Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429544, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465835
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu?
Vloženo Čtvrtek, 23. prosinec 2004 @ 10:43:26 CET Vložil: xvejvodam

Kritika bludů   Rušení návštěvních knih se stává módou Tak to vidíte, po KS a BJB, které založily tradici mazání příspěvků z návštěvních knih svých stránek, případně jejich zrušení, následuje konečně i Apoštolská církev, jejíž vedení a webové stránky bych rád tímto nominoval na Zlatou slzu, za ukázkový příklad sektářského chování.

A proč k tomu došlo? Možná si vzpomínáte na články, kterými na tomto portálu AC masíroval náš starý rejpal Tomas15 alias 16. Tehdy také vznesl v návštěvní knize AC dotaz na stanovisko této církve k jeho článkům ohledně sektářských rysů AC. Mudr. Aleš Navrátil (zástupce biskupa ve věcech učení) mu tehdy lakonicky odpověděl něco v tom smyslu, že AC má nejméně sektářských znaků ze všech církví. Zajímavé je, že ze stránek AC byly následně odstraněny nejkřiklavější články „Demokracie“, ve kterém A. Navrátil nazývá demokracii v církvi jedem a článek „Může křesťan hrát karty“, ve kterém biskup R. Bubik striktně „zakazuje“ hraní karet. Škoda, že se vedení AC nezmohlo na seriózní odpověď, ve které by se pokusilo reagovat na obvinění, která zde T15 pustil. Jenže jak reagovat na pravdivá obvinění? A tak to A. Navrátil raději odbyl v jednom článku časopisu Život v Kristu s poukazem na to, že ďábel útočí skrze internet a že je to důkaz toho, že AC dobře vede duchovní boj. Další zvláštní věcí je, že v uvedené návštěvní knize odpovídá A. Navrátil na dotaz A. France po teologickém stanovisku AC k různým problematickým naukám, že AC se v hlavních teologických bodech ztotožňuje se Systematickou teologií Dr. Hortona a kol. To ovšem je v naprostém nesouladu s mnoha věcmi, které se v AC s požehnáním vedení šíří, např. teonomismus argentinských pastorů, který uvedená publikace zcela odmítá a naopak vedení AC se s těmito pastory plácá po zádech a nekriticky přijímá tato bludná učení. V této návštěvní knize se také návštěvník podepsaný jako Vilém I. Ptal, jaký je vztah AC k Hnutí víry, na což mu člověk skrytý pod nickem Abíšaj odpověděl, že v současné době velice vstřícný a toto tvrzení dokládal konkrétními příklady. Dále jsem reagoval i já a odkázal se na články uvedené na stránkách AC a jimi jsem dokládal, že AC akceptuje falešná proroctví u svého biskupa a svých otců zakladatelů, ale odmítá je u R. Joynera, že AC akceptuje poroučení pokladně, aby se naplnila a vymítání démonů z oblastí a celou řadu dalších věcí, ovšem pouze s licencí biskupa Bubika. Také jsme narazili na nehorázné učení o autoritách, které AC razí, aniž by pro ně mohla najít oporu. Dost mě překvapilo, že naše příspěvky v návštěvní knize vydržely několik týdnů. Ale nakonec jsme se přece dočkali. Poznámka na okraj: Kdysi se mě dotkla poznámka Tomase 15, kdy označil AC jako církev na hranici toho, co lze nazývat slušným křesťanstvím. Bohužel dnes po zkušenostech z a s AC se obávám, že AC je už hodně daleko za touto hranicí. Poznámka č.2: Tímto článkem se v žádném případě nechci dotknout řadových členů AC a jejich víry (vždyť jsem byl jedním z nich), jen bych rád poukázal i jim, na podivné praktiky, které přijalo za vlastní jejich vedení.

"Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Úterý, 28. prosinec 2004 @ 15:38:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Překvapuje mě, že odstranění příspěvků z návštěvní knihy oficiálních stránek Apoštolské církve je označováno za "podivné praktiky." Domnívám se, že oficiální stránky církve by neměly obsahovat anonymní diskuzní sekci. Bylo by vhodnější k tomu účelu zřídit samostatný diskusní web, případně použít některý z již fungujících serverů.
Jakákoliv firma, či společnost, která na své náklady vyvíjí, provozuje a udržuje své oficiální webové stránky, na nich samotných obvykle nedává prostor anonymně ji kritizovat. Myslím, že to je poněkud v rozporu s účelem oficiálních stránek. Nedovedu si dost dobře představit, že by Microsoft dal na doméně microsoft.com prostor anonymní kritice své společnosti, nebo že bychom na oficiálním serveru Spojených národů našli anonymní diskusi o jejím smylu či budoucí existenci. K tomu je možné využít některý z diskuzních serverů, které jsou k tomu účelu v internetu zřizovány a nespokojenými kritiky hojně využívány. Na oficiální stránky, na kterých se mají návštěvníci dozvědět základní informace o prezentované společnosti, podle mého názoru takové diskuzní fórum nepatří.
Myslím, že to není otázka přípustnosti diskuze v rámci AC, ale toho, zda taková diskuze má probíhat na oficiálních stránkách domény apostolskacirkev.cz. Podle mého názoru to není vhodné.

Štěpán Hlavsa
AC Ústí nad Labem



Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 23. leden 2005 @ 16:29:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí Štěpáne a Michale,

myslím, že se oba míjíte, ale máte rozdílný pohled, ale stejný cíl. Vaše kritika je namířena na AC. Michal kritzuje, že AC svoji knihu uzavřela a Štěpán, že jí vůbec otevřela. Podle Michala má AC blízko k manipulativním praktikám, že uzavírá diskusi a podle Štěpána je terčem kritiky AC, že knihu vůbec zveřejnila a potažmo i představitel AC, který zde veřejně odpovídal na dotazy. Myslím, že jde o střet dvou koncepcí.

První je - nazvěme to pluralistický resp. demokratický koncept, mající kořeny v protestantismu a později v pravicovém konzervatismu - se kterým se můžeme setkat např. na stránkách pana prezidenta Klause, kde každý má možnost se otevřeně vyjádřit k jeho článkům formou komentářů a je zde k tomu přímo prostor. Instituce tak má přímou možnost sledovat podněty a vyvozovat závěry, přičemž se každý může svobodně a třeba i anonymně vyjadřovat a veřejně prezentovat své názory a myšlenky. Silnou stránkou tohoto systému je, že je zde zpětná vazba a že obstojí jen myšlenky, které jsou relevantní a unesou kritiku. Nevýhodou je, že se zde mohou objevit např. vulgární komentáře.

Druhý systém - nazvěme jej pracovně centristický a mající kořeny v katolicismu a později např. v monarchistickém uspořádání a dále v levicové orientaci, bere svoji prezentaci pouze ke sdílení svých názorů, bez možnosti veřejných zásahů, či kritiky. Média jsou proto jednostranně uspořádána a podléhají víceméně hierarchické regulaci. Silnou stránkou tohoto systému je možnost prosazovat bez zbytečných průtahů vize vedoucích, ale slabou stránkou je absence kontroly moci a pojistek proti selhání jedinců.

Nedá se to samozřejmě vyvozovat jen z existence, či neexistence návštěvní knihy. Ta sama je slabým indikátorem těchto koncepcí. Chtěl jsem jen, na Vámi zveřejněných komentářích ukázat, že zřejmě každý více, či méně preferujete jeden ze způsobů tohoto myšlení. A zatímco Michal kritizuje, že AC uzavřením knihy zřejmě preferuje druhý způsob, Štěpán zřejmě kritizuje AC za to, že otevřením této knihy a jejím delším používáním preferuje první způsob.

S pozdravem,

Váš Pastýř



Re: Je kritika dílo ďáblovo nebo AC neunese pravdu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 28. únor 2005 @ 22:06:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co mne zaujalo, že sesterská letniční církev AC na Slovensku návštěvní knihu unese:
http://www.acs-net.sk/?page=board/main&board=1




Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy