|
Právě je 433 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: ivanp rosmano Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116505858 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Koho očekává CÍRKEV ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE? 5. díl
Vloženo Neděle, 25. leden 2004 @ 14:13:08 CET Vložil: Bolek |
poslal Aleš Franc Koho očekává CÍRKEV ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE? 5. díl
SOUHRN
Učiňme nyní kratičký souhrn adventistického učení. Bůh,
který vytvořil celý vesmír, stvořil nejprve anděly a inteligentní Adamy z jiných
planet a nakonec stvořil Zemi a člověka. Zároveň vesmíru vtiskl svůj Boží
zákon, desatero, které je platné jak pro člověka, tak pro anděly. Lucifer,
původně anděl, se však chtěl Nejvyššímu vyrovnat, a proto začal s Bohem
– tj. Michaelem - bojovat. Na svoji stranu přitom svedl i Evu s Adamem,
a to tím, že Boha obvinil z nedůvěryhodnosti. Tato obžaloba byla vyřčena
před celým vesmírem a jeho obyvately, a proto Bůh od této chvíle sbírá
materiál na svoji obhajobu, aby se ke konci světa mohl před celým vesmírem
obhájit. To je také důvod, proč Bůh doposud dopouští satanovy činy na
zemi. Chce tak ukázal, že je satatan lhář, a shromáždit tak dostatek důkazního
materiálu k soudnému dni, aby mohl prokázat svoji nevinu. Vraždy, války
a ostatní zvěrstva, podněcovaná satanem, jsou tu jen proto, aby Bůh mohl
prokázat svoji bezúhonnost.
Satan od svého pádu svedl na svoji stranu celé lidstvo a
nutí je, aby se vzepřelo desateru a neuctívalo Boha v sedmý den, to je
v sobotu, ale v den nepravý, tj. v neděli. O tento den vede Satan s Ježíšem
spor do dnešních dnů. Avšak porážku satana učinil Kristus, když dokázal,
že je možné Bohu důvěřovat a v této důvěře podstoupil kříž. Tím
ukázal, že je ďábel lhář a že Bůh si lidskou důvěru zaslouží. Poté
Kristus odpočinul v sobotu v hrobě, aby zachoval a tím také
potvrdil den pracovního klidu. Toto vše se odehrává před zraky mimozemšťanů,
vesmírných lidí, které Bůh stvořil dříve než Adama.
Po svém vzkříšení Kristus vešel do první části
nebeské svatyně, kde konal smírčí službu za hříchy lidí. V roce
1844 pak vešel do svatyně svatých, aby začal tyto hříchy očišťovat a záznamy
hříchů proto vnesl k prozkoumání do svatyně svatých. Zahájil tak
první fázi vyšetřovacího soudu. Tím začala doba konce, která před
vynesením rozsudku, což je druhá část vyšetřovacího soudu, na sklonku
doby milosti, zahájí na zemi probuzení. Až tato doba skončí, Kristus oblékne
královské roucho a hříchy Božího lidu vloží satanovi na hlavu.
Po skončení doby milosti na zemi nastane doba soužení,
neboť Kristus ukončil svou přímluvnou službu za svět. Padlá církev se
sjednotí pod papežský úřad, který je představován dravou šelmou, jejíž
hlava byla v roce 1798 zajetím papeže smrtelně raněna, avšak nyní je
opět živá. Výkonnou mocí papežství budou Spojené státy americké, které
nařídí uctívat neděli namísto soboty. Praví křesťané, kteří budou představování
pacholíkem, jehož porodila žena oděná sluncem, se stanou terčem satanských
útoků. Těmito pravými křesťany jsou ti, kteří nevěří v existenci
pekla, nevěří ve věčnost lidské bytosti a za svoji normu učení považují
prorocky inspirované spisy Ellen Whiteové. Pečetí těchto křesťanů je, že
světí Boha v jediný správný den, a to je sobota.
Těsně před tím, než se oklamaní lidé rozhodnou pravé
křesťany zničit, sestoupí z nebe Kristus, který vzkřísí mrtvé, a křesťany
promění k nesmrtelnosti a zároveň nevěřící zahubí. Církev jej
bude následovat do nebe, zatímco satan zůstane zcela osamocen na pusté zemi
jako kozel Azazel, obtížen vinami lidí, které na něho vložil Kristus. V nebi
bude zatím probíhat soud, kdy svatí budou v knihách ze skutků nevěřících
posuzovat, zda měl či neměl satan pravdu, když obvinil Boha z nedůvěryhodnosti.
Po tisíci letech Kristus vzkřísí bezbožné, kteří budou chtít dobýt
Jeruzalém, vynese nad nimi smrtelný rozsudek, a poté je zničí ohněm z nebe.
Tímto ohněm soudu se očistí celá země. Na této zemi nakonec Kristus založí
své království, jeho poddaní zde budou cestovat za svými příbuznými
Adamy z jiných civilizací a studovat hlubiny Boží a konečně budou v klidu
a bez pronásledování moci vychutnat svěcení každé soboty v týdnu.
Z počátku jsme uvedli, že adventisté jsou historicky
i doktrinálně příbuzní Svědkům Jehovovým. Uveďme proto nyní srovnávací
tabulku, která uvádí jednotlivé shody a podobnosti.
Podobnosti
a shody v učení adventistů a Svědků Jehovových.
znak
adventisté
jehovisté
historický
předchůdce
Millerité
Millerité
výpočty
konce světa
rok
1844
rok
1914 (poprvé)
vysvětlení neúspěchu
Kristus
vešel očistit svatyni v nebesích
Kristus
přišel neviditelně na zem očistit chrám
spasení
poslušnost
přikázání
poslušnost
přikázaní
kdo
je Kristus
Michael
implicitně
Michael
explicitně
co
je smrt
spánek
spánek
co je peklo
anihilace
anihilace
kdo je ostatek
adventisté
Jehovisté
Křesťanské církve
svedené
ďáblem
svedené
ďáblem
budoucnost
vykoupených
Život
na obnovené zemi
Život
na obnovené zemi
autoritativní
spisy
Proroctví
E. Whiteové
Strážná
věž
výlučná
pravda
Svěcení
soboty
Odmítání
transfůze
Této
podobnosti jsou si adventisté
velmi dobře vědomi, a
proto se
od učení
Svědků Jehovových
různými publikacemi
distancují. Je
však nutné
podtknout, že
alepospoň formálně
adventisté věří a obhajují
Kristovo Božství, byť v dalším
učení nevědomky Božské atributy Kristu upírají.
Přehled některých
doktrín popírajících Kristovo Božství a poslání.
Atributy Krista a jeho dílo
Biblický pohled
Adventistický pohled
Podstata
Život věčný
Zemřel věčnou
smrtí
Původ
Boží Syn
Michael
Oběť
Oběť
Melchisedechovská
Oběť levitární
Smíření
Dokonáno na
kříži
Stále není
dokonáno
Vykoupení
Hřích svatých
vložen na Krista
Hřích svatých
vložen na satana
Soud
Kristus
je soudce
Kristus
je obžalovaný
Vláda v tisíciletém království
Na
zemi vládne Kristus
Na
zemi zůstává satan
Víra v Krista
Dar
víry mají pouze svatí
Dar
víry mají všichni lidé
Věrnost
Smlouvu
s Izraelem zruší satan
Smlouvu
s Izraelem zrušíl Kristus
Zákon
Kristus
naplnil Zákon
Kristus
porušil sobotu
1. Závěr
Pokud dnes slyšíme, že rozsuzování učení brání
jednotě a že poznání musí vycházet až z lásky, dostáváváme
se do přímého rozporu se slovy apoštola Petra z 2 P 1,5-7 „Proto
také vynaložte všecku snahu na to, abyste ke své víře připojili ctnost, k
ctnosti poznání, k poznání zdrženlivost, ke zdrženlivosti trpělivost,
k trpělivosti zbožnost, ke zbožnosti bratrskou náklonnost a k bratrské náklonnosti
lásku.“
Zbývá tedy otázka, zda je možné spolupracovat na
evangeliu s těmi, kteří jej převrátili v pravý opak, a kteří
svým učením popírají Kristovo dílo kříže, popírají Boží milost a
ostatní křesťany prohlašují za odpadlíky? Je možné převzít zodpovědnost
za to, že nově obrácení lidé budou díky naší nedbalosti a falešné
toleranci vyučováni těmto doktrínám? Vezmeme si k srdci četná varování
epištol před bludaři nebo se uspokojíme tím, že někdo používá jméno
našeho Pána, a to nám bude dostatečným důvodem k tomu, abychom doširoka
otevřeli náruč našich ekumenických paží?
Budeme následovat některé americké církve, jež přizvaly
ke spolupráci Mormony a Boží děti, neboť i oni věří v Ježíše
Krista? Avšak pamatujme, že ne každý, kdo říká Kristu Pane, Pane, vejde
do Božího království, ale pouze ten kdo činí vůli jeho Otce. Je snad vůlí
Boží hlásat do křesťanských denominací evangelium zákonické
samospravedlnosti a sektářské výlučnosti? Je Boží vůli popírání Boží
milosti? Dá se vše přejít slovy o toleranci?
„Cílem našeho vyučování je láska z čistého srdce, z
dobrého svědomí a z upřímné víry. Od toho se někteří odchýlili a dali
se na prázdné řeči. Chtějí být učiteli zákona a nechápou ani svá
vlastní slova ani podstatu toho, o čem s takovou jistotou mluví. Víme, že zákon
je dobrý, když ho někdo užívá správně a je si vědom, že zákon není
určen pro spravedlivého, nýbrž pro lidi zlé a neposlušné, bezbožné a hříšníky,
pro lidi bohaprázdné a světské, pro ty, kdo vztáhnou ruku proti otci a
matce, pro vrahy…“ (1Tm 1,5-9)
„Duch výslovně praví, že v posledních dobách někteří
odpadnou od víry a přidrží se těch, kteří svádějí démonskými
naukami, jsou pokrytci, lháři a mají vypálen cejch na vlastním svědomí. Zakazují
lidem ženit se a jíst pokrmy, které Bůh stvořil, aby je s děkováním
požívali ti, kdo věří a kdo poznali pravdu. Neboť všechno, co Bůh
stvořil, je dobré a nemá se zavrhovat nic, co se přijímá s díkůvzdáním.
Vždyť je to posvěceno Božím slovem a modlitbou. Toto bratřím zdůrazňuj
a budeš dobrým služebníkem Krista Ježíše, vychovaným slovy víry a pravého
učení, které sis osvojil.“ (1Tm 4,1-6)
„Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes i na věky. Nedejte
se strhnout všelijakými cizími naukami. Je dobré spolehnout se na
milost a nikoli na předpisy o pokrmech; kdo je dodržoval, nic tím nezískal.“
(Žd 13,8-9)
2. Literatura
1. Adventisté sedmého dne věří…,
Výklad základních věroučných článků, Advent – Orion, Praha, 1996
2. Beshires O. J., Woolsey R. H.,
Chvála Pánu, Advent, Praha, 1992
3. Branson W. H., Smíření ve světle
svatyně, Ústřední rada církve adventistů s. d.,vydáno pro vnitřní potřebu
církve, 1970
4. Duda D., Kristus, Bůh nebo stvořená
bytost? Advent – Orion, Praha, 1997
5. Duda J., Víra, Co to je?,
Advent – Orion, Praha, 1994
6. Folkenberg R. S., Advent 7-8,
1994, str. 4, in: Vztah adventistů k ostatním křesťanským denominacím,
Život víry, 6/95, str. 160
7. Chán V., Zjevení. Jaké přináší
poselství?, Advent – Orion, Praha, 1995
8. Internetovská stránka CASD, www.casd.cz
9. Kučera D., Problém zla ve světě
a v životě člověka, Advent – Orion, Praha, 1993
10. Moskala J., Daniel. Kdo to byl a o čem mluví
jeho proroctví?, Advent – Orion, Praha, 1995
11. Moskala J., Peklo. Existuje vůbec, Advent –
Orion, Praha, 1994
12. Nelson D., NET 98, 27 přednášek vydaných
tiskem, CASD, 1998
13. Pentoton D. J., Pentoton M. J., elektronický časopis
„Watchower Observer“ in: Setkávání bývalých svědlů Jehovových,
nedatováno, str. 4-10
14. Polaško P., Problém a co s ním?, Advent –
Orion, Praha, 1994
15. Potoček J., Církev adventistů sedmého dne, život
víry, 6/95, str. 156 - 158
16. Provonsha J. W., Existuje život po životě?,
Advent – Orion, Praha, 1994
17. Pro vyjasnění, „Na otázky Života víry
odpověděli ThDr. Jiří Moskala a ThDr. Daniel Duda, Život víry 6/95, str.
159 - 160
18. Schurch M., Advent, naděje lidstva pro
budoucnost, Advent – Orion, Praha, 1993
19. Švihálek L., Svět. Jak se v něm orientovat,
Advent – Orion, Praha, 1995
20. Švihálek L., Život. Má nějaký smysl?,
Advent – Orion, Praha, 1994
21. Tomasi M., Smrt a vzkříšení, nebe a peklo,
Advent – Orion, Praha, 1993
22. Vandeman G. E., Co se mi líbí na, Advent –
Orion, Praha, 1993
23. Folkenberg S. R., Stále věříme, Advent –
Orion, Praha, 1995
24. Whiteová G. E., Myšlenky z hory blahoslavenství,
Svoboda, 1990
25. Whiteová G. E., Touha věků, Advent – Orion,
Praha, 1996
26. Whiteová G. E., Velké drama věků, Advent –
Orion, Praha, 1995
27. White L., Život a dílo Ellen G. Whiteové,
Review and Herald, Washington D. C., 1973
28. Hackleman D.,The Significance of Ellen White's
Head Injury, An Editorial Introduction, Adventist Currents, June 1985, www.ellenwhite.com
29. White L. A., Jako nás Pán vidol, Ústredie církvi
adventistov s. d. v Prahe, 18. 5. 1985
30. Daniels A. G., Trvalý dar proroctví, Jen pro
vnitřní potřebu církve, vydavatel neuveden, nedatováno
pokračování
Obsah této studie zveřejněné na GRANO SALIS:
1. Stručná historie a charakteristika církve
2. Učení CASD
- Teologická sebereflexe
3. Učení
CASD - Zákon, desatero a sobota
4. Učení
CASD - Dar proroctví
5. Učení
CASD - SOUHRN
6. Přílohy
|
Re: Koho očekává CÍRKEV ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE? 5. díl (Skóre: 1) Vložil: tomas15 v Pondělí, 26. leden 2004 @ 15:57:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | to je supr, ze tady ted mame celou praci zaslanou samotnym autorem i s prilohama. Mozna by bylo zajimave udelat anketu sestavajici z moznych odpovedi na nekterou z otazek, ktere autor ve svem zaveru predklada: Napr. 'Je možné spolupracovat na evangeliu s těmi, kteří jej převrátili v pravý opak, a kteří svým učením popírají Kristovo dílo kříže, popírají Boží milost a ostatní křesťany prohlašují za odpadlíky (CASD)?'
V pripade vseobecne shody na zamitave odpovedi by pak mohli administratori zvazit vymazani vsech odkazu na tuto cirkev, jako i clanku zaslanych jejimi cleny ci priznivci, nebo popripade je zaradit do kategorie 'bludna uceni'.
Vzdyt preci, budme dusledni: Pokud s Adventisty na evangelium neni mozne spolupracovat, protoze ho prevratili v pravy opak, pak to znamena, ze je to bludarska sekta, pred kterou bychom meli varovat a ne na ni odkazovat v sekci 'cirkve'!!!!! |
|
|
Re: Koho očekává CÍRKEV ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE? 5. díl (Skóre: 1) Vložil: Krytyk v Pondělí, 26. leden 2004 @ 17:18:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Myslím si, že o tom ta debata právě je. Autor tady něco napsal a my o tom snad můžem podiskutovat, ne? Jestli se ti adventisti se svým učením do tvýho pojetí vejdou, tak je to O.K. a nevztekej se. My ostaní se o tom můžem pobavit normálně. Já například donedávna ani netušil, co všechno adventisti věřej a spoléhal jsem s důvěrou na ekumenický povědomí, že je to u nich stejný jako u ostatních protestantů. To co tady Franc píše je pro mě zajímavý a nejsem dežo abych ho smet ze stolu, protože mi zaryl do charismatiků. Ty seš normálně na něj vysazenej až je to směšný. Von je pro tebe jednou provždy mrtvej, ať napíše co chce. To je pak těžký.
Spíš by mě zajímalo, co si o tom myslej adventisti, co sem píšou, jestli se s tím učením setkali při vyučování a jak se s tím vyrovnávají. Ono to totiž má i druhou stranu mince. Z jejich pohledu by sme byli sekta my všichni ostatní, co učíme jinak než oni. Jak se pak vyrovnávaj se spoluprácí v ekumeně s ostatníma církvema? Vadí jim to? Berou je jako sobě rovné? Nebo s nimi spolupracujou aby jim pomohli otevřít oči nebo sebrat ňáký ovečky? Ferdo, Effrime, a další, řekněte k tomu co si opravdu myslíte. Fakt mě to zajímá.
|
|
|
Re: Koho očekává CÍRKEV ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE? 5. díl (Skóre: 1) Vložil: tomas15 v Úterý, 27. leden 2004 @ 07:35:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Krtku, co tady placas o charismaticich? To kdyz napisu komentar o homosexualite, tak v tom taky budes hledat charismatiky, jen proto ze sem si dovolil se o onom tematu trochu rozepsat? To uz si me na vzdy odepsal, protoze jsem nekdy zminil o nakem tematu neco s cim jsi nesouhlasil?
Ja, inspirovan investigativni studii AF, navrhuju naprosto vaznou anketu o tom jestli je mozny spolupracovat s Adventisty ci mozna o tom zda ctenari GS souhlasi s tvrzenim, ze Adventisti prevraceji evangelium v pravy opak. Co je na tom spatneho? Kdyz uz se tady na GS vede diskuse v Duchu vzajemneho zatracovani, odmitani spoluprace a mozna i mazani telefonnich cisel z telefonni pameti proc by se ve stejnem stylu nemohlo hlasovat... Treba by se tak dalo hlasovat kazdy tyden o jedne libovolne zvolene cirkvi a v zaveru aspon zjistime odkud jsou ti vyvoleni!!! Ze by fundamentalisticka cast BJB? |
Re: Koho očekává CÍRKEV ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE? 5. díl (Skóre: 1) Vložil: baptista v Úterý, 27. leden 2004 @ 14:27:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mě tahle studie taky dost překvapila a nemůžu si to zatím srovnat v hlavě. Myslím, že bych nevěděl, pro co mám hlasovat. U nás ve sboru jsme s adventisty nikdy nespolupracovali. Možná, že se jednou za rok zúčastnili Ekumenických modlitebních shromáždění, ale to já nevím, nějak jsem si nevšiml a nepamatuji se na to. A ani jinak žádný kontakt ani spolupráci nemáme. Náš sbor nespolupracuje vlastně pořádně s žádnou jinou církví. A to upozorňuji, že nejsme fundamentalisti, ale normální baptistický sbor. :-) Naši fundamentalisti by sem asi ani nechodili. Myslím. |
]
|
|
Re: Koho očekává CÍRKEV ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE? 5. díl (Skóre: 1) Vložil: palobreno v Středa, 21. duben 2004 @ 21:03:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | No, to je teda obdivuhodny dilko ;-) Opravdu obdivuju, na jake urovni Ales cele tema zpracoval. Zatim jsem nemel dostatek casu, abych si to precetl podrobne, takze jsem cetl jen nektere casti a zbytek jen tak z letadla... Ale i tak - jako "kovanej advik" jsem stacil zaregistrovat hned nekolik pripadu, kdy Ales nektery problem uplne nepochopitelne zjednodusuje a vysledkem je potom v lepsim pripade hodne prekroucena polopravda (samozrejme nastavena do negativniho svetla ;-)) ), v tom horsim pripade z toho pak vyleze totalni nesmysl... Jeden priklad za vsechny:"...je možné spolupracovat na evangeliu s těmi, kteří jej převrátili v pravý opak, a kteří svým učením popírají Kristovo dílo kříže, popírají Boží milost a...?" Opravdu nechapu, jak na neco takoveho mohl prijit... Tim, ze verime ve spaseni z viry v Jezise(Boziho syna) a jeho obet na Golgote diky nezmerne Bozi milosti, prevracime evangelium v pravy opak, popirame kristovo dilo krize a popirame Bozi milost...? A muzu zodpovedne rict, ze jsem se v CASD nikdy nesetkal s nejakym ucenim, ktere by temto zakladnim pravdam odporovalo!
Jak uz jsem rekl, nemel jsem zatim cas prostudovat cely dokument, tak se omezim pouze na komentar k SOUHRNU a ZAVERU + tem tabulkam na konci...
Souhrn je vcelku vystizny a v podstate vystihuje zaklady te casti naseho "uceni", kterym se zrejme odlisujeme od vetsiny...? Presto i zde je nekolik nepresnosti.
Snad bych upresnil tu sobotu - Nelze rict, ze by spor sobota-nedele byl predmetem sporu mezi Bohem a Satanem. Z naseho pohledu jde spise o to, ze Satan dost casto v podstate prekrucuje Bozi pravdy (vytvari polopravdy) tim, ze je "neguje" - jako nejznamejsi priklad uvedu numerickou symboliku - cislo Bozi 777(v Zidovske symbolice znak plnosti, dokonalosti) versus cislo Dabla 666(vyjadruje cislo nedokonalosti, porusenosti, cislo cloveka). Odobne chapeme i sobota versus nedele. Myslim, ze se shodneme na tom, ze Buh v desateru prikazuje svetit sobotu jako vyraz oddanosti a vdecnosti svemu Stvoriteli. Satan si ovsem mimo jine ve sve vzpoure proti Bohu narokoval prave "post" stvoritele...Proto ona zmena soboty na nedeli - falesny den uctivani... (Ted me napada - sestka je hned vedle sedmicky a nedele hned vedle soboty...) Ostatne zkuste se zeptat katolickeho kneze, proc se sveti nedele misto soboty. S nejvetsi pravdepodobnosti vam odpovi, ze to zmenila "cirkev" z postu sve autority sverene ji Jezisem... Kdo by to chtel poradne prostudovat, tak ho dopredu varuju, ze nejspis nenalezne radny duvod pro tuto zmenu ;-)) a uz vubec ne v Bibli. Pokud je to jinak, tak se rad poucim. Tolik asi vyklad co se tyce soboty a nedele z meho adventistickeho pohledu. V zadnem pripade to však neznamena, ze bych si myslel, ze kdo nesveti sobotu, nemuze byt spasen – to jen pro poradek (i když nevylucuji, ze se clovek muze setkat s fundamentalisticky zalozenymi lidmi, kteří mu to budou schopni tvrdit…)
Co se tyce Jezisovy sluzby v nebeske svatyni, tak zde je zrejme, ze nejvice zalezi na vykladu proroctvi Daniele a Zjeveni... Takze tady asi nema cenu to moc resit, protoze to si vyklada snad kazda cirkev jinak...?
Co se tyka sjednoceni krestanskych cirkvi pod papezsky urad a roli USA... Nikomu tenhle vyklad necpu, napadaj me dve myslenky. Vite jake je pojeti ekumenismu v katolickem podani? Pokud vim tak prave tohle - navrat ztracenych ovecek do te jedine prave cirkve - katolicke... A co se tyce USA - prinejmensim hodne kontroverzni americke radeni ve svete v posledni dobe a jejich stale se stupnujici usili delat jakehosi svetoveho cetnika (vyraz bezne se dnes vyskytujici v novinach) je docela ilustrujici... Ale jak rikam, tohle je zkratka otazka vykladu proroctvi a to je vzdy trosku osemetne... (Konec koncu myslim, ze spravne porozumeni proroctvim je věc prinosna, lec ne nezbytna a uz vubec ne postacujici podmínka spaseni…)
"Praví křesťané, kteří budou představování pacholíkem, jehož porodila žena oděná sluncem, se stanou terčem satanských útoků." Jsem rad, ze zde nenapsal adventiste, ale krestane, protoze zde opravdu nebude zalezet na denominaci... S naslednou specifikaci techto krestanu vsak naprosto nemohu souhlasit, protoze veci zde uvedene se mi zdaji naprosto nepodstane a to, ze obecne "za svoji normu učení považují prorocky inspirované spisy Ellen Whiteové." je uz totalni nesmysl...
Ten Alesovo pospis „adventistickeho“ druheho prichodu Jezise Krista se mi zda formalne docela v poradku.
No, co se tyce toho srovnani s Jehovisty… (To je oblibena teme pro kritiky ? ) Zrovna před tydnem nas doma jeden Jehovista navstivil, tak jsem si precetl Straznou vez a nejaka spojitost v uceni mezi Jehovisty a Adventisty je mi tedy opravdu zahadou. Samozrejme obe hnuti jsou spjata dobou a oblasti vzniku… Minimalni rozdil je v tom, ze pokud jsem cetl citaty z Jehovistickeho „prekladu“ Bible, tak jsem mnoho versu skoro nepoznal. Naproti tomu adventiste pouzivaji uplne normalni ekumenickou nebo kralickou bibli…
Pokud Ales tvrdi, ze adventiste si mysli, ze ostatek=adventiste, tak cerpa z dosti starych zdroju… Ano, je pravda, ze tento nazor byl drive v naší církvi hodne silny a dokonce se dostal do nejakych cirkevnich stanov, ale nakonec bohudik doslo k prehodnoceni a priznani si omylu… (Kez by se to tak podarilo u všech nespravne pochopenych věci…)
K tvrzeni, ze ostatní krestanske církve jsou svedene dablem, by se odvazil jen opravdu tuhy fundamentalista…
Spaseni z poslusnosti prikazani? Uz od detstvi je mi vstepovano, ze spaseni je jen skrze viru v Jezise a jeho obet… Alese opet zrejme spletly starsi prameny, protože je pravda, ze drive hodne lidi z naší církve davalo duraz prave na skutky – omyl jednotlivcu, ketrych bylo nanestesti docela hodne – rict ale, ze by adventiste verili ve spaseni z poslusnosti zákona je zkratka nepravda.
Spisy E.G.Whiteove jsou brany jako prorocke spisy, ovšem vždy v podrizenosti Bibli! Bible ma vždy prednost… Jinak jeji dilo je hodne obsahle a ja jsem cetl jen několik malo knizek – v nich jsem ovšem na nejake rozpory s bibli nenarazil… (Pravda, v tom adventnim pojeti…)
To co resi ohledne Michaela nejak vubec nechapu…?
Ještě když vidim v te srovnavaci tabulce tu sobotu – pokud vim, tak existuje nezanedbatelna část baptistu, ketri sveti sobotu (hlavne v Americe)…?
Co se tyce te srovnavaci tabulky druhé – vzhledem k biblickemu pohledu- tak to uz je pro me opravdu hodne tezko uchopitelna věc. Vubec nechapu kde autor hleda a naleza spor… Prijde mi, ze vytrhava věci z kontextu a dava je do uplne nesmyslnych souvislosti a stavi věci do sporu, i když tam povetsinou spor není…
Taky me napada, ze je rozdil mezi biblickym pohledem a pohledem konkretni církve na biblicke pravdy… Ja jsem si vedom toho, ze se cirkev adventistu muze v mnoha vykladech pisma mylit. Stejene tak se ale muze mylit kterakoliv jina cirkev a stejne tak se muze mylit mily Ales Franc. Proto mi není jasne, proc zde skryva svůj osobní pohled za pohled striktne biblicky, zvlast když tam pak resi nejake hrani si se slovicky… V zakladnich vecech, tykajicich se viry a vykladu zakladniho uceni Bible totiž podle meho nazoru nemuze dojit k nejakym vyraznym rozporum s vetsinou ostatnich krestanskych církvi…
Zaver snad ani nebudu komentovat… ;-))
Ještě zaverem bych řekl, ze se jsem se v nedavne době pomerne uzce stykal s mnoha lidmi z mnoha krestanskych církvi a nikdy jsme nenarazili na něco,co by nas tak vyrazne rozdelovalo, jak se zde snazi podsouvat Ales… Ty zakladni věci jsem uz konecne napsal na zacatku… Ostatne myslim si, ze az prijde konecne Pan Jezis a osvetli nam to, co dnes nedokazeme videt, tak se asi budem ještě hodne za bricho popadat, jakym vecem jsme to dokazali verit. A teda uprimne lituju kazdeho, kdo si tohle nedokaze pripustit…
No, teda zabralo mi to sice dost casu, ale aspon v tech zakladnich vecech jsem musel predestrit, ze cela Alesovo studie stoji, nestydim se rici s prominutim, za houby… Zacal dobře a sel do hloubky, ale pak mi prijde, ze uplne opomel si třeba vyslechnout stanovisko strany, o které pise a pouziva věci vytrzene z kontextu a tak, jak se mu hodilo do kramu... Navíc cely zaver je az prilis zaujaty… To me dost mrzi, Alesi – promrhal jsi spostu casu tim, ze jsi místo seriozni studie nakonec vytvoril slusnou snusku polopravd a často i nesmyslu… Fakt skoda ? …
Jeho drivejsi studie se mi docela libili, ale když ted vidim, co je schopny „napachat za zverstva“, tak mi to na serioznost jeho ostatnich studii vrha docela dlouhy stin… ?
No, abych to taky nejak zakoncil… Někdo tady prahnul po stanovisku nejakeho adventisty, tak tady ho ma ;-) Omlouvam se, ze jsem to pojal trosku strucneji, ale vic není v mych silach… Jinak jsem samozrejme pripraven odpovedet na jakekoliv další dotazy (pokud budu znat odpoved ;-) ), pokud mi odpustite, ze budu reagovat s vetsim ci mensim zpozdenim (zkouskove se blizi ;-)) ) Jinak se ještě omlouvam, pokud jsem v nekterych pasazich trosku jizlivy – obcas jsem se zkratka neudrzel… ;-))
|
|
|
Re: Koho očekává CÍRKEV ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE? 5. díl (Skóre: 1) Vložil: lojza v Pondělí, 09. březen 2009 @ 14:41:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jakožto adventista místopřísežně prohlašuji, že věřím, že člověk je spasen z milosti Boží díky smrti Ježíše Krista. Poslušnost Božích přikázání je věc dobrá, nikoliv však spasitelná. A je nás víc takových :-) Nesmíš porovnávat český adventistický konzervatismus z 50tých let 20. století. Jak píše palobreno níže. Mimochodem bratři křesťané, vy se nesnažíte "dodržovat" Boží přikázání? To jako že klidně zahejbáte manželce, okrádáte zaměstnavatele apod.? To jistě ne. K 1Tm 4,1-6: Mám za to, že zvířata Bůh nestvořil pro naše žaludky, ale ze zcela jiného důvodu :-)
kdo chce psa bít ....
|
|
|
prosím (Skóre: 1) Vložil: legenda v Úterý, 10. březen 2009 @ 06:44:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | neužívejte jméno JHVH v kontextu se svědky...nemají s B-hem a s tím jménem nic společné....ad A a ad B jméno JHVH je normálně u Jeho následovníků v takové úctě ,. že se běžně nevyslovuje....a tady to užíváte jako název sekty..... Díkes |
|
|
Re: Koho očekává CÍRKEV ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE? 5. díl (Skóre: 1) Vložil: TomasKabrt v Úterý, 14. září 2010 @ 01:45:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista. Jsem jednadvacet let adventistou, absolvoval jsem Teologický seminář této církve, působím v ní jako učitel a laický kazatel a nikdy jsem se v tomto prostředí nesetkal s takovými nesmysly, jaké o věrouce adventistů tvrdí uvedený text. O jeho naprosté pomýlenosti (v lepším případě) se každý může snadno přesvědčit, když si sám přečte hned první pramen, který autor uvádí, a to 28 věroučných článků církve adventistů. Jsou zcela transparentně uvedeny na oficiálních webových stránkách této církve.
V této souvislosti si dovoluji doporučit zejména věroučné články 9 a 10. Koho podle nich očekává Církev adventistů sedmého dne? Pána, Boha a Spasitele Ježíše Krista, který smířil náš hřích svým dokonalým životem, utrpením, smrtí a zmrtvýchvstáním ,a my toto smíření přijímáme vírou. I tato víra, která přijímá spasení, vzniká působením Boží moci. Skrze Krista jsme ospravedlněni, přijati za Boží syny a Boží dcery a vysvobozeni z nadvlády hříchu. Skrze Ducha jsme znovuzrozeni a posvěceni.
K závěru a pointě celého shora uvedeného textu doporučuji zamyšlení nad tím, jestli nám Pán Bůh dává své Slovo na to, abychom jej používali jako klacek na druhé, nebo spíše pro zpytování vlastního srdce. |
|
|
|
|