Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 560 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482461
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Narození Pána Ježíše podle Lukáše
Vloženo Sobota, 24. prosinec 2022 @ 11:21:46 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

1Stalo se v oněch dnech, že vyšlo nařízení od císaře Augusta, aby byl po celém světě proveden soupis lidu. ·  

2Tento první majetkový soupis se konal, když Sýrii spravoval Quirinius. ·  
3Všichni se šli dát zapsat, každý do svého města. ·  
4Také Josef se vydal z Galileje, z města Nazareta, do Judska, do města Davidova, které se nazývá Betlém, poněvadž byl z domu a rodu Davidova, ·  
5aby se dal zapsat s Marií, která mu byla zasnoubena a čekala dítě.      

Údaj o správci Sýrie je velice důležitý. Datuje dobu narození Ježíše. Publius Sulpicius Quirinius ( asi 51 př. n. l.21) byl římský aristokrat , úředník a místodržitel Sýrie. Augustinovo nařízení přivedlo Josefa a Marii do Betléma ve správný čas, aby se tam narodil Mesiáš podle proroctví.  

 Micheáš 5.2   ·  
1A ty, Betléme efratský, ačkoli jsi nejmenší mezi judskými rody, z tebe mi vzejde ten, jenž bude vládcem v Izraeli, jehož původ je odpradávna, ode dnů věčných. ·  
2 I když je Hospodin vydá v plen do chvíle, než rodička porodí, zbytek jeho bratří se vrátí zpět k synům Izraele.       

Jak dlouhá byla cesta z Nazareta do Betléma? Betlem se nachází 8 km jižně od Jeruzaléma a údajně se v něm narodil také král David, asi roku 1039 před naším letopočtem.  Josef pocházel z rodu Davida a proto měl být zapsán v Davidově městě, jak také Betlem nazývali. Z Nazareta je to vzdálenost značná. Dnes bychom to autem jeli skoro 2 hodiny, asi 150 km, tehdy vedla cesta možná jinudy, ale i tak to bylo  hodně  přes 100 km. I když se to nikde neuvádí, možná putovali minimálně  dva dny a Marie musela být velice vyčerpána, i když celou cestu seděla na oslíku.   ·  

6Když tam byli, naplnily se dny a přišla její hodina. ·  
7I porodila svého prvorozeného syna, zavinula jej do plenek a položila do jeslí, protože se pro ně nenašlo místo pod střechou.       

Dorazili po úmorné cestě asi večer a Marie začala mít porodní bolesti. A protož už Betlemě bylo vše pro přenocování obsazeno, našli střechu nad hlavou  aspoň ve chlévě. V místnosti, která je z části vytesána do skály, kde je chladno a nepříjemné, kde je dobytek a možná i zápach. Kam může položit narozené miminko? Kam? A tak asi vyčistili žlab, kam se dává krmivo pro zvířata, tam do plénkách položili malého Ježíše., Velmi nedůstojné prostředí pro narození Spasitele. Málokteré dítě se kdy narodilo v takovém prostředí.   ·  

8A v té krajině byli pastýři pod širým nebem a v noci se střídali v hlídkách u svého stáda. ·  
9Náhle při nich stál anděl Páně a sláva Páně se rozzářila kolem nich. Zmocnila se jich veliká bázeň. 10Anděl jim řekl: „Nebojte se, hle, zvěstuji vám velikou radost, která bude pro všechen lid. ·  11Dnes se vám narodil Spasitel, Kristus Pán, v městě Davidově. ·  
12Toto vám bude znamením: Naleznete děťátko v plenkách, položené do jeslí.“ ·  
13A hned tu bylo s andělem množství nebeských zástupů a takto chválili Boha: ·  
14„Sláva na výsostech Bohu a na zemi pokoj mezi lidmi; Bůh v nich má zalíbení.“ ·  
15Jakmile andělé od nich odešli do nebe, řekli si pastýři: „Pojďme až do Betléma a podívejme se na to, co se tam stalo, jak nám Pán oznámil.“ ·  
16Spěchali tam a nalezli Marii a Josefa i to děťátko položené do jeslí. ·  
17Když je spatřili, pověděli, co jim bylo řečeno o tom dítěti. ·  
18Všichni, kdo to uslyšeli, užasli nad tím, co jim pastýři vyprávěli. ·  
19Ale Maria to všechno v mysli zachovávala a rozvažovala o tom. ·  
20Pastýři se pak navrátili, oslavujíce a chválíce Boha za všechno, co slyšeli a viděli, jak jim to bylo řečeno.      

