|
Právě je 194 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124674334 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: K Ježíši se máme modlit a uctívat ho. Protože je Bůh
Vloženo Pátek, 03. leden 2025 @ 11:01:19 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Je jasné všem křesťanům, že božským způsobem máme uctívat a prosit jedině Boha, ne žádného tvora. Protože božské úcty i naší modlitby je hoden jedině Bůh – Stvořitel a Pán všeho. A přesně k tomu nás vyzývá sám Ježíš nejen ve vztahu k Bohu Otci, ale i ve vztahu ke své osobě.
Jednak jasně říká, že jej máme ctít úplně stejně, úplně stejným druhem úcty jako Boha Otce:
„Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi, aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal.“ (řecké kathós znamená „stejnou měrou“)
Což je jen jiným vyjádřením Ježíšova: „Já a Otec JEDNO JSME“ neboli: „jako Otec je Bůh, tak i já jsem Bůh“, proto jako ctíme Boha Otce, máme stejnou měrou a stejným způsobem ctít i Boha Syna. Je jasné, co tím Ježíš chtěl a chce říci. (Přičemž jinde přidává, že tato úcta Boha se má dít „v Duchu“: „Ale přichází hodina, ano již je tu, kdy ti, kteří Boha opravdově ctí, budou ho uctívat v Duchu a v pravdě“, tj. v Duchu volajícím: „Abba, Otče“.)
Tím je jasně vyjádřeno, že Ježíš, Syn, je jasně Bůh „stejnou měrou“ (řec. kathós) jako Otec, jinak by takový požadavek byl rouháním a jeho naplňování modloslužbou. Ale není to ani jedním: je to pravou poctou podle vůle Otce, protože „Otec dal ..., aby ...“, jak říká Ježíš (viz citát výše). Takto to ustanovil Otec, ne Syn ani ne pouhý člověk. Je to vůle Otce.
A podobně i u modlitby, která je jedním z výrazů úcty Boha: Boha prosíme, Boha žádáme, Boha chválíme a velebíme, od Boha čekáme vyslyšení modlitby. A i toto vše na sebe vztahuje Ježíš, protože on a Otec JEDNO JSOU. Máme ctít Syna stejně jako Otce, ale máme prosit Syna podobně, jako máme prosit Otce, a máme očekávat vyslyšené modlitby od Syna stejně jako od Otce: je v tom stejnost ve smyslu: „já a Otec JEDNO JSME“. Čímž je jasně „prozrazeno“, že Syn má stejnou moc jako Otec a je hoden stejné úcty jako Otec neboli je Bůh stejně jako Otec, jinak by neměl stejnou moc jako Otec a nebyl by hoden stejné úcty jako Otec. Ale on je. A stává se dokonce jedinou cestou k Otci a jediným prostředníkem, takže modlitby k Otci máme vznášet ve jménu Ježíše Krista a skrze něj, a dokonce ne že Otec uskuteční to, oč žádáme, neboli že vyslyší naše prosby, ale dokonce to učiní sám Syn, který zjevuje a ukazuje, že má stejnou moc jako Otec, když je mocen uskutečnit to, co je mocen uskutečnit Bůh Otec. I tím Ježíš „prozrazuje“, že Syn a Otec „JEDNO JSME“ a tudíž že Syn je „stejnou měrou“ mocný a úcty hodný jako Bůh Otec neboli že Ježíš je Bůh jako Otec, ne pouhý člověk – a to Bůh, který se stal člověkem, aniž by přestal být Bohem, a božsky mocný prostředník mezi Bohem a lidmi jenom díky tomu, že jsa Bůh stal se člověkem – jen tak může být prostředníkem mezi Bohem a lidmi: je Bůh i člověk?
