Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Tibor.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 17133, komentáře < 7 dní: 76, komentářů celkem: 452576, adminů: 60, uživatelů: 5318  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 254 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
134068222
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: SYSTEMATICKÉ PONIŽOVÁNÍ KRISTA V KŘESŤANSKÝCH CÍRKVÍCH
Vloženo Pondělí, 27. říjen 2025 @ 01:21:13 CET Vložil: Tomas

Služba bližním poslal Ekrazit

Písmo nám v celé řadě případů referuje o Spasiteli tak, že užívá jen Jeho křestního jména Ježíš:
Např. (Mt 3,13; Mt 3,15 ; Mt 3,16 ; Mt 4,1 ; Mt 4,7 ; Mt 4,10 ; Mt 4,12)

*

(Mk 1,9 ; Mk 1,14; Mk 1,17; Mk 1,21 ; Mk 1,25; Mk 1,35 ; Mk 1,41)  

*

A na mnoha a mnoha dalších místech. 

*


I. Spasitel sám sebe nazval Mistrem

Matouš 23, 8 Vy však si nedávejte říkat ‚Mistře‘: jediný je váš Mistr, vy všichni jste bratří.


II.  Učedníci i Kristovo okolí nazývalo Spasitele  "Mistrem" a "Pánem". 

Marek 5, 35 Když ještě mluvil, přišli lidé z domu představeného synagógy a řekli: „Tvá dcera zemřela; proč ještě obtěžuješ Mistra?“
Matouš 8, 6 „Pane, můj sluha leží doma ochrnutý a hrozně trpí.“
Matouš 8, 8 Setník však odpověděl: „Pane, nejsem hoden, abys vstoupil pod mou střechu; ale řekni jen slovo, a můj sluha bude uzdraven.
Matouš 8, 25 I přistoupili a probudili ho se slovy: „Pane, zachraň nás, nebo zahyneme!“
Jan 11, 28 S těmi slovy odešla, zavolala svou sestru Marii stranou a řekla jí: „Je tu Mistr a volá tě.“


III. Dokonce i Spasitelovi odpůrci nazývali Spasitele "Mistrem"

Matouš 9, 11 Farizeové to uviděli a řekli jeho učedníkům: „Jak to, že váš Mistr jí s celníky a hříšníky?“
Matouš 17, 24 Když přišli do Kafarnaum, přistoupili k Petrovi výběrčí chrámové daně a řekli: „Váš Mistr neplatí chrámovou daň?“
Matouš 22, 15 Tehdy farizeové šli a radili se, jak by Ježíšovi nějakým slovem nastražili léčku.
Matouš 22, 16 Poslali za ním své učedníky s herodiány, aby řekli: „Mistře, víme, že jsi pravdivý a učíš cestě Boží podle pravdy; na nikoho se neohlížíš a nebereš ohled na postavení člověka. 
Matouš 22, 17 Pověz nám tedy, co myslíš: Je dovoleno dávat daň císaři, nebo ne?“


IV. Spasitel svým učedníkům praví:

Jan 13, 13 Nazýváte mě Mistrem a Pánem, a máte pravdu: Skutečně jsem.


Spasitel oslovoval učedníky jejich jménem (např. Mk. 14:37; J. 21:15-17). Naproti tomu Spasitel nebyl pro učedníky pouhým Ježíšem - viz výše.

*

Učedníci tedy nazývali Spasitele Mistrem a Pánem, což jim Spasitel schvaluje. Vzniká tedy palčivá otázka: Proč to neděláme my ?
Proč jsme se od původní praxe první církve odchýlili ?
Jaká je příčina této odchylky - tedy chyby ?

Od převratu se v církvích začalo v nekatolických církvích hovořit o Spasitele bez patřičné bázně a respektu k Němu.
Začala éra "ježíšování", která sem podle mých pozorování přišla od nekatolických církvích ze Západu.

"Ježíš sem, Ježíš tam" se stalo naprosto běžným.

Je zajímavé, že hovoříme-li o světské autoritě, např. naší hlavě státu, nikdy neřekneme: "Pavel cosi/kdesi řekl, či vykonal", ale: "prezident Pavel", nebo ještě uctivěji, "pan prezident Pavel." 

Světské autoritě tedy tituly přiznáváme, zatímco Spasiteli nikoli? Je zřejmé, že to, co bylo ještě před 20-30 lety nemyslitelné, je dnes běžné - a bohužel i módní!

A náš Pán Ježíš tituly rozhodně má: Pán, Spasitel, Syn Boží, Mistr (Učitel), Mesiáš apod. Titul "Kníže pokoje"  (Iz. 9:5) je jen jedním z mnoha.

Nicméně, ponižování Krista v křesťanských církvích je staršího původu : Již předtím byl Kristus v křesťanských církvích ponížen na "Bohočlověka", ci do konce pouhého člověka, byť "člověka Bohem povolaného".

Písmo praví, že učedníci Spasitele nikdy neoslovili familiárně a nevážně "Ježíši" - a dokonce si to nedovolili i Spasitelovi odpůrci !

Takto nevážně křesťané mluví o Bohu, který se z lásky k nám dobrovolně omezil, sestoupil na tento svět, aby za nás dobrovolně zemřel ???

Filipským 2, 5 Nechť je mezi vámi takové smýšlení jako v Kristu Ježíši:
Filipským 2, 6 Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl,
Filipským 2, 7 nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka
Filipským 2, 8 se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.


A že Spasitel byl i zde na zemi Bohem, nám říká i On sám :

Lukáš 8, 38 Ale ten muž, z něhož vyšli démoni, ho prosil, aby směl být s ním; on ho však poslal zpět a řekl mu:
Lukáš 8, 39 „Vrať se domů a vypravuj, jak veliké věci ti učinil Bůh.“ I odešel a zvěstoval po celém městě, jak veliké věci mu učinil Ježíš.

A že Pán zde na zemi nic ze svého Božství neztratil, dosvědčuje i apoštol Pavel :

Židům 13, 8 Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes i na věky.


*

Nicméně to, co zde píši bude pro celou řadu křesťanů (troufám si říci že pro většinu) naprosto cizí a absolutně nepřijatelné.
Čím to je ?
Z mých dlouholetých pozorování je příčinou to, že původní křesťanské církve přestaly být Kristovými církvemi a staly se náboženskými společnostmi, každá se svou vlastní církevní ideologií.

A tyto náboženské společnosti představují jakési izolované bubliny, či kapsle, v nichž je dovoleno uvažovat pouze tak, jak dovolí duchovní vládce tohoto izolovaného prostoru, či prostorů duchovně příbuzných. Jiné myšlení je absolutně nepřípustné a setkává se s alergickou až nenávistnou reakcí, což svědčí o tom, že v těchto izolovaných prostorech nevládne svoboda - a tudíž tam nemůže být ani Kristus !

2. Korintským 3, 17 Duch je tím Pánem, kde je Duch Páně, tam je svoboda.

Živé tělo Kristovo (1Kor. 12,27), tak bylo nahrazeno církevními organizacemi, řízenými státními zaměstnanci ve funkcích kazatelů, farářů, biskupů a dalších církevních hodností.

List Jakubův 4, 4 Proradná stvoření! Což nevíte, že přátelství se světem je nepřátelství s Bohem? Kdo tedy chce být přítelem světa, stává se nepřítelem Božím.

Kdo tedy chce být přítelem světa, stává se nepřítelem Božím.

Lze tedy říci, že dokud byly křesťanské církve v nepřízni světa, byly v přízni Boží - vzdor tomu, že celá řada církevních pracovníků spolupracovala se Státní bezpečností a ničila tak Kristovo stádce.

Kristovo stádce se atomizovalo, nedůvěřovalo svým duchovním a vytvořilo neformální společenství většinou na rodinné, či příbuzenské bázi, tedy struktury, do nichž se Státní bezpečnosti nepodařilo proniknout - ani na to neměli lidi.

Nicméně, po převratu a hlavně po tzv. "církevních restitucích",  vzala tato oprávněná nedůvěra ke státu (Mt. 4; 8,9; Lk. 4; 5-7) definitivně za své. Křesťanské církve přestaly být omezovány a pronásledovány a dostaly se do přízně státu.

Stát již nebyl utlačovatel a slouha |Satanův, ale hodný strýček, který církvím sype penízky.


A podřízenost křesťanských církví státu (který si církve koupil za restituční peníze), se projevila i v době očkování proti covidu. Křesťanské církve v této otázce neradily k zdrženlivosti - ale očkování doporučovaly, obhajovaly a dosud obhajují vzdor tomu, že jeho škodlivost je dnes už zřejmá ! 




John Virapen na ČT 24






U vedoucích křesťanských církví postrádám elementární zodpovědnost za Kristem jim svěřené stádce !!!

Přátelství se světem a nepřátelství s Bohem jsou dvě strany jedné a téže mince.

List Jakubův 4, 4 Proradná stvoření! Což nevíte, že přátelství se světem je nepřátelství s Bohem? Kdo tedy chce být přítelem světa, stává se nepřítelem Božím.

A křesťanské církve si již zvolily.

A proto je pro naši záchranu nutné, držet se jen Krista :



ecr







"SYSTEMATICKÉ PONIŽOVÁNÍ KRISTA V KŘESŤANSKÝCH CÍRKVÍCH" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: SYSTEMATICKÉ PONIŽOVÁNÍ KRISTA V KŘESŤANSKÝCH CÍRKVÍCH (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 27. říjen 2025 @ 08:16:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A že Spasitel byl i zde na zemi Bohem, nám říká i On sám :

Lukáš 8, 38 [biblenet.cz] Ale ten muž, z něhož vyšli démoni, ho prosil, aby směl být s ním; on ho však poslal zpět a řekl mu:
Lukáš 8, 39 [biblenet.cz] „Vrať se domů a vypravuj, jak veliké věci ti učinil Bůh.“ I odešel a zvěstoval po celém městě, jak veliké věci mu učinil Ježíš. /



No, pane Ekrazite, abyste mohl vyvozovat takovéto dalekosáhlé fabulace a domněnky, musel byste nevytrhávat věci z kontextu a hlavně byste musel ten kontext znát.
A vědět, co Pán Ježíš o Bohu a o sobě říká a učí. Což zjevně nevíte.

Nic takového, co si vymýšlíte, nám Spasitel neříká.


J 5:19:  Ježíš jim odpověděl: „Amen, amen, pravím vám: Syn nemůže sám od sebe činit nic než to, co vidí činit Otce. Co činí on, to činí stejně i Syn.

J 5:30:  „Já sám od sebe nemohu dělat nic. Jak slyším, tak soudím, a můj soud je spravedlivý, protože nehledám svou vůli, ale vůli toho, kdo mne poslal.“

J 7:28:  Tu Ježíš, vyučující v chrámě, hlasitě zvolal: „Vskutku mě znáte a víte, odkud jsem? Nepřišel jsem sám od sebe, ale ten, kdo mne poslal a jehož vy neznáte, je pravdivý.

J 8:28:  Ježíš jim řekl: „Až vyvýšíte Syna člověka, tehdy poznáte, že Já jsem a že sám od sebe nečiním nic, ale mluvím tak, jak mě naučil můj Otec.

J 8:42:  Ježíš jim řekl: „Kdyby byl Bůh váš Otec, milovali byste mě, neboť z Boha jsem vyšel a od něho přicházím. Nepřišel jsem sám od sebe, ale on mne poslal.

Sk 2:22:  „Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského, MUŽE dosvědčeného vám od Boha mocnými činy, divy a znameními, které Bůh uprostřed vás skrze něho učinil, jak sami víte,

Sk 10:37:  Vy sami víte o tom, co se dálo po celém Judsku, počínajíc Galileou, po křtu, který hlásal Jan. 38 Jak Bůh pomazal Duchem Svatým a mocí Ježíše, toho z Nazareta, jenž procházel zemí, činil dobře a uzdravoval všechny, kteří trpěli pod mocí Ďábla, protože Bůh byl s ním




Re: SYSTEMATICKÉ PONIŽOVÁNÍ KRISTA V KŘESŤANSKÝCH CÍRKVÍCH (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 27. říjen 2025 @ 12:01:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


 A že Spasitel byl i zde na zemi Bohem, nám říká i On sám :
      .........
A že Pán zde na zemi nic ze svého Božství neztratil, dosvědčuje i apoštol Pavel :
       Židům 13, 8 [biblenet.cz] Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes i na věky.   /


Ale kdepak. Zase vedle pane Ekrazite.
Pán Ježíš nic ze svého lidství, ze svého člověčenství neztratil.   Ani nyní, kdy je v oslaveném těle v nebi po pravici Boha obdařen slávou a ctí,  a znovu přijde tak, jak odešel.

Židům 13, 8 [biblenet.cz]     Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes i na věky.

 To slovo je samozřejmě pravdivé.   Ježíš včera - před 2000 lety byl člověk, syn člověka, potomek z rodu Davida, z pokolení Judy.     A ten člověk Ježíš Kristus byl umučen, zabit, ukřižován a zemřel.   A toho člověka Bůh vzkřísil z mrtvých v oslaveném těle, smrt nad Ním už nemá vládu.
  A ten člověk byl vzat do nebe, Bůh Ho posadil po své pravici.  Korunoval Ho slávou a ctí, učinil Ho Pánem a Mesiášem.
     A ten člověk, syn člověka, opět přijde.          
   Pořád tentýž.   Nemění se jednou z Boha na člověka, pak zase z člověka na Boha, a tak různě...

J 8:40:   Nyní mne usilujete zabít, člověka, který vám pověděl pravdu, kterou slyšel od Boha. To Abraham neučinil.

1Tm 2:5:  Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, 6 který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas.

1K 15:21:  Když tedy přišla skrze člověka smrt, přišlo skrze člověka také vzkříšení mrtvých.

Mt 17:9:  A když sestupovali z hory, Ježíš jim přikázal: „Nikomu o tom vidění neříkejte, dokud Syn člověka nebude vzkříšen z mrtvých.

Žd 2:6:  Kdosi někde slavnostně dosvědčil: ‚Co je člověk, že na něj pamatuješ, nebo syn člověka, že jej navštěvuješ?   7 Nakrátko jsi ho postavil níže než anděly, slávou a ctí jsi ho ověnčil a ustanovil jsi ho nad dílem svých rukou. 8 Všechno jsi poddal pod jeho nohy.‘ Tím tedy, že mu poddal všechno, neponechal nic, co by mu nebylo poddáno. Nyní však ještě nevidíme, že je mu všechno poddáno. 9 Avšak toho, který byl nakrátko postaven níže než andělé, Ježíše, vidíme pro utrpení smrti ověnčeného slávou a ctí; tak z milosti Boží za každého okusil smrti.

Sk 7:56:  a řekl: „Hle, vidím nebesa rozevřená a Syna člověka, jak stojí po pravici Boží.“

Mt 24:44:  Proto i vy buďte připraveni, protože neznáte hodinu, v níž přijde Syn člověka.“

Mt 25:31:  „Až přijde Syn člověka ve své slávě a všichni svatí andělé s ním, tehdy se posadí na trůn své slávy;

Mk 14:62:  Ježíš řekl: „Já jsem. A spatříte Syna člověka sedícího po pravici Moci a přicházejícího s nebeskými oblaky.

L 17:30:  Právě tak to bude toho dne, kdy se zjeví Syn člověka.

L 18:8:  Pravím vám, že se jich rychle zastane. Jen až přijde Syn člověka, zdali nalezne víru na zemi?“

Sk 17:30:  Když tedy Bůh přehlédl ty doby nevědomosti, nařizuje nyní lidem, aby všichni a všude činili pokání. 31 Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit obydlený svět skrze MUŽE (tj. člověka), kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých.“




SYSTEMATICKÉ PONIŽOVÁNÍ KRISTA V KŘESŤANSKÝCH CÍRKVÍCH ? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 27. říjen 2025 @ 12:34:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

 SYSTEMATICKÉ PONIŽOVÁNÍ KRISTA V KŘESŤANSKÝCH CÍRKVÍCH ?

 Je to zcela  opačně, pane Ekrazite.

Děje se SYSTEMATICKÉ PONIŽOVÁNÍ BOHA V KŘESŤANSKÝCH CÍRKVÍCH .    Jediného Pravého Boha,   Boha a Otce Ježíše Krista.   Boha Abraháma, Izáka i Jákoba.  Stvořitele všeho.
   Zcela se Ho vypudilo a zastoupilo bezejménným 3 osobovým božstvem , o kterém v Písmu svatém není ani čárka.      Jediného Pravého Boha se rozmělnilo a rozředilo do jednoho ze tří v bezejménném božstvu Trojici.



Spasitele Pána Ježíše se naopak posunulo do pozice vyšší než jak o Něm čteme v Písmu, než co nám o Něm zjevuje Bůh.    ->    Na úroveň samotného Boha.
Spasitel nebyl pro učedníky i pro mnohé další současníky  pouhým Ježíšem.   To máte pravdu.
     Byl pro ně Mistrem, Učitelem, Rabbim, Pánem, Kristem, Synem Davidovým,  Synem Nejvyššího.

A tak Ho oslovovali.

Ale nikdy Ho neoslovovali Bohem.       Něco jako Bože Ježíši....


To až zvrácené trinitární konstrukce a výmysly  ze 4. století  pozbavily Ježíše mnoha těch uvedených titulů.     Protože Ho nazvaly Bohem   ->   a tak mnohé ty Ježíšovy tituly ztratily na významu, ztratily smysl, šly do zapomnění, zcela se zamlžily a vytratily.  


A tak i nyní velké a známé "křesťanské kapacity"     stavěji před lidi nesmyslné, nebiblické  dilema  a takto zavádějícím způsobem stavějí otázku před posluchače či čtenaře:

     Byl Ježíš Kristus podvodník, nebo byl Bůh   ?

No, ani jedno ani druhé.

      Správně položena otázka je tato (toto dilema lidé v Ježíšových časech řešili, nic jiného)  :

    Je Ježíš podvodník, nebo je Mesiáš (Kristus)   ?

A odpověď ?    ANO, JEŽÍŠ JE KRISTUS, MESIÁŠ.







Re: SYSTEMATICKÉ PONIŽOVÁNÍ KRISTA V KŘESŤANSKÝCH CÍRKVÍCH (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Pondělí, 27. říjen 2025 @ 12:53:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Se zájmem jsem si přečetl článek a musím uznat, že je velmi hodnotný. Opravdu trefná a aktuální glosa, rozbor, včetně odkazů. Precizní práce autora s nickem Ekrazit. I když nejsem věřící, dokážu ocenit, když si někdo dá na svém tvrzení záležet a předloží sérii logických argumentů, které působí velmi synergicky a komplexně. Diskusi pod článkem jsem nečetl a ani číst nebudu, teologické spory se mě netýkají. Hodnotím jen formu článku a jak to působí na ateistu nebo agnostika. I ateista, agnostik dokáže ocenit poctivou práci. 👍🏻





SYSTEMATICKÉ PONIŽOVÁNÍ KRISTA V KŘESŤANSKÝCH CÍRKVÍCH ? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 27. říjen 2025 @ 13:38:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

 / Takto nevážně křesťané mluví o Bohu, který se z lásky k nám dobrovolně omezil, sestoupil na tento svět, aby za nás dobrovolně zemřel ??? /


Bůh za nás nezemřel.

Že za nás zemřel Bůh je jedno z největších trinitárních smyšlených, lživých a heretických tvrzení.




Zemřel za nás člověk.
A člověk byl Bohem vzkříšen.


Bůh je Nesmrtelný.  Nikdo Ho nemůže zabít, usmrtit, zastřelit, utopit, udusit, ukřižovat,...
   
1Tm 6:16On (Bůh) jediný má NESMRTELNOST a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí nespatřil a nemůže spatřit. Jemu buď čest a věčná moc. Amen.
    
1Tm 1:17Králi věků, NESMRTELNÉMU, neviditelnému, jedinému Bohu buď čest a sláva na věky věků! Amen.




Re: SYSTEMATICKÉ PONIŽOVÁNÍ KRISTA V KŘESŤANSKÝCH CÍRKVÍCH (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 29. říjen 2025 @ 21:16:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vysvětleni pro pohádkáře a tudíž všechny trojičníky uličníky:

Lukáš 8,39
"Vrať se domů a vyprávěj, kolik toho pro tebe Bůh udělal." Muž tedy odešel a po celém městě vyprávěl, kolik toho pro něj Ježíš udělal. (NIV)

1. Bůh koná své zázraky skrze lidi. Kdykoli se tedy stane zázrak, patří díky tomu, kdo stál ve víře a zázrak vykonal, a také díky a sláva Bohu, který dodal sílu a skutečně vykonal dílo.

Stejný princip je často ilustrován v knize Skutků: "A celý zástup mlčel a poslouchal Barnabáše a Pavla, když vyprávěli o všech znameních a zázracích, které Bůh skrze ně učinil mezi pohany" (Sk 15,12). Bůh tyto zázraky konal skrze své apoštoly. Když tedy někoho uzdravil apoštol, mohl právem říci: "Bůh mě uzdravil". To neznamená, že apoštol byl Bůh, ale že Bůh působil skrze apoštola. Podobně ve Sk 19,11 čteme: "A Bůh skrze Pavlovy ruce konal neobyčejné zázraky". Byl to tedy Pavel, kdo dělal zázraky, nebo Bůh? Bylo to obojí! Bůh působil skrze Pavla, přesto to zjevně neznamená, že Pavel je Bůh.
Podobný princip můžeme vidět ve Skutcích 3,21, kde se píše: "Nebe ho musí přijmout až do doby obnovení všech věcí - Bůh o tom mluvil ústy svých svatých proroků, kteří byli odedávna." Mluvil Bůh, nebo proroci? Bylo to obojí! Bůh mluvil prostřednictvím svatých proroků. Proroci však nejsou Bůh sám, jsou jeho nástrojem.

Když tedy Ježíš konal zázraky, nebyl to jen on, ale jednal také Bůh, stejně jako je tomu, když my, křesťané, konáme zázraky, uzdravení atd. Ve skutečnosti Ježíš přisuzoval zásluhy Otci za to, co konal. "Slova, která vám říkám, nejsou jen má vlastní. Spíše je to Otec, který žije ve mně a koná své dílo" (Jan 14,10b).

https://www.biblicalunitarian.com/verses/luke-8-39#mce_temp_url#



Stránka vygenerována za: 1.37 sekundy