|
Právě je 230 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120447278 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život církví: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době.
Vloženo Úterý, 07. listopad 2023 @ 09:35:38 CET Vložil: Tomas |
poslal oko Nedávno jsem byl na pohřbu mojí příbuzné.
Byla ženou bratra mojí švakrové. Nebyla katoličkou, ale celá jejich rodina žije ve společenství Českobratrské církve ve městě Kyjov.
Ester byla nejstarší ze svých početných sourozenců a já ji poznal vždycky jako usměvavou a ochotnou každému pomoci. Takové "sluníčko". Pracovala v charitě, pomáhala nemocným.
Nemám žádných pochyb o tom, že nyní je s Pánem Ježíšem, kterého po celý život tak milovala.
Přesto se s vámi chci podělit o své pocity z tohoto jejího pohřbu. Nebo ani ne přímo pohřbu - nazval bych to z pohledu katolíka spíš takovým lidským rozloučením. Za pohřeb považuji cosi úplně jiného.
Nejdříve mě překvapila velikost jejich modlitebny - docela slušný "sál" - přesto zaplněný do posledního místečka, že na některé se i nedostalo. Lidé tu zemřelou měli evidentně rádi. Oproti světským pohřbům někde v krematoriu či smutečních síních, kde profesionální řečník s předstíraným profesionálním "smutkem" předčítá o kvalitách zemřelého (kterého vůbec neznal), jsem s docela s radostí a povděkem kvitoval upřímnost řečníků, když hovořili o příhodách jejich života s Ester. Součástí rozloučení byly i nějaké žalmy a písně z křesťanského zpěvníku. Ty samé (mně známé), které zpíváme také my, katolíci v kostele. A i jejich zpěvy - to nebylo žádné "kuňkání" - je vidět, že jsou zvyklí písněmi chválit Boha. Žádný rozdíl oproti tomu, kdy v našem kostele takto chválíme Boha stejným způsobem.
Protože oni nemají v modlitebně žádné sochy ani obrazy, bylo dost místa, aby se texty písní promítaly také na stěně - což jistě ocenili ti, kteří ty písně neznali. Nakonec to ale rázem všechno skončilo, utnulo se to - rakev se zemřelou prostě vynesli do auta, které pak brzy odjelo - a lidé se rozešli.
Byl jsem z toho rozpačitý - rozloučení to bylo pěkné, ale byl to pohřeb? Kdyby tam ta rakev se zemřelou vůbec nebyla a byla tam jenom její fotografie - vyšlo by to úplně nastejno.
Cožpak rakev s manželkou, se kterou jsem prožil celý život, naložím jen tak do auta k cizím chlapům, udělám jí "pá, pá ..." - a cizí chlapi ji pak odvezou ke spálení? Stala se už nepotřebným odpadem?
Analogie s popelářským autem je tu zjevná ...
Dneska se i někteří katolíci nechávají takto spalovat. Ale naši biskupové zdůrazňují, že: "Smetí pálíme - poklady zakopáváme."
Divím se tedy, že lidé, kteří o sobě deklarují, že mají za stěžejní základ víry hlavně Bibli, se podle této Bible v tomto případě vlastně ani nechovají.
(Gn 3,19) V potu tváře budeš jíst svůj chléb, dokud se nenavrátíš do země, protože z ní jsi byl vzat. Neboť prach jsi a v prach se obrátíš.
(Sir 40,11) Vše, co ze země pochází, se do země vrací, a co pochází z vody, se vrací do moře.
Když pohřbíváme my, modlíme se a žehnáme mrtvé tělo v rakvi, loučíme se se zemřelým a odevzdáváme tak tělo zemřelého do hrobu a jeho duši Bohu. Modlíme se za zemřelého, dáváme si do pořádku vztahy s ním. Odpouštíme mu, kdyby nám třeba i nevědomky ublížil. Jako chceme, aby Bůh odpustil i nám. Toto všechno má být součástí pohřbu.
Tělo zemřelého není pro nás odpadem ke spálení, ale stále zůstává Božím majetkem - u vědomí toho, že jednou bude vzkříšeno a kvůli Bohu zasluhuje úctu. Proto rakev se zemřelým doprovázíme až k hrobu a pohřbíváme ho do posvěcené (požehnané) půdy. Je to místo, které bude jednou svědkem vzkříšení.
Katolický pohřeb není jen bolestí ze ztráty - je plný naděje do budoucna. Když ukládáme rakev se zemřelým do hrobu, zní:
(Jób 19,25 ...) Já vím, že můj Obhájce žije, že on jako poslední povstane nad prachem. Po mém probuzení mě postaví vedle sebe a ve svém těle uzřím Boha. Ten, jehož uvidím, bude na mé straně; ten, na nějž budou hledět mé oči, nebude cizinec.
A toto je radost naděje.
Doufám, že jsem se těmito svými sdílenými pocity necitlivě nedotkl nikoho z těch, z nichž některé považuji i za svoje přátele.
|
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Úterý, 07. listopad 2023 @ 14:04:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak důležité je respektovat vůli zemřelého a s jeho mrtvolou zacházet tak, jak si přál, přála. Pokud to ta paní takto chtěla, je to v pořádku. Pokud chtěla českobratrskou variantu pohřbu, je to v pořádku, že to pozůstalí, rodina respektovali. Nejhorší, co by se mohlo stát, kdyby její mrtvolu ukradli katolíci a začali nad ní dělat ty své kejkle. Ona chtěla, aby nad její mrtvolou dělali protestantské kejkle, ne katolické.
Při čtení tohoto článku jsem si uvědomil, že budu muset přežít všechny členy rodiny, aby se mi posmrtně nepřihodily nad mojí mrtvolou ty pobožně esoterické šílenosti. Nebo si sepíšu nějakou poslední vůli. Ale moje rodina je dost pobožná, nevím, zda by to respektovali. Mám obavu, že bych i po smrti musel poslouchat ty fejky a neměl bych klid ani jako mrtvý.
Je nějaká možnost, jak si zajistit, aby po smrti nebyla moje mrtvola zneužita pobožnými příbuznými, pozůstalými k jejich úchylným rituálům? Katolické i protestantské pohřby považuji za esotericko nekrofilní úchylárnu. Mně je úplně jedno, zda moje tělo spálí nebo zakopou. Ale nesmí nad ním říkat ty pobožné žvásty. Nezasloužím si další ponižování i po smrti.
Docela jsi mě vyděsil. Jestli mi nedají pokoj ani po smrti, tak to je fiasko. To bych radši někde skočil na moři do vody, aby moje tělo radši sežrali žraloci, než aby ho zneužili posmrtně katoličtí faráři nebo letniční pastorové. Ty vole, to fakt ne. Představa, že nad mojí mrtvolou pronáší své fejky ten prolhaný čobol Barkoci nebo slizouni typu Halík, Vácha, tak bych se radši nějak nepozorovaně vypařil nebo nechal sežrat ptáky. |
|
|
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 07. listopad 2023 @ 16:51:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Stando, jen tak na okraj - nástupníci Ochranova jsou spíš Moravští bratři, ne ?
Že by ČCE měla něco s Ochranovem - to mě ještě nenapadlo. Ale možná se pletu. |
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 07. listopad 2023 @ 18:19:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak - jestli to byla ČCE neboli Českobratrská církev evangelická, tak to jsou Lutheráni/Reformovaní, ne "nástupnici Ochranova".
Toník |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 08. listopad 2023 @ 04:30:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já nevím, jak to oni mají historicky - mají v názvu "husitská" - domníval jsem se nejdříve, že vznikli odštěpením od církve československé husitské - ale byl jsem opraven; oni sami se hlásí k Ochranovu.
Ať je to , jak chce, nedá se jim ale upřít upřímnost víry.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 08. listopad 2023 @ 05:06:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, tak to je nějaký zmatek - je to českobratrská církev? Tak se obvykle říká ČCE. Nebo mají v názvu husitská? To má snad jen ČSCH?
Jestli se hlásí k Ochranovu, co to znamená? Žijí to, co Ochranov, tedy vylití Ducha svatého a zakládání církví po celém světě? Nebo se k němu "hlásí" jinak?
Toník |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 08. listopad 2023 @ 05:40:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nepátral jsem po tom hlouběji - domnívám se, že jejich správný název je "Československá církev husitská".
Ale říkají si "Čeští bratři". Tak nevím.
Musel bych se přeptat. Bratr mojí švakrové je tam ve "staršovstvu".
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 08. listopad 2023 @ 05:51:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak oprava: není to církev československá husitská - vygooglil jsem si totiž jejich kostel v Kyjově a není to ta modlitebna, ve které jsme my byli. Takže v Kyjově působí zřejmě dvě různá uskupení s podobným názvem.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 08. listopad 2023 @ 05:54:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tito si říkají "Církev bratrská".
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Středa, 08. listopad 2023 @ 18:57:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tonda
Jen chci připomenout Jednotu bratrskou. To jen k vaší debatě . |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 08:11:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak.
Spíše si myslím, že "nástupníci Ochranova" se běžně označuje právě JB (a světová UF, Moravian church), případně Ochranovský seniorát ČCE (pro ty "správné" ;-).
Ale vyjasnili jsme si to, kdo to teda byl, kde byl Standa na pohřbu, že to byla CB.
Toník |
]
|
|
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 07. listopad 2023 @ 18:51:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Myslím, že sekta která má pár stovek členů je mrtvou větví na kměni kterým je Kristus. Nemají Krista, ale jen jeho háv, tedy jen lidskou teorii do které oblékají svá srdce. O této sektě platí jako o ostatních sektách lidmi založenými, že jejich hříhy je odcizili od Boha a oni sami sebe uzavřeli do hrobu.
|
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 08. listopad 2023 @ 04:37:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nechci je ani chválit, ani hanět.
Ale než žít povrchně jako člověk tohoto světa úplně bez Boha - to je snad lepší žít jako křesťan i v některých věroučných omylech. Neříkám, že je to ideální. Ale jak můžeš vidět i tady, hereze jsou různé a lidé se jich drží tvrdošíjně.