 Narození Ježíše mělo význam nejen pro Zemi, ale i pro nebesa. Proto nastal zvláštní jev, že se na chvíli rozzářila nebesa, V daleké Persii zaregistrovali novou  hvězdu na nebi novou. O tom nepíše Lukáš, ale ostatní evangelisté.  Venku v této noční době byli pastýři, kteří tam hlídali stáda. Lekli se, protože nic takového nikdy neviděli. A dokonce se před nimi objevil anděl a promluvil.  Vysvětlil, proč taková radost  u andělů andělů. Bůh miluje lidi, a proto se stal tento zázrak, děťátko v jeslích je Spasitel a to díky tomu, že Bůh lid miluje. Jak to krásně ladí s tím, co vyjádřil evangelista Jan.         
 
Jan 3,16   ·  

16Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.        

Tento zvláštní nebeský úkaz skončil a pastýři byli jak omámeni. A řekli si, tak se podíváme, zda se to pravdu stalo a půjdeme do Betlema.      Čteme, že spěchali. Hnala je zvědavost a touha zjistit, zda je pravda to, co zažili s anděly. Našli, co hledali. Možná se Josef s Marií podivili, kde a jak se pastýři o narození dozvěděli  a proč sem přišli. Zpráva od nich byla překvapením. Maria se uvědomila, že tady něco velkého začíná a že se plní, co jí anděl Gabriel oznámil. Nevěděla, co bude dál, ale uvědomila se začátek děje, k němuž i na ona položila základ tím, že porodila syna.   ·  

21Když uplynulo osm dní a nastal čas k jeho obřízce, dali mu jméno Ježíš, které dostal od anděla dříve, než jej matka počala. ·  
22Když uplynuly dny jejich očišťování podle zákona Mojžíšova, přinesli Ježíše do Jeruzaléma, aby s ním předstoupili před Hospodina – ·  
23jak je psáno v zákoně Páně: ‚vše, co je mužského rodu a otvírá život matky, bude zasvěceno Hospodinu‘ – ·  
24a aby podle ustanovení Zákona obětovali dvě hrdličky nebo dvě holoubata.  

 Kdo prováděl obřízku nevíme. Dokonce ji mohl provádět i otec anebo někdo jiný, třeba i kněz a směli se používat je kamenné nože. Byl to rituál, u kterého nesměla být matka, protože byla v té době ještě nečistou. Obřízka se musela provést osmý den a to bez ohledu na to, zda byla sobota. Osmý den je v těle novorozeněte největší koncentrace látek, které mají vliv na srážlivost, takže dítě tolik nekrvácelo. Právě při obřízce, pokud se děla za přítomnosti kněze, se chlapci dalo jeho jméno. Stalo se tak podle pokynu Marie, jak si sdělil anděl, a dostal jméno Ježíš   Očisťování Marie jako rodičky trvalo 40 dní a pak měli rodiče přijít do chrámu  obětovat na zápalnou oběť. Bohatí přinášeli beránka a holoubě obětoval za hřích, chudí pak jen pár hrdliček či holoubat. Tak se stalo v případě rodičů Ježíše. To, že tímto způsobem obětovali, svědčí o tom, že byli chudí a pravděpodobně ještě neměli dary od poslů  z východu, o kterých se Lukáš nezmiňuje. Lukáš nepíše ani nic o exilu do Egypta a vraždění  dětí v Betlémě     ·  

25V Jeruzalémě žil muž jménem Simeon; byl to člověk spravedlivý a zbožný, očekával potěšení Izraele a Duch svatý byl s ním. ·  
26Jemu bylo Duchem svatým předpověděno, že neuzří smrti, dokud nespatří Hospodinova Mesiáše. 27A tehdy veden Duchem přišel do chrámu. Když pak rodiče přinášeli Ježíše, aby splnili, co o dítěti předpisoval Zákon, ·  
28vzal ho Simeon do náručí a takto chválil Boha: ·  
29„Nyní propouštíš v pokoji svého služebníka, Pane, podle svého slova, ·  
30neboť mé oči viděly tvé spasení, ·  
31které jsi připravil přede všemi národy – ·  
32světlo, jež bude zjevením pohanům, slávu pro tvůj lid Izrael.“ ·  
33Ježíšův otec a matka byli plni údivu nad slovy, která o něm slyšeli. ·  
34A Simeon jim požehnal a řekl jeho matce Marii: „Hle, on jest dán k pádu i k povstání mnohých v Izraeli a jako znamení, kterému se budou vzpírat ·  
35– i tvou vlastní duší pronikne meč – aby vyšlo najevo myšlení mnohých srdcí.“       

 Rodiče Ježíše byli chrámu a plnili povinnosti, které jim náležely podle Zákona. V té době  přišel zrovna do chrámu Simeon. Byl to zbožný Žid a čekal na příchod Mesiáše. Duch Boží mu zjevil, že neumře, dokud ho neuzří. Vstoupl do chrámu a rodiče zrovna představovali své dítě Bohu. Simeon dostal od Boha pokyn, že toto dítě je slíbený Mesiáš. Vzal ho do náruče. Jeho slova vyjadřují, že Mesiáš přinese spasení všem národům. A slávu Izraeli. V čem slávu? Žádný národ neměl takové dějiny, aby jejich obsah znal celý svět. S křesťanstvím se lidé seznamovali i  s dějinami Židů.  Předpověděl, že Izrael padne právě i vlivem Ježíše, kterého  oni ho budou stále odmítat. To vše se vyplnilo. Když se obrátil k matce, předpověděl i její trápení, až uvidí svého syna na kříži. A právě tady na tom, jak se lidé budou dívat na toto ukřižování, se zjeví myšlení lidí a jejich emoce.   ·  

36Žila tu i prorokyně Anna, dcera Fanuelova, z pokolení Ašerova. Byla již pokročilého věku; když se jako dívka provdala, žila se svým mužem sedm let ·  
37a pak byla vdovou až do svého osmdesátého čtvrtého roku. Nevycházela z chrámu, ale dnem i nocí sloužila Bohu posty i modlitbami. ·  
38A v tu chvíli k nim přistoupila, chválila Boha a mluvila o tom dítěti všem, kteří očekávali vykoupení Jeruzaléma.      

I tato žena jako Simeon očekávala Mesiáše, byla velice zbožná, po ovdovění žila desítky let v chrámu, kde neustále modlila a postila. I ona poznala v malém miminku Vykupitele. Oba Simeon i Anna  chválí Boha.   ·  

39Když Josef a Maria vše řádně vykonali podle zákona Páně, vrátili se do Galileje do svého města Nazareta. ·  
40Dítě rostlo v síle a moudrosti a milost Boží byla s ním. 

   Zdá se, že Lukáš asi nemá informace o pobytu v Egyptě. V Nazarete Ježíši nic nehrozilo a   události v chrámu byly známy jen rodičům.  

 
 


Lukáš se na závěr třetí kapitoly píše, že ve třiceti letech začíná Ježíš plnit to, čím ho Bůh pověřil. Lidí ho považují za syna Josefa a asi neví nic o jeho početí a pravém otci.   ·  
23Když Ježíš začínal své dílo, bylo mu asi třicet let. Jak se mělo za to, byl syn Josefa, jehož předkové byli: Heli, ·  
24Mathat, Levi, Melchi, Janai, Josef, ·  
25Matathias, Amos, Nahum, Esli, Nagai, ·  
26Mahat, Matathias, Semei, Josech, Joda, ·  
27Johanan, Resa, Zorobabel, Salatiel, Neri, ·  
28Melchi, Addi, Kosan, Elamadam, Er, ·  
29Jesus, Eliezer, Jorim, Mathat, Levi, ·  
30Simeon, Juda, Josef, Jonam, Eliakim, ·  
31Melea, Menna, Mattath, Natham, David, ·  
32Isaj, Obéd, Bóaz, Sala, Naason, ·  
33Amínadab, Admin, Arni, Chesróm, Fares, Juda, ·  
34Jákob, Izák, Abraham, Tare, Náchor, ·  
35Seruch, Ragau, Falek, Heber, Sala, ·  
36Kainan, Arfaxad, Sem, Noe, Lámech, ·  
37Matusalem, Henoch, Jared, Maleleel, Kainan, ·  
38Enóš, Šét a Adam, který byl od Boha.  

 Kde získal Řek Lukáš takové informace o Ježíšově rodokmenu z matčiny strany.? Jsou tak podrobné, že vedou až k samotnému prvnímu člověku. Cenné je to, že jde o biologickou stopu na rozdíl od rodokmenu Josefa uvedeného u Matouše, který postupuje od Abrahama k Josefovi a není to biologická stopa

"Narození Pána Ježíše podle Lukáše" | Přihlásit/Vytvořit účet | 395 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Narození Pána Ježíše podle Lukáše (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. prosinec 2022 @ 09:18:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Cenné je to, že jde o biologickou stopu na rozdíl od rodokmenu Josefa uvedeného u Matouše, který postupuje od Abrahama k Josefovi a není to biologická stopa ..."...


Františku, bylo už vydáno spousta materiálu - rozborů smyslu těchto míst v Písmu. Proč si některé nejdřív nenastuduješ, aby s byl v obraze a neztrapňoval se tu svými úvahami poznamenanými neznalostí?

Ježíšovy "rodokmeny" mají v evangeliích svůj specifický význam - smysl.

U Matouše není přesný registrační seznam předků, ale je to zvláštní literární druh; Kristovy předkové jsou uvedeni jen výběrově a jsou seřazeni do tří období po 14 členech. (čtrnáctka - zdvojením zesílené posvátné číslo 7) znamená plnost - dovršení.

Účel rodokmenu vyplývá už z nadpisu:  Jde o mesiášský původ a poslání Ježíše z Nazareta. On je "syn Davidův" (t.j. Mesiáš Izraele), ale zároveň "syn Abrahámův" (t. j. Vykupitel pohanů podle zaslíbení Abrahámovi, že z jeho potomstva se dostane požehnání všem národům světa ) .
To je zřejmé už z obráceného pořadí názvů (nejprve syn Davidův, poté syn Abrahámův), třebaže rodokmen jde přes Abraháma přes Davida k Josefovi.

Matouš tedy postupuje přes Abraháma k Ježíšovi (ukazuje Ježíše jako židovského Mesiáše), Lukáš postupuje od Ježíše přes Abraháma k Adamovi.
Lukáš chce zdůraznit všeobecnost spásy pro všechny a že Ježíš je Syn Boží - proto vede rodokmen přes prvního člověka až k Bohu.

Oba rodokmeny vykazují mezery - žádný z nich není úplný - a to ani není jejich účelem. Mají vypovídat o Kristu coby o naplnění Božího plánu záchrany lidstva - jak Bůh slíbil v protoevangeliu Gn 3,15.



..." Zdá se, že Lukáš asi nemá informace o pobytu v Egyptě. "...

Podle intimních detailů, které nenajdeme v žádném jiném evangeliu, biblisté usuzují, že zdrojem těchto podrobností  Lukášovi  nemohl být nikdo jiný, než přímo Ježíšova matka.

Lukáš tedy čerpal z Matouše i Marka, ale tyto podrobnosti z doby mládí Ježíšova života mu mohla svěřit jedině Maria - jako přímý účastník všech událostí kolem Svaté rodiny.





Re: Narození Pána Ježíše podle Lukáše (Skóre: 1)
Vložil: Danny42 v Pondělí, 09. leden 2023 @ 13:26:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JirkaB, Cizinec ,plus možná i další

Téma osvobozování démonických zatížení u věřících .

Píšu v rychlosti ,mám co vyřizovat. A je to zároveň i doplňující reakce ,hlavně pro JirkuB a Cizince.  Ano ,souhlasím a uznávám ,že v NZ ,není přímo polopaticky psáno ,že učedníci Ježíše Krista ,vymítali někde konkrétně démony s nově uvěřivších. Není tam tedy věta ,že bylo někde vymítáno z kristovců . To uznávám . Ovšem ,jak už jsem předtím psal jinde ,příkl texty, kde se píše o tom ,že i učedníci budou mít pravomoc ,skrze víru ve svého spasitele a Boha - Ježíše Krista , vymítat mimo jiné i démony ,jsou možné chápat dvojím způsobem. Buď učedníci vymítali čistě jen z nevěřících lidí ,nebo je i ta možnost ,že učedníci někdy vymítali démony i z nově uvěřivších ,kteří měli ještě nějaké démonické zatížení.  Já osobně se přikláním k tomu druhému ,to už jsem psal ,a i osobní zkušenost ,mě potvrzuje to ,že i nově uvěřivší křesťan a i tzv "starý" křesťan ,mohou trpět někdy démonickým zatížením . A mám v tom osobní zkušenost.  Tedy patřím ke křesťanům ,kteří vyznávají ,že i praví křesťané ,mohou potřebovat někdy službu osvobození od démonů. Toto co píšu ,není nic nového . Toto je velmi známo i v té velké ŘKC ,ale i v mnohých dalších konfesích . Leč jiní křesťané ,to vidí jinak . To je vše také známo . Tato záležitost ,se musí tedy zkoumat s modlitbou k Bohu - Stvořiteli, nemohu jinak více dodat nyní k tomuto . Jen opakuji ,nejen já osobně ,ale mnoho jiných křesťanů ,mají své zkušenosti .



Re: Narození Pána Ježíše podle Lukáše (Skóre: 1)
Vložil: Danny42 v Pátek, 13. leden 2023 @ 17:09:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Volby

Před chvilkou jsem přišel od voleb. A po cestě jsem si vzpomněl na toto : Znám chlapíka ,který je člen Svědků Jehovových ,a znám i jeho řeč k tématu voleb . Mimo jiné prohlásil ,že Svědkové Jehovovi se z naprosté zásady ,vyhýbají volbám. Tedy nechodí volit a i učí své věřící ,aby též nechodili. Jeden z argumentů je to ,že nechtějí podporovat satanský systém . Každý si tedy může sám udělat závěr ,z tohoto názoru. 






Stránka vygenerována za: 2.20 sekundy