Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 562 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116487538
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Daniel 2 kapitola a dnešní události.
Vloženo Neděle, 22. březen 2020 @ 19:12:06 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Proč lidé přistoupí na smíšení demokracie s autoritářským režimem.
Daniel 2,33. stehna ze železa, nohy dílem ze železa a dílem z hlíny. 34 Viděl jsi, jak se bez zásahu rukou utrhl kámen a udeřil do železných a hliněných nohou sochy a rozdrtil je, 41 Že jsi viděl nohy a prsty dílem z hrnčířské hlíny a dílem ze železa, znamená , že království bude rozdělené a bude v něm něco z pevnosti železa, neboť jsi viděl železo smíšené s jílovitou hlínou. 42 Prsty nohou dílem ze železa a dílem z hlíny znamenají , že království bude zčásti tvrdé a dílem křehké. 43 Že jsi viděl železo smíšené s jílovitou hlínou, znamená, že se bude lidské pokolení mísit, avšak nepřilnou k sobě navzájem, jako se nesmísí železo s hlínou.

Přes 25 let jsem se občas zabýval tím, jak se to stane, že se jílovitá hlína smísí se železem. Až do předvčerejška. Stehna ze železa byla římská říše. Jak je nám známo, římska říše zmizela v propadlišti dějin.
Po více, jak 1 500 létech se v dnešních dnech děje něco, co nám může napovědět jakým způsobem může nastat situace, kdy lidé demokratických zemí přistoupí k tomu, aby zase nastalo něco podobného, železným stehnům. Nová římská říše, podobná té předcházející, se bude lišit jen tím, že železo bude smíšeno s jílovitou hlínou.
Není to tak dávno, kdy se lidé různých národů dali do pohybu a míří za lepším životem do bohatších zemí. Proč se to nestávalo tak masově v dřívějších dobách? Nebyl internet a sociální sítě. Jak zastavit to míšení lidských pokolení, protože je stále jasnější, že to nemůže fungovat? Jak dnes vidíme, může to zastavit celosvětová pandemie koronaviru COVID 19.   
Jenže tato situace zcela zřejmě nahrává tomu, aby demokratické země, jílovitá hlína, přistoupily na smíšení s železem, pevností staré římské říše. Tváří v tvář smrti lidé ani neceknou a přistoupí na omezení demokratických principů, aby si zachovali své životy.
Milí křesťané, uvědomte si, že nastanou časy, které způsobí, že kdokoliv  bude proti nastávajícím a nevyhnutelným změnám, bude za nepřítele. A tak se pozná, kdo myslí své křesťanství vážně a kdo je jen vlažný následovník.


"Daniel 2 kapitola a dnešní události." | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Daniel 2 kapitola a dnešní události. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 22. březen 2020 @ 19:40:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsáno 18.3. 
Je to můj článek, byl jsem přihlášený, ale jen na mobilu. 



Re: Daniel 2 kapitola a dnešní události. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 22. březen 2020 @ 20:12:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtěl bych ještě doplnit pro některé čtenáře jednu důležitou věc, v tom snu udeřil do nohou kámen, který nebyl v lidských rukách a rozdrtil jak ty nohy, tak celou sochu. Všimněte si, že neudeřil do stehen, ale do nohou dílem ze železa a dílem z hlíny. 
Což znamená, že to nebylo za časů Římského impéria, ale teprve se to stane v blízké budoucnosti.

Mé doplnění pro některé věřící, kteří zastávají učení, že Ježíš už přišel do roku 70 n.l.



Re: Daniel 2 kapitola a dnešní události. (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Neděle, 22. březen 2020 @ 20:45:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Najkratší záznam svetových dejín, napísaný dopredu:

Čo hovorí Biblia o budúcnosti EU:



Re: Daniel 2 kapitola a dnešní události. (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Neděle, 22. březen 2020 @ 20:56:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kniha Daniel (séria prednášok)




Re: Daniel 2 kapitola a dnešní události. (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Neděle, 22. březen 2020 @ 21:50:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže v zájmu svobody bys Richarde zrušil všechna karanténní opatření a nechal dočasně padnout na hubu zdravotnictví ? A to jenom proto, že ses inspiroval vlastním výkladem nějaké starobylé knihy, kterou psali lidé, kteří neměli ani nejmenší ponětí o jakýchsi RNA virech? Tak jo - OK.



Re: Daniel 2 kapitola a dnešní události. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 23. březen 2020 @ 07:25:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto vidění Daniele není jeho jediné vidění. S oblibou ho používají nekatolické církve, aby pak došli k závěru, že katolická církev je šelmou. Zároveň používají různé konspirační teorie a určité světové i místní události pasují na Danielovo vidění. Ve vidění především Daniel poklonkuje babylonského králi. Který král by se neradoval z takového výkladu snu, kde on král je ten nejlepší  a už žádný lepší nebude. Prostě babylonský král představuje vrchol dějin a pak už vše spěje jak jinak než ke konci. Sledoval jsem několik výkladů Danielových vidění a žasnu nad tím, jak se to zneužívat k potvrzení vlastních konspirací. Většinou tam figuruje katolická církev jako šelma. Nikde tam není nic o dalších církvích a sektách  a o zločinech v pozdějších staletích. Každá sekta má svůj výklad.



Kanonizování knihy Daniel (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Pondělí, 23. březen 2020 @ 09:36:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přetiskuji sem (poněkud chaotický) kompilát mých diskuzních příspěvků z OSACR, kde se mne jeden fundamentalista snažil přesvědčit o tom, že není nejmenších pochyb, že kniha Daniel vznikla v šestém století před naším letopočtem.
Zajímavý je odkaz z webu "biblickestudie.cz", který mne osobně utvrdil o tom, že křesťané se při pokusech propojit SZ a NZ neštítí opravdu ničeho a že tu více než kde jinde platí ono pořekladlo že "účel světí prostředky".


+ + +

Fundamentalista napsal: „To, že tam jsou popsány události z doby 6.-2. stol. před Kristem, není žádnou teologickou komplikací.“

Teologickou kompikací je to, že údajný popis doby před druhým příchodem Krista, sedí na historické události z období říše Alexandra Velikého. Takže je třeba řící – NE, to je jen shoda náhod, Daniel musel popsat něco, co se ještě nestalo, jinak by haproval Nový zákon, a to není možné.

Fundamentalista napsal: „že dílo nevypadá vůbec na to, že pochází z 2. st. př. Kristem, ale ze 6. st. př. Kristem.“


Ano to je názor křesťanů. Nic jiného se pochopitelně ani očekávat nedá. Pochopitelně i vy jste si vybral argumenty, které potřebujete pro obhajobu své víry a zapoměl jste z Wikipedie odcitovat například toto:

Významným faktorem pro pozdní dataci je i skutečnost, že v židovském kánonu není kniha řazena mezi prorocké knihy, nýbrž mezi spisy, což ukazuje na to, že když kniha Daniel vznikla, kánon prorockých knih byl již uzavřen.

nebo toto:

Tento přístup se snaží poukázat na to, že zatímco autor knihy má podávat poněkud zmatené a nepřesné informace o době babylonského exilu, je podrobně zpraven o situaci v Judsku v první polovině 2. století př. n. l. Dovídáme se to z událostí, které jsou líčeny v Danielových viděních. Zlom v přesnosti nastává ohledně smrti Antiocha IV. Epifana (to má být ten váš udajný antikrist a proto poukazuji na to, že zrovinka tohle proroctví se jaksi úplně nehodí interpretovat jako proroctví, které se úspěšně vyplnilo – to by křesťanské teologii velmi neprospělo). Tento zlom v roce 164 př. n. l., kdy autor vykazuje náhlou neznalost následných událostí, je znamením, že právě v tomto okamžiku autor psal a nevěděl tedy, co se stane v následujících dnech — to se jen dohaduje. Tíha děje spočívá na posledních popisovaných událostech, tj. na pronásledování Židů; tzn. že autor se snažil objasnit situaci své země a dodat odvahy svým soukmenovcům.


+ + +


Fundamentalista napsal: „2. století neodpovídá obsah…“


Dle všeho bych řekl, že obsah 11té kapitoly právě velice dobře odpovídá druhému století – dokonce až tak dobře, že by si člověk řekl – no, tohle snad muselo být napsané ve druhém století :)
Existují samozřejmě i další hypotézy – třeba, že autorů bylo více a pravdu tak mají v podstatě obě dvě strany: kniha byla sepsána ve více, než jednom historickém období – no proč ne, mohlo to být klidně i takto.
Svědectví Josepha Flavia nelze verifikovat jiným zdrojem a navíc Josephus nebyl v tomto ohledu nestranný – I když zůstal ve službách Říma a svým dětem dal pohanská jména, zůstal vždy věrný svému židovskému původu a věnoval se psaní děl, v nichž hájil židovskou víru a tradici.
Potvrzení historické přesnosti údajů, které byly dříve prezentované jako zmatené nám ale přeci nic neříká o tom, v jakém roce byl dokument sepsán – říká to pouze to, že nějaké údaje byly prezentované jako zmatené a přitom zmatené nebyly, toť vše.
Aramejsky neumím, takže argument ohledně uřití aramejštiny nedokážu posoudit. Jestli je možné z Kumránských opisů určit přesné stáří (neexistujícího) originálu (na základě čeho?) lze jen spekulovat.


+ + +



Fundamentalista napsal: „Nepsal o následujících dnech, ale o posledních dnech. “


Samozřejmě, že psal o následujících dnech: „A právě v onom čase povstane Michael, ten velký velitel“. Á pravě onen čas je podle vás co – 3000 let po smrti Epifana? Pokud si myslíte, že slovní spojení „a právě onen čas“ neznamená období bezprostředně po tom, co Epifan zemřel, tak pak ano – to klidně může být tedy, tak jak uvádíte – nějaká daleká budoucnost.



+ + +




Pojdmě se nyní společně podívat na knihu Daniel z pohledu věřícího křesťana:

http://biblickestudie.cz/preklady/t_daniel_11.pdf

Křesťanský badatel rozpoznává ve verši 21 panovníka Antiochuse IV. Epifana, synátora Antiocha Velikého. Dokonce vyloženě uvádí, že mezi vykladači písma v tomto ohledu existuje univerzální shoda – jak liberálové, tak fundamentalisté si v tomto ohledu notují. Výborně – to je myslím dobrý začátek.

Verš 24, 27-32 stále se bavíme o Epifanovi. Zvláštní pozornost je třeba věnovat verši 31 – ten výstižně hovoří ohledně zrušení každodenní oběti a vztyčení modly. Křesťané jdou ovšem mnohem dále – zasadí jedno a to samé proroctví do několika časových rovin s tím, že jedno proroctví popisuje vícero různých událostí – tomu se říká kreativní výklad Písma, ale pojdmě dále…

Verš 34

„Když budou klesat, naleznou trochu pomoci, ale mnozí se k nim připojí úskočně.“ – ještě stále se pohybujeme v časech Epifana.

Verš 35 (a až do konce kapitoly)
„Někteří z prozíravých budou klesat, budou zkoušeni, tříbeni a běleni pro dobu konce, totiž do jistého času.“

A tady se to zlomí. Ti co budou klesat, ti už klesají v úplně jiném časovém období, doba Epifana už je údajně dávno pryč, nyní jsme již věku, kdy veřejné osvětlení v Jeruzalémě pohání energie z jáderného šptěpení nebo možná i z jaderné fúze nebo dokonce už to frčí na antihmotu. A cože se to vlastně stalo, že jsme tak nějak časově vepředu?

Mezi teology (fundamentalisty pochopitelně) zde vládne překvapivě opět značná shoda ve výkladu, kdy většinu z těchto deseti veršů chápou jako popis událostí, které v době Antiocha nebyly zcela naplněny. Zdá se, že Daniel zde mluví o vzdálenébudoucnosti, tj. většina veršů mluví o budoucím antikristu, který převyšuje svým zlem i samotného Antiocha.

Pane jo, tak na tohle by teda jeden nepřišel – na tu dělící čáru. Jak na to vlastně ti křesťané došli. Inu – nějak od verše 40 se to proroctví historicky přestává plnit. A protože Bible nemůže obsahovat proctví falešná, musí to mít nějaké jiné vysvětlení. Aha no jasně, vždyť přeci jedno proroctví končí veršem 34 a další pokračuje od verše 35. Je to tak jednoduché. To, že ten text ve skutečnosti plynule pokračuje je jen zdání. Tak je to.

Ok, takže tohle sme teda vyřešili jakože.

Teď ještě zbývá otázka datace – darebáčtí liberálové zpochybňují fakt, že kniha byla napsána někdy v šestém století. Poukazují třeba na to, proč se teda čekalo skoro 4 století na její kanonizaci, ale přitom zcela pomíjí následující závažná fakta:

Septuaginta (řecký překlad Starého zákona), který byl sepsán před dobou Antiocha Epifana (o němž jsou v 11. kapitole velmi jasné zmínky, jak jsme viděli) obsahuje kompletní knihu Daniel. [Tohle ve skutečnosti není pravda, Septuagnita ZAČALA být sepisována před obdobím vlády Epifana, kdy přesně ale byla dokončena, to se s určitostí neví].

***

Víme bez stínu pochyb, že kniha Daniel byla napsána před r. 330 př. n. l., protože Josephus Flaviuse svých Starožitnostech 11.8.5 (93-94 n. l.) zaznamenal, že když se Alexandr Veliký blížil k Jeruzalému, vyšel mu vstříc velekněz Jaddua a ukázal mu text z knihy Daniele, kde se píše,… [Bez stínu pochyb :) ano to určitě. Z jiných zdrojů neověřitelné svědectví propagátora judaismu je určitě bez toho nejmenšího stínu pochyb.]

***

Archeologické nálezy z Babylóna nám potvrzují, že řada detailů z knihy Daniel je pravdivá.

Jj, třeba když se na nalezeném reliéfu Belšazarově hostiny objeví skleničky vína + ženy, o čemž se David ve svém prorockém spisu zmiňuje. To má samozřejmě nemalou váhu: člověk by spíše předpokládal, že se tam bude pít čaj a ženské budou běhat kolem plotny a děcek.

***

Nyní je třeba upustit od datování (knihy) Daniel do doby Makabejců, i kdyby to mělo být jen proto, že mezi dobou, kdy byla sepsána, a dobou, kdy se objevila ve formě opisů v knihovně makabejské náboženské sekty, nemohlo uplynout dostatečně dlouhé období. [Bylo na to ve skutečnosti několik desítek let – dostatečně dlouhá doba na to, aby mohly být pořízeny první opisy.]

***

Části knihy Daniel nacházíme mezi svitky od Mrtvého moře. Po aplikování paleografických technik(jedná se v podstatě o studium vývoje textů a způsobu psaní písma) je zřejmé, že originální dokumenty musí být, vzhledem ke 2. stoletím př. n. l, starší o několik století.

A máme tu konečně první pořádný argument. Otázkou je, zda náhodou taky nepochází z „dílny“ lidí, kteří nás ujišťují o tom, že není stín pochybností o stáří dokumentu díky Josefovi Flaviovi, ale dejme tomu že ne. Dejme tomu, že opravdu použitá aramejština nekoresponduje s aramejštinou typickou pro druhé století.
Ohledně jazyků ještě malou odbočku: Prítomnosť niekoľkých gréckych slov nemusí znamenať helenistickú dobu pre vznik knihy – je známe, že grécka kultúra prenikala na Blízky východ už dlho pred Nebúkadnecarovou dobou.
Ano, přítomnost řeckých slov v textu se křesťanům nelíbí, protože by to naznačovalo, že spis byl dokončen mnohem později, než v šestém století. Ale dobře, dejme tomu, třeba byl opravdu nějaký dobrý důvod v šestém století napsat ze pár výrazů řecky místo aramejsky – proč ne.
Znamená to tedy, že kniha musela být nutně kompletně sepsaná v šestém století? Nikoliv – znamená to, že určité její části byly sepsány dříve, než ve druhém století. Je třeba si uvědomit, že celý spis není kompletně v aramejštině. Začátek a konec knihy jsou psané hebrejsky.
Kniha má i další části psané řecky, ty však kanonizovala pouze katolická církev. Jejich dataci lze zařadit někam mezi první a druhé století př.n.l.

Otázkou tedy je, zda věřit tomu, že kniha Daniel popisuje dva různé antikristy v rámci jedné kapitoly? Z mého pohledu nikoliv – je to pouze účelová manipulace s textem ze strany fundamentálních věřících, tak aby jim správně „seděly notičky“ ve druhém díle ságy o všemohoucím Bohu.
Proto nemá smysl, zda kniha Daniel popisuje antikrista jako duchovní bytost nebo jako člověka z masa a krve.


+ + +


P.S.: už se mi to nechce dohledávat, ale narazil jsem kdysi na jednu zajímavou pasáž v Bibli (a mám pocit, že to zrovinka bylo v knize Daniel), kde se popisuje nějaká osoba a mezi teology nepanuje jednoznačná shoda - a teď se podržte - zda se jedná o předznamenání Krista anebo antiKrista !:) Jedni vykladači vidí v té samé pasáži Ježíše a jiný vykladači zase jeho úhlavního nepřítele z dílny samotného ďábla.
Tak to už pak člověk opravdu neví, zda plakat, nebo zda se smát.






Re: Daniel 2 kapitola a dnešní události. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 23. březen 2020 @ 21:48:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3411166738898602&id=100000159291808

Doporučuji přečíst.



Re: Daniel 2 - jakože dnešní demokratura je Boží ideál? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. březen 2020 @ 04:08:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chceš mi říci, že současná ubohá demokratura (ubohá a slabá hlína, bláto) je ideálním Božím zřízením? Tím je pokud vím, osvícený panovník. Demokracie je výmysl bohatých vládnoucích Židů, jejichž cílem vždy bylo rozhádat goje mezi sebou...



Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy