 |
Právě je 239 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: oko Willy Miriam
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 128572147 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život víry: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit
Vloženo Pátek, 31. leden 2025 @ 01:29:09 CET Vložil: Tomas |
poslal gregorios777 Protestantismus vyznává bludné učení - "Jednou spasen - navždy spasen."
Tak to však není ani náhodou.
Je psáno: Nemylte se, Bůhť nebude oklamán; nebo cožkoli rozsíval by člověk, toť bude i žíti. 8Nebo kdož rozsívá tělu svému z těla žití bude porušení; ale kdož rozsívá Duchu, z Duchať žíti bude život věčný. 9Činíce pak dobře, neoblevujme; nebo časem svým budeme žíti, neustávajíce (Ga 6, 7-9).
To platí i pro každého věřícího. Pro každého, kdo vyznal víru v Pána. Kdo nebude usilovat o dokonalost a činění Boží vůle (té konkrétní pro nás osobně), kdo bude brát extravagantní Boží milost nadarmo a nebude s ní spolupracovat, nebude moci být ve finále spasen...
Věnujte mimořádnou pozornost tomuto článku. Je to otázka vašeho
věčného života a věčné smrti!!!
V protestantismu nikdy nikdo nebude kázat na většinu těchto
veršů. Jakoby vůbec neexistovaly.
Nebo jest čas,
aby se začal soud od domu Božího. A poněvadž nejprv od nás,
jakýž bude konec těch, kteříž nejsou povolni evangelium
Božímu? 18A
poněvadž spravedlivý
sotva k spasení přichází,
bezbožný a hříšník kde se ukáže?
(1Pt 4,17.18)
Přijdeť
pak ten den Páně, jako zloděj v noci, v kterémž nebesa jako v
prudkosti vichru pominou, a živlové pálivostí ohně rozplynou se,
země pak i ty věci, kteréž jsou na ní, vypáleny
budou. 11Poněvadž
tedy to všecko má se rozplynouti, jací
pak vy býti máte v svatých obcováních a v pobožnostech,
(2Pt 3,11)
Máme
věčný život skrze víru v současnosti. Avšak
budoucího věčného života je třeba DOSÁHNOUT,
je NADĚJÍ.
K
naději
života věčného,
kterýž zaslíbil před časy věků ten, kterýž nikdy neklamá,
Bůh (Tit1,2)
Boj
výborný bojoval jsem, běh jsem dokonal, víru
jsem zachoval
(2Tim
4,7)
Bojuj
ten dobrý boj víry, DOSÁHNI
věčného života, k němuž i povolán jsi (1Tim
6,12)
Tehdy
všed král, aby pohleděl na hodovníky, uzřel tam člověka
neoděného
rouchem svadebním. 12I
řekl jemu: Příteli, kteraks ty sem všel, nemaje roucha
svadebního? A on oněměl. 13Tedy
řekl král služebníkům: Svížíce nohy jeho i ruce, vezměte ho,
a uvrztež jej do temností těch zevnitřních. Tamť bude pláč a
škřipení zubů. 14Nebo
mnoho
jest povolaných, ale málo vyvolených
(Mt
22, 11-14).
Mnoho,
je těch, které Pán povolal, dal jim víru a Ducha svatého a
očekával od nich nejen vyznání ústy a mrtvou prázdnou víru bez
skutků, ale tvrdou a vysilující otrockou práci a utrpení. Avšak
pouze vyvolení
to učiní. A těch je dle slov Pána málo.
Nevěsta
si šije svatební bílý
kment,
jenž jsou „spravedlivé
skutky svatých.“
Radujme
se, a veselme se, a chválu vzdejme jemu. Neboť přišla svadba
Beránkova, a manželka jeho připravila se. 8A
dáno jest jí, aby se oblékla v kment čistý a stkvoucí, a ten
kment jsouť ospravedlňování
svatých
=
spravedlivé skutky svatých (Zj
19, 7.8)
Existuje
i opačný proces:
Andělu
pak církve Sardinské piš: Toto praví ten, kterýž má sedm duchů
Božích a sedm těch hvězd: Vím skutky tvé, že máš jméno,
že jsi živ, ale jsi mrtvý. 2Budiž
bedlivý, a utvrzujž jiné
umírající.
Neboť jsem nenalezl
skutků tvých plných před Bohem. 3Pomniž
tedy, co jsi přijal a slyšel, a ostříhej, a čiň pokání. Pakli
bdíti nebudeš, přijduť na tě jako zloděj, a nezvíš, v kterou
hodinu na tě přijdu. 4Ale máš
některé osoby i v Sardis, kteréž nepoškvrnily
roucha svého
(=
mají
skutky
svatých a
nikoliv mrtvé skutky, hříchy)
protož
budouť se se mnou procházeti v bílém rouše; nebo jsou
hodni. 5Kdo
svítězí, tenť bude odín rouchem bílým; a nikoliť nevymaži
jména jeho z knihy života,
ale vyznámť jméno jeho před oblíčejem Otce svého i před
anděly jeho
(Zj
3, 1-5).
Jestliže
časově nejsou naše skutky PLNÉ
před Bohem, skutky, které pro nás Pán předem připravil, na
každý den i noc (když právě bdíme), riskujeme
vymazání z Knihy života. Nevím zda je to 50 na 50% Božích a
mrtvých skutků. Mám za to, že i kdyby někdo měl 90% Božích
skutků - bude SOTVA
(řec.
sotva, stěží,těžce) spasen
– tak přísné to je (1Pt 4,18). Takové
jsou nároky Boží svatosti.
Až
tak se máme nést k dokonalosti a snažně běžet, zda by i
uchvátiti mohl:
Protož
opustíce řeč počátku Kristova, k
dokonalosti se nesme
(Žd
6,1).
Ne
že bych již dosáhl, aneb
již dokonalým byl,
ale snažně
běžím,
zda bych i uchvátiti mohl, načež uchvácen jsem od Krista
Ježíše. 13Bratří,
jáť nemám za to, že bych již dosáhl
(Fil 3, 12.13)
Bůh
nás pozičně učinil stejným, jako Kristus. Tak nás vidí. Ale
skrze posvěcení Ducha chce, abychom i dispozičně – ve skutečném
životě dosáhli dokonalosti Krista, maximálně, co můžeme.
Dosáhli toho, jak nás vidí Bůh.
Jak
snadně lze opačným životem o vše přijít?
Tak
třeba ideální vdova žije takto:
Kteráž
pak právě vdova jest a osamělá, máť naději v Bohu, a trváť
na modlitbách a svatých žádostech dnem i nocí
(1Tim 5,5).
Mohou
však být
i
vdovy jdoucí do zatracení:
Ale
rozkošná, živa jsuci, již
umřela (v6.)
Je
zaživa mrtvá.
Jestliže
pak kdo o své, a zvláště o domácí péče nemá, zapřelť
víry,
a jest
horší než nevěřící
(v.8)
Ale
mladých vdov nepřijímej; nebo když, nedbajíce na Krista,
v chlipnost se vydadí,
vdávati
se chtějí, 12Jsouce
již hodné
potupení
(=
odsouzení)
proto že první
víru zrušily
(v.11.12)
Nebo
již se některé uchýlily zpět
po satanu
(v.15)
To
samozřejmě neplatí jen pro vdovy. Jsou to obecně platné principy
i pro muže.
Koresponduje
to s Jan 15, 6:
Nezůstal-li
by kdo ve mně, vyvržen
bude ven
jako ratolest, a uschneť
(obraz
umírajících ve Zj 3,1-5)
a budouť sebrány, a na oheň
uvrženy, a shoříť.
A
s Mt 7, 13-23:
Vcházejte
těsnou
branou;
nebo prostranná brána a široká
cesta
jest, kteráž vede k zahynutí,
a mnoho
jest těch, kteříž vcházejí skrze ni. 14Nebo
těsná
jest brána a úzká cesta, kteráž vede k životu,
a málo
jest nalézajících ji. 15Pilně
se pak varujte falešných
proroků,
kteříž přicházejí k vám v rouše ovčím, ale vnitř jsou vlci
hltaví. 16Po
ovocích
=(skutky)
jejich
poznáte je. Zdaliž zbírají z trní hrozny, aneb z bodláčí
fíky? 17Takť
každý strom dobrý ovoce dobré nese, zlý pak strom zlé ovoce
nese. 18Nemůžeť
dobrý strom zlého ovoce nésti, ani strom zlý ovoce dobrého
vydávati. 19Všeliký
strom, kterýž nenese ovoce dobrého, vyťat a na oheň uvržen
bývá. 20A
tak tedy po ovocích jejich poznáte je. 21Ne
každý, kdož mi říká:
Pane, Pane
(= vyznání a vyznávání Pána ústy)
vejde do království nebeského, ale ten, kdož činí
vůli Otce mého
(připravené skutky) kterýž
v nebesích jest. 22Mnozíť
mi dějí v onen den: Pane, Pane, zdaliž jsme ve jménu tvém
neprorokovali, a ve jménu tvém ďáblů nevymítali, a v tvém
jménu divů mnohých nečinili? 23A
tehdyť jim vyznám, že jsem vás nikdy
neznal.
Odejděte ode mne, činitelé
nepravosti (=
mrtvé skutky, nikoliv Boží vůle).
Ale,
aby nedošlo k mýlce, spása je z MILOSTI od
počátku do konce.
Od
Božího vyvolení v minulé Věčnosti před ustanovením světa, po
život z víry, který dává Bůh k činění Jeho vůle (Jím
připravených skutků) až po finální dosažení věčného
života, k němuž jsme povoláni.
K
našemu životu po uvěření máme veškerou potřebnou milost a
vše, co potřebujeme.
Nikdo
nás nemůže vytrhnout z Boží ruky.
My
sami však ano. Můžeme brát Boží milost nadarmo, vypadnout z ní
a zbavit se Krista. Dočasně či trvale.
Vše
dobré, co učiníme v Duchu je z
Boha a
všechno ostatní - zlé skutky, hříchy a neučiněné skutky -
je naše
vina.
Ze
všech výše uvedených veršů vidíme, že Bůh má na ty,
které spasí s konečnou platností velice vysoké
nároky -
ne tedy přímo jen na ně samotné, ale na využití Pánem
dané MILOSTI,
která je jim dána z Boží strany. Tedy na využití toho, co v
nich Bůh činí, působí skrze svého Ducha (tedy posvěcení).
Spása
není z nás, ale z Boha. Bůh je schopen svojí milostí zachovat
nás dokonce i bez jediného klopýtnutí, ovšem záleží na
nás, do jaké míry v Jeho MILOSTI žijeme
a využíváme ji nebo zda ji zapíráme či
přenášíme v hřích. Milost
určitě není jen laciná. Proto nás apoštol vyzývá, abychom
nebrali nám vždy přítomnou Boží milost nadarmo:
Ale
milostí Boží jsem to, což jsem, a milost
jeho ve mně daremná (=
nadarmo)
nebyla,
ale hojněji, než oni všickni, pracoval
jsem,
(=
skutky)
a
však ne
já,
ale milost Boží mně přítomná (1Kor
15,10)
Zbavili
jste se Krista, kteřížkoli v zákoně ospravedlněni býti
hledáte; vypadli
jste z milosti (Ga
5,4)
Protož
napomáhajíce, i napomínáme vás, abyste milosti Boží nadarmo
nebrali (2Kor
6,1)
Neboť
podešli někteří lidé bezbožní, prvé již dávno
poznamenaní k tomu potupení, kteříž milost
Boha našeho přenášejí v chlipnost,
a toho, kterýž jest sám Hospodin, Boha a Pána našeho
Jezukrista zapírají (Ju
1,4)
Nemylte
se, že konečné spásy dosáhneme, když budeme cizoložit
s tímto světem (Jak
4,4) -
světské filmy, seriály, historické dokumenty, světská
literatura a hudba, aktuální politická situace, PC hry a jiné
hry, sledování sportovních utkání, provozování některých
nevhodných (bojová umění) nebo časově náročných sportů
(např. šachy) nebo zaměstnání (kasino, erotic shop) apod.
Konečné
spásy nejjistěji dosáhnou ti, kteří se 100% věnují Slovo
Božímu a modlitbě.
Kteráž
pak právě vdova jest a osamělá, máť naději v Bohu, a trváť
na modlitbách a svatých žádostech dnem i nocí (1Tim
5,5)
Ženatí
a vdané se pak navíc věnují také výchově své rodiny, což
ovšem je také hlavně práce se Slovem a modlitbou.
Pavel
také ukazuje, jakým způsobem budou spaseny ženy:
Nikoliv
tím, že budou v popředí Církve, jako kazatelky, farářky,
starší, evangelistky, (i když soukromě Evangelium mohou
kázat). Nikoliv zakládáním "Katedrál"...
Ale
takto:
Takž
také i ženy aby se oděvem slušným s stydlivostí a s
středmostí ozdobovaly, ne křtaltováním sobě vlasů, neb
zlatem, aneb perlami, aneb drahým rouchem, 10Ale
(tak, jakž sluší ženám, kteréž dokazují při sobě
pobožnosti), dobrými skutky. 11Žena
ač se učí mlčeci, ve všeliké poddanosti. 12Nebo
ženě nedopouštím učiti, ani vládnouti nad mužem, ale aby
byla v mlčení. 13Adam
zajisté prvé jest stvořen, potom Eva. 14A
Adam nebyl sveden, ale žena svedena jsuci, příčinou
přestoupení byla. 15Ale
však spasena bude v PLOZENÍ
DĚTÍ,
jestliže by zůstala u víře, a v lásce, a v posvěcení, s
středmostí - tedy
tak jako všichni (1Tim
2,9-15)
Verš
15 ukazuje těžiště spasení ženy.
Takže
pokud si někdo myslí, že bude hrešit na konto milosti, tak
nebude. Žádný hříšník nevejde do Božího Království a
bez následování pokoje a svatosti nikdo neuzří Pána (Žd 12,
14).
s
bázní
a s třesením spasení své konejte. 13Bůh
zajisté jest, kterýž působí
v vás i chtění i skutečné činění, podlé dobře libé
vůle své
(Fil
2,12.13)
Bůh
v uvnitř nás působí chtění i skutečné činění (skutky)
podle své vůle. Tím konáme své finální spasení, tím
dosahujeme skrze činnou víru věčného života, ke kterému jsme
byli povoláni. Pochopitelně je to pouze součinnost s Boží
milostí nám bohatě přítomnou.
Kdo
činí Boží vůli, ten trvá navěky
(1Jan 2,17).
Učiniž
vás způsobné
ve všelikém skutku
dobrém,
k
činění vůle své,
působě
v vás to,
což jest libé
před oblíčejem jeho,
skrze
Jezukrista,
jemuž sláva na věky věků. Amen
(Žd
13, 21)
Naše
příslušnost k Božímu Domu je podmíněná:
Ale
Kristus, jako Syn, panuje nad
domem svým. Kterýžto dům my jsme, jestliže
tu svobodnou doufanlivost, a tu chloubu naděje až
do konce pevnou zachováme
(Žd
3, 6)
Viztež,
bratří, aby snad v někom z vás nebylo srdce zlé a nevěrné,
kteréž by odstupovalo
od Boha živého
(v.12)
Účastníci
zajisté Krista učiněni jsme, jestliže však ten počátek
podstaty až do
konce pevný zachováme
(v.14).
Země
zajisté, kteráž často
na sebe přicházející déšť pije
(= obrovské proudy milosti) a
rodí
bylinu
(= ovoce skutků)
příhodnou těm, od kterýchž bývá dělána, dochází požehnání
od Boha. 8Ale
vydávající
trní a bodláky
(=
hříchy a mrtvé skutky) zavržená jest, a
blízká zlořečení, jejížto konec bývá spálení
(=
zavržení) 9A
však, nejmilejší, nadějemeť se o vás lepších věcí, a
náležejících
k spasení
(Žd
6,7-9).
Než
potřebíť jest vám trpělivosti
(vytrvalosti) ,
abyste vůli
Boží činíce,
dosáhli zaslíbení. 37Nebo
ještě velmi, velmi maličko, a
aj, ten,
kterýž přijíti má, přijde, a nebudeť meškati, 38Spravedlivý
pak z víry živ bude. Pakli by se jinam obrátil, nezalibuje sobě
duše má v něm. 39Ale
myť nejsme poběhlci
(=
malomyslní, couvající, ochablí, ostýchaví, zbaběle zamlčující)
k
zahynutí, ale věřící k získání duše (Žd
10, 36-39)
Tuť
jest trpělivost (=
vytrvalost)
svatých, tu jsou ti, kteříž ostříhají
přikázaní Božích a víry Ježíšovy. 13I
slyšel jsem hlas s nebe, řkoucí ke mně: Piš:
Blahoslavení jsou od
této chvíle mrtví, kteříž v Pánu umírají. Duch zajisté
dí jim, aby
odpočinuli
od prací svých, skutkové pak jejich jdou za nimi
(Zj
14, 12.13).
Zde
vidíme, že Pán od nás k naší konečné spáse a dosažení
konečného věčného života požaduje vše. Požaduje opravdu
aktivní práci, kterou každému z nás individuálně připravil ve
formě konkrétní Boží vůle. Na každý den – ve dne v noci.
Dobré
skutky, skutky odolání pokušení (to
je také Boží skutek – viz. např. Josef a Putifarka), absence
nečinění dobrých skutků, které jsme neučinili a měli jsme je
učinit, modlitby, kázání Evangelia (viz. Pavel – „Běda
mně, kdybych nekázal“)
Nestačí
jen ústní vyznání a tvrzení, že máme víru. Pravá víra vždy
plodí ovoce Božích skutků. Pán Ježíš nikdy neřekl ani
neučinil nic, co by neviděl právě činit Otce.
Ap.
Pavel by si nikdy nedovolil hovořit o tom, co by skrze něho
neučinil Kristus:
Neboť
bych nesměl mluviti toho, čehož by skrze mne neučinil Kristus, ku
poslušenství pohanů, slovem i skutkem
(Ř
15, 18).
Mohl
bych uvést ještě mnoho, mnoho podobných veršů.
Kéž
Pán svým vyvoleným skrze tento článek ukáže pravou cestu k
věčnému životu.
A
též ať odhalí falešné proroky, vlky
v rouše beránčím (Mt 7, 15-20), kteří
káží doktrínu jednou spasen, navždy spasen, vedoucí k široké
cestě do záhuby. Kéž
své vyvolené motivuje ke zkoumání učení Písem a ne lidských
populistických a humanistických výmyslů, kterými kupčí s Božím
Slovem. Kéž
Pán své vyvolené motivuje k následování Jeho, tak, jak On si to
přeje…
|
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 31. leden 2025 @ 08:54:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jen podotýkám, že nejen počáteční, průběžná, ale i konečná věčná spása je pouze z MILOSTI. Nebýt Milosti na začátku, nedostali bychom zdarma Ducha svatého. Nebýt Boží Milosti v průběhu, nebylo by ani konečné spásy.
Přesto je naším úkolem s touto Boží milostí spolupracovat. I kdybychom však vykonali 100% všechny Boží skutky pro nás připravené, byli bychom stále jen neužiteční služebníci, právě pro tuto Milost. Protože jsme Pánu umožnili, aby skrze nás konal On. On je ten užitečný Služebník. |
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 02. únor 2025 @ 09:44:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nic takového Ježíš neučil, takže spasení z milosti je jrn výmysl ap. Pavla, který se jasně staví v tomto proti učení Ježíše o spaseni ze skutků milisrdenství a ze skutků zákona. A Ježíšovo učení je pro všechny pravé křesťany na prvním místě. |
]
|
|
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pátek, 31. leden 2025 @ 13:02:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Asi nejsem protestant, vím, že někteří věří, že jednou spasen na vždy spasen, ale tvoje generalizace je pomlouvačná.
|
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 01. únor 2025 @ 14:28:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JIRKAB - ty v tom vidíš pomlouvačnost, píši to tak ale proto, že učení JSNS je vysoce nebezpečné, Způsobuje spánek na neexistujících vavřínech. Viz. moudré a hloupé panny, či široká brána (učení) a cesta versus úzká brána a cesta (konaná Boží vůle). Výsledek - verdikt Páně: "Neznám vás." |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Neděle, 02. únor 2025 @ 10:59:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Gregu, že píšeš o učení, to je v pořádku, že vidíš nebezpečí kalvinismu, nejsi jediný, že to vidíš jako nebezpečné, nejsi sám.... v tom ničem nejsou pomluvy. To vidíš správně. Já osobně jdu ještě dál a domnívám se, že kalvinistický Bůh nemůže být Otcem Ježíše Krista. Nedávalo by to smysl. Ale to je moje osobní vnímání, ... cituji: Protestantismus vyznává bludné učení ...
Toto je ta pomluva a lež. Mezi protestanty jsou lidí co vyznávají kdejakou hloupost, blud, ... ale jsou tam i lidé, kteří ví, že učení o nemožnosti odpadnout je démonské. Ale ty si ve své horlivosti nevidíš do klávesnice. A tak jsi se choval i dříve. Tedy tak nějak nadřazeně k lidem co ti na verších z Písma ukazovali, že tvoje tehdejší učení kompletního TULIPu nebylo správné, tak teď stejně nadřazeně vystupuješ na adresu tvých bývalých kalvinistických spoluvěrců.
U apoštola Pavla byla vnímat lítost nad jeho pronásledování bratří, nazýval se nejmenším, nehodným... je pravda, že zde nečtu vše, takže mi mohlo něco uniknout a pak ti možná křivdím. V tvém článku primárně chybí pokora a omluva za to, že jsi ty sám bludné učení zde šířil a napadal bratry, kteří ti chtěli sloužit. Místo tvé pokory, šmahem odsoudíš všechny protestanty jako nositele bludného učení, bludného učení, které jsi sem ne tak dávno přinášel ty sám.
PS: cituji ...píši to proto .... tvoje motivace článku byla určitě čistá, o tom nepochybuji. Motivace většiny lidí je čistá, věřím, že všechny tvoje aktivity zde měly čistou motivaci. A souhlasím, že jde o nebezpečné učení s devastujícím účinkem na člověka při dlouhodobém působení. Osobně jsi myslím, že by to možná šlo dokonce nazvat jiným evangeliem. Na druhou stranu, dokud trvá čas milosti, tak se spáči mohou probudit. Ale bohužel ne všichni se probudí. Snad se i já probudím ve věcech, které já sám u sebe nevidím.
|
]
|
|
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 31. leden 2025 @ 19:04:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregorios
Protestantismus
Asi by bylo vhodné vysvětlit jaký, který, čí..
Pak píšeš dál: V protestantismu nikdy nikdo nebude kázat na většinu těchto veršů.
Nikdo? Nikdy?...... a kde tomu tak je? |
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 01. únor 2025 @ 09:29:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MILKA
Nikdo? Nikdy?...... a kde tomu tak je?
No ano, jistě, mám na mysli pouze protestanty toho typu, kteří káží jednou spasen-navždy spasen.
K nimž jsem patřil dlouhou dobu i já.
Avšak všechny výše uvedené verše v článku, které jsem dříve systematicky ignoroval svědčí o naprostém opaku.
Přišel jsem na to před nedávnem a byl jsem z toho velice překvapen. Chci-li však být poctivý ve výkladu Písem, musím to uznat jako biblickou Pravdu.
Věčný život je ve věřícím značně variabilní. Stačí jen momentálně nenávidět bratra, a již v nás věčný život nezůstává... (1Jan 3,15).
To samé platí pro rozkošně žijící vdovu (nebo kohokoliv jiného věřícího).
|
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Sobota, 01. únor 2025 @ 12:39:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Gregu,
to si pamatuji, jak jsi zastával absolutní vyvolení s nemožností odpadnout. Byl jsi o tom bytostně přesvědčen a pokud tě někdo upozornil na skutečnost, že to může být jinak, citoval verše, tak jsi se se choval povýšeně, pyšně, nadřazeně. Byl jsi majitel pravdy. Měl jsi druhé za slepé, co potřebují procitnout.... byl jsi hluchý čemukoliv. Vyznání se sice změnilo, ale tvoje nadřazenost nikoliv, ta zůstává stejná, opět jsi majitel sice jiné, ale jediné pravdy a máš obdobné paušální odsudky. Tak mi tvoje příspěvky stále připadají. Lidé, kteří opustí klamné učení, jsou často i díky tomu nějak pokornější, u tebe to zatím nevnímám. Neznáme se osobně, mohu se mýlit, ale tvoje příspěvky tak prostě působí. A to mi hlava nebere.
jirka
|
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 01. únor 2025 @ 14:19:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JIRKAB - Tak to mě mrzí, že na tebe nebo jiné lidi takto působím. Budu se muset nad sebou zamyslet... |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Sobota, 01. únor 2025 @ 16:35:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud to tak je, tak je to nejlepší co může být. To je to co potřebujeme, když uděláme chybný krok, napravit jej a neopakovat. To je Boží milosrdenství s námi.
|
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 02. únor 2025 @ 16:12:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To si pamatuji i já, Jirko, nastavoval jsem tu mnohokrát Gregovi zrcadlo Božího Slova a modlil se, aby mu to došlo. Teď to konečně vypadá, že mu mu to došlo či dojde, takže snad přijde na řadu i ta následující, další a důležitější část > změna jednání. Dříve totiž nebude moci sloužit podle Boží vůle a Boží slávě tím, k čemu jej Bůh v Kristu povolal. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Milka v Čtvrtek, 06. únor 2025 @ 10:18:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios
ano, jistě, mám na mysli pouze protestanty toho typu, kteří káží jednou spasen-navždy spasen.
Napsal jsi to ale jinak. Zbytečně a zmatečně používáš slova " nikdy, nikdo". A přitom jak píšeš nyní, to byl vlastně tvůj problém, že jsi některé verše opomíjel. Ne každý to tak v životě musí mít, i když se hlásí k některému z protestantských směrů. Asi bys měl zapracovat na volbě slov, jestliže chceš, aby si lidé o tobě něco nedomýšleli, aby ti dobře rozuměli, chápali tě. Vzpomeň si na dopis Jakubův: Nebuďte mnozí učiteli, moji bratři; víte, že budeme souzeni přísněji. Neboť všichni často chybujeme. Kdo nechybuje ve slově, ten je dokonalý muž, schopný držet na uzdě i celé tělo.
|
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 12. únor 2025 @ 09:50:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MILKA
Asi bys měl zapracovat na volbě slov,
Ano, máš pravdu, měl bych být přesný ve vyjadřování. Díky za upozornění. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 01. únor 2025 @ 14:32:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MILKA - tak třeba kalvinismus učí JSNS nebo Watchmanovci (Plymouth brethren). A kalvinismus je dnes nejrozšířenějším směrem protestantismu. Ač má v mnohém pravdu, v JSNS se krutě mýlí. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 03. únor 2025 @ 19:59:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios777 Tak tomu nerozumím Důležité je tvoje srdce a do srdce ti Bůh vidí |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 01. únor 2025 @ 14:35:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MILKA - Pak je tu hlavní jádro letničních (Assembly of God), to učí o nutnosti zachování víry. Ale to je také nepřesné. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 02. únor 2025 @ 08:31:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MILKA
Jistým způsobem do učení JSNS patří i Luther a lutheráni.
Ten také hlásal opačný názor - druhý extrém - spásu z pouhé víry bez skutků.
Což však platí, ale pouze pro počáteční spásu. Nikoliv pro finální.
Teologové jaksi nerozlišují rozdíl mezi počáteční a finální spásou.
Ducha jsme dostali zdarma, z milosti, pouze slyšením Evangelia a víry (mnoho povolaných). Pak je však zapotřebí s touto milostí spolupracovat a nebrat ji nadarmo, a konat své spasení poslušností Božího chtění a konání v nás, tedy činěním Boží vůle pro nás konkrétně v každé situaci ve které se každodenně během 24 hodin spontánně ocitneme nebo do které nás Pán řízeně zavede skrze vedení Ducha (málo vyvolených).
|
]
|
|
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 31. leden 2025 @ 20:31:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ježíš se ani 1x nezmínil o spasení z milosti, ale učil výhradně o spasení ze skutků milosrdenství a ze skutků zákona. |
|
|
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 01. únor 2025 @ 08:36:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Protestantismus vyznává bludné učení - "Jednou spasen - navždy spasen."
No, nemá to ten protestantismus jednoduché.
Mnoho, je těch, které Pán povolal, dal jim víru a Ducha svatého a očekával od nich nejen vyznání ústy a mrtvou prázdnou víru bez skutků, ale tvrdou a vysilující otrockou práci a utrpení. Avšak pouze vyvolení to učiní. A těch je dle slov Pána málo.
A ty splňuješ Gregu to očekávání, tvrdou a vysilující otrockou práci a utrpení, učinil jsi tu trvrdou otrockou práci a učinil jsi to utrpení?
Toník |
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 01. únor 2025 @ 09:21:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CIZINEC
Ne, nesplňuji. Bez výmluv. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 01. únor 2025 @ 17:08:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky, Gregu, za odpověď.
Někoho, kdo to splňuje, osobně znáš, psal jsi ten článek z něčí praxe?
Toník |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 01. únor 2025 @ 18:49:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CIZINEC - Neznám nikoho osobně ale to neznamená že někde nejsou. Ani Eliáš nevěděl o nikom že 7000 věrných, kteří neskláněli kolen před Bálem. Osobně doufám, že mě Pán ve svůj čas uschopní ke konání své vůle bez vynechávání. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 01. únor 2025 @ 22:41:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CIZINEC
Ta věta, o které se bavíme:
tvrdou a vysilující otrockou práci a utrpení.
To začíná teprve s plnohodnotnou službou na "plný úvazek." Tu prozatím nemám, protože to nastane až mým odchodem do důchodu za 3,5 roku. Teprve pak budu mít plnohodnotný čas k budování sborů.
Do té doby budu muset dobudovat permanentní bohoslužbu sám v sobě. Teprve potom mohu Bohu opravdu sloužit. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. únor 2025 @ 07:13:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky Gregu za odpovědi.
Co konkrétně ti tedy teď brání, abys nedělal to, co píšeš v článku?
Toník |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 02. únor 2025 @ 08:17:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CIZINEC
Co mi brání? Mé zaměstnání. To mi dovoluje jen omezenou činnost. Skutečné službě musí být obětováno vše - všechen čas - to nejde dělat na "vedlejšák".
|
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. únor 2025 @ 08:27:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Skutečné službě musí být obětováno vše - všechen čas - to nejde dělat na "vedlejšák".
Teď to tedy ale máš nastavené tak, že "obětováno vše - kromě zaměstnání", ne?
Toník |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 02. únor 2025 @ 08:35:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CIZINEC
Žel, já si zaměstnání opustit dovolit nemohu. Protože když to není Boží vůle, tak by to dopadlo katastrofou. "Obětování vše" musí být v souladu s Boží vůlí. Neznamená to stát se ze své vlastní vůle bezdomovcem. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. únor 2025 @ 20:48:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
A jak víš, že to není v souladu s Boží vůlí?
A je v souladu s Boží vůlí abys nedělal to, co popisuješ v článku, že se nutně dělat musí pro konečnou spásu?
Gregu, díky za odpovědi. Vážím si toho, že odpovídáš upřímně, narovinu.
Napíšu ti taky něco k tomu, co vidím, co mi tak připadá, jak píšeš, uvažuješ.
Vymýšlíš tu římskokatolickou církev v 2.0. Nebo spíše v 256987.15., před tebou už bylo 256986 verzí od iných lidí, a ty už máš tak patnáctou.... Celé to budování svalů, očistec po smrti, dvojí spasení, ... a mnoho dalších věcí, co jsi tu tak psal, znám z ŘKC.
Myslím, že bys měl jednodušší, kdyby sis přečetl, co tak učí ŘKC a různí učitelé v ní, abys nevymýšlel znovu kolo ...
Toník |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 03. únor 2025 @ 13:18:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CIZINEC
Podívej, BRO, každý z nás vidíme, to, co je nám každému dáno. Nikdo si nemůžeme vzít z Nebe více, než, je nám dáno, jak je psáno. Přitom i já i ty se můžeme mýlit a v mnohém se určitě mýlíme. Někdo více, někdo méně.
Mě je jedno, co učí ŘKC. Pokud to učí (podle mne) správně nebo má alespoň správnou vnější formu, tak to uznávám.
Budování svalů a síly máš popsané v 1Jan 2,12-14) - kde to postupuje od malých slabých miminek, po školní děti, až k vyučeným a silným mládencům, přemožitelům satana a nakonec Boha do hloubky znajícím otcům v Kristu. K přemožení satana už musí být značná duchovní síla. Kristus v nás už musí být značně vzrostlý. Cílem je dosáhnou síly plného věku Kristova (tedy toho, který měl On zde na zemi - Ef 4,13).
Dočasný očistec máš popsaný v Mt 5,22-26. Neboli - bude-li mít někdo nevyřešený hřích, který nedal pod očistnou moc krve Krista, bude ho muset odčinit sám v ohni Gehenny (viz. originální text) V žaláři, dokud si to neodsedí a nezaplatí do posledního haléře. Nepřijal platbu Kristovy krve - zaplatí si to sám. To je Boží spravedlnost.
Dvojí spasení je v Žd 6,1-9 a Žd 10,25-30 a 2Pt 2,20-22. Kdo byl vysvobozen od panství hříchu a přesto se pak znovu v něj natrvalo zapletl, nemá již žádnou šanci protože svoji oběť, Krista v sobě znovu ukřižoval...
Kdo ještě vysvobozen nebyl a hřeší jako tělesní Korintští - bude souzen slabostí, nemocí či smrtí (1Kor 11,30-32). Pokud by tito Pánem takto souzeni nebyli, mohli by být odsouzeni k zatracení spolu se světem.
Viz. vydání krvesmilníka v Korintu k zahubení těla, aby duch byl spasen v Den Pána Ježíše (1Kor 5,5)
Milý Cizinče, nikdy jsem nebyl mainstreamový křesťan. Snažím se Písmo studovat poctivě - i když za pomoci našich předchůdců, kteří se však často v mnohém mýlili. Náš úkol je to všechno vzít v úvahu, přeosít to a vybrat z toho Pravdu. A to není snadný úkol. Bez Boží Milosti a pomoci Ducha je to nemožné.
|
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. únor 2025 @ 07:52:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Určitě vidíme to, co je nám každému dáno, Gregu, souhlasím. Jen jsem ti psal, že v ŘKC už bylo spousta lidí, co vymýšlí to, co vymýšlíš znovu ty. Mohl by sis ušetřit práci.
Věřím ti, že se snažíš studovat písmo poctivě.
Já určite nemám popsané ani budování svalů, ani dočasný očistec, ani dvojí spasení, ani jiné nápady ...
Mám jedno Spasení, jednu sílu. jeden očistec a ten není dočasný.
Vždycky jsem byl mainstreamový křesťan, jako všichni křesťané jsem uvěřil Ježíši, dal mu život, s vděčností přijal ten jeho a pro něj žiju a vydávám svědectví. Ale to už je na jiné povídání. Žádné extra výjimky jsem neměl, nic význačného.
Toník |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 03. únor 2025 @ 17:45:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CIZINEC
A jak víš, že to není v souladu s Boží vůlí? Každý máme vedení Ducha a vnímáme, zda to či ono, je nebo není Boží vůlí.
A je v souladu s Boží vůlí abys nedělal to, co popisuješ v článku, že se nutně dělat musí pro konečnou spásu?
Nevyjádřil jsem se přesně. To pro konečnou spásu není třeba. Je to třeba pro vstup do Tisíciletého kralování s Kristem. Tam budou pouze mučedníci a dělníci, kteří pracovali až do roztrhání těla. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 03. únor 2025 @ 19:56:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregu, napsal jsi: "Je to třeba pro vstup do Tisíciletého kralování s Kristem. Tam budou pouze mučedníci a dělníci, kteří pracovali až do roztrhání těla."
Můžeme vědět, jak jsi na to přišel? |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Úterý, 04. únor 2025 @ 10:17:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | WILLY
Můžeme vědět, jak jsi na to přišel?
I viděl jsem stolice, a posadili se na nich, i dán jest jim soud, a duše stínaných pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, a kteříž se neklaněli šelmě, ani obrazu jejímu, a aniž přijali znamení jejího na čela svá, aneb na ruce své. A ožili, a kralovali s Kristem tisíc let. 5Jiní pak mrtví neožili, dokudž by se nevyplnilo těch tisíc let. Toť jest první vzkříšení. 6Blahoslavený a svatý, kdož má díl v prvním vzkříšení. Nad těmiť ta druhá smrt nemá moci, ale budou kněží Boží a Kristovi, a kralovati s ním budou tisíc let (Zj 20, 4-6).
Zde je položen důraz na mučedníky, kteří se nepoklonili šelmě. A proto byli sťati. To platí samozřejmě pro mučedníky všech dob. Je to v nejjasnějším textu o Miléniu v NZ. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 04. únor 2025 @ 11:51:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To myslíš vážně? Copak ta šelma už vystoupila z moře, tj. ze světa? Copak Antikrist už kraluje? A o jakém důrazu je tu řeč? Jan tu o žádném důrazu nic neříká; prostě popisuje, co vidí. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 05. únor 2025 @ 08:05:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | WILLY
Mám za to, že vstup do Království platí pro Pánovy mučedníky všech dob. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Úterý, 04. únor 2025 @ 10:06:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CIZINEC
A jak víš, že to není v souladu s Boží vůlí?
K takovému "křižovatkovému" rozhodnutí bych potřeboval naprosto jasný Boží pokyn. Tedy nikoliv nějaký tichý šepot Ducha, který klidně mohu zaměnit za své vlastní myšlenky.
Ale jasný Boží příkaz, což se obvykle děje skrze prorocký sen, jasný, barevný. Viz. Josefův útěk do Egypta, Pavlovo sen o Makedonci jako příkaz tam jít apod.
|
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Neděle, 02. únor 2025 @ 16:35:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už abychom se začínali bát, že někdo vymyslí teorii o tom, že pravidelné docházení do zaměstnání se vylučuje se spásou na věčnosti. A že jediný způsob, jak uniknout nekonečnému mučení po smrti je více méně shodný životem misionáře či jakési nekatolické obdoby řeholníka.
|
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 03. únor 2025 @ 11:49:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ELEAZAR
Ne, to se nikdo nemusí obávat. Mučednictví a obětování se bude mít svoji odměnu v Tisíciletém Království s Kristem na této stávající zemi.
To není podmínka spásy. Podmínka je pouze činění Boží vůle pro konkrétního člověka. A ta je pro každého jiná, tak jako míra víry či milosti.
Každý z nás máme vykonat dokonalou Boží vůli. Někdo významnější, někdo méně významnou. Podle obdržené míry (počtu talentů). |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 02. únor 2025 @ 15:55:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, nemá to ten protestantismus jednoduché.
No, dejme tomu, že si ten protestantismus spásu nemístně nepatřičně a ke své škodě zjednodušuje, takže budou všichni nevítězící protestanté, tj. ti, kdo nebudou činit pokání, tzn. neprobudí-li se, přijde Pán jako zloděj, nebudou vědět, v kterou hodinu na ně přijde (Zj 3:3) a budou velmi velice a nepříjemně překvapeni, ne-li zaskočeni, neboť budou shledáni (jako) mrtví - jejich jméno (totiž) Pán Ježíš Kristus vymaže z knihy života! (Zj 3:5) Neboli žádná odměna, nýbrž škoda a trest.
|
]
|
|
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 03. únor 2025 @ 14:48:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Satanský názor od G777
Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zasloužit
martino
Jen Satanův sluha bude úmyslně, vědomě a chtěně zatajovat pravdu Písma.
Dobře bude tomu, kdo obstojí ve zkouškách. Jako odměnu obdrží život věčný, který Pán slíbil těm, kdo ho milují. Jakub 1:12
Mt 24,13: „Kdo však vytrvá až do konce bude spasen.“
|
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 03. únor 2025 @ 17:50:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MARTINO
Nějak jsi mě nepochopil, bro... |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 04. únor 2025 @ 14:05:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | G777 každý kdo chce zvýraznit svůj názor na kterém si trvá, tak ho vloží do nadpisu a tvůj titulek je jasnou zprávou. "Konečnou spásu si musíš zasloužit" konstatuje G777 |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 05. únor 2025 @ 07:58:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MARTINO
Ten "Kacířský názor" je myšlen jako ironie. |
]
Re: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Úterý, 11. únor 2025 @ 10:57:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Tak třeba na Grega se nyní obrátím . Dlouho jsem zde nebyl ,a všiml jsem si ,že zde nějak vylézá ten bývalý nick "Kristus" . Co to je ? Proč to je? Srandičky? Blbosti ? Zkoušky nějaké ? |
]
|
|
|
|