Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 233, komentářů celkem: 429549, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467466
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: O postoji srdce
Vloženo Sobota, 07. únor 2004 @ 13:43:37 CET Vložil: xvejvodam

Zamyšlení O postoji srdce

Genesis 22, 2 : I řekl: Vezmi nyní syna svého, toho jediného svého, kteréhož miluješ, Izáka, a jdi do země Moria; a obětuj ho tam v obět zápalnou na jedné hoře, o níž povím tobě. Genesis 22, 10-12 : I vztáhl Abraham ruku svou, a vzal meč, aby zabil syna svého. Tedy zavolal na něho anděl Hospodinův s nebe a řekl: Abrahame, Abrahame! Kterýžto odpověděl: Aj, já. I řekl jemu: Nevztahuj ruky své na dítě, aniž mu co čiň; neboť jsem již poznal, že se Boha bojíš, když jsi neodpustil synu svému, jedinému svému pro mne. Soudců 11, 30-31 (Učinil pak Jefte slib Hospodinu, a řekl: Jestliže jistotně dáš mi Ammonitské v ruku mou: I stane se, že což by koli vyšlo ze dveří domu mého mně vstříc, když se vrátím v pokoji od Ammonitských, bude Hospodinovo, abych to obětoval v obět zápalnou.) Soudců 11,34-35 Když se pak navracoval Jefte do Masfa k domu svému, aj, dcera jeho vyšla jemu vstříc s bubny a s houfem plésajících; kterouž měl toliko jedinou, aniž měl kterého syna aneb jiné dcery. Stalo se pak, že když uzřel ji, roztrhl roucha svá a řekl: Ach, dcero má, velices mne ponížila; nebo jsi z těch, jenž mne kormoutí, poněvadž jsem tak řekl Hospodinu, aniž budu moci odvolati toho.

Dvě biblická místa, která si jsou v mnohém podobná, dva skuteční Boží služebníci, přinášející Hospodinu jako oběť své vlastní dítě, jen zakončení obou příběhů se liší. Pokud se do Jefteova příběhu začteme, na jeho konci podvědomě očekáváme stejný Boží zásah jako v případě Izákově, ten však k našemu zklamání nepřichází…proč? Podívejme se na oba příběhy pozorněji: Abraham je Hospodinem vyzván, aby Mu obětoval svého milovaného syna, který je zároveň předmětem i prostředkem Božích zaslíbení, jichž se Abrahamovi dostalo: Židům 11, 17-19 Vírou obětoval Abraham Izáka, když byl zkoušen; ten, který přijal zaslíbení, obětoval svého jediného syna, o němž bylo řečeno: "Tvé símě bude povoláno v Izákovi." Počítal totiž s tím, že Bůh je schopen i křísit z mrtvých; a odtud ho také (obrazně řečeno) přijal. Ano, Abraham věřil Bohu a odevzdal se Mu s naprostou důvěrou. Přichází obětovat svého syna, protože ví, že Bůh ve kterého věří, je mocný, ale i pravdomluvný a dobrý, ví že Bůh po něm žádá jeho celého, vše co mu patří, ale zná Boží povahu i moc a vší silou věří, že Bůh nedopustí Izákovu smrt a naplní svá zaslíbení – a to se skutečně stane. Na druhé straně Jefte, je to také člověk pohybující se v Boží blízkosti, člověk vyvolený Bohem, který požívá Jeho mnohá požehnání, prožívá Boží moc i Jeho dobrotu. Ale teď přichází ten nejzávažnější rozdíl mezi oběma příběhy: Bůh totiž nikdy Jefteho nevyzval, aby mu přinášel lidskou oběť, naopak Bůh dával mnohokrát najevo, že lidská oběť je mu ohavností. Tady se projevuje Jefteova nevíra a tragická neznalost Boží povahy. Přestože Bůh mnohokrát zaslíbil Izraeli zemi Emorejců, a Jefte na vlastní kůži zakusil naplňování těchto zaslíbení, přesto Jefte cítí potřebu si vítězství v bitvě nějak pojistit a snaží se s Bohem obchodovat. Slibuje tedy Bohu, že mu obětuje prvního člověka, který mu vyjde naproti. Při tomto lehkovážném činu mu ani nepřijde na mysl, že by tou obětí mohlo být jeho jediné dítě. Jak snadno se slibuje taková věc, když si myslíme, že se nás to nijak nedotkn, ale již nepřemýšlíme, že způsobíme bolest někomu, kdo naším slibem nemá nic společného. A jak je to s námi, s naší vírou a znalostí Boží povahy, podobáme se Abrahamovi nebo Jeftemu, věříme Bohu a Jeho zaslíbením nebo si myslíme, že si ho musíme podplácet nabízet mu různé protislužby. Věříme Bohu a chceme naplňovat Jeho vůli jako Abraham nebo s ním „kšeftujeme“ („něco za něco“) jako Jefte? Dvě věci, které mohou na první pohled vypadat podobně, stejně jako dva zmíněné příběhy, rozdíl není vnějškový, nemusí být z venku vůbec viditelný, rozdíl je v postoji srdce, v tom, jestli říkám: „Věřím ti, Pane, odevzdávám ti vše a chci naplňovat tvou vůli.“ nebo: „Pane, když pro mě uděláš to a to a to, tak já pro tebe to a to a to.“ Věřme tedy Pánu a nedávejme sliby, které od nás nežádá, vždyť kdo z nás ví, zda jejich splnění nebude pro nás stejně bolestné a přitom zbytečné jako v Jefteho případě. Věřme tedy Bohu a učme se znát Jeho povahu!

"O postoji srdce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy