|
Zaznamenali jsme 116596832 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Hovory k sobě.
Vloženo Úterý, 09. květen 2023 @ 13:37:44 CEST Vložil: Tomas |
poslal oko Všichni přece víme, že myslivec bez flinty by vypadal divně a že modrý černoušek (případně afroameričánek, chcete - li) je biologický nesmysl.
Stejně podivně by vypadal Ježíš Kristus bez kříže, odpouštějící bez pokání a lítosti, nikdy nehovořící o obrácení a o radikální změně smýšlení.
Ježíš nekárající farizeje a tvrdící, že peklo je jen metafora ...
Určitě nejsem sám, kdo v našem mediálním prostoru zaregistroval postupné šílenství jakési "novo - neurážející - řeči".
"Deset malých černoušků" od Agáty Christie se postupně změnilo na "Deset malých indiánů", aby se pak objevila konečná verze titulu: "A pak nezbyl žádný". Ani našim luhům a hájům se tato "korektnost" nevyhnula.
Např. takový myslivec, známý z etikety klasického českého lihového výrobku nám postupně za několik let omládl, přišel o láhev vlastního moku i o nalitou sklenku, pak mu designéři sebrali flintu i fajfku a dnes už nemá ani to pírko za kloboukem (asi aby netrpělo žádné zvířátko). A dokonce i ten černoušek na kofile zmodral! Možná jednou dokonce i zduhovatí!
Svět, ve kterém žijeme, se stává čím dál tím více absurdním. Potřeba cítit se pořád příjemně zastiňuje umění opravdově milovat. Tomu se třeba člověku naučit, to nepřichází samo od sebe. Obětovat se pro druhého není totiž vůbec vlastní padlé lidské přirozenosti.
Dobrá zpráva je, že když zvolíš cestu pokání a obrácení, Bůh tě tvoří znova.
Láskou z kříže, která má moc obětovat život za toho, kterého miluji. Je před tebou ale dlouhý a bolestný proces "uschopnění" se do lásky. Nemůžeš začít milovat ihned - pokud jsi byl dlouhé roky vychováván neschopnosti k lásce (natož milovat neviditelného Boha!). Musíš se nejdřív naučit zapomenout na sebe, přestat být "pupkem" vztahu - bodu, kolem kterého se vše točí, a udělat si čas na druhého. (O to víc toto platí v případě vztahu s Bohem). To je pravdivé poznání: jsem egoistou a potřebuji pomoc toho, kdo je mistrem vztahů. On je totiž Bohem ve vztazích; Otce, Syna a Ducha svatého. A on mě může naučit milovat, ale je třeba přejít přes kříž: přes bolestné usmrcení svého egoismu, zaměření na sebe, neustálého analyzování ran a zranění. Stejně, jako semeno nedá užitek, dokud neodumře, tak i ve mě musí odumřít můj egocentrismus.
Cílem Boha není nás ponížit a pokořit, vždyť on je Láskou. Miluje mě v té situaci, kde právě jsem, s mojí hříšností. Ale nechce mě tam nechat - právě proto, že mě tak miluje. Proto mě provází procesem bolestného rozvoje do stále úžasnějších prostor lásky k druhým a k sobě. Je to bolest záchranná, protože mě drží v pokoře a nevyvyšuje nad druhé. Vše, co dobrého v nás chce Bůh tvořit, může být totiž vystavěno jen na základě totální pokory, ne na pracně budovaném pomníku sama sebe. Vše dobré, co se ve mě může odehrávat, je pouze jeho láska , a ne, že já jsem takový "svatý a dobrý".
Moje velikost nespočívá v tom, co dělám v životě dobrého, ale v mém postavení milovaného dítěte Božího. A stejně, jako on není znechucený mnou, tak se nesmím znechucovat sám sebou. Můj nebeský tatínek je znechucený jen mým hříchem, proto bych jím měl být znechucený i já. Ale nikdy ne znechucený sám sebou! Jsem spanilým dítětem živého všemohoucího Boha, stvořeným podle jeho obrazu.
Proto se už nemusím chlubit dobrými skutky: "tak často chodím do kostela, odříkám tolik modliteb, tolik se postím, na poutě jezdím ... Vždyť i víru máme jen proto, že jsme ji dostali zadarmo od Boha.
Stačí poděkovat: "Pane, děkuji ti, že jsem mohl prožít mši a účastnit se eucharistie. Je to jen proto, že mě máš tak rád.
Není důvod se vyvyšovat.
Cesta porovnávání se s těmi, co do kostela nechodí, vysmívají se katolické církvi a mají jiné priority , je cestou budování pýchy. Vykořeňte porovnávání s jinými jako balast, který je v duchovním žití destruktivní!
Když se s někým porovnáš a vyjdeš lépe, než on, začneš být pyšným a pohrdat jím.
A když vyjdeš hůř než on, začneš mu závidět, hněvat se na něj a skončí to rivalitou vůči němu.
Vždy to skončí agresivitou buď vůči druhému, nebo vůči sobě, kdy řekneš: "Nejsem tak dobrý, jako on." Pak se nepřijmeš, ptáš se, proč ses narodil, a nesnášíš se ...
A to vyvolá další hněv a agresi. Končí to peklem na zemi....
|
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 09. květen 2023 @ 19:25:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Díky za článek. Dobře, že sdílíš, v jaké situaci taky lidi žijí.
Chudák autor. Zvlášť když tu soběstřednost, co popisuje, žije dlouho. Je mi ho líto.
Je salesián, mezi nimi jsem byl nějakou dobu, připomínka toho, co jsme žili.
Moc mu přeju, aby se z toho dostal.
Toník |
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 10. květen 2023 @ 11:50:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Napsal jsem to proto, že si myslím, že tyto myšlenky jsou hodně aktuální pro mnohé z nás.
I když někteří z vás se v nich třeba zatím nevidí, považuji je za pozoruhodné.
Konkrétně pro tebe jsem jednu takovou myšlenku i zvýraznil: "Stejně podivně by vypadal Ježíš Kristus bez kříže, odpouštějící bez pokání a lítosti, ..."
Říkal jsem si: "Třeba se Toník chytne za nos!"
|
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 10. květen 2023 @ 21:48:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stando, rozumím, že jsou pro mnohé z vás jsou ty myšlenky aktuální a určitě vám to neberu, když vám to vyhovuje. Pro mnoho lidí jsou takové myšlenky aktuální. Zvláště v teenagerovském věku jsou lidi hodně soběstřední, zahledění do sebe.
Když se ale člověk vyvíjí normálně, na prahu dospělosti ho to přejde a jeho pozornost se obrátí od sebe ke druhým - ke kamarádům, k přátelům, k partnerovi, pak k dětem a starosti o ně, pak ke svým rodičům a starosti o ně, zajímá se o svoje sousedy, pomáhají si navzájem...
Ale stává se, že někdy lidé "zamrznou" v soběstřednosti až do dospělosti, nebo dokonce až do stáří. Stane se, že člověk vidí někde starého chlapa a ten pořád uvažuje jak malý kluk nebo jak puberťák. Já, já já, jenom já. Je o tom i spousta písniček, třeba Olympic. nebo Michal David o tom zpívá, nebo Heidi.... Soběstřednost, bez sebereflexe, bez odpovědnosti, pořád dokola, Já.
A zase: Každého věc, co žije.
Jo, a o tvoje zvrácené jednumyšlenky postavené na hlavu nemám zájem. Mohu-li ti poradit, vezmi ty tvoje "kristy" bez kříže a "bohy", co ti dovolují hřešit, a až půjdeš s odpadem, vyhoď je tam do popelnice či do kontejneru taky.
A pro tebe, Stando: Když tebe 𝓷𝓪𝓹𝓪𝓭𝓷𝓮 nějaký "kristus bez kříže", tak by ses logicky ty měl chytit za nos za takovou věc. Ale zase je dobře, že tu tvoje nápady prezentuješ.
Co by ti na toho tvého "krista bez kříže" řekli u vás ve farnosti? Troufnul by sis jim tam přinést tyhle tvoje nápady? Nebo třeba Vojtovi Kodetovi, prezentoval bys mu tyhle tvoje zvýrazněné myšlenky?
Toník |
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 11. květen 2023 @ 06:49:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Napsal Cizinec (2021) :
Napsal jsi, že: "Moc k odpuštění hříchů jsi dostal až potom, co tobě Bůh hříchy odpustil."
Že do té doby jsi nebyl schopen jiným lidem odpustit.
Já na to, že Pán Ježíš to ale učí jinak - obráceně: "Pokud vy neodpustíte lidem, kteří vám ublížili, ani váš nebeský Otec neodpustí vaše hříchy....."
|
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 12. květen 2023 @ 07:09:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stando, neznám učení tvých "kristů" bez kříže a bez pokání, nejsem tedy schopen vidět rozdíly. ANi mne učení vašich divných "kristů" bez kříže a bez pokání nezajímají.
Jen by mne zajímalo, když si takové "kristy" vymyslíš a napíšeš je do diskuze, jestli by ses s těmi tvými "kristy" bez kříže a bez pokání a "bohy", co ti dovolují hřešit, pochlubil u vás ve farnosti, nebo Vojtovi KOdetovi na duchovním cvičení?
Nebo když tě takový "kristus" 𝓷𝓪𝓹𝓪𝓭𝓷𝓮, jestli se pak chytíš za nos?
Dobře, že cituješ, co jsem psal já za svědectví z mého života, co žiji, co jsme přijali. Mne zachránil Pán Ježíš Kristus - ten, který na kříž vynesl moje hříchy. A dal mi pokání. A odpuštění. A já ho s vděčností přijal.
Takže máme odpuštění s pokáním a to zase člověk nepotřebuje tolik lítost, když dostane pokání. Za což jsem Bohu vděčný.
Toník |
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. květen 2023 @ 08:29:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Já přece znám ten tvůj kolovrat!
A po odpuštění tvých hříchů jsi teprve byl schopen z nich učinit pokání. A po odpuštění svých hříchů jsi teprve byl schopen jiným lidem odpouštět, čím se na tobě provinili.
Prostě tvůj převrácený svět - svět vzhůru nohama. Svět postrádající smysl, nelogický.
K čemu činit pokání ze hříchů, které mi už byly jednou provždy odpuštěny a už tedy nejsou? Pokání se činí před odpuštěním hříchů - před smířením s Bohem. Když jsou pak kajícníkovi hříchy odpuštěny službou církve (J 20,21-23), přetrvává v člověku postoj kajícnosti a potřebyi žít život s Bohem. Ale už nečiní pokání ze hříchů, které už byly odpuštěny.
Božím odpuštění jsou hříchy smazány, jako by se nikdy nestaly. Takže činit z nich ještě pak pokání dost dobře nejde. Už totiž nejsou.
|
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 13. květen 2023 @ 08:39:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jojo, Stando ...
𝓟𝓻𝓸 𝓽𝓮𝓫𝓮 je to kolovrat. 𝓟𝓻𝓸 𝓶𝓷𝓮 je spása, moc odpuštění a pokání v Pánu Ježíši Kristu můj život. Život, za který jsem vděčný. Přes třicet let "bonusu", života, který by bez Pána Ježíše nebyl.
Ke tvým dotazům.
K čemu činit pokání ze hříchů, které mi už byly jednou provždy odpuštěny a už tedy nejsou?
K ničemu, Stando.
Takové 𝓽𝓿𝓸𝓳𝓮 nápady jsou k ničemu. Stejně jako "kristus" bez kříže a bez pokání. A "bůh", co ti dovoluje hřešit.
Až půjdeš s odpadem, vyhoď tam do kontejneru to 𝓽𝓿𝓸𝓳𝓮 pokání ze hříchů, které už ti byly odpuštěny, vyhoď tam tvého "krista" bez pokání a bez kříže a vyhoď tam i "boha", co ti dovoluje hřešit.
Toník
|
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. květen 2023 @ 12:14:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pro tebe je toto naučený kolovrat, který nevyžaduje přemýšlet nad skutečností.
Moc odpustit křivdy lidem, kteří se na mě provinili vložil Bůh do srdce úplně každého člověka hned při jeho početí. A to včetně srdcí pohanů, odpadlíků, jinověrců i agnostiků.
Stačí zapátrat a každý člověk tuto moc v sobě může objevit. Ta nijak nesouvisí s okamžitým stavem člověka, s jeho hříšností. Stejně tak dar pokání nijak nesouvisí s odpuštěním hříchů Bohem.
I ten největší hříšník, s těmi nejodpornějšími hříchy, je schopen se obrátit a učinit ze svých hříchů pokání. A to dříve, než jsou mu ony hříchy odpuštěny. A když své hříchy pak vyzná Bohu a církvi, službou církve jsou mu pak hříchy odpuštěny a je smířen s Bohem.
U tebe, ve tvém světě, je všechno toto úplně naruby.
Prý přišel Bůh - odpustil ti hříchy i když jsi tehdy prý sám nebyl schopen učinit pokání (právě takto jsi to popisoval) a až jsi měl hříchy odpuštěny, dostal jsi prý od Boha teprve dar odpuštění jiným a dar pokání.
Pokání se ve skutečnosti činí před odpuštěním hříchů! Nejdříve pokání, pak následuje vyznání hříchů a jejich odpuštění.
|
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 13. květen 2023 @ 18:03:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, a to už jsou zase ty tvoje hulvátské přehazovačky - tvoje naučené kolovraty. Nech si je laskavě od cesty. Nebo si přehazuj s Martinem, ty na něj budeš přehazovat tvoje kolovraty a martino zase jeho konkubíny. Nebo si běž přehazovat s votou, on na tebe bude přehazovat svoje ješu a b-hu a ty můžeš tvoje a jiné nesmysly, co si vymýšlíš a přehazuješ tak.
U mně je to tak, že nám Bůh odpustil hříchy, přišel na zem a vzal na sebe náš hřích. Máme to i v našem učení, Stando, nejen, že jsme to zažili (zatím jsi stále nenapsal, co za problém máš s křesťanským učením či vírou Bohu).
A Bůh mne vysvobodil z temnoty, z beznaděje, uzdravil mne z nevyléčitelné nemoci, dal mi kus života navíc a za ten jsem mu vděčný. A dal mi pokání - pokání k životu ve světlu a pokoji, pokání od soběstřednosti k pomoci druhým lidem, pokání od služby chudobě k práci a požehnání, pokání od model a službě démonům k životu pro Boha. Takže, díky Bohu, už nemusím žít to, co popisuje ten pán v článku. A za to jsem Bohu vděčný.
Pokání se ve skutečnosti činí i proto, aby člověk nežil v hříchu a nemusel pak litovat, aby nemusel žít nesmysly a zvrácenosti, popsané v článku. A když člověk činí pokání, není to hřích.
|
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. květen 2023 @ 09:34:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." U mně je to tak, že nám Bůh odpustil hříchy, přišel na zem a vzal na sebe náš hřích."...
Bohužel jsi se dostal do stavu, že když ti člověk upřímně sdělí, co si o tvých názorech doopravdy myslí a tobě se to nelíbí - rázem jsou z toho "hulvátské přehazovačky".
Tady končí dialog! Je to, jako když o mě Willy prohlásil, že já, jako katolík, z principu tím nemohu znát Boží věci. Tak k čemu se s ním dál bavit?
Místo Písma, na které jsi se odvolal, hovoří o naší záchraně skrze křest. Ve křtu jsou křtěnci odpuštěny hříchy. Ale třeba nevytrhávat ze souvislosti celého křesťanského učení - před křtem u člověka vládnoucího rozumem musí nutně být nejdříve pokání (srov. Sk 2,38)
Petr jim řekl: „ Učiňte pokání a každý z
vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých
hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého.
Je to tedy správně právě jen podle mých (jak říkáš) "přehazovaček". Nejdříve pokání, až potom odpuštění hříchů.
..."A Bůh mne vysvobodil z temnoty, z beznaděje,
uzdravil mne z nevyléčitelné nemoci, dal mi kus života navíc a za ten
jsem mu vděčný. A dal mi pokání - pokání k životu ve světlu a pokoji,
pokání od soběstřednosti k pomoci druhým lidem, pokání od služby chudobě
k práci a požehnání, pokání od model a službě démonům k životu pro
Boha."...
Hezky se to poslouchá, ale je to jen virtuální pohádka, sebeklam. Nalháváš si věci, které ve skutečnosti nejsou a které prostě tak být nemohou.
Žádnému člověku v celé historii lidstva Bůh neodpustil hříchy jako "bianko šek" - dopředu - předtím, než by se hříšník kál ze svých hříchů - předtím, než by se odvrátil od hříšných způsobů a zřekl se jich.
Přišel Jan a hlásal: "Čiňte pokání, přiblížilo se království Boží."
Bez pokání nemůže být nijakého života s Bohem. S Bohem může člověk žít spolu jenom v pokoře na kolenou.
