Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 15947, komentáře < 7 dní: 411, komentářů celkem: 379905, adminů: 60, uživatelů: 4955  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 252 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Vota
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Prezident Jižních baptistù zveøejnil na Facebooku fotografii ze svého oèkování
·Beth Moore se omluvila za podporu teologie komplementarismu
·Nový zákon s poznámkami - pøeložil Petr Pavlíèek
·Poprvé v historii se hlásí k náboženské pøíslušnosti ménì než polovina Amerièann
·Kvùli pandemii se loni v katolické církvi konalo o ètvrtinu ménì køtù
·Velikonoèní sèítání lidu
·Informace z jednání Výkonné výboru BJB dne 17. bøezna 2021
·Prosba Sboru BJB v Praze - Církev XXI. století
·Televizní bohoslužba Bratrské jednoty baptistù 18.4.2021 na ÈT2
·Diáø za èasù korony

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
104400918
přístupů od 17. 10. 2001

Podobenství: O hlupáku a živém tvaru
Vloženo Středa, 25. září 2019 @ 00:36:33 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Živý tvar je místo v dané životní etapě, role toho jenž jej zaujímá tak, aby konal to, co je správné a dobré pro ty, které má milovat, pro ty kterým je tím vzhledem k roli či životní etapě povinován, pro Boha. A to přes bolest v duši, touhu dělat něco jiného, chuť utéct, přes neocenění, přes údiv, přes „moudré“ rady.


Žít bezohledný sobecký život vede k frustraci a prázdnotě.
Jedno z nejstrašnějších provinění je jít za vlastním štěstím, po zádech jiných lidí a o to horší je, když se takto jde po vlastních dětech.
Nalézání a zaujímání živého tvaru v sobě nese zmatek a hledání.
Je to vlastně podobné až totožné s hledáním smyslu života. Asi to může dlouho trvat. Nemusí to být na zbytek života. Tak jako život má své etapy, tak živý tvar může a jistě má více podob.
Zůstávání v živém tvaru bolí.
Ložisko ve stroji se opotřebovává. Živý tvar je napínán a tlačen a drcen a obrušován, protože je součástí celku – života smyslu.
Bez „softwaru“ to jest uvědomění si, co a proč to člověk dělá, a proč v posledku z vlastního rozhodnutí a nikoliv jen nutnosti žije zrovna tak, jak to odpovídá živému tvaru pro něj, bez vědomí přesahu své činnosti za jeho život, byť zůstane jen ve vědomí vyšší bytosti tedy Boha, se z živého tvaru stane velmi snadno „jen součást systému“, kolečko v hodinách. Pak to již není tělo,o kterém píše apoštol, ne vinný kmen a ratolesti, jen ubohá schránka hynoucí v ubíjejících povinnostech posedlá touhou po lepším, po bohatství a pohodlí a závisti a v nenaplněných tužbách. O tom je pak spousta různých pseudofilozofických úvah, písní a depresí.
Ano, často to bolí.
Jsi v něm opotřebováván a dobrovolně směňuješ svůj život za něco, co (ti) za to stojí. Bolí to skoro každý den. Bolí to k nevydržení. Je to radostné a přináší uspokojení. Je to tvá „hodina“, tvá sláva, tvůj kříž. Život tím nabývá smyslu a je naplňován
Konec živého tvaru může také bolet.
Povinnost rodiče nevázat se psychicky na milované dítě a nechat mu prostor pro dospělost a osamostatnění se. Nutnost smířit se s koncem jednoho živého tvaru a nalézt nový nebo již žádný.
Smysl života není v zábavě a užívání, ale v oběti. Pak za něco stojí.
Žít pro něco, za co každý den sám sebe dáváš a svůj kříž tak neseš. (Exupery-Citadela)
Pokud ale není nalezeno to, za co stojí život obětovat, platí to, na co přišel kazatel ...užívat dobré jídlo a dobré pití a radovat se ženou svého mládí, to ovšem často již nejde, protože ta žena je z různých důvodů už prostě pryč.
Takže zbývá jídlo a pití. A i při sebeobětování je dost prostoru na jídlo a pití.... viz život Ježíšův.

„...k čemu je člověku získá li celý svět a svou vlastní duši ztratí.
Ztratit duše -srdce svých vlastních dětí, to je nemalá část člověčí duše!!“.
A to se stane velmi lehce.
Tak třeba stačí mít špatně stanovené priority. Nevědět, že čas mládí je pryč a je například třeba být rodičem - podporou dospívajícím. To je to sobectví. Tak člověku unikne a uniklo mládí, a mezi prsty mu unikne, uniká, uniklo dětství a dospívání dětí. Taková hrozná marnost. Taková škoda.
A tak nějaký člověk středního věku tráví – zabíjí -marní -utrácí čas s mnohem mladšími lidmi, svobodnými bez závazků zábavou a jejích kratochvílí a na své závazky, povinnosti a úkoly kálí.
Je to blb. Protože ti lidé si to mohou dovolit, jsou svobodní a v jiné životní fázi a tím i roli.
Náš blb –podotýkám, že blb nutně nemusí být náš, může být jenom váš nebo jím jsi ty.
Tedy náš blb, bohužel, v čase, kdy se měl již odklonit od egocentrismu a začít být prospěšný bližním, se do něj ponoří více, než je možné udělat bez úhony na smyslu vlastního života.
Je velmi smutné, když člověk utrácí a tratí smysl své existence jen pro svou pitomost, hloupý a léty zamrzlý dětský vzdor a neochotu přemýšlet a jednat dle času ve kterém se jeho život nachází.
Není možné dohnat ztrátu, kterou nám způsobily nepříznivé okolnosti tak, že budeme ignorovat reálný čas, reálné období našeho života a budeme se chovat, jak když nám bylo jako tenkrát, když jsme o to přišli. Přijdeme opět o něco – o to, co mělo být realitou a úkolem teď. Tedy svou ztrátu jen zvětšíme.
O nesvatá tuposti. Čeká blba zase marnost. Zase mu bude zle. A bohužel si to velmi důkladně chystá sám. Hlupák.

"O hlupáku a živém tvaru" | Přihlásit/Vytvořit účet | 77 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O hlupáku a živém tvaru (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Středa, 25. září 2019 @ 08:50:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak sa mi soudruzi zdá, že na GS se nám tu nějak začíná rozmáhat nešvar dvojité anonymity - lidé, co jsou anonymní se snaží být anonymní ještě více, tím, že se odhlašují pro to, aby mohli adminovi zaslat článek :)

Ale dobrá - článek je jinak velice dobrý. Obsahuje sice ze pár projekcí, ale má to hlavu i patu a v principu obsahuje mnohem více fundamentálních pravd, než současné oblíbené téma "panenka Mária".





Re: O hlupáku a živém tvaru (Skóre: 1)
Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Středa, 25. září 2019 @ 17:07:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně popsáno. Díky.



Re: O hlupáku a živém tvaru (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. říjen 2019 @ 07:28:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky za článek. To je snad originální úvaha? 

  Dobrá úvaha, kterou by měl člověk dělat někdy na začátku života, než jde do manželství, má děti. Někdy na prahu dospělosti, ve dvaceti, do pětadvaceti. Pak je OK. Pokud jí dělá ve čtyřiceti, padesáti, bez manželky a dětí, pak už je to úvaha spíše depresivní a zbývá jen odpuštění. 

  Spousta věcí z článku se dá řešit prakticky - pokud má člověk více dětí, než jedno či dvě, je pak rád za každé, které se citově a materiálně osamostatní a pak i najde ráno v ledničce jídlo, co tam bylo večer či si může jednou za čas v klidu popovídat s přáteli ;-)

  Život v oběti v tom, co je dobré pro druhé nebo sobectví a život pro sebe jsou dva krajní způsoby - oba nakonec mohou vést k vyčerpání. Zvlášť to první, protože na první pohled vypadá život pro dobro druhých smysluplnější. A tak se třeba maminka léta obětuje pro svoje děti a dělá jim dobro, což je její smysl a na konci může být vyčerpání na jedné straně a rozmazlenost na straně druhé. Dobro a zlo (ať už vlastní, nebo cizí), v tom bývá stejný omyl, jako byl na začátku [obohu.cz].

  Proto je dobré hledat život a jeho smysl v tom, v čem život je. Tedy lépe řečeno v tom, v kom život je. Ne v dobru a zlu, kde není.

  Toník


  



Stránka vygenerována za: 1.15 sekundy