My křesťané sloužíme JEDNOMU PÁNU:
Otci a Synu a Duchu Svatému, kteří JEDNO JSOU
- Otec a Syn a Duch Svatý jsou JEDEN PÁN, protože jsou JEDEN BŮH bytující ve třech osobách: v Otci, Synu a Duchu.
A to věděl už apoštol Pavel, který jasně píše:
"jeden je Pán",
i když zároveň píše:
"Ježíš je Pán"
"Duch je tím Pánem",
stejně jako dobře znal ze Starého zákona:
"Jsem-li Otec, kde je úcta ke mně? Jsem-li Pán, kde je bázeň přede mnou, praví Hospodin" (Mal)
Takže apoštol Pavel moc dobře věděl, že Otec je Pán, že Ježíš je Pán a že Duch je Pán,
a přitom trval jasně na tom, že je jen jeden PÁN.
Protože věděl, že je jeden Bůh:
Otec, Syn a Svatý Duch,
protože znal moc dobře přikázání Pána o křtění v jedno jméno tří, kteří jsou JEDNO neboli JEDEN BŮH:
"Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého."
Ty tři znal totiž i z osobní zkušenosti: když se mu zjevil Syn, který zjevuje Otce a vede k poznání Otce, a když zakoušel vedení Duchem Svatým, který k němu promlouval, vedl ho, přimlouval se v něm.
Proto mohl tyto tři hlásat v jejich jednotě při rozlišení jejich osob v jim vlastní odlišnosti:
"'Jsou však různé dary, ale tentýž Duch; a jsou různé služby, ale tentýž Pán; a jsou různé činnosti, ale tentýž Bůh, který působí všechno ve všech'" - neboli Duch Svatý, Ježíš Kristus a Bůh Otec - Otec, Syn a Duch Svatý. A ti tři jedno jsou, jak nastiňuje i Pavel. Protože ti tři jsou jeden Bůh a jeden Pán.
Moc dobře totiž věděl, že Ježíš je Pán a Bůh, když na něho vztahoval slova Starého zákona, která jsou v SZ vztažena na Hospodina:
"Avšak každý, kdo vzývá Hospodinovo jméno, se zachrání. Na hoře Sijónu a v Jeruzalémě budou ti, kdo vyvázli, jak řekl Hospodin, spolu s těmi, kdo přežili, jež Hospodin povolá." (Joel 3, 5)
které Pavel ale vztáhl na Ježíše, jehož jméno je "jménem Páně":
"'každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen" (Řím 10, 9-13)
Stejně jako věděl, že Duch, který je rovněž Pán, je Bůh:
"Nám však to Bůh zjevil skrze Ducha; Duch totiž zkoumá všechno, i hlubiny Boží.
Neboť kdo z lidí zná, co je v člověku, než jeho vlastní duch? Právě tak nikdo nepoznal, co je v Bohu, než Duch Boží."
- protože Duch zkoumá, Duch zjevuje, Duch učí - protože je osoba, protože je Bůh...
Takže ač Otec je Pán, ač Syn je Pán, ač Duch je Pán,
je jenom JEDEN PÁN,
protože je jen JEDEN BŮH:
Otec, Syn a Svatý Duch,
kterému jako jedinému Pánu křesťané slouži a kterého jako jediného Boha křesťané uctívají, nořeni ve křtu do jeho jména Otce i Syna i Ducha Svatého. Tito tři jsou JEDEN BŮH a JEDEN PÁN. Kdo slouží těmto třem, slouží tedy jednomu jediinému Pánu a jednomu jedinému Bohu, ne dvěma ani ne třem Pánům, ale jednomu jedinému. Šema Jisrael!