Vezmi si třeba Rosmana - ten Kristu vytrvale upírá jeho božství.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 08. listopad 2023 @ 09:22:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
Ale než žít povrchně jako člověk tohoto světa úplně bez Boha - to je snad lepší žít jako křesťan i v některých věroučných omylech.
martino
Sekta je pohrdání Bohem. Je to servilní koketování s Bohem neý jeho skutečné přijmutí viz. nick rosmano. Kolik katolíků žije povrchně na úrovni sekt, včetně kněží a biskupů, viz. biskupové v Německu co odhlasovali synodární cestu jako svěcení žen na kněžky, žehnání homosexuálům, rozdávání eucharistie rozvodeným a znovu občansky sezdaným. Náš český salesián z Teplic dokonce hlásá eucharistii pro všechny bez rozdílu vyznání. Kolik je nevěřících kteří mají v sobě zakódovaný Boží zákon a žijí morálně a mravně lépe než věřící katolíci a rozhodně nehlásají právo na žehnání svazkům homosexuálů jako si např. odhlasovala naše mini, mini mini nic tkz. církvička českých evangelíků, jejichž součástí jsou tkz. Čeští bratři. Já nikomu neberu právo být součástí bratrstva Medvědí tlapky, zde na GS bratrstva fungujícího jako Satanovo doupě tvořené a založené zrádnými katolíky jejichž jména jako Jidášů jsou zapsána v knize zrádců atd. ale zásadně odmítám glorifikaci sektářů a to bez rozdílu, včetně zde oslavovaných Českých bratrů ke kterým se Bůh nezná. Jak to vím? No přeci z Písma, kde se konstatuje u sv. Pavla, že pokud někdo uvěřil a nedrží se zdravé nauky jako on jim hlásal, uvěřil takový člověk nadarmo. Je jen jedna Církev. Cest do Církve Krista je mnoho a to jak přímých tak krkolomných, ale pokud někdo od této Církve odpadne a přikloní se k učení člověka, tedy toho zemana Chelčického, pak veřejně pohrdají Bohem, který ustanovil jednu Církev a mě osobně jsou milejší právě ti bez Boha, ale žijící z vnitřního zákona Božího morálně a mravně, než zrádci "Jidáši" Krista.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 10:42:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Uvědom si ale, že mnoho z nich od ničeho neodpadli - narodili se a byli už rodiči vychováni v této svojí víře.
Nejsou to odpadlíci - jsou to většinou už prapotomkové odpadlíků od římsko-katolické církve.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 15:24:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 10:58:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jen chci povědět, že některé z nich osobně blíže znám - a nemám nejmenší důvod si jich jakkoli nevážit. Jsou to kvalitní osobnosti.
(J 1,47) Ježíš uviděl Natanaela, jak k němu přichází, a řekl o něm: „Hle, to je opravdu Izraelita, ve kterém není lsti.“
|
]
|
|
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 08. listopad 2023 @ 05:14:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Když pohřbíváme my, modlíme se a žehnáme mrtvé tělo v rakvi, loučíme se se zemřelým a odevzdáváme tak tělo zemřelého do hrobu a jeho duši Bohu. Modlíme se za zemřelého, dáváme si do pořádku vztahy s ním. Odpouštíme mu, kdyby nám třeba i nevědomky ublížil.
A není Stando škoda, že to děláte až po smrti?
Nebylo by třeba lepší, kdyby ten zemřelý vydal své tělo, tělo, duši i srdce Bohu za jeho života, aby patřil Bohu už za života?
Nebylo by třeba lepší dát do pořádku vztahy s člověkem, který zemřel, už za života, odpustit mu už za života?
Tak to děláme my - vydáváme Bohu život, celý život.
Čím dříve, tím lépe.
Nejlépe už jako děti, celkem dobře je v mládí. Ale jsou i lidé, co Bohu vydají život ve středním věku, stává se, že i ve stáří. Ale hlavně za života - kdy má ještě možnost zažít spasení.
Odpouštíme lidem, tak, jak Bůh odpustil nám. Dáváme do pořádku životy v tom, co bylo zkažené, ztracené. Dřív, než přijde smrt těla, než bude pozdě.
Toník
|
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 10:52:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bylo by to lepší , Toníku, I my to tak děláme, žehnáme svým dětem i rodičům. Žijeme s Bohem. Odpouštíme těm, kteří nám ublížili....
Když se kdysi ptali Josefa Zvěřiny, zda necítí nenávist k těm, kteří ho bezdůvodně zavřeli do vězení a zničili mu tím kus jeho života - usmál se a odpověděl "pěti N":
Nikdy Nás Nikdo Nedonutil Nenávidět!
Ale nikoli každý žije takto ideálně - někdo se obrátí k Bohu třeba až těsně před smrtí a nestačí si v životě všechno dát do pořádku, všechny vztahy narušené hříchem. Takže je dobré na konci života si udělat se zemřelým onu "uzávěrku" - v případě, že někomu třeba nevědomky ublížil, tak mu to odpustit. Pomodlit se za spásu jeho duše a smířit se s nadějí, že jednou se spolu setkáme na věčnosti u Boha.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 13:50:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | O tom Zvěřinovi (a mnoha dalších) jsem ti psal - je mnoho lidí, kteří odpustili, i když u viníků nikdy neviděli pokání a žádné pokání se nedostavilo. K odpuštění totiž pokání viníků není nijak potřeba.
Takže je dobré na konci života si udělat se zemřelým onu "uzávěrku" - v případě, že někomu třeba nevědomky ublížil, tak mu to odpustit. Pomodlit se za spásu jeho duše a smířit se s nadějí, že jednou se spolu setkáme na věčnosti u Boha.
No, to je trošku pozdě, Stando - alespoň ta modlitba za spásu. A odpustit až když umře, je taky trochu pozdě. Ale asi lepší, než nic.
Toník |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. listopad 2023 @ 06:09:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Určitě odpustit je lépe pozdě, než nikdy.
Nejlépe je odpustit hned.
Modlitba za spásu má smysl vždycky. Bůh nežije v přísné časové ose - je nad časem. Proto mělo smysl, aby i Juda Makabejský přinesl oběť za svoje padlé vojáky.
..."K odpuštění totiž pokání viníků není nijak potřeba."... K odpuštění čeho? K odpuštění křivdy od jiného člověka skutečně není pokání toho člověka třeba. Člověk má i tak odpustit křivdu.
Docela jinak je tomu s odpuštěním hříchů Bohem. Zde se bez pokání hříšníka o nějakém odpuštění hříchů nedá vůbec mluvit. Pokání v sobě obsahuje nejenom vyznání předešlých vin, ale i lítost nad hříchy - i zásadní změnu vnitřního postoje ke hříchu - zřeknutí se hříšných návyků.
|
]
|
|
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 09:33:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | To je vážně k popukání když "křesťané" ani neví co je ta sekta Čeští bratři zač, viz. diskuse, oko, cizinec, D42 atd... |
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 10:55:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to spíš k pláči, než k smíchu.
Ono těch různých "jediných pravých církví" mezi námi nejsou desítky nebo stovky, ale spíš desítky a stovky tisíc. Mnohé se od sebe liší jenom zcela nepatrně.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 14:00:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak, Stando.
Je to k pláči, že mezi vámi jsou desítky či stovky tisíc "jediných pravých církví", co se nejspíš opičí po elitářství ŘKC (ale k tomu jsi správně psal sebereflexi, že "Elitářství je hrozně obludnou herezí")
A to, že neznáš církve v ČR, že do toho pleteš že "mají v názvu husitskou", Českobratrskou církev, ... jeden velký guláš, to není k smíchu. Jestli je tvoje poměrně základní neznalost nějakých vašich sekt Martinovi k popukání, tak to opět jen ukazuje na Martinův charakter.
A ta poměrně základní neznalost církví a lidí v nich ukazuje na to, jak moc (málo) záleží tobě na těch lidech, o kterých píšeš, když ani nevíš, v jaké církvi jsi to byl, ... Zato jsi hezky "posoudil" co dělají při pohřbu....
Toník |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. listopad 2023 @ 06:16:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."když ani nevíš, v jaké církvi jsi to byl,..."...
Vím ale, že se hlásí k odkazu Komenského.
Nakolik je to skutečné nedovedu posoudit - možná je to jen podobné, jako že se ta vaše novodobá církev v Nymburce bez uzardění hlásí k odkazu apoštolů.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 14:10:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MARTINO
To je vážně k popukání když "křesťané" ani neví co je ta sekta Čeští bratři zač,
To je k popukání. Ani ty to nevíš. Protože sekta - heresis - je skupina těch, kteří mají učení jež obsahuje nějaký kardinální blud. Tedy blud, který je úplně vyřazuje z oblasti Církve. Jehovisté, Mormoni, Ariáni (viz. Rosmano) apod.
Nemám na mysli malé chyby v učení, omyly apod.
ŘKC žádný kardinální blud neučí. Učí však stovky jiných hrubých omylů a bludů.
Přesto není sekta v pravém slova smyslu.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 15:54:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
V ŘKC existuje už nějakou dobu ,i takový extra blud , a to totiž to učení ,že Mirjam byla bez hříchu. Je to učení,které je i proti NZ . A takových extra hrubek ,je v této komunitě více. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 19:06:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DANNY42
A takových extra hrubek ,je v této komunitě více.
Ano, ale nehlásají kardinální bludy. V hlavních tématech víry jsme s nimi zajedno a stojíme spolu např. proti ariánovi Rosmanovi.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 19:42:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to tedy stojíte i proti učení apoštolů a samého Ježíše Krista |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 13. listopad 2023 @ 05:20:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jestliže je nádoba úplně plná, už nic jiného se do ní nevejde.
Tolik ti snad ani nemusí říkat Písmo - tolik by ti měl dát už i zdravý rozum!
Když byla Marie (podle svědectví anděla Gabriela) plná milosti - kde by v ní zbylo ještě nějakého místa pro hřích?
Pravoslavní v tomto věří úplně stejně , jako katolíci - i když to nemají jako dogma, je to stejně součástí pravoslavné víry.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 13. listopad 2023 @ 09:40:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
Tolik ti snad ani nemusí říkat Písmo - tolik by ti měl dát už i zdravý rozum!
Zdravý rozum povyšuješ nad výpovědi Božího Slova.
Ty nevíš, že i Marie nazývala Pána svým Spasitelem? Kde v ní bylo místa pro hřích?
Tak proč chtěla s celou rodinou (obrazně řečeno) umístit Pána do blázince? Proč si myslela, že se smyslem pominul? Ha?
Marek 3:21 A slyšavše o tom příbuzní jeho, přišli, aby jej vzali; nebo pravili, že by se smyslem pominul.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 16:05:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Už jen učení o tom ,že skrze tzv svátost křtu ,se z mimina stane křesťan ( kristovec blížeji ) ,je hrubka velká. Potom i následovně ,to tvrzení ,že člen organizace Svědků Jehovových , který jako mimino prošel tzv svátostí křtu ,v ŘKC ,.. tak že tento člověk ,je křesťan řk vyznání ,tedy jednoduše katolík .. ,je co ? Omyl ,hrubka ,nebo svázanost? |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 19:15:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DANNY42
je co ? Omyl ,hrubka ,nebo svázanost?
Katolíkem dnes může být kdokoliv, dokonce i vyznavač čarodějného kultu Woo-doo.
Ale uvědom si, že být katolíkem neznamená být údem novozákonní biblické Církve. To je pouze tak cca 10% z nich.
A ti mají z tohoto Babylonu vyjít.
Těm ostatním, kteří nemilují lásku pravdy (Božího Slova) poslal Bůh mocné dílo podvodů, aby věřili lži (2Tes 2, 10,11).
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. listopad 2023 @ 06:12:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Být katolíkem, být křesťanem - je plně Boží dar. Křest nejde později člověkem nijak zneplatnit - je dílem Božím.
Cosi jiného je ale žít jako křesťan. To už člověk má ve svých rukou - to už může sám ovlivnit.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 18:59:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Ok , také se nepřikláním k tomu ,aby se ŘKC ,obecně nazývala sektou . Spíše to beru tak , že ŘKC patří samozřejmě mezi křesťanské církve , ovšem v jejím interním učení , jsou zarvané ( a to v některých případech i dlouhodobě ) i takové hard bludy ,že to je někdy až hraniční . Když jsou v této komunitě navíc i nábožně založení lidé ,kteří hlásají mimo jiné ,že ke spasení člověka ,je nutné být i aktivním členem této komunity ,tak to je už vysloveně hereze. Tedy učení mimo zvěst NZ a i proti . |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 20:53:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DANNY42
Ve Zjevení 2-3. kap. je 7 dopisů místním Církvím, které symbolicky ukazují všechny typy Kristovy Církve, které byly nebo budou.
EFEZ - symbol prvotní Církve, která ztratila první lásku
SMYRNA - přichází po Efezu a je to pronásledovaná Církev 2-3. století
PERGAMOS - církev po roce 313, kdy Konstantin přijal víru v Krista jako státní náboženství. Pergamos znamená "manželství" či "svazek". Zde církev uzavřela manželství se světem. Začala smilnit s králi země. Proniklo tam modlářství a duchovní smilstvo a učení Mikulášenců (Nikolaitů),což znamená "vláda nad lidem." Vznikla třída duchovenstva, která začala pobírat plat od státu.
Tyto tři druhy Církve již pominuly a nyní se podíváme na ty, co trvají dodnes a budou trvat až do příchodu Pána.
TIATIRA - znamená "voňavá oběť." Mše je jejich oběť. Je to předobraz ŘKC. Po Pergamu se situace stala velmi hrubou, plnou herezí a obětí. Jezábel uctívala Bála a zavedla jeho kult do Izraele. Její duch účinkuje i v Thyatiře. Z tohoto duchovního smilstva vzniklo modlářství. Sochy, obrazy, dokonce obraz Boha Otce!!! Právě toto zavedl duch Jezábel v Tiatiře (ŘKC). Zde platí to, co učí církev a nikoliv, co učí Pán a Jeho Slovo. Jezábel zabíjela proroky. Přesně tak ŘKC je opitá krví mučedníků. Neznamená to však, že je zde úplně všechno špatně. Pán na začátku listu Thiatiru i za některé věci chválí. A má tam i ty, kteří nepřijali satanovy hlubiny. Přesto přichází jako soudce s plamennýma očima a nohama z bronzu. Proto má pravý Boží lid z tohoto Babylonu, z této nevěstky vyjít.
SARDY - předobraz protestantismu. Je to Boží reakce na Thyatiru. Sardy = "zbytek". Mají jméno, že jsou živy, ale jsou mrtvé. Otevřely lidem Boží Slovo a učení ospravedlnění, ale nedotáhli to dokonce. Opět nastalo smilstvo se světem v podobě státních církví. Sardy se nevrátili plně zpět k Písmu a k novozákonním způsobům. I zde má Pán ty, kteří neposkvrnili své roucho.
FILADELFIA - = "bratrská láska." K této Církvi Pán nemá ani tu nejmenší výtku. Protože se vrátila k pravověrnosti apoštolů. Vzešla ze Sard. Dokončuje to, co začalo v Sardách, ale nebylo to dotaženo. Prostřednická třída kněží i pastorů (protestantismu) byla zrušena. V očích světa je Filadelfia nízko postavená a neznámá. Ale má ve svém středu Pána. Ten si na ní cení hlavně dvě věci. "Zachovala Pánovo Slovo. Nikoliv učení církve, ale Pánovo Slovo. Disponuje obšírnou znalostí Písem. Za druhé nezapřela Pánovo jméno. Dnes to znamená nezapojit se do žádné denominace, do žádné organizace se jménem. Není třeba být přikryt žádným jiným jménem, než Kristovým. To je rozdělování jednoty Těla Kristova.
LAODICEA - = "názory lidu". Nestojí-li věřící na pozici Filadelfie, selžou a padnou k Laodiceji. Mají spoustu vědomostí, ale postrádají moc. Vnikla pýcha ("Jsem bohatý"). Laodicea je zpychlá Filadelfia. Ve Filadelfii je láska. V Laodiceji pýcha.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 19:24:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ještě jsi gregorios zapomněl na tuto sektu:
Sk 24:14: Ale vyznávám ti, že podle té Cesty, kterou nazývají sektou, takto sloužím Bohu svých otců a věřím všemu, co je napsáno v Zákoně a v Prorocích.
Učení této sekty, do které se i já počítám, zahrnuje kardinální blud - a sice slouží a věří v Boha svých otců (Boha Abraháma, Izáka a Jákoba - nikoliv v Trojici) a věří všemu, co je napsáno v Zákoně a v Prorocích.
Bůh otců rozhodně nebyl Trojice. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 21:04:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
Ve Zj 5 je prokazována Beránkovi naprosto stejná úcta jako Bohu. Kdyby nebyl Bůh, bylo by to do Nebe volající rouhání.
Myslím, že stačí tento jediný verš, který tě usvědčuje ze lži.
Zj 5,8 A jakž vzal knihy, ihned těch čtvero zvířat a těch čtyřmecítma starců padlo před Beránkem, majíce jeden každý z nich harfu a báně zlaté plné vůně, jenž jsou modlitby svatých.
Zj 5, 12 Řkoucích velikým hlasem: Hodenť jest ten zabitý Beránek vzíti moc, a bohatství, i moudrost, i sílu, i čest, i slávu, i požehnání. 13 Též všecko stvoření, kteréž jest na nebi, i na zemi, i pod zemí, i v moři, i všecko, což v nich jest, slyšel jsem řkoucí: Sedícímu na trůnu a Beránkovi požehnání, čest a sláva i síla na věky věků.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 21:28:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nezlob se Gregorios, ale to je blábol.
To také bylo do nebe volající rouhání ? :
" Nato král Nebúkadnesar padl na tvář, Danielovi se klaněl a rozkázal jej obdarovat i oblažovat vůní. 47 Král Danielovi odpověděl a řekl: Opravdu, váš bůh je bůh bohů a pán králů, ten, kdo zjevuje tajemství. Vždyť tys dokázal toto tajemství odhalit. 48 Poté král Daniela povýšil, dal mu mnoho velikých darů a učinil jej vládcem nad celou babylonskou provincií a nejvyšším prefektem nade všemi babylonskými mudrci."
Nevím, jestli jsi už někdy četl knihu Zjevení.
Jsou tam 2 hlavní bytosti: (1) Bůh, a (2) Beránek.
A Bůh není Beránek, a Beránek není Bůh. V celé knize, beze zbytku. Už od prvního verše - Zj 1,1.
Ostatně jako ve všech Písmech Nového zákona
A jinak - nevytrhávej z kontextu. A uveď ta slova úcty, prokazována Beránkovi, celá. Rozhodně není ta úcta stejná jako Bohu:
" A zpívají novou píseň: „Jsi hoden vzít ten svitek a otevřít jeho pečeti, protože jsi byl zabit a svou krví jsi vykoupil Bohu (ne samému sobě) lidi z každého kmene, jazyka, lidu a národu, 10 a učinil jsi je králi a kněžími našemu Bohu (ne samému sobě); a budou kralovat na zemi.“ 11 I uviděl jsem a uslyšel jsem hlas mnoha andělů okolo trůnu a těch živých bytostí a těch starších, jejich počet byl desetitisíce desetitisíců a tisíce tisíců, 12 a říkali mocným hlasem: „Hoden jest Beránek, ten zabitý, přijmout tu moc a bohatství, moudrost, sílu a úctu, slávu a dobrořečení.“ |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 21:40:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
přijmout tu moc a bohatství, moudrost, sílu a úctu, slávu a dobrořečení.“
Beránek je hoden přijmout všechny atributy, jako Bůh.
A Nebukadnesar? Tady se nevěřící klaní Božímu muži a ještě k tomu na zemi
Beránkovi se klaní celé Nebe. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 21:45:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A co má být ?
Beránek je hoden té úcty, o které se zde píše. I z jakého důvodu. Jasně napsáno.
A Bůh není Beránek, a Beránek není Bůh.
Bůh nebyl zabitý, Beránek byl zabitý. Beránek nás učinil kněžími našemu Bohu. Ne náš Bůh nás učinil kněžími Beránkovi.
A tak dále.... |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. listopad 2023 @ 07:22:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (1 Tim 4,4) ... všechno, co Bůh stvořil, je dobré a nemá se zavrhovat nic, co se přijímá s děkováním: posvěcuje se to skrze slovo Boží a přímluvu.
Jenom Bůh sám je zdrojem požehnání. Jenom Bůh sám posvěcuje - nikdo jiný nemá tuto moc posvěcovat.
Beránek nás posvěcuje: Bůh se stal člověkem Ježíšem a skrze toto jeho lidství i našim bratrem.
(Žd 2,10) Slušelo se totiž na toho, pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno, když mnoho synů přivedl do slávy, aby skrze utrpení učinil dokonalým původce jejich záchrany. Neboť ten, který posvěcuje, i ti, kdo jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho. Z toho důvodu se nestydí nazývat je bratry, když říká: ‚ Budu zvěstovat tvé jméno svým bratřím, uprostřed shromáždění tě budu opěvovat.‘ A opět: ‚Já mu budu důvěřovat;‘ a opět: ‚Hle, já a děti, které mi dal Bůh.‘
Bůh byl zabitý v člověku (Beránkovi - oběti za hříchy lidstva) a Beránek díky svojí božské přirozenosti zvítězil nad smrtí a vstal z mrtvých.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 10. listopad 2023 @ 07:51:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne.
Bůh není našim bratrem. Bůh je našim Bohem.
Ježíš je našim bratrem. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 13. listopad 2023 @ 05:13:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš je ve svém lidství našim bratrem.
Ježíš je ale také "Slovo, které se stalo tělem" - Slovo, které bylo Bůh..... |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 21:41:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A tak vypadá vzdávání úcty a slávy Jedinému Bohu:
" A bez přestání dnem i nocí říkají: „Svatý, svatý, svatý Pán, Bůh Všemohoucí, ten, který byl a který jest a který přichází.“ 9 A kdykoli ty živé bytosti vzdají slávu a čest a díky Sedícímu na trůnu, Žijícímu na věky věků, 10 padne těch čtyřiadvacet starších před Sedícím na trůnu a pokloní se Žijícímu na věky věků; pak hodí své věnce vítězů před trůn a říkají: 11 „Hoden jsi, Pane a Bože náš, Svatý, přijmout slávu a úctu i moc, neboť ty jsi stvořil všechny věci, z tvé vůle existovaly a byly stvořeny.“ "
Dost jiné, než Beránkovi. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. listopad 2023 @ 05:58:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
(Mt 28,18) Byla mi dána veškerá moc na nebi i na zemi ....
Tohle podle tebe není všemohoucnost?
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 10. listopad 2023 @ 08:00:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To je odvozená, předána moc od Boha Všemohoucího.
1K 15:27: Neboť ‚všechno podřídil pod jeho nohy.‘ Když však řekl, že je všechno podřízeno, je zřejmé, že všechno kromě toho, kdo mu všechno podřídil. Žd 2:5: Bůh nepodřídil andělům budoucí svět, o kterém mluvíme. Kdosi někde slavnostně dosvědčil: ‚Co je člověk, že na něj pamatuješ, nebo syn člověka, že jej navštěvuješ? 7 Nakrátko jsi ho postavil níže než anděly, slávou a ctí jsi ho ověnčil a ustanovil jsi ho nad dílem svých rukou. 8 Všechno jsi poddal pod jeho ( toho člověka, syna člověka) nohy.‘ Tím tedy, že mu poddal všechno, neponechal nic, co by mu nebylo poddáno. Nyní však ještě nevidíme, že je mu všechno poddáno. 9 Avšak toho, který byl nakrátko postaven níže než andělé, Ježíše, vidíme pro utrpení smrti ověnčeného slávou a ctí; tak z milosti Boží za každého okusil smrti. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. listopad 2023 @ 10:27:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tím tedy, že mu poddal všechno, neponechal nic, co by mu nebylo poddáno"...
Tedy už snad neplatí: Svou slávu nikomu nedám? |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 21:30:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nevyjádřil ses k té sektě, která slouží Bohu svých otců (tedy ne Bohu Trojici) a věřím všemu, co je napsáno v Zákoně a v Prorocích.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 21:42:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
Já také sloužím Bohu svých otců a věřím všemu, co je napsáno v Zákoně a v Prorocích.
A ty používáš verše vytržené z kontextu celého Písma. Jen ty, co seti hodí k podepření tvého bludu. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 21:50:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vytržené z kontextu celého Písma ? :-)) Já vytrhávám celé Písmo, včetně všech kontextů, jestli sis nevšiml :-)
Gregu, celá Bible, celé Písmo, CZ i NZ, je o Jediném Bohu, ne o Trojjediném Bohu. Je o Bohu našich Otců, kterému sloužili a věřili mu ap. Pavel, Petr, Ježíš, Jan, Ondřej, Jakub, .... O Bohu Abraháma, Izáka, Jákoba,...
Ty nesloužíš Bohu, kterému sloužil Ježíš, Pavel, Petr,... - ty máš Boha Trojici. Takového oni neměli. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 21:52:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | opr. SZ i NZ |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 22:29:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 22:39:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
Ariáni vždycky byli a budou. S tím se musí počítat.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 23:05:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já nejsem Arián.
Ani Trinit - arián |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. listopad 2023 @ 07:28:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale zastáváš zde zcela jasně ariánskou herezi o tom, že Kristus byl prý jenom člověkem.
Jehovisté toto mají posunuté ještě někde trochu jinde: Oni učí, že Kristus je prý vtělený archanděl Michael.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 10. listopad 2023 @ 08:52:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
A co jsi. A za koho máš vlastně Ježíše Krista? Co jeho preexistence - byl to archanděl, jak říkají Jehovisté? Či co?
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 10. listopad 2023 @ 09:18:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsem unitarián.
Za koho mám Ježíše Krista ? Stejně jako apoštolové.
Mt 16:15: Řekl jim: „A za koho mě pokládáte vy?“ Šimon Petr odpověděl: „Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha.“ Mk 8:29: A on se jich tázal: „A za koho mne pokládáte vy?“ Petr mu odpovídá: „Ty jsi Mesiáš.“ J 11:27: Řekla mu (Marta): „Ano, Pane, já jsem uvěřila, že ty jsi Mesiáš, Syn Boží, který má přijít na svět.“ 1Tm 2:5: Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem — mluvím pravdu v Kristu, nelžu —, učitelem národů ve víře a v pravdě. To ostatní si přečti pod články "Svou slávu nikomu nedám" a "Pláče Bůh ?". Je tam toho hodně. Tady není prostor to ve 2 - 3 větách sdělit a vysvětlit.
Nemyslím si, že Ježíš byl archanděl. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 10. listopad 2023 @ 16:29:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano
Pokud se nepletu ( je možné že to zde psal i někdo jiný ,už nevím přesně ,pokud se pletu sorry ) ,tak jsi mimo jiné dříve psal ,že jsi obdržel někde dar jazyků ,a že jsi se modlil někde v jazycích ,společně s nějakými katolíky, kteří ten dar měli také ( někde v Polsku to bylo ) . Takže jsi byl přítomný na setkání tzv charismatických římských katolíků ,kteří většinově věřili ,že Ježíš Kristus je Bůh .A s nimi jsi se modlil ,a někdy i v jazycích . První věc . Kde jsi obdržel dar jazyků ,a za jakých okolností ? A to ,že jsi byl přítomný na tom setkání tzv charismatických řk , kteří věřili samozřejmě ,že Ježíš je Bůh , tak to ti nevadilo ? Tobě ,který máš jiné vyznání . |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 10. listopad 2023 @ 16:06:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg ,Rosmano ,plus další zde
Vzpomínám si ,je to již delší doba ,kdy jsem měl rozhovor s jedním chlapem od Svědků Jehovových. On měl takovou řeč ,že dle něj ,má Bůh jméno Jehova ( samozřejmě jak jinak ,kus pravdy měl ,jenže ji vykládal po svém ). A v tom smyslu ,že je to jedna bytost ,která jakoby existovala osamoceně a tato bytost tedy nemůže mít nějakého jiného syna ,který by byl také Bůh . Ježíše bral samozřejmě tento chlapík ,jen jako stvořeného člověka ,od Boha Jehovy . Dokonce mě tehdy zarazilo ,že neužíval jnéno Jahve či Jahveh ,a nebo samozřejmě to JHVH ( Jsem ten kterýž jsem . viz výklady ).On to bral jednoduše tak ,že Jehova ( počeštěný výraz ) je osamocený Bůh stvořitel ,který jaksi existuje jen jako bytost sama pro sebe ,a nemá žádneho Syna . |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 10. listopad 2023 @ 16:56:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V hebrejském myšlení pisatelů biblických knih a odvěké víry Židů "Syn Boží" má jiný význam než Syn Boží v helénsko - platónském myšlení, které bohužel bylo vštěpeno do křesťanství někdy postupně od 2., 3., 4. století. V hebrejském myšlení Syn Boží neznamená Bůh. Malý Bůh,...
To je dost častý trik trinitářů, že říkají: No, to je jednoduché. Koho rodí člověk ? No člověka. A koho rodí Bůh? No, Boha... :-)
Bůh Izraele, Bůh Jahwe, se samozřejmě nerozmnožuje, nevytváří rodinku. To jsou představy z pohanských náboženství.
Židovské poznání Boha je striktně monoteistické. Bůh je JEDEN, JEDINÝ. Šema Israel Adonai Elohenu, Adonai Echad. Echad je JEDEN.
Ten SJ měl v mnohém pravdu.
Bůh ale není osamocený. Nevím, kdo to vymýšlí takové hlouposti. Bůh přebývá ve své slávě, obklopený tisícerými zástupy andělů, cherubíny, serafy,...
" Ale přistoupili jste k hoře Siónu a k městu živého Boha, nebeskému Jeruzalému, a k desetitisícům andělů, k slavnostnímu shromáždění 23 a k církvi prvorozených, kteří jsou zapsáni v nebesích, a k Bohu, soudci všech, a k duchům spravedlivých, kteří jsou učiněni dokonalými, 24 a k prostředníku nové smlouvy Ježíšovi, a ke krvi pokropení, která mluví lépe než Ábel. " |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 11. listopad 2023 @ 06:22:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nedomýšlíš, v čem je skutečný problém;
Tito všichni jsou tvorové, které si Bůh až v určitém časovém okamžiku stvořil.
A co bylo předtím? Smutný osamocený bůh?
Pokud si tvory stvořil proto, aby mu nebylo samotnému smutno - pak by o něm platilo, že předtím nebyl dokonalým bohem, který má plnost všeho i bez tvorů, ale byl by bohem nedokonalým, kterému scházel prvek vztahovosti. To by ale v důsledku také znamenalo, že takový bůh není skutečným Bohem. Že ke své dokonalosti potřebuje mít vztah s tvory. Bez tvorů by nebyl úplný.
Ale toto není Bůh Starého zákona, Bůh Abraháma, Izáka a Jákoba - o to víc toto není ani Bůh člověka Ježíše Krista.
Ten skutečný dokonalý Bůh je sám v sobě věčným společenstvím Lásky mezi Otcem a Synem (Duch svatý je zosobněná láska mezi Otcem a Synem). Bůh, který ke své dokonalosti nepotřebuje nikoho dalšího. Který - motivován láskou a touhou se dál darovat - stvořil tvory jen proto, aby i oni měli nezaslouženou účast na jeho božské blaženosti ....
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 11. listopad 2023 @ 09:45:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tak je to u pohanských bohů. Tam, skoro všude, existují triády bohů.
Np. v Egyptě : Hór, Osiris, Isis
v Asýrii : Bůh Aššur - se třema hlavami
v Babylóně : Šamaš, Sin, Ištar, také tzv pánská trojice “Ea, Marduk a Gibil
bohové staroegyptského města Théby : Amon , jeho manželka Mut a jejich syn Khonsu .
ve Fénicii: Baal, Ashtoreth a Eshmun
v Řecku: Zeus, Poseidon, Hades
v Řím je Kapitolská trojice skládající se ze tří božstev: Jupitera, Juna a Minervy (identifikovaných jako Zeus Héra a Athéna)
V hinduismu: Brahma, Vishnu, Siwa (typický koncept jednoho boha ve třech osobách)
Kanaánci uctívali trojice božstev, jako je El, Baal, Asherah
To aby jim nebylo smutno... |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 12. listopad 2023 @ 10:34:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | My, křesťané, věříme pouze v jednoho jediného Boha - Boha dokonalého, který je sám vnitřně společenstvím Otce se Synem v Duchu svatém. A to už od věčnosti až na věky.
Pohanská náboženství jsou cestou lidského úsilí k Bohu - člověk byl stvořen jako bytost duchovní (i tělesná) pro život s Bohem a touha po životě s Bohem je pro člověka přirozená.
Jen víra Židů a křesťanů jsou náboženství zjevená Bohem.
To Bůh přišel za Abrahámem, za Mojžíšem a dal se jim poznat - představil se. Nakonec Bůh přišel v podobě člověka Ježíše. Slovo, které bylo Bůh od věčnosti, se stalo tělem - člověkem.
Ve Starém zákoně platilo, že Boha nikdo nikdy neviděl:
(J 1,17 ...) Neboť Zákon byl dán prostřednictvím Mojžíše, milost a pravda přišly prostřednictvím Ježíše Krista. Boha nikdo nikdy neviděl; jediný Syn, nakloněný k Otcově náruči, ten nám jej dal poznat.
Pravda o věčném nebeském společenství Otce se Synem v Duchu svatém je tedy učením Pána Ježíše - to si nikdo nevymyslel!
Nebeský Otec je jediný dobrý (Mt 19,17), je jediný svatý, který posvěcuje lidi.
Ježíš je tím, kdo posvěcuje lidi (Žd 2,11).
Duch svatý je Posvětitel (Ř 15,16).
Pořád je to jenom jeden Bůh - Hospodin, který posvěcuje.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 12. listopad 2023 @ 21:56:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, jeden Bůh, skládající se ze 3 Bohů, to je taková ne moc moudrá finta na ne moc rozumné lidi. Je to dost drzý útok na lidskou integritu a rozum. A opakované přes stovky let se stává "pravdou".
A to navzdory tomu, že Bible nic takového neučí a nezjevuje.
To je jak ten známý, co má 1 manželku, skládající se ze 3 osob. Ale nejsou to 3 manželky, je to pořád jedna manželka. Už to opakuje 30 let, takže je to pravda a lidé tomu věří.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 13. listopad 2023 @ 05:11:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jeden Bůh nejsou přece žádní "tři bohové"!
Je jeden Bůh - vnitřně vztahový - je sám v sobě společenstvím Otce a Syna v Duchu svatém.
Podobně jako člověk (Boží obraz) je každý také jenom jeden a přesto je také vnitřně vztahový - svádí dokonce sám se sebou vnitřní boje!
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 13. listopad 2023 @ 06:53:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jedna manželka nejsou přece 3 manželky !
Je jedna manželka - vnitřně vztahová - je sama v sobě společenstvím Jany, Markéty a Lucie.
Ta manželka je jenom jedna - vnitřně vztahová. Dokonce svádí sama se sebou vnitřní boje ! |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 13. listopad 2023 @ 11:52:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano, čti pozorně: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Trim%C3%BArti Trimúrti (v sanskrtu त्रिमूर्ति, Trimūrti), doslova „mající trojí podobu“, je označení pro trojici hlavních hinduistických bohů: Brahmy-stvořitele, Višnua-udržovatele a Šivy-ničitele. Tyto tři podoby bývají vnímány jako vyjádření nejvyššího božstva Íšvary v jeho třech různých aspektech a funkcích, jak se projevuje v chodu vesmíru. Závěr je výstižný: Doporučuji rozkliknout odkazy ve větě:
Ješukrist: Agni (v sanskrtu अग्नि „Oheň“) je védský bůh ohně, obětník bohů a prostředník mezi bohy a lidmi. Duch svatej: Váju či Vátu je védský bůh větru. Je nazýván také Pavana „očistný“, Anila „vítr, dech“ či Satataga „ten jenž je neustále v pohybu“. Otec bůh:
Další odkaz k trojici pohanského hinduistického božstva: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Trikaya
Oni mají křesťané naprosto stejný koncept "božstva", říkají mu bůh a mají ho v trojici, jak se jim prý zjevuje ve společenství třech osob ve třech podobách. To je samozřejmě na míle vzdáleno tomu, jak Sebe dal poznat B-h Izraeli v celých dějinách a je to zaznamenáno v TaNaChu.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 13. listopad 2023 @ 12:26:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano, abys své kolegy pochopil, přečti si ty odkazy pozorně. Zcela odpovídají křesťanskému myšlení - zbošťování si Ješukrista a také ducha svatého. Je to příklad jako u člověka. Lidé cosi tvoří, a to jejich dílo o nich mnoho vypovídá, a to i v případě, že je dílo mechanické a cosi dělá. Ale nikdo neřekne, že to dílo je člověk, který ho udělal, vytvořil či provedl. Křesťané však takto hovoří o Ješukristu. A každý člověk nějak na druhého působí a také na něho působí to, co ten člověk činí a říká, ale nikdo neřekne, že to co na něho z toho člověka působí nebo ta řeč či čin toho člověka, že je to ten člověk sám. Ale křesťané takto hovoří o duchu svatém.
rosmano, nejprve musíš porozumět jejich pokřivenému způsobu myšlení a vnímání B-ha. Mají to stejné jako hinduisté i jiná pohanská náboženství. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 14. listopad 2023 @ 11:23:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A každý člověk nějak na druhého působí a také na
něho působí to, co ten člověk činí a říká, ale nikdo neřekne, že to co
na něho z toho člověka působí nebo ta řeč či čin toho člověka, že je to
ten člověk sám. Ale křesťané takto hovoří o duchu svatém."...
Voto,,
Křesťané přece nehovoří o Duchu svatém jak snad o nějakém působení jednoho člověka na druhého! To je nesmysl! Jak jsi na to přišel?
A jak ty vlastně rozumíš "Duchu Hospodinovu" v Bibli, když on uchvacoval proroky a krále?
Pro nás je to Bůh.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 14. listopad 2023 @ 12:35:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Však taky ano, pane oko. Nic jiného jsem ani o křesťanech nepsal, než to, že mají ducha svatého za B-ha, kdežto je tomu tak, jak jsem posal a to, že duch svatý není B-h, ale jedná se o B-ží působení na člověka. Dalo by se říci, že jde o nevyditelné B-ží konání, které způsobuje následek, který my lidé vidíme, pociťujeme, vnímáme. Ale jako u člověka - má konání to, co činím, co dělám, co říkám, to nejsem já, ale je to má působnost, to co působím. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 15. listopad 2023 @ 05:52:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenomže Bůh Židů je osamocený bez tvorů - je sám a tudíž logicky je v tomto ohledu nedokonalý (tím by přestal být Bohem).
Není dobře Bohu samotnému - schází mu onen prvek vztahovosti - je mu samotnému smutno.
Skutečný Bůh má však sám v sobě plnost všeho. Musí být - je naprosto dokonalý ve všem.
Je tedy sám vnitřně vztahový a jenom tím může být i Láskou, která se následně vylévá pak i do světa Jím stvořeného. Zosobněná Láska mezi Otcem a Synem je Duch svatý. Otec, Syn i Duch svatý je pořád jeden jediný Bůh.
Není to však jako u člověka, kterého v celistvosti chápeme jako osobu (schopnou vztahů). Různé "Osoby" v jediném Bohu jsou pro nás pouze pomocnou berličkou (Boha nelze uchopit lidským rozumem) - my, lidé, neznáme totiž nikoho, než osobu, kdo by byl schopen vztahu ( lásky či nenávisti). Proto božské "osoby".
Dá se tedy říci (z mého pohledu), že Židé sice znají Hospodina, jediného pravého Boha - ale neznají ho ještě tak dobře a důvěrně, jako ho znají křesťané.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 15. listopad 2023 @ 12:53:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | <<Jenomže Bůh Židů je osamocený bez tvorů - je sám a tudíž logicky je v tomto ohledu nedokonalý (tím by přestal být Bohem).
Není dobře Bohu samotnému - schází mu onen prvek vztahovosti - je mu samotnému smutno.<<
Sorry jako, ale co to tu blábolíte, křesťane? Nemluvte laskavě za B-ha. A B-h není člověk, tak se svými líbustkámi a lidskými představami na mne nechoďte.
Co B-h do fyzického světa vyzařuje, není B-h. On je 3x svatý, tedy plně oddělen od tohoto světa a není tudíž dosažitelně pochopitelný a uchopitelný žádnými fyzikálními vjemy ani výjevy, a taky lidským chápáním a jeho představami a podobenstvími. Všechny takové pokusy se okamžitě zvrtnou v modlářství, tak jako u křesťanů.
Křesťané znají tak akurát houbelec. A už vůbec ne něco více. Jste naprosto nedůvěryhodní a naprosto falešní. Nedodržujete ani svá vlastní slova natož B-ží příkazy. Jen vyhledáváte výmluvy pro svrablavé uši.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 17. listopad 2023 @ 08:56:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | My toto známe o Bohu proto, že nám o tomto Bohu toto Syn Boží pověděl. My si to nevymysleli!
Bůh je opravdu třikrát svatý (že ti tato souvislost nedocvakne!) - Otec je svatý, Syn je svatý a také Duch je svatý.
Když Hospodin navštívil Abraháma, navštívil ho přece také v podobě tří mužů....
A Boží Syn naučil křesťany naplňovat Zákon v jeho smyslu a nikoli v slepé a bezmyšlenkovité poslušnosti k příkazům Zákona, jejichž skutečný smysl vám uniká.
Člověk je Božím obrazem.
Není dobře člověku samotnému (je psáno hned na začátku Tóry).
Zrovna tak by nebylo ani dobře Bohu samotnému.
Náš Bůh je však sám v sobě už společenstvím .... Proto je Láskou.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Sobota, 18. listopad 2023 @ 18:43:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>My toto známe o Bohu proto, že nám o tomto Bohu toto Syn Boží pověděl. My si to nevymysleli!<<
Hodnota nulová. Neřekl vám nic.
>>Bůh je opravdu třikrát svatý (že ti tato souvislost nedocvakne!) - Otec je svatý, Syn je svatý a také Duch je svatý.<<
Hloupá domněnka o trojici. Jeden B-h je 3x svatý - oddělen od tohoto světa. Tak má být svatý i Izrael. Souvislost je daná v kontextu. B-h je 3x svatý Izraeli (pro Izrael) a stejně tak máme my Židé, národ Izraele být svatí Jemu.
>>Když Hospodin navštívil Abraháma, navštívil ho přece také v podobě tří mužů....<<
Ne. V žádné podobě B-h nikoho nenavštěvuje, ale posílá posly, anděly. Ti přišli se svými poselstvími k Avrahomovi a Sáře a pak zmizeli. Navíc za Lotem už dorazili pouze dva, poté co jeden splnil své poselství - úkol, že Sáře se navrátil v to navštívení ženský běh a že budou mít za rok syna. Další zachránil Lota a další zničil Sodom.
>>A Boží Syn naučil křesťany naplňovat Zákon v jeho smyslu a nikoli v slepé a bezmyšlenkovité poslušnosti k příkazům Zákona, jejichž skutečný smysl vám uniká.<<
To ani náhodou, učil porušovat, tedy se stavět B-žím příkazům, rušil je, vyučoval proti nim, šel v tom příkladem. Mimochodem, "boží syn" je toliko pojmenováním pro proroky, nikoliv titul či dokonce božský titul. A Ješu byl prorok falešný, dokonce označovaný za mašiacha proroka - svou falešnost prokázal ve svém učení k porušování Tóry, B-ží nauky. Své nitro zde ukazujete cele otevřeně, křesťane, když píšete o bezmyšlenkové poslušnosti B-žím příkazům v Tóře a že Vám smysl toho uniká. Proto také nic z toho nedodržujete a nenaplňujete smysl Tóry. Jste jako řidiči na křižovatce, kteří se nedrží pravidel a hájí se, že křižovatkou projížděli bezpečně, za co tedy mají být pokutováni a přijít o řidičák.
>>Člověk je Božím obrazem.<<
Nikoliv. B- h není člověk a B-ha si nelze zpodobnit či vypodobnit ničím ze stvoření. A B-h se lidem nepřizpůsobuje a nevypodobuje se v nich.
>>Zrovna tak by nebylo ani dobře Bohu samotnému.<< Nesmysl, lidská outlocitná pohanská báchorka. B-h není člověk.
>>Náš Bůh je však sám v sobě už společenstvím .... Proto je Láskou.<< Vaše křesťanská modla. B-h není ani láska. B-h není zosobněný lidský cit. Vaše snaha chápat a lidsky si B-ha přizpůsobit je drzost. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. listopad 2023 @ 09:48:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vždyť říkám to samé: "Jeden Bůh je třikrát svatý!"
Otec je svatý, Syn je svatý, Duch je svatý.... To je jeden jediný Bůh , který je sám v sobě vnitřně společenstvím. Nejsou to tři bohové - je to pořád jeden Bůh, který je pro nás v nepřístupném světle. Ale protože my neznáme nikoho mimo osobu, kdo je ještě schopen vztahu, nazýváme Otce, Syna a Ducha "osobami Boží Trojice".
Je to do jisté míry jen pomocná "berlička", která nám pomáhá pochopit cosi o Bohu, ale jenom v náznacích. Boží skutečnost je nám vzdálená. nepochopitelná. Nemá obdobu ve světě stvořeném. Krása stvoření nám ale napovídá (jako v zrcadle), jaký je doopravdy náš Bůh.
..."... a stejně tak máme my Židé, národ Izraele být svatí Jemu."...
Ale proč zrovna třikrát?
..."Ne. V žádné podobě B-h nikoho nenavštěvuje, ale
posílá posly, anděly. Ti přišli se svými poselstvími k Avrahomovi a Sáře
a pak zmizeli. "...
V Tóře se to ale píše jinak:
I ukázal se mu Hospodin u Mamreho dubů, když seděl u vchodu do stanu za denního žáru. Když pozvedl oči a rozhlédl se, hle, tři muži stáli proti němu. ...
Proč ale zrovna tři? Nestačil jeden, nebo dva?
..." Navíc za Lotem už dorazili pouze dva, poté co
jeden splnil své poselství - úkol, že Sáře se navrátil v to navštívení
ženský běh a že budou mít za rok syna."...
V Tóře je to opět jinak, než říkáš:
Hospodin řekl Abrahamovi: Proč se to Sára smála a říkala si: Cožpak budu opravdu rodit, když jsem stará? Je snad nějaká věc pro Hospodina nesnadná? V určený čas se k tobě vrátím, napřesrok o tomto čase, a Sára bude mít syna.
Hospodin se k Sáře ve skutečnosti vrátil až za rok, - to už byla Sodoma dávno zničená.
Sám jsem si mnohokrát marně kladl otázku, proč Hospodin navštívil Abraháma v podobě tří mužů, zatímco do Sodomy dorazili už pouze dva.
...">> Člověk je Božím obrazem.<<Nikoliv. B- h není člověk a B-ha si nelze zpodobnit či vypodobnit ničím ze stvoření."...
Člověk je obrazem svého Stvořitele. Má za úkol svým jednáním zjevovat dobrého Boha ve světě viditelném.
V Tóře se o tom píše takto:
I řekl Bůh: Učiňme člověka k našemu obrazu, jako naši podobu, aby panovali nad mořskými rybami, nad nebeským ptactvem, nad dobytkem a nad celou zemí i nad všemi plazy pohybujícími se na zemi. Bůh stvořil člověka ke svému obrazu, stvořil ho k obrazu Božímu, stvořil je muže a ženu.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 28. listopad 2023 @ 10:25:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, oprav si trochu ty úsměvné argumenty, že údajně když je Bůh 3x svatý, tak to proto, že je Trojice. Bůh ve tvém podání je údajně svatý pouze 1x. (dále 1x je svatý Pán Ježíš a 1x je svatý Duch svatý...)
Zj 4:8: Ty čtyři živé bytosti měly každá po šesti křídlech, dokola i uvnitř plno očí. A bez přestání dnem i nocí říkají: „ Svatý, svatý, svatý Pán, Bůh Všemohoucí, ten, který byl a který jest a který přichází.“
K tomu ovšem musíš číst celý kontext toho textu. Celá, celičká 4. kapitola Zj je o Bohu Jediném, Nejvyšším, sedícím na trůnu. Ta formulace "ten, který byl a který jest a který přichází" je popis Boha Všemohoucího (Boha Otce) a nikoho jiného - stejný jako ve Zj 1,4 a Zj 1,8.
Pan Ježíš Kristus (jako Beránek) přichází na scénu teprve v kapitola páté.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 10. listopad 2023 @ 04:10:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Mám zkušenosti se Svědky Jehovovými. Samozřejmě, mnozí jsou v tom jaksi nevinně ,tedy že jsou uvnitř té falze komunity ,ale ti hard členi , velmi podobně argumentují ,jako Rosmano zde . Tolikrát jsem od nich slyšel stále to samé : ,,Ne , Ježíš není Bůh , ,ty sekty to učí špatně. Jen Jehova je Bůh". Atd. A na podepření těch svých falz ,podávají totéž co Rosmano. Vím tedy už napřed ,že tady končí diskuze .To je svázanost . |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 10. listopad 2023 @ 07:47:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jeruzalémská bible: ¨ Dt 6:4: Slyš, Izraeli: Jahve, náš Bůh, je jediný Jahve. Ježíš: Mk 12:28: Jeden zákoník slyšel, jak se přou, a když viděl, že on jim správně odpověděl, přistoupil a zeptal se ho: "Které přikázání je první ze všech?" 29 Ježíš odpověděl:,,První je toto: Slyš Izraeli, Pán, náš Bůh, je jediný Pán,To je podle tebe falzum ? |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 10. listopad 2023 @ 09:25:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
Jen je to pár veršů vytržených z kontextu. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 10. listopad 2023 @ 09:30:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-)
Jako že ty verše hovoří něco jiného, než zbývající texty Bible ? :-) Že jsou s nimi v rozporu ?
Ty hovoří o tom, že Bůh Jahwe není jediný Bůh ? To jako vážně ? Že Ježíš neměl za svého Boha Boha Jahwe, Boha otců , Boha Abraháma, Izáka, Jákoba ? |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 10. listopad 2023 @ 09:38:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
Podívej, Rosmano, musel by si si dát dohromady a udělat syntézu všech veršů k tomuto tématu. I těch, co se ti nelíbí. Těch protikladných.
A ani já, ani ty nemáme na to zabývat se takto hlubokými věcmi. Na to musíš mít hluboké poznání Boha, abys to mohl posoudit a ještě by vás muselo být víc takových svatých na stupni "otec".
"Píši vám otcové, že jste poznali Toho, který je od počátku."
Pustil jsi se na příliš nebezpečnou půdu a nemáš na to.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 10. listopad 2023 @ 10:02:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Já jsem si tu syntézu všech veršů dohromady udělal. Mě to stačí. Mám v tom jasno.
A komu bys chtěl "předat" to zabývání se tak hlubokými věcmi ? Které se týkají tvého života a víry . Svatému Augustínovi ? Nebo sv. Atanášovi ? Papežovi Františkovi ?
Těmi hlubokými věcmi se zabývali apoštolové - a jejich učení je jasné. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 10. listopad 2023 @ 14:55:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO - Apostolé se tím zabývali, ale ty jejich učení můžeš pochopit v Duchu svatém, až jako ten, kdo zná hluboce Boha. Pro tebe je to jasné. Ve skutečnosti vidíš zkresleně. Tvá úroveň Ducha musí být na stejné vlně, jako když to oni psali. Zvlástě při tak nejednoduché záležitosti, jako je tato. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 10. listopad 2023 @ 18:02:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Gregorios,
tak to není, jak se domníváš. Že poznání Boha je pouze pro nějaké extra speciální super extra duchovní třídy :-))
Ježíš i apoštolové zvěstovali evangelium, zvěstovali o Božím království, o Bohu prostým lidem. Já je mohu pochopit, samozřejmě v Duchu svatém. Říkám někde snad, že nějak jinak ? Samozřejmě že na stejné duchovní vlně, jako oni, co to psali.
A Písma Nového zákona jsou psaná dost jasně a zřetelně. Není třeba nějaké speciální vykladače. Je třeba všímat si toho, co skutečně říkají. A být ochoten eventuálně odložit dogmatické brýle předzvědění či předpojatosti. Ovšem, je dobré a žádoucí, když Pán otevře člověku mysl, aby mohl porozumět souvislosti a význam čteného.
POZNÁNÍ, správné poznání Boha není nedostižné, nedosažitelné. Naopak, Božím záměrem, přáním, je, aby Ho všichni dobře poznali a znali. Nejen intelektem samozřejmě, hlavně srdcem, duchem, ale i intelektem. Protože správné poznání Boha znamená záchranu a věčný život.
Proto se např. Ježíš modlí: J 17:3: A to je ten věčný život - aby POZNALI tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
Ap. Pavel se modlí za efezské (Jeruzalémská bible): "Proto i já, když jsem uslyšel o vaší víře v Pána Ježíše a o vaší lásce ke všem svatým, -16 vzdávám za vás bez ustání díky a vzpomínám na vás ve svých modlitbách.17 Kéž vám Bůh našeho Pána Ježíše Krista, Otec slávy, dá ducha moudrosti a zjevení, díky němuž byste ho opravdu POZNALI!"
Mně osobně nejdřív nahlodalo z trinitárního klídečku zjištění, co to byli za lidé, kteří ve 3., 4. století rozhodovali o křesťanských dogmatech (které jsou platné a závazné ve většině církví dodnes). Nikdy dříve jsem se tím nějak nezajímal, přišlo mi to vzdálené, nepodstatné, a tak nějak dané jednou provždy.
Jenže když jsem celkem náhodně zjistil, jaké byly okolnosti přijetí v roce 431 dogmatu o Marii, Ježíšově matce, které nadali titul THEOTOKOS (Bohorodička), a tím se spustil abnormální rozvoj Mariina kultu, tak jsem začal dost silně pochybovat o duchovních kvalitách "biskupů", kteří se na koncilu sešli a o důležitých věcech rozhodovali formou nezpochybnitelných dogmat, vymahatelných násilím, jejichž neposlušnost byla stíhána formou anatemat, vykletí, vyobcování, konfiskace majetku, vyhnanstvím až smrtí. Bylo pro mne dost poučné zjistit, kdo to byl biskup či patriarcha Cyril Alexandrijský, iniciátor svolání koncilu do Efezu v roce 431 AD. Jaké používal metody, jak si podvodem zajistil na koncilu podporu jemu nakloněných biskupů,....
No a ti, kteří pod nátlakem římského císaře Theodosia přijali na koncilu v Konstantinopoli o 50 let dříve - v roce 381 AD dogmat o Trojici, nebyli moc jiní. O tom si nedělám iluze. Vůbec zjištění, že jak u císaře Konstantina, svolavatele koncilu v Nicei v roce 325 AD, tak i u císaře Theodosia, svolavatele koncilu v Konstantinopoli, byl hlavním zájmem politicky motiv - aby se dosáhlo striktní jednoty v křesťanství, aby mohlo křesťanství být stmelujícím prvkem v rozpadávající se římské říši. Proto také taková forma absolutně závazného dogmatu, nepodřízení se jemuž bylo stíháno církevní i světskou mocí.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 10. listopad 2023 @ 22:29:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
tak to není, jak se domníváš. Že poznání Boha je pouze pro nějaké extra speciální super extra duchovní třídy
Je vidět, že neznáš Písem ani Moci Boží (Boha). Samozřejmě, že to tak je. Tělesným Korintským píše Pavel, že neznají Boha.
Ve víře máš 4 třídy: Mimina, starší děti, mládence (mladé muže) a otce (1Jan 2,12...) Mimina určitě nemají poznání Boha jako starší děti a ty zase nemají poznání Boha jako mládenci a ti nemají poznání jako otcové, o nichž je psáno tamtéž, že "poznali Toho, který je od počátku." Ti vidí i do Božích předdějinných činů, např. Takže to není, jak se domníváš ty.
Navíc je psáno: 1 Korintským 2:13 O nichž i mluvíme ne těmi slovy, jimž lidská moudrost učí, ale kterýmž vyučuje Duch svatý, duchovním to, což duchovního jest, přivlastňujíce. 14 Ale tělesný člověk nechápá těch věcí, kteréž jsou Ducha Božího; nebo jsou jemu bláznovství, aniž jich může poznati, protože ony duchovně mají rozsuzovány býti. 15 Ale duchovní člověk rozsuzujeť všecko, sám pak od žádného nebývá souzen. 16 Nebo kdo jest poznal mysl Páně? A kdo jej bude učiti? My pak mysl Kristovu máme.
Chápeš, že jako tělesný se nemůžeš hrabat do formulace učení tak složitých záležitostí, jako je právě tato? Chápeš rozdíl mezi mlékem a hutným pokrmem? Tělesní nesnesou ještě hutný pokrm,
Kdo je duchovní? Ten jenž zůstával v Božím Slově tak dlouho, než poznal Pravdu a ta ho osvobodila (Jan 8). Což je právě ten vítězný a silný muž, v němž Slovo (Kristus) zůstává trvale (i v jeho duši, nejen v duchu). Který miloval Pánovo Slovo (zůstával v něm) a tedy Pána a Pán mu zjevil samého sebe a dokonce přišel Otec i Syn a učinili si v něm trvalý příbytek - Trvalé bydliště v jeho obnovené duši (Jan 14).
Ale ani ten se nemůže ještě pouštět do takových věcí. Ani mu to Bůh nechce zjevit.
To může teprve otec. Vidíme to u apoštola Jana. Ten byl v Pánu cca 70 let. A vidíme také vysokost jeho zjevení a poznání Boha.
Není to tak jednoduché, jak si myslíš. Snad si nemyslíš, že toto můžeš zkoumat pouze rozumem.
Přece nechceš tvrdit, když to převedeme do fyzického světa, že mimino nebo žák ZŠ má větší poznání než vysokoškolák. To by musel být génius a těch moc není.
Dále píšeš:
A Písma Nového zákona jsou psaná dost jasně a zřetelně. Není třeba nějaké speciální vykladače.
Opět jsi na velikém omylu. Právě naopak. Je psáno:
2 Petruv 3:16 Jako i ve všech epištolách svých, mluvě v nich o těch věcech. Mezi nimiž některé jsou nesnadné k vyrozumění, kterýchžto neučení a neutvrzení natahují, jako i jiných Písem, k svému vlastnímu zatracení.
A zvlášť nesnadná je právě tato nauka.
A od Boha jsou vyučeni, ti co Boha milují. A Boha milují ti, co je Bůh miluje zvláštní láskou. Viz. Jan, kterého miloval Ježíš. Což nemiloval i ty ostatní? Jasně, že ano. Ale Jana miloval více a Jan miloval tím pádem Pána více - většinou ležel přímo na jeho prsou. Proto byl také Jan nejvíce vyučen Božím hlubinám.
Koukám, že ty už jsi také takový naivní humanista a rovnostář jako Oko...
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 10. listopad 2023 @ 22:55:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
:-)))
Jsi srandovní Gregorios :-)
Já jsem v Pánu 53 let.
A nevykládej takové hlouposti, že Bůh nechce svým dětem zjevit a udělat jasno, jestli je JEDINÝ, nebo TROJJEDINÝ . To není žádná nauka. To je základní sdělení Boha lidem. Aby Ho lidé mohli uctívat v Duchu a v pravdě. Ne ve lži a výmyslech. A nevykládej, že Bůh nechce, aby Jeho lid rozuměl Písma, že nechce, aby poznal Jeho, Jediného Pravého Boha, a toho koho poslal Ježíše Krista. A že je mu jedno, jestli masy křesťanů mají zkreslený, falešný obraz Boha či správný.
Píšeš, že ta "nauka" je zvlášť nesnadná a že se do ni nemohu jen tak pustit.
A kdo se tedy "může do ní pustit" ? Kdo to třeba mně osobně "vyloží" ?? :-) Mohl bys mi poradit ?
Opravdu si myslíš, že se najde na světě někdo tak "duchovně otcovatý", že mi vysvětlí, že např. zde
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
se Ježíš spletl nebo lhal ? |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 10. listopad 2023 @ 23:24:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
A nevykládej, že Bůh nechce, aby Jeho lid rozuměl Písma, že nechce, aby poznal Jeho, Jediného Pravého Boha
No jak vidno úplně ignoruješ Písma, která jsem ti poslal.
A to jsem snad někde řekl, že Bůh nechce? Samozřejmě, že chce, ale každý toho dosáhne podle stupně svého růstu. Ty ses také nenarodil jako vysokoškolák.
A kdo to vysvětlí tobě?
Aby se ti dostalo uspokojivého vysvětlení, musel by ti to vysvětlit apoštol nebo tým apoštolů.
Protože pouze ten má 100% čisté učení. Proto mohli také psát Písma.
O žádném pravém ale nevím. Vím o spoustě falešných lžiapoštolů. Například z NAR - Nové apoštolské reformace, což patří k Hnutí víry. Také u nás se někteří v AC nazývali apoštoly, ale nebyli jimi.
Protože apoštol musí své pověření dostat od přímo Pána v Boží Slávě, tváří v tvář, tak, že je buď vtržen do Nebe před Boží trůn anebo tak, že Boží Sláva sestoupí k němu na zem, jako na Saule z Tarzu u Damašku.
A teprve po tomto pověření se musí ještě dlouhá léta učit a poznávat Pána.
To samé platí pro služebnost proroka s tím pověřením (Viz. Izaiáš).
V 53 letech u Pána můžeš být klidně stále dítě. Starší dítě, ale pořád dítě.
Chystám článek s názvem TEST DUCH.OVNOSTI či TĚLESNOSTI. Tak se můžeš pak otestovat :-)))
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 10. listopad 2023 @ 23:42:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Mně to vysvětlili uspokojivě apoštolové, tým apoštolů. Takže jsem spokojen. A vím od nich, že Bůh je JEDINÝ. A že Bůh Trojjediný je falsum. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 11. listopad 2023 @ 00:44:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
Ne nevíš to, protože tomu, co psali apoštolé v tomto případě nemůžeš plně porozumět. Ale mysli si to dál... Oni to napsali dobře, ale ty nemáš správný výklad.
Všude okolo sebe vidíme věřící, kteří jsou desítky let v Pánu a stejně jsme pořád jako děti točené každým větrem učení. Každá skupina má trochu jiné učení.
To je důkaz tělesnosti. Denominace jsou důkaz tělesnosti.
