Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 182, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 271 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Dzehenuti
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116558729
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: A proto, co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!“
Vloženo Úterý, 26. říjen 2021 @ 14:30:57 CEST Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

    2Tu přišli farizeové a zkoušeli ho: ptali se ho, je-li muži dovoleno propustit manželku.  


 Pán Ježíš přitahuje mnoho posluchačů. Ale přitahuje i ty, kteří nemají dobré úmysly. Farizeje. Působí podobně jako dnešní novináři. Prostě osobnost nějak nachytat a položit takové otázky, aby odpověď na ně vedla k rozdělení posluchačů. A rozvod je k tomu vděčné téma. Pán Ježíš však pochopil jejich záměr. Odpoví jinak, než předpokládali.   ·   

3Odpověděl jim: „Co vám ustanovil Mojžíš?“   

 Aha. Otázka byla zbytečná. Všichni dobře vědí, co dávno bylo ustanoveno.   ·  

4Řekli: „Mojžíš dovolil napsat rozlukový lístek a propustit.“   

 Takže Mojžíš dovolil to, co Bůh nedovolil. Ale stejně dost nespravedlivě. Vyšel vstříc mužům, ale co má dělat manželka, jejíž muž má milenky?   

5 Ježíš jim řekl: „Pro tvrdost vašeho srdce vám napsal toto ustanovení. 

   Mojžíš,  a  ne Hospodin.  Mojžíš, aby měl pokoj s muži.
   ·  
6Od počátku stvoření ‚Bůh učinil člověka jako muže a ženu; ·  
7proto opustí muž svého otce i matku a připojí se k své manželce, ·   
8a budou ti dva jedno tělo‘; takže již nejsou dva, ale jeden. ·   
 9A proto, co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!“     

Pán Ježíš znova zopakoval, co ustanovil Hospodin. Žádný rozvod nepovolil. Není to Boží ustanovení rušit manželství, když oba žijí. Lidé si vše upravili podle sebe. Tentokrát tak, aby to vyhovovalo mužům.   ·  

10V domě se ho učedníci znovu na tu věc ptali. ·  
11I řekl jim: „Kdo propustí svou manželku a vezme si jinou, dopouští se vůči ní cizoložství; ·  
12a jestliže manželka propustí svého muže a vezme si jiného, dopouští se cizoložství.“  

 I učedníky tento problém, dost zajímal. Pán Ježíš jim jasně podal definici cizoložství.   Co dodat?  Žila lidská společnost podle toho? Židovská společnost dokonce díky Mojžíšovi si vytvořila výjimku. A kolik žen měli vůdcové národa? Proč kamenovali za cizoložství jen ženu? Jak to, že existovaly v této společnosti prostitutky? Příkladem toho je Juda:   ·  

15Když ji Juda uviděl, považoval ji za nevěstku, protože si zastřela tvář. ·  
16Obrátil se k ní, sedící při cestě, a řekl: „Dovol prosím, abych k tobě vešel.“ Nevěděl totiž, že je to jeho snacha. Otázala se: „Co mi dáš za to, že ke mně vejdeš?“ ·  
17Odvětil: „Pošlu ti kůzle ze stáda.“ Řekla: „Ale dáš mi zástavu, než je pošleš.“ ·  
18Otázal se: „Co ti mám dát jako zástavu?“ Odvětila: „Své pečetidlo se šňůrkou a hůl, kterou máš v ruce.“ Dal jí to a vešel k ní. A ona s ním otěhotněla.  

 Juda věděl, kdo jsou prostitutky a že poskytují placený sex. Tedy už asi běžně existovaly.   Jaká byla tedy tehdejší společnost?    A tihle novináři farizejové ze společnosti plné podvodů  a lhaní chtějí nachytat Pána Ježíše??         

"A proto, co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!“" | Přihlásit/Vytvořit účet | 34 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: A proto, co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!“ (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 27. říjen 2021 @ 08:02:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Takže Mojžíš dovolil to, co Bůh nedovolil. Ale stejně dost nespravedlivě. Vyšel vstříc mužům, ale co má dělat manželka, jejíž muž má milenky?  <<

Frantisek100, asi Vám zase přeskočila kolečka ve Vaší mozkovně :) Bez urážky, ale jinak si to Vaše vyústění dost směšného závěru nedovedu vysvětlit.
Čtěte pozorně:


Všechna ona slova promlouval Hospodin na hoře z nitra ohně, mračna a mlhy k celému vašemu shromáždění mocným hlasem bez přerušení a zapsal je na dvě kamenné desky, které mi dal. 20Slyšíce však ze tmy ten hlas, zatímco hora planula ohněm, přiblížili se ke mně všichni vůdci vašich kmenů a starší.21Řekli: Hleď, Hospodin, náš Bůh, nám zjevil svůj majestát a svou velikost a slyšeli jsme jeho hlas z nitra ohně; tohoto dne jsme viděli, že Hospodin bude mluvit s člověkem a on bude živ.22Nyní ale proč bychom měli zemřít? Kdybychom pokračovali a dále slyšeli hlas Hospodina, našeho Boha, pozřel by nás tento mocný oheň a zemřeme!23Copak kdy maso slyšelo hlas živého Boha mluvící zevnitř ohně a zůstalo naživu?24Přistup ty a vyslechni vše, co řekne Hospodin, náš Bůh, a pak nám vše, co ti poví Hospodin, náš Bůh, pověz a my tak uposlechneme a učiníme!25Hospodin vyslyšel vaše slova, když jste se mnou mluvili, a Hospodin mi řekl: Vyslyšel jsem slova tohoto lidu, která ti říkali, a dávám jim za pravdu ve všem, co mluvili.26Kéž by jim toto jejich srdce, vedoucí je k bázni přede mnou a k zachovávání všech mých příkazů, zůstalo po všechny dny a bylo jim a jejich synům dobře navěky!27Jdi a pověz jim: Vraťte se do svých stanů! 28A ty se tu postavíš se mnou a já ti povím každý ten příkaz a nařízení a zákony, které je budeš učit, a oni je pak budou konat v zemi, kterou jim dávám získat.29Proto je zachovávejte, abyste je konali, jak vám Hospodin, váš Bůh, přikázal, neodbočujíce vpravo ani vlevo!30Jděte po každé té cestě, kterou vám Hospodin, váš Bůh, přikázal, abyste byli živi a dobře vám bylo, a prodloužíte své dny v zemi, kterou dobudete.



Re: A proto, co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!“ (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 27. říjen 2021 @ 08:46:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku,
dlouhodobě ti opakuji, že míváš někdy dobré postoje k běžným věcem života - ale vzhledem k tvým povrchním znalostem (i v Písmu) činíš někdy dost ukvapené a nesprávné závěry.

Scházejí ti relevantní a podrobnější informace.

Juda byl vdovec. Nemohl tedy být nevěrný své manželce. V jeho případě se tedy jednalo sice o smilstvo, ale nikoli o cizoložství.

Lidé se běžně zaměřují pouze na ten sexuální akt a unikají jim souvislosti kolem toho, následky - pak nechápou, proč tak těžké tresty za cizoložství (zvláště u ženy, pokud ponechala svého muže v domnění, že je to jeho vlastní dítě a on z něj učinil dědice svého majetku, který zbudovala celá řada jeho předků a tímto se majetek (i dobré jméno) dostal neprávem do cizích rukou..



..."Proč kamenovali za cizoložství jen ženu?"...

Podle Mojžíšova zákona měli ukamenovat za cizoložství společně jak ženu, tak i toho muže. V případě znásilnění pak kamenovali jenom muže - ženu nikoli.








Re: A proto, co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!“ (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 27. říjen 2021 @ 10:21:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Pán Ježíš přitahuje mnoho posluchačů. Ale přitahuje i ty, kteří nemají dobré úmysly. Farizeje. Působí podobně jako dnešní novináři. Prostě osobnost nějak nachytat a položit takové otázky, aby odpověď na ně vedla k rozdělení posluchačů.

  Ahoj Františku.

  Dobré přirovnání. 

  Ještě více to vynikne z dotazu, který zaznamenal Matouš: „Je dovoleno, aby člověk propustil svou ženu z jakéhokoli důvodu?“


Všichni dobře vědí, co dávno bylo ustanoveno.

  Taky bych řekl. 

