; vždyť je provdaná.“

·  4Proto se k ní abímelek nepřiblížil a řekl: „Panovníku, což vybiješ pronárod, i když je spravedlivý?

·  5Což mi on sám neřekl: ‚To je má sestra‘? Ano, i ona řekla: ‚To je můj bratr.‘ Učinil jsem to v bezúhonnosti srdce a s čistýma rukama.“

·  6A Bůh mu ve snu odvětil: „I já vím, že jsi to učinil v bezúhonnosti srdce a sám jsem ti zabránil, aby ses proti mně neprohřešil; proto jsem ti nedovolil dotknout se jí.

·  7Teď však ženu toho muže navrať, neboť je to prorok. Bude se za tebe modlit a zůstaneš naživu. Nevrátíš-li ji, věz, že určitě zemřeš se všemi, kteří jsou tvoji.“

·  8Za časného jitra svolal abímelek všechny své služebníky a všechno jim vypověděl; a ty muže pojala velká bázeň.

·  9Abímelek tedy zavolal Abrahama a řekl mu: „Jak ses to k nám zachoval? Čím jsem se proti tobě prohřešil, že jsi na mne a na mé království uvedl takový hřích? Dopustil ses u mne něčeho, co se přece nedělá.“

·  10Dále se abímelek Abrahama otázal: „Co tě k tomu mělo, že jsi udělal takovou věc?“

·  11Abraham odvětil: „Řekl jsem si, že na tomto místě určitě není bázeň Boží a že mě kvůli mé ženě zabijí.

·  12Ona také vskutku je má sestra; je to dcera mého otce, ale ne dcera mé matky; stala se mou ženou.

 

No, poučné. Nyní lžou oba. A neublíží sobě, ale tou polopravdou ohrožují jiného člověka. Ten král je v tom nevědomky, ten král nehřešil. A Bůh mu v tom hříchu, aby měl vdanou ženu, zabrání. Bůh to vidí, vidí nesprávné chování Abrahama i Sáry a nevinnost krále.

Nemůže se i nám stát, že lží nebo polopravdou ublížíme nevinnému člověku? A Bůh to vidí. A protože Abrama i Sáru chrání, zasáhne  a situaci vyřeší. Pro nás je poučná tato část rozhovoru:

Opakuji:

·  9Abímelek tedy zavolal Abrahama a řekl mu: „Jak ses to k nám zachoval? Čím jsem se proti tobě prohřešil, že jsi na mne a na mé království uvedl takový hřích? Dopustil ses u mne něčeho, co se přece nedělá.“

·  10Dále se abímelek Abrahama otázal: „Co tě k tomu mělo, že jsi udělal takovou věc?“

·  11Abraham odvětil: „Řekl jsem si, že na tomto místě určitě není bázeň Boží a že mě kvůli mé ženě zabijí.

 

A co přivede člověka k tomu, že se tak nesprávně chová? Zapomene na Boha. Jako zde zapomněli oba.

 

Přestavme si, že se říká, že jaký otec takový syn. Neplatí to ve všem, ale tady je něco zajímavého. Za mnoho roků se stejně zachová i Izák.

 

·  1V zemi nastal opět hlad, jiný než onen první, který byl za dnů Abrahamových. Izák tedy odešel do Geraru k abímelekovi, pelištejskému králi.

 

.“

·  6Izák se tedy usadil v Geraru.

·  7Když se muži toho místa vyptávali na jeho ženu, řekl: „Je to má sestra.“ Bál se totiž říci, že je to jeho žena, aby ho muži toho místa kvůli Rebece nezabili, neboť byla půvabného vzhledu.

·  8Jednou, když tam byl už delší dobu, vyhlédl z okna abímelek, pelištejský král, a spatřil Izáka, jak se laská se svou ženou Rebekou.

·  9Předvolal tedy abímelek Izáka a řekl: „To je určitě tvá žena. Pročpak jsi mi řekl, že je to tvá sestra?“ Izák odvětil: „Řekl jsem to, abych kvůli ní nepřišel o život.“

·  10Abímelek pravil: „Cos nám to učinil? Málem by byl někdo z lidu spal s tvou ženou a uvedl bys na nás vinu!“

 

·  11Proto abímelek přikázal všemu lidu: „Kdo by se dotkl tohoto muže nebo jeho ženy, bude bez milosti usmrcen.“

 

Tady je zajímavé, jak Izák se tady chová stejně zbabělé jako kdysi jeho otec. Asi dokonce před stejným králem. A já si cením toho pelištejského krále. On dokonce vydá toto nařízení:

 

·  11Proto abímelek přikázal všemu lidu: „Kdo by se dotkl tohoto muže nebo jeho ženy, bude bez milosti usmrcen.“

 

Zajistí bezpečnost královským výnosem.

 

Zvláštní. Mne v tuto chvíli napadá to, jak i my věřící někdy jsme schopni odsoudit nebo nepěkně vyjádřit o nevěřících či jinak věřících. Jakási pýcha. A pak se může stát, že nás ty nevěřící zahanbí svým čestným jednáním.

 

 

 


"I nevěřící nás zahanbí svým čestným jednáním." | Přihlásit/Vytvořit účet | 40 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: I nevěřící nás zahanbí svým čestným jednáním. (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Křesťané ze mě udělali ateistu) v Čtvrtek, 05. květen 2016 @ 11:01:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No já ti řeknu, že jsem potřeboval 2x zavézt do nemocnice. Poprvé mě vezl kamarád ateista. Nechtěl za cestu nic. Náklady byly 100. Nakonec jsem mu je vnutil. Podruhé mě vezl křesťan, pastor menšího sboru. Vzal si 200-300, už si přesně nepamatuji. Ale pamatuji si na ten výraz, když přebíral peníze, jak se na to třepal. Pro mě jsou věřící jen komedianti. Když jde o peníze, tak jde pobožnost stranou. Jsou snad ještě více zahládlí, než ateisti. Mnozí pobožní by si nechali pro pětník vrtat koleno. 

Ale článek jsem nečetl, nevím zda je o tom. Je to moc dlouhé. 



Re: I nevěřící nás zahanbí svým čestným jednáním. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Čtvrtek, 05. květen 2016 @ 13:44:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
opět další Frantův zcela zbytečný a pro mně téměř nic neříkající článek s jeho opakovanými pochybnými závěry, to si každý může přečíst sám v Písmu a nepotřebuje k tomu cizí komentář...takové články bych zakázal dávat na Grano, které je jimi v poslední době zapleveleno...



Re: I nevěřící nás zahanbí svým čestným jednáním. (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Čtvrtek, 05. květen 2016 @ 17:18:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čestné jednání.... nejsem nejmladší, ale zní mi to archaicky. 
Nerozděluj lidí na věřící a nevěřící a máš klid ;-) 
Jsme lidi tečka. :-) 




Re: I nevěřící nás zahanbí svým čestným jednáním. (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 05. květen 2016 @ 17:36:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Není ''věřící" jako věřící.



Re: I nevěřící nás zahanbí svým čestným jednáním. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 06. květen 2016 @ 08:27:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Františku.

  Dobré zjištění. 

  Když jsem byl na kraji dospělosti a setkal jsem se s křesťanstvím, tak jsem tyhle věci dost podrobně zkoumal. Tehdy jsem si také všimnul, že si Bůh ke svému dílu vybral "normální lidi", nevybíral si nějaké bezhříšné nadlidi. Že Abraham, Izák, Jákob, a další byli z běžného světa, jedni z národů, poddaní světu.

  Jako malí jsme vyrůstali pod vlivem setkářského myšlení, které lidi dělilo na "věřící" (v existenci boha) a "nevěřící" (v existenci boha). Domnívali jsme se omylem, že "být věřící" je nějaký morálně lepší, vyšší stav, než "být nevěřící". S křesťanstvím jsem pak zkoumal, jestli to tak je. A zjistil jsem, že ano: Že věřící se chovají o trochu lépe, o maličko, o pár procent, než nevěřící. Tedy "být věřící" je malý faktor k tomu "chovat se lépe". Snad je to proto, jak tu píše pozorovatelnik, že věřící se trochu víc bojí, že se dostane do pekla za hříchy, díky pověrám, které mezi lidmi putují. Vliv toho "být věřící" je tak v řádu 10%. Když se člověk snaží chovat se lépe, tak se mu to daří. K tomu ale není potřeba víra v existenci boha, stačí úplně jiná víra, třeba víra v čistotu životního prostředí a člověk se taky chová lépe. Nebo víra v karmu.

  Mnohem větší vliv než to "být věřící" má ale na člověka výchova. Řádově větší, klidně 10x větší, než to, zda je člověk "věřící". Pokud někdo vychovává děti k poctivosti, vytrvalosti, k řádu, k pracovitosti, k přejícnosti, k pomoci druhým, tak je velmi vysoká pravděpodobnost, že jeho děti takové budou. Zvláště pokud rodiče jdou sami příkladem. Je téměř jedno, zda je taková rodina "věřící" nebo "nevěřící" na existenci boha, v tom není výrazný rozdíl. I když člověk nevěří, že nějací bohové existují, ale byl dobře vychovaný, vydrží mu to obvykle až do stáří. Pokud někdo vychovává děti k závisti, nenávisti, nesnášenlivosti, sektářství, rozdělení, bezcitnosti, tak se mu to taky povede. 

  K tomu faktoru "výchovy" jsou ještě další dva: Inteligence a s tím související vzdělání. Pokud byl někdo výrazně inteligentní, znásobilo to vlivy výchovy. Pokud měl ještě možnost získat dobré vzdělání, byl to další násobící faktor. Když je inteligentní a vzdělaný člověk dobře vychovaný, má to výrazný vliv na to, aby dělal dobré věci a udržel si svoje vychování. Když je inteligentní člověk špatně vychovaný, je to mnohem větší a vyčůranější hajzl, než člověk méně inteligentní a nadělá o poznání více zla.

  Přirozené věci pak ještě výrazně narušují ty duchovní: Prokletí ze hříchu. To je ještě největší faktor, který má vliv na následné chování člověka.


  Ke tvému článku. 

  Píšeš: "Nevěřící nás zahanbí svým čestným jednáním.

  Tebe opravdu zahanbuje, když se nějaký nevěřící chová čestně? Proč? 

  Mně to potěší. Mám radost za každého člověka, který se chová čestně, dodrží slovo. 

  Toník



Stránka vygenerována za: 0.60 sekundy