Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marina.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 16834, komentáře < 7 dní: 397, komentářů celkem: 442001, adminů: 60, uživatelů: 5267  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 199 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
121015253
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ
Vloženo Čtvrtek, 15. srpen 2019 @ 10:04:13 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal BohemianAnonymus

V tomto článku pojednám Pannu Marii ze dvou pohledů.


Prvním pohledem je pohled katolického biskupa sv. Alfonsa Marie de Liguori obsažený v díle "Vznešenosti Panny Marie", doplněný o moje biblické citáty. Dílo se  nachází na adrese: http://web.katolik.cz/feeling/library/vznpm-rukopis.pdf

V tomto pohledu jsem uvedl jen to, co pokládám za nejpodstatnější. U citátů knihy (kurzíva) uvádím stránkování, aby si čtenář mohl mé citace ověřit; jde mi o transparentnost - zvýraznění citovaného textu je mé vlastní. V této části jsem provedl srovnání (podle mého soudu) nejdůležitějších výroků biskupa Liguoriho s Biblí.   

Druhým pohledem je biblická výpověď o Panně Marii, kde jsem se omezil jen na to nejnutnější. 

I. Panna Marie podle biskupa Liguoriho

-19-
 Je-li však Ježíš Otcem našich duší, je Maria jejich Matkou, neboť když nám dala Ježíše, dala nám pravý život, a když pak na Kalvárii obětovala Synův život za naše spasení, zrodila nás k životu milosti Boží.

Bible:
Ef 5,2 „a žijte v lásce, tak jako Kristus miloval nás a sám sebe dal za nás jako dar a oběť, jejíž vůně je Bohu milá.“

-21-
Naše Matka nás tedy volá k sobě říká: „Kdo jsi maličký, pojď ke mně“ (Př 9,4).

Bible:
Lk 18,16.17 „Ježíš si je zavolal k sobě a řekl: Nechte děti přicházet ke mně a nebraňte jim, neboť takovým patří království Boží. (17) Amen pravím vám, kdo nepřijme království Boží jako dítě, jistě do něho nevejde.“ 


-30,31-
Oprávněně ji sv. Augustin11 nazývá „jedinou nadějí nás, hříšníků“, neboť jen skrze ni očekáváme odpuštění všech svých hříchů. Totéž říká sv. Jan Zlatoústý1, že na Mariinu přímluvu dostávají hříšníci odpuštění.

Bible: 
Ef 1,12 „abychom my, kteří jsme na Krista upnuli svou naději, stali se chválou jeho slávy. 
Kol 1,27 „Je to Kristus mezi vámi, v něm máme naději na Boží slávu
Ř 8,34 „Vždyť Kristus Ježíš, který zemřel a který byl vzkříšen, je na pravici Boží a přimlouvá se za nás.“
1J 2,1 „Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce Přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého.“
 

-36-
Ó, jak vzpurní duchové utíkají před touto Královnou! Budeme-li mít v hodině smrti na své straně Marii, proč bychom se strachovali všech pekelných nepřátel?

Bible:
Ž 23,4 „I když půjdu roklí šeré smrti, nebudu se bát ničeho zlého, vždyť jsi se mnou ty. Tvoje berla a tvá hůl mě potěšují. 
Ř 8,38 „Jsem si jist, že ani smrt, ani život, ani andělé, ani mocnosti, ani přítomnost, ani budoucnost, ani žádná moc, ani výšiny, ani hlubiny, ani co jiného v celém tvorstvu nedokáže nás odloučit od lásky Boží, která je v Kristu Ježíši, našem Pánu.
 
Proto nás povzbuzuje Richard od sv. Vavřince3 slovy: „Je-li Maria s námi, kdo proti nám?“

Bible:
Ř 8,31 „Je-li Bůh s námi, kdo proti nám?“

-40-
Přesto však Církev svatá ukládá všem duchovním a všem řeholníkům, aby každý den pozvedali svůj hlas a vzývali Marii za všechny věřící sladkými slovy: Naděje naše, naděje všech, buď zdráva!

Bible:
Ef 1,12 „abychom my, kteří jsme na Krista upnuli svou naději, stali se chválou jeho slávy.“ 
Kol 1,27.28 „Je to Kristus mezi vámi, v něm máte naději na Boží slávu. (28) Jeho zvěstujeme . .

sv. Efrém6 uvažuje o prozřetelnosti Boží v přítomném řádu a říká, že Bůh ustanovil, aby všichni, kdo se spasí, byli spaseni skrze Marii, jak učí sv. Bernard a jak důkladněji později dokáži, a oslovuje ji takto: „Má Paní, neustále nás chraň a skrývej pod pláštěm své ochrany, protože po Bohu nemáme jinou naději kromě tebe.“

Bible:
Ř 11,36 „Vždyť z něho a skrze něho a pro něho je všecko! Jemu buď sláva na věky. Amen.“
1Pt 1,21 „Skrze něho věříte v Boha, který ho vzkřísil z mrtvých a dal mu slávu, takže se vaše víra i naděje upíná k Bohu.“
Tt 1,4 „Milost a pokoj od Boha Otce a Krista Ježíše, našeho Spasitele.“

-48,49-
K posílení naší důvěry říká Eadmer15: „Obracíme-li se zbožně na tuto Boží Matičku, nejenže si smíme být jisti její ochranou, ale mnohdy budeme spíš vyslyšeni a zachráněni vzýváním jejího svatého jména, než kdybychom se dovolávali jména Ježíše, svého Spasitele.“

-49-
Chce tím říci, že rychleji dosáhneme pomoci, jdeme-li k Matce než jdeme-li k Synu,

Bible:
J 15,7 „Zůstanete-li ve mně, a zůstanou-li má slova ve vás, proste oč chcete a stane se vám.“
1J 3,22.23 „oč bychom ho žádali, dostáváme od něho, protože zachováváme jeho přikázání a činíme, co se mu líbí. (23) A to je jeho přikázání: věřit jménu jeho Syna Ježíše Krista a navzájem se milovat, jak nám přikázal.“

Podle katolického pojetí je zřejmý rozpor mezi Bohem a Marií, přičemž Marii je dávána přednost. Prosby jdou ke stvoření, a nikoli ke Stvořiteli – což Boha uráží. Boží vůle je obcházena, Mariina nastolována. Marie (člověk), je tedy v konfliktu s Bohem. Avšak: Může v nebi, kde přebývá svatý Bůh, kterému všichni s radostí slouží, nějaký rozpor vůbec vzniknout?

-51-
Maria je tedy ta statečná žena, která přemohla Satana a rozdrtila mu hlavu, když pokořila jeho pýchu podle slov: Ona rozdrtí tvou hlavu. Někteří sice pochybují, vztahují-li se tato slova na Marii či na Ježíše Krista, poněvadž v řeckém překladu čteme: On potře tvou hlavu. Avšak v naší Vulgátě, tj. v latinském překladu, schváleném na Tridentském sněmu, je psáno „ona“ a nikoliv „on“.

Bible:
1M 3,15 "Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu."
J 1,29 „Druhého dne spatřil Jan Ježíše, jak jde k němu, a řekl: Hle, beránek Boží, který snímá hříchy světa.“
1Kor 15,54.55 „Smrt je pohlcena, Bůh zvítězil! (55) Kde je, smrti, tvé vítězství? Kde je, smrti, tvá zbraň?“
Zj 5,5 „Hle, zvítězil lev z pokolení Judova, potomek Davidův; on otevře tu knihu sedmkrát zapečetěnou.“

-61-
Jako nemáme přístup k Věčnému Otci než skrze Prostředníka Ježíše Krista, tak nemáme podle slov sv. Bernarda13 přístup k Ježíši Kristu než Mariiným prostřednictvím!

Bible:
1Tm 2,5.6 „Je totiž jeden Bůh,  a JEDEN prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, (6) který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví v určený čas.“

-64-
Z toho důvodu,“ říká mnich Mikuláš5, „může blahoslavená Panna vše, co chce, na nebi i na zemi; i v zoufalých může probudit naději ve spasení.“ Proto ji oslovuje: „Dána je ti veškerá moc na nebi i na zemi a nic ti není nemožné, když i zoufalce můžeš povznést k naději ve spasení.“

Bible:
Mt 28,18 „Ježíš přistoupil a řekl jim: Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.“

-135-
„Syn nemůže nic odepřít této Matce. Jistě ji vyslyší,“ říká sv. Bernard2. Pokud se na nás Ježíš rozhněvá, Maria jej ihned usmíří.

Bible:
Ř 5,10.11 „Jestliže jsme my, Boží nepřátelé, byli Bohem smířeni smrtí jeho Syna, tím spíše nás smířené zachrání jeho život. (11) A nejen to: chlubíme se dokonce Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista, který nás s ním smířil.“

-179-
Skvěleji nám však nemohla dokázat svoji velkou lásku, než když pro naši spásu obětovala svého Syna. „Tak Maria milovala svět,“ říká sv. Bonaventura4, „že za něj vydala svého jediného Syna.“

Bible:
J 3,16 „Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.“

-186-
Nejvíce však ukázala svoji hrdinnou poslušnost vůle Boží, když obětovala na smrt svého Syna, a to s takovou bezpříkladnou vytrvalostí, že by byla ochotná, jak píše sv. Ildefons6, ho sama ukřižovat, kdyby nebyli ochotni katané.
 
Bible:
Ef 5,2 „a žijte v lásce, tak jako Kristus miloval nás a sám sebe dal za nás jako dar a oběť, jejíž vůně je Bohu milá.“

Tedy katolická Marie milovala svého Syna takovou „láskou“, že by byla schopná stejně jako Židé a římští vojáci, kteří byli pod satanovou  mocí, vztáhnout ruku na Nevinného – svého i Božího Syna!!!  A dokonce Ho usmrtit !!! Tak nad tím už zůstává rozum stát . .  TAKTO SE CHOVÁ MATKA???

V kontrastu s touto nelítostnou katolickou Marii, biblická Marie, Spasitelova matka stála u hrobu svého a Božího Syna, a plakala (J 20,11). Mateřská láska a soucit jí (na rozdíl od bezcitné katolické Marie) rozhodně nebyla cizí!!!

Zhruba lze říci, že biskup Luguori ve svém díle jen shromáždil sumu nebiblických, nebo protibiblických tvrzení, Augustinem počínaje přes Tomáše Akvinského, až po svou současnost. Marie zaujímá místo mezi člověkem a Kristem, který jediný!!! je Prostředníkem mezi člověkem a Bohem (1Tm 2,5). 

Je opravdu škoda, že dříve tento autor nenapsal knihu „Vznešenosti Božího Syna“ – ale dal přednost katolické Marii. 

II. Panna Marie podle Bible je:

a) Milostí zahrnutá (L 1,28)
  • 28 [www.biblenet.cz] Přistoupil k ní a řekl: „Buď zdráva, milostí zahrnutá, Pán s tebou.“
b) Požehnaná nade všechny ženy a matka Pána (L 1,42.43)
  • 42 [www.biblenet.cz] a zvolala velikým hlasem: „Požehnaná jsi nade všechny ženy a požehnaný plod tvého těla.
  • 43 [www.biblenet.cz] Jak to, že ke mně přichází matka mého Pána?
c) Služebnice, která potřebuje Spasitele - tedy nebyla ušetřena dědičného hříchu (L 1,47.48)

  • 47 a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli,
  • 48 že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení. Hle, od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení,

Panna Marie přes všechna svá blahoslavenství zůstává stále jednou z nás - je naší sestrou v Kristu! (Mt 12,46-50; Mk 3, 35)

  • 46 [www.biblenet.cz] Ještě když mluvil k zástupům, hle, jeho matka a bratři stáli venku a chtěli s ním mluvit.
  • 47 [www.biblenet.cz] Někdo mu řekl: „Hle, tvá matka a tvoji bratři stojí venku a chtějí s tebou mluvit.“
  • 48 [www.biblenet.cz] On však odpověděl tomu, kdo mu to řekl: „Kdo je má matka a kdo jsou moji bratři?“
  • 49 [www.biblenet.cz] Ukázal na své učedníky a řekl: „Hle, moje matka a moji bratři.
  • 50 [www.biblenet.cz] Neboť kdo činí vůli mého Otce v nebesích, to je můj bratr, má sestra i matka.“

Jen Spasitel, který byl počat z Ducha Svatého přišel na svět bez hříchu (Mt 1,20)

  • 20 [www.biblenet.cz] Ale když pojal ten úmysl, hle, anděl Páně se mu zjevil ve snu a řekl: „Josefe, synu Davidův, neboj se přijmout Marii, svou manželku; neboť co v ní bylo počato, je z Ducha svatého.

III. Panna Marie podle Bible NENÍ:

1) Biblická Marie NENÍ královnou nebes!
(Jr 44,19)

  • 19 [www.biblenet.cz] Ženy dodaly: „Jestliže pálíme kadidlo královně nebes a přinášíme jí úlitby, cožpak jí bez vědomí svých mužů pečeme obětní koláče, jimiž ji zpodobňujeme, a přinášíme jí úlitby?“


  • Druhým důkazem že Marie NENÍ královnou nebes je i tento biblický text.(Mt. 11:11)


  • 11 [www.biblenet.cz] Amen, pravím vám, mezi těmi, kdo se narodili z ženy, nevystoupil nikdo větší než Jan Křtitel; avšak i ten nejmenší v království nebeském je větší nežli on.

Z toho všeho vyplývá, že biblická Marie NENÍ Královnou Nebes, zejména proto, že Písmo tento pohanský titul odsuzuje. Dále i proto, že nikdo z lidí není větší, než nejmenší anděl v království Božím, což dokazuje výše uvedený text. Navíc zobrazování Krista i Panny Marie je v konfliktu s 5M 4,16!!!

Marie není ani Matkou Boží, protože tak v Písmu není nazvána. Nemá moc se za nás přimlouvat, neboť naším Přímluvcem je Kristus (1J 2,1) a Duch svatý (J 14,16.26). 


  • 1 [www.biblenet.cz] Toto vám píšu, děti moje, abyste nehřešili. Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého.
  • 16 [www.biblenet.cz] a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi na věky –
  • 26 [www.biblenet.cz] Ale Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl.


IV. Otázka blahoslavení Panny Marie

To že je třeba blahoslavit (velebit, chválit, žehnat) Pannu Marii, je nesporné (Lk. 1,48). Avšak způsob, jak toto blahoslavení máme provádět, Písmo nestanoví. Např. já ji blahoslavím vždy, když si připomínám Spasitelovo narození, Stejně tak činí i mnozí další. 


Co je však zajímavé je to, že Spasitel řekl, že spíše než sama Marie, jsou blažení všichni ti, kteří slyší Boží Slovo a zachovávají je (Lk 11,27.28). 

Lk 11,27.28 "Stalo se, když toto říkal, že jedna žena ze zástupu pozvedla hlas a řekla mu: "Blahoslavené lůno, které tě nosilo, a prsa, z nichž jsi sál!" (28) Ale on řekl: "SPÍŠE jsou blahoslavení ti, kteří slyší Boží slovo a zachovávají je." (SP)

Kdo Marii přisuzuje pravomoci, které patří jen Kristu a Duchu svatému, ten se rouhá! Kdo slovy Písma pohrdá, samým Bohem pohrdá!! Modlitby ke stvoření jsou nejen modlářstvím ale i rouháním, protože modlitby, které nesměřují k Bohu, nutně směřují k Božímu Odpůrci, jehož se tak modláři dovolávají!!!

V kontrastu s katolíky prosazovanou "Mariologií" prosazuje apoštol Pavel poznání Krista:

Apoštol Pavel všechno pokládá za ztrátu v porovnání s poznáním Ježíše Krista(Fp 3,8-11)Nechce znát nic, než Ježíše Krista ukřižovaného(1Kor 2,2). 

PROČ?

Protože platí:

Kol 2,2.3 „Chci, abyste povzbuzeni v srdci a spojeni láskou hluboce pochopili a plně poznali Boží tajemství, jímž je Kristus; v něm jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání

TEDY KRISTUS BOHATĚ POSTAČÍ!!!

PROTO BLAHOSLAVME BIBLICKOU MARII SPOLU S KRISTEM, PODLE MÍRY, KTERÁ KAŽDÉMU Z NICH NÁLEŽÍ - PROTOŽE JEN TAK JE TO BOHU MILÉ!!!
BA


 




"ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 350 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Čtvrtek, 15. srpen 2019 @ 13:23:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
zatím jen technická:

I. Panna Marie podle biskupa Liguoriho ...

ne biskupa Liguori, ale z Liguori nebo prostě liguorského (jako třeba pražského ..)


Aspoň víš, na co se máš Anonymní Bohéme připravit .. :-)



Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Čtvrtek, 15. srpen 2019 @ 13:31:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: Nejvíce však ukázala svoji hrdinnou poslušnost vůle Boží, když obětovala na smrt svého Syna, a to s takovou bezpříkladnou vytrvalostí, že by byla ochotná, jak píše sv. Ildefons6, ho sama ukřižovat, kdyby nebyli ochotni katané.

Tak to asi Ildefons ve své horlivosti poněkud přehnal ..  Ono taky ne vše co řekli či zapsali Církevní otcové je hned "de fide". Viz třeba onen sv. Augustín jehož tak zaujalo ono Kristovo "přiveď je třeba v okovech", že se to nakonec (asi indukcí) dostalo do Koránu i Kalvínova smyšlení.

"protest-Vyznavačská" paralela k Ildefonsovu tvrzení by zřejmě na místo Marie dosadila Otce pro onu "službu". Oboje je asi značně "přetažené".



Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Čtvrtek, 15. srpen 2019 @ 13:50:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
re: TEDY KRISTUS BOHATĚ POSTAČÍ!!!

PROTO BLAHOSLAVME BIBLICKOU MARII SPOLU S KRISTEM, PODLE MÍRY, KTERÁ KAŽDÉMU Z NICH NÁLEŽÍ - PROTOŽE JEN TAK JE TO BOHU MILÉ!!!
BA


To druhé je správné a to prvé je žádoucí. Ve významu, že ne vždy je to automaticky umožněno (Bohem..) . Přímo se opravdu jen vyjímečně a prakticky především "těm, jež si (speciálně) vyvolil" ... většina lidí však spolu s oním Makedoňanem jež se zjevil Pavlovi ve snu žádá a ptá se: "kdo nám donese Krista " ?? - pojď Pavle a dones nám, zvěstuj nám Krista/Boží slovo !! Čekali na Pavla primárně ? - NE !!! čekali, že jim Pavel přinese/zvěstuje Krista.  BA se však asi zeptá - proč ale Kristus nepřišel sám?? Odpovíme po pravdě - "nevíme, muži Makedonští .. , ale přijměte Krista od Pavla či jiných "poslů", apoštolů ..)" Historizující mohou znát "institut posla/poslů - "certifikovaných" ve Starověku" ..

No, a protože Pavel je "holt jen jeden"(je taky člověk a nemůže být všude..) a poté co si ho usurpovali Angličané "co sebrali Petrovi, aby mohli dát Pavlovi" - ujímají se v "neanglické (duchovně míněno..) oblasti" té role i takové "bezvýznamné" biblické postavy jako třeba matka Ježíšova či jiní, jinak naprosto marginální (vůči Pavlovi..) apoštolové.

Bohemie, a jak to bylo s tebou ?? Zjevil se ti sám Kristus osobně .., nebo ti ho zvěstoval "nějaký posel, Reformací tak - jako ten institut.. - opovrhovaný" ?? Kdo ti zvěstoval (dle Pavla "zrodil ho v tobě") Krista? Bratr Žižka a jeho tisk? Pavel "skrzeva své anglické" nebo nějaký posel mající formu "nosiče papírového" či jiného mediálního ? Pokud ano .. - pokud to byl "papír" (kniha, časopis, brožura ..) - tak tě - spolu s Božím Duchem - de fakto "zrodil", tebe či Krista v tobě. Tak jako Pavel zrodil své duchovní syny (ty předanglické, biblické..) či Krista v nich. Blahoslavený je za to Pavel (proč to neříct.. Bůh není přece Žárlivec, resp. žárlí v dobrém..) a blahoslaven i onen papír !! proč ne ?  Nebuť Bohémie tak úskoprsí .. nebuť "cedič komára" ..



Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Čtvrtek, 15. srpen 2019 @ 14:00:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mnozí Křesťané, Kristovci Praví, pak na sebe vztahují tato (zduchovnělá) Pánova slova: "(učedníku)- hle - tvá m(M)atka" . 

V originále ta slova zněla: ".. tvá Matka" a "ty Bohémie neposlouchej !!" - a Bohémius jako poslušný učedník opravdu neposlouchal!!  Jenže - "zlí lstiví lživí atd atd.. (taky) učedníci" "to vše porušili a sfalšovali" (jak shrnul kazatel Mohamed..) a teď tady holt "otravujou Bohémia tak úzkostně snažívého" "jakýmisi zvěstmi o matce Ježíšově" případně ještě dokonce "o jiných apoštolech než Pavel". Fuj, že se nestydíte zkostnatělí "Liturgici"(míněno jako nadávka..) tady takhle obtěžovati a rušiti Bohemiových (a nejen jeho ..) kruhů .. :-)
(doufám, že se neurazíš pro jakousi "parabolu" )..



Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Čtvrtek, 15. srpen 2019 @ 14:10:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
re: Panna Marie přes všechna svá blahoslavenství zůstává stále jednou z nás - je naší sestrou v Kristu! (Mt 12,46-50; Mk 3, 35)

No a to je právě to ... to činí Marii tak populární ..

"Někteří lidé od nás " ... "totiž nastudovali Písma" ... "a rozrušili/polekali" "naše bratry a sestry" "zjištěním, že Kristus/Ježíš je Bůh" .. a někteří dokonce šíří - "a i Soudce".  A to je ten malér ... pro mnoho lidí se pak Kristus stává "prakticky neuchopitelný" (jako že s ním nemohou "tolik orat" a zahrnovat ho svými záležitostmi.. - i obavou, "jak nakonec dopadneme u soudu, není Bůh/Kristus vlastně náročný??") - no a tak běží za člověkem.. "ta je/byla naše" - Marií - která přece "nějak souvisí s Kristem" ..
Zdá se nám to "příliš jednoduché" ?? - ale jo .. lidi jsou takoví .. i Šunemanka "otravovala" Eliáše (jehož se zřejmě tolik "nebála") než aby "běžala tlouct hlavou o chrámové lavice do centra kultu v Jeru".  A kdo čte Písma ví.. - že Písma z toho dokonce vytvořila až jakýsi "institut" .. , někdy i nechtěný.. do toho se často dostával jakýsi Moše na poušti..  lid "řádil" a Moše - "žehlil", ale to jsme odbočili ..



Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Čtvrtek, 15. srpen 2019 @ 14:16:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo Marii přisuzuje pravomoci, které patří jen Kristu a Duchu svatému, ten se rouhá! Kdo slovy Písma pohrdá, samým Bohem pohrdá!! Modlitby ke stvoření jsou nejen modlářstvím ale i rouháním, protože modlitby, které nesměřují k Bohu, nutně směřují k Božímu Odpůrci, jehož se tak modláři dovolávají!!!

pravda ... nad tím si lámali hlavu i farizeové a učitelé Písma .. samozřejmě v jiné konstelaci ..

Já bych se docela spokojil s Kristovou odpovědí/vysvětlením - že "jde o ten prst Boží". pokud Kristus/Marie/učedníci - "vyhánějí démony či uzdravují" "prstem Božím" - pak - "pak už nás zastihlo Království Nebeské"..  !!!! 



Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 16. srpen 2019 @ 09:20:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych zde vyjádřil svůj názor na výrok:




Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 16. srpen 2019 @ 15:29:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odstavec III. doplňuji a upravuji takto:

III. Panna Marie podle Bible NENÍ:


1) Biblická Marie NENÍ královnou nebes!

Jr 44,19 "Ženy dodaly: "Jestliže pálíme kadidlo královně nebes a přinášíme jí úlitby, cožpak jí bez vědomí svých mužů pečeme obětní koláče, jimiž ji zpodobňujeme, a přinášíme jí úlitby?"

Druhým důkazem je i tento biblický text:

Mt 11,11 "Amen, pravím vám, mezi těmi, kdo se narodili z ženy, nevystoupil nikdo větší než Jan Křtitel; avšak i ten nejmenší v království nebeském je větší nežli on."

Z toho všeho vyplývá, že biblická Marie NENÍ královnou nebes, zejména proto, že Písmo tento pohanský titul odsuzuje. Dále i proto, že nikdo z lidí  nedosahuje ani velikosti nejmenšího anděla v království Božím, což dokazuje výše uvedený text. Navíc zobrazování Krista i Panny Marie je v konfliktu s 5M 4,16!!!

Mariánská píseň "Vesel se nebes královno" je projevem modlářství!


2) Biblická Marie NENÍ Matkou Boží!

Není Matkou Boží proto, že v Písmu tak není nazvána. Sám Spasitel oslovoval svou matku "ženo!"

J 2,4 "A Ježíš jí řekl: Co mi chceš ženo? Ještě nepřišla má hodina." (SP)
J 19,26 "Když Ježíš uviděl svou matku a učedníka, kterého miloval, jak tu stojí, řekl matce: "Ženo, hle, tvůj syn." (SP)

Marie není ani matkou Boží, protože tak v Písmu není nazvána. Nemá moc se za nás přimlouvat, neboť naším Přímluvcem, je Kristus (1J 2,1) a Duch svatý (J 14,16.17.26; Ř 8,26).

1J 2,1 " . . . Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého."

J 14,16.17 "A já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi na věky - (17) Ducha pravdy, kterého svět nemůže přijmout, protože ho nevidí ani nezná. Vy jej znáte, neboť s vámi zůstává a ve vás bude."

J 14,26 "Ale Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl."

Ř 8,26 "Tak také Duch přichází na pomoc naší slabosti. Vždyť ani nevíme jak a za co se modlit, ale sám Duch se za nás přimlouvá nevyslovitelným lkáním."

Katolická modlitba: "Svatá Maria Matko Boží pros za nás hříšné . . (tzv. "Zdrávas") je opět modlářstvím!

V diskusi na GS se jeden římský katolík pokusil zlehčit přímluvnou funkci Spasitele a Ducha svatého poukazem na tento verš:

Mt. 18:10 "Mějte se na pozoru, abyste nepohrdali ani jedním z těchto maličkých. Pravím vám, že jejich andělé v nebi jsou neustále v blízkosti mého nebeského Otce."

Z tohoto textu lze vyčíst jen to, že jakýkoli maličký má přiděleného anděla, který stojí v blízkosti nebeského Otce. Nicméně text neříká, zda se anděl za jednoho každého maličkého přimlouvá, nebo žaluje na ty, kteří tímto maličkým pohrdají. To druhé pokládám za pravděpodobnější, protože výše citovaný verš je VÝSTRAHOU!!!

Z uvedených úvah je zřejmé, že se římský katolicismus nachází s Písmem doslova v antagonistickém konfliktu. Prostě Písmo je z katolického hlediska naprosto NEDOSTATEČNÉ, a proto ho bylo třeba doplnit o tzv. Tradici. Tuto skutečnost dokumentuje i výrok jednoho římského katolíka, který zní:

"Mariologie v katolickém učení vždy stojí jako NUTNÝ DOPLNĚK christologie."

Mohu jen konstatovat, že římskokatolická mariologie je jiným evangeliem a nachází se tudíž pod Božím  prokletím (Gal 1,8)!
BA












Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Neděle, 18. srpen 2019 @ 05:53:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z historie raných křesťanů. Např. zde je o působení svatých .. Tak nějak to katolíci dodnes chápou.

(pronásledování za Severa)
5. POTAMIAENA

K těmto možno jako sedmého připočítat Basilida, který vedl na smrt proslavenou Potamiaenu. O ní ještě nyní lidé v této krajině si vyprávějí. Nejen mimořádně hodně bojovala o svou tělesnou neposkvrněnost a za své panenství proti těm, kteří ji milovali - měla nejen krásnou duši, ale byla také tělesně krásná -, nýbrž také velmi mnoho vytrpělo pro víru v Krista. Nakonec po strašném, těžko vyslovitelném mučení skončila se svou matkou Marcellou svůj život v ohni. Vypráví se, že soudce jmenoval se Aquilas - ji strašně mučil a nakonec ji pohrozil, že ji předá gladiátorům, aby ji zneuctili. Prý se trochu zamyslila a pak na otázku, k čemu se rozhodla, dala mu takovou odpověď, že i pohanům se to zdálo bezbožné. Sotva to řekla, byl vynesen nad ní konečný ortel. Basilides, jeden se soudních úředníků, kterému byla předána, ji vedl na smrt. Když lidé kolem jí nadávali a posmívali se jí, Basilides je odehnal. Měl s ní velký soucit. Potamiaena to s radostí přijala, ale současně jej napomenula, aby se nesnažil ji těšit, poněvadž po odchodu z tohoto světa ona bude za něho Pána prosit, aby mu odplatil za to, co jí prokázal. Pak podstoupila statečně mučednickou smrt. Její tělo bylo pomalu od paty až po temeno hlavy spouštěno do vařící smůly. Tedy takový boj bojovala oslavovaná dívka. 
Po krátké době vyzvali z nějakého důvodu Basilida vojáci, kteří s ním byli, zřeknout se přísahou víry. On však je ujišťoval, že mu není dovoleno jako křesťanovi přísahat a že se k tomu zcela otevřeně přiznává. Z počátku to nějakou chvíli brali jako žert, když však na své výpovědi pevně trval, předvedli jej před soudce. Před soudcem znovu vyznal, že je křesťanem, a byl na to uvržen do vězení. Když někteří bratří v Pánu k němu přišli a ptali se jej, proč se tak náhle rozhodl, měl jim odpovědět, že se mu Potamiaena tři dny po své smrti v noci zjevila, posadila mu na hlavu korunu a řekla, že za něho prosila Pána a on ji vyslyšel a že zanedlouho si jej vezme k sobě. Na to udělili mu bratří pečeť Pána, křest, a následujícího dne byl po slavném vyznání Pána sťat. I mnozí jiní z obyvatel Alexandrie se měli tehdy náhle obrátit na Kristovu víru, protože Potamiaena se jim ve spánku zjevila a vyzvala je k přijetí Božího Slova. Dost již o tom.

Kniha VI. , Eusebius Pamphili - Církevní dějiny  




Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 22. srpen 2019 @ 12:51:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
VÁŽENÍ ŘÍMŠTÍ KATOLÍCI,

TO JSTE SE ZASE PŘEDVEDLI!!!  Z VAŠICH KOMENTÁŘŮ HLOUPOST, PÝCHA A NENÁVIST JEN KAPE!!!

PAMATUJTE: NENÁVIST JE MEČ, KTERÝ DRŽÍTE ZA OSTŘÍ!!!
BA



Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Pátek, 23. srpen 2019 @ 09:36:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
re: Až zavrhneš veškerou tradici .. 

odpověď: proč? Od kdy je (slovo) "tradice" (i v konotaci Písma) "sprosté slovo" ?



Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Sobota, 24. srpen 2019 @ 01:08:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, ještě tedy něco k čistě biblické Marii ...
 co třeba tohle:

http://www.cb.cz/karlovy.vary/bible/zj/zj12.htm

Zjevení Janovo 12
12:1 A ukázalo se veliké znamení na nebi: Žena oděná sluncem, s měsícem pod nohama a s korunou dvanácti hvězd kolem hlavy.
12:2 Ta žena byla těhotná a křičela v bolestech, neboť přišla její hodina.
12:3 Tu se ukázalo na nebi jiné znamení: Veliký ohnivý drak s deseti rohy a sedmi hlavami, a na každé hlavě měl královskou korunu.
12:4 Ocasem smetl třetinu hvězd z nebe a svrhl je na zem. A drak se postavil před ženu, aby pohltil její dítě, jakmile se narodí.
12:5 Ona porodila dítě, syna, který má železnou berlou pást všechny národy; ale dítě bylo přeneseno k Bohu a jeho trůnu.
12:6 Žena pak uprchla na poušť, kde jí Bůh připravil útočiště, aby tam o ni bylo postaráno po tisíc dvě stě šedesát dní.
12:7 A strhla se bitva na nebi: Michael a jeho andělé se utkali s drakem.
12:8 Drak i jeho andělé bojovali, ale nezvítězili, a nebylo již pro ně místa v nebi.Zjevení Janovo 12:9 A veliký drak, ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který sváděl celý svět, byl svržen na zem a s ním i jeho andělé.
12:10 A slyšel jsem mocný hlas v nebi: "Nyní přišlo spasení, moc a království našeho Boha i vláda jeho Mesiáše; neboť byl svržen žalobce našich bratří, který je před Bohem osočoval dnem i nocí.
12:11 Oni nad ním zvítězili pro krev Beránkovu a pro slovo svého svědectví. Nemilovali svůj život tak, aby se zalekli smrti.
12:12 Proto jásejte, nebesa a všichni, kdo v nich přebýváte! Běda však zemi i moři, neboť sestoupil k vám ďábel, plný zlosti, protože ví, jak málo času mu zbývá."
12:13 Když drak viděl, že je svržen na zem, začal pronásledovat ženu, která porodila syna.
12:14 Ale té ženě byla dána dvě mocná orlí křídla, aby mohla uletět na poušť do svého útočiště, kde ukryta před hadem byla zachována při životě rok a dva roky a polovinu roku.
12:15 A had za ní vychrlil ze chřtánu proud vody jako řeku, aby ji smetl.
12:16 Ale země přispěla ženě na pomoc, otevřela ústa a pohltila tu řeku, kterou drak vychrlil.
12:17 Drak v hněvu vůči té ženě rozpoutal válku proti ostatnímu jejímu potomstvu, proti těm, kdo zachovávají přikázání Boží a drží se svědectví Ježíšova.
12:18 A drak se postavil na břeh moře. 

Zamyslíme se nad těmito verši nebo nám to opět "bude myslet politicky" ??



Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 26. srpen 2019 @ 12:53:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolická Marie je stále jen biblická Marie.



Pokusy o umělé vytváření jakýchsi virtuálních "rozdílů" existují jen ve zmatených myslí ve víře a v Písmu nedostatečně vzdělaných bludařů.


Marie prožila (poslušna Bohu)  celý svůj život  a nyní je spolu se svým Synem oslavena v nebi. Sama má podíl na Kristově vládě, na jeho trůnu a moci.

(Zj 2,26-28; zj 3,21).



Stránka vygenerována za: 2.43 sekundy