Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429682, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 268 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116555464
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život
Vloženo Středa, 29. březen 2017 @ 11:24:30 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal leonet

Záleží na překladu. Tato slova z listu Římanům 5,9-11, mne přivedla k otázce, co měl vlastně apoštol Pavel na mysli, když je psal.

9. Když jsme tedy nyní ospravedlněni jeho krví, budeme potom mnohem spíše skrze něho zachráněni před hněvem. 10. Neboť jestliže, když jsme ještě byli nepřátelé, byli jsme s Bohem smířeni skrze smrt jeho Syna, mnohem spíše, když jsme již smířeni, budeme zachráněni jeho životem. 11. A nejen to, ale chlubíme se také Bohem skrze našeho Pána, Ježíše Krista, skrze něhož jsme nyní přijali smíření. Kralický překlad.
Vedli jsme tady v posledních měsících s některými diskuse na téma, které bylo podobné. Co má věřící člověk činit potom, když má za sebou první verš 5 kapitoly: 1. Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána, Ježíše Krista.
Názorů na to, jak žít dál tak, abychom se líbili Bohu, je tady prezentováno mnoho.
Zajímali by mne vaše názory na toto téma. Osobně jsem se tím začal zabývat v souvislosti s obětí zápalnou, suchou, mokrou a smíření. To jsou takzvané přídavné oběti Izraelců podle Zákona.


"Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život" | Přihlásit/Vytvořit účet | 173 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 29. březen 2017 @ 14:42:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Žádné další oběti (zápalné atd.) není třeba, kdo je činí je neznalý božího slova.  Zachráněni budou ti, kteří se snaží dodržovat dvě největší přikázání a věří v jediného Boha přišlého do těla jako Ježíš. 



Re: Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 29. březen 2017 @ 15:20:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Je jediný život, který se líbí Bohu - život Pána Ježíše Krista. Přijmeme-li Jej vírou v evangelium, v Jeho jméno (kromě jiného) jako jako náš život a žijeme-li Jeho životem, tj. chodíme-li podle Ducha, zůstáváme-li v Kristu, necháme-li se vést Duchem Božím, pak žijeme životem, který se líbí Bohu. Náš přirozený život byl odsouzen na kříži Golgoty spolum s Kristem, tudíž se život nikoho z nás líbit Bohu nemůže.



Re: Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 29. březen 2017 @ 20:29:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani jedno "nikoho nezachrání" bude-li "svévolník" žijící bezzákonně....Jeden každý vydá sám za sebe, nikoli za jiného neb jménem jiného...
Ospravedlnění z víry není "mít jasno ve věcech věrouky", je to spíš žít jako žil On...
A nejde o to líbit se Bohu, ( svému JÁ) oběťmi , jde o pokání...



Re: Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 29. březen 2017 @ 21:34:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 mnohem spíše, když jsme již smířeni, budeme zachráněni jeho životem.Podle těchto slov to vypadá tak, že i věřící člověk, který je již smířen s Bohem skrze Ježíše Krista a jeho oběť, ještě potřebuje zachránit v přítomném životě. Jinak řečeno, jestliže se naše smířeni stalo v okamžiku, kdy jsme uvěřili ve jméno Ježíše, a přijali jej, od té doby by měl náš život tomu odpovídat. I izraelité byli vykoupení z Egypta krví beránka na veřejích svých domů v Egyptě, a přesto se ještě potřebovali naučit žít tak, jak odpovídalo jejich postavení před Hospodinem. Tak i my, po svém smíření s Bohem, musíme ještě své postavení potvrzovat svým životem. Jen mne zaráží ten rozdíl mezi tím, jak to někteří prezentují, že bychom teď měli naplňovat svým jednáním zákon a Pavel přitom říká, že "budeme zachránění jeho (Kristovým) životem." Nevidíte v tom rozpor?



Re: Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 30. březen 2017 @ 11:08:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonet
Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život

Martino
Co to je za vtip? Ale asi rezignace na zdravý rozum,,,,



Re: Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Čtvrtek, 30. březen 2017 @ 13:26:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Viděl bych to podobně, jako Willy. Tedy tak jak to říká Pavel v Gal 2:19-20 - "Já však, odsouzen zákonem, jsem mrtev pro zákon, abych živ byl pro Boha. Jsem ukřižován spolu s Kristem, nežiji už já, ale žije ve mně Kristus."
V praxi to znamená dávat se "Kristu v nás" k dispozici, své údy, své tělo, svou mysl, svůj majetek, své všechno, aby On žil skrze nás svůj Život, který my sami o sobě vyprodukovat nemůžeme, i kdybychom se snažili sebevíc. Je to život kmene /Ježíše/, který skrze ratolesti /nás/ přináší ovoce.
Usmíření je tedy jako očištění a naroubování větví na kmen (my v Něm), záchrana pak se projevuje v Jeho žití skrze nás (On v nás).
V každém případě je to všechno o Něm! Halleluja!



Re: Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Čtvrtek, 30. březen 2017 @ 19:31:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proc dal zidokrestansky buh Jahve/Hospodin ropu Arabum, aby z jejiho prodeje financovali sireni islamu a Allaha, kdyz je prozretelny? 



Re: Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život (Skóre: 1)
Vložil: Tetra v Středa, 05. duben 2017 @ 10:23:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
budeme zachráněni jeho životem.....
Chápu to tak, že jako ospravedlněné Boží děti, smíme mít radostnou naději, že nás Bůh dovede do plné záchrany. Kristus je živý a přimluvá se za nás... A co by měl čerstvě ospravedlněný člověk dál dělat? Zůstávat v Kristu...žít svůj nový život už ne tělu, ale v Duchu synovství. Nechat na sobě pracovat Ducha svatého, který ho vede k hlubšímu sjednocení s Kristem, pracuje na něm třeba prave tak, že přestože jsme svobodní zákonu, splňujeme v Kristu jeho požadavky. Být ratolestí připojenou ke kmeni-Kristu, být jeho tělem, protože bez něj nebude schopen ničeho. Chodit podle Ducha, aby nedokonal žádosti těla a kdyź selže, vyznat a činit pokání. Je to tak individualni věc, že podrobný a konkrétní návod těžko někdo napíše....základem je modlitba a četba Písma...no a snažit se Bohu v jeho práci moc nepřekážet :) 



Re: Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 05. duben 2017 @ 17:51:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zazněly tady různé názory co může znamenat "budeme zachránění - spasení - jeho životem". Myslím, že ani jeden přesně nevystihl smysl, který měl apoštol Pavel na mysli. Proto si vám dovolím nastínit ten, který považuji za nejlepší.
Zápalná oběť patřila k obětem, které byly „vůní spokojující Hospodina“. Jedině svatý Boží Syn mohl přinést oběť, která byla v dokonalém souladu s charakterem svatého a spravedlivého Boha. Jeho absolutní požadavky mohly být uspokojeny pouze obětí, jež sama byla absolutní v každém ohledu. Absolutně dokonalý charakter a dokonale čistý, svatý život byly bezpodmínečné předpoklady pro oběť, jež měla být k oslavě a k spokojenosti Boha. Efezským 5,2: „On (Kristus) nás zamiloval a vydal sebe samého za nás, dar a zápalnou oběť Bohu v příjemnou vůni.“Kdykoliv Izraelita přišel se svou obětí ke dveřím stánku úmluvy, do Hospodinovy přítomnosti, musel vložit ruce na hlavu obětního zvířete. Tímto úkonem obětující prohlašoval, že se ztotožňuje s obětí, že je s ní zajedno. Ať šlo o kteroukoli oběť, ta vždy zaujala místo obětujícího a byla pokládána za jedno s ním. Oběť zemřela a v ní symbolicky zemřel hříšník. Oběť musela zemřít, aby odpuštěný hříšník mohl žít. Oběti za viny a za hřích tak učily zásadu zástupnictví.Při Pánu Ježíši vše bylo bez poskvrny a zcela oddáno Bohu, naprosto v souladu se všemi požadavky pro zápalnou oběť. Kdyby v něm vznikla jen jedna nepoddajná myšlenka, nebo hříšná náklonnost, kdyby byl použil té nejmenší části své síly k něčemu jinému než k Boží oslavě a kdyby byl učinil jen jeden krok, který by nebyl pro Boha, nebyl by se mohl Bohu obětovat jako celá zápalná oběť. Pak by se ovšem také nemohl stát obětí za naše provinění a za hřích.V zápalné oběti nemůžeme tedy spatřovat Pána Ježíše jako beránka, který nesl naše hříchy, ale jako bytost, která ve své dokonalosti plně uspokojila Boha. Proto se zápalnou obětí nemůžeme spojit slova z 2 K 5,21: „Bůh toho, který nepoznal hříchu, za nás učinil hříchem“, nýbrž slova z Ef. 5,2 „Kristus si nás zamiloval a vydal sebe za nás, dar a zápalnou oběť Bohu v příjemnou vůni.“Pán Ježíš je hoden vší naší pocty, je naším zástupcem jak v zápalné oběti, tak i v oběti za hřích. Když byl „poslušen až do smrti kříže“, byl poslušen za nás. Když trpěl, bylo to za nás, místo nás. V zápalné oběti se nám ukazuje jako ten, který Bohu přináší nejpříjemnější oběť. Jak často přehlížíme skutečnost! Soustřeďujeme se na jeho smrt a nemyslíme na jeho život. Neuvědomujeme si, že bez jeho čistého a svatého života by jeho oběť nemohla být příjemná.Jaká je oběť, takový je i obětující. Je na místě si připomenout, že obětník byl pokládán zajedno s obětí, plně s ní ztotožněn. Jestli oběť byla „příjemná“, přijatelná, i obětník byl „příjemný“, přijatelný.Byl si dobře vědom toho, že příjemná oběť, vůně spokojující Hospodina, učiní jej samého příjemným Bohu. Jestli oběť byla bez poskvrny a bez vady, stála se „vůni spokojující Hospodina“ a v ní i obětník se stal takovým Hospodinu. Obětník vložením ruky na hlavu oběti, zřetelně projevil svou víru před Hospodinem. Tímto aktem víry přešla veškerá hodnota a kvalita zápalné oběti na obětníka. U oběti za hřích a za viny přenášel obětník svůj hříšný stav a své přestupky na oběť.Když naše ruce víry spočívají na oné dokonalé oběti, která je „příjemná Hospodinu“, na Pánu Ježíši Kristu, tak pro něho a v něm jsme i my „příjemní“ Bohu, jako je sám Syn Boží. Čím on je Bohu, tím jsme i my v něm. Když tak vírou spočíváme v něm, můžeme v radosti a jistotě zvolat: „Nyní však není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši., Kdo vznese žalobu proti vyvoleným Božím? Vždyť Bůh ospravedlňuje! Kdo je odsoudí? Vždyť Kristus Ježíš, který zemřel a který byl vzkříšen, je na pravici Boží a přimlouvá se za nás! (Ř 8,1,33-34).V Kristu se „nám dostalo plnosti“ (Kol 2,10). Byli jsme „učiněni vzácnými v tom nejmilejším“ (Ef 1,6). „Jsme Kristova libá vůně Bohu“ (2K 2,15) i „…spoluobčané svatých a členové Boží domácnosti“ (Ef 2,19).Rozdíly mezi naším postavením v Kristu, do kterého nás uvedl Bůh, a naším přítomným stavem na zemi, jsou důsledkem toho, že „v nás nepřebývá dobré“ (Ř 7,18). Sice jsme byli zbaveni svých provinění, přestupků a hříchů, ne však svého „hříchu“, zdroje zla, hříšné přirozenosti.Spasený člověk, v kterém přebývá až do smrti kvas, se nikdy nemůže objevit před svatým Bohem sám, nýbrž pouze v zásluhách osoby a oběti svatého Božího Syna.Naše přijetí u Boha není založeno na díle ducha svatého V NÁS, ale na vykupitelském díle Kristově na kříži PRO Nás!







Re: Budeme zachránění jeho životem nebo nás zachrání jeho život (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 09. duben 2017 @ 12:07:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Mám za to, že nadpis článku je poněkud zavádějící. Zavádějící je ono "nebo". Není třeba stavět proti sobě či vedle sebe záchranu Jeho životem a to, že nás zachrání Jeho život. Může docela dobře platit obojí. Kristus je prostě náš život a když žijeme Jeho životem, jsme zachráněni - především od sebe samých a tím vlastně i od hříchu a z moci hříchu, z moci Satana, z moci smrti a ode všech negativních věcí díky tomu, že to všechno bylo ukončeno na kříži Golgoty. Hřích byl odstraněn, nepřítel odsouzen a smrt poražena ve vzkříšení. Kristova smrt byla nezbytná pro uvolnění Jeho života ve vzkříšení. Od té chvíle nad námi smrt nemá moc a my jsme vysvobozeni od strachu ze smrti, jímž jsme byli drženi v otroctví
Chvála Pánu za Jeho všezahrnující smrt stejně jako za všezahrnujícího oživujícího Ducha, Jímž se stal, kterého nám dal a který v sobě zahrnuje Kristovo lidství, lidský život, ukřižování, vzkříšení a nanebevstoupení jako proces, jímž jsme prošli spolu s Ním, abychom měli účast na všem, co Pán Ježíš Kristus vykonal a čeho pro Boha dosáhl, aby v nás získal pro Boha takového člověka, po jakém Bůh touží a jakého potřebuje mít pro Jeho vyjádření a zastoupení v Boží vládě na zemi, tzn. v Božím království. Tož tak.



Stránka vygenerována za: 1.25 sekundy