Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Lukáš.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16036, komentáře < 7 dní: 179, komentářů celkem: 385978, adminů: 60, uživatelů: 5015  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 22 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

LD
ivanp
Myslivec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Aktualizace podzimních novinek ze života BJB
·Anketa k parlamentním volbám v øíjnu 2021
·Podzimní novinky ze života BJB
·Myanmarské armádní složky zastøelily baptistického pastora
·Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus?
·Za nového generálního tajemníka EBF byl navržen Alan Donaldson
·Evangelikální baptisté Lovosice
·Evangelikální baptisté Jablonec
·Letní novinky ze života BJB - aktualizováno
·Informace z jednání VV dne 21. èervna 2021

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106205445
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.
Vloženo Pondělí, 16. srpen 2021 @ 09:54:36 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

·  34Zavolal k sobě zástup s učedníky a řekl jim: „Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. ·  

35Neboť kdo by chtěl zachránit svůj život, ten o něj přijde; kdo však přijde o život pro mne a pro evangelium, zachrání jej. ·  
36Co prospěje člověku, získá-li celý svět, ale ztratí svůj život? 

   Pán Ježíš ví, že Ho následovat správně mohou jen lidé, kteří umí zapřít sami sebe a vzít svůj kříž. Co to znamená zapřít sám sebe? Umíme to?  Každý se snažíme nějak se seberealizovat a myslíme hlavně na sebe. Je to pro nás příjemný pocit, že něco dobrého po nás zůstane. Je to i přirozené.  A také toužíme po pochvale, uznání, chceme, aby si nás lidé vážili či nás prostě měli rádi.  Vlastně seberealizace a potřeba uznání patří mezi jedny ze základních lidských psychických potřeb. Někdy to však přeháníme, že se stáváme pyšní a rádi se chlubíme tím, co jsme dokázali. Věřící mají sklon chlubit se tím, jak dodržují zákony a příkazy a že patří k té či jiné církvi či ostatku církve, která má už zaručené spasení. A někdy to vlastně děláme pro onu  záchranu či nesmrtelnost.    

Ale Pán Ježíš chce, abychom zapřeli sami sebe. Aby tyhle naše přirozené potřeby nebyly na prvním místě. Abychom uměli zkrotit svoji pýchu, své touhy po uznání  a pochvale, po slávě a jiných požitcích. Dokážeme toto naše já zapřít? Netoužit po ničem jiném než po tom, aby byl naopak oslaven, chválen  a ctěn On? Náš Pán?  

 A co znamená ten kříž, který si máme vzít sebou? Je to přece popravčí nástroj, na kterém má být  vykonán trest smrti. Proč ho Pán Ježíš zmiňuje a doporučuje do výbavy , když chceme následovat Pána Ježíše? Takový popravčí nástroj nesl i Pán Ježíš na Golgotu. Co nám má symbolizovat? Nejen popravčí nástroj, ale i náš hřích. Pán Ježí ale nesl i naše  a moje  hříchy, hříchy všech lidí.   

 Jaký hřích?
 Co to pořád ti věřící mají  s hříchem? Já přece jsem nikomu tolik neublížil, abych měl být za to popraven. Co je to stále za sebeobviňování? Dejte s ním pokoj!   

 To je problém lidí dnes i v minulosti. Pokání. Uvědomit si svůj stav.   Učedníci už pokání zažili a uvědomili si to před křtem. Stav, který dnes většinou lidé nejsou schopni vnímat. Pán Ježíš si uvědomuje, že ti, kteří ho budou následovat potřebují právě také zapření sama sebe a dále si uvědomit, že na tento popravčí nástroj je On položen místo nich.
 Pán Ježíš. 
On se obětoval.  On se stal obětním Beránkem, čemuž oni učedníci jako Židé velice dobře rozuměli. Obětí, která je zbavuje v očích Boha viny a hříchu  a dělá Božími dětmi.   

 A veškerá snaha zachránit si život a získat věčný život tak, že věříme jen svým lidským výkonům, naopak k životu věčnému nevede a je  marností.

 Pán Ježíš ví, že učedníky čekají velká utrpení, když budou svědomitě a poctivě hlásat Krista a evangelium  a že je bohužel  čeká první smrt. Ale to nebude jejich konec, protože On nad smrtí zvítězí tím, že bude Bohem vzkříšen. Bůh to Pánu Ježíši  ukázal už na Lazarovi, který byl dokonce několik dní v hrobu. Svědků   bylo tehdy mnoho. Pár dnů před jeho popravou.  

 Nyní ještě čas nenadešel a učedníky je třeba poučit, A nejen je, ale všechny, kteří v budoucnu se ujmou stejného úkolu. Proto tak Pán Ježíš takto k učedníkům hovoří. 

 Co z toho plyne pro nás, obyčejné věřící? 

Ne každý dokážeme být učedníky, ale naší prioritou ze všech hodnot v životě by měl být Pán Ježíš. Uvědomit si, že bychom mu měli být vděčni, že   smíme oslovovat  Boha  titulem Otče a že nás neopustí ani ve smrti, která nemusí být definitivním koncem. Neznáme všechna tajemství dobra a zla, ale nejdůležitější je slovy Pavla: Víra, naděje, láska, ale největší je láska. Tu největší oběť lásky nám ukázal Pán Ježíš. Boží Syn.   Hezky se to píše a hezky se to poslouchá. Nejdůležitější je to přijmout. Kéž by to uměl i přijímat?!      

"Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. " | Přihlásit/Vytvořit účet | 50 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Opět následek avizovaného konce světa a druhého příchodu JK (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Pondělí, 16. srpen 2021 @ 10:13:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No ty věty pojď se mnou, zapři sám sebe, následuj mne právě souvisí s tím apokalypticismem. Majetek nemá cenu shromažďovat, nestarejte se, co budete jíst a co si oblíkat, svět jak ho známe už končí. Čas se naplnil – Boží království je blízko. Čiňte pokání, toto pokolení nepomine, než se to všechno stane. Někteří z těch, kdo tu stojí, rozhodně nezakusí smrt, dokud nespatří, jak Boží království přišlo v moci. Vy uvidíte Syna člověka sedět po pravici Moci a přicházet s nebeskými oblaky. Bratři, buďte trpěliví až do Pánova příchodu. Pánův příchod je blízko. Konec všech věcí je blízko.

No, takže logicky zapři sám sebe, a pojď v mých šlépějích, následuj mě, svět stejně končí...



Re: Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 16. srpen 2021 @ 13:28:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Frantisek100 máš vzít svůj kříž a jít. Připadá mi, že chceš posbírat všechny kříže a neuneseš je



Re: Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. srpen 2021 @ 08:48:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Co to znamená zapřít sám sebe? Umíme to?  Každý se snažíme nějak se seberealizovat a myslíme hlavně na sebe.
Co to pořád ti věřící mají  s hříchem? Já přece jsem nikomu tolik neublížil, abych měl být za to popraven. Co je to stále za sebeobviňování? Dejte s ním pokoj!

  Ahoj Františku.

  Díky za sdílení života. 

  To, co popisuješ, to není problém všech lidí (i když to tak z tvého pohledu možná vypadá). Lidé jsou různí.

  Hlavně na sebe myslí spíše jedináčci nebo první či poslední děti. Nebo děti, které rodiče rozmazlili, nevychovávali dobře. Druhé nebo obecně prostřední děti nebo děti dobře vychované jsou více altruistické, myslí na druhé, berou ohled na druhé. Ale zase mohou mít v životě jiné těžkosti.

  Stejně tak se hříchem a přístupem k němu - cholerici to mají jak popisuješ, že se ještě naštvou, když jsou upozorněni na hřích. Ale melancholici to mají jinak - ti se někdy utápí v hříchu až k smrti.

  Podobné je to s chlubením - někdo má sklon se chlubit, co dokázal, jiný má zase sklon se "chlubit" co zkazil a co se mu všechno v životě nepovedlo a pořád se k tomu vracet. Mám takové přátele či kamarády z obou skupin.



Ale Pán Ježíš chce, abychom zapřeli sami sebe. Aby tyhle naše přirozené potřeby nebyly na prvním místě. Abychom uměli zkrotit svoji pýchu, své touhy po uznání  a pochvale, po slávě a jiných požitcích.

  To ne, Františku. Takto to není.

  Pokud má někdo pýchu, závist, touhu po slávě, lež, neúctu, beznaděj, temnotu, sobectví či jakýkoliv jiný podobný hřích, určitě nejde o to, aby ho zkrotil. To je marná práce.

  Alespoň jsem ještě neslyšel o člověku, co by zkrotil "svůj" hřích.

  Už jsem to tu psal: To, že má někdo pýchu nebo na druhé straně beznaděj je jen fakticky špatné vyjádření. Fakticky správně je to tak, že pýcha má člověka, beznaděj má člověka. Krotit hřích je jako kdyby chtěl krotit kůň kočího nebo pes svého pána. 

  To, co takový člověk potřebuje není krotit ten hřích, ale potřebuje se toho hříchu zbavit. Proto Ježíš nebo apoštolové o hříchu nebo jen pokušení říkají: Odhoď [obohu.cz]! Nebo: Utíkej [obohu.cz]! 

  Vztah člověka a hříchu je potřeba ukončit. Hříšníka je potřeba ukončit. Terminovat. 

  Proto ten kříž. Proto také křest.



  To, že se člověk snaží realizovat, aby něco zůstalo, to není hřích či něco negativního. To je přirozená vlastnost, kterou není potřeba krotit, ale rozvíjet. 

  A opět: Pokud se člověk chová altruistický, tak buduje něco pro druhé, učí třeba děti, staví někomu domy, buduje nějakou firmu a dává lidem práci, vyrábí něco pro lidi,... Pokud je člověk spíše sobecký a pod vlivem svého hříchu, dělá něco jen pro sebe (výjimečně) a spíše něco jen pro ten hřích.




To je problém lidí dnes i v minulosti. Pokání. Uvědomit si svůj stav.   Učedníci už pokání zažili a uvědomili si to před křtem. Stav, který dnes většinou lidé nejsou schopni vnímat. 

  Tak. 

  Pokud je člověk otrok hříchu, není často schopen hřích vnímat a uvědomit si svůj stav - ať už je někdo cholerik sobec, co se chlubí a staví nad druhé, nebo melancholik utápějící se v depresi a temnotě, který si připadá ten nejhorší na světě. 

  To jsou situace, ze kterých se lidé nedostanou sami, potřebují pomoci.


Ne každý dokážeme být učedníky, ale naší prioritou ze všech hodnot v životě by měl být Pán Ježíš. Uvědomit si, že bychom mu měli být vděčni, že   smíme oslovovat  Boha  titulem Otče a že nás neopustí ani ve smrti, která nemusí být definitivním koncem. 

  Proto Františku jednou Ježíš řekl [obohu.cz] (a Jan to zvýraznil): Nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit Boží království.

  Toník



Re: Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 17. srpen 2021 @ 08:57:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Skvěle napsáno, zrovna včera v noci jsem stejné verše psal do komentářů na yotube :).


33 [www.obohu.cz]A přišli do Kafarnaum. Když byl v domě, tázal se jich: „O čem jste cestou hovořili?“   34 [www.obohu.cz]Oni však mlčeli, neboť se cestou mezi sebou dohadovali, kdo je největší.   35 [www.obohu.cz]Posadil se, zavolal Dvanáct a řekl jim: „Chce-li být někdo první, bude poslední ze všech a služebník všech.“  36 [www.obohu.cz]A vzal dítě a postavil je doprostřed nich; pak je vzal do náručí a řekl jim:  37 [www.obohu.cz]„Kdokoli přijme jedno z takových dětí na základě mého jména, mne přijímá; a kdo by mne přijímal, nepřijímá mne, ale toho, který mne poslal.“







Re: Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 17. srpen 2021 @ 09:02:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Amen, pravím vám, mezi těmi, kdo se narodili z ženy, nepovstal nikdo větší než Jan Křtitel; avšak ten nejmenší v království Nebes je větší než on.

Kdo to chápe správně tak pochopí, že být nejmenším znamená největší zapření.

A tím nejmenším je tedy Ježíš



Re: Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Středa, 18. srpen 2021 @ 13:29:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo se bude číst všechny komentáře a nejen k tomuto článku, tak se musí výborně bavit. ... 



Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy