|
Právě je 429 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116561801 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 2.
Vloženo Úterý, 16. srpen 2005 @ 07:52:44 CEST Vložil: Karels |
Karels poslal:
Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible
Mám na vás dotaz, vážení čtenáři Grano Salis. Je Pán Ježíš splozený před věky svým Nebeským Otcem, nebo nikoliv?
Jsem v očekávání na vaše odpovědi, studenti Svatých textů, Bible. Jenom o jedno prosím, aby vaše argumentace vycházela z Bible a ne z koncilů.
|
Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1) Vložil: Vendaor v Úterý, 16. srpen 2005 @ 08:53:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | viděl bych to Karelsi takto:
výraz "zplodil" se týká vyloženě "člověčiny", Bůh Otec dal život Synu určitě jiným způsobem, jak?, to přesahuje naše chápání. Kdybychom to pochopili, byli bychom na úrovni nebeských bytostí.
Tím více vyniká troufalost či hloupost našich předchůdců ve víře, kteří si troufli definovat vztahy mezi Otcem a Synem v nebeské sféře. To jen odhaluje jejich aroganci a nedostatek pokory. |
Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1) Vložil: oskar v Úterý, 16. srpen 2005 @ 12:33:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O Bohu se říká, že ho ani nebesa nebes nemohou pojmout, o Synu zase víme, že se vrátil do nebes a připravuje tam "místa" pro své učedníky. To je dost markantní rozdíl: O Bohu tedy v tomto smyslu víme alespoň to, že není v nebesích, protože ta ho nemohou pojmout. Vždyť nebesa jsou také stvořená, jako duchovní prostor pro duchovní bytosti, a Bůh je mimo jakýkoliv stvořený prostor. Naopak Syn jako prvotina stvoření je v prostoru a čase, podobně jako ostatní duchovní bytosti v nebesích. Stvoření bylo učiněno do prostoru a času, ať už do duchovního prostoru nebo do hmotného prostoru. Ale na slově "prostor" netrvám, nevím jenom, jak to jinak nazvat, proto mluvím o "duchovním prostoru" alias nebesích. Jisté je minimálně to, že Bůh stvořil jak hmotné, tak duchovní bytosti. |
]
Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 16. srpen 2005 @ 14:58:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobře oskare,
a co tento verš:
Jan 5:37 A sám Otec, který mě poslal, vydal o mě svědectví. Vy jste však nikdy neslyšeli jeho hlas ani jste nespatřili jeho tvář.
S pozdravem Karels
|
]
Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1) Vložil: oskar v Úterý, 16. srpen 2005 @ 15:18:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Komupak to Ježíš říká? Říká to těm, v nichž "nezůstává Boží slovo, poněvadž nevěří tomu, koho On poslal", jak plyne z té věty o kousek dál Ježíš hovoří k Židům, kteří mu nevěřili, kteří si mysleli, že v nich mají věčný život, a nebyli schopni uznat, že Písma svědčí o něm. Ejhle, Ježíš sám říká, že Písma svědčí o něm. Takže to chce se jenom porozhlédnout po Písmech a připomenout si ty věci a vybavit si je v novém světle. Jestliže v někom Boží slova zůstávají, ten pak je schopen "slyšet jeho hlas" a "spatřit jeho tvář". |
]
|
|
Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 16. srpen 2005 @ 09:57:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Rozumím,
přesto tady vidím rozdíl mezi splodil a stvořil.
Karels
|
Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible (Skóre: 1) Vložil: Vendaor v Úterý, 16. srpen 2005 @ 12:21:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenže tam, kde Písmo mlčí, musí zavřít ústa i človíček. Jinak to hraničí s rouháním. |
]
|
|
|
|