Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 533 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480170
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Nehřešíme jako nová stvoření nebo nehřešíme vůbec?
Vloženo Středa, 01. březen 2017 @ 14:07:11 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal gregorios777

Kdo se narodil z Boha, nehřeší.

V jakém smyslu toho Jan píše?


V tom, že nehřešíme jako nová stvoření nebo že nehřešíme vůbec? 

Otázka pro Leoneta.

"Nehřešíme jako nová stvoření nebo nehřešíme vůbec?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 249 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nehřešíme jako nová stvoření nebo nehřešíme vůbec? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 03. březen 2017 @ 16:03:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem přsvědčený, že Písmo by se mělo vykládat jednak samo sebou, ale také s přihlídnutím na viditelnou a poznatelnou realitu. Pokud tedy nevidím jediného křesťana, který by skutečně nečinil nic hříšného, pak jsou dva možné druhy výkladů:

1) Všichni věřící lidi, včetně mne, půjdou do věčného zatracení, neboť doslovně nenaplňují některé z podmínek citovaných leonetem.

2) Je třeba těmto veršům rozumět trochu jinak, a hledat i další souvislosti v Písmu. Zrovna dneska jsem poslouchal pěkné kázání na téma hříchu mezi křesťany, a než mnohé vysvětlování, raději jej budu sdílem se všemi, co mají zájem poznat více (cca od 1 hodiny 5 minuty):

https://www.youtube.com/watch?v=rBalVhBDitk&feature=youtu.be&t=1h05m40s (témata: uchováme si spasení? co je v církvích nezdravého? falešní duchové v církvi, co s tím?)




Re: Nehřešíme jako nová stvoření nebo nehřešíme vůbec? (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 03. březen 2017 @ 20:28:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

1J 5,18  Víme, že nikdo, kdo se narodil z Boha, nehřeší, ale Syn Boží jej chrání a Zlý se ho ani nedotkne.

A když  se stane že někdo, kdo se narodil z Boha, zhřeší, má Přímluvce u milujícího Otce (který mu sice může výchovně naplácat), ale jistě mu odpustí! Když svým dětem odpouští lidé,  kteří Boha nehledají, natož  nebeský Otec! Který  ví , že ( i někdy nezbedné) dítko je Jeho a naopak. A tak každé narozené Boží dítko, dále roste ve výchově i  láskyplném vztahu s Otcem roste. A Otec své děti před vším zlým chrání. ( Mám za to, že i před zlými a drzými nepřáteli ) Viz.Jeho dané slovo: Kdo se vás dotkne, dotkne se zřítelnice mého oka.



Re: Nehřešíme jako nová stvoření nebo nehřešíme vůbec? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 02. březen 2017 @ 19:02:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z kralického překladu. Pro lepší přehled, to dávám znovu. 1 Janův list: 1, 4. A toto píšeme vám, aby radost vaše byla plná.
Jan tady použil množné číslo, což znamená, že nehovořil jen za sebe. Chce, abychom si uvědomili, že je víc, takových, co se radují plnou radostí v Bohu.
2, 12. Píši vám, synáčkové, že jsou vám odpuštěni hříchové pro jméno jeho.
Jan použil minulý čas, a teď si to dejte do kontextu s 1,9: Jestliže pak budeme vyznávati hříchy své, věrný jest Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy, a očistil nás od všeliké nepravosti. Jak vysvětlíte tento očividný rozpor, „hříchy jsou odpuštěny“ a „jestliže budeme vyznávati hříchy“?
    20. Vy pak máte pomazání od Svatého, a znáte všecko.
Jan tady říká, že kdo má pomazání od Svatého, zná všecko! A v 27:  Ale pomazání to, kteréž jste vzali od něho, v vás zůstává, aniž potřebujete, aby kdo učil vás, ale jakž pomazání to učí vás o všech věcech, a pravé jest a neoklamavatelné, a jakž naučilo vás, tak v něm zůstávejte.  Dokonce říká, že nepotřebujme, aby nás někdo učil.
3, 4. Každý, kdož činí hřích, činí proti zákonu; nebo hřích jest přestoupení zákona.
    5. A víte, že on se okázal, aby hříchy naše sňal, a hříchu v něm není.
    6. Každý tedy, kdož v něm zůstává, nehřeší; ale každý, kdož hřeší, neviděl ho, aniž ho poznal.  
Myslím si, že tvrzení tohoto verš je jasné a nediskutovatelné, že nepřipouští jiný výklad, než jaký každý chápe. Kdo hřeší, neviděl HO a nepoznal! Co s tímto tvrzením apoštola Jana a dalších bratří, někteří udělají, netuším.
   9. Každý, kdož se narodil z Boha, hříchu nečiní; nebo símě jeho v něm zůstává, aniž může hřešiti, nebo z Boha narozen jest.   Kdo je z Boha narozen, nemůže hřešit a zůstává v Něm.    23. A toto jest to přikázání jeho, abychom věřili jménu Syna jeho Jezukrista, a milovali jedni druhé, jakož nám vydal přikázání. O kterých přikázáních Ježíše se mluví v tomto listu? 5, 10. Kdož věří v Syna Božího, máť svědectví sám v sobě. Kdož nevěří Bohu, lhářem jej učinil; nebo neuvěřil tomu svědectví, kteréž vysvědčil Bůh o Synu svém.     13. Tyto věci psal jsem vám věřícím ve jménu Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život, a abyste věřili ve jméno Syna Božího. Toto zdůrazňuji pro některé, co se mylně domnívají, že vše musíme přijímat pouze vírou.
      18. Víme, že každý, kdož se narodil z Boha, nehřeší; ale ten, kdož narozen jest z Boha, ostříhá sebe samého, a ten zlostník se ho nedotýká.
Jak chcete rozumět tomuto tvrzení jinak, než sděluje?
3,4: Jestliže v něm zůstává, nehřeší!  A dokonce, 3,9: hříchu nečiní a ani nemůže!!!
Je mi jasné, že mnozí z věřících se těmto místům Božího slova raději vyhýbají, protože se v jejich nitru ozývají hlasy typu: To není o tobě a pro tebe; vždyť dobře víš, že v tvém případě to není pravda, a ihned připomíná všechna jejich selhání z poslední doby.
PS: Má poznámka k těmto myšlenkám, nemusí to být hlas Ducha svatého, jen si je dejte do souvislosti s textem z listu Židům 10, 17. A na hříchy jejich, i na nepravosti jejich nikoli nevzpomenu více.
Toto je svědectví Ducha svatého někdy z roku 60 po Kristu. Já toto místo chápu tak, jak jsem je prožil: než jsem učinil pokání, ukázal mi Duch svatý, jaký jsem bídný červ, vyznal jsem mu svou bídu a bylo mi odpuštěno. A od té doby jsem pouze bojoval s vnitřními hlasy, některé jsem považoval za hlas ducha svatého, dokud mi neukázal Žid. 10,17 a já musel kapitulovat.  



Re: Nehřešíme jako nová stvoření nebo nehřešíme vůbec? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 01. březen 2017 @ 15:48:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z kralického překladu. 1 Janův list: 1, 4. A toto píšeme vám, aby radost vaše byla plná. Jan tady použil množné číslo, což znamená, že nehovořil jen za sebe. Chce, abychom si uvědomili, že je víc, takových, co se radují plnou radostí v Bohu. 2, 12. Píši vám, synáčkové, že jsou vám odpuštěni hříchové pro jméno jeho. Jan použil minulý čas, a teď si to dejte do kontextu s 1,9: Jestliže pak budeme vyznávati hříchy své, věrný jest Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy, a očistil nás od všeliké nepravosti. Jak vysvětlíte tento očividný rozpor, „hříchy jsou odpuštěny“ a „jestliže budeme vyznávati hříchy“?     20. Vy pak máte pomazání od Svatého, a znáte všecko. Jan tady říká, že kdo má pomazání od Svatého, zná všecko! A v 27:  Ale pomazání to, kteréž jste vzali od něho, v vás zůstává, aniž potřebujete, aby kdo učil vás, ale jakž pomazání to učí vás o všech věcech, a pravé jest a neoklamavatelné, a jakž naučilo vás, tak v něm zůstávejte.  Dokonce říká, že nepotřebujme, aby nás někdo učil. 3, 4. Každý, kdož činí hřích, činí proti zákonu; nebo hřích jest přestoupení zákona.
    5. A víte, že on se okázal, aby hříchy naše sňal, a hříchu v něm není.
    6. Každý tedy, kdož v něm zůstává, nehřeší; ale každý, kdož hřeší, neviděl ho, aniž ho poznal.   Myslím si, že tvrzení tohoto verš je jasné a nediskutovatelné, že nepřipouští jiný výklad, než jaký každý chápe. Kdo hřeší, neviděl HO a nepoznal! Co s tímto tvrzením apoštola Jana a dalších bratří, někteří udělají, netuším.    9. Každý, kdož se narodil z Boha, hříchu nečiní; nebo símě jeho v něm zůstává, aniž může hřešiti, nebo z Boha narozen jest.   Kdo je z Boha narozen, nemůže hřešit a zůstává v Něm.    23. A toto jest to přikázání jeho, abychom věřili jménu Syna jeho Jezukrista, a milovali jedni druhé, jakož nám vydal přikázání. O kterých přikázáních Ježíše se mluví v tomto listu? 5, 10. Kdož věří v Syna Božího, máť svědectví sám v sobě. Kdož nevěří Bohu, lhářem jej učinil; nebo neuvěřil tomu svědectví, kteréž vysvědčil Bůh o Synu svém.     13. Tyto věci psal jsem vám věřícím ve jménu Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život, a abyste věřili ve jméno Syna Božího. Toto zdůrazňuji pro některé, co se mylně domnívají, že vše musíme přijímat pouze vírou.       18. Víme, že každý, kdož se narodil z Boha, nehřeší; ale ten, kdož narozen jest z Boha, ostříhá sebe samého, a ten zlostník se ho nedotýká. Jak chcete rozumět tomuto tvrzení jinak, než sděluje? 3,4: Jestliže v něm zůstává, nehřeší!  A dokonce, 3,9: hříchu nečiní a ani nemůže!!! Je mi jasné, že mnozí z věřících se těmto místům Božího slova raději vyhýbají, protože se v jejich nitru ozývají hlasy typu: To není o tobě a pro tebe; vždyť dobře víš, že v tvém případě to není pravda, a ihned připomíná všechna jejich selhání z poslední doby. PS: Má poznámka k těmto myšlenkám, nemusí to být hlas Ducha svatého, jen si je dejte do souvislosti s textem z listu Židům 10, 17. A na hříchy jejich, i na nepravosti jejich nikoli nevzpomenu více. Toto je svědectví Ducha svatého někdy z roku 60 po Kristu. Já toto místo chápu tak, jak jsem je prožil: než jsem učinil pokání, ukázal mi Duch svatý, jaký jsem bídný červ, vyznal jsem mu svou bídu a bylo mi odpuštěno. A od té doby jsem pouze bojoval s vnitřními hlasy, některé jsem považoval za hlas ducha svatého, dokud mi neukázal Žid. 10,17 a já musel kapitulovat.



Re: Nehřešíme jako nová stvoření nebo nehřešíme vůbec? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 01. březen 2017 @ 16:18:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Život ve světle (osobní výklad 1.listu Janova)
Odkaz na starou tvorbu telete, tedy na mladší tele. Starý archivář zde výjimečně vložený. :-) Ač to byla otázka pouze pro leoneta.



Re: Nehřešíme jako nová stvoření nebo nehřešíme vůbec? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 01. březen 2017 @ 18:49:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co třeba tohle: Rozdiel medzi hrešiť a zhrešiť
BA



Stránka vygenerována za: 1.42 sekundy