  Ale dnes to všichni dobře nevědí. Takže by bylo dobře se podívat, co bylo dávno ustanoveno - například v Zákoně:

Jestliže si muž vezme ženu, bude jejím manželem, ale pak se stane, že nenalezne milost v jeho očích, protože u ní našel nějakou hanebnost, napíše jí rozlukový lístek, dá jí ho a propustí ji ze svého domu.  Odejde z jeho domu, půjde a bude patřit jinému muži. Když ji ten poslední muž začne nenávidět, napíše jí rozlukový lístek, dá jí ho a propustí ji ze svého domu, anebo jestliže ten poslední muž, který si ji vzal za ženu, zemře, její první manžel, který ji propustil, si ji nesmí znovu vzít, aby byla jeho ženou, poté, co byla poskvrněna. Byla by to ohavnost před Hospodinem.

  V Zákoně je jasně napsaný důvod pro rozvod - "nenalezne milost v jeho očích, protože u ní našel nějakou hanebnost". Předpokládám, že ten důvod museli znát jak posluchači, tak farizeové. Proto jejich dotaz byl docela farizejský.


Takže Mojžíš dovolil to, co Bůh nedovolil.

  Když jsou někde zákonem stanovené podmínky pro chování v určité problematické situaci, není to automatické dovolení té situace, ani souhlas s tou situací.

  Vezmi si Františku například dnešní svět a sociální dávky - i poslanci, kteří nesouhlasí s tím, že někdo žije na sociálních dávkách a nepracuje, stanovují podmínky pro to, jak se má se sociálními dávkami zacházet. Ale nesouhlasí s tím, aby se někdo na dávkách přiživoval. I když se do těch dávek "vejde" díky stanoveným podmínkám a přiživuje se, neznamená to, že tvůrci zákona s tím souhlasili, měli úmysl schvalovat takové jednání.

  Stejně tak je dobré dívat se na Zákon, který dal Bůh k něčemu, co je evidentně zlé, do zlé siuace - to, že je v Zákoně popsané jak zacházet s rozvodem, neznamená to implicitní morální souhlas s rozvodem. Je to jen stanovení podmínek pro situaci, která je sama o sobě špatná.

  Rozumíš?


Lidé si vše upravili podle sebe. Tentokrát tak, aby to vyhovovalo mužům.   ·

  To si nemyslím, Františku.

  Nevím tedy, jak to bylo tenkrát, vím, jak je to dnes. Na dané téma jsem se bavil s mnoha a mnoha lidmi, mladými, středního věku, starými, svobodnými, ženatými, přečetl mnoho svědectví ... 

  Nenarazil jsem na jediného člověka, kterému by vyhovoval rozvod, ať už konkrétně svůj nebo obecně rozvody jako takové. Kdyby to bylo podle lidí, co jsem se s nimi bavil, tak by určitě nechtěli rozvod a chtěli by manželství zachránit. Rozvod je extrémně nepohodlná, drahá, protivná záležitost, které se každý rád vyhne, kdyby mohl. 

  Už mladí chtějí ženu či muže na celý život. Sní o lásce, která vytrvá. Stejně tak lidé, kteří žijí v manželství, chtějí aby vytrvalo. A když je to manželství špatné, chtějí, aby se vyřešilo, co je v něm špatné.

  Když jsem narazil na lidi, co se rozváděli, bylo to z nátlaku. Úplně typicky v tom, že si žena našla milence, věnovala se jemu, muž si našel milenku. Nebo že žena či muž žili hanebně, věnovali život muž třeba hospodě a alkoholu, žena jídlu a lennosti.

  Ve chvíli, kdy má žena milence, pak už je jen výjimečně jiná cesta, než okamžitá rozluka, a pokud se nevzpomatuje, tak rozvod (a stejně tak s mužem). Ale to není proto, že by se chtěli ti lidi rozvádět, nebo že by lidi okolo souhlasili s rozvodem a nějak je to bavilo - to je proto, že v té zlé situaci už nic jiného není možné dělat. 

  Toník





Re: A proto, co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!“ (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 27. říjen 2021 @ 14:36:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
<<     2 [www.biblenet.cz]Tu přišli farizeové a zkoušeli ho: ptali se ho, je-li muži dovoleno propustit manželku.  <<


Nesmysl, žádná zkouška. Vysvětlil jsem v jiném příspěvku pod tímto článkem. Navíc není zjevné o jaké farizeje se jednalo, o příznivce, žáky, učitele školy Šamaje nebo Gamaliele? Halacha ještě nebyla pevně ukotvena. Reakce farizejů na to - žádná. O žádnou nachytávku nešlo.


