Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Xenie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16063, komentáře < 7 dní: 359, komentářů celkem: 387880, adminů: 60, uživatelů: 5024  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 221 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Ekumenická rada církví si zvolila nové pøedsednictvo na pøíští dva roky
·Rozbuška a další mutace covidu-19
·Významný køesťanský genetik je frustrovaný z postoje evangelikálù k oèkování
·Vlivný Jižní baptista Robert Jeffress odmítl náboženské argumenty proti oèkování
·5 pilíøù konzervativního evangelikálního kalvinismu nesluèitelných s láskou
·Skrytì
·Pastoral Brothers
·Výsledky Sjezdu delegátù BJB v Brnì 6.11.2021
·Kazatel Pavel Mrázek byl zvolen vedoucím Odboru mládeže BJB
·Od 1.11.2021 dochází ke zmìnì epidemiologických opatøení na církevních akcích

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106521799
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Je smutné hádat se kvůli poslední večeři s Pánem Ježíšem
Vloženo Středa, 01. duben 2020 @ 14:23:42 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Matouš 26 · 

26Když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, lámal a dával učedníkům se slovy: „Vezměte, jezte, toto jest mé tělo.“ ·  
27Pak vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho se slovy: „Pijte z něho všichni. ·  
28Neboť toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé na odpuštění hříchů.  

 Marek 14 · 
22Když jedli, vzal chléb, požehnal, lámal a dával jim se slovy: „Vezměte, toto jest mé tělo.“ ·  
23Pak vzal kalich, vzdal díky, podal jim ho a pili z něho všichni. ·  
24A řekl jim: „Toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé. 

  Lukáš 22 ·
  19Pak vzal chléb, vzdal díky, lámal a dával jim se slovy: „Toto jest mé tělo, které se za vás vydává. To čiňte na mou památku.“ ·  

20A právě tak, když bylo po večeři, vzal kalich a řekl: „Tento kalich je nová smlouva zpečetěná mou krví, která se za vás prolévá.“  

 Skutkové 2 · 
42Vytrvale poslouchali učení apoštolů, byli spolu, lámali chléb a modlili se.  



Poslední večeře Pána Ježíše. Je zajímavé, že se o ní nezmiňuje Jan, ačkoliv s Matoušem patřil k přímým účastníkům.Jan popisuje zase jinou událost. Marek  a Lukáš ohledně poslední večeře popisují jen to, co sami slyšeli už jen zprostředkovaně. Marek asi od Petra. Jediné přímé svědectví máme tedy jen od Matouše, který toto evangelium píše hlavně židům.   Představme si, že všichni jedí. A najednou je vyruší Pán Ježíš. Začne lámat chléb. Tady asi jde o nekvašený chléb v podobě placky. A tyto kousky chleba podává učedníkům se slovy toto je mé tělo. Jistě, že to není jeho fyzické tělo , ale Pán Ježíš  hovoří o jiném tělu. O tělu ve smyslu duchovním.   Matouš 4 ·  

3Tu přistoupil pokušitel a řekl mu: „Jsi-li Syn Boží, řekni, ať z těchto kamenů jsou chleby.“ ·  
4On však odpověděl: „Je psáno: ‚Ne jenom chlebem bude člověk živ, ale každým slovem, které vychází z Božích úst.‘“   

 Takže Pán Ježíš myslí tímto chlebem to duchovní, co přinesl na svět.   Víno v kalichu mívá červenou barvu. A Pán Ježíš tím ukazuje na to, co ho čeká. Jeho obětování. Ale oběť dokonalou a poslední. A židé dobře znali obětní systém, o kterém je psáno už u prvních dětí našich prarodičů. Akorát Kain to nepochopil. Ani učedníci nevěděli o jaké  zpečetění smlouvy se jedná. Ostatně v tu chvíli učedníci nic nechápali a nerozuměli. Ani u Matouše a ani u Marka není psáno, že toto máme činit na jeho památku. O činění na mou památku píše jen Lukáš.   Nikde se nepíše mimo Lukáše o povinnosti této památky. O prvních křesťanech ve skutcích je psáno, že : ·  
42Vytrvale poslouchali učení apoštolů, byli spolu, lámali chléb a modlili se. 

    Nikde se nepíše o pití z kalicha.   Otázkou je, kde se vytvořilo učení o tom, že se jedná o fyzické tělo  a skutečnou krev,  v níž se chléb a víno mění. Pro židy absurdní představa a spíš projev kanibalismu. Tady je vidět, že do křesťanské víry proniklo něco, co tomu, co chtěl Pán Ježíš, odporuje. Jaký by to mělo smysl, aby se tyto potraviny měnili ve skutečnou tkáň a krev?    Jak se bohužel dá Písmo vysvětlovat různě a nakonec až nerozumně.   Hostie znamená oběť a chléb speciálně připravený pro obřad, kterým si věřící připomínají Pána Ježíše. Zpočátku křesťané „lámání chleba“, užíval obyčejný chléb, který s sebou věřící přinesli. Avšak již záhy dostává tento chléb ustálenou symbolickou formu. Ale tohle je už produktem církve. O tom se v Božím Písmu nic nedozvíme.   Domnívám se, že Pán Ježíš tělem a krví nemyslí fyzické pojetí, ale to duchovní. Chléb a víno nemají působit na naše chuťové pohárky, ale na duchovní část naší existence.   Připadá mi nesmyslné hádání se kvůli Památce Páně mezi církvemi. Rozhodně bych nekritizoval přístup katolíků či pravoslavných. Přivést pohany k víře v Pána Ježíše v době, kdy neexistovalo Písmo, nebylo možné jen kázáním. Domnívám, že rituál poslední večeře čili echuaristie čili díkuvzdání byl  jedním z obřadů, jak působit na věřící, aby vnímali Pána Ježíše uvědomovali si jeho oběť a lásku Boží. A ono to i fungovalo. Záleželo na osobním přístupu a na tom, zda člověk dál toužil poznat pravdu Boží.        

"Je smutné hádat se kvůli poslední večeři s Pánem Ježíšem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 93 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je smutné hádat se kvůli poslední večeři s Pánem Ježíšem (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 01. duben 2020 @ 15:09:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>   Nikde se nepíše o pití z kalicha.   <<
Asi jde o žert. Vždyť jste uvedl křesťanská písma, kde se o tom píše, že z toho kalicha pili a že byli vyzváni k tomu, aby z něho pili.
Třeba jsem neporozuměl. I Korinťanům měl pohanský apoštol napsat, jak mají z toho kalicha pít.

A co má jako společného to víno s krví obětních zvířat? Právěže Židé nejenže znali, jak se obětovává a co se činí a nesmí činit s krví zvířat, takže to srovnání je silně pohanské. V mnoha kultech se krev pila, ale ne u Židů. A z masa zvířat musela být krev vyceděna. A jíst živou oběť, tedy s krví a mít to za suchou oběť ... kde co si lidé vymyslí, aby si obhájili, co činí.



Covid dinner (Skóre: 1)
Vložil: LD (lubd@post.cz) v Středa, 01. duben 2020 @ 16:06:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh mi odpusť v těchto těžkých dobách, ale když máme dnes toho apríla, myslím, že trošička toho švejkovaní nikoho se smyslem pro humor neurazí:




Re: Je smutné hádat se kvůli poslední večeři s Pánem Ježíšem (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Středa, 01. duben 2020 @ 22:03:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
P [www.dobrypastyr.cz]osledni večere:
http://www.dobrypastyr.cz/audio/touha_veku/72-1%20Posledni%20vecere.mp3 [www.dobrypastyr.cz]
Chleb a vino:
Význam večere:



Re: Je smutné hádat se kvůli poslední večeři s Pánem Ježíšem (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 02. duben 2020 @ 09:16:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, píšeš,  je zajímavé, že se Jan nezmiňuje o lámání chleba a pití vína. Četl jsi 13 kapitolu jeho evangelia? První a druhý verš.   Bylo před velikonočními svátky. Ježíš věděl, že přišla jeho hodina, aby z tohoto světa šel k Otci; miloval své, kteří jsou ve světě, a prokázal svou lásku k nim až do konce.   Když byli u večeře a ďábel již vložil do srdce Jidáše Iškariotského, syna Šimonova, aby ho zradil,
Každý z pisatelů evangelií psal o tom, co mu nejvíce utkvělo v paměti. Matouš na večeři byl, Marek to slyšel od svého otce Petra a Lukáš od různých lidí. Ti všichni považovali za důležité vyzvihnout chléb a víno, Jan to, co následovalo potom. Mytí nohou a promluvy Ježíše. 
Všimni si, že Pavel také psal tělesným Korinťanům o památce a o mytí nohou se nezmínil. 
Co to všechno napovídá? 
Tělesní věřící kladou důraz na tělesné věci a o ty se přou. 
Duchovní věřící kladou důraz na duchovní oblastí. 
Slova má duch jsou a život jsou. Řekl Ježíš. 
Proto Jan píše o slovech Ježíše a ostatní tři evangelisté o skutcích Ježíše. 
Ke které množině se řadíš ty? 



Re: Je smutné hádat se kvůli poslední večeři s Pánem Ježíšem (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 03. duben 2020 @ 12:03:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Naprostý souhlas Františku.



Stránka vygenerována za: 0.62 sekundy