Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Radomír.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16173, komentáře < 7 dní: 274, komentářů celkem: 395981, adminů: 60, uživatelů: 5073  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 243 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
108514919
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Koho chce Pán Bůh ranit, toho trefí slepotou...
Vloženo Středa, 18. srpen 2004 @ 11:19:16 CEST Vložil: Bolek

Historie poslal tk

Koho chce Pán Bůh ranit, toho trefí slepotou...
Koho chce Pán Bůh ranit, toho trefí slepotou... ... říká jedno staré české přísloví. Tak mne přišlo na mysl, když jsem četl v jedné vývěsce, že pod patronací presidenta ČR V. Klause proběhl pietní akt k uctění popravy 27 „českých“ pánů realizované v červnu 1621. Na tom by nebylo nic zlého a priori, kdyby... Kdyby např. spolupořadateli nebyly občanská sdružení Kostnická jednota, Čs. církev husitská, Spol. Dr. Beneše apod. Dá se tedy říci (byť přiměřeně – zjednodušeně), že se shlukli pokrokáři, licoměrníci, romantici a latentní farizejové, kteří následků jedné ze stěžejních bitev z počátků renesance chtějí využít ke svým politickým ideologickým cílům. Ono opravdu nejde o nic jiného než v minulosti již zaznamenaný spor o charakter české historie mezi TGM a J. Pekařem, v současné době pro změnu boj mezi českým episkopátem a presidentskou kanceláří o podobu smlouvy mezi ČR a Vatikánem.

 Česká společnost jest jaksi historicky řečeno eufemismem odměřená k Němcům, Bohu, rytířstvu (šlechtě) a katolické církvi. Kořeny této odměřenosti se dají pochopit, leckdy je i vhodné tyto použít coby ingredience při snaze útočit proti formám češství v obecné rovině. Co je dle mého soudu nepřípustné, ale i kontraproduktivní, je používat neojiráskovsko-nejedlovské pojetí českých dějin k futrování nové variace Los von Roma v české společnosti. Vždyť ethos husitství spočívá hlavně v odkazu ke svobodě a svědomí a schopnosti pojmout věci „po svém“, když vrcholilo papežské schizma. Odkaz husitství přeci není v permanentním kverulantství, ve snaze zlikvidovat odkaz ke sv. Václavu, J. Nepomuckému a odkazu baroka včetně členům Tovaryšstva Ježíšova v počátcích národního obrození. Vždyť ukončení permanentní revoluce táboritů a sirotků v bitvě u Lipan provedla spojená vojska katolická a utrakvistická zvaná Panská jednota. Zhruba za 20 let začíná éra krále Jiřího z Poděbrad a Kunštátu, arcibiskupa J. Rokycany, ale i selského myslitele P. Chelčického. Taktéž nelze na události třicetileté války, Bílé hory a Vestfálského míru nahlížet prizmatem „300 let temna“. Střet katolické a protestantské Evropy byl též střetem o majetek, politický vliv a nalezení způsobu řešení – čí vláda, toho náboženství! Země koruny české opouští J. A. Comenius, probíhá konfiskace půdy a majetků protestantské šlechty, je popraven rektor UK Jan Jesenius... Ale vezme alespoň někdo na vědomí, že mezi popravenými „českými“ pány bylo 10 jazykem a krví Němců coby příslušníků zemské šlechty (17.století nezná pojem nation), že Moravané padlí u letohrádku Hvězda byli moravští Němci, kteří jediní de facto bojovali za dalšího „Čecha“ zimního krále F. Falckého… Opakuji znovu, na lži se budoucnost národa stavět nedá, ani teatrálními výstupy na Říp. Kde byli všichni tito „Vyvolávači“ blanických rytířů, když nás ekonomicko-politický exil prof. Zelený (Čech) a prof. Pučik (Slovák) varovali před lotynkou s kupony zvanou kupónová privatizace!   Jaroslav Vrána, člen o. s. Jednota národa   Autor článku tímto protestuje proti: a) schválení „Lex Beneš“ Parlamentem ČR  b) proti šovinizaci vlasteneckého aktivismu


"Koho chce Pán Bůh ranit, toho trefí slepotou..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Koho chce Pán Bůh ranit, toho trefí slepotou... (Skóre: 1)
Vložil: 53 v Pátek, 20. srpen 2004 @ 09:49:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepochybně se nadpis tohoto článku nejlépe hodí na jeho autora samotného. Skutečností ovšem je, že na lži se budoucnost národa stavět nedá - pod tímto zorným úhlem je třeba také zkoumat tzv. odkaz sv.Václava, J.Nepomuckého, J.Sarkandera, Chanovského, Balbína a dalších jezuitů atd. Když už se J.Vrána otírá o jiráskovské pojetí českých dějin, bylo by dobré, kdyby se trochu namáhal a zjistil si, co si Jirásek třeba v románu Temno sám vymyslel a co je románová interpretace doložených historických faktů. Asi by byl překvapen, že historicky nedoložitelných faktů je v tomto románu velice málo - i pokud jde o nejrůznější detaily. Naopak u Pekaře, Kalisty a dalších obhajovatelů doby "temna" aj. hraje historická věrnost velmi malou úlohu. Kdo čte jejich práce nemůže přehlédnout, že jejich obhajoba doby baroka vyrůstá především z osobních nostalgických vzpomínek na krásné svatojanské poutě a podobné slavnosti jejich dětství a ze strachu, že tyto akce v nové době vezmou za své. Z tohoto hlediska byl Jirásek poctivější historik než Pekař. Upozorňovat na to, že mezi popravenými "českými pány" byli Němci (proč by Němci nemohli být českými pány?) je stejně trapné jako upozorňovat, na to že to nebyli jen páni, ale i rytíři a měšťané.



Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy