 |
Právě je 109 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: martino rosmano JirkaB
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 125248614 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život víry: Apoštolové zvěstovali a kázali víc než jen drobnou zmínku, že Ježíš je Bůh
Vloženo Pátek, 31. leden 2025 @ 02:34:40 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Bloudí tu jeden takový bloud, který, i když mu bylo už tolikrát prokázáno a doloženo, že apoštolové kromě toho, že zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš, zvěstovali také a kázali, že Ježíš je jednorozený Syn Boží a BŮH, přesto stále opovážlivě a se selektivní intelektuální slepotou tady trousí, že apoštolové nic takového údajně nehlásali a ani nezvěstovali, a to prý ani v drobné zmínce.
A aby bylo jasno, jak tento bloud odmítá pořád dokola přijmout tento prostý a v Písmu jasný fakt, protože si zamiloval více svoji lež než Boží pravdu, pojďme učinit pár zmínek, co a jak apoštolové zvěstovali, že Ježíš Kristus je skutečně Bůh, což i je, jak sám Pán Ježíš zjevil a jak ho apoštolové hlásali a šířili tutuo zvěst dál.
Janovo evangelium
Z evangelia Ježíšova milovaného učedníka Jana např. víme, že Ježíš Kristus je předvěčné Slovo, které bylo na počátku u Boha, které bylo Bůh, skrze které a kterým bylo vše stvořeno a které se v čase stalo tělem a přebývalo jako člověk mezi námi, abychom mohli spatřit jeho slávu, kterou mělo dříve než byl svět. Víme tak, že Ježíš Kristus je jednorozený Syn Boží, který je Slovo, které je Bůh a který jen díky tomu coby věčně Jednrozozený Bůh spočívá v lůně Otce a jako jediný tak zná Boha Otce a nikdo jiný jen on.
A také díky tomuto evangeliu Miláčka Páně víme, že Ježíš Kristus je Život, Pravda, Světlo světa, Vzkříšení, Chléb života, mající život sám v sobě, což vše je možné jedině Bohu, ne tvoru. Protože Ježíš Kristus, Syn Boží, je Bůh.
A také z tohoto evangelia víme, že Ježíš Kristus, jednorozený Syn Boha, je rovný Bohu Otci, což může být možné jedině Bohu - Bohu Synu, který je JEDNO s Bohem Otcem neboli JEDEN BŮH.
A také víme, že Ježíš Kristus, ačkoliv se narodil až dlouho po Abrahamovi, přesto dříve, nežli Abraham učiněn byl, Ježíš JSEM - EGÓ EIMI - JHVH.
A také víme, že může udílet život věčný a darovat Ducha Božího, což je možné jedině Bohu: jen Bůh je totiž dárce Ducha a dárce života.
A také víme, že stejně jako Otec je hodný úcty a klanění, je hodný stejné úcty a klanění i Syn, protože je STEJNĚ BŮH jako Otec. A proto také jak Otec, tak i Syn je a má být adresátem našich modliteb i činitelem jejich vysylšení, protože jak Otec, tak i Syn má moc konat jako Bůh a vyslyšet a naplnit naše prosby. Což může jedině Bůh, ne žádný tvor.
A to Zjevení Boží, učiněné v Ježíši Kristu, že on je jak Jednorozený Syn Boží, tak tím pádem JEDNO s Otcem neboli STEJNĚ BŮH jako Bůh Otec, vrcholí ve vyznání apoštola Tomáše: "Tento (je) Pán můj a tento (je) Bůh můj." A bodejť by ne, když ve třech dnech vzkříšil Chrám Boží, kterým je jeho tělo, v němž přebývá Pán a jeho sláva - Hospodin - JHVH - Bůh Otců - JSEM.
Janovy listy
A toto vše apoštol Jan podtrhuje a opakuje a jasně vyjadřuje i ve svých listech, kde nejstěžejnějším a explicitním vyjádřením je prohlášení o Ježíši Kristu: "On je ten pravý Bůh a věčný život." A bodejť by ne, když sám Ježíš už za svého pozemského působení říkal, že on je Život a že kdo ho jí, bude mít život,a to život věčný, život z něj. Cožpak by obyčejný smrtelný člověk mohl dát život jiným smrtelným lidem? Ten může dát jedině Bůh, který je sám v sobě život, ne člověk: proto podle Jana "kdo má Syna, má život", protože Syn je Život, neboť "On je ten pravý Bůh a věčný život."
Pavlovy listy
Ale i Pavlovy listy jsou plné odhalení, že Ježíš je předvěčný Bůh - Syn Boží, který se stal v čase tělem neboli člověkem pro naši spásu.
Tak např. v jeho Listu Filipským:
"Ačkoliv byl Boží přirozenosti, nepovažoval za kořist, že je roven Bohu,
ale zřekl se svého vlastního a přijal přirozenost služebníka a stal se podobný lidem, takže ve vnějším působení byl shledán člověkem..."
Pavel jasně řekl, že ten, který se stal člověkem, byl dříve, než se stal člověkem, a že než se stal člověkem požíval výsadu Boží přirozenosti, které se zřekl (té výsady, ne samotné přirozenosti) kvůli vtělení pro naši spásu. Tak jasně apoštol Pavel řekl, že Ježíš Kristus je preexistující Bůh na Výsostech, který se zřekl své Výsosti a sestopil do naší nízkosti, aby pak spolu s ním a skrze něj Bůh vyvýšil i nás z naší nízkosti do jeho Výsosti.
A aby bylo bez pochyb zřejmé, že Ježíš, Syn Boží, je Bůh stejně jako Bůh Otec, Pavel to jasně dává na vědomí v úvodu k Listu Židům, když Syna, Ježíše Krista, klade na roveň Bohu a přisuzuje mu činnost a moc, jaká je vlastní POUZE BOHU:
"V tomto posledním čase k nám promluvil ve svém Synu, jehož ustanovil dědicem všeho a skrze něhož stvořil i věky. On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všecko svým mocným slovem."
Podle Pavla je Syn stejně Stvořitel jako Otec a nese vše SVÝM VLASTNÍM SLOVEM, tak jako Bůh, jak to zdůrazňuje i Starý zákon:
"Nebesa byla učiněna Hospodinovým slovem, dechem jeho úst pak všechen jejich zástup."
A kromě toho je Syn výslovně Bůh a výslovně Pán - Adonaj - JHVH:
"O Synovi však: 'Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo práva je žezlem tvého království, Miluješ spravedlnost a nenávidíš nepravost, proto pomazal tě, Bože, Bůh tvůj olejem radosti nad všechny tvé druhy.' A dále: 'Ty, Pane, jsi na počátku založil zemi, i nebesa jsou dílem tvých rukou. Ona pominou, ty však zůstáváš; nebesa zvetšejí jako oděv, svineš je jako plášť a jako šat se změní, ty však jsi stále týž a tvá léta nikdy neustanou.'"
Ano, podle Pavla je Syn jasně Bůh, věčný, Bůh z Boha neboť Bůh Syn z Boha Otce, Stvořitel, stále týž. Výslovněji to už napsat nešlo. A ti, kteří chtějí popírat, že Syn, Ježíš Kristus, Mesiáš, je Bůh, musejí si zakrývat oči, zatajovat pasáže Písma nebo je zostuzovat, že spisy apoštola Pavla údajně nejsou Písmem, protože podle některých bludařů prý Pavel nebyl ani apoštolem. Hloupí a pošetilí lidé, kteří se dopouštějí takových hloupostí a snižují se k takovým lžím, jen aby odporovali pravdě a ponižovali ji pod svoji vlastní hloupost a omezenost.
Přitom Pavel má závěr jasný: Ježíš Kristus je Mesiáš, Spasitel, Pán a Bůh:
"abychom očekávali blažené splnění naděje a příchod slávy velikého Boha a našeho Spasitele Ježíše Krista."
Petrovy listy
Což potvrzuje i Petr, apoštol ze všech nejpovolanější, protože přední mezi rovnými, který tvrdí totéž co Pavel, totiž že Ježíš Kristus je Bůh:
"Šimon Petr, služebník a apoštol Ježíše Krista, těm, kdo dosáhli stejně vzácné víry jako my díky spravedlnosti našeho Boha a Spasitele Ježíše Krista. Milost a pokoj ať se vám rozhojní poznáním Boha a Ježíše, našeho Pána."
Přesně tak, apoštolové od Krista věděli, že Ježíš je Bůh, a totéž i zvěstovali a kázali a poté oni a jejich učedníci zapsali do písem kánonu Nového zákona, jak bylo právě uvedeno a doloženo.
Proto když někdo tvrdí, že apoštolové nezvěstovali ani nehlásali, že Ježíš Kristus je Bůh, pak je to buď člověk hloupý, který nechápe význam napsaného textu, nebo člověk vyloženě zlý, který se z vlastního rozhodnutí postavil proti pravdě, zaslepil zrak své mysli a zatvrdil svoji vůli proti jasně zjevené a jasně vyjádřené pravdě: že JEŽÍŠ KRISTUS JE BŮH a PÁN, jak věří a hlásají křesťané od počátku až dodnes a nemění to za žádné novoty, které se proti tomu v běhu dějin staví, ale které samy pojdou na úbytě, protože nečerpají z živé vody pravdy, ale z jedovatých slin nepřítele evangelia a pravdy, který se snaží jako ptactvo podél cesty sezobat zrna slova Kristova, slova spásy a věčného života. Každý ale vezme úděl toho, v co věří, kdo věří v pouhého člověka, vezme úděl pouhého člověka, kdo ale věří v Ježíše Boha, kterým Ježíš i je, bude oživen a spasen mocí jeho života, který je jedině Boží a proto mocný nás spasit z moci světa, smrti a ďábla.
Mohli bychom samozřejmě uvést spoustu dalších pasáží a míst z textů apoštolů, tj. z textů Nového zákona, např. ty ze Zjevení ap. Jana, kde se Ježíš jasně označuje jako "První a Poslední", stejně jako o sobě hovoří Hospodin ve Starém zákoně, nebo když ten, kterého podle proroka probodli, je Hospodin a zároveň Syn Ježíš Kristus, a ještě mnoho dalších, mnohem subtilnějších důkazů pro lidi otevřené svým srdcem i myslí pravdě, ale postačí již výše uvedené, které jasně a nade vší pochybnost dokazují a ukazují, že apoštolové zvěstovali a kázali víc než jen drobnou zmínku, že Ježíš je Bůh: protože je Jednorozený Bůh v náruči Otcově a Slovo, které bylo Bůh a které se stalo tělem. Jemu budiž vzdána božská úcta a chvála a klanění na věčné věky, jak nás k tomu nabádá jak Písmu, tak i Duch:
"aby se před Jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno - na nebi, na zemi i pod zemí - a k slávě Boha Otce každý jazyk aby vyznával: Ježíš Kristus jest Pán - Adonai - JHVH." (Flp)
=
"Přede mnou každý klesne na kolena a každý jazyk odpřisáhne: »Jenom v Hospodinu - řekne o mně - je spravedlnost i moc«" (Iz 45)
|
Re: Apoštolové nezvěstovali a nekázali nic o tom, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 31. leden 2025 @ 13:20:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Tolik lži, bludů a překrucování Písma - to dokáže jen pomatený heretik a nedouk, žák z 3.B, myšpulín Olgoj Tolstoj.
|
|
|
Re: Apoštolové zvěstovali a kázali víc než jen drobnou zmínku, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 31. leden 2025 @ 20:31:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | CEP Ekumenický překlad, 1979 Mat 16:16: "Šimon Petr odpověděl: "Ty jsi Mesiáš, Syn Boha živého.""
Dvě osoby: BKR'1579 Bible kralická, 1579 (NZ) 2P 1:1: "Šimon Petr, služebník a apoštol Ježíše Krista, těm, kteříž spolu s námi zároveň drahé dosáhli víry, pro spravedlnost Boha našeho a Spasitele Jezukrista:"
CSP Český studijní překlad (2009) 2P 1:1: "Šimon Petr, otrok a apoštol Ježíše Krista, těm, kdo dostali stejně vzácnou víru jako my spravedlností našeho Boha a Zachránce Ježíše Krista."
SKRABAL Překlad NZ od P. Dr. Pavla Škrabala O. P. 2P 1:1: "Šimon Petr, služebník a apoštol Ježíše Krista, těm, kdo dostali stejně vzácnou víru, jako je naše, pro spravedlnost našeho Boha a Spasitele Ježíše Krista."
|
|
|
Re: Apoštolové zvěstovali a kázali víc než jen drobnou zmínku, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 31. leden 2025 @ 20:57:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Titovi 2:13
Zatímco čekáme na požehnanou naději – na slavné zjevení našeho velkého Boha a Spasitele, Ježíše Krista. (NIV)
1. Učenci diskutují o přesném překladu tohoto verše a v různých překladech jsou vidět dvě strany této debaty. Někteří učenci věří, že „sláva“ se používá v přídavném smyslu a že verš by měl být přeložen tak, jak je uvedeno výše v NIV. Verze, které následují, jsou KJV a Amplified Version. Mnoho dalších verzí, jako je revidovaná verze, americká standardní verze, NAS, Moffatt, RSV, NRSV, Douay, New American Bible, NEB atd., překládá verš velmi odlišně. Typickým příkladem je NASB. Píše se v něm: „...očekávajíce blaženou naději a zjevení slávy našeho velkého Boha a Spasitele, Krista Ježíše. Rozdíl mezi překlady je hned patrný. V NIV atd. čekáme na „slavné zjevení“ Boha, zatímco v NAS a dalších verzích očekáváme „zjevení se slávy“ Boha, našeho Spasitele (toto je použití slova „Spasitel“, kde je slovo aplikováno v kontextu na Boha, nikoli Krista, viz poznámka k Lukášovi 1:47), tj. hledáme „slávu“ Boha, která je jasně vyjádřena jako „Ježíš Kristus“. Samozřejmě, že sláva přijde při zjevení, ale Písmo jasně říká, že se zjeví jak sláva Syna, tak sláva Otcova (Lukáš 9:26). Boží slovo také učí, že až Kristus přijde, přijde se slávou svého Otce: „Neboť Syn člověka přijde ve slávě svého Otce“ (Mt 16:27). Mějme-li na paměti, že to, co je zjeveno na jiných místech v Bibli o určité události, často objasňuje, co je v daném verši zobrazeno, je z jiných písem, které odkazují na Kristův příchod, zřejmé, že Bible se nesnaží vylíčit Boha a Krista jako jednoho Boha. V tomto případě je Boží slávou, na kterou čekáme, Ježíš Kristus.
2. Bylo řečeno, že gramatika Titovi 2:13 si vynucuje výklad, že Ježíš je Bůh, kvůli pravidlu gramatiky Granville Sharpa. To však není tento případ. Pravidlo Granvillea Sharpa bylo úspěšně zpochybněno a jeho rozsáhlá kritika se objevuje v tomto dodatku v poznámkách k Efezským 5:5. Jde o to, že když se Písmo zmiňuje o „našem velkém Bohu a Spasiteli, Ježíši Kristu“, může to znamenat dvě bytosti – jak „Velkého Boha“, tak „Spasitele“, Ježíše Krista. Vysoce uznávaný trinitář Henry Alford uvádí řadu důvodů, proč řecká gramatika nenutí interpretaci pasáže učinit Krista Bohem. 3. Kontext verše nám pomáhá pochopit jeho význam. Tento verš hovoří o tom, že říkáme „ne“ bezbožnosti, zatímco čekáme na zjevení Ježíše Krista, který je slávou Boží. Jeho účelem není žádným způsobem vysvětlovat nauku o
Trojici, ani není důvod předpokládat, že by zde Pavel odkazoval na trojici. Pro Písmo dává dokonalý smysl nazývat Krista „Boží slávou“ a Bible nás nabádá, abychom řekli „ne“ bezbožnosti ve světle příchodu Páně, po kterém bude rychle následovat soud (Mt 25). :31-33; |
|
|
Re: Apoštolové zvěstovali a kázali víc než jen drobnou zmínku, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 31. leden 2025 @ 21:02:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Obraz Boha
(2. Korinťanům 4:4 / Koloským 1:15 / Židům 1:3)
Syn je záře Boží slávy a přesná reprezentace jeho bytosti, která udržuje všechno svým mocným slovem. NIV.
Trinitářský nárok
Ježíš je přesný obraz Boha, proto je Ježíš Bůh.
Tvrzení vs. fakta
Fakta ukazují, že tento jazyk odkazuje na slávu vzkříšení muže Ježíše.
Problémy s reklamací
1. Obraz Boha znamená, že NENÍ Bůh
Podle definice, pokud jste k obrazu Božímu, nutně to znamená, že nejste Bůh. Znamená to, že jste k obrazu někoho jiného a že někdo jiný je Bůh. Například v Genesis 1:26 čteme, že člověk byl stvořen k obrazu Božímu. Víme, že to znamená, že člověk není Bůh, ale někdo stvořený k obrazu Božímu.
2. Obraz Krista = obraz Boží
Křesťané mají být přizpůsobeni obrazu Krista.
Tak jako jsme nesli obraz pozemského člověka, poneseme i obraz nebeského. 1. Korinťanům 15:49
Pro ty, které Bůh předem poznal, také předurčil, aby se přizpůsobili obrazu jeho syna, aby byl prvorozeným mezi mnoha bratry. Římanům 8:29
Máme-li být přizpůsobeni obrazu Krista a Kristus je obrazem Božím, pak je dotyčný obraz obrazem Božím. Máme předpokládat, že křesťané jsou Kristus, protože jsou přizpůsobeni obrazu Krista? Máme tedy předpokládat, že křesťané jsou Bůh, protože jsou připodobněni Kristu, který je obrazem Božím? Člověk potřebuje jen velmi krátkou dobu o těchto věcech přemýšlet, aby si uvědomil pošetilost tvrzení trojice.
Analýza faktů
1. Vzkříšení Ježíše Krista Sláva
Ježíš byl vzkříšen z mrtvých. Jeho vzkříšené tělo je totéž ukřižované tělo z masa, které zemřelo na kříži, ale nyní je oslaveno a proměněno v duchovní nebeské tělo (1. Korintským 15:44-45,49).
Vzkříšený Ježíš je nesmrtelný nebeský člověk na rozdíl od smrtelného pozemského člověka. Bůh Otec je Duch (Jan 4:24) a když byl Ježíš vzkříšen z mrtvých, stal se „životodárným Duchem“ (1. Korintským 15:45). Z tohoto důvodu je vzkříšený Ježíš obrazem neviditelného Boha (Koloským 1:15). A z tohoto důvodu nám Pavel říká, že Pán Ježíš je Duch (2. Korintským 3:17), to jest obraz Boží (4:4-5). Ve stejném kontextu nám Pavel říká, že jsme proměňováni do stejného obrazu od slávy ke slávě. Jaký stejný obrázek? Duch. A pak Pavel pokračuje a popisuje tento obraz jako „obraz Boží“.
Tak je také psáno: "První člověk, Adam, se stal živou duší," poslední Adam životodárný Duch. (1. Korinťanům 15:45)
Ale jejich mysl byla zatvrzelá; neboť až do tohoto dne při čtení staré smlouvy zůstává tatáž opona nestažena, protože je v Kristu sejmuta. Ale až do dnešního dne, kdykoli se čte Mojžíš, leží na jejich srdci závoj; ale závoj je odstraněn, kdykoli se člověk obrátí k Pánu. Nyní je Pán Duch, a kde je Duch Páně, tam je svoboda. Ale my všichni, s odkrytou tváří, hledící jako v zrcadle na slávu Páně, jsme proměňováni ve stejný obraz od slávy ke slávě, stejně jako od Pána, Ducha.... A i když je naše evangelium zahaleno , je zahaleno těm, kdo hynou, v jejichž případě bůh tohoto věku oslepil mysl nevěřících, aby nespatřili světlo evangelia o slávě Krista, který je obrazem Božím. Neboť nekážeme sami sebe, ale Krista Ježíše jako Pána. 2. Korinťanům 3:14-4:5.
Pečlivé prozkoumání 2. Korintským 3:1-4:5 ukazuje, že Pavel hovoří o službě Ducha svatého (3:2-11) a mluví o vzkříšeném Pánu Ježíši jako o Duchu, „Pán je Duch“. Ve skutečnosti Pavel přichází a říká nám, že káže Ježíše Krista jako Pána. Víme tedy, že Pán z 2. Korintským 3:17 je Kristus a Kristus je Duch (což je v rozporu s trinitární doktrínou). Předchozí kontext také jasně ukazuje, že Duch je Duch svatý. Všimněte si také, že „sláva Páně“ je „sláva Kristova“. Navíc „tentýž obraz“ je Duch, protože právě řekl „Pán je Duch“ a my jsme přetvářeni do stejného obrazu. A Pavel končí tuto pasáž odkazem na Ježíše jako na Boží obraz. V kontextu víme, že obraz je Duch.
Tato fakta nám nade vší pochybnost ukazují, že „obraz Boží“ odkazuje na skutečnost, že „Pán je Duch“. Ve skutečnosti je nám řečeno, že jsme transformováni do stejného obrazu. Křesťané jsou „účastníky božské přirozenosti“, to znamená, že mají účast na Duchu (2 Petr 1:4; Židům 6:4) a jsou syny Božími, protože chodí podle Ducha svatého (Římanům 8:14) a se tímto způsobem proměňují k obrazu Krista, který je obrazem Božím. Nemůžete vidět Ducha, a proto je vzkříšený Kristus obrazem neviditelného/neviditelného Boha (Koloským 1:15), a tak chodíme vírou a ne zrakem (2 Kor 5:5-7). To je také důvod, proč Židům 1:3 říká, že vzkříšený Ježíš je exaktní obraz Boží bytosti (hypostáza*). Tato bytost je „Duch“, protože Bůh je Duch. Pravý syn je tím, čím je jeho otec, a vzkříšený Ježíš je nyní tím, čím je jeho Otec: Duch. Z tohoto důvodu také čteme, že druhý žalm „Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil“ se naplnil, když Bůh vzkřísil Ježíše z mrtvých (Skutky 13:30-36; Židům 1:5). To je také důvod, proč Pavel vyjadřuje tyto dvě myšlenky společně v Koloským 1:15. Prvorozený všeho stvoření (v.15) je prvorozený z mrtvých (v.18) je obrazem neviditelného Boha: Duch. 2. Tělo vzkříšení Ježíše Krista Kvůli svým předpojatým představám jsou někteří lidé velmi zmatení, když vidí, že Bible říká, že Ježíš byl tělesně vychován jako „životodárný Duch“, takže Pavel mohl dokonce říci „Pán je Duch“. Pro tyto lidi je fyzické tělo jedna věc a duch je nutně něco jiného. Tento zmatek je ale zbytečný a založený na mylných předsudcích. Před Ježíšovým vzkříšením byly fyzické pozemské věci a duch dvě různé věci. Už ne. Je novým stvořením, něčím, co dříve neexistovalo. Ježíšovo ukřižované tělo bylo spotřebováno a oblečeno Duchem svatým, když byl vzkříšen z mrtvých. To je důvod, proč jsme toužili být oblečeni, až budeme vzkříšeni z mrtvých (1. Korintským 15:53-54; 2. Korintským 5:2-5). Jeho ukřižované tělo pohltil Duch, smrt pohltil život, to jest Duch, který byl životodárný. Bůh spotřeboval nabízenou oběť. Když spotřebujeme oběť, stane se námi a my se staneme jí. Tak se jeho tělo a Duch svatý stali jednou novou věcí, novým stvořením, a proto se můžeme stát novými stvořeními v něm, ve vzkříšeném Kristu. Jeho vzkříšené tělo a Duch svatý se stali jednou novou věcí bez horizontu. Společně se ti dva, jeho tělo a Duch, stali jedním. Ti dva se stali jedním. Je novým stvořením, kde se Duch svatý jeho Otce a jeho fyzické ukřižované tělo stali jednou novou věcí, novým stvořením. „Tělo a krev“ nemůže vstoupit do Království nebeského. „Tělo a krev“ je idiom pro smrtelné lidstvo. Protože Kristus vstal z mrtvých v tomto duchovním těle, už ho nepoznáváme podle těla (2. Korintským 5:16). Nyní ho známe podle Ducha; Pán je Duch (2. Korintským 3:17; 4:5). Protože je novým stvořením, kde je pozemským tělem proměněným v životodárného Ducha, stáváme se v něm novými stvořeními, které již podle těla neznáme (2. Korintským 5:16-17). 3. Všechno nést slovem své moci (Židům 1:3) Pavel také říká, že vzkříšený Syn nese všechno slovo své moci. To je stejná myšlenka jako Efezským 1:9-10 a Koloským 1:17. V Efezským 1:9–10 čteme, že všechny věci byly (dosl.) v Kristu „s hlavou vzhůru“ a v Koloským 1:17 čteme, že všechny věci (dos.) v něm „stojí pohromadě“ (ustanovil/založil v něm). Všimněte si, co právě řekl pisatel Hebrejců. Bůh ho ustanovil za dědice všech věcí (Židům 1:2), protože když usedl po Boží pravici, stal se nadřazeným andělům, protože zdědil lepší jméno než oni (Židům 1:4). Bůh podřídil všechna díla svých rukou Ježíši (Židům 2:5-9) a dal mu veškerou moc na nebi i na zemi (Matouš 28:18), když ho vzkřísil z mrtvých (Efezským 1:20-21). Byl učiněn Pánem (Skutky 2:26) všeho, a proto jsou všechny věci v něm vyvýšeny a stojí spolu v něm. „Slovo jeho moci“ se vztahuje k autoritě Syna, která mu byla dána, když ho Bůh posadil po své pravici, „pravici Majestátu na výsostech“ (Židům 1:3). Takto Pán veškerého stvoření nese všechno slovem své moci. Jemu byla podřízena všechna díla Božích rukou. Závěr Myslícím lidem je zřejmé, že pokud je Ježíš k obrazu Božímu, nutně to znamená, že není Bohem. Nezáleží na tom, jak přesný je obrázek. Přesný obraz císaře na minci není císař. Přesný obraz sebe sama v zrcadle nejste vy; je to něco jiného
– váš obraz. Vzkříšený Ježíš je obrazem Boha, protože Bůh je Duch a jeho ukřižované tělo bylo pohlceno Duchem, takže se jeho tělo stalo tělem duchovním, a proto už Krista nepoznáváme podle těla, ale podle Ducha. Dotyčný obraz je Duch a my, kteří jsme účastníky božské přirozenosti, se proměňujeme do stejného obrazu, jak říká Pavel, do obrazu Krista, který je obrazem Božím. Až vstaneme z mrtvých, naše těla budou jako Ježíšovo tělo a Bible nám říká, že poneseme obraz nebeského muže, který je obrazem Božím.
Poznámky: * Hypostasis: V prvním století řecké slovo hypostasis v podstatě znamenalo „bytí“ a bylo obecně považováno za synonymum pro ousia. Neznamenalo to „osoba“, jak překládá KJV. Ve skutečnosti Nicejské vyznání víry proklínalo každého, kdo popíral, že Otec a Syn byli stejnou hypostází. Dnes trinitáři ve skutečnosti popírají, že Otec a Syn jsou stejné hypostáze. Na konci čtvrtého století Kappadočané předefinovali slovo hypostasis kvůli zmatku ohledně definice slova a aby vyhovovaly trinitární doktríně. V Nicei na počátku čtvrtého století byli Otec a Syn stejnou hypostází, ale na konci čtvrtého století nebyli Otec a Syn stejnou hypostází, protože slovo bylo předefinováno. Z tohoto důvodu slovo hypostáze v pozdější trojiční doktríně neznamená totéž, co v Židům 1:3. Z toho důvodu většina moderních překladů používá k překladu hypostáze anglické slovo „being“ nebo něco podobného. |
|
|
Re: Apoštolové zvěstovali a kázali víc než jen drobnou zmínku, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 31. leden 2025 @ 21:04:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Židům 1:2 Ale v těchto posledních dnech k nám promluvil ve svém Synu, kterého ustanovil dědicem všeho a skrze něhož stvořil vesmír. (NIV)
1. Řecké slovo přeložené jako „vesmír“ (nebo „svět“ v mnoha překladech) je množné číslo řeckého slova aion a ve skutečnosti znamená „věky“. Existují další řecká slova, která znamenají „svět“, jako kosmos a oikoumene, a když ďábel pokoušel Ježíše tím, že mu ukázal všechna království „světa“, jsou tato slova použita. Tento verš odkazuje na „věky“, nikoli na „svět“. Vine’s Lexicon má „věk, časové období, vyznačené v N.T. použití duchovními nebo morálními vlastnostmi, se někdy překládá jako „svět“; R.V. margin má vždy ‚věk‘.“ Bullingerův kritický lexikon má:
„Aion [věk], od ao, aemi, foukat, dýchat. Aion původně označoval život, který spěchá pryč v dýchání našeho dechu, život jako pomíjivý; pak běh života, čas života, život ve své časové podobě. Pak prostor lidského života, věk nebo generace s ohledem na trvání. Čas, který lidé žili nebo mají žít, čas jako pohyblivý, historický čas i věčnost. Aion vždy obsahuje odkaz na vyplnění času“ [1]
Protože většina překladatelů je trojice a myslí si, že Ježíš byl tím, kdo stvořil původní nebesa a zemi, překládají v tomto verši „věky“ jako „svět“. Ale skutečné slovo v řeckém textu znamená „věky“ a mělo by se tak překládat.
2. Trinitáři používají tento verš, aby se pokusili dokázat, že Ježíš Kristus stvořil
svět, jak ho známe, ale kontext verše ukazuje, že to nemůže být správný výklad. Verše 1 a 2 ukazují, že Bůh mluvil skrze Ježíše „v těchto posledních dnech“, zatímco „v minulosti“ mluvil různými způsoby. Jestliže skutečně skrze Ježíše byl stvořen fyzický svět, pak jeden ze způsobů, jak Bůh mluvil v minulosti, byl skrze Ježíše. Ale to by bylo v rozporu s celým smyslem tohoto verše, který říká, že Bůh mluvil v minulosti jinými způsoby, ale „v těchto posledních dnech“ mluví skrze Syna.
3. Protože verše 1 a 2 říkají, že to byl „Bůh“, kdo mluvil skrze proroky a skrze svého Syna, je jasné, že Bůh je prvotním hybatelem, a tudíž se liší od Syna. Tyto verše ukazují, že Syn je podřízen Bohu a jako „náustka“ Boha je přirovnáván k prorokům.
4. Skutečnost, že Bůh určil Syna za „dědice“, ukazuje, že Bůh a Syn si nejsou rovni. Pro Syna být „dědicem“ znamená, že existovaly časy, kdy nebyl vlastníkem. Bible byla napsána pomocí běžných slov, která měla v tehdejším jazyce běžný a uznávaný význam. Nauka o Trojici nutí tato slova nabývat „mystických“ významů. Přesto v Písmu není žádný důkaz, že by pisatel změnil význam těchto běžných slov. Tvrdíme, že pokud je Bible čtena s použitím běžných významů slov v textu, není prostě žádný způsob, jak dospět k nauce o Trojici. Slovo „dědič“ je běžné, a protože smrt a dědictví jsou součástí každé kultury, vyskytuje se v každém jazyce. Každý slovník ukáže, že dědicem je ten, kdo zdědí, následuje nebo obdrží majetek, hodnost, titul nebo úřad jiného. Podle definice nemůžete být dědicem, pokud jste již vlastníkem. Nikdo v historii nikdy nenapsal závěť, která by říkala: "Mým dědicem a dědicem mého majetku jsem... JÁ!" Pokud je Kristus Bůh, pak nemůže být „dědicem“. Jediný způsob, jak může být dědicem, je, že nebude vlastníkem.
To, že Kristus je „dědic“ je v rozporu s trinitární doktrínou, která říká, že Kristus je rovnocenný a zároveň věčný s Otcem. Pokud by byl Kristus Bůh, pak byl po celou dobu částečným vlastníkem, a proto vůbec není „dědicem“. Tyto verše učí, že Bůh je původním vlastníkem a dá všechno svému dědici, Ježíši Kristu. Ze znění těchto prvních dvou veršů je zřejmé, že autor listu Židům nepovažuje Krista za Boha.
5. Celá úvodní část listu Židům, která se obvykle používá k ukázce, že Kristus je Bůh, ve skutečnosti ukazuje pravý opak.
Další důkaz toho je ve verších 3 a 4. Poté, co se Kristus posadil po Boží pravici, „stal se o tolik vyšší než andělé“, jako je jeho jméno nadřazeno jejich. „Bůh“ byl vždy nadřazený andělům. Jestliže se Kristus stal nadřazeným až po svém vzkříšení, pak nemůže být věčným Bohem. Z této části Písma je zřejmé, že „Člověk“ Kristus Ježíš dostal veškerou autoritu a stal se Pánem a Kristem.
6. Protože aionas znamená „věky“ a ne „svět“, je spravedlivé se ptát, v jakém smyslu Bůh učinil věky skrze Ježíše. Za prvé je třeba pochopit, že slovo „vyrobeno“ je extrémně flexibilní. Jde o řecké slovo poieo, které se samo o sobě i v kombinaci s jinými slovy v NIV překládá více než 100 různými způsoby, a má tak širokou škálu významů. Některé ze způsobů, jak se poieo překládá, jsou: splnit, jednat, poskytnout, uvést do praxe, dosáhnout, utratit, zůstat, léčit, byl, vyhrát, pracovat, napsal a dal. Ačkoli většina lidí čte poieo v Židům 1:2 jako odkaz na původní stvoření, nemusí to vůbec znamenat. Z kontextu vyplývá, že „věky“, o kterých se mluví, jsou věky po Kristově vzkříšení. Ve verši 2 se Kristus stal dědicem po svém vzkříšení. Ve verši 3 pak po svém vzkříšení seděl po Boží pravici. Verše 5 a 6 také odkazují na vzkříšení. Kontext jasně ukazuje, že Bůh nemluvil skrze svého Syna v minulosti, ale že mluvil „v těchto posledních dnech“ skrze svého Syna a „dával podobu“ věkům skrze něj. |
|
|
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. únor 2025 @ 17:26:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh
Ap. Petr v kázání o Letnicích ani zmínkou nenaznačil, že Ježíš je Bůh (Sk 2,14 - 39)
Sk 2:14: Petr se postavil spolu s jedenácti, pozvedl svůj hlas a přímo k nim promluvil: „Muži judští a všichni obyvatelé Jeruzaléma, toto ať je vám známo, vyslechněte pozorně má slova. 15 Tito lidé nejsou opilí, jak se domníváte. Vždyť je devět hodin ráno. 16 Ale toto je to, co je řečeno skrze proroka Jóela: 17 ‚I stane se v posledních dnech, praví Bůh, že vyleji ze svého Ducha na každé tělo; vaši synové a vaše dcery budou prorokovat, vaši mladíci budou vídat vidění a vaši starci budou mívat sny. 18 I na své otroky a na své otrokyně v oněch dnech vyleji ze svého Ducha, a budou prorokovat. 19 A dám divy nahoře na nebi a znamení dole na zemi, krev a oheň a sloupy dýmu. 20 Slunce se obrátí v temnotu a měsíc v krev, než přijde Pánův den, veliký a skvělý. 21 I stane se, že každý, kdo bude vzývat Pánovo jméno, bude zachráněn.‘ “ 22 „Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského, muže dosvědčeného vám od Boha mocnými činy, divy a znameními, které Bůh uprostřed vás skrze něho učinil, jak sami víte, 23 tohoto muže, vydaného podle ustanoveného úradku a předzvědění Božího, jste skrze ruce bezbožníků přibili na kříž a odstranili. 24 Ale Bůh ho vzkřísil, zprostiv ho bolestí smrti, protože nebylo možné, aby byl od ní držen. 25 Neboť David o něm říká: ‚Viděl jsem Pána stále před sebou, neboť je po mé pravici, abych nezakolísal; 26 proto se mé srdce zaradovalo a můj jazyk se rozjásal, nadto i mé tělo bude přebývat v naději, 27 neboť nezanecháš mou duši v podsvětí, aniž dáš svému Svatému uvidět zkázu. 28 Oznámil jsi mi cesty života, naplníš mě radostí před svou tváří.‘ “ 29 „Muži bratři, o patriarchovi Davidovi vám mohu směle říci, že zemřel a byl pohřben a jeho hrob je mezi námi až do dnešního dne. 30 Byl to prorok a věděl, že se mu Bůh přísahou zavázal, že na jeho trůn posadí potomka z jeho beder; 31 viděl do budoucnosti a promluvil o Kristově zmrtvýchvstání, když řekl, že jeho duše nebyla zanechána v podsvětí a jeho tělo nevidělo zkázu. 32 Tohoto Ježíše Bůh vzkřísil a my všichni jsme toho svědky. 33 Když byl tedy vyvýšen pravicí Boží a přijal od Otce zaslíbeného Ducha Svatého, vylil to, co vy nyní vidíte i slyšíte. 34 Neboť David nevystoupil na nebesa, ale sám říká: ‚Řekl Pán mému Pánu: Seď po mé pravici, 35 dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvých nohou.‘ 36 Ať tedy všechen dům Izraele s jistotou ví, že Bůh učinil toho Ježíše, kterého jste vy ukřižovali, i Pánem i Mesiášem. “ 37 Když to uslyšeli, byli hluboce zasaženi v srdci a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: „Co máme dělat, muži bratři?“ 38 Petr jim řekl: „ Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého. 39 Neboť to zaslíbení platí vám a vašim dětem i všem, kteří jsou daleko a které si povolá Pán, náš Bůh.“
|
Re: Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. únor 2025 @ 17:28:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pokračování...
31 viděl do budoucnosti a promluvil o Kristově zmrtvýchvstání, když řekl, že jeho duše nebyla zanechána v podsvětí a jeho tělo nevidělo zkázu. 32 Tohoto Ježíše Bůh vzkřísil a my všichni jsme toho svědky. 33 Když byl tedy vyvýšen pravicí Boží a přijal od Otce zaslíbeného Ducha Svatého, vylil to, co vy nyní vidíte i slyšíte. 34 Neboť David nevystoupil na nebesa, ale sám říká: ‚Řekl Pán mému Pánu: Seď po mé pravici, 35 dokud nepoložím tvé nepřátele za podnož tvých nohou.‘ 36 Ať tedy všechen dům Izraele s jistotou ví, že Bůh učinil toho Ježíše, kterého jste vy ukřižovali, i Pánem i Mesiášem. “ 37 Když to uslyšeli, byli hluboce zasaženi v srdci a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: „Co máme dělat, muži bratři?“ 38 Petr jim řekl: „ Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého. 39 Neboť to zaslíbení platí vám a vašim dětem i všem, kteří jsou daleko a které si povolá Pán, náš Bůh.“
|
]
|
|
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. únor 2025 @ 17:43:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh
Ap. Petr v kázání k lidu ani zmínkou nenaznačil, že Ježíš je Bůh (Sk 3,12 - 39)
Sk 3:12: Když to Petr uviděl, promluvil k lidu: „Muži izraelští, proč nad tím žasnete a proč tak upřeně hledíte na nás, jako bychom vlastní mocí nebo zbožností způsobili, že on chodí? 13 Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův, Bůh našich otců oslavil svého služebníka Ježíše, kterého vy jste vydali a zřekli se ho před tváří Piláta, když se ho rozhodl propustit. 14 Svatého a Spravedlivého jste se zřekli a vyžádali jste si, aby vám byl darován muž vrah. 15 Zabili jste Původce života, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých; my jsme toho svědky. 16 A tohoto muže, kterého vidíte a znáte, na základě víry v Ježíšovo jméno toto jméno upevnilo a víra, která je skrze něho, mu dala toto plné zdraví před očima vás všech. 17 A nyní, bratři, vím, že jste to udělali z nevědomosti, stejně jako vaši vůdcové. 18 Bůh však takto splnil, co předem ohlásil ústy všech proroků, že jeho Mesiáš bude trpět. 19 Učiňte tedy pokání a obraťte se, aby byly vymazány vaše hříchy, 20 a přišly časy osvěžení od Pánovy tváře, a aby poslal určeného vám Mesiáše, Ježíše. 21 Nebe ho musí přijmout až do časů obnovy všech věcí, jak o tom Bůh od věků mluvil ústy všech svých svatých proroků. 22 Mojžíš řekl: ‚Proroka vám vzbudí Pán, váš Bůh, z vašich bratrů jako vzbudil mne; toho budete poslouchat ve všem, co by vám řekl. 23 A stane se, že každá duše, která neuposlechne toho proroka, bude vyhlazena z lidu. ‘ 24 Také všichni proroci, kteří mluvili od Samuela dále, zvěstovali i tyto dny. 25 Vy jste synové proroků a smlouvy, kterou Bůh uzavřel s vašimi otci, když řekl Abrahamovi: ‚A v tvém semeni budou požehnány všechny rodiny země.‘ 26 Vám nejprve Bůh vzbudil svého služebníka a poslal ho, aby vám požehnal tím, že každého z vás odvrátí od vašich špatností.“
|
|
|
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. únor 2025 @ 18:30:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh
Ap. Petr před staršími Izraele ani zmínkou nenaznačil, že Ježíš je Bůh (Sk 4,8 - 12)
Sk 4:8: Tu jim Petr naplněn Duchem Svatým řekl: „Vůdcové lidu a starší Izraele, 9 jsme-li dnes vyslýcháni pro dobrý skutek na nemocném člověku, kým že byl uzdraven, 10 ať je známo vám všem a všemu lidu Izraele, že ve jménu Ježíše Krista Nazaretského, kterého jste vy ukřižovali, ale kterého Bůh probudil z mrtvých, v tomto jménu stojí tento člověk před vámi zdráv. 11 To je ten kámen, který byl zavržen od vás stavitelů, a který se stal hlavou úhlu. 12 A v nikom jiném není záchrana; neboť není pod nebem jiného jména daného lidem, v němž bychom měli být zachráněni.“
|
Re: Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. únor 2025 @ 18:31:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Apoštolové ve společné modlitbě ani zmínkou nenaznačili, že Ježíš je Bůh (Sk 4,24 - 30)
Sk 4:24: Když to uslyšeli, jednomyslně pozdvihli hlas k Bohu a řekli: „ Panovníku, ty, který jsi učinil nebe i zemi i moře a vše, co je v nich, 25 ty jsi skrze Ducha Svatého ústy svého služebníka, našeho otce Davida, řekl: ‚Proč zuří národy a lidé zamýšlejí marné věci? 26 Králové země se postavili a vládcové se shromáždili společně proti Pánu a proti jeho Kristu.‘ 27 V tomto městě se opravdu sešli Herodes a Pontius Pilát spolu s národy i s lidem Izraele proti tvému svatému služebníku Ježíšovi, kterého jsi pomazal, 28 aby učinili, co tvá ruka a tvůj úradek předem určily, že se má stát. 29 A nyní, Pane, pohleď na jejich hrozby a dej svým otrokům se vší smělostí mluvit tvé slovo; 30 vztahuj svou ruku k tomu, aby se dála uzdravení, znamení a divy skrze jméno tvého svatého služebníka Ježíše.“
|
]
|
|
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. únor 2025 @ 18:46:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh
Petr a apoštolové před veleradou ani zmínkou nenaznačili, že Ježíš je Bůh (Sk 5,29 - 32)
Sk 5:29: Petr a apoštolové odpověděli: „Boha je třeba poslouchat více než lidi. 30 Bůh našich otců probudil z mrtvých Ježíše, kterého jste vy pověsili na dřevo a zabili; 31 toho Bůh jako vůdce a zachránce vyvýšil na svou pravici, aby dal Izraeli pokání a odpuštění hříchů. 32 My jsme svědkové těchto slov, i Duch Svatý, kterého Bůh dal těm, kdo ho poslouchají.“
|
|
|
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. únor 2025 @ 18:59:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh
Ap. Petr v kázání u Kornélia ani zmínkou nenaznačil, že Ježíš je Bůh (Sk 10,34 - 43)
Sk 10:34: Petr otevřel ústa a řekl: „Opravdu nyní chápu, že Bůh nikomu nestraní, 35 ale v každém národě je mu milý ten, kdo se ho bojí a činí spravedlnost. 36 To je slovo, které poslal synům Izraele, když zvěstoval pokoj skrze Ježíše Krista — on je Pánem všech. 37 Vy sami víte o tom, co se dálo po celém Judsku, počínajíc Galileou, po křtu, který hlásal Jan. 38 Jak Bůh pomazal Duchem Svatým a mocí Ježíše, toho z Nazareta, jenž procházel zemí, činil dobře a uzdravoval všechny, kteří trpěli pod mocí Ďábla, protože Bůh byl s ním. 39 My jsme svědky všeho, co učinil v té krajině Židů a v Jeruzalémě. A oni ho pověsili na dřevo a zabili. 40 Bůh jej však třetího dne probudil z mrtvých a dal mu zjevit se; 41 ne všemu lidu, ale svědkům předem Bohem určeným, nám, kteří jsme s ním po jeho vzkříšení z mrtvých jedli a pili. 42 A nařídil nám, abychom lidu vyhlásili a dosvědčili, že on je ten Bohem ustanovený soudce živých i mrtvých. 43 Jemu všichni proroci vydávají svědectví, že skrze jeho jméno přijme odpuštění hříchů každý, kdo v něho věří.“
|
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. únor 2025 @ 20:01:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh
Ap. Pavel v kázání v synagóze v Pisidské Antiochii ani zmínkou nenaznačil, že Ježíš je Bůh (Sk 13,15 - 41)
Sk 13:15: Po čtení ze Zákona a Proroků jim představení synagogy vzkázali: „Muži bratři, máte-li nějaké slovo povzbuzení pro lid, mluvte.“ 16 Pavel vstal, pokynul rukou a řekl: „Muži Izraelci a vy, kdo se bojíte Boha, poslyšte! 17 Bůh tohoto izraelského lidu si vyvolil naše otce, vyvýšil tento lid během pobytu v egyptské zemi a vyvedl je z ní vztaženou paží; 18 po dobu asi čtyřiceti let snášel jejich chování na poušti, 19 a když vyhladil sedm národů v kanaánské zemi, dal jim jejich zemi za dědictví; 20 to vše trvalo asi čtyři sta padesát let. Potom jim dával soudce až do proroka Samuele. 21 Pak žádali o krále, a Bůh jim dal Saula, syna Kíšova, muže z kmene Benjamínova, na čtyřicet let. 22 A když ho odstranil, vzbudil jim za krále Davida, o němž vydal svědectví: ‚Nalezl jsem Davida, syna Jišajova, muže podle mého srdce, který bude činit všechnu mou vůli. ‘ 23 Z jeho semene přivedl Bůh Izraeli podle zaslíbení zachránce, Ježíše. 24 Před jeho příchodem Jan předem hlásal křest pokání všemu lidu Izraele. 25 A když Jan dokončoval svůj běh, říkal: ‚Já nejsem ten, za koho mne pokládáte; ale hle, za mnou přichází ten, jemuž nejsem hoden rozvázat sandály na nohou.‘“ 26 „Muži bratři, synové rodu Abrahamova, i vy, kteří se u vás bojíte Boha, nám bylo posláno slovo této záchrany. 27 Neboť obyvatelé Jeruzaléma ani jejich vůdcové ho nepoznali, odsoudili ho, a tak naplnili slova Proroků, která se čtou každou sobotu. 28 A ačkoli na něm nenalezli žádný důvod pro trest smrti, žádali Piláta, aby byl popraven. 29 Když dokonali všechno, co je o něm napsáno, sňali jej z dřeva a položili do hrobu. 30 Ale Bůh ho probudil z mrtvých 31 a on se po mnoho dní zjevoval těm, kteří s ním vystoupili z Galileje do Jeruzaléma; ti jsou nyní jeho svědky před lidem. 32 A my vám hlásáme radostnou zvěst, že to zaslíbení, které dostali naši otcové, 33 splnil Bůh nám, jejich dětem, když vzkřísil z mrtvých Ježíše, jak je to i napsáno v druhém Žalmu: ‚ Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil.‘ 34 A to, že jej vzkřísil z mrtvých, aby se již více nenavracel do zkázy, řekl takto: ‚ Dám vám svaté a věrné věci Davidovy.‘ 35 Proto i na jiném místě praví: ‚Nedáš svému Svatému uvidět zkázu.‘ 36 David totiž, když posloužil vlastnímu pokolení Boží vůlí, usnul, byl připojen ke svým otcům a uviděl zkázu. 37 Ten však, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých, neuviděl zkázu. 38 Budiž vám tedy známo, muži bratři, že skrze něho se vám zvěstuje odpuštění hříchů. Od všeho, od čeho jste nemohli být ospravedlněni v zákoně Mojžíšově, 39 je v něm ospravedlňován každý, kdo věří. 40 Střezte se proto, aby na vás nepřišlo to, co je řečeno v Prorocích: 41 ‚Pohleďte tedy vy, kteří mnou pohrdáte, užasněte a zmizte, protože já ve vašich dnech učiním skutek, skutek, jemuž jistě neuvěříte, když vám o něm bude někdo vypravovat.‘ “
|
]
Re: Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. únor 2025 @ 20:04:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pokračování....
32 A my vám hlásáme radostnou zvěst, že to zaslíbení, které dostali naši otcové, 33 splnil Bůh nám, jejich dětem, když vzkřísil z mrtvých Ježíše, jak je to i napsáno v druhém Žalmu: ‚ Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil.‘ 34 A to, že jej vzkřísil z mrtvých, aby se již více nenavracel do zkázy, řekl takto: ‚ Dám vám svaté a věrné věci Davidovy.‘ 35 Proto i na jiném místě praví: ‚Nedáš svému Svatému uvidět zkázu.‘ 36 David totiž, když posloužil vlastnímu pokolení Boží vůlí, usnul, byl připojen ke svým otcům a uviděl zkázu. 37 Ten však, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých, neuviděl zkázu. 38 Budiž vám tedy známo, muži bratři, že skrze něho se vám zvěstuje odpuštění hříchů. Od všeho, od čeho jste nemohli být ospravedlněni v zákoně Mojžíšově, 39 je v něm ospravedlňován každý, kdo věří. 40 Střezte se proto, aby na vás nepřišlo to, co je řečeno v Prorocích: 41 ‚Pohleďte tedy vy, kteří mnou pohrdáte, užasněte a zmizte, protože já ve vašich dnech učiním skutek, skutek, jemuž jistě neuvěříte, když vám o něm bude někdo vypravovat.‘ “
|
]
|
|
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. únor 2025 @ 20:12:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh
Apoštolové Barnabáš s Pavlem k zástupům v Lystře ani zmínkou nenaznačili, že Ježíš je Bůh (Sk 14,15 - 17)
Sk 14:15: „Muži, co to děláte? I my jsme lidé stejné přirozenosti jako vy. Hlásáme vám evangelium, abyste se od těchto marností obrátili k živému Bohu, který učinil nebe, zemi, moře a všechno, co je v nich. 16 Ten v minulých pokoleních nechal všechny národy chodit po jejich cestách, 17 ačkoliv nepřestal sám sebe dosvědčovat tím, že činil dobro: dával vám z nebe déšť i úrodná období, vaše srdce sytil pokrmem a radostí.“
|
Re: Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. únor 2025 @ 20:31:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh
Apoštol Pavel na Areopagu k Řekům ani zmínkou nenaznačil, že Ježíš je Bůh (Sk 17,22 - 31)
Sk 17:22: Pavel se postavil doprostřed Areopagu a říkal: „Muži athénští, pozoruji, že jste v každém ohledu velicí ctitelé božstev. 23 Když jsem totiž procházel a pozorně prohlížel vaše posvátná místa, nalezl jsem i oltář, na kterém je napsáno: ‚Neznámému bohu.‘ Co tedy ctíte, a ještě neznáte, to já vám zvěstuji: 24 Bůh, který učinil svět a všechno, co je v něm, je pánem nebe i země a nebydlí ve svatyních zhotovených rukou 25 ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco potřeboval; on dává všem život, dech i všechno. 26 Učinil z jedné krve všechno lidstvo, aby přebývalo na celém povrchu země; ustanovil jim nařízená období a hranice jejich přebývání, 27 aby hledali Boha, zda by se jej snad mohli dotknout a nalézt ho, a přece není od nikoho z nás daleko. 28 Neboť ‚v něm žijeme, pohybujeme se a jsme‘, jak to řekli i někteří z vašich básníků: ‚Vždyť jsme i jeho rod.‘ 29 Jsme-li tedy rodem Božím, nesmíme se domnívat, že božstvo je podobno zlatu nebo stříbru nebo kamenu, výtvoru lidské zručnosti a důmyslu. 30 Když tedy Bůh přehlédl ty doby nevědomosti, nařizuje nyní lidem, aby všichni a všude činili pokání. 31 Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit obydlený svět skrze muže, kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých.“
|
]
|
|
Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 01. únor 2025 @ 21:43:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Apoštolové nezvěstovali a nekázali ani jen drobnou zmínkou, že Ježíš je Bůh
Žák 3.B, pomýlený heretický myšpulín Tolstoj podává zcela mylné, falešné představy o spisech a víře apoštolů.
Janovo evangelium
Zde zcela záměrně a účelově vynechal zásadní Janovu informací o Janově evangeliu, potažmo o všech svých spisech (listech i Apokalypse):
J 20:31: Tato však jsou zapsána, abyste uvěřili, že JEŽÍŠ JE MESIÁŠ, SYN BOŽÍ, a abyste věříce měli život v jeho jménu. (tedy nikoliv "abyste uvěřili, že Ježíš je Bůh")
Takže jeho dedukce, ze kterých se snaží dovozovat, že Ježíš je Bůh dle ap. Jana, jsou zcela falešné.
Janovy listy
Totéž v bledě modrém. Základní lež žáka 3.B je tato: "apoštol Jan podtrhuje a opakuje a jasně vyjadřuje i ve svých listech, kde nejstěžejnějším a explicitním vyjádřením je prohlášení o Ježíši Kristu: "On je ten pravý Bůh a věčný život.""
Nic takového Jan nedělá. Žák z 3.B neumí a nechce umět číst. Toto Janovo prohlášení není o Ježíši Kristu, nýbrž o JEDINÉM PRAVÉM BOHU, o Bohu Ježíše Krista, o Bohu, který má Syna Ježíše Krista. Což všichni na světě uznávají, že Ježíš Kristus neměl a nemá syna... natož aby se ten syn jmenoval Ježíš Kristus.
Pavlovy listy
Opět lži a falešné dedukce.
Ap. Pavel jasně všude odděluje (1) Boha a (2) Pána Ježíše Krista. A jejich vztah popisuje velmi zřetelně a pregnantně. Např:
1Tm 2:4: který (Bůh) chce, aby byli všichni lidé zachráněni a přišli k p o z n á n í p r a v d y . 5 JE TOTIŽ JEDEN BŮH, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK KRISTUS JEŽÍŠ, 6 který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem — mluvím pravdu v Kristu, nelžu —, učitelem národů ve víře a v pravdě. Ř 3:30: Vždyť je přece JEDEN BŮH, který ospravedlní obřezané z víry a neobřezané skrze víru.
1K 8:6: MY MÁME JEDINÉHO BOHA, OTCE, od něhož je všechno a pro něhož jsme my, A A A A jediného Pána, Ježíše Krista, skrze něhož je všechno, i my jsme skrze něho. 7Ale ne ve všech je to poznání..... (třeba v žákovi z 3.B to poznání zcela chybí) Ef 4:5: JEDEN PÁN (Ježíš Kristus), jedna víra, jeden křest; Ef 4:6: JEDEN BŮH A OTEC VŠECH, ten nade všemi, skrze všechny a ve všech nás. 1Tm 1:17: Králi věků, nepomíjejícímu, neviditelnému, JEDINÉMU MOUDRÉMU BOHU čest a sláva na věky věků. Amen. 1Tm 6:13: Přikazuji ti před BOHEM, který dává všemu život, A A A A A KRISTEM JEŽÍŠEM, který před Pontiem Pilátem dosvědčil dobré vyznání, 14 abys zachoval ten příkaz bez poskvrny a bez úhony až do zjevení našeho Pána Ježíše Krista, 15 které svým časem ukáže blahoslavený a JEDINÝ PANOVNÍK, Král kralujících a Pán panujících. 16 On jediný má nesmrtelnost a přebývá v nepřístupném světle; JEHO NIKDO Z LIDI NESPATŘIL A NEMŮŽE SPATŘIT. Jemu buď čest a věčná moc. Amen. 1Te 1:9: Oni sami totiž o nás vypravují, jaký byl náš příchod k vám a jak jste se obrátili od model k Bohu, abyste sloužili ŽIVÉMU A PRAVÉMU BOHU 10 a očekávali z nebes jeho Syna, kterého probudil z mrtvých, Ježíše, který nás vysvobozuje od přicházejícího hněvu.Atd, atd... Petrovy listy
Opět snůška obvyklých myšpulinových lží.
Nic takového, že "Ježíš Kristus je Bůh", apoštol Petr nepotvrzuje. Nikde ani zmínku v tom smyslu od něho nečteme.
"Šimon Petr, služebník a apoštol Ježíše Krista, těm, kdo dosáhli stejně vzácné víry jako my díky spravedlnosti našeho Boha a Spasitele Ježíše Krista. Milost a pokoj ať se vám rozhojní poznáním Boha a Ježíše, našeho Pána."
Zblbnutý heretický žák z 3.B není schopen pochopit, že se jedná o 2 různé bytosti. (1) Boha (2) a Spasitele Ježíše Krista
Takových pozdravů od (1) Boha, našeho Otce A A A A A (2) Pána Ježíše Krista je hodně. V každém listu Pavlovém, v Petrově listu, a Apokalypse - všude. Tento myšpulín je ovšem účelově slepý, nevidí a proto trepe hlouposti...
A ten závěr článku ?
Samé lži, nepravdy. Soudy, který vyslovuje, přesně sedí na něho, chuděru...
|
|
|
|
|