Pouze apoštolé je mohou uvést do jednoty víry (učení) a poznání Syna Božího, aby rostli v Krista (Ef4). |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 11. listopad 2023 @ 09:48:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To píšeš ovšem o sobě, že. Povídej si co chceš, Se mnou to nemá nic společného. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 11. listopad 2023 @ 12:56:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO - Co píši o sobě? Jako že jsem apoštol? Můžeš mi ukázat, kde jsem něco takového byť jen letmo zmínil? Ne nejsem žádný apoštol, ale kdybych na nějakého narazil a prošel-li by zkušovani Písmem, rád mu budu naslouchat. Nejsem ani prorok ani žádná jiná služebnost z Ef 4. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 11. listopad 2023 @ 16:31:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To píšeš o sobě:
/ Ne nevíš to, protože tomu, co psali apoštolé v tomto případě nemůžeš plně porozumět. ... Oni to napsali dobře, ale ty nemáš správný výklad. /
To není o mě. To píšeš hezky o sobě. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 11. listopad 2023 @ 17:30:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO - Píši o sobě? Každá skupina má trochu jiné učení. A každá má také jinou odchylku od apoštolskeho učení. Jedna větší, druhá menší. Avšak praví apostolé nemají žádnou odchylku. Disponují tedy pravým výkladem toho původního apoštolského učení prvních apoštolů. My se můžeme jen více či méně blížit. Proto ti říkám, že se pohybuješ na velmi tenkém ledě. A nemáš na to kompetenci. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 11. listopad 2023 @ 17:40:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO- Například mě dal Pán z Písma poznat že existuje možnost zatracení odpadlých duchovních věřících. To se nikde neučí. Protestanti i kalvinisté většinou učí doktrínu "jednou spasen, navždy spasen". A tvrdí, že věřící, o kterých se mluví v 2Pt 2,20... jsou prý falešní věřící. Ale tak to v Písmu není. Takže také nepřijímám zaběhlé doktríny, pokud nesouhlasí s Písmem. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 11. listopad 2023 @ 18:28:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
:-)
A to vidíš jako něco převratného a světoborného ?
Na to téma jsem zde psal svůj vůbec první článek před 14 lety, v listopadu 2009, pod názvem Jistota Božího dítěte |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 11. listopad 2023 @ 20:31:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO- samozřejmě. Přečetl jsem toho mnoho, znám učení mnoha škol. Ale na toto jsem nikde nenarazil. Myslím že ani tvůj článek o tom nepojednává. Ještě jsem ho nečetl. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Sobota, 11. listopad 2023 @ 20:47:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg a Rosmano , a asi i další zde
Proč tam někde psal Rosmano ( pokud to byl on ,...jo je možné že jsem se spletl ,a byl to někdo jiný ,...ale domnívám se ,že to byl on )..,že dostal dříve někdy , někde,v nějaké chvíli , darem od Ducha svatého ,dar jazyků ,a že se v tomto daru ,modlil a chválil Pána Ježíše Krista ,společně s nějakými tzv charismatickými katolíky ,z nějaké polské řk charismatické skupiny ? Vždyť ti řk tzv charismatici ( viz podobné či totožné ,jako česká řk KCHO)samozřejmě věří ,že Pán Ježíš Kristus ,byl a je Bůh . Alespoň ve většině tomu věří (neberu nyní do úvahy ,co příkl někteří jednotlivci si věří ,ale celková věrouka řk je jasná ,tedy mimo jiné i to ,že Ježíš je Bůh ). Je podivné aby unitář ,či unitarista ,jak přiznal Rosmano ,že se k tomuto hlásí , tak že chlap tohoto vyznání ,se společně modlí s tzv řk charismatiky ,kteří mají odlišnou věrouku . Nebo jsou za tím ještě jiné duchovní věci ? To je otázka . To ví jen Rosmano sám . |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 11. listopad 2023 @ 22:20:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ten můj posun v chápání Písma a Božích pravd se datuje tak asi rok.
Předtím jsem nad těmi věcmi ani nějak nepřemýšlel. Byl jsem, stejně jako drtivá většina křesťanů, pod vlivem absolutního totalitního systému myšlení a věření, zavedenému před 16. stoletími (od roku 380) silou, násilím a terorem. Bohužel postupně všichni se tomu poddali a rezignovali na svobodu svědomí, svobodu slova,... |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pondělí, 13. listopad 2023 @ 10:52:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano
Ty jsi to nazval posunem ,ok. Ale vidím to jinak . Když vstoupil Ulf Ekman do ŘKC,tak to asi také bral jako posun ( předtím byl silným aktivistou u švédského Slova života - viz někteří tzv charismatici a Hnutí víry ,a kus s letničního směru ,atd ). Ovšem když jsem četl ty argumenty ... |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 11. listopad 2023 @ 20:57:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO - četl jsem to, a samozřejmě je to o něčem úplně jiném. Ty píšeš o možném zatracení všech Božích děti. Já mluvím o tom, že tělesné děti Boží nemohou být zatraceny. Jsou kázněny na těle. Mohou si vykoledovat slabost, nemoc nebo smrt. Viz. krvesmilnik v Korintu byl vydán satanu k zahubeni těla, ale duch bude spasen v Den Pána Ježíše. Naproti tomu dospělí duchovní věřící, mládenci nebo otcové, kdyby odpadli , ukrizuji v sobě znovu Syna Božího a už pro ně není pokání ani návratu. Nezůstává už jim žádná oběť. Poznali Boha, ale nakonec následovali satana a opustili Boha. Pohrdli jím, přesto že dostali mnoho světla. Byli vysvobození a přesto se vrátili do bláta. Jejich stav je horší než když ještě neuverili. Četl jsi tohle v nějaké škole učení? |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pondělí, 13. listopad 2023 @ 16:47:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Kam by jsi zařadil Bennyho Hinna ,s jeho excesy ? A nejen on samozřejmě ,ale mnozí jiní . |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 13. listopad 2023 @ 17:36:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DANNY42
Kam by jsi zařadil Bennyho Hinna ,s jeho excesy ? A nejen on samozřejmě ,ale mnozí jiní .
To je snad úplně zřejmé, ne? Kult Hnutí víry. Duch čarodějnictví a bludu. Fejková uzdravení. Milování peněz. Viděl jsi jeho sídlo a tryskáč? Hagin, Copeland a dnes Bill Johnson. Všechno stejné. Johnson ještě horší.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Úterý, 14. listopad 2023 @ 07:07:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Jinak jsem to myslel. Jsou lidi ,co Bennyho vidí stále jako křesťana ,ovšem křesťana v bludech ,a pod vedením démonů . |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Úterý, 14. listopad 2023 @ 14:50:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Jo samozřejmě ,Hinn a další ,kteří jedou na té stejné vlně jako on ,tak to je dost znát ,co za tím stojí. Ale četl jsem ,že někteří kristovci ( lépe někdy použít tento název ) - myšleno ,opravdoví kristovci , berou stále Hinna jako kristovce ,který upadl do bludů a vláčí ho určitý duchovní svět. Tito ostatní lidé se za Hinna a jiné i modlí aby rozpoznali své bludy a činili pokání a změnili se. Toto jsem tedy i četl. A podobnost z jednou duchovní věcí .. Je to sice z jiné strany ,a je to trochu umírněnější na první pohled ,ale ve výsledku opět bludy . Viz Medžu. Do Medjugorje ,za tím démonem ( démony) ,co se falšuje ( falšují) ,za biblickou Mirjam , tak tam jezdí mraky řk , a z těch mnohých řk ,jsou někteří opravdoví kristovci ( někteří mají i dary Ducha sv ,jsou to tedy tzv řk charismatici ). Přestože jsou někteří tito lidé ,už dlouhodobě ve víře , tak opět klasicky upadají do bludu ,když uctívají démona. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Úterý, 14. listopad 2023 @ 16:39:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DANNY42
Bludný učitel je bludný od začátku do konce. Je to duch. Takovým je určena mrákota tmy od věčnosti:
Bůh učinil svévolníka pro svůj den.
Ju4 Neboť jsou podešli někteří lidé bezbožní, prve již dávno poznamenaní k tomu odsouzení; kteřížto milost Boha našeho přenášejí v chlipnost, a toho, kterýž jest sám Hospodin, Boha a Pána našeho Jezukrista zapírají.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 15. listopad 2023 @ 06:33:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DANNY42
Něco jiného je opravdu člověk, který má sice Ducha svatého, ale v něčem se mýlí.
To ale není případ falešných učitelů. Ti Ducha svatého nemají a mají ducha bludu.
A pozná se to na bizarnosti jejich učení a praxe.
Hinn kázal devítihlavého boha a chodí na hroby údajných svatých mužů a žen, kde leží, aby nasál jejich moc.
Prostě hrůza. Nikdo normální toto nemůže akceptovat.
|
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Středa, 15. listopad 2023 @ 16:30:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Jakého devítihlavého boha ? To jako kde a kdy a z jaké "teologie" ? To zavání hinduismem |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 15. listopad 2023 @ 17:00:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DANNY42 - Hinn učil, že v Bohu je devět osob, protože každá ze tří osob trojice má ducha, duši a tělo. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 15. listopad 2023 @ 17:04:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | https://krestanem.cz/benny-hinn/ |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 15. listopad 2023 @ 17:15:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DANNY42 - Honn je prostě šarlatán par excelence. Je úplní duchovní idioti mu mohou naletět. |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Středa, 15. listopad 2023 @ 16:37:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Jo přesně ! První text ,co jsi psal o opravdových kristovcích ,co od Ducha svatého ,obdrželi různé dary . Jo sedí to . Mnoho těchto lidí ,i přesto že už jsou dlouho ve víře ,mají dary od Boha , tak mnozí sedí v bludech různých . Proč to Bůh dovolil ,se ptal zde jednou Tonda - Cizinec ( viz to ,jak jsem psal o dívce ,opravdovému Božímu dítěti ,která začala propagovat Medžu ) Já se takto už neptám. I korintští blbli a kecali bludy někdy .A nejen korintští . |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Středa, 15. listopad 2023 @ 16:42:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Jo to je jasné ,pro sosání z hrobů ,těžko najde solidní text v NZ. Tohle je jasné . Nasát může ,a nasaje ,to jo ,ale zcela jiné duchovní bytosti ,které se velmi rádi falšují za "férové". I umí přesvědčovat dobře . |
]
|
|
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. listopad 2023 @ 13:51:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ještě pro zajímavost, Stando - psal jsi tu kdysi, že jsi nikdy nebyl v žádné církvi, jen v ŘKC.
Tohle byla tedy tvoje první návštěva někde mimo ŘKC, nebo jsi byl ještě někde jinde?
Toník |
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. listopad 2023 @ 05:55:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S některými z nich se znám ze dřívějška z osobních setkání - ale nikoli skrze náboženství.
Nevzpomínám si, že bych byl někdy jindy přítomen na nějakém setkání jinověrců mimo katolickou církev.
|
]
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 10. listopad 2023 @ 16:11:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko
Zajímavé .Tedy neznáš s praxe tzv ekumenická setkání .Já je znám. Byli tam i katolíci ,i evangelíci i jiní další . |
]
Re: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 11. listopad 2023 @ 06:10:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu, neznám. Nevyhledávám ekumenická setkání, nemám tu potřebu.
Ale připomněl jsi mi, že jednou jsme jako společenství katolických rodin plánovitě navštívili pravoslavný klášter a byli přítomni na jejich nešporách ( odpolední či večerní modlitby). |
]
|
|
|
|