 |
Právě je 78 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 115652507 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život víry: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém.
Vloženo Středa, 01. únor 2023 @ 15:53:51 CET Vložil: Tomas |
poslal Myslivec Oko: Hříšné sklony má občas každý člověk bez výjimky.
Myslivec: Hříšný sklon není jenom občas Oko, hříšný sklon je otroctvím hříchu a buď je máš stále a musíš s ním marně bojovat a občasné selhání se projeví spácháním hříchu, anebo žádný hříšný sklon nemáš, nehřešíš není s čím bojovat. Kupříkladu hříšný sklon lhát a pomlouvat. Máš jej stále, ale hříchem se tento sklon projeví občas projeví ve formě spáchaného hříchu. Pokud tě ovšem Kristus od hříšného sklonu vysvobodí, tedy vysvobodí z otroctví hříchu lhát a sprostě pomlouvat, již lhát a sprostě pomlouvat nebudeš. A ani ti to nepřijde na mysl. Bude to navždy pryč. Dušička čistá a uklizená v hájemství božím a pod ochranou Krista, které se ten zlý ani nedotkne. To je ta svoboda nás božích dětí. Žádné hříšné sklony nás nezotročují.
Oko: Hříšný sklon není hříchem. Hříchem se stát může, když tomu sklonu podlehneš a zhřešíš.
Myslivec: To jestli je hříšný sklon hříchem či není je diskutabilní, jisté však je, že hříšný sklon je horší než hřích. Pokud má někdo sklon vraždit a pro tento hříšný sklon občas někoho zavraždí je to vrah, a stále to vrah bude dokud bude mít sklony vraždit. Vrah se stane vrahem ne v okamžiku vraždy, ale v okamžiku kdy jako otrok uposlechnul svůj hříšný sklon vraždit, v tom okamžiku se stal vrahem a nebezpečným vrahem zůstane dokud sklony k vraždám bude mít. Hřích je skutek, však horší než hříšný skutek je motiv hříšného skutku který má svůj duchovní zdroj ve zlém, zdroj ze kterého OTROCKÝ sklon k hříchu vychází. Hříšný skutek krádeže může být u někoho z mladické nerozvážnosti, z hlouposti, z vyhecování kamarády, a taková krádež když je náležitě odčiněná a viníkovi již nikdy nepřijde na mysl krást neb hříšný sklon krást neměl, a neměl tedy motiv krást v hříšném zlodějském sklonu, tak taková forma krádeže nedělá z viníka po odčinění jeho viny zloděje. Pokud však někdo musí niterně bojovat se svým hříšným sklonem krást, přemáhat se aby nekradl, tak je to stále ZLODĚJ přesto i když nic neukrade. To ten otrocký zlodějský sklon z něj dělá zloděje, proto je hříšný sklon horší, než hříšný skutek.
Hříšníkem je někdo kdo má hříšné sklony, kdo je pro hříšné sklony otrokem hříchů. Křesťan je Kristem od hříšných sklonů vysvobozený, nehřeší tedy pro hříšné sklony neb je prostě nemá.
To ovšem neznamená, že křesťan nehřeší vůbec nikdy jak zde Oko stále opakuješ. Jsou hříchy které se nepáchají kvůli otrockým hříšným sklonům, a naprostá většina těchto hříchů (ne ke smrti) se velmi rychle vyřeší v Kristu i s dotčenými lidmi, a to tak rychle, že žádná otrocká závislost nevznikne a ještě si z toho křesťan vezme okamžité poučení, a příště již nic takového neudělá.
Hřích který je důsledkem hříšného sklonu je hříchem ke smrti. Hříchy ke smrti jsou hříchy otroků hříchů! Život v Kristu Ježíši našem Pánu a Bohu se s državou hříšných sklonů zcela vylučuje. Nelze mít obé, hříšné sklony a Krista. To se vzájemně vylučuje. - 1. Janův 3, 6Kdo v Synu zůstává, nehřeší; kdo hřeší, ten ho neviděl ani nepoznal.
- 1. Janův 5, 18Víme, že nikdo, kdo se narodil z Boha, nehřeší, ale Syn Boží jej chrání a Zlý se ho ani nedotkne.
Oko: Když však vytrváš v dobrém i přes pokušení hříšného sklonu, vyjdeš z tohoto boje naopak posilněn.
Myslivec: Ale to již nenapíšeš Oko, že ti ta posila z marného boje dlouho nevydržela a pro nevyřešený hříšný sklon jehož jsi stálým majitelem jsi do toho samého bahna hříchu upadl znovu a znovu, a znovu.. S hříšným sklonem je marné bojovat, hříšný sklon se v milosti Krista zcela eliminuje, aby již neotravoval život a křesťan se mohl věnovat něčemu více smysluplnějšímu, než marnému boji samého se sebou.
Oko: Jenom tu obelháváš jak ostatní, tak i sám sebe, Myslivče. A je tomu tak proto, že ten čistý rozum jsi pod vlivem svých skandálních herezí už potratil. A tak v oblasti křesťanské víry máš dneska "bílá místa" - Mlha přede mnou - mlha za mnou ....
Myslivec: A tohle lživé a hulvátské tvrzení o mně je tvůj hříšný skutek, který je důsledkem tvého hříšného sklonu lháře a hulváta. Nejsi prolhaným hulvátem proto, že jsi to napsal, jsi jím proto, že hříšný sklon co máš v sobě tě zotročuje natolik, že tě ovládá. To tvůj hříšný sklon hulvátsky lhát z tebe dělá lháře hulváta ještě před tím, než začneš ťukat do klávesnice.
Pros Boha a lidi za odpuštění a polepši se Oko.
|
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 01. únor 2023 @ 21:00:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | CSP Český studijní překlad (2009) Jk 1:15: "Žádostivost pak počne a rodí hřích, a dokonaný hřích plodí smrt." |
|
|
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 02. únor 2023 @ 07:35:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Díky, Myslivče za téma. Tohle je důležité téma. Určitě jedno ze základních témat křesťanství.
To jestli je hříšný sklon hříchem či není je diskutabilní
"Hříšný sklon" je sama podstata hříchu. To je ten Hřích s velkým H. To, že člověk má v sobě touhu hřešit nebo ho hřích dokonce tak oklamal, že se tváří jako dobrý, to je to zlo.
Dobře to popisuje Pavel v 5, 6 a 7 kapitole Římanům.
Bavíme se tu trochu o režimech - za zločinného režimu jsme vyrůstali v tom, že "všechen majetek patří pracujícímu lidu". A tak se stala taková přesmyčka: Když majetek patří všem, tak i nám a můžeme si z něj brát. Bylo to takový zločin, co se mu říkalo "rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví".
A tak si lidi z továren nosili domů, co jim pod ruku přišlo, "šrouby, písty, ojnici pronášeli tajně vrátnicí jako v osmým měsíci", na stavbách se dělaly vtipy o tom, jestli za zhroucení může písek nebo cement, z bramborárny si lidé domu nosili zásobu a když byl potřeba použít nějaký stroj v socialistickém vlastnictví, vždycky to nějak šlo.
Celé to bylo způsobeno jedním velkým hříchem, jedním velkým zločinem, ale "jela" v tom velká část lidí ve společnosti. A ta zlodějina byla podpořena tím, že lidé si mysleli, že čím víc budou krást, tím ubližují zločinnému režimu.
A z toho nás Bůh vysvobodil, jasně vedl, vychovával. Abychom tenhle hřích v sobě neměli. Ani trochu. A nemuseli s ním bojovat. Ať už je "cizí" majetek soukromý, v nějakém společném vlastnictví či státní.
Ale někdo to tak má i dodnes - u zaměstnavatele přemýšlí, co si může odnést domů - třeba proto, že si připadá špatně ohodnocený, nebo jednoduše proto, že u zaměstnavatele je zrovna dané věci hodně a nepozná se, že se ztratila.
A pokud to tak má, pokud jsme to tak měli, tak to je sama podstata hříchu - v takovém stavu je člověk zloděj, v takovém stavu jsme byli zloději. I když si třeba takový člověk připadá trošku "lepší", než ten, kdo někomu vykrade byt nebo na ulici ukradne kolo, tak to je jen iluze. Zloděj jako zloděj.
Součástí záchrany, která je v Ježíši, je právě záchrana ze hříchu. A to nejen z nějakých skutků, které se staly někdy v minulosti - minulost je minulost, na té je často nejlepší právě to, že minula, ale už není. Součástí záchrany je právě záchrana ze Hříchu, z toho, co je teď, z toho, co má člověk v sobě právě teď aktuálně a bez záchrany by měl pořád.
Ať už je to modlářství, temnota, beznaděj a smrtelná úzkost či krádeže, co jsme žili my, nebo třeba závist, nenávist, zášť, co má zase náboženství, co nám tu vládlo léta, nebo jiné hříchy, jako je třeba lež, cizoložství, obezita, ... a samozřejmě bezbožnost, neúcta, a hřích hříchů, sobectví.
V tom je právě záchrana v Ježíši - je to záchrana od hříchu, soudu a smrti.
Když taková záchrana není, chybí, není to evangelium.
Cizinec |
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 02. únor 2023 @ 08:40:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když se socialistickému člověku podařilo v práci něco ukrást měl třikrát radost. Poprvé, že to ukradl. Podruhé, že se mu to přes vrátnici podařilo dostat domů. A po třetí když za nějaký čas zjistil, že se mu to i k něčemu hodí. :-)) Padl bolševický pohoršující režim a s osvobozením od režimu přišlo i osvobození od hříšného sklonu krást u mnoha lidí, kteří si v pravdě uvědomili rozdíl mezi slovy "vzal" jsem to v práci a "ukradl" jsem to v práci. Žel jsou tací ve kterých hříšný sklon krást přetrval doposud a když něco v práci ukradou označují to termíny vzal, přinesl jsem si to z práce jenom tak mezi řečí jako by se nechumelilo. Zajímavé na tom je, že když takové upozorním. Vzal? Snad ukradl ne? Tak jenom mimovolně přitakají ano ukradl a pokračují v hovoru jakoby se nic nedělo. Na tom je vidět ten Hřích s velkým H. Hřích s velkým H je do hříšníka natolik integrovaný, že jej bere jako naprostou samozřejmost a někdy za přednost, což skvěle vyjadřovalo to sarkastické socialistické motto: kdo nekrade okrádá svou rodinu. A tak někdo pod vlivem hříšného sklonu který považuje za normální až upřednosťnující třeba krade, jiný hulvátsky lže a v kombinaci jiného hříšného sklonu vydává své hulvátské lhaní za "upřímné pravdy" které si pomluvený člověk prý zaslouží. O těch největších Hříších, tedy sklonech hřešit hříšník ani neví, že Hříchem jsou. To je tím otroctvím hříchu a hluchotou a slepotou zmiňovanou v evangeliích. A je zde ještě něco. Je zde satanův útok na hříšníka v procesu omilostnění Bohem kdy hříšník zůstane stát na půli cesty. Hříšník sice v pravdě Ducha svatého uvidí svůj hřích, ale je antik.ristem svedený aby nevěřil Kristu že jej Hříchu zcela zbaví, a je svedený k marnému boji se hříchem svými silami, tedy k boji samého se sebou. Tento podvod je v podstatě principem řk náboženství a pro tento princip se skvěle hodí jedno slovo z evangelia- NEPRAVOST! |
]
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. únor 2023 @ 09:05:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ano, to je tak.
Proto se taky hříšníkovi říká hříšník - podle hříchu.
Proto se taky zloději říká zloděj. Zloděj je člověk, který má v sobě sklon krást.
V práci se dívá, co by si zprivatizoval, v obchodě se dívá, co by pronesl, když najde peněženku nebo jinou věc, je jeho. Zlodějem je, i když zrovna v tu chvíli nic nekrade.
Zloděj je i ten, kdo krade či kradl a vychloubá se tím. Má krádež v sobě jako pozitivní hodnotu.
Pojmem "Zloděj" se ale neoznačuje člověk, který v patnácti ukradl s kámoši v obchodě flašku zelené a dodnes se může propadnout hanbou, když si na to vzpomene a nikdy by to znovu neudělal.
Problém člověka je v tom, že je hříšník - zloděj, lhář, modlář, vrah, cizoložník, závistivec, bezbožník, ... To, že člověk krade, lže, má v kapse modlu, nenávidí, závisí, to je jen vnější projev - ovoce toho, kým člověk je. Ale samozřejmě jsou krádeže, nenávist, závist, pomluvy adalší hříchy dost vážný problém pro lidi okolo dotyčného hříšníka.
To, čeho se člověk potřebuje především zbavit, je jeho sklon hřešit - aby už nebyl zloděj, lhář, pomlouvač, závistník, ... Aby už nebyl hříšníkem, aby se nejmenoval podle hříchu.
Pak potřebuje samozřejmě řešit i to, co už ukradl, omluvit se za lži, co vypustil, smířit se s těmi, kterým ublížil, ... Ale to jde mnohem snáz, když už nekrade, nepomlouvá, když nezávidí, ...
Cizinec
|
]
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Sobota, 04. únor 2023 @ 09:49:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
Když je zde téma o různých typech hříchů ,nebo i "hříchů" ,tak jen uvedu něco ,co je nyní v různých církevních komunitách, jaksi i velmi zvláštní "tradicí". Vím příkladně o tom ,že u hard adventistů se považuje za hřích i změna názoru ,na svěcení soboty a upuštění od tohoto ,a nebo i odchod od adventistů ,je tak někdy chápán ,jako hříšné ,neposlušné jednání . Totéž je u některých členů ŘKC ,tento typ chápání. Odchod z ŘKC ,je někdy opět tak nazírán. Viz někteří zdejší řk ,a jejich názory. A musím podotknout ,že tyto názory jsou i v tzv biblických sborech ,kde se toto také objevuje ,tyto hlášky někdy . O jasných sektách ani nemluvě. Tam je to skoro někdy pravidlem ,tyto hlášky o druhých . |
]
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. únor 2023 @ 18:57:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Dany, obviňování různých náboženství a ideologií za účelem manipulace s lidmi a přehazování vlastních domnělých či skutečných hříchů na druhé je myslím dost jiné téma.
Toník |
]
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Sobota, 04. únor 2023 @ 22:49:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
Jo je to odbočující téma ,beru. Ale co jsem zde na tomto webu ,tak tu manipulaci od některých aktivistů zde ,také vnímám. Nebudu to tedy pitvat více ,ale i zde se toto děje ostošest. Jen to tedy bylo malé upozornění i když odbočující téma. Antoníne ,jen ještě dovětek ,jsou i situace mezi pravými křesťany ,kdy i tito se vzájemně dohadují ,a nerozumí si v tom ,co konkrétně je hřích a co ne ,a celkově mám zkušenost ,že ve spektru i evangelikálních křesťanů ,jsou někdy takové odlišné názory ,na ty a ty konkrétní hříchy ,či údajné "hříchy". A i tedy mezi pravými křesťany , existuje manipulace ,při které se argumentuje i tématem i údajných "hříchů ". Myslím že to také víš ,že i toto se už traduje dlouho ,i mezi Bohem proměněnými lidmi. To jen na okraj ...,vím tedy že je to odbočka. |
]
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 05. únor 2023 @ 08:36:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Dany.
Rozumím, o čem píšeš.
K tématu: Náboženství je jedním ze sklonů, který někteří lidé mají. Vytváří si různé systémy, učení, hříchy, nároky, nebo se přilepí na nějakého učitele, který jim ten systém vytvořil, a celé to se pak snaží mermomocí napasovat na lidi kolem sebe. A jsou rozčarovaní, když lidi kolem nich nežijí to náboženství. Hezky je to popsané v Písmu.
To je ale sklon, kterého Bůh dokáže zbavit hodně rychle.
Pokud má někdo takový sklon a ještě dlouhodobě, potřebuje začít žít s Bohem.
Toník
|
]
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 04. únor 2023 @ 10:35:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To, čeho se člověk potřebuje především zbavit, je jeho sklon hřešit - aby už nebyl zloděj, lhář, pomlouvač, závistník, ... Aby už nebyl hříšníkem, aby se nejmenoval podle hříchu.
Přesně tak. A tohle většina katolíků a nejenom katolíků nechápe. Oko je toho skvělým demonstrátorem. V katolické představě je hluboce zakořeněná ideální představa absolutního nehřešení, a tato představa je spojená s další představou, že je to meta takřka nedosažitelná, a dosažitelná je pouze za obrovského heroického úsilí. Rozebírat tento paskvil představ je asi marní, paskvil který vznikl kvůli absenci Krista a Jeho rychlého řešení hříšných sklonů.
Křesťan je od hříšných sklonů vysvobozený Kristem a kvůli hříšným sklonům NEHŘEŠÍ neb žádné nemá, a proto, že je nemá tak není otrokem hříchu.
Stane se, že křesťan zhřeší, ale ne z důvodu otrockého sklonu ke hříchu, ale z důvodu jiného. Takový hřích řeší křesťan s Kristem i hříchem dotčenou stranou rychle aby byla sjednaná náprava, aby hříšný sklon nevznikl a příště se něco podobného neopakovalo. Týká se tom většinou mezilidských vztahů, kde hřích vzniká kvůli manipulacím třetí strany (lži, pomluvy, polopravdy, nedorozumění). Mohu potvrdit, že hříchy spáchané ne kvůli hříšným sklonům se rychle proměnili v důvěru, přátelství, ve vzájemnou úctu a respekt. A samozřejmě si vezmu poučení aby se příště nic takového neopakovalo, a také že se již neopakuje. Nejenom proto poučení něco takového prostě nedělat, ale i pro poučení Kristem proč takový hřích vznikl a kde, abych byl příště obezřetnější a proti něčemu takovému obrnění. To poučení je zbroj.
|
]
|
|
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. únor 2023 @ 11:42:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Některé hříšné sklony jsme zdědili přirozeně pro svých pra-prarodičích - Adamovi a Evě.
Třeba sklon člověka hříšníka skrývat se ze strachu před Bohem a utíkat před jeho voláním. Soulad, ve kterém žili první lidé díky prvotní spravedlnosti, je zničen;
vláda duchovních schopností duše nad tělem je podlomena; spojení muže a
ženy je podrobeno napětím; jejich vztahy budou poznamenány žádostivostí
a sklonem k panování jednoho nad druhým. Soulad s tvorstvem je rozbit:
viditelné stvoření se člověku odcizilo a stalo se mu nepřítelem. Vinou
člověka je stvoření „podrobeno nicotnosti“ (Řím 8,20).
Lidská přirozenost není úplně zkažena: její přirozené síly jsou
zraněny, je podrobena nevědomosti, utrpení a vládě smrti a je nakloněna
ke hříchu (tento sklon ke zlému se nazývá žádostivost).
Lidská bytost však nemá jenom svoje hříšné sklony. Má také touhu po věcech nebeských - má ctnosti. Lidské ctnosti jsou pevné postoje, ustálené
sklony, trvale nabyté dokonalosti rozumu a vůle, které řídí naše skutky,
vnášejí řád do našich vášní a usměrňují naše chování podle rozumu a
víry. Jejich plodem je snadnost, sebeovládání a radost při úsilí o
mravně dobrý život. Ctnostný člověk je ten, který svobodně koná dobro.
Mravních ctností se dosahuje lidským úsilím v životě s Bohem.
Jiné hříšné sklony jsme si vypěstovali sami svými závažnými hříchy. Každý hřích má totiž svůj následek - neblahý následek pro hříšníka, který toho hříšníka do jisté míry spoutává, ovládá.
Odpuštění hříchů na základě hříšníkem učiněného pokání je sice okamžité - ale růst ke svatosti je pomalý, pracný a trvá dlouhý čas nápravy. Třeba se zbavovat následků vlastních (již odpuštěných) hříchů - závislosti na nich - zbavit se hříchem pokřiveného myšlení. Protože odpuštění našich hříchů Bohem nás našeho pokřiveného, hříchem zdeformovaného myšlení rázem nezbaví. K tomu třeba dalšího dlouhého života ve svatosti, aby se i pokřivené myšlení člověka uzdravilo. .
|
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 02. únor 2023 @ 12:50:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Některé hříšné sklony jsme zdědili přirozeně pro svých pra-prarodičích - Adamovi a Evě.
Žádné hříšné sklony se nedědí Oko, dědí smrtelné tělo.
Třeba sklon člověka hříšníka skrývat se ze strachu před Bohem a utíkat před jeho voláním. To je sklon hříšníka s nečistým svědomím. Ty máš Oko sklon skrývat se před Bohem a utíkat před Jeho voláním. Takový sklon jsem neměl ani jako hluchý a slepý řk modlář.
Soulad, ve kterém žili první lidé díky prvotní spravedlnosti, je zničen; vláda duchovních schopností duše nad tělem je podlomena; spojení muže a ženy je podrobeno napětím; jejich vztahy budou poznamenány žádostivostí a sklonem k panování jednoho nad druhým. Soulad s tvorstvem je rozbit: viditelné stvoření se člověku odcizilo a stalo se mu nepřítelem. Vinou člověka je stvoření „podrobeno nicotnosti“ (Řím 8,20).
U hříšníků, lhářů a hulvátů tomu tak pro vinu jednoho člověka zcela jistě bylo a je.
U božích dětí spasených pro zásluhu Jednoho je to zcela jinak.
Lidská přirozenost není úplně zkažena: její přirozené síly jsou zraněny, je podrobena nevědomosti, utrpení a vládě smrti a je nakloněna ke hříchu (tento sklon ke zlému se nazývá žádostivost).
Tak tu tvou zkaženost ve víře Kristu nabídni a on tě těch tvých hříšných sklonů i zranění zbaví. Kristus je vysvoboditel i lékař. Tolik křesťanů ti zde o tom podalo svá svědectví a ty Kristu stále nevěříš!
Lidská bytost však nemá jenom svoje hříšné sklony. Má také touhu po věcech nebeských - má ctnosti.
A pro upřesnění ta tvoje "lidská bytost" je katolíkem tedy tebou Oko. Řk učení způsobí, že se hříšník zastaví na půli cesty. Bůh ti Oko sice dal poznat v pravdě Ducha svatého některé tvé hříchy, ale vzápětí jsi byl svedený k nepravému kristu, který tvé hříšné sklony nikdy nevyřešil, a ještě ti nalhal, že mít hříšné sklony je v pořádku. Není Oko. Hříšný sklon je hříchem ke smrti. To že Kristus vzbuzuje touhu po nebi je velmi dobré, je to Jeho volání k tomu by ses konečně hříšných sklonů zbavil přímo u Něho a nesnažil se o to marně sám či někde u podvodníků.
Lidské ctnosti jsou pevné postoje, ustálené sklony, trvale nabyté dokonalosti rozumu a vůle, které řídí naše skutky, vnášejí řád do našich vášní a usměrňují naše chování podle rozumu a víry. Jejich plodem je snadnost, sebeovládání a radost při úsilí o mravně dobrý život. Ctnostný člověk je ten, který svobodně koná dobro. Mravních ctností se dosahuje lidským úsilím v životě s Bohem.
Když se tady nad ctnostmi tak rozplýváš Oko. Tak tys jako lhář a hulvát člověk nectný. Třeba zrovna dnes jsi o mně sprostě lhal, že prý mým přítelem je satan. To ctnostný člověk nedělá.
Jiné hříšné sklony jsme si vypěstovali sami svými závažnými hříchy. Každý hřích má totiž svůj následek - neblahý následek pro hříšníka, který toho hříšníka do jisté míry spoutává, ovládá.
Tak Oko, když tvůj hřích který byl spáchaný kvůli pohoršení někým jiným ihned neodevzdáš Kristu k eliminaci, zakrátko se z něho stane hříšný sklon aneb otroctví hříchu.
Odpuštění hříchů na základě hříšníkem učiněného pokání je sice okamžité - ale růst ke svatosti je pomalý, pracný a trvá dlouhý čas nápravy.
Kecy v kleci Oko. Žádný takový růst není. Zase tady popisuješ tvůj marný boj se hříchem s minimálními výsledky. Když se člověk hříšných sklonů rychle zbaví, je v dalším vztahu víry s Kristem svatý zcela přirozeně. Stav svatosti je normální, přirozený. Stav otroka hříchu se sklony lhát a hulvátsky pomlouvat není přirozený, neb je ke smrti věčné.
Třeba se zbavovat následků vlastních (již odpuštěných) hříchů - závislosti na nich - zbavit se hříchem pokřiveného myšlení.
Hmmm Oko, vzhledem k tomu, že tvou "víru" postavenou na tvém "jasnozřivém" rozumu, tak se tvého hříchem pokřiveného myšlení zbavit nemůžeš. Je to něco takového jako bys chtěl špinavým hadrem vyčistit okno.
Protože odpuštění našich hříchů Bohem nás našeho pokřiveného, hříchem zdeformovaného myšlení rázem nezbaví.
Ale zbaví Oko a jsou o tom tuny křesťanských svědectví. Jenomže ty tomu nevěříš, neb tvá životní zkušenost je, že antik.rist o kterém se mylně domníváš, že je to Bůh, tě nikdy žádného hříšného sklonu nezbavil, boží vůli ti neukázal, lásku do srdce nedal a to trvá již tak dlouho, že si myslíš, že tomu je tak u všech. Není Oko. U mne tomu bylo stejně jako u tebe. Ty mi to žel nebudeš věřit, a řeknu i proč. Jelikož nevěříš Kristu, že všechny tvoje hříšné sklony může rychle odstranit, a rány uzdravit, těžko uvěříš křesťanskému svědkovi (svědkův) kteří tohle zažili a jejich život se proto od základu proměnil.
K tomu třeba dalšího dlouhého života ve svatosti, aby se i pokřivené myšlení člověka uzdravilo. .
K tomu je třeba lékaře Krista a Jeho rychlého zákroku Oko. Přečti si tvoji větu znovu, a všimni si jak v ní uzdravení přenášíš s Krista na "dlouhý život ve svatosti". Ale kde se ten dlouhý život ve svatosti Oko vezme, když stále svatě nežiješ a žiješ dlouhý život jako nesvatý hříšník? Podle tvé definice se uzdravení pokřiveného myšlení nikdy nedočkáš. Velkému klamu jsi podlehl Oko. Velkému. Dáli Bůh a ty z tohoto marasmu vybředneš, měl bys vědět, v čím větším marasmu člověk vězel, tím víc toho po vysvobození od Boha dostává. Ve vysvobození je krom vítězství obsažená i duchovní moc nad tím co zotročovalo. Chápeš tomu co ti nyní sděluji?
|
]
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. únor 2023 @ 13:20:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, teď jsem zmaten!
Mně osobně se ještě satan nezjevil - tobě podle tvých vlastních slov prý už ano ("hnusná satanská tlama")..
Nezjevil zřejmě proto, že já bych o to nijak nestál, že nejsem jeho fanda.
..."Jelikož nevěříš Kristu, že všechny tvoje hříšné
sklony může rychle odstranit, a rány uzdravit, těžko uvěříš křesťanskému
svědkovi (svědkův) kteří tohle zažili a jejich život se proto od
základu proměnil."...
Já věřím učení katolické církve o tom, že Kristus nemá žádný "čarovný proutek", kterým by nás rázem změnil - že spoléhá na vlastnosti člověka, který si nikterak snadno a okamžitě utrpením a prací získává pevnost a stálost svých životních postojů.
Jenom odpuštění hříchů je okamžité (kvůli záchraně člověka z milosti) - ale změna myšlení, změna životních postojů vůči lákavosti hříchu musí být vykoupena a zaplacena i vlastním úsilím člověka. Jen tehdy může být změnou trvalou.
|
]
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 02. únor 2023 @ 14:20:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hele modláři zmatený jsi pořád, to ano. Když nebudeš vytrhávat moje slova z kontextu, tak se tam dočteš o kráse "Marie" která se mi zjevila. Denně jsem se modlil celý růženec. První pátky v měsíci, exercicie, setkání s papežem, pouťe, pravdilná svátost smíření, přijímání kdy to jenom šlo. A zjevení "Marie" bylo něčím překrásným na to vše navazujíci. Jenomže všechno to bylo modlářství a to jsem tenkrát jsa oklamaný falešným kristem, kterým jsi mimochodem oklamaný nyní i ty Oko, tak všechno to jsem tenkrát nevěděl, nemohl pro klam vědět, tak jako to nyní nemůžeš vědět ty Oko. A když mne pak Bůh z mých hříšných sklonů v pokání vysvobodil a uzdravil je, a já se konečně zbavil hříchů a získal to, co nevěstka dlouhé roky jenom slibovala, tak jsem v pravdě Ducha svatého uviděl celý tento řk podvod! A když jsem v pravdě uviděl že modlářství je modlářství, tak zároveň s tím jsem v pravdě Ducha uviděl i tu překrásnou vizi Marie, která Marií není, neb je to padlá andělská bytost která svou ohavnost halí do své někdejší zářivé krásy neb jest to Lucifer anděl světla. Ve vizi Oko je kvalita vidění závislá na tom, zda žiješ v pravdě Ducha svatého či nežiješ. Padlý andělé se umí v duchovním světe velmi dobře maskovat, a lze je rozlišit jenom v pravdě. To je jejich mocnu zbraní, a proto se umí nepozorovaně infiltrovat do našeho světa jako bytosti dobré. Mno Oko, podávám ti tady nyní svědectví on něčem o čem nemáš ani šajn. Važ si toho, ne každý ti může takové svědectví podat |
]
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. únor 2023 @ 11:24:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Denně se modlit - a to nejenom růženec - to je přece pro křesťana samozřejmostí!
Přesto jsem nikdy žádné zjevení neviděl - snad proto, že jsem o žádné ani nestál. Nemám žádnou potřebu zjevení - mám Boha ve svém srdci a to mi trvale a plně pro můj život postačuje.
Myslivče, neznám ani tebe, neznám ani historii tvojí rodiny - takže nemohu posuzovat, proč jsi se dostal až tam, kde nyní jsi.
Možná za to sám ani nemůžeš, možná je to následek nějakého závažného hříchu některého ze tvých předků.
Jsou různé svázanosti zlými duchy, které se v rodinách přenášejí skrze generace na potomky. Většinou v rodinách kde došlo k nějakému velkému zločinu: vražda, sebevražda, záměrný potrat, levobočci z promiskuitního života a pod.
Přitom východisko z toho je docela snadné - zajít za kterýmkoli knězem či biskupem, aby na tebe vložil ruky a jednoduchou modlitbou v moci své služby v církvi (Mt 18,18) rozvázal onu svázanost.
|
]
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 03. únor 2023 @ 11:44:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Denně se modlit - a to nejenom růženec - to je přece pro křesťana samozřejmostí!
Něco takového by mělo být samozřejmostí pro modlářského katolíka, ne pro křesťana.
A co ty Oko, modlíš se denně celý růženec? Je to pro tebe samozřejmost? Byla to pro tebe vždy samozřejmost?
Přesto jsem nikdy žádné zjevení neviděl - snad proto, že jsem o žádné ani nestál.
Zajímavé sdělení s nuencí sebestřednoty. TY jsi neviděl, protože TY jsi o to nestál. Poučím tě Oko. Vizionář neřekne viděl jsem zjevení, řekne měl jsem zjevení. Zjeveni je vize ducha, je to vytržení, to nemůžeš vidět, a to je ten důvod zjevení vidí jenom vizionář, a ne ti kolem.
Nemám žádnou potřebu zjevení - mám Boha ve svém srdci a to mi trvale a plně pro můj život postačuje.
Další tvé sebestředné sdělení o tvých potřebách. Zajímavé jak si dáváš zjevení do souvislosti se svými potřebami. Zjevení Oko však není o tvých potřebách.
Myslivče, neznám ani tebe, neznám ani historii tvojí rodiny - takže nemohu posuzovat, proč jsi se dostal až tam, kde nyní jsi.
Možná za to sám ani nemůžeš, možná je to následek nějakého závažného hříchu některého ze tvých předků.
Pro následek takového hříchu mého předka jsem nadlouho upadl do spáru proklaté římské nevěstky, ale díky Bohu je to za mnou. A co tvoje hříchy lhaní, pomluv a hulvátství Oko. Ty nebudou novodobé. Něčím takovým se dítě nakazí při výchově od závažných hříchů svých předků. Tak co Oko? Tvoji předci stejně jako ty lhali, pomlouvali a vyjadřovali se hulvátsky? Jak to bylo? |
]
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. únor 2023 @ 09:55:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Třeba sklon člověka hříšníka skrývat se ze strachu před Bohem a utíkat před jeho voláním.
Ahoj Stando.
A takový sklon máš teď?
Nebo jsi měl?
Toník |
]
]
|
|
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. únor 2023 @ 12:11:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Hříšné sklony (jako opak křesťanských ctností) jsou tedy do jisté míry problémem úplně každého člověka.
Neliší se v principu, ale liší se u každého člověka ve své úrovni.
Jeden člověk totiž na sobě pracuje a s Boží pomocí se ze svých hříšných sklonů uzdravuje - roste ve svatosti (podobá se stále více Kristu) - jiný člověk na sobě nepracuje a své hříšné sklony nijak neřeší. Ignoruje je.
Vidí je na něm však velice dobře ostatní členové jeho rodiny (může se jich tedy jednoduše zeptat).
Uvedu zde jako ilustrativní příklad osobu zdejšího Myslivce:
Sám tady svědčil, že kdysi chodil opakovaně ke zpovědi a podle jeho řeči jeho hříchy nikdy odpuštěny nebyly. Usuzuje tak podle toho, že ony hříchy páchal po zpovědi dál ty samé - nic se nezměnilo.
Pozorovací schopnost má v tomto případě dobrou - a je vidět, že mu to nebylo vůbec jedno - ale všechno je ve skutečnosti jinak. Schází mu totiž základní vzdělání v katolické víře.
Při každé zpovědi byly jeho hříchy okamžitě plně odpuštěny.
To, co po zpovědi přetrvalo, byly jeho hříšné sklony, jeho hříšné vnímání reality. To se nijak nezměnilo - a proto dál páchal pořád ty samé hříchy. Tudy opravdu cesta nevede - třeba nejenom se hříchů zbavit, ale začít na sobě pracovat - v milosti posvěcující s Boží pomocí a trvalým vlastním úsilím růst v křesťanských ctnostech.
Tedy i sám Myslivec je důkazem správnosti katolického učení o tom, že i po odpuštění hříchů přetrvává u hříšníka pořád pokřivenost myšlení oním hříchem - tedy že i u hříšníka s odpuštěnými hříchy stále ještě přetrvává náklonnost ke hříchu.
Když se např. cizoložník v pokání vyzná ze svého cizoložství a Bůh mu odpustí - tím se ještě jeho pokřivené myšlení nenapravilo - stále jsou pro něho cizí ženy lákavé. A tím je zde pořád i přetrvávající nebezpečí recidivy. Je třeba uzdravit myšlení prostopášníka, aby začal vidět svět pravdivě - "Kristovýma očima".
Až pak je hřích zlikvidován i s jeho důsledky!
Myslivec se ovšem touto cestou uzdravení nevydal - zvolil "zkratku" - cestu snadnou a širokou. Uvedl sebe do náboženského rauše, ve kterém všechny jeho nectnosti zlikviduje mávnutím kouzelného proutku Duch svatý a on pak kráčí snadno a lehce životem už bez hříchu.
Jedna obrovská ďáblova lež, jeden obrovský sebeklam!
Tudy opravdu cesta nevede!
Jedinou cestou ke svatosti (k trvalé svatosti) je pokání hříšníka spojené s vyznáním hříchů a s jejich odpuštěním a potom následný - nikoli nijak snadný - život s Bohem, kdy se člověk uzdravuje ze své pokřivenosti myšlení a připodobňuje se Kristu.
|
Re: Hříšné sklony trvale občasné posilněného nevytrvalce v dobrém. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 02. únor 2023 @ 13:56:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hříšné sklony (jako opak křesťanských ctností) jsou tedy do jisté míry problémem úplně každého člověka.
Zase ty tvoje hloupé "opaky" Oko. Ctnost není a nemůže být opakem hříšného sklonu. Víš co je opakem hříšného sklonu Oko? Je to život věčný. Vlastnit hříšný sklon je to samé jako mít jistou věčnou smrt! To hříšné sklony dělají z hříšníků vrahy, lháře, svévolníky, modláře, hulváty. To hříšný sklon určuje před Bohem co jsi zač Oko. Pokud zloděj stále přemáhá svůj hříšný sklon krást, je to před Bohem stále zloděj, i když nic neukradl!
Neliší se v principu, ale liší se u každého člověka ve své úrovni.
Jeden člověk totiž na sobě pracuje a s Boží pomocí se ze svých hříšných sklonů uzdravuje - roste ve svatosti (podobá se stále více Kristu) - jiný člověk na sobě nepracuje a své hříšné sklony nijak neřeší. Ignoruje je.
Vidí je na něm však velice dobře ostatní členové jeho rodiny (může se jich tedy jednoduše zeptat).
A ty jenž Oko na sobě prý pracuješ nejsi s to předložil žádné výsledky, ba vyjadřuješ se zde nekřesťansky, sprostě, lživě, pomluvně a Kristu se vůbec nepodobáš a sám o sobě se vykadřuješ že žiješ JAKO křesťan. Na otázky jaké že ta tvoje sebepsásná snaha nese výsledky zásadně neodpovídáš, tak jako třeba neodpovídáš na nesčetné dotazy cože jsou ty tvé nezměrné životní užitky ze mše. A ten tvůj "jiný člověk co na sobě nepracuje a své hříšné sklony nijak neřeší" je tvoje výtečná autodiagnoza. Stokrát jsi zde Oko byl upozorněný na tvé hulvátské vyjadřování se, na tvé soustavné lhaní o diskutujících a s tebou to ani nehne, a ještě tvrdíš že nelžeš a hulvát nejsi. To ty prolhaný hulváta svůj hříšný sklon neřešíš neb jej ani nevidíš, a ještě si o něm myslíš, že je to tvá přednost.
Uvedu zde jako ilustrativní příklad osobu zdejšího Myslivce:
To není ilustrativní příklad Oko, to jsou moje citace.
Sám tady svědčil, že kdysi chodil opakovaně ke zpovědi a podle jeho řeči jeho hříchy nikdy odpuštěny nebyly. Usuzuje tak podle toho, že ony hříchy páchal po zpovědi dál ty samé - nic se nezměnilo.
Přesně tak Oko. Tenkrát ovšem jsa zpitomnělý řk učením jsem si myslel, že hříchy odpuštěné byly, což ostatně ty si myslíš doposud.
Pozorovací schopnost má v tomto případě dobrou - a je vidět, že mu to nebylo vůbec jedno - ale všechno je ve skutečnosti jinak. Schází mu totiž základní vzdělání v katolické víře.
Správně Oko, pozorovací schopnost mám dobrou, a opět pozoruji tvou lež o mém řk vzdělání. Hele lháři, kdybych mě scházelo řk vzdělání, tak bych ke zpovědi pravidelně nechodil, hříchy podle zpovědního zrcadla nevyznával, neměl bych udělené všechny svátosti a svátosti eucharistie bych se pravidelně neúčastnil a nevysvětloval bych to zde prolhanému hulvátovi jako jsi ty Oko.
Při každé zpovědi byly jeho hříchy okamžitě plně odpuštěny.
To jsem si tenkrát myslel také, jenže to byl podvod Oko.
To, co po zpovědi přetrvalo, byly jeho hříšné sklony, jeho hříšné vnímání reality. To se nijak nezměnilo - a proto dál páchal pořád ty samé hříchy.
Přesně tak Oko! Za to máš jedničku s hvězdičkou! Je vidět že to sám na sobě znáš.
Tudy opravdu cesta nevede - třeba nejenom se hříchů zbavit, ale začít na sobě pracovat - v milosti posvěcující s Boží pomocí a trvalým vlastním úsilím růst v křesťanských ctnostech.
Ale anóó Oko. A o to jsem se tehdy stejně jako ty nyní velmi a velmi snažil a dlouhá léta. Vymetal jsem kde jakou pouť, první pátky, první soboty, přemáhání se, snaha o růst víře, zasvěcování se, exercicie a byl jsem Oko narozdíl od tebe tak horlivý, že mi dokonce dostalo mariánského zjevení. Jenže to zjevení nebyla odměna od Boha, ale od "někoho" jiného za to jak jsem denně modlařil celý růženec. Mimochodem Oko, jestli se denně nemodlíš celý růženec, je tvá snaha na mnohem menší úrovni než kdysi ta má..
Tedy i sám Myslivec je důkazem správnosti katolického učení o tom, že i po odpuštění hříchů přetrvává u hříšníka pořád pokřivenost myšlení oním hříchem - tedy že i u hříšníka s odpuštěnými hříchy stále ještě přetrvává náklonnost ke hříchu.
Tak to ti podepíšu Oko, že po katolickém způsobu "odpuštění" nadále přetrvává hříchem pokřivené smýšlení i hříšné sklony!
Když se např. cizoložník v pokání vyzná ze svého cizoložství a Bůh mu odpustí - tím se ještě jeho pokřivené myšlení nenapravilo - stále jsou pro něho cizí ženy lákavé. A tím je zde pořád i přetrvávající nebezpečí recidivy. Je třeba uzdravit myšlení prostopášníka, aby začal vidět svět pravdivě - "Kristovýma očima".
Až pak je hřích zlikvidován i s jeho důsledky!
Pak KDY a KÝM? Někde v tom tvém pohádkovém očistci?
Myslivec se ovšem touto cestou uzdravení nevydal - zvolil "zkratku" - cestu snadnou a širokou. Uvedl sebe do náboženského rauše, ve kterém všechny jeho nectnosti zlikviduje mávnutím kouzelného proutku Duch svatý a on pak kráčí snadno a lehce životem už bez hříchu.
A to je od tebe prolhaný hulváte lež jako věž. Moje cesta je Kristus! Tak jako pravda a život věčný! Myslivec uvěřil Bohu a uslyšel Krista v pravdě Ducha svatého.
- Jan 5, 24 [www.biblenet.cz]Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života.
Jedna obrovská ďáblova lež, jeden obrovský sebeklam!
Tudy opravdu cesta nevede!
Ale di ty Oko jedno slepé. A víš co modláři nyní v tobě ukáži na ten tvůj klam a lež.
- Jan 5, 24 [www.biblenet.cz]Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života.
Po x té se tě Oko ptám. Slyšíš Krista věříš těmto Jeho slovům a máš proto již nyní život věčný? Dodnes si na tuto otázku neodpověděl, neb ta lež a klam co se v tobě zabydlel ti brání Kristu uvěřit natolik, abys Mu uvěřil!
Jedinou cestou ke svatosti (k trvalé svatosti) je pokání hříšníka spojené s vyznáním hříchů a s jejich odpuštěním a potom následný - nikoli nijak snadný - život s Bohem, kdy se člověk uzdravuje ze své pokřivenosti myšlení a připodobňuje se Kristu.
Tak tohle zde jsme mnohokrát rozebírali Oko, a vždy to skončilo zjištěním, že nevíš co to pokání je, neb si pokání pleteš se sebelítostí. Znovu tě poučuji Oko, že pokání není z člověka, je z Boha. To Bůh dává pokání, a dává je současně s poznáním pravdy v Duchu svatém. Kupříkladu. Dalí Bůh a ty Oko jednou v pravdě Ducha svatého uvidíš jak hnusným hulvátem jsi, uvidíš ten strašlivý kontrast mezi hnusotou tvého hříchu a svatostí, tak se tvou ničemností zalkneš natolik, že se ti zprotiví navždy a uvidíš zároveň svou ubohost i pomocnou nabízenou boží ruku, která tě z marasmu vytáhne, když kajícně z tebe všechen marast setřepe a zcela se od něj pak distancuješ. Při kajícím úkonu se kajícnost řídí vůli boží NE VŮLÍ TVOJI Oko! Tak to nefunguje, že ty kajícník obrovský, ty a jenom ty se kaješ. Kdepak Oko! Pokání je restaurování obrazu božího v člověku. V pokání obnovuje Bůh v člověku svůj obraz, a on je tím mistrným restaurátorem. Ne ty. To je pokání. Restaurování božího obrazu hříchem zničeného. V pokání se hříšník poprvé setká s boží vůlí, která jej vede k tomu aby se rychle hříchu zbavil, a věnoval se mnohem užitečnějším věcem. To je to tajemství zjevené boží vůle Oko. S boží vůlí se setkáváme poprvé v pokání. A je to logické. Bůh si přeje mít své děti svobodné, beze otrockých sklonů ke hříchu. Jeho vůle je mít nás kolem sebe svaté, a první setkání z Jeho vůlí logicky přináší těžkou konfrontaci s tím co si Bůh Nepřeje. Tedy hřích a otroctví hříchu. Takže když v nás boží vůle začne pracovat, okamžitě narazí na to co je třeba vyhodit a uzdravit, a prožitky v tomto procesu řízeném Bohem v Jeho vůli se nazývají POKÁNÍM! Očišťovaný hříšník může v tomto procesu jenom pokorně a odevzdaně mlčet, hluboce se stydět a dělat všechno podle vůle Boha. To je pokání Oko, a kdybys někdy pokání zažil, tak bys boží vůli znal a pořád bys ji nehledal. Chcešli boží vůli znáti, musíš ve víře Kristu hříchy odevzdati a nechati vše na Něm. Ze začátku je to nepříjemné, ale pak to stojí za to.
|
]
|
|
|
|