poslal Nepřihlášený
Jakýsi bludař píše, že Bůh se prý nestal tělem.
Co nám k tomu říká Písmo?
Písmo říká, že SLOVO SE STALO TĚLEM.
Jaké SLOVO?
SLOVO, které BYLO BŮH:
"Na počátku bylo Slovo,
to Slovo bylo u Boha,
to Slovo byl Bůh.
A Slovo se stalo tělem
a přebývalo mezi námi.
Spatřili jsme jeho slávu ..."
Je-li tedy Slovo Bůh a Bůh je Slovo, pak tedy Bůh se stal tělem, když Slovo, které je Bůh, se stalo tělem.
Jasné jako facka.
Písmo to říká jasně. Bludaři však musí popírat Písmo, aby mohli popírat pravdu, a musí jít PROTI jasnému vyjádření Písma. Proto bloudí, protože "odvrátili sluch od pravdy a přiklonili se k bájím." 2Tim 4, 4)
Z dalšího však vyplývá, jak tento bludař mylně chápe tvrzení, že "Bůh se stal tělem", totiž jako by Bůh tímto stáním se tělem přestal být Bohem. Že ale Bůh stáním se tělem nepřestal být Bohem, je přece jasně řečeno tím, co je naspáno v Písmu:
"Spatřili jsme jeho slávu"
- jakou slávu? Slávu Slova, které bylo Bůh, protože tělo samo nemá žádnou slávu, tu má jedině Bůh. Proto i po stání se tělem Bůh nepřestal být Bohem a nepozbyl své slávy, a tak jsme mohli i po stání se tělem spatřit jeho slávu, slávu Boha, který se stal tělem, aniž by přestal být Bohem.
Odtud pak prýští síla jeho vzkříšení: ne z těla, které by snad pozbylo Božství, jak mylně tvrdí tento bloud, ale z Božství, které se stalo tělem a nepřestalo být Božstvím, Bohem. Právě toto jeho tělo, které přijal a kterým se stal, aniž by přestal být Bohem, bylo vzkříšené a oživeno mocí Božství Boha, který se stal tělem, aniž by přestal být Bohem neboli Slovem, které bylo na počátku u Boha, které bylo Bůh, skrze které bylo stvořeno vše a které se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Takže Ježíše opravdu žádné tělo nevzkřísilo, ale byl vzkříšen mocí Božství Boha, kterým on, spolu s Otcem a Duchem, sám je: protože je Slovo, které bylo Bůh a které se stalo tělem, aniž by přestal být Slovem, které bylo Bůh. Vlastností Boha totiž je, že Bůh nikdy nepřestává být, a to být sám sebou. Proto ani po vtělení nepřestal být sám sebou, ale je stále tímž, který se stal námi, abychom my mohli být vykoupeni a spaseni jím, který nepřestal ani v čase být tím, kterým je od věčnosti. A proto díky tomu, tj. díky jeho božské moci, můžeme být vykoupeni. Kdyby vtělením pozbyl Božství, pozbyl by i moci vykoupení. Ale on ji naopak projevil a uplatnil, když nás vykoupil, čehož součástí je i vzkříšení těla, jak nám ukázal on sám, když vstal z mrtvých jako prvotina všeho stvoření a vzkříšení.