|
Právě je 311 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120935000 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Trojice - Tomášovo zvolání
Vloženo Sobota, 12. listopad 2016 @ 20:59:40 CET Vložil: Tomas |
poslal milan333 Pro
přijetí nebo odmítnutí nauky o trojici je důležité porozumět
jaký význam má hebrejské označení pro Boha „Elohim“ a
řecké označení „Theos“.
Tyto
výrazy byly použity na lidi,anděly,Ježíše a dokonce na satana.
2.Mojžíšova
4:16 On bude mluvit k lidu za tebe, on bude tobě ústy a ty budeš
jemu Bohem.
2
Kor.4:4 Bůh
tohoto světa
oslepil jejich nevěřící mysl, aby jim nevzešlo světlo evangelia
slávy Kristovy, slávy toho, který je obrazem Božím.
Žalm82:1,6
V
shromáždění bohů postavil se Bůh, vykoná soud mezi bohy: „Ač
jsem řekl: ‚Jste
bohové,
všichni jste synové Nejvyššího,
Jan
20:28 Tomáš mu odpověděl: „Můj Pán a můj Bůh.“
Důležité
je poznání,že nejvyšší Bůh má jméno Jahve nebo Jehovah a sám
Ježíš se za nejvyššího Boha nikdy nepovažoval i přesto,že má
význačné postavení v nebi.
Fil.2:9-11
Proto ho Bůh vyvýšil nade vše a dal mu jméno nad každé
jméno,
aby
se před jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno – na nebi,
na zemi i pod zemí –
a
k slávě Boha Otce každý jazyk aby vyznával: Ježíš Kristus
jest Pán.
Klíčový
je text: Žalm 83:19 ať poznají,
že ty jediný,
jenž Hospodin /Jahve,Jehovah/ máš
jméno, jsi ten nejvyšší
nad celou zemí!
וידעו
כי־אתה שמך
יהוה
לבדך עליון על־כל־הארץ׃
hebrejsky
JHVH
Ježíš
nikde není označen tímto jménem!
Žid.
1:8,9 O Synovi
však: ‚Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo práva je
žezlem tvého království. Miluješ spravedlnost a nenávidíš
nepravost, proto pomazal
tě, Bože, Bůh tvůj olejem
radosti nad všechny tvé druhy.
Žalm
45:7,8 Tvůj trůn, ó božský, bude stát
věčně a navždy, tvým žezlem královským je žezlo práva.
Miluješ spravedlnost, nenávidíš zvůli; proto tě, božský,
pomazal Bůh tvůj olejem veselí nad tvoje druhy.
Jan
17:1-3 Po těch slovech Ježíš pozvedl oči k nebi a řekl: „Otče,
přišla má hodina. Oslav svého Syna, aby Syn oslavil tebe, stejně
jako jsi učinil, když jsi mu dal moc nad všemi lidmi, aby vše, co
jsi mu svěřil, dal jim: život věčný. A život věčný je v
tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého
jsi poslal, Ježíše Krista.
1.Kor.15:24,25
Tu
nastane konec, až Kristus zruší vládu všech mocností a sil a
odevzdá království
Bohu a Otci.
Musí totiž kralovat, ‚dokud Bůh nepodmaní všechny nepřátele
pod jeho nohy
Zj.1:6
a učinil nás královským kněžstvem Boha,
svého Otce – jemu sláva i
moc navěky. Amen.
Zj.3:12
Kdo zvítězí, toho učiním sloupem v chrámě svého
Boha a chrám již neopustí;
napíšu na něj jméno svého Boha a
jméno jeho města, nového Jeruzaléma, který sestupuje z nebe od
mého Boha, i jméno své nové.
Zj.3:21
Kdo zvítězí, tomu dám usednout se mnou na trůn, tak jako já
jsem zvítězil a usedl s Otcem na jeho trůn
Ježíš
se nikdy nepovažoval a ani nikde nenaznačil,že je rovný svému
Otci a vždy jej považoval za vyššího.Větší autorita pro
pochopení postavení Ježíše Krista vůči svému Otci , než
Ježíš neexistuje a nic nám nedává oprávnění popřít tyto
skutečnosti lidskou moudrostí.
Milan
Jílek listopad 2016
|
Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 21. listopad 2016 @ 09:26:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Ježíš se nikdy nepovažoval a ani nikde nenaznačil,že je rovný svému Otci a vždy jej považoval za vyššího.Větší autorita pro pochopení postavení Ježíše Krista vůči svému Otci , než Ježíš neexistuje a nic nám nedává oprávnění popřít tyto skutečnosti lidskou moudrostí. Milan Jílek listopad 2016
Ježíš je stejné podstaty jako "OTEC" a ta podstata je Svatý Duch. Rozdíl je v tom, že "OTEC" je ničím neomezený. Ježíš je Svatý Duch v těle/duši...je tedy menší.
|
Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pondělí, 21. listopad 2016 @ 16:34:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | dzehenuti: vyjádři se k svému proklínání, Jakub.3:10
|
]
Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 22. prosinec 2016 @ 07:19:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Určitě nebudu svatořečit falešné nevěstce. Falešné pozemské církve mají na svědomí nejvíce vražd bližních...mají tedy cejch samotného Satana. To, že jsou falešné lze poznat jednoduše, nejsou beze skvrny. |
]
|
|
Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 12. listopad 2016 @ 21:10:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Prosím pana Jílka o vysvětlení těchto veršů:
22 Otec totiž nikoho nesoudí, ale všechen soud dal Synu,
23 aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nectí Syna, nectí
ani Otce, který ho poslal." 6 Ačkoli existoval Božím způsobem, netěžil z toho, že je roven
Bohu,
7 ale zmařil sám sebe, když přijal způsob služebníka a stal se
podobným lidem.
8 A když se octl v lidské podobě, pokořil se a stal se
poslušným až k smrti, k smrti na kříži.
Děkuji. |
Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: milan333 v Neděle, 13. listopad 2016 @ 07:11:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | „způsobem
bytí byl roven Bohu“
-v
řečtině má tento výrok vyjádřit místo přebývání, byl
se svým Otcem v nebi
- tento
verš neříká,že byl Bohem jednou osobou
- když
říká „byl roven Bohu“ : byl roven někomu, kdo je vedle něho,
tento výrok ukazuje,že se nejedná
o jednu osobu
|
]
Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 13. listopad 2016 @ 09:23:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikdo není roven Bohu, jenom Bůh sám.
Náš Bůh je totiž vnitřně společenstvím Otce a Syna v Duchu svatém.
|
]
Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 13. listopad 2016 @ 17:50:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | roven je ti rovnítkem ?
a víš ten " způsob bytí " Boha ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 16:41:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Osoba znamená kdo něčím je - odpovídá tomu, co vnímáme jako vlastní Já.
V trinitární teologii není osoba definována skrze Boží podstatu nebo přirozenost, ale znamená především subsituící vztah. Znamená tedy vztah podstatný, vztah naprosto základní - mimo tento vztah či bez něho by osoba prakticky nebyla. Otec by nebyl sám sebou bez Syna a Syn by nebyl sebou samým bez Otce. Bůh Otec do své otcovské role vůči Synu nevstupuje jako lidští otcové vůči svým dětem - on prostě Otcem věčně JE.
Přirozenost znamená čím kdo je. Přirozenost je to, prostřednictvím čeho, nebo silou čeho někdo jedná. Otec i Syn jsou tedy rozdílné osoby, svou přirozeností jsou si ale zcela rovni. Přirozenost mají jednu společnou, přirozenost Boží.
Chápu, že není jednoduché to pochopit, vždyť jsou to jen střípky pravdy o Bohu, kdy lidskými slovy se pokoušíme vyjádřit nevyjádřitelné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 16:43:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oprava.: subsistující...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 17:30:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | no, a co když osoba Bohem není, není ani osobností ? ...Bůh je duch, bytost taky není, že by bytím ?...proto ne přirozenost, ne vztah, ale co ?...Otec je obrazné označení, tudíž i Syn... ...způsobem bytí byl roven Bohu, nikoli osobou , přirozeností, bytostí,...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 15. listopad 2016 @ 10:19:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty jsi člověk, máš tedy jako osoba lidskou přirozenost. Jsi bytost, máš způsob lidského bytí, lidské existence.
Bůh je také bytost, má způsob božského bytí. Má způsob existence Boha.
Každá osoba má svou osobnost, svůj způsob bytí, svou existenci. Jinak by logicky neexistovala.
Není a nemůže být žádná osoba bez své přirozenosti!
Není a nemůže být ani přirozenost bez svého nositele, bez osoby.
Přirozenost je tedy také souhrnem mohutností, které dávají osobě možnost se rozhodovat, , konat, působit. Právě proto k přirozenosti přiřazujeme intelekt, vůli, v případě člověka rovněž smyslové poznání, tělesnost a pod.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Úterý, 15. listopad 2016 @ 17:38:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jak a kde jsi přišel na to "Bůh je bytost" , v Bibli ?
no právě že , v přirovnáních a obrazech nemusí mít logika pravdu... osoba má přirozenost, ale Bůh může být přirozeností bez osoby...a stejně bude (existovat), existuje Bůh nebo je samotnou existencí ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 16. listopad 2016 @ 09:14:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."no právě že , v přirovnáních a obrazech nemusí mít logika pravdu..."...
Když Kristus vysvětloval věci duchovního světa, používal k tomu podobenství ze světa hmotného.
Bůh je logický, je dokonce nejvyšší LOGO (= Slovo).
..." Bůh může být přirozeností bez osoby...a stejně bude (existovat)"... Bůh nemůže přece existovat jen jako "NĚCO" , má - li s ním člověk vstupovat do vztahu! To by nešlo, nebyla by to pravda, byla by to jen lidská iluze. Bůh není "něco", ale je NĚKDO"!
Žádná osoba neexistuje bez své přirozenosti a zároveň žádná rozumem a svobodou obdařená přirozenost není nikdy bez své osoby. Jedná se tedy jen o dva různé pohledy na jednu jedinou bytost z odlišných zorných úhlů.
..."kde jsi přišel na to "Bůh je bytost" , v Bibli ?"...
Také v Bibli. (Gn 1,27) Bůh stvořil člověka ke svému obrazu, k obrazu Božímu jej stvořil: jako muže a ženu stvořil je.
Člověk (obraz Boha) je také bytost, platí to ovšem i obráceně - je - li bytostí obraz, je právě obrazem bytosti - originálu (Boha). Jinak by byl přece obrazem nepravdivým.
Bůh jako bytost má srdce: (Gn 6,6) Hospodin litoval, že vůbec učinil člověka, a v srdci cítil bolest.
Slovo "bytost" má svůj původ v "bytí" - tedy "být", existovat. Bůh existuje, proto má logicky božské bytí, proto jej plným právem označujeme také jako bytost. Božské bytí ovšem lidským rozumem nedokážeme v plnosti pojmout. Jen samotná "existence" bez osoby (bez předmětu) není vlastně vůbec nic. Byla by to holá neexistence, je to logický protimluv.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 16. listopad 2016 @ 09:31:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Holá existence ničeho je vlastně neexistence.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 16. listopad 2016 @ 10:04:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsou jen tvoje představa, představa z pohledu tvého bytí, a ty se snažíš do těch svých bytostných představ nějak Boha napasovat. Nemám nic proti tomu, když se o Bohu snažíš rozjímat, je to důkaz o tom, že se Ho snažíš více poznat. A to je moc dobře. To co proti tomu mám, jsou tvé výklady ovlivněné a motivované tvojí představivostí. Když něco někomu vysvětluješ o Bohu, dost často začínáš komentář slovy- představ si. To proto, že to ve vztahu k Bohu děláš ty sám.
Oko, Boha nepoznáváme v představách, které jsou někdy proměnné jako májové počasí. Bůh se nám dává poznávat v pravdě Ducha, a to nemá s představou zhola nic společného. Kdo poznal ten ví, a bez představ.
No jen si to představ, vnímat Boha bez představ, vnímat Boha v osvobozující pravdě. :-)) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 16. listopad 2016 @ 10:14:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, myšleno vnímat Boha svým lidským duchem v pravdě Ducha, kdykoliv a kdekoliv. Ne občas vnímat nějaký obrazný či oplatkový plagiát emocionálně svou duší a tělesností. Můžeš si vybrat. První je v osvobozující pravdě, druhé ve fantastických představách. První je stálá a tvrdá a někdy bolestivá realita, druhé prchavé emocionální prožitky, které jsou návykové jako droga. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Středa, 16. listopad 2016 @ 13:06:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | podobenství mají svoji vlastní logiku, proto jsou podobenstvími a ne skutečností...pořád platí jejich nelogičnost v logice věci. Bůh je duch, nikoli osoba která vstupuje do vztahu, ale když už tak stvořitel nadělující nišmat chajim, aby k obrazu Božímu, mohl mít vztah a charakterem svého jednání obrazit Boha. samotná existence bez osoby je protimluv ? není li osoba a přesto existuje, znamená to jen tolik že, není osoba, konstrukce osoby, přirozenosti atd. je podobenství samo o sobě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 16. listopad 2016 @ 14:44:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A Slovo se stalo tělem.. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 17. listopad 2016 @ 09:36:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemůže existovat nikdo s rozumem a mocí bez své přirozenosti, bez své osobnosti a bez osoby, coby nositele této přirozenosti.
To není o podobenství, to je tvrdá logika.
Výraz: "Něco nad námi je" nevystihuje osobnost Boha, který vstupuje do vztahu s člověkem. "Něco" nemá schopnost vstupovat do vztahu. A náš Bůh je vztahový. Je NĚKDO!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 18. listopad 2016 @ 07:36:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaká tvrdá logika? Ve tvé divné logice je zřejmý zámēr napasovat Boha do osoby! Píšeš, že Bůh je někdo, jakoby si s ním hrával kuličky. Drž se toho co nám Bůh o sobě zjevil. Jsem který jsem. Toho se drž, nad tím filozoficky medituj, a nepleť si logiku se svými fastasmagoriemi!
|
]
Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 13. listopad 2016 @ 17:53:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrá, dejme tomu, že byl s Otcem v nebi. Mám to chápat tedy tak, že tento výrok podporuje teologii svědků Jehovových, že Ježíš byl prvotinou všeho stvoření? Já jen, že jsou již 3 různé interpretace Kristovy existence:1. Byl to Bůh v těle. 2. Byl to anděl, prvotina všeho stvoření.3. Obyčejný (byť poněkud neobyčejný) člověk, pozemšťan.47 První člověk byl z země zemský, druhý ečlověk jest sám
Pán s nebe.Jak to chápete?
|
]
Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 13. listopad 2016 @ 18:47:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | problémů je víc :-) , jen před nimi neutíkat... nebe je místo nebo stav ? Otec je obraz Boha nebo jméno či přirovnání ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 13. listopad 2016 @ 18:56:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když to tak po zerykovi čtu, tak někdy nevím, zda zeryk existuje doopravdy, nebo je to jen shluk písmen... Záleží, jak to kdo chápe. Jestli se neurazíš, tak já budu věřit, že jsi z masa a kostí, byť chápeš celou Bibli jako sbírku abstrakcí a něčích pocitů.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 13. listopad 2016 @ 19:00:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Také to na mě působí, jako by byl zeryk neskutečným člověkem a velice podivným - pokud tedy vůbec - křesťanem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 13. listopad 2016 @ 19:31:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | willy chceš být 1Kor. 9:22 ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 13. listopad 2016 @ 19:54:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Považuješ se za slabého? No, ale přiznám se, že nechci být jako ty, protože ty nechceš být získán nebo ano? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 13. listopad 2016 @ 20:04:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1.Kor. 9:19 Pavel si to vybral, " učinil jsem se ", jeho volba, tvá volba je jiná.
Řím. 14:4 není důležité za co se považuji...ale to znáš
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 13. listopad 2016 @ 20:06:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co ty víš o mých volbách? ;-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 13. listopad 2016 @ 20:14:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | naplnilo se Ježíšovo Lk. 19:40... :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 13. listopad 2016 @ 19:03:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...těžší to mají fundamentalisté :-) a ano záleží jak to kdo chápe...jinak by nebyl problém v jezení masa a zelí :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 21. listopad 2016 @ 14:37:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, nevím, takový liberál se zas pořádně nemá ani o co opřít - vzdušný zámek sem, vzdušný zámek tam... Ta nejistota v pojmech a relativizace každé biblické výpovědi by mě asi dost znepokojovaly. Tím nechci říct, že trpím nedostatkem fantazie. Tu spíš využívám, když si jdu výtvarně tvořit.
|
]
|
|
Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Neděle, 13. listopad 2016 @ 09:26:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Autor správně připomíná, že je nutno se držet originálního znění textu, že je nutno chápat dobový obsah daných slov. Souhlasím s ním, proto se držím výkladu největších odborníků na kulturu, dobu , jazyk i "židovského" náboženství, držím se tedy výkladu židů doby Pána Ježíše. Z jejich chápání Ježíšových slov je zřejmé, že jej nevydali Římanům pro pýchu, nadřazenost, znevážení jejich úřadu...ale pro jedinou věc, že se Kristus prohlašoval za Boha. Pán nazývá náboženské představitele obílenými hroby, syny ďábla... skřípají zuby, ale zvládají to, a pak dojde několikrát k situaci "já jsem" a to je důvod ke kamenování.. Držím se tedy názoru profíků, držím se tedy židovského obvinění Pána. Nemyslím, že někdo v dnešním čase dokáže rozsoudit význam slov lépe než židovští představitelé roku 30.
|
Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 13. listopad 2016 @ 14:50:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Souhlas, Jirko. :-) |
]
Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: JiriBrei v Neděle, 13. listopad 2016 @ 16:54:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já mám lepší nápad, Jirko. Zeptej se přímo Ješui.
Farizeové, saduceové a učitelé zákona nebyli objektivními hodnotiteli Ješui a
jeho výroků. Nenáviděli ho bez příčiny, říká bible (J 15:24.25). Přečti si,
prosím, pasáž u J 10:22-39. Ješua tam jasně vysvětluje, že tím, že nazývá Boha
svým Otcem a sám sebe Božím synem, ze sebe nedělá Boha. Nařčení, že ze sebe
dělá Boha, Ješua jasně odmítá u J 10:34-36. |
]
Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 13. listopad 2016 @ 17:26:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Skoro by se dalo říci, že neumíš číst anebo přinejmenším nerozumíš tomu, co čteš.
J 10:34-36 Ježíš jim odpověděl: „Což není ve vašem Zákoně napsáno: ‚Já jsem řekl: Bohové jste‘? Jestliže ty, ke kterým se stalo slovo Boží, nazval bohy, - a nemůže být zrušeno Písmo - proč Mně, kterého Otec posvětil a poslal na svět, říkáte: ‚Rouháš se,‘ protože jsem řekl: ‚Jsem Boží Syn‘? Kde tu Pán Ježíš odmítá jejich nařčení. Naopak jim přece vysvětluje, že na základě vzájemného přebývání s Otcem (v. 38) jsou jedno (v. 30), tj. na stejné úrovni, což znamená, že se nerouhá. Kdyby jejich nařčení z rouhání uznal jako pravdivé a oprávněné, musel by se nechat kamenovat podle Zákona a ne se nařčení bránit. Ve verši 33 Mu Židé říkají: „ Nechceme tě kamenovat pro dobrý skutek, ale pro rouhání, že ty, člověk, děláš ze sebe Boha.“ Neodpověděl jim, že se nerouhá, že sebe nedělá Boha. Odpovídá jim, v čem spočívá Jeho Božství. Chtěli se Ho tedy znovu zmocnit, ale On unikl z jejich rukou (v. 39). Kdyby byl Ježíš vinen tím, z čeho Jej obviňovali, nemohl by jim uniknout a mohl být po právu kamenován; byl by to hřích a nemohl by být ukřižován za ty naše! |
]
Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: JiriBrei v Čtvrtek, 17. listopad 2016 @ 18:08:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To nařčení z rouhání, Willy, odmítá Ješua v těch verších,
které jsi zvýraznil v J 10:34-36. Ježíš jim ukazuje, že nazývat někoho
bohem a Božím synem (synem Nejvyššího), neznamená rouhání. Ješua sám sebe nikdy
nenazýval Bohem (tím jediným pravým a dobrým – J 17:3; Mk 10:18; Lk 18:19).
Dokonce sám sebe nenazýval ani bohem ve smyslu Ž 82:6 (Ješua mluví o zákonu, tento
výrok však není v tóře, ale v žalmu). Ve smyslu Ž 82:6 se Ješua nazývá
Božím synem (synem Nejvyššího). Tím, že sám sebe nazývá Božím synem, pouze plní
Boží vůli, aby byl nazýván synem Nejvyššího a Božím synem (Lk 1:32.35). Činí
tak v naprostém souladu se Ž 82:6. Být nazýván Božím synem neznamená
přestat být člověkem a již vůbec to neznamená dělat ze sebe Boha. A to, že to
někteří Židé nechápali, svědčí jen o tom, že „Bůh jim dal ducha otupělosti,
oči, aby neviděli, uši, aby neslyšeli“ (Ř 11:7.8 Český studijní překlad), že
Ješua o sobě jako o Božím synu mluví v duchu Ž 82:6. Kdyby mělo nazývání
kohokoli Božím synem znamenat, že takový člověk je Bůh, museli by být Bohy
všichni, kdo tak mají být nazváni – Mt 5:9. Kdyby mělo nazývání kohokoli synem
Nejvyššího znamenat, že takový člověk je Bůh, museli by být Bohy všichni, kdo
tak mají být nazváni – Mt 6:35. Vidím, že i na tomto webu mají mnozí úplně
stejného ducha otupělosti, jako měli někteří Židé v Ješuově době (Ř
11:7.8).
J 10:30.38 mluví o jednotě
mezi Otcem a Ješuou ha Mašiach, nikoli o vzájemném přebývání na stejné úrovni.
Úplně stejnou jednotu mají mít mezi sebou Ješuovi učedníci (J 17:11.22). Ješuovi
učedníci a následovníci mají být v Otci a Ješuovi naprosto stejně, jako je
Ješua v Otci a Otec v Ješuovi (J 17:21). |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 17. listopad 2016 @ 19:53:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | „Bůh jim dal ducha otupělosti, oči, aby neviděli, uši, aby neslyšeli“ ... vidím, že tohoto ducha jsi i ty, neboť nevidíš a neslyšíš! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 18. listopad 2016 @ 20:24:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...kdo není s námi je proti nám, ? vidíš? ..a nerozumíš...nebo není kdo by vyložil...? Ve filmu Avatar je slovo " zřím Tě ", to je ochota připustit k svému egu jiné, bez snahy ho proměnit...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 18. listopad 2016 @ 20:36:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | tvé příspěvky jsou čím dál více mimo realitu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 18. listopad 2016 @ 20:46:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | děkuji |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 18. listopad 2016 @ 23:45:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aby ne, když ho o motivují fantasmagorické filmy jako je Avatár. Bude to ještě nějaký mladý brkota.
|
]
Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 13. listopad 2016 @ 17:42:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Za Jediného Boha ( Bůh náš jeden jest..) se Ježíš neprohlašoval, a ani si tak nenechal říkat.
Jeden Bůh v třech osobách,osobnostech, bytí, bytostech....je řecký způsob vymezení se jiným obrazům Boha...
Pro lepší se chápání v trojjedinnosti a trojici, používejme pro Boha název Hospodin ( JHVH...) Pro Ježíše ,Mesiáše , Krista, Pána: klidně používejme termín Bůh...ale ať víme o kom je řeč :-)
|
]
Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 13. listopad 2016 @ 17:59:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ono to, Jirko, není tak jednoduché, jak si myslíš. Abys mohl chápat výklady Židů oné doby, čili Ježíšovy doby, potřebuješ k tomu mít výklady těch výkladů od expertů dnešní doby. Bez nich přece nemůžeš chápat Písmo správně! Je to něco jako katolické Magisterium, leč mnohem sofistikovanější... ;-)
|
]
|
|
Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Vacant v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 12:02:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jan 10 :25 Ježíš jim odpověděl: „Řekl jsem vám to, a nevěříte. Skutky, které činím ve jménu Otce, ty o mně vydávají svědectví. 26 Ale vy nevěříte, protože nejste z mých ovcí. 27 Moje ovce slyší můj hlas, já je znám, jdou za mnou 28 a já jim dávám věčný život: nezahynou navěky a nikdo je z mé ruky nevyrve. 29 Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všecky, a nikdo je nemůže vyrvat z Otcovy ruky. 30 Já a Otec jsme jedno.“ 31 Židé se opět chopili kamenů, aby ho ukamenovali |
Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 18:17:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | já a Otec jsme (jedno) Ježíš a kdo? (Otec není jméno Boží) Otec je obrazné vyjádření, Bůh je otec i matka a Bůh není otec ani matka, jde o lidské přirovnání... jsme, žijeme , "pracujeme" jedno, jedno ve smyslu jedince ? jedničky ? nikdo jiný jen my dva ? jsme jedno v rovině Otec syn ? tedy v rovině přirovnání...? ...měl Ježíš na mysli jedno ve smyslu JHVH ? jako že říká já jsem JHVH? nebo dokonce MY jsme JHVH? ....
|
]
Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: timg v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 19:30:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jasně že měl na mysli ve smyslu JHWH. Vždyť si to ,co říká JHWH , ústy Syna , přeči...
Že je (ovce) nikdo nemůže vyrvat z JEHO ruky... |
]
Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 19:36:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jak si vysvětluješ Zj. 1:1 ? JHVH jedno a přece ne jedno, víš co je to modalismus ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: timg v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 19:50:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, nevím co je modalismus. Zj. 1:1 si vysvětluji tak, jak je tam psáno. Že nás Pán Ježíš Kristus učinil královským kněžstvem Boha, svého Otce – jemu sláva i moc navěky. Amen. Zj. 1: 7 Hle, přichází v oblacích! Uzří ho každé oko, i ti, kdo ho probodli, a budou kvůli němu naříkat všechna pokolení země. Tak jest, amen. 8 Já jsem Alfa i Omega, praví Pán Bůh, ten, který jest a který byl a který přichází, Všemohoucí. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 19:56:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..Ježíš Kristus dle mnohých sám JHVH je v místě nebo vztahu (??) s Bohem JHVH a dostává ZJEVENÍ, jeden JHVH dává zjevení druhému JHVH...hmm to je Zjevení Jana 1:1....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: timg v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 20:16:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ----jeden JHVH dává zjevení druhému JHVH...hmm----
Jeden /druhý ??? Vidím že jsi mne nepochopil. Věřím v jediného Boha , skrze toho , kterého poslal..
A jistě že Pán Ježíš Kristus je JHVH v těle (tzn. SYN)
Vždyť JHVH je Duch , který dává zjevení. A tak vše co řekl Syn, řekl JHVH. (v Duchu sv.)
Jsme-li Synu, jsme i v Otci. Už si rozumíme?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 20:20:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ne ale to nevadí... samozřejmně...Jeden jediný JHVH a Ježíš , nikoli Jeden JHVH Ježíš, rozumíme si?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: timg v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 20:44:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vždyť jsem ti výš jasně vyznal: ----- Věřím v jediného Boha , skrze toho , kterého poslal. ----
Že mi nerozumíš, nevadí.
Ve čtení Zj.1.kapitoly snad můžeme v klidu pokračovat:
Zj.1: 12 Obrátil jsem se, abych viděl, kdo se mnou mluví. A když jsem se obrátil, spatřil jsem sedm zlatých svícnů; 13 uprostřed těch svícnů někdo jako Syn člověka, oděný řízou až na zem, a na prsou zlatý pás. 14 Jeho hlava a vlasy bělostné jako sněhobílá vlna, jeho oči jako plamen ohně; 15 jeho nohy podobné kovu přetavenému ve výhni a jeho hlas jako hukot příboje. 16 V pravici držel sedm hvězd a z jeho úst vycházel ostrý dvousečný meč; jeho vzhled jako když slunce září v plné své síle. 17 Když jsem ho spatřil, padl jsem k jeho nohám jako mrtvý; ale on vložil na mne svou pravici a řekl: „Neboj se. Já jsem první i poslední, 18 ten živý; byl jsem mrtev – a hle, živ jsem na věky věků. Mám klíče od smrti i hrobu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Středa, 16. listopad 2016 @ 12:49:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | tak jasné, aby to mohlo být jasnější to zase není :-)
pokud ti slovo "jedno" ukazuje nebo jinak evokuje Ježíše JHVH, tak pak věříš že, všichni budeme jednou JHVH...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: timg v Čtvrtek, 17. listopad 2016 @ 16:00:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | -------- tak jasné, aby to mohlo být jasnější to zase není :-) ------
Pokud mluvíš za sebe , pak pro tebe jistě ano...
Nu, pro mne je jasné jako křišťál ,to, že Pán Ježíš Kristus je pravý Bůh. Měl by jsi vědět, , že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali kdo je pravý Bůh.
Zeryku, když židé kamenovali Štěpána ( mladý Saul z Tarasu jim hlídal pláště), neudělal on ten Štěpán nějakou "židovsko - teologickou" chybu, když vzýval Pána a říkal : „Pane Ježíši, přijmi mého ducha.“?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 18. listopad 2016 @ 20:14:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak ,... neudělal, a proč by měl ? Vždyť neříkal JHVH , ale ..."přijmi mého ducha ", nevím co ti evokuje to co mi ne :-( A ještě, jakou teologickou váhu, má poslední slovo před smrtí? Nechce tím autor jen naznačit " ducha pokory ", ...? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 18. listopad 2016 @ 23:50:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Projevovat ducha pokory až při smrti je trochu hloupé, nemyslíš Žery?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: timg v Sobota, 19. listopad 2016 @ 15:11:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víš co je Zeryku velmi zvláštní?
Milanovi333 zde píšeš, že jsme všichni JHVH ....Jistě ano , ale dodám, pokud jsme v Kristu, tedy pokud v nás přebývá skrze Ducha svatého.
Pak ale nerozumím tomu , proč titul JHVH nechceš přiznat Pánu Ježíši Kristu? Proč tomu zde bráníš a tak vystupuješ?
Nebylo by přinejmenším namístě , tedy duchovní pokorou , mu přiznat ? Vždyť On je ten první i poslední.. A jen a jen skrze něj a jsme v Otci a Otec v nás. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 20. listopad 2016 @ 10:30:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | milan333 to byl sarkasmus, čekaje ... je jen jeden stvořitel, Bůh, a lidé jsou stvořením, je jen jeden JHVH. Nikdo jiný nemá a nebude mít toto jméno....Být Bůh (Elohim) neznamená automaticky být Bůh (JHVH), Teď znáš mou víru a já tvou u toho skončme.dík za diskuzi.zeryk
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 20. listopad 2016 @ 19:43:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pleteš si víru s náboženským přesvědčením Žery. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 20. listopad 2016 @ 21:30:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | hladce obratce...to je ono?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 21. listopad 2016 @ 08:23:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, to neni ono. Víra se neplete, víra se žije. Plete se náboženské přesvědčeni, a to dost často.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pondělí, 21. listopad 2016 @ 16:44:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..a pomáhá vám to v něčem to pletení ? to vaše časté pletení... hladce obratce,.. Jakub 3:8
|
]
|
|
Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Vacant v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 12:03:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jan 10 :25 Ježíš jim odpověděl: „Řekl jsem vám to, a nevěříte. Skutky, které činím ve jménu Otce, ty o mně vydávají svědectví. 26 Ale vy nevěříte, protože nejste z mých ovcí. 27 Moje ovce slyší můj hlas, já je znám, jdou za mnou 28 a já jim dávám věčný život: nezahynou navěky a nikdo je z mé ruky nevyrve. 29 Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všecky, a nikdo je nemůže vyrvat z Otcovy ruky. 30 Já a Otec jsme jedno.“ 31 Židé se opět chopili kamenů, aby ho ukamenovali |
|
|
Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 12:41:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ježíš se nikdy nepovažoval a ani nikde nenaznačil,že je rovný svému Otci a vždy jej považoval za vyššího.Větší autorita pro pochopení postavení Ježíše Krista vůči svému Otci , než Ježíš neexistuje a nic nám nedává oprávnění popřít tyto skutečnosti lidskou moudrostí. Milan Jílek listopad 2016
Martino
Pan Jílek plácá nesmysly, protože nezná Písmo sv. NZ i když se snaží čtenáře přesvědčit o své pravdě. Zahrne čtenáře Mojžíšem, Žalmy, Janem atd., ale protože Písmo sv. nezná tak mu připomenu jednu zásadní pravdu NZ. Já a Otec jsme jedno.“ (Jan 10, 30).
To nejsou slova ani proroka ani žalmisty, ale Pravého Syna Božího. Bůh Otec a Pán Ježíš Kristus jsou jedna a ta samá bytost. Kdo toto popírá, nemůže být považován za křesťana.
A Spasitel jde ve svých výrocích ještě dál. Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce? 10Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která vám mluvím, nemluvím sám od sebe; ...Jan 14-8,10
|
Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 18:01:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | kde se v bibli píše že, Bůh je bytost ?
|
]
Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: milan333 v Úterý, 15. listopad 2016 @ 05:59:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jan
10:30 Já a Otec jsme jedno. 30 ἐγὼ καὶ ὁ πατὴρ ἕν
ἐσμεν
Použitý
řecký výraz neříká,že jsou jednou bytostí, ale dvě
samostatné osoby v jednom společenství či skupině. Navíc se
vůbec nezmiňuje o svatém duchu. |
]
Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 15. listopad 2016 @ 08:13:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A Slovo na počátku je taky bytost? Nebo se bytostí teprve stalo?
Forma a počet bytostí které na sebe Bůh bere, je zde pouze od toho, aby Ho mohl člověk lépe poznat ve svém lidském vnímání. Bůh tím vychází člověku vstříc, jelikož jako náš Stvořitel ví jak uvažujeme a jak věci chápeme.
Překlady Písma jsou jedna věc, a druhá uvedení do veškeré pravdy Duchem svatým. |
]
Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Úterý, 15. listopad 2016 @ 17:32:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | slovo není Bohem. je to "přiškrcený" Janův prolog, pořád dokolečka jen obrazy, přirovnání, je to jak se psem, kterému prstem ukazujete směr, a on kouká, nebo čichá k prstu... ...todle nikam nevede :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 16. listopad 2016 @ 06:29:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Odpovím tím tvým trhavě štěkavým stylem Žeryku.
Žeryk není apoštol boži posel, přiškrcený psí hlas do nebe nedojde, je to pořád dokola, napadání pravdy a hlasatelů pravdy, věčná blbost, která k ničemu dobrému nevede, a své majitele vede po pohodlné cestě široké... Kousat proti Slovu se nevyplácí Žeryku, darmo ti bude proti ostnu kopati, dostaneš od Boha lekci, stáhneš ocas mezi nohy a budeš kňučet muj, muj , muj... Můj Pán a Bůh. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Středa, 16. listopad 2016 @ 12:28:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | díky, pěkné...a navíc tomu i věřím "té lekci " jen s tím napadáním pravdy to bude zase malinko mimo střed...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 16. listopad 2016 @ 14:43:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro tvůj čenich slova Jana- pepř. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 18. listopad 2016 @ 20:43:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 3.Jan. 1:10...bratry nepříjmá... a těm kdo je chtějí přijmout , v tom brání...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 18. listopad 2016 @ 23:57:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A ještě do toho přidej něco ze tvého oblíbeného fantasmagorického filmu Avatar.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 20. listopad 2016 @ 11:51:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | a co z filmu Počátek (inception) ?' ..nezůstanu s Tebou protože neexistuješ, ' "ale jedině tak můžeme být spolu"! 'přál bych si to, ale neumím si Tě vysnít v celé komplexnosti '....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 20. listopad 2016 @ 19:44:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvoje fantasmagorie mne nezajímají.. |
]
Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Úterý, 15. listopad 2016 @ 18:16:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | milan333... to dokresluje Jan 17:11 totiž že, všichni jsme JHVH... :-)
|
]
Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 21. listopad 2016 @ 14:49:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1+1=2 Svatý+Duch = Svatý Duch Bůh je Duch, Bůh je Svatý = Bůh je Svatý Duch |
]
Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 21. listopad 2016 @ 14:47:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OTEC i Kristus mají Svatého Ducha...jsou Svatým Duchem. |
]
|
|
Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 13. listopad 2016 @ 14:47:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Boží Trojice není a nikdy nebyla žádná nauka! Boží Trojice je realita, skutečnost, kterou lze v křesťanském životě poznat, poznávat a zažívat. Je mi líto těch, kdo tu v poslední době tolik brojí proti skutečnosti Boží Trojice a především proti Božství Ježíše Krista uváděním falešných odchylných nauk, které jsou v rozporu s tím, co zjevuje Písmo Svaté. Nevím, co tím sledují, ale škodí tím především sami sobě, přičemž ničeho nedosáhnou, jelikož skuteční kristovci vědí, jak se věci mají; vědí, že Pán Ježíš Kristus je Bůh a každý, kdo tomu nevěří, nemá víru Boží, neboť má ducha antikrista. Tož tak. |
Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 13. listopad 2016 @ 17:19:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Boží Trojice není a nikdy nebyla žádná nauka!
Přesně tak, protože v Písmu, žádná Boží trojice neexistuje a nikdy neexistovala...
An ap. Pavel či Jan nemluví o Ježíši Kristu jako o Bohu, ani sám Kristus nemluví o sobě jako o Bohu...(i když mu byl v a je v nebi jako Boží Syn roven). 1.Korintským 8x5-6: I když jsou takzvaní bohové na
nebi či na zemi – jakože je mnoho takových bohů a pánů, my přece víme, že je jediný Bůh a Otec, od něhož je všecko, a my
jsme tu pro něho, a jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme
skrze něho.Jan
17x3: A život věčný je v tom, když poznají
tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.Efezským
4x6: jeden je Bůh a Otec všech, který je nade všemi,
skrze všechny působí a je ve všech. ..Je mi líto těch, kdo tu v poslední době tolik brojí proti skutečnosti Boží Trojice a především proti Božství Ježíše Krista uváděním falešných odchylných nauk, které jsou v rozporu s tím, co zjevuje Písmo Svaté. NZ nikde přímo a na 100% prostřednictvím kohokoliv nepotvrzuje, že Ježíš byl na zemi 100% Bůh!!! 100% Bohem byl v nebi kde měl svou slávu, na zemi svou slávu neměl, proto na zemi nemohl být 100% Bůh. Proto i zázraky nekonal On sám, ale konal je skrze něho sám Bůh Otec. Měl však božský původ a jen tak mohl usmířit hříšné lidstvo s Bohem. Bez tohoto božského původu by za nás zemřel nadarmo. Stal se 100% člověkem, aby okusil vše jako každý člověk včetně možného zhřešení, ačkoliv nikdy nepodlehl hříchu a nezhřešil, čímž dokázal, že to jde.Např. verš ve kterém se říká Můj Pán a můj Bůh nejspíše nepotvrzuje přímo božství Ježíše Krista, ale mluví o mém Pánovi (Ježíši Kristu) a mém Bohu (Bohu Otci), dokažte, že ne!!!Na zemi Ježíš byl člověkem v nebi je Boží Syn, který má svou božskou slávu. Zda-li je Ježíš i v nebi menším Bohem než Bůh Otec nebo jsou si rovni ve všem nevíme, to písmo neupřesňuje. Když Ježíš řekl na zemi, že jeho Otec je větší než On, říká to tak proto, že byl v tu chvíli jen obyčejným člověkem bez své božské slávy. I Ježíš nás učil, že se máme obracet nejdřív k Otci skrze něj a ne přímo k němu.
|
]
Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 15. listopad 2016 @ 08:07:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mají ty lži propracovanější, nebrojí proti božství, brojí proti tomu že Kristus je Bůh. Označení osoby a boží trojice nepoužívám. V písmu se dočteš o Synu, Otci, Duchu. To svádí k zaškatulkování Boha do trojice a osob. V Písmu je napsáno, že Slovo bylo Bůh. A je snad Slovo bytost? A ze Slova se bytost stala. Takže. Bůh je stvořitelem i svého bytí, a proto se o něm vyjadřovat POUZE jako o bytosti, je vlastně náš lidský omezený pohled, bytostný pohled omezený tím, že svět mimo naše bytí, je pro nás velkou neznámou. Můžeme být a nebýt. Bůh je kým chce, čím chce, kdy chce a kde chce. Vždyť je to koneckonců Stvořitel co všechno stvořil z ničeho. |
]
|
|
Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: timg v Neděle, 13. listopad 2016 @ 20:41:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zdravím Milane.
----- 2 Kor.4:4 Bůh tohoto světa oslepil jejich nevěřící mysl, aby jim nevzešlo světlo evangelia slávy Kristovy, slávy toho, který je obrazem Božím. -----
Pravda, pravda, Milane. Antikrist mysl oslepuje. Prorok Izajáš napsal :
Iz 9:5:Neboť chlapec se nám narodil, syn je nám dán; na jeho rameni spočinulo panství. Dal mu jméno Podivuhodný rádce, mocný Bůh, Věčný Otec,Kníže pokoje. S tím koresponduje tohle slovo:
J 12:45:A kdo vidí mne, vidí toho, kdo mne poslal.
Na závěr :
J 8:24:Proto jsem vám řekl, že zemřete ve svých hříších. Jestliže neuvěříte, že Já to jsem, zemřete ve svých hříších.“
“ |
Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pondělí, 14. listopad 2016 @ 17:59:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | člověk (muž i žena) je stvořen k obrazu Božímu. mít jméno,dostat jej, nikoli si jej udělat, dát si, otec není jméno ale "obrazná funkce" myslíš fyzické vidění..?jako že, od pohledu poznáš kdo je? Jako že asi Ježíš byl žid s fousem tak Bůh je taky žid s fousem ? Nemyslel to autor jinak ? a řekl já jsem ve smyslu JHVH ? nebo ve smyslu já jsem on ( ten mesiáš) ? Zajímavé je to že apoštolové netitulovali Boha jako JHVH, a ani žid Ježíš...proč by potom mělo ono ja jsem v evangeliu znamenat JHVH??
|
]
Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 15. listopad 2016 @ 10:26:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíši usilovali farizeové a zákoníci o život proto, že se prohlašoval Bohem - J 8,58 (Výraz "Já jsem" identifikuje v izraelském národě výhradně Boha - Ex 3,14).
|
]
Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: timg v Úterý, 15. listopad 2016 @ 14:10:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak Staňo, když ho vinaři spatřili, domlouvali se mezi sebou: ‚To je dědic. Zabijme ho, aby dědictví bylo naše |
]
Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Úterý, 15. listopad 2016 @ 17:51:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já jsem ...kdo,? toho koho Izrael čekal, Mesiáše, nikoli Boha JÁ JSEM, jednoduše jsem já On, ten koho Bůh vyvolil a poslal, ne Bůh samotný a ono já jsem(v aramejštině) není jméno Boží (JHVH)....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 16. listopad 2016 @ 09:29:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ve verši (J 10,33) Židé chtěli Ježíše ukamenovat právě za to, že se prohlašoval za Boha.
Židé mu odpověděli: "Nekamenujeme tě za dobrý skutek, ale za
rouhání, totiž že ty, člověk, ze sebe děláš Boha!"
Jak tedy můžeš tvrdit, že to Ježíš o sobě neprohlásil?
..."Já jsem ...kdo,? toho koho Izrael čekal,"...
Nehodnoť to západním způsobem myšlení. To bys byl o 2000 roků vedle.. Třeba rozumět biblickému kontextu té doby. Výraz "Já jsem" byl pro tehdejší Izraelity výhradně označením pro Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 16. listopad 2016 @ 09:45:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Popíračům Boha Krista v jejich "specializaci" na židovské myšlení stále uniká, že hlavním důvodem proč židi usilovali o porpavu Krista bylo to, že nepopíral ani jim nevymlouval, že je Bůh. A to oni považovali za rouhání. Ostatně proroctví v Písmu, že Krista vlastní nepoznají je hned několik.
Každý kdo popírá, že Bůh přišel v těle je antikrista! Toho se držme! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Středa, 16. listopad 2016 @ 12:45:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pominu-li kontext, tak verš 36. vysvětluje Ježíš sám, " že, jsem syn Boží " ? a proto čtu že, Ježíš o sobě neřekl (a ani jeho učedníci) jsem JHVH.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 16. listopad 2016 @ 17:19:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." proto čtu že, Ježíš o sobě neřekl (a ani jeho učedníci) jsem JHVH."...
Pokud chce člověk pravdivě porozumět Písmu, měl by si dát tu námahu a Písmo si nejdřív dopodrobna prostudovat. Nedělat závěry předčasně.
Židé ho tedy obstoupili a říkali mu: "Jak dlouho budeš držet
naši duši v nejistotě? Jestliže jsi Kristus, řekni nám to
jasně."
Ježíš jim odpověděl: "Řekl jsem vám to, a nevěříte. Skutky,
které dělám ve jménu svého Otce, ty o mně vydávají svědectví.
Vy ale nevěříte, protože nejste z mých ovcí, jak jsem vám
řekl.
Mé ovce slyší můj hlas a já je znám a následují mě.
A já jim dávám věčný život a nezahynou navěky a nikdo je
nevytrhne z mé ruky.
Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všechny a nikdo
je nemůže vytrhnout z ruky mého Otce.
Židé tedy znovu vzali kamení, aby ho ukamenovali.
Logicky - žádný člověk nemůže být s Bohem dokonale jedno. Rozdíl přirozeností je natolik rozdílný, že to není možné. Bůh Syn může naopak být (dokonce nutně je!) s Otcem jedno.
Zatímco v trinitární teologii jednotu garantuje božská přirozenost a kategorie osoby se vztahuje na rozdíly mezi Otcem Synem a Duchem svatým, tak v christologii je role osoby a přirozeností přesně opačná; osoba (Syna) garantuje jednotu dvou odlišných přirozeností. Syn - Bůh je tedy v jednotě s Otcem - Bohem. Syn - Bůh (věčné Slovo) na přijaté lidské přirozenosti rozhodně nezávisí. Ježíšova přijatá lidská přirozenost je však na osobě Slova zcela závislá.
Slovo nezávisí na této lidské. tedy stvořené přirozenosti nutně, ovšem ve své neskonalé svobodě se s ní skutečně perichoreticky (tedy Boží sebesdělení a sebevydání člověku) sjednocuje.
Tato perichoréze - (přebývání jednoho v druhém) - je naprosto nutným a prvním předpokladem vtělení, tedy reálného přebývání jednoho z Trojice v někom jiném, než je Bůh. Kdyby v Bohu nepřebývala jedna osoba v druhé (perichoréze v imanentní Trojici), pak by vtělení jakožto vrcholný model veškerého přebývání Boha v lidském srdci přidávalo Nestvořenému (Synu) novou kvalitu - a to je přece už pustý nesmysl. Bohu nelze přidat novou kvalitu, to by nebyl Bůh.
Kdyby v Trojici nepřebýval Syn zároveň v Otci a v Duchu (tedy ve dvou reálně odlišných "osobách" Boha), jak by mohl při vtělení reálně přebývat ve dvou tak odlišných realitách, jakou je lidská a božská přirozenost? Jak by mohl být vtělený Boží Syn prostředníkem mezi dvěma tak odlišnými, jako jsou Bůh a člověk, kdyby v imanentní Trojici zároveň nepřebýval ve dvou reálně odlišných a nezahrnoval by je perichoreticky v sobě?
Z tohoto logicky plyne, že jedině Bůh, který je Trojicí, se může vtělit - být tedy plně přítomen ve stvoření jako pravý člověk - zároveň však být pravým Bohem a vzhledem ke stvoření opravdu transcendentní.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Středa, 16. listopad 2016 @ 18:34:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | tak jinak : to psané,je pozdní..až po osobní zkušenosti, přímá řeč Ježíšova je reinkarnována do slov těmi kteří "věřili", a o tom psali. věci se vyvíjeli až do koncilu s Ariem...a vyvíjelo se i liturgické vyznání Ježíše Boha, nemám nic proti tomu. pokládám otázky, je-li Ježíš jedno s Bohem (JHVH) a sám je JHVH, tak všichni spějí k tomu být JHVH, neb Ježíš prosí JHVH aby byli jedno jako my...tudíž taky JHVH...? jinak trojiční učení znám,trojeddinost taky, ...(stačí psát ve zkratkách)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 17. listopad 2016 @ 09:29:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."to psané,je pozdní.."...
Zpochybníme - li pravdivost jediného místa v Písmu, můžeme celé Písmo klidně zahodit. Buď je Božím slovem, nebo není.
Já bych si o sobě netroufl prohlásit, že : "trojiční učení znám, trojedinost taky, ."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 18. listopad 2016 @ 21:02:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To víš, když tě učí mistr pochybností " proč jsi mne opustil ", tak ti nějaké jediné místo je u ... Chocholouška. A troufáš si na víc, dělaje z Ducha osobu... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 19. listopad 2016 @ 00:07:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hele ty Avatare, s tím mistrem pochybnost jsi zašel daleko. Do tvých rukou poroučím..... Na tobě ty popírači Boha Krista lze čím dál více pozorovat ducha antikrista, ty mistře štěkavosti. To ty zde šíříš pochybnosti!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 17. listopad 2016 @ 09:47:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co uvadi do veskere pravdy? Duch ktery byl seslan, nebo Zeryk, koncil, preklady, ci to jak to tehdy videli zidi?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pátek, 18. listopad 2016 @ 20:34:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano , je to zeryk, Spejbl a Hurvínek ;-) Sere Tě že, Bůh seslal Ducha a " jediný já ( mysliveckej)zůstal jsem " ? Každý kdo se ptá, nebo dostal jinou míru víry je -antikrist ? To raději půjdu za Ježíšem coby -antikrist než ... Ferda mravenec ;-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 19. listopad 2016 @ 10:32:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten tvůj Ježišek podle tebe přece není Bůh, jdeš do záhuby.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Sobota, 19. listopad 2016 @ 14:16:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | přitlač. 1.Tim. 2:4-5 ..pro Tvou zvědavost: spasení je pro všechny, v jednom Bohu a prostředníkem mezi tímto Bohem a lidmi...člověkem Kristem Ježíšem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: timg v Sobota, 19. listopad 2016 @ 14:40:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistě, byl chvíli omezen aby nebyl božskou bytostí , stal se člověkem. Své spasitelné dílo pro nás dokonal na kříži. Proto jediným a pravým Bohem (JHVH) je Syn člověka. Byl korunován ctí a slávou. Jistě buď na celé zemi velebeno a vznešené JHVH jméno - Pán u Ježíš Kristus. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojice - Tomášovo zvolání (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 16. listopad 2016 @ 17:29:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (J 18,36) Ježíš odpověděl: "Mé království není z tohoto světa. Kdyby
mé království bylo z tohoto světa, moji služebníci by bojovali,
abych nebyl vydán Židům. Teď ale mé království není
odsud."
(Mt 26,52-53) Tehdy mu Ježíš řekl: "Vrať svůj meč na jeho místo, protože
všichni, kteří berou meč, mečem zahynou.
Myslíš si snad, že nemohu požádat svého Otce? On by mi
hned dal více než dvanáct legií andělů.
(Žd 1,1-8) Mnohokrát a mnoha způsoby mluvil kdysi Bůh k otcům skrze
proroky,
ale v těchto posledních dnech mluvil k nám skrze svého
Syna, jehož ustanovil za dědice všeho a skrze něhož také
stvořil světy.
On je jasem jeho slávy a vyjádřením jeho podstaty; slovem
své moci udržuje všechno, co je. Když sám skrze sebe vykonal
očištění našich hříchů, posadil se po pravici Velebnosti na
výsostech
a stal se o to vznešenějším, než jsou andělé, oč
význačnější jméno než oni přijal za dědictví.
Vždyť kterému z andělů kdy řekl: "Ty jsi můj Syn; dnešního
dne jsem tě zplodil"? A znovu: "Já mu budu otcem a on mi bude
Synem."
A znovu, když přivádí Prvorozeného na svět, říká: "A klanějte
se mu všichni Boží andělé!"
O andělech sice říká: "On činí své anděly větry a své
služebníky plameny ohně,"
ale o Synu říká: "Tvůj trůn, ó Bože, je na věky věků;
žezlo spravedlnosti je žezlem tvého království.
|
]
|
|
|
|