Není žádného "odpuštění hříchů a až pak pokání - nejdříve je pokání - až potom je odpuštění.
|
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 14. květen 2023 @ 09:59:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
STando, bohužel ses zase dostal do stavu, kdy hulvátsky přehazuješ vaše postoje na druhé místo diskuze. ty jsi ani žádný dialog nevedl! Od počátku.
Žádný dialog jsi ani nezača!
Na to, co jsem ti psal k článku, jsi téměř nereagoval, jen si zase omílal nějakého tvého "krista", co tě straší v hlavě. Ten se mně netýká, jen jsem ti poradil, abys toho tvého "krista" bez pokání a bez kříže vyhodil s odpadem do kontejneru, kam patří.
Psal jsem ti k článku, že soběstřdnost je hrozná věc. A že normální jesoběstřednost opustit někdy na prahu dospělosti a věnovat se lidem okolo - spolužákům, kamarádům, partnerovi, dětem, rodičům, ... To je dospělost, že se člověk stará o druhé lidi.
Pokud někdo "zamrzne" v pubertě a ještě ve třicati, padesáti či sedmdesáti se neustále zabývá sebou, tak je v průšvihu a potřebuje pomoc, záchranu ze sobectví, potřebuje pokání. Potřebuje Krista s křížem a pokáním - Pána Ježíše Krista. Aby ho zachránil ze hřícu sobectví, ve kterém ten člověk žije.
K tomu, co píšeš - katolík může klidně znát Boží věci. To, že je člověk katolík, není pro Boha žádná překážka. Stejně jako když je člověk muslim, komunista, ...
Místo, které jsem citoval z Písma, je o naší záchraně skrze Pána Ježíše Krista. V Pánu Ježíši Kristu nám byly odpuštěny všechny hříchy.
Ve křtu mi žádné hříchy nikdy odpuštěny nebyly, ani nebylo potřeba, aby mi někdo ve křtu odpouštěl hříchy. Ani tobě nikdo ve křtu žádné hříchy neodpustil a není potřeba, aby ti někdo ve křtu odpouštěl hříchy. Nikdy v životě jsem neslyšel, že by někdo ve křtu někomu odpustil nějaké hříchy.
Myšlenka odpuštění hříchů ve křtu je tedy falešná myšlenka, mylná.
Chápu, že pro tebe je svědectví křesťanů z našeho života "virtuální pohádka, sebeklam". Díky za svědectví z toho, co žiješ, jak uvažuješ. Tvoje svědectví ukazuje na to, v jakém se nacházíš stavu. A je dobře, že máš prostor ho tu v anonymitě napsat.
Toník |
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. květen 2023 @ 12:12:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevidím ti do hlavy, proč jsi nazval můj nesouhlas hulvátským.
Vidím tě jako popleteného - notně popleteného. Natolik popleteného, že falšuješ Boží slovo.
Např. : "Myšlenka odpuštění hříchů ve křtu je tedy falešná myšlenka, mylná."
Petr jim řekl: „ Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů,....
Nebo:
(Sk 22,16) A proč nyní váháš? Vstaň, dej se pokřtít a smyj své hříchy vzývaje jeho jméno.‘“ |
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 14. květen 2023 @ 16:15:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, tvůj nesouhlas jsem nenazval hulvátským. Hulvátským jsem nazval tovje přehazovačky a tvoje nápady, které se snažíš přehazovat na mne. nech si laskavě tvoje přehazovačky pro sebe. Nebo pro lidi, jako ty, co přehazují na druhé svoje ješu, konkubíny nebo svoje pobožnosti. Přehazujete si navzájem a nás z toho laskavě vynechte.
Zpět k tématu, ke kterému jsi ani nezačal dialog. Na to, co jsem ti psal k článku.
Psal jsem ti k článku, že soběstřdnost je hrozná věc. A že normální jesoběstřednost opustit někdy na prahu dospělosti a věnovat se lidem okolo - spolužákům, kamarádům, partnerovi, dětem, rodičům, ... To je dospělost, že se člověk stará o druhé lidi.
Pokud někdo "zamrzne" v pubertě a ještě ve třicati, padesáti či sedmdesáti se neustále zabývá sebou, tak je v průšvihu a potřebuje pomoc, záchranu ze sobectví, potřebuje pokání. Potřebuje Krista s křížem a pokáním - Pána Ježíše Krista. Aby ho zachránil ze hřícu sobectví, ve kterém ten člověk žije.
K tomu, co píšeš - katolík může klidně znát Boží věci. To, že je člověk katolík, není pro Boha žádná překážka. Stejně jako když je člověk muslim, komunista, ...
A pak k mému životu.
Místo, které jsem citoval z Písma, je o naší záchraně skrze Pána Ježíše Krista. V Pánu Ježíši Kristu nám byly odpuštěny všechny hříchy.
Ve křtu mi žádné hříchy nikdy odpuštěny nebyly, ani nebylo potřeba, aby mi někdo ve křtu odpouštěl hříchy. Ani tobě nikdo ve křtu žádné hříchy neodpustil a není potřeba, aby ti někdo ve křtu odpouštěl hříchy. Nikdy v životě jsem neslyšel, že by někdo ve křtu někomu odpustil nějaké hříchy.
Myšlenka odpuštění hříchů ve křtu je tedy falešná myšlenka, mylná.
Zato nám Pán Bůh odpustil v Kristu. V Pánu Ježíši Kristu. A na to odpuštění, které je v Pánu Ježíši Kristu jsme se dali pokřtít. Když jsem byl pokřtěn, nikdo mi žádné hříchy odpouštět nemusel. To už je radost, nechat se pokřtít, rozloučit se se starým životem.
Toník |
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 15. květen 2023 @ 07:35:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvoji soběstřednost přece tu já neřeším!
Vyjadřuji se na téma odpuštění hříchů ve křtu:
|
]
Re: Hovory k sobě. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 16. květen 2023 @ 12:24:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tvoji soběstřednost přece tu já neřeším!
To je dobře, Stando.
To ani není potřeba. Dávno neřeším to, co popisuješ v článku a co je pro vás aktuální. Většinu sobectví, co v článku popisuješ, jsem ani nežil a tu zbylou část sobectví jsem opustil, když jsem se stal křesťanem, na prahu dospělosti. Sice trochu pozdě, ale přeci.
A díky za sdílení toho, co píšeš jen a jen sám za sebe - rozumím, že říkáš doslova opak toho, co učí apoštolové. A je dobře, že to víš.
Vyjadřuji se na téma odpuštění hříchů ve křtu.
To jsem si nevšiml, Stando. Kde?
Ale můžeš se vyjádřit k tématu. Prakticky, z reality.
Kolik hříchů tobě kdo odpustil ve křtu?
A mohu ti napsat z praxe zkušenost: Mně ve křtu nikdo neodpustil ani jeden jediný hřích. Nebylo potřeba, aby mi někdo ve křtu odpouštěl hříchy. A byl by to nesmysl, aby mi někdo odpouštěl hříchy ve křtu. Křest je pro nás pozitivní hodnota, něco, z čeho má člověk radost.
Toto je skutečné učení apoštolů. Můžeš se dál vztekat a nazývat to trollením.
No, určitě je to učení apoštolů A je pravdivé.
Proč bych dělal hlouposti, co 𝓷𝓪𝓹𝓪𝓭𝓵𝔂 tebe, Stando?
S tím Božím slovem se dá udělat lepší věc, než tvoje vztekání a nazývání učení apoštolů trollením. Ani nevím, proč učení apoštolů nazýváš trollení, jak tě to zase 𝓷𝓪𝓹𝓪𝓭𝓵𝓸? Chceš zase zjevit, co ve vás je, jako s tím "willym", co jste rozebírali, abyste ukázali, co v sobě máte všechno schované?
To Boží slovo se dá poslechnout.
To jsme udělali my, Stando.
Místo vašeho trollení a vztekání jsme uvěřili Ježíši a apoštolům a poslechli to, co říkali.
Dali jsme se pokřtít.
Na odpuštění hříchů, které je v Ježíši Kristu.
Co ty, Stando?
Už jsi poslechl to slovo co říkal Petr?
„Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého. Neboť to zaslíbení platí vám a vašim dětem i všem, kteří jsou daleko a které si povolá Pán, náš Bůh"
To slovo není tak složité, aby ho člověk nepochopil a poslechl ho.
Pokud se tedy zrovna dál nevzteká a netrollí, jako ty.
Toník
|
]
|
|
|
|