„A začkoli budete prosit ve jménu mém, já to učiním, aby byl Otec oslaven v Synu. Budete-li mne o něco prosit ve jménu mém, já to učiním.“
„Až dosud jste o nic neprosili v mém jménu. Proste a dostanete, aby vaše radost byla plná.“
„Amen, amen, pravím vám, budete-li o něco prosit Otce ve jménu mém, dá vám to. Až dosud jste o nic neprosili v mém jménu. Proste a dostanete, aby vaše radost byla plná.“
A už první křesťané dosvědčují tuto rovnost Syna Božího, Ježíše s Otcem, stejně jako správnost a oprávněnost modlit se k němu, vzývat ho a prosit ho, to když Štěpán, první křesťanský mučedník, vidí Ježíš Krista, syna lidského i Božího, po pravici Boží a adresuje mu svoji prosbu, svoji modlitbu:
„Ale on, plný Ducha svatého, pohleděl k nebi a uzřel Boží slávu i Ježíše, jak stojí po pravici Boží, a řekl: „Hle, vidím nebesa otevřená a Syna člověka, stojícího po pravici Boží.“ Tu začali hrozně křičet a zacpávat si uši; všichni se na něho vrhli a hnali ho za město, aby ho kamenovali. Svědkové dali své pláště hlídat mládenci, který se jmenoval Saul. Když Štěpána kamenovali, on se modlil: „Pane Ježíši, přijmi mého ducha!“ Pak klesl na kolena a zvolal mocným hlasem: „Pane, odpusť jim tento hřích!“ To řekl a zemřel.“
- a Štěpán zde nejen že adresuje svoji modlitbu k Ježíši, ale kromě toho mnohonásobným způsobem dosvědčuje a potvrzuje, že Ježíš je skutečně Bůh: to když deklamuje Ježíše rovného s Bohem neboli „stojícího po pravici Boží“, když na něho vztahuje moc odpouštět hříchy a když jemu odkazuje svého ducha, protože komu jinému by mohl odkázat svého ducha než jedině tomu, kdo jej dává? I proto židé „začali hrozně křičet a zacpávat si uši“, protože nesnesli právě toto vyznání Ježíše – Syna člověka jako rovného Bohu neboli Boha, zasluhující si tutéž božskou poctu. Ale právě to je podstatou křesťanství a odlišením ode všech světových náboženství včetně židovství, totiž že Bůh se stal člověkem, aby vykoupil lid a svět svým vtělením, ukřižováním a vzkříšením. A to i učinil: Bůh se stal člověkem, aby člověka navrátil Bohu, a vzal účast na naší přirozenosti, aby nás učinil účastnými té své, Boží přirozenosti. Tak se dokonale naplnilo proroky jeho zaslíbené jméno Immanuel: „Bůh s námi“, protože Bůh byl s námi, když se stal námi – Slovo, které bylo Bůh, se stalo tělem a přebývalo mezi námi. A my jsme spatřili jeho slávu, jakou má od Otce jednorozený Bůh, který spočívá v lůně Otce a který jediný zná Otce, a tak nám o něm vyprávěl, ze všeho nejvíce tím, když se stal jedním z nás, aby nám dosvědčil a ukázal, jaký je Bůh: Bůh, který zapomíná na sebe, nebere za kořist svoji rovnost s Bohem, ale zříká se svého postavení, aby se stal jedním z nás, ba ještě méně: aby se on, Pán vesmíru, stal ne jen jedním z nás, ale dokonce i služebníkem všech nás, který na sebe vzal nejen naše lidství a naši lidskou přirozenost, ale i naše bolesti a hříchy, a aby byl zmučen pro naši neposlušnost a pro naše nepravosti, aby on, Beránek bez viny, Otcem vyhlédnut již před založením světa, vzal na sebe vše, čím jsme v sobě i ve světě zabili Boha. A jak jinak by toto mohl učinit, než se stát jedním z nás, člověkem, aby mohl přijmout naše zlo a nám darovat svoje dobro, vzít na sebe naši smrtelnost a nám dát svoji nesmrtelnost, vzít na sebe naši ošklivost a nám udělit svoji krásu, vzít na sebe naši neposlušnost a nám udělit svoji poslušnost a pokoru? Jedině tak, že vzal náš trest na sebe A aby mohl náš trest vzít na sebe, bylo třeba, aby vzal na sebe naši ztrestanou přirozenost a umořil ji ve své nevinnosti, aby vzal na sebe naši smrtelnost a umořil ji ve své nesmrtelnosti, aby vzal na sebe naši ošklivost a umořil ji ve své kráse a aby strpěl na sobě naši nenávist a umořil ji ve své lásce. Právě proto se on, věčný a vše převyšující Bůh, stal člověkem, aniž by přestal být Bohem, aby vyměnil svůj úděl za náš, protože nás miluje, a proto za nás umírá až k sebepopření, kdy nedbá své rovnosti s Bohem, ale jako pravý Pastýř se ponižuje až k naší lidské smrti, kterou na sebe bere a tím ji i navždy přemáhá, protože:
„Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo položí život za své přátele. Vy jste moji přátelé...“
A to tak moc jsme jeho přátelé, že se stává jedním z nás, naším bratrem a dokonce i naším služebníkem. Proto se i stal člověkem, aniž by přestal být Bohem. A tak je navěky Bohem i člověkem a my jeho Božským lidem.
|
Re: K Ježíši se máme modlit a uctívat ho. Protože je Bůh (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 03. leden 2025 @ 21:43:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Člověka Ježíše máme ctít nebo mít jej v úctě, ale uctívat máme pouze Boha (Otce) jak učil i sám Ježíš satana.
Satan se raduje, když všichni křesťané uctívají hlavně člověka Ježíše Krista a modlí se k němu namísto aby ctili a modlili se k Bohu Otci JHVJ a slova Ježíšova v podstatě nepřijímají: ČEP: Matouš 4:10 Tu mu Ježíš odpoví: "Jdi z cesty, satane; neboť je psáno: `Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat.´ KB: Matouš 4:10 Tedy dí mu Ježíš: Odejdiž, satane; neboť jest psáno: Pánu Bohu svému klaněti se budeš a jemu samému sloužiti budeš.
[IGNT]τοτε THEN λεγει SAYS αυτω ο TO HIM ιησους JESUS, υπαγε GET THEE AWAY, σατανα SATAN; γεγραπται γαρ FOR IT HAS BEEN WRITTEN, κυριον τον THE LORD θεον σου THY GOD προσκυνησεις
SHALT THOU WORSHIP, και AND αυτω HIM μονω ALONE λατρευσεις SHALT THOU SERVE.
Google překlad: λατρευσεις /konat bohoslužbu
Jan 4:23 Ale přichází hodina, ano již je tu, kdy ti, kteří Boha opravdově ctí, budou ho uctívat v Duchu a v pravdě. A Otec si přeje, aby ho lidé takto ctili. KB: Jan 4:23 Ale jdeť hodina, a nyníť jest, kdyžto praví modlitebníci modliti se budou Otci v duchu a v pravdě. Neboť takových Otec hledá, aby se modlili jemu.
[IGNT]αλλ BUT ερχεται IS COMING ωρα AN HOUR και AND νυν NOW εστιν IS, οτε WHEN οι THE αληθινοι TRUE προσκυνηται WORSHIPPERS προσκυνησουσιν WILL WORSHIP τω THE πατρι FATHER εν IN πνευματι SPIRIT και AND αληθεια TRUTH; και γαρ FOR ALSO ο THE πατηρ FATHER τοιουτους SUCH ζητει SEEKS τους WHO προσκυνουντας WORSHIP αυτον HIM.
Google překlad: προσκυνηται / konat bohoslužbu προσκυνουντας /klanějící se
...Satan vraj naplnil ľudí strachom z Otca a odklonil uctievanie smerom k Ježišovi? Z tohto bludu potom vychádza, že to vraj satan pôsobí, že viacej ľudí verí a uctieva Ježiša. No katastrofa.
No ale tak to je, když se podívám na většinu církví na světe. Všichni si udělali Boha z člověka Pána Ježíše Krista a uctívají ho namísto nebo mnohem více než pravého Boha Otce JHVH.
...No a tu vidíme rovnakú mieru uctievania o ktorom hovorí Ježiš: Jána 5:23 aby všetci ctili Syna, jako ctia Otca. Kto nectí Syna, nectí Otca, ktorý ho poslal.
[IGNT] Joh 5:23 ινα THAT παντες ALL τιμωσιν MAY HONOUR τον THE υιον SON καθως EVEN AS τιμωσιν THEY HONOUR τον THE πατερα FATHER. ο μη HE THAT τιμων HONOURS NOT τον THE υιον ου SON τιμα HONOURS NOT τον THE πατερα FATHER τον WHO πεμψαντα SENT αυτον HIM.
Překlad Google: τιμωσιν - vzdát čest
Ano ctít vzdát čest τιμωσιν
neznamená uctívat jako při bohoslužbě. Ctíme někoho koho máme v úctě, ale uctíváme či uctívat máme λατρευσεις jen Boha Otce při bohoslužbě. Řecké slovo τιμωσιν pro uctívání Ježíše při bohoslužbě se v NZ nikdy nepoužívá!
Nikde v NZ není pokyn k uctívání člověka Pána Ježíše Krista jako BOHA. To si udělali a vymysleli a praktikuji dodnes jen lidé bez jakéhokoliv Božího příkazu.
Takže záleží jaké se použije v řečtině slovo pro mít úctu k někomu τιμωσιν nebo konat bohoslužbu tedy uctívat Boha λατρευσεις.
Pokud ten rozdíl nevidíš, ale spolehneš se jen na nepřesně překlady pak se nedivím, že tomu věříš špatně a děláš z Ježíše Boha.
Ježíš:
KB:
Jan 5:41 Chvály od lidí jáť nepřijímá |
Re: K Ježíši se máme modlit a uctívat ho. Protože je Bůh (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Sobota, 04. leden 2025 @ 17:06:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikim, Já si myslím, že Pána Ježíše, pravého Boha a pravého člověka nemusíš lustrovat Zkoumej sám sebe |
]
Re: K Ježíši se máme modlit a uctívat ho. Protože je Bůh (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 05. leden 2025 @ 14:05:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pán Ježíš není žadný Bůh, ale člověk ve kterém přebýval Bůh Otec a dělal skrze něj všechny zázraky. Tobje Biblická pravda. Měl bys Bibli více číst a hlavně studovat. |
]
|
|
Re: K Ježíši se máme modlit a uctívat ho. Protože je Bůh (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 03. leden 2025 @ 22:02:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jan 14.14,
Není (nemělo by být) tam to "mne".
COL Dr. Rudolf Col (NZ - 1947) J 14:14: "Budete-li o něco prositi ve jménu mém, učiním to.“"
NEB Νέα Ελληνικά βιβλία, 1901 Ιω 14:14: "Εαν ζητησητε τι εν τω ονοματι μου, εγω θελω καμει αυτο." NEB Nové řecké knihy, 1901 Jan 14:14: "Budete-li o něco prosit ve jménu mém, učiním to."
BHPm+ Bunning Heuristic Prototype Greek New Testament (Medieval) John 14:14: "ἐάν τι αἰτήσητέ με ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐγὼ ποιήσω."
BIB'16 Berean Interlinear Bible (BIB) John 14:14: "ἐάν τι αἰτήσητέ με ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐγὼ ποιήσω."
Barach-m KOINE GREEK BIBLE: Septuagint, New Testament, Apocrypha + Lexicon Jn 14:14: "ἐάν τι αἰτήσητε με ἐν τῷ ὀνόματί μου ἐγὼ ποιήσω."
CT ST 1550 Stephanus (ST) John 14:14: "εαν τι αιτηϲητε εν τω ονοματι μου εγω ποιηϲω"
GA 01 Codex Sinaiticus, designated by ℵ or 01 John 14:14: "εα̅ τι αιτηϲητε με εν τω ονοματι μου εγω ποιηϲω"
GA 03 Codex Vaticanus, designated by B or 03 John 14:14: "εαν τι αιτηϲητε με εν τω ονοματι μου τουτο ποιηϲω"
GA 02 Codex Alexandrinus, designated by A or 02 John 14:14: "εαν τι αιτηϲητε εν τω ονοματι μου τουτο ποιηϲω"
Který řecký text má navíc mne με? Zase jen ti manipulátoři s řeckými texty Westcoit-Horz NZ, od kterých čerpají překladatelé dnešních moderních Biblí.
WH'1881+ The New Testament in the Original Greek. Westcott and Hort, 1881 Ιω 14:14: "ἐάν τι αἰτήσητέ [με] ἐν τῷ ὀνόματί μου τοῦτο ποιήσω."
WH'1881+ Nový zákon v původní řečtině. Westcott a Hort, 1881 Jan 14:14: "Cokoli mě požádáte v mém jménu, učiním."
A Westcott - Hort to maji ze Sinajského a Vatikánskéhi Codexu, které vznikly až ve 4 století a zajímavé je, že Alexandrijský kodex z +- 5st. to nemá.
A starý Syrský rukopis psaný v 150-200n.l. má Jan 14.13-14 takto:
A to, oč budete prosit ve jménu mém, pro vás učiním,| aby Otec byl oslaven ve svém Synu. https://archive.org/details/cu31924092359680/page/508/mode/1up?ref=ol&view=theater
Koho mají logicky všichni prosit? Ježíše? Ne! Jeho Otce tedy Boha!!! |
|
|
Re: K Ježíši se máme modlit a uctívat ho. Protože je Bůh (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 18. leden 2025 @ 16:20:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Prokazuje uctívání Ježíše, že je Bůh?
"Ať ho uctívají všichni andělé Boží."
Trinitářský nárok
Velmi častým tvrzením trinitářů je tvrzení „Ježíš je Bůh“, protože v Bibli najdeme jak muže, tak anděly, jak uctívají Ježíše.
Zkoumání nároků
Proskyneo a anglické slovo „Worship“.
V řečtině existují dvě slova, která byla přeložena jako „uctívání“. Ani jedno z těchto řeckých slov samo o sobě neobsahuje celou konstelaci myšlenek, které jsou obvykle spojovány s anglickým slovem „uctívat“. V mnoha myslích je anglické slovo „uctívání“ něčím, co člověk dělá pouze jedinému Bohu. Tento článek se zabývá řeckým slovem proskyneo a ukazuje, proč jsou trojiční tvrzení týkající se tohoto konkrétního řeckého slova nepravdivá.
Toto tvrzení je krajně nepravdivé, protože anglické slovo „uctívání“ samo o sobě znamená zvláštní druh oddanosti božské bytosti a v křesťanství Bohu. Co však trojiční apologeti často neprozrazují, je, že anglické slovo „worship“ se používá k překladu dvou různých řeckých slov, proskuneo a latreuo. První řecké slovo znamená jednoduše se poklonit před vyšší autoritou. Druhé slovo se vztahuje k vykonávání božské služby, jako je chrámová služba. Většina trinitárních tvrzení se týká slova proskyneo a brzy zde uvidíme, že toto slovo používali starověcí řecky mluvící lidé k označení „uctívání“ JAKÉKOLI vyšší autority.
1. Jak se v Bibli používá řecké slovo proskyneo.
V Písmu je mnoho, mnoho příkladů, které nám ukazují, jak se toto řecké slovo používá. Odpovídající hebrejské slovo je shachah. Pokud bychom přeložili slovo proskyneo jako „uctívání“, pak Lot uctíval dva anděly (Genesis 19:1-2), Abaham uctíval Chetity (Genesis 23:7,12), Izák žehná Jákobovi, aby ho uctívaly všechny národy na zemi (Genesis 27:29), Jákob uctíval Ezaua (Genesis 33:1-4), Josefovi bratři ho uctívali (Genesis 27:9-10, Abigail uctívala Davidovy služebníky (1. Samuelova 25:40-41), Saul uctíval mrtvého Samuela (1. Samuelova 28:14), syny proroků; uctíval Elíšu (2. Královská 2:15), David uctíval chrám (Žalm 5:7) a všechen lid Izraele uctíval krále Davida (1. Paralipomenon 29:20). A příkladů je mnohem více.
2. Mágové
Trinitáři dokonce někdy použijí příklad mudrců, aby trvali na tom, že proskyneo uctívání Ježíše nutně prokazuje, že byl Bohem. Ale toto konkrétní tvrzení je absurdní. Mágové nebyli Židé. Byli to pohanští pozorovatelé hvězd, kteří viděli Ježíšovu hvězdu; byli astrologové. Bylo nám řečeno, že se přišli poklonit před
lidským králem, ne před Bohem. Přišli, aby proskyneo uctívali lidské nemluvně, ne Boha. Důvod, proč přišli proskyneo uctívat tuto lidskou bytost, byl ten, že to byl král Židů. Znovu vidíme, že důvod, proč by dělali proskyneo uctívání, byl ten, že respektovali vyšší autoritu.
3. Matouš 4:10: Hospodinu, svému Bohu, se budeš klanět a jedině jemu sloužit
Zdá se však, že trinitářům se tato fakta nedokážou dostat do hlavy, nebo možná spíše správně, nechtějí si fakta urovnat ve své mysli. A tak ignorují fakta a odvolávají se na některé své další mylné výklady Písma. Jedním z příkladů tohoto druhu omylu je Matouš 4:10, kde je Ježíš pokoušen ďáblem, aby přijal autoritu nad celým světem, pokud se mu bude klanět a uctívat ho. Ježíš pak odpovídá citací Zákona: "Hospodinu, svému Bohu, budeš uctívat a jedině jemu sloužit." Jako obvykle jsou trinitáři tak zaslepeni svými vlastními touhami, že nevidí problémy se svými vlastními nároky.
Za prvé, pokud měl trinitářský výklad tohoto verše nějakou hodnotu, pak Lot, Abraham, Izák, Jákob, Josef a David všichni hřešili, když proskyneo uctívali jiné identity a David dokonce uctíval chrám. Ještě dále podle trinitářského výkladu pak zhřešilo celé shromáždění Izraele, když proskyneo uctívali JAHVEHO i Krále.
Zadruhé, trinitáři úplně nevidí časový rámec, kdy Ježíš učinil toto prohlášení. Ježíš byl učiněn nižším než andělé. A v Židům 1:6 se všichni andělé měli poklonit před Ježíšem až poté, co ho Bůh vzkřísil z mrtvých, poté, co mu Bůh dal veškerou moc na nebi i na zemi, poté, co ho Bůh učinil Pánem, a poté, co ho Bůh posadil po jeho pravici, což ho činí nadřazeným andělům, jak čteme v Židům 1:4–5.
Navíc slovo „pouze“ v tomto verši nekvalifikuje slovo proskyneo, které se překládá jako „uctívání“. Pouze kvalifikuje slovo latreuo, které se překládá jako „servírovat“. Nikde není Ježíš uctíván latreuo. A i KDYBY nyní přijal uctívání latreuo, Trinitář by stále zůstával s problémem časového rámce právě zmíněným výše.
Ve svém pokušení byl Ježíš v pokušení NEPOSLUŠET Boha a raději konal ďáblovu vůli. Ježíš odpověděl, že se raději podřídí autoritě svého Boha a Otce a bude mu sloužit sám.
4. Andělé uctívejte Ježíše
Dalším slepým tvrzením je tvrzení, že jelikož andělé uctívali Ježíše (Židům 1:6), musí být sám Bohem. To však zcela ignoruje kontext, který nám přesně říká, PROČ se mají klanět v podřízenosti Ježíši. Jako muž nám pisatelé říkají, že Ježíš byl učiněn nižším než andělé (2:7), ale nyní je ve svém vzkříšení korunován slávou a ctí (2:7) a tímto způsobem se stal lepším než andělé, které zdědili. lepší jméno než andělé (1:4). Při jeho vzkříšení ho Bůh učinil „Pánem“ (Skutky 2:36) a dal mu veškerou moc na nebi i na zemi (Matouš 28:18), když posadil Ježíše po své pravici. Tímto způsobem se stal nadřazeným andělům a jeho Bůh ho pomazal, aby byl nad anděly (Židům 1:9).
Všechno jsi mu podřídil pod nohy. (Židům 2:8).
Ježíš je po Boží pravici, odešel do nebe a jsou mu podřízeni andělé, autority a mocnosti. (1 Petr 3:22) Je zcela jasné, proč mají andělé proskyneo uctívat Ježíše. Nyní sedí ve vyšší pozici než andělé, kteří usedli na trůn svého Otce (Zj 3,21), a tímto způsobem se stal lepším než andělé.
Opravdu pečlivě zvažte následující:
Potom řekl král David celému shromáždění... Potom řekl David celému shromáždění: "Nyní dobrořečte Hospodinu, svému Bohu." A celé shromáždění dobrořečilo JAHVE, Bohu svých otců, klanělo se a klanělo se JAHVE a Králi....
Potom Šalomoun usedl na trůn Jahveho jako král místo jeho otce Davida; a dařilo se mu a celý Izrael ho uposlechl. Všichni úředníci, mocní muži a také všichni synové krále Davida slíbili králi Šalomounovi věrnost. (1. Paralipomenon 29).
Všimněte si, jak král David seděl na „trůnu JAHVE“ a celé shromáždění Izraele proskyneo uctívalo JAHVEHO i krále Davida. A skutečně, celá první kapitola knihy Židům je o tom, že Ježíš usedl po Boží pravici; Ježíš nyní sedí na trůnu YAHWEH. A Ježíš nejenže dostal autoritu nad Izraelem jako jeho otec David, ale dostal autoritu nade vším, když ho Bůh vzkřísil z mrtvých. Ten Bůh dal svému synovi na starost všechno. Také z tohoto důvodu nám bylo řečeno, že Bůh ustanovil muže, skrze kterého bude on, Bůh, soudit všechny lidi (Skutky 17:30-31).
5. Petr a Kornélius
Dalším způsobem, jak se trinitáři pokoušejí zkreslovat fakta, je citace následující pasáže: "Když Petr vešel, Kornélius mu vyšel vstříc, padl k jeho nohám a klaněl se mu. Ale Petr ho zvedl a řekl: "Vstaň; I já jsem jen člověk." (Skutky 10:25-26). I zde je slovo proskyneo. Zde, jak často tvrdí trinitáři, je důkazem toho, že Petr věděl, že se nikdo nesmí klanět před nikým jiným než před Bohem. To je však vkládání cizího konceptu do textu. Petr není král a Kornélius neměl důvod se mu klanět. Kornélius se klaněl Petrovi, protože mu Bůh dal vidění, aby poslal muže, aby přivedli Petra do jeho domácnosti. Kornélius byl tedy ve stavu, kdy vnímal, že sám Bůh považuje Petra za velmi důležitého muže. Ale Ježíš naučil Petra sloužit a nikomu nepanovat. Ježíš tedy učil Petra sloužit lidem a ne, aby se mu klaněli.
V Písmu je jasné, že nebylo nic špatného na podřízení se vyšším autoritám (proskyneo) jiným než Bohu. S klaněním se před zástupem nebes nebo jinými bohy však byl velký problém. Bůh zakazuje, aby někdo něco takového dělal. Nikomu ale zakazuje klanět se vyšším úřadům. Ve skutečnosti čteme v Římanům 13:1nn, že autority, které existují, byly ustanoveny Bohem. Odmítnout poklonit se těmto autoritám znamená neposlouchat Boha.
Ve svém pokušení byl Ježíš v pokušení NEPOSLUŠET Boha a raději konal ďáblovu vůli. Ježíš odpověděl, že se raději podřídí autoritě svého Boha a Otce a bude mu sloužit sám.
6. Anděl a Jan
Další trinitářskou fintou je citovat tento verš a interpretovat jej, jak chtějí:
A když jsem to slyšel a viděl, padl jsem, abych se poklonil u nohou anděla, který mi tyto věci ukázal. Ale on mi řekl: "Nedělej to. Jsem tvůj spoluslužebník." (Zjevení 22:8-9). Opět zde zjistíme, jak jsou trinitáři zaslepeni svými vlastními touhami, že nevidí pravdu přímo před vlastní nos. Tvrdí, že tento anděl odmítl uctívání proskyneo, protože je to jen díky Bohu. Ale znovu jsou trinitáři chyceni ve svých vlastních lžích, když je pozorováno, že Lot skutečně proskyneo uctíval anděly YHWH, které poslal YHWH, a nebyl s tím vůbec žádný problém. Během tohoto aktu podrobení se o nich skutečně mluví jako o „pánech“. A ještě dále jsou ve Zjevení 22:8-9 přistiženi trinitáři s nohou v ústech. Následujte řečníka.
A když jsem to slyšel a viděl, padl jsem, abych se poklonil u nohou ANDĚLA, který mi ukázal tyto věci. Ale ON mi řekl: "Nedělej to. Jsem tvůj spoluslužebník a tvých bratří proroků a těch, kteří dbají na slova této knihy. Uctívejte Boha. A ON mi řekl: "Nezapečeťujte slova proroctví této knihy, neboť čas je blízko. Ať ten, kdo dělá špatně, stále dělá špatně; a kdo je špinavý, buď stále špinavý; a ten, kdo je spravedlivý, ať stále vykonává spravedlnost; a ten, kdo je svatý, zachovej sám sebe svatým. Hle, přijdu rychle a má odměna je se mnou, abych odplatil každému podle toho, co udělal. Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec."
Máme uzavřít tento anděl, který napomenul Jana, aby se před ním poklonil, je Alfa a Omega? Nebo dojdeme k závěru, že to byl Ježíš, kdo řekl Janovi, aby se před ním neklaněl a raději "uctíval Boha?" V každém případě je Trinitář chycen ve své vlastní pošetilosti.
7. Židé uctívající křesťany
Znám tvé činy. Hle, položil jsem před tebe otevřené dveře, které nikdo nemůže zavřít, protože máš malou moc a zachoval jsi mé slovo a nezapřel jsi mé jméno. Hle, způsobím těm ze satanovy synagogy, kteří říkají, že jsou Židé, a nejsou, ale lžou – přinutím je přijít a poklonit se (proskyneo) u tvých nohou a dám jim vědět, že jsem tě miloval. Zjevení 3:8-9.
Závěr
Když máme před sebou všechna fakta, je pravda jasně vidět. Lidé v celé Bibli se sklánějí před vyššími autoritami, které nejsou Bohem. Izraelci se nesměli klanět jiným bohům, protože by to bylo gestem, že se podřizují autoritě těchto bohů, a ne Jahvemu, svému Bohu, žárlivému Bohu. A když se dostaneme k Novému zákonu, zjišťujeme, že lidé se vhodně klaní před vyšší autoritou Ježíšem, protože je Králem Izraele a protože je Synem Nejvyššího Boha. Byl to král a lidé se klaněli před králi, svým králem, a to právem. Bůh ustanovil všechny autority na nebi i na zemi. A když je muž Ježíš vzkříšen a vystupuje na samotný Boží trůn, je mu podřízeno celé stvoření. Bylo nám řečeno, že tento vzkříšený muž je nad všemi ostatními autoritami a vládne se všemi anděly, kteří jsou mu podřízeni. Je nám řečeno, že Bůh ho při svém vzkříšení učinil „Pánem“ (Skutky 2:30–36) a dal mu veškerou tuto pravomoc (Matouš 28:18), když se posadil po pravici Boží, dokud nevloží všechny své nepřátel pod nohama. Trinitářské tvrzení je fraška.
Poznámky:
Proskyneo: Slovo proskyneo jednoduše znamená „poklonit se před“ nebo poklonit se před druhým v tom smyslu, že člověk uznává svůj nízký stav ve srovnání s vysokým postavením osoby, před kterou se sklání. Je to gesto podřízení se vyšší autoritě. Toto řecké slovo není zaplněno konstelací náboženských představ, které máme s anglickým slovem „uctívat“.
Latreuo. Toto řecké slovo stále není úplně stejné jako anglické slovo „uctívání“, ale je mnohem bližší a obvykle označuje náboženské uctívání. Nese myšlenku služby vyšší autoritě v náboženském nebo duchovním smyslu. I když toto slovo samo o sobě neznamená službu božské bytosti, pojem sloužit božské bytosti je skutečně obvykle implikován. |
|
|
|
|