Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 537 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483175
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ!
Vloženo Pátek, 26. říjen 2018 @ 22:51:36 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal BohemianAnonymus



1. Boží vševědoucnost

V této úvaze vycházím ze skvělé, perfektně dotažené formulace prof. Sauera (1898 – 1959) o Boží vševědoucnosti, kterou uvádím:

„Věčný Bůh sám nezná posloupnost typu „před a „po“. Vidí všecky časy současně, a proto je pro Něho i celý svět se všemi jeho dimenzemi věčně přítomným. I když mu teprve jeho stvořitelské slovo dává časově historický počátek, v jeho myšlení byl přece již od věků bez začátku a bez času. Žádný lidský tvor si nikdy nemůže udělat představu o tomto organickém sepětí věčnosti a času, jakož i o celém komplexu Božího myšlení.“

Pramen: Erich Sauer: Svítání spásy světa, kap. 1: Věčnost před stvořením světa, str. 11; KSb Ostrava 1993; ISBN 80-85237-42-3.

Bůh chtěl přede všemi věky (Ef. 1:4,5) stvořit člověka se svobodnou vůlí, který se pro Boha svobodně rozhodne. jen s takovým člověkem chtěl (a stále chce), Bůh sdílet věčnost. Tím, že Hospodin obdařil člověka svobodnou vůlí pak znamená, že se člověk může rozhodnout i nesprávně, proti Božím příkazům, tedy dopustit se hříchu, což se stalo v ráji. Tato možnost byla dána již tím, že člověk měl ke stromu poznání dobrého i zlého, naprosto svobodný přístup (1M. 2:9,17). A s hříchem přišla na svět i smrt (1M. 2:17). Bůh tedy připustil zlo (Iz. 45:7), a následně i smrt (Ř. 6:23), jako následek nerespektování Božích příkazů. Toto selhání člověka Bůh neplánoval - Bůh současně plánoval (1M. 3:15) záchranu člověka, když v příhodném čase seslal s nebe Spasitele na tuto zem. Bůh ještě před stvořením člověka projevil lítost nad jeho budoucím selháním (1M. 6:6). Nebyla to však lítost lidská, která vznikne následkem nesprávného jednání (člověk tehdy ještě nebyl stvořen!) - ale byla to lítost Boha Stvořitele, který ani nemůže jednat nesprávně. Bůh, který miloval člověka (J. 3:16),  stvořil člověka i za tu cenu, že i přes nekonečnou oběť svého milého Syna (1Kor. 5:7), řada lidí z vlastní viny zahyne. 

Bůh neplánoval Jidášovu zradu, nicméně dopředu věděl, že se k ní Jidáš SVOBODNĚ rozhodne. A této zrady pak Bůh využil ve svém plánu spásy, který vyvrcholil v Kristu. To vše mne vede k přesvědčení, že Bůh stvoření člověka i jeho záchranu od následků hříchu PLÁNOVAL NARÁZ!


2. Bůh nikoho nepředurčil k zavržení, protože by tím popřel svoji spravedlnost

Bůh nikoho nepředurčil k zahynutí, protože nemá zalíbení ve smrti bezbožného, chce, aby všichni dospěli k pokání (2Pt. 3:9). Proto také poslal svého Syna na svět, aby zachránil všechny, kteří se zachránit chtějí. Na Boží straně je z milosti vztažena ruka stále. Nám pak úplně postačí, se této ruky chytit a už se jí nepustit

Ez. 33:11 „Řekni jim: Jakože jsem živ, je výrok Panovníka Hospodina, cožpak si přeji smrt ničemy? Vždyť jestliže se ničema odvrátí od své cesty, zůstane naživu. Odvraťte se, odvraťte se od svých zlých cest. Proč byste měli zemřít, dome izraelský?“
 
L. 19:10 „Neboť Syn člověka přišel vyhledat a zachránit, co je ztraceno.“

Boží vševědoucnost se projevuje tím, že Bůh už před stvořením světa věděl, jak člověk své vůle použije:

Ř. 8:29,30 „Neboť ty, které předem poznal, také předem určil, aby byli připodobněni obrazu jeho Syna, tak aby on byl prvorozený mezi mnoha bratřími; které předem určil, ty také povolal; a které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také oslavil.“

Z tohoto textu je zřejmé, že Bůh ví dopředu („které předem poznal“), kteří z předem určených (vyvolených) a později povolaných k práci zachovají věrnost až do konce, takže budou ospravedlněni a uvedeni do nebeské slávy (oslaveni). (Ř. 8:17). Ty pak následně určil k tomu, aby byli připodobněni obrazu Jeho Syna.  Tedy Bůh ví dopředu, jak člověk své svobodné vůle použije. A protože nemá zalíbení ve smrti hříšníka, (Ez. 33:11; 2Pt. 3:9) znamená to, že všichni budou osloveni, a ti kteří ho odmítnou hned, nebo později, si svůj věčný úděl ZAVINÍ sami. Bůh se nevnucuje, nikoho neznásilňujeBůh stále zve – viz podobenství o svatbě. 

A každého, který je Bohem poznán, posílá Otec k Synu:

J. 6:37 "Každý, koho mi Otec dává, přijde ke mně, a toho, kdo ke mně přichází, jistě nevyženu ven."


3. Bůh nikoho nevyvolil k zavržení - pozváni jsou všichni!

Vyvoleni v obecném smyslu, tedy pozváni k svatbě jsou sice všichni bez rozdílu, ale ne všichni pozvání přijmou a také ne všichni, kteří pozvání přijmou, budou zachráněni:

Mt. 22:3-5 „A poslal své otroky, aby zavolali pozvané na svatbu; ale ti nechtěli přijít. (4) Poslal znovu jiné otroky se slovy: Řekněte pozvaným: Hle, přichystal jsem svou hostinu, moji býci a krmný dobytek jsou poraženi, všechno je připraveno, přijďte na svatební hostinu. (5) Ale oni nedbali a odešli jeden na své pole, jiný za svým obchodem.“
 
Mt. 22:8-10 „Potom řekl svým otrokům: Svatba je sice připravena, ale pozvaní ji nebyli hodni. (9) Jděte tedy na křižovatky cest a každého, koho naleznete, pozvěte na svatební hostinu. (10) I vyšli ti otroci na cesty a shromáždili všechny, které nalezli, zlé i dobré. A svatební síň se naplnila stolovníky.“

Mt. 22:11-14 "Když král vstoupil, aby se na stolovníky podíval, spatřil tam člověka, který na sobě neměl svatební šat. (12) I řekl mu: Příteli, jak jsi sem vešel bez svatebního roucha? A on oněměl. (13) Tehdy řekl král služebníkům: Svažte mu nohy a ruce a vyhoďte ho do nejzazší temnoty; tam bude pláč a skřípění zubů. (14) Neboť je mnoho pozvaných, ale málo vybraných."

V tomto podobenství, které zobrazuje situaci ve Spasitelově době, všichni byli pozváni (povoláni). Jde tedy o tři skupiny lidí:

1) Ti, kteří pozvání odmítli - Izrael (Ř. 11)

2) Ti, kteří pozvání přijali a podrobili se podmínkám svatby, tj. následování Krista (Mt. 16:24; Lk. 14:26,27) - tj. Církev Kristova (Mt. 22:8-10; Lk. 14:21-27). To jsou ti, kteří vybílili svá roucha v krvi Beránkově (Zj. 7:14).

3) Ti, kteří sice pozvání přijali, ale přišli v rouchu vlastní spravedlnosti (Iz. 64:6), modloslužebníci (1Pt. 4:3), hlasatelé jiného evangelia (Gal. 1:8; 2Pt. 2:1), což jsou též modloslužebníci.

Z tohoto rozdělení je zřejmé, že pouze skupina 2 bude zachráněna (povolána i vyvolena), zatímco skupiny 1 a 3, které jsou pouze povolány (pozvány), budou z vlastní viny zavrženy. 

Zatímco vyvolení všech (v obecném smyslu) existuje z blíže neurčeného období ještě před založením světapovolání jednotlivce vzniká podstatně později – po jeho narození a dospění ke službě. Jedinec je povolán (vyvolán) z většího celku v době, která je pro každého jiná. I Jidáš byl vyvolen v obecném smyslu, přestože byl ďábel (Lk. 6:13,16; J. 6:70).