<< 3 [www.biblenet.cz]Odpověděl jim: „Co vám ustanovil Mojžíš?“   
 Aha. Otázka byla zbytečná. Všichni dobře vědí, co dávno bylo ustanoveno.>>


Nesmysl. Moše ustanovil, že ženu, se kterou už muž souložil, na to nenalezla v jeho očích přízeň, musí jí napsat "doklad" o tom, že ji z manželství se sebou propustil, tedy se s ní rozvedl, přestala být jeho ženou - manželkou. Nenalezla  přízeň - zde se jednalo o spor výkladu, co lze považovat za legální důvod k rozvodu, propuštění manželky z manželství. Tedy manželky, nikoliv zasnoubené ženy, se kterou muž ještě nesouložil.


<< 4 [www.biblenet.cz]Řekli: „Mojžíš dovolil napsat rozlukový lístek a propustit.“   
 Takže Mojžíš dovolil to, co Bůh nedovolil. Ale stejně dost nespravedlivě. Vyšel vstříc mužům, ale co má dělat manželka, jejíž muž má milenky?   <<


Ad. věta: Takže ... 
Nesmysl. Vysvětleno už v jiném mém příspěvku pod tím to článkem.
Ad. věta: Ale ... a Vyšel... 
Nesmysl. Rozlukový lístek napsat a předat propuštěné byl dám muži jako jeho povinnost k ochraně propuštěné, aby se mohla znovu provdat za jiného a nebyla bez důkazu považována za manželku toho, o kom bylo známo, že byl jejím manželem.
Rozlukový lístek byl dán také muži k jeho ochraně před klamavou ženou, kdy manželství nešlo už anulovat. Také jako ochrana před ženou necudnou, nezbožnou (vírou Jisraele), nepoctivou. Nejde jen o případ cizoložství, kdy před vykonáním rozsudku smrti muž byl povinen dát této ženě lístek rozluky. Jde především o případy smilstva, které se týkají nezbožného jednání manželky či dokonce avoda zara, jecer hara. Ustanovení slouží i pro ochranu zachování života.
Pokud by měl manžel milenky, dopustil by se cizoložství a byl by za to odsouzen ke smrti, a protože se tohle vlastně nikdy nestalo, byl povinován a nucen napsat podváděné rozlukový doklad a uvolnit ji z manželství, aby mohla opustit cizoložného manžela, očistit se tak od styku, svazku s ním a začít znovu s dobrým mužem.


<< 5 [www.biblenet.cz] Ježíš jim řekl: „Pro tvrdost vašeho srdce vám napsal toto ustanovení. 
   Mojžíš,  a  ne Hospodin.  Mojžíš, aby měl pokoj s muži.<<


Nesmysl. Tedy, že jen pro tvrdost mužů, ale i žen. U můžu jistě v tom, že by mohli vyhnat ženu z domu, ponechat si věno, a neumožnit vyhnané začít nový život v novém manželství, tedy aby nemilovaná žena se nestala jeho vazalkou. Pro tvrdost žen, aby nevydíraly své muže, že jim nedají potomky, když by klamaly o svém stavu - panenství, těhotenství, neplodnost, apod., a také o svém charakteru a aby byly dobrými manželkami mužům a muži ženám. Opatření je oboustranné.


<<  9 [www.biblenet.cz]A proto, co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!“     
Pán Ježíš znova zopakoval, co ustanovil Hospodin. Žádný rozvod nepovolil. Není to Boží ustanovení rušit manželství, když oba žijí. Lidé si vše upravili podle sebe. Tentokrát tak, aby to vyhovovalo mužům.>>


Nesmysl. Rozvod umožnil pro uvedené důvody (lze uvažovat i nad dalšími). Že se mají manželé chovat k sobě s láskou a úctou a s věrností, to je fakt. Ovšem musí chtít se stát oba jedním tělem. Opakovaný nesmysl o tom, že to má vyhovovat mužům (na úkor žen), jsem už vysvětlil. Jde o ochranu práv žen, ale i mužů. Povinnost je dána muži, protože je to on, kdo si manželku sobě zasnubuje, zavazuje, připoutává.


<< 10 [www.biblenet.cz]V domě se ho učedníci znovu na tu věc ptali. 11 [www.biblenet.cz]I řekl jim: „Kdo propustí svou manželku a vezme si jinou, dopouští se vůči ní cizoložství; 12 [www.biblenet.cz]a jestliže manželka propustí svého muže a vezme si jiného, dopouští se cizoložství.“  
Židovská společnost dokonce díky Mojžíšovi si vytvořila výjimku. A kolik žen měli vůdcové národa? Proč kamenovali za cizoložství jen ženu? Jak to, že existovaly v této společnosti prostitutky? Příkladem toho je Juda:<<


Nesmysly. Jde o B-ží příkaz, zákon.
Je zajímavé, že podle toho Ješu, případně chybného překladu překladatele, mohla tehdy manželka propustit muže z manželství :) Rozhodně ne podle Mošeho Tóry, ne podle B-žího zákona. Nicméně toto vyvrací hodně myšlenky Frantisek100 o tom, že žena nemohla propustit svého muže z manželství.
Kdo by propustil svou manželku jen proto, aby si vzal jinou, a přitom nemá žádný legální důvod k tomu, pak se dopustí jistě cizoložství. Ještě horší případ je, když to udělá kvůli své milenky. Pokud ji má, je považován za mrtvého "ukamenovaného" a žena má právo na rozvod s ním, už proto, že je pro ni jako mrtvý a ona je jako vdova.
Za cizoložství může být odsouzena žena bez milence v tom případě, že o svém manželském vztahu klamala. Mezi těmi muži mohl být i jí podváděný muž. Nicméně v té době již Sanhedrin nemohl již zasedat v soudní síni v Chrámu, kde jedině mohl projednávat takové hrdelní případy. Takže evangelijní nesmysl, nebo prostě samospravedlivý pomstychtivý dav. 
Ve společnosti helénské a římské byla prostituce dokonce podporována, nevládli Židé. Když Jisrael morálně upadal, také se to stávalo. 
Jehuda sice klesl až na dno, kdy si zaplatil za službu údajné prostituky pohanského kultu, a tak se dokonce dopustil zakázaného incestu se svou ovdovělou snachou Tamar (tedy ona vědomě), ovšem nežil tehdy v domě svého otce a opustil svůj lid a žil mezi kenaánci. Jak vše vyšlo na světlo, uvědomil si k čemu zašlo až to jeho jednání. Dále se Jehuda opět objevuje v domě svého otce. A to byl dost právem předtím naštvaný na své bratry, a ani Reuvenovi se nepovedlo Josefa zachránit, ač oba své bratry klamali, aby Josefa pak zachránili.


<<A tihle novináři farizejové ze společnosti plné podvodů  a lhaní chtějí nachytat Pána Ježíše??<<


Ne. Řekl bych spíše, že tihle klamaví novinářští evangelisté křesťanští, otupili a zatemnili mysl a soudnost mnohých. Což se pěkně projevuje v úvahách a myšlenkách pana Frantisek100 a také Cizince. Určitě se přidají i další.




Re: A proto, co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!“ (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 27. říjen 2021 @ 19:57:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
FRantišku nevím co nám chceš říci. Vždyť je to tak jednoduché. SZ byl a není, protože máme NZ, kde Ježíš naplňuje svoji novou normu, Co Bůh spojil, člověk nerozlučuj. Již není možno dát ženě rozlukový list, NZ jde ještě dál, dokonce už ten kdo se se zalíbením dívá na ženu tak Ježíš říká že s ní cizoloží, neboť s ní cizoloží ve svém srdci. Proto nesrozumitelně chápu proč sem motáš Judu, že věděl že prostitutky poskytují placený sex. To už byla realita 3000 let před Kristem. Ježíš zde nedává důraz na farizee že chtějí nachytat Ježíše. Naopak je zde jasně a srozumitelně Ježíšem nastavena norma pro křesťany. Ježíš nepřišel zákon zrušit, ale naplnit a to naplnění je v normě ne, rozlukový list a co Bůh spojil člověk nerozlučuj.



Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy