Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 436 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462736
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Má Bůh v neděli čas?
Vloženo Pondělí, 13. červen 2016 @ 08:52:25 CEST Vložil: Tomas

Zlatá perla poslal Nepřihlášený

Myslím, že tento níže uvedený komentář si zaslouží vlastní článek. Adventistický Bůh nemá - dle uživatele Mikima - v neděli čas, protože musí pracovat :-) I když Zlatá perla skončila někdy v druhé polovině  nultých let, přesto jde skutečně o perlový komentář pana Mikima. Nejde tedy o nominaci na již zrušenou cenu, ale jde o trefnou kategorii pro komentář takovéhoto formátu!


Cit.:



"Má Bůh v neděli čas?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 111 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Má Bůh v neděli čas? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pondělí, 13. červen 2016 @ 12:53:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vzhledem k tomu, že jsem porušil své slovo a vstoupil do diskuze mimo téma článku, napíšu něco k tématu: Nejprve písma:

Sk15,19Proto soudím, abychom nedělali potíže těm, kteří se z pohanů obracejí k Bohu, 20ale napsali jim, aby se zdržovali toho, co bylo poskvrněno modloslužbou, smilstva, zardoušeného a krve.

Sk21,24Ty vezmi s sebou, dej se očistit s nimi a zaplať za ně, aby si mohli dát oholit hlavu. A všichni poznají, že na tom, co se o tobě doslechli, nic není, nýbrž že i sám řádně žiješ, zachovávaje Zákon. 25 Pokud jde o pohany, kteří uvěřili, usoudili jsme a napsali jim, aby nic z toho nezachovávali kromě toho, že se mají vystříhat masa obětovaného modlám, krve, zardoušeného a smilstva.

Ga2,1Potom po čtrnácti letech jsem opět vystoupil do Jeruzaléma s Barnabášem a vzal jsem s sebou i Tita. 2Vystoupil jsem tam na základě zjevení a předložil jsem jim evangelium, které hlásám mezi pohany; předložil jsem je však v soukromí těm, kteří jsou uznáváni, abych snad neběžel nebo nebyl běžel nadarmo. 3Ale ani Titus, který byl se mnou a je Řek, nebyl přinucen dát se obřezat, 4 jak to chtěli ti falešní bratři, vetřelci, kteří se tam vloudili, aby vyšpehovali naši svobodu, kterou máme v Kristu Ježíši, a aby nás zotročili. 5Ale těm jsme ani na chvíli neustoupili a nepodřídili jsme se jim, aby vám zůstala pravda evangelia. 6Od těch, kteří něco znamenají -- na tom, jací kdysi byli, mi nezáleží, protože Bůh nepřijímá člověka podle významu jeho osoby -- ti uznávaní mně tedy nic dalšího neuložili. 7Naopak když uviděli, že mi bylo svěřeno evangelium pro neobřezané jako Petrovi pro obřezané -- 8neboť ten, který působil u Petra k apoštolství pro obřezané, působil i u mne k apoštolství pro pohany --; 9 když tedy poznali tu milost, která mi byla dána, podali Jakub, Kéfas a Jan, kteří byli uznáváni za sloupy církve, mně i Barnabášovi pravici na důkaz společenství, abychom my šli mezi pohany a oni mezi obřezané. 10Jen žádali, abychom pamatovali na jejich chudé, což jsem právě i já sám pilně činil. 11Ale když přišel Kéfas do Antiochie, postavil jsem se proti němu tváří v tvář, neboť si zasloužil odsouzení. 12Než totiž přišli někteří od Jakuba, jídával společně s pohany. Když však přišli, začal couvat a oddělovat se, protože se bál těch, kteří byli z obřezaných. 13A spolu s ním upadli do pokrytectví i ostatní Židé, takže i Barnabáš byl stržen jejich pokrytectvím. 14Když jsem však uviděl, že nejdou rovně podle pravdy evangelia, řekl jsem Kéfovi přede všemi: „Jestliže ty, ač jsi Žid, žiješ pohansky, a ne židovsky, jak to, že nutíš pohany, aby žili jako Židé?“ 15My jsme rodem Židé, a ne hříšníci z pohanů; 16 když však víme, že člověk není ospravedlňován ze skutků Zákona, nýbrž skrze víru v Ježíše Krista, i my jsme v Krista Ježíše uvěřili, abychom byli ospravedlněni z víry Kristovy, a ne ze skutků Zákona, protože ze skutků Zákona nebude ospravedlněn žádný člověk.

Nyní vysvětlení mé myšlenky. Apoštol Pavel hlásal evangelium o Ježíši Kristu pohanům o ospravedlnění pouhou vírou bez dodržování ustanovení Mojžíšova. Dostal se do sporu s uvěřivšími křesťany původem ze Židů ohledně obřízky a dodržování všech ustanovení Zákona. Na tzv. Jeruzalémském koncilu došlo k rozhodnutí křesťanů pocházejících ze Židů (tedy obřezaných), aby Pavel s Barnabášem hlásali své evangelium pouze mezi pohany, tj. neobřezanými z pohanů - nikoliv mezi obřezanými, ať Židy nebo Řeky a Petr, Jan, Jakub budou hlásat evangelium mezi obřezanými tj, Židy a proselity (helénistickými Židy). Dodržování Zákona bylo mezi pohany zmírněno na pouhé 4 (doporučené) požadavky kvůli obřezaným Židům, (aby snad nebylo evangelium v porouhání). Mezi těmito požadavky není ani dodržování dne odpočinku - šabatu ani obřízka. Tyto požadavky jsou zapsány ve Skutcích apoštolů, ovšem Galaťanům již při své obhajobě Pavel píše, že jemu i Barnabášovi nebylo nic z toho uloženo, jen to aby pamatovali na Jeruzalémské chudé. Pro křesťanské Židy tedy zjevně platilo, že Zákon mají dodržovat a bylo to mezi Petr, Janem, Jakubem a Pavlem s Barnabášem dojednáno a umluveno podáním rukou. Jenže Petr a i další Židé Zákon již porušovali, a zřejmě i Pavel, Barnabáš a další (Barnabáš i Jan Marek nakonec Pavla opustili), ač měli Zákon zachovávat. Když tedy byli vysláni zástupci z Jeruzaléma, aby zjednali nápravu, Pavel se proti nim postavil a napravující se Petra a Barnabáše obvinil z pokrytectví, a trval na tom že ani obřezaní Židé (či proselyté) nemusejí Zákon dodržovat. Petr porušil rozhodnutí rady a dohodu pravděpodobně také, neboť hlásal evangelium mezi pohany a ne obřezanými. ... Jak to nakonec dopadlo víte. Pavel byl obviněn z porušování Zákona, nakonec však se svým pojetím zvítězil a Jeruzalémská obec křesťanů zanikla. Rozšířilo se tedy pojetí evangelia, které mělo být šířeno pouze mezi pohany a nikoliv mezi Židy.

Nyní se šíří i opačné pojetí. Ač se tedy obhajuje tím, že je to požadavek nikoliv Zákona, ale Desatera. Ohledně tedy pohanů mají být dodrženy kvůli pohoršení Židů 4 požadavky, avšak nic nebrání dodržovat i jiné. Je v tomto svoboda pro pohany. Pokud by se však pohan rozhodl nechat se rituálně obřezat Židovskou obřízkou, zavazuje se tak dodržovat celý Mojžíšův Zákon se všemi ustanoveními. Stane se křesťanským proselytou - přičleněným pohanem k vyvolenému židovskému národu vyznávajícího Ježíše za Mesiáše. To by asi šlo dnes pouze provést u tzv. Mesiánských Židů. Ostatní zůstávají stále pohany (neobřezanými) vyznávající židovského Boha a Ježíše za jeho vyvoleného Mesiáše. Rituální dodržování šabatu pro pohany závazné není. Bez rituálního dodržování (tedy předpisů) šabatu není šabat zachovávaným šabatem i kdyby takový den oproštěný od přikázání o šabatu byl i zván šabatem, tj. sobotou - sedmým dnem odpočinku. Ale neděle nikdy nebude sobotou, a sedmý den bude vždy sedmého dne. Neděle prostě není náhradou soboty.



Re: Má Bůh v neděli čas? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 13. červen 2016 @ 13:21:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
řkatolický Bezejmenný Honzo,

Napiš nám, kde nás Bůh Otec, Ježíš Kristus nebo apoštolové učí, že se máme scházet v pohanskou neděli, a že je tento den boha slunce požehnaný a posvěcený samotným Bohem a že jej v tento den máme slavit?


Konstantinův nedělní zákon zní: Ať během ctihodného Dne Slunce úřady a lidé žijící ve městech odpočívají a ať jsou všechny dílny a obchody zavřené. Avšak na venkově se mohou zemědělci dál zabývat svou obživou.Církev následovala Konstantinův zákon na koncilu v Laodiceji v r. 364. Byl vydán první nedělní náboženský zákon. 29.kánon ustanovil, že křesťané by měli světit neděli, a pokud to je možné, neměli by v tento den pracovat, neměli by být nečinní v sobotu, ale v tento den by měli pracovat.Roku 538, který vyznačuje začátek vlády církve ve světě, byl vydán ještě tvrdší zákon. 28.kánon koncilu říká, že v neděli by dokonce měla být odložena práce zemědělců, aby to lidem nebránilo v účasti na bohoslužbách.http://www.znamenicasu.cz/den-odpocinku-sobota-nebo-nedele/

http://www.sedmydensobota.cz/co-bychom-meli-vedet-o-nedeli-a-dni-pane/



Re: Má Bůh v neděli čas? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 13. červen 2016 @ 10:19:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-) Nejmíň času má určitě v pátek, protože i Ježíš na kříži volal: "Bože můj, proč jsi mne opustil?"



Re: Má Bůh v neděli čas? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 13. červen 2016 @ 10:45:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nemám s tím článkem nic společného, aby mne pak Mikim neobvinil, že jsem autor.

Osobně se domnívám, že důležité je pořadí sedm.

Už jsem mikinovi odpověděl tohle:


 

To je ta adventistická hnusná pýcha.

 

Jaký den slavili Adam a Eva po vyhnání z ráje?

 

Jaký den světil Noe, Abraham a jeho potomci a pak židé v Egyptě?

 

O tom jsem se v Bibli nic nedočetl.

 

Sobota je den odpočinku, tak se dá toto slovo přeložit. A byl to Mojžíš, který musel stanovit nějaký výchozí den pro první den v týdnu. Tady je důležité číslo sedm a den odpočinku po šesti dnech.

 

Důležitý je pak také obsah dne odpočinku. Zda je to den pohody, modliteb a studia Božího Slova, den radosti pro celou rodinu i pro bližní. A to může být i neděle. I tam Bůh žehná. Katolíkům i evangelíkům. To jen vy se chcete něčím odlišit a chlubit tím, jak trpíte pro sobotu. Je to mazaný tah Satana odvést věřícího člověka od Pána Ježíše. Tomu složila i vaše EGW, která určovala, co se  smí  a nesmí v sobotu. Udělali jste ze soboty den utrpení, kdy si děti nesmí ani utrhnou jahodu ze záhonu, kdy se nesmí to a to a to. Máte seznam nepsaných zákazů. Kritizujete lidi, kteří v sobotu slouží tam, kde prostě služba musí být,  a kterou i vy sami potřebujete. Ze sobotu jste udělali jho.

 

Jste pokrytci, o kterých říká Pán Ježíš běda, běda.

 

Je mi líto těch mnoha lidí, co u vás trpí. Nedivím se tomu, že se rozpadají rodiny a mnozí jsou vnitřně nešťastní. Milost Boží je vám nějak cizí. Ale Zákon není všechno. Zákon je dobrý, ale skrze slepé dodržování se nezachrání nikdo.

 

Potřebovali byste reformu a přehodnotit vaši EGW.

 

Mikin odpověděl:


Jaký den světil Noe, Abraham a jeho potomci a pak židé v Egyptě?

 

Já věřím, že sobotu, pokud Abraham znal všechny přikázání od Boha, bylo by těžké uvěřit, že by tam nebylo i to o sobotě.

 

Ale to je úplně jedno, protože já se řídím hlavně tím, co dodržoval Ježíš a apoštolové a to byla vždy jen sobota!

 

 

... A to může být i neděle. I tam Bůh žehná. Katolíkům i evangelíkům. 

 

Tomu nevěřím, to je jen tvůj lidský výmysl, Bůh v neděli v den slunce nikdy nežehná...

 

Kdyby byla sobota tak důležitá a ze všech přikázání to nejdůležitější, proč by to Pán Ježíš jasně nezdůraznil?? První apoštolové byli židé a tak neměli důvod světit neděli. Proč by to měnili?

Ano. Došlo k záměně , ale proč?  Nebyl důvodem odpor k židům a snaha pomoci víře v Boha u pohanů, kde světili den Slunce? Změnila se tím snad náplň sedmého dne? Uctívali lidé Slunce anebo Pána Ježíše a jeho vzkříšení? V ruském jazyce je pro neděli výraz vzkříšení.

 

Bazíruje Pán Ježíš a Bůh na dni, který si zvolili jako sedmý den židé anebo toleruje za sedmý den den jiný? Důležité je pořadí sedm!! Sedmý  den je den odpočinku.

 

Toto učení, co zastává mikin, vychází z EGW. Ta ve vidění viděla svatyni v nebesích a desky zákona. Nevím, jak přišla na to, že na jedné stránce jsou čtyři a na další šest přikázání. Nikde v Bibli tohle není. Navíc desky Zákona, kde bylo popsáno Desatero, byly popsány z obou stran, tedy čtyři stránky. Co tedy viděla EGW? Je to jen její vize, její fantazie. U uměla snad jazyk, v němž desky byly napsány??

 

Ona vidí svítící přikázání o sobotě a z toho vyvodí závěr o chybě, které se dopustila její dřívější sekta, které nevyšlo proroctví o konci světa.

 

Bohužel takovými způsoby vzniká sektářství, kdy lidé uvěří různým bludům a podvodům.

 

Přesto mám adventisty rád  a mnohých si vážím stejně jako v jiných církvích či sektách.

 

Jenže, kde je pravda a co je pravda?

 

Jak odpověděl Pilát Ježíšovi:

 

·   37Pilát mu řekl: „Jsi tedy přece král?“ Ježíš odpověděl: „Ty sám říkáš, že jsem král. Já jsem se proto narodil a proto jsem přišel na svět, abych vydal svědectví pravdě. Každý, kdo je z pravdy, slyší můj hlas.“

·   38Pilát mu řekl: „Co je pravda?“ Po těch slovech vyšel opět k Židům a řekl jim: „Já na něm žádnou vinu nenalézám.

 

Za pár let spáchal sebevraždu. A byl tak blízko pravdy.

 

  • 1„Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne.
  • 2V domě mého Otce je mnoho příbytků; kdyby tomu tak nebylo, řekl bych vám to. Jdu, abych vám připravil místo.
  • 3A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli, kde jsem já.
  • 4A cestu, kam jdu, znáte.“
  • 5Řekne mu Tomáš: „Pane, nevíme, kam jdeš. Jak bychom mohli znát cestu?“
  • 6Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
 

 

 

 

 




Stránka vygenerována za: 0.74 sekundy