Spasení (vyvoleni již  individuálně) – jsou ti z pozvaných (povolaných), kteří svou věrností až do konce potvrdí své vyvolení, jež do té doby zůstávalo pouze v možnosti. Pokud ve službě nevytrvají, jako např. Démas (2Tm. 4:10), budou nutně přiřazeni ke skupině 3.

SPASENÍ JE INDIVIDUÁLNÍ!!!

Mt. 10:22 "Kdo vytrvá až do konce, bude zachráněn."

2Tm. 4:7,8 "Dobrý boj jsem bojoval, víru jsem zachoval. (8) Nakonec je pro mne připraven věnec spravedlnosti, který mi v onen den předá Pán, spravedlivý soudce. A nejen mě, nýbrž i všem, kteří milují jeho zjevení."

Původně první, tedy Izrael, bude nakonec poslední. Nicméně jeho dočasné zavržení způsobí spásu pohanů (Ř, 11:11,12; 25-27).

Mt. 20:16 "Tak budou poslední první a první poslední. neboť mnoho je pozvaných, ale málo vybraných" (Mt. 22:13)



4 Vrchol Božího plánu záchrany od hříchu (Mt. 1:21; J. 1:29) - Kristus

Předobraz Kristovy oběti

4M. 21:8,9 "Hospodin řekl Mojžíšovi: Udělej si ohnivého hada a umísti ho na korouhev. I stane se, že každý, kdo je kousnut, když se na něj podívá, zůstane naživu. (9) Mojžíš udělal bronzového hada a umístil ho na korouhev. I stalo se, když had někoho uštkl a ten se podíval na bronzového hada, že zůstal naživu."

Tento text nám říká, že bronzový had tu byl pro všechny. Ale jen ten, kdo se na něj podíval, byl zachráněn - z toho plyne že ten, kdo byl uštknut a na hada se z jakýchkoli důvodů (např. nevěry) nepodíval, zemřel. A to vzdor skutečnosti, že možnost záchrany pro všechny tu byla. 

Kristova oběť

J. 3:14,15 "A jako Mojžíš vyvýšil hada v pustině, tak musí být vyvýšen Syn člověka, (15) aby každý, kdo v něho věří, měl život věčný."


5. Spasení světa

Apoštol Pavel rozlišuje mezi spásou přítomnou, a spásou eschatologickou:
 
2Kor. 6:2 „ . . Hle, nyní je nanejvýš vítaný čas, hle, nyní je den záchrany.“

Ř. 13:11 „ . . vždyť nyní je naše záchrana blíže, než když jsme uvěřili.“

Celý život křesťana tedy probíhá mezi spásou přítomnou, tj. počátkem následování Krista a spásou eschatologickou. Konec korunuje dílo. 
 
Mt. 7:14 „Jak těsná je brána a zúžená cesta, která vede do života, a málo je těch, kdo ji nalézají.“
 
Fp. 2:12 „Proto moji milovaní . . . s bázní a chvěním uvádějte ve skutečnost svou záchranu.“

Fp. 3:12-14 "Ne že bych toho již dosáhl, anebo byl už dokonalý; usilovně však běžím, abych se opravdu zmocnil toho, k čemu i mne zmocnil Kristus Ježíš. (13) Bratři, já si nemyslím, že jsem se již toho zmocnil; jedno však činím: zapomínaje na to, co je za mnou, a natahuje se po tom, co je přede mnou, (14) běžím k cíli pro cenu Božího povolání, vzhůru v Kristu Ježíši."
 
Musíme se tedy neustále zkoumat, zda jsme na této úzké cestě – na tom záleží naše spasení. Spasení tedy není jednorázová záležitost, nýbrž proces, který má svůj počátek průběh, a z Kristovy milosti i vítězný konec (Juda 1:24). 
 
A tak: 
zkoumáme, zda vskutku žijeme z víry (2Kor. 13:5)
upevňujeme své vyvolení (2Pt. 1:10)
uvádíme ve skutek své spasení (Fp. 2:12)
vyznáváme hříchy (1J. 1:9)
činíme pokání (Mk. 1:15)

Tedy spasení je výsledkem spolupůsobení Boží milosti i lidské vůle


6. Neomezený rozsah Spasitelovy oběti

J. 1:29 "Druhého dne uviděl Jan Ježíše, jak k němu přichází, a řekl: Hle, Beránek Boží, který snímá hřích světa."

L. 2:10,11 "Hle, zvěstuji vám dobrou zprávu o veliké radosti, která bude pro všechen lid, (11) že se vám dnes narodil Zachránce, který je Kristus Pán, v městě Davidově."

J. 3:16 "Neboť tak Bůh miluje svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný."

J. 4:42 "Té ženě říkali: Teď už věříme ne pro to, co jsi říkala ty, ale sami jsme ho slyšeli a víme, že toto je skutečně Zachránce světa, Kristus."

1J. 4:14 "A my jsme viděli a dosvědčujeme, že Otec poslal Syna, Zachránce světa." 

Aby to bylo dokonale jasné:

2Pt. 2:1 "V lidu se však objevovali falešní proroci, jako i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou tajně zavádět zhoubná kacířství a Panovníka, který je vykoupil, budou zapírat."

Bůh miluje svět (J. 3:16) - nikoli jen vyvolené! Spasitel svou smrtí dokonce!!! vykoupil i ty, kteří Ho zapírají, Jeho smírčí oběť odmítají a tím z vlastní viny směřují k zahynutí. 

K problému:
JE STÁLE SATAN NOSITELEM SVĚTLA?
ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE

7. Shrnutí

Výše uvedené skutečnosti mne opravňují k závěru, že Kristova oběť je univerzální - úplně pro všechny. Nicméně spasen bude jen ten, kdo ji přijme. Úzká je cesta k životu (Mt. 7:14). Kristova oběť je nekonečná ve všech směrech: Spolehlivě vyváží veškeré hříchy lidstva od počátku jeho existence, až po jeho konec - Kristus přišel pro všechny!!!
Ti, kteří hlásají omezenost Kristovy oběti a tvrdí, že Spasitelova oběť stačí toliko pro vyvolené, nejenže bloudí - ale mají na svědomí celé zástupy lidí, kteří rezignovali na své spasení, protože propadli přesvědčení, že jsou nevyvolení, tedy zavržení, ať už dělají, co dělají. Ti, kteří hlásají omezenost Kristovy oběti a zavádějí diskuse o vyvolení/nevyvolení/předurčení, berou těmto malomyslným, zkroušeným a úzkostlivým lidem Přímluvce (Ř. 8:24; 1J. 2:1) a tím i jedinou Naději - kterou je Kristus sám (Ř. 8:24; Ef. 1:12)!!!

Musím zde upozornit na skutečnost, že zde komentuji poměrně hluboká Boží tajemství, z hlediska svého nutně omezeného poznání (1Kor. 13:12). 

Psáno ve vzpomínce na mou zesnulou ženu Věrušku, která jako lékařka, manželka i matka, věrně vytrvala na pozici až do konce.
BA




  



"BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 52 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ! (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 12. listopad 2018 @ 19:37:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
DOPLNĚNÝ DOTATEK ZE SOUSEDNÍHO NB

Na úvod uvedu úvodní odstavec části 2 výše uvedeného článku: 

Bůh nikoho nepředurčil k zahynutí, protože nemá zalíbení ve smrti bezbožného, chce, aby všichni dospěli k pokání (2Pt. 3:9). Proto také poslal svého Syna na svět, aby zachránil všechny, kteří se zachránit chtějí. Na Boží straně je z milosti vztažena ruka stále. Nám pak úplně postačí, se této ruky chytit a už se jí nepustit

Nikde v Písmu nečtu o tom, že Otec některého člověka nevyvolil, tím ho odsoudil k hříchu a následně zavrhl. Jaký by mělo smysl člověka stvořit, a pak ho bez příčiny zavrhnout??? Je snad Bůh nesmyslný? ROZHODNĚ NE!!! Z Písma víme, že Bůh nemá zalíbení ve smrti bezbožného ale chce, aby všichni dospěli k pokání (Ez. 33:11; 2Pt. 3:9; Lk. 19:10) - viz výše. 

Proto jsou v Písmu časté výzvy k obrácení, či odvrácení se od cest zlých (Iz. 30:15; Iz. 45:22; Jr. 35:15; Ez. 14:6; Ez. 18:30,32; Ez. 33:11; Sk. 2:38; Sk. 3:19). Na rozhodnutí člověka záleží!!!

Co to znamená?

To znamená, že člověk nebude spasen automaticky, ale jen za podmínek, které stanovil Bůh. Pro svoji záchranu musí člověk něco udělat - musí přijmout ROZHODNUTÍ, že tyto podmínky přijímá - a poté v přijatých podmínkách vytrvat. (Mt. 10:22).

Pro ty, kteří přijmou Boží pozvání (Mt. 11:28) pak platí: 

2Tm. 2:5 "A stejně i ten, kdo závodí, nebývá ověnčen, nezávodí-li podle pravidel."
Mt. 10:22 "Kdo však vytrvá až do konce, bude zachráněn."

Nestačí jen dobře běžet - je třeba i doběhnout! Jinak dopadneme jako Démas (2Tm. 4:10).

Každý jednou, nebo vícekrát v životě uslyší Boží hlas. Písmo nás nabádá k tomu, abychom se vůči tomuto hlasu nezatvrzovali:

Žd. 3:7,8 "Proto, jak praví Duch svatý: Jestliže DNES uslyšíte jeho hlas, nezatvrzujte  svá srdce . . ." (Žd. 3:15; Žd. 4:7).

Člověk, který hřeší, se nalézá v přirozeném řádu. Hřešit je přirozené. Ale přijetím Božích podmínek člověk vstupuje do nadpřirozeného řádu. 

A toho, kdo se rozhodne pro Krista, toho přitáhne Otec (J. 6:44) a dá Synu (J. 6:37).

J. 6:44 "Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mne poslal; já ho vzkřísím v poslední den."
J. 6:37 "Každý, koho mi Otec dává, přijde ke mně, a toho, kdo ke mně přichází, jistě nevyženu ven."

Bůh nikoho nenutí aby se rozhodl pro Něj, nebo proti Němu. Bůh VŠECHNY stále k sobě zve:

Mt. 11:28 "Pojďte ke mně VŠICHNI . . ."

A tímto pozváním bude každý člověk osloven - ať už forma tohoto pozvání bude jakákoli. Každý je pozván - viz podobenství o svatbě (Mt. 22:3-14). Spasitel po svém vítězství poslal na svět Ducha Pravdy (J. 14:16,17; J. 15:26). A každý, kdo je Duchem osloven, se nemá vůči jeho hlasu zatvrzovat (Žd. 3:7,8).

Ke Kristu není nikdo postrkován - ale není mu ani bráněno. Máme svobodu!!!

Šanci mají všichni!!! Máme svobodnou vůli; můžeme pozvání přijmout, nebo odmítnout, jako to učinili ti, v podobenství o svatbě (Mt. 22:3-14). Kdo pozvání odmítne, si musí následky přičíst jen sám sobě. Bůh, jako absolutní nestvořená Inteligence, již přede všemi věky předvídal, kdo pozvání odmítne, kdo ho přijme a kdo na úzké cestě vedoucí k Životu (Mt. 7:14) i vytrvá!!!

Spasitel přišel pro všechny!!! Pravil: 

Mt. 11:28 "Pojďte ke mně VŠICHNI . . ."

a nikoli:

"Pojďte ke mně VYVOLENÍ . . . "

Kdyby Spasitel pronesl tato slova, znamenalo by to katastrofu, totiž ROZVRÁCENÍ DÍLA SPÁSY!

Tímto výrokem by Spasitel popřel univerzální rozsah své mise a nastolil SPOR, kdo vlastně patří mezi vyvolené, a kdo nikoli - tedy pro koho má SMYSL usilovat o spasení a kdo je ze spasení předem vyloučen.

Co si počít s touto kalvinistickou formulací spasení???

"Bůh chce, aby všichni uvěřili v Ježíše Krista, a to i přesto, že pro všechny nezajistil odpuštění hříchů."

Co tato formulace vůbec znamená? Snad to, že Bůh není všemohoucí? Anebo to, že je Bůh sám se sebou v rozporu? Sice chce, . . . ale nezajistil!!!
Nedokonalý, či nesmyslný Bůh - anebo nedokonalá oběť Spasitelova??? Je-li spasení omezené, tedy existuje-li jen pro někoho, pak nutně vzniká otázka, pro koho je vlastně určeno!!! Jak bychom to pak mohli vůbec zjistit?

Je snad Bůh nedokonalý, či nesmyslný, a oběť Spasitelova nedokonalá???
ROZHODNĚ NE!!!

A jak s touto kalvinistickou formulací koresponduje výrok Písma?

1Tm. 4:10 "Proto se namáháme a zápasíme, že máme naději v živém Bohu, který je ZACHRÁNCEM VŠECH LIDÍ, zvláště věřících."

Základním postulátem kalvinismu je tvrzení, že každý vyvolený je neodolatelnou milostí Boží tažen ke Kristu:

"Vnitřní pozvání, které je určeno pouze vyvoleným, nelze odmítnout, vždy způsobí proměnu hříšníka. Duch svatý prostřednictvím této zvláštní výzvy neodolatelně přitahuje hříšníky ke Kristu."

Kde je v Písmu užit termín "Vnější pozvání" a "Vnitřní pozvání"??? Co je zprostředkovatelem Ducha svatého v jeho působení??? Co vlastně je mezičlánkem mezi Duchem svatým a hříšníkem???

Kalvinistický text si můžeme v prvním přiblížení představit tak, že neodolatelná Boží milost, tedy lokomotiva, táhne vyvoleného v připojeném vagónu, ze kterého nelze vystoupit, do domovské stanice, kterou je Kristus. Vagon může jet pouze tam, kam ho táhne lokomotiva, stejnou rychlostí jako lokomotiva, anebo stát, stojí-li lokomotiva. Jinou svobodu vagon i cestující v něm nemá. 

Jak si vysvětlit tuto kalvinistickou formulaci?

"Věřící mohou na nějakou dobu upadnout do hříchu, ale nakonec budou činit pokání a obnoví společenství s Otcem."

KDE TOTO V PÍSMU ČTEME???

Je-li vyvolený neodolatelnou Boží milostí (které se nemůže pustit), tažen ke Kristu, jak by pak mohl upadnout do hříchu???
NONSENS!!!

Písmem jsme vyzýváni k uskutečňování svého spasení

Fp. 2:12 " . . . s bázní a chvěním uvádějte ve skutečnost svou záchranu" (činný rod - musíme něco udělat)
Není psáno:
" s bázní a chvěním bude uskutečňována vaše záchrana" (trpný rod - na nás vůbec nezáleží)

A podobně:

Mt. 7:13 "Vejděte těsnou branou, . . "  (činný rod - musíme něco udělat)
Není psáno:
"Budete vejiti (protaženi, či protahováni) těsnou branou" (trpný rod - na nás vůbec nezáleží) 

Každý člověk je vystaven ROZHODNUTÍ, kterému nelze UNIKNOUT. Na nás tedy je, zda se proti Božímu hlasu (Žd. 3:7,8 níže) zatvrdíme, či nikoli. Nebo zda Kristovu pozvání: "Pojďte ke mně všichni" (Mt. 11:28) vyhovíme, či nikoliv. 

Kristus se nikam nedobývá; když uslyšíme jeho hlas, je jen na nás, zda se mu otevřeme:

Žd. 3:7,8 "Proto, jak praví Duch svatý: jestliže DNES uslyšíte jeho hlas (8) nezatvrzujte svá srdce . . ."

Zj. 3:20 "Hle, stojím u dveří a tluču; kdo by uslyšel můj hlas a otevřel dveře, k tomu vejdu a budu s ním večeřet a on se mnou."


Jsme vyzýváni k nesení kříže a následování Krista (Mt. 16:24; J. 21:19; J. 21:22) - a nikoli k úvahám o vyvolení, které je známo jen Bohu! A protože do problému dostatečně nevidíme, takové úvahy mohou být velmi nebezpečné. 

Písmo z principu přesahuje jakoukoli církevní doktrínu. Anebo jinak: Žádná církevní doktrína nemůže adekvátně reflektovat Písmo. Neznám církevní doktrínu, která by lidem brala naději více, nežli kalvinismus. 

Když se topíme, a topíme se opravdu všichni (Ř. 3:23), Bůh po nás nechce, abychom ve vlastní síle plavali (sebezáchrana ze skutků Zákona (Ř. 3:20), ale jen to, abychom se stále vztažené Boží ruky chopili, což je skutek víry (J. 6:29), a nechali se jí vést. Právě toto je skutek víry a víra bez skutků víry je mrtvá (Jk. 2:20,26). Nicméně, této ruky se můžeme i pustit, jako to učinil např. Démas (2Tm. 4:10). Toto vše kalvinismu dokonale UNIKÁ!!!

SKUTKY ZÁKONA NAHRADILY SKUTKY VÍRY!!! NIKDO NEBUDE SPASEN AUTOMATICKY BEZ SKUTKŮ VÍRY, JAK TVRDÍ KALVINISMUS!!! Nicméně i zde mohou být z Boží milosti i výjimky, např. v případě zemřelých novorozenců, apod.


Myšlence o tom, že je člověk a´priori nevyvolen, tedy zatracen a že následování Krista tudíž pro něj nemá smysl, lze podlehnout velice snadno, zvláště tehdy, jde-li o člověka úzkostlivého a bázlivého, který by tak velice snadno mohl rezignovat na své spasení. Hlavně pro povzbuzení těchto lidí jsem psal tento článek. 

Žd. 4:16 "Přistupujme tedy s důvěrou k trůnu milosti, abychom přijali milosrdenství a nalezli milost ku pomoci v pravý čas."
BA



Re: BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ! (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 02. listopad 2018 @ 20:09:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Musím zde upozornit na skutečnost, že zde komentuji poměrně hluboká Boží tajemství, z hlediska svého nutně omezeného poznání (1Kor. 13:12). ///

Respekt před vlastní "omezeností", jen ta tajemství nejsou konspirační aby byli jakkoli hluboká nebo plytká :) 



Re: BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ! (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pondělí, 29. říjen 2018 @ 19:18:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne plánoval hřích, takže o něm nevěděl, nebo věděl? 

Proč je Bůh vševědoucí a nezná posloupnost? 

Má Bůh oči aby viděl, mysl aby vnímal, přemýšlel mozek? 

Ona Sauerova téze předpokládá Boha coby člověka.... 



Re: BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ! (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 29. říjen 2018 @ 23:19:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Extenzi mého článku najdete na sousedním NB: 



Re: BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. říjen 2018 @ 07:15:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek mně příjemně překvapil.


Nemám výhrady.



Re: BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ! (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 29. říjen 2018 @ 07:44:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Brilantně napsáno. Ježíš je nebeský chléb, kterého je dostatek pro všechny i pro psíky.



Re: BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ! (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 29. říjen 2018 @ 08:16:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Bohemiane, přeji ti krásné shledání s tvou ženou v království nebeském ... to patří živým/Kristovým
21. Tehdy mu řekl jiný z jeho učedníků: "Pane, dovol mi nejdřív odejít a pochovat svého otce."
22. Ježíš mu však řekl: "Pojď za mnou a nech mrtvé, ať pochovávají své mrtvé."



Re: BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ! (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 26. říjen 2018 @ 23:42:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hřích je svoboda jít proti Bohu.
V Česku hodně preferovaná... 



Re: BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ! (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 27. říjen 2018 @ 07:25:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je mi upřímné líto Tvé drahé ženy. Modlím se za ni a prožívám lítost  s Tebou. Odpusť mi, že jsem psal příspěvek pod Studenta. Až nyní jsem si vše přečetl. Cítím s tebou. František



Re: BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ! (Skóre: 1)
Vložil: timg v Sobota, 27. říjen 2018 @ 10:43:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj BA,  díky za článek k zamyšlení. 

        ---- Kristova oběť je univerzální - úplně pro všechny. Nicméně spasen bude jen ten, kdo ji přijme.----

Souhlasím s tím že Kristus přišel úplně pro všechny. Proto mé poznání je to,  že spaseni budou i ti, kteří o Kristu nikdy neslyšeli. Což považuji za tu nejvyšší metu Boží milosti a spravedlnosti :
   

 
‚Pane, kdy jsme tě viděli hladového a dali ti najíst anebo žíznivého a dali ti napít? 
 Kdy jsme tě viděli jako cizince a přijali tě anebo nahého a oblékli tě?
 Kdy jsme tě viděli nemocného anebo v žaláři a přišli jsme k tobě?‘   (Mat.25)



  



Stránka vygenerována za: 0.